Er staat nog een test gepland half december op het terrein van VM, het is inderdaad weinig maar ik neem aan dat BMW en de 2 coureurs weten waar ze aan beginnen.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar hoeveel hebben beide nu serieus met de wagen getest? En dan bedoel ik dus niet een een paar uur testen op dat terrein van VM in Duitsland. Wat ik dus bedoel is dat ze weinig getest hebben en dat is jammer als je met zo'n topwagen deel gaat nemen.
ja, deze, even de TT terug aangepast.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:27 schreef Mikkie het volgende:
Is er nog ergens een 2009 topic?
En dan bedoel ik niet dat topic in PTA dat ook over de Africa Race gaat.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
AFRICA RACE en DAKAR 2009 gebroedelijk naast elkaar op FOK.nl
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:27 schreef Mikkie het volgende:
dan bedoel ik niet dat topic in PTA dat ook over de Africa Race gaat.
Het is een traditie dat het topic in PTA loopt en niet in SPT. Het waarom weet ik niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Ambrosius het volgende:
Heb het nooit helemaal gesnapt waarom dit topic altijd in SPT én PTA loopt.
Het laatste nieuws te volgen via RTL GP Dakar 2009 en live de etappes volgen kan via IRI track!quote:De Amaury Sport Organisation (A.S.O.) heeft een spectaculaire en vooral gevarieerde route in petto voor de deelenemers aan de Dakar Rally 2009.
In totaal wacht de deelnemers een route van 9000 kilometer. Ruim 6000 kilometer is klassementsproef.
Voor het eerst in de geschiedenis van de Dakar Rally trekt de karavaan naar een ander continent. Afrika heeft plaats gemaakt voor Zuid-Amerika.
In Argentinië en Chili worden de deelnemers getrakteerd op een uitermate afwisselend parcours. De Argentijnse hoofdstad Buenos Aires fungeert als start- en finishplaats. In het begin trekt de karavaan zuidwaarts richting Patagonië, gevolgd door het Andes-gebergte.
Na deze zware beproevingen staat op 10 januari 2009 de rustdag in Chili (Valparaiso) op het programma Vervolgens zetten de rijders en volgers koers richting de Atacama woestijn om uiteindelijk weer in Buenos Aires te finishen.
In Argentinië en Chili is het tijdens de Dakar Rally 5 uur vroeger dan in Nederland.
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Ambrosius het volgende:
Was dat dan weer?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
AFRICA RACE en DAKAR 2009 gebroedelijk naast elkaar op FOK.nl
Dat topic gaat over de Africa Race, een rally (met Jan de Rooy en Hans Bekx) die momenteel plaatsvindt op het Afrikaanse continent en finished in Dakar...quote:
oh, oke.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat topic gaat over de Africa Race, een rally (met Jan de Rooy en Hans Bekx) die momenteel plaatsvindt op het Afrikaanse continent en finished in Dakar...
meestal word ie in SPT dichtgegooid met verwijzing naar PTA.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Ambrosius het volgende:
Het schijnt dat hij te hard heeft gereden op een verbindingsweg.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom heeft Verhoeven een tijdstraf van 32 minuten aan z'n broek gekregen?
[..]
Nee, vind ik ook.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die vindt dat de Dakar dit jaar een héél normaal evenement is geworden en veel van z'n aandacht en charme is verloren ?
Mee eens!quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Niet mee eens. Tot nu toe vind ik het parcours erg mooi en vanaf het begin al zwaar. Ook de mediaaandacht is volgens mij niet minder dan andere jaren.
1 steen of verkeerde move en hij ligt eruit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
Marc Coma lijkt het bij de motoren wel te winnen. Bij de auto's lijkt het voorlopig tussen de Volkswagen van Carlos Sainz en de BMW van Nassar Al Attiyah te gaan. Bij de vrachtwagens is het een zware strijd tussen Gerard de Rooy en het gehele Kamaz-team met vandaag Nederlands succes.
[Dakar] Uitslag etappe 4
quote:NEUQUEN - De Franse motorrijder Pascal Terry is woensdag in Argentinië dood aangetroffen langs het parkoers van de Dakar Rally.
Dat heeft de organisatie van het motor- en autosportevenement woensdag bekendgemaakt. De 49-jarige Fransman was sinds zondag vermist.
De motorrijder werd in een onherbergzaam gebied gevonden, op 15 meter van zijn motor. ,,Hij had zijn helm afgedaan en er stond water en voedel naast hem'', vertelde een woordvoerder. De politie onderzoekt de doodsoorzaak.
Terry is het eerste dodelijke slachtoffer in deze Dakar Rally die voor het eerst in Zuid-Amerika wordt gehouden.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:38 schreef Bruce117 het volgende:
Franse motorcoureur dood in Dakar Rally
[..]
Ik vond je eerste bericht al zo vaag na die daarvoorquote:
Henk!quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:22 schreef Marcoss het volgende:
Heel netjes weer van Verhoeven, blijft jammer van die mega-straftijd die hij kreeg. Anders had hij nu gewoon meegedaan om het podium.
Bij de vrachtwagens zijn Kabirov en Chagin inmiddels voorbij het voorlaatste tussenpunt, en de Rooy (die als eerste vertrok) wordt daar niet nog niet genoemd. Hopelijk wordt het nog rechtgezet
edit: de Rooy 14 minuten achter op Kabirov, en hij is zijn leidende positie nu kwijt.
Bron: http://www.rallyingforholland.nl/quote:BREAKING NEWS: PETER VAN MERKSTEYN UIT DE WEDSTRIJD
20.31 UUR BMW VAN MERKSTEYN UITGEBRAND
Peter van Merksteyn en Eddy Chevaillier (BMW) zijn uit de wedstrijd, beide rijders ongedeerd, auto is compleet uitgebrand. Straks om 22.15 uur bij RTL7 een eerste reactie van het team.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |