ik wilde reageren op iemand, geen idee meer wie helaasquote:BE schreef:
S_oepstengel, ik denk aan jullie hoor!
Ik ben Sasha net even gaan wegen bij het CB omdat hij nog steeds niet zijn flessen allemaal leeg drinkt, maar hij was weer bijna 2 ons aangekomen dus gewoon doorgaan met wat we doen.
He, toch wel een fijn gevoel. Ons kleintje weegt nu 4985 gram!
Dat kletsen is hier ook druk bezig.. Hele verhalen. En ook overal, in bed, in de wipstoel, op schoot, etc. En soms een verdwaalde klank in de herhaling, maar dat gooi ik toch op toeval..quote:Op maandag 21 januari 2008 13:46 schreef Stiemie het volgende:
Kletsen jullie kleintjes trouwens ook zoveel? Hier is af en toe wel tien minuten een geluidenbrij te horen als Linde in haar element is. Lijkt soms ook wel of ze dingen na gaat proberen te doen. We keken naar buiten en ik zei steeds tegen haar: Kijk daar rijdt een auto. Een rode auto! En daar nog een auto! En na een tijdje zei ze ineens ATA! En mijn vriend zei zondag "taart" En toen zei ze heel hard TAAAT. Toeval of niet het was in elk geval heel lief om te horenO ja als wij op de bank zitten en ze ligt in de box en we zeggen tijdens onze gesprekken af en toe 'bu' tussendoor gaat ze ook ineens in de box bu-en. Zo lief zo'n klein luistervinkje
We hebben elkaar inmiddels de liefde verklaard.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:37 schreef Deepfreeze het volgende:
He Memmel wat naar! Die buikgriep heerst ontzettend. Hoor zoveel mensen die een paar dagen innig met de pot zijn..
Ik was ook continu mijn handen, om gek van te worden.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:22 schreef Memmel het volgende:
loop hier wel de hele dag mijn handen te wassen, want ik ben zo bang dat Anna het ook krijgt!
Pruk is van Troelquote:Op maandag 21 januari 2008 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, dat is een hartstikke netjes geboortegewicht! Was die meting dat ze zeiden p40 toch goed! Wordt Ruben nou vaker gecontroleerd op gewicht, omdat je mss niet voldoende voedingsstoffen doorgeeft? Of wordt het gewoon aangekeken?
Trouwens, is Pruk een kloon van Troel, of andersom?
Ja, ik heb extra controle gehad, liep vanaf het begin bij de gyn. Heb een week in het ziekenhuis gelegen in het eerste trimester omdat het echt helemaal niet liep en sindsdien heb ik extra voedingsstoffen moeten gebruiken in de vorm van Ensini en Fantomalt. Vanaf week 26 zijn er telkens groeiecho's gemaakt en ik heb ongeveer de hele zwangerschap door elke week/twee weken me in het ziekenhuis moeten meldenquote:Op maandag 21 januari 2008 16:38 schreef anneja het volgende:
[spuit elf] Pruk=Troel???[/spuit elf]
WowieEn wat een a-do-ra-bel schattig iniminimannetje hebben jullie gemaakt, Troel!!
Hee, en dan ben ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig hoe en of en dergelijke de zwangerschap ging met het oog op de discussie die we ooit hadden over je bariatrische procedureheb je extra controle gehad of hoefde dat niet?
Ik gaf Dean wel eens lekker liggend in zijn bedje zijn fles, dan sliep ie half doorquote:Op maandag 21 januari 2008 21:33 schreef Nijna het volgende:
Zou kunnen Vivi, ze heeft wel heel wat rond zitten kijken natuurlijk...
Inmiddels slaapt ze, wel jammer dat ze zometeen toch nog een fles moet. En haar nu laten slapen doen we maar niet, als ze door zou slapen tot morgenochtend krijgt ze echt te weinig binnen en anders is het misschien vannacht feest... dat is ook niet wat...
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:07 schreef Vivi het volgende:
Wat vertel je dat lief kersjes, leuk he, als je echt "contact" hebt met je ukkie
Dean zijn verjaardag houden we rustig hoor, alleen de familie
Ja ik heb een mannelijke verloskundigequote:Op maandag 21 januari 2008 22:05 schreef Kersjes het volgende:
Tearsong, heb je een mannelijk verloskundige? Wat bijzonder! Fijn dat je kleine meid goed groeit.
quote:Op maandag 21 januari 2008 23:03 schreef vamperotica het volgende:
* vamperotica komt hier voorzichtig eens binnengluren....
Is een proef waar jouw provincie onder valt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:45 schreef Troel het volgende:
Hier kwam gisteren de wijkverpleegkundige voor de hielprik en de gehoortest. Gehoortest sloeg gelukkig vrij snel aan, want meneer was wakker aan het wordenHielprik ging zelfs zonder huilen. Trotse mama
Hier wordt trouwens ook op Cystic Fybrosis getest, is in de hele provincie en dat schijnt nieuw te zijn.
Ja, zoiets was het inderdaad, maar dat ging een beetje ene oor in andere oor uitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:51 schreef Verida het volgende:
[..]
Is een proef waar jouw provincie onder valt.
Bij gebleken effectievititeit gaan ze het landelijk instellen.
Mozes, dat klinkt als een fijne zwangerschapquote:Op maandag 21 januari 2008 18:05 schreef Troel het volgende:
Ja, ik heb extra controle gehad, liep vanaf het begin bij de gyn. Heb een week in het ziekenhuis gelegen in het eerste trimester omdat het echt helemaal niet liep en sindsdien heb ik extra voedingsstoffen moeten gebruiken in de vorm van Ensini en Fantomalt. Vanaf week 26 zijn er telkens groeiecho's gemaakt en ik heb ongeveer de hele zwangerschap door elke week/twee weken me in het ziekenhuis moeten melden
Tja, en voor de rest heb ik tot 33 weken lopen spugen, waarvan ze nu wel weer zeggen dat het de zware zwangerschapsmisselijkheid is
14 januariquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]We postten gisteren tegelijk, ik had je niet gezien.
Wanneer was jij nou ook al weer bevallen? Dan kan ik jullie ook in het lijsje zetten.
Da's toevallig! Ik heb gisteren ook met Linde naar Lief Lieveheersbeestje gekeken! Ze vond het echt heel leuk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Memmel, nog bedankt voor die sesamstraat link.. Ik krijg het lief lieveheersbeestjes lied van Pino niet meer uit mijn hoofd. Maar we hebben wel een vrolijk flimpje van een "swingende" Chris
* Deepfreeze neuriet vrolijk verder.. Lief lieveheersbeestje tatatata
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier geen ervaring met het Bibabad. Wel eens naar gekeken maar ik zou zo gauw niet weten waat we het moeten laten als het niet in gebruik is.
Die schommel ziet er trouwens erg leuk uit Appelsap!
Hmm hier ook weer lekker handig geweest. Linde heeft hier de bijnaam Muppie. Gewoon omdat ze zo'n lekker Muppie is. Nu hebben we gisteren ontdekt dat ze dus helemaal niet reageert als je Linde roept, maar dat ze zich wel omdraait als je Muppie roept
Voorlopig maar even weer haar eigen naam gebruiken dus
![]()
Volgens mij reageren alle babietjes goed op woorden die eindigen op ie. Net zoals bij dieren, trouwens. Onze kat reageert beter op Plukkie dan op Pluk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:10 schreef Stiemie het volgende:
Welkom nieuwe mama's en kindjes!
[..]
Hmm hier ook weer lekker handig geweest. Linde heeft hier de bijnaam Muppie. Gewoon omdat ze zo'n lekker Muppie is. Nu hebben we gisteren ontdekt dat ze dus helemaal niet reageert als je Linde roept, maar dat ze zich wel omdraait als je Muppie roept
Voorlopig maar even weer haar eigen naam gebruiken dus
![]()
Maar dat is ook gewoon heel lastig, aan de ene kant wil je hem niet overvoeren als ie last van zijn buik heeft want dan maak je het alleen maar erger, aan de andere kant wil je niet zijn hongergevoel weg'pinken'. Ik ben blij dat het larfje hier de grootste kramppartijen alweer achter de rug heeft, want na drie kinderen zie ik nog steeds het verschil tussen 'waaa honger!!' en 'waaaa pijn!!!' niet altijd goed. Ja, als tie met zijn beentjes ligt te trekken is het kramp, maar dat doen ze ook niet altijd.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:34 schreef Troel het volgende:
En ja hoor, we zijn er dus weer met open ogen ingetuind. Meneer had geen trek, meneer had een zuigreflex omdat ie last had van krampjes
Ja dat dachten wij eerst ook. Maar ook op Mup reageerde ze wel. We moeten er maar echt even op gaan letten voordat ze straks op de creche niet snapt wie ze bedoelen als ze haar gaan roepenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Volgens mij reageren alle babietjes goed op woorden die eindigen op ie. Net zoals bij dieren, trouwens. Onze kat reageert beter op Plukkie dan op Pluk.
Denk dat de eindklank gewoon aantrekkelijk klinkt....
Hahaha, ik bedoel je nick...Stiemiequote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:52 schreef Stiemie het volgende:
O dat we haar Linnie gaan noemen omdat ze dan wel zal luisteren bedoel je?
Ik snapput geloof ik even niet meer![]()
Een odnerbroekquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:52 schreef Stiemie het volgende:
O dat we haar Linnie gaan noemen omdat ze dan wel zal luisteren bedoel je?
Ik snapput geloof ik even niet meer![]()
Hahahaha graag gedaan hoor Memmel. Ik brabbelde ook steeds verkeerd mee vandaar dat ik de tekst maar heb opgezocht.het odnerbroekenlied is ook erg leuk inderdaad!
Oeps bedoel je datquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:53 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Hahaha, ik bedoel je nick...Stiemie
In ons geval klopt het wel, Devin reageert beter op Devinski (het zijn dus niet de Russische rootsquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Volgens mij reageren alle babietjes goed op woorden die eindigen op ie. Net zoals bij dieren, trouwens. Onze kat reageert beter op Plukkie dan op Pluk.
Denk dat de eindklank gewoon aantrekkelijk klinkt....
Wij hebben er toevallig begin deze maand eentje gekocht omdat Tomas echt te groot werd voor het babybadjequote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
We zitten te denken aan een Bibabad. een opklapbaar bad voor in de douchecabine.
Iemand ervaring hiermee?
jongste spruit reageerde ook ongeveer zo (hoewel ik niet helemaal zeker weet of dat van de prikken was of van de spuugbug die zijn oudste broers de week ervoor geveld had. In elk geval begon het ook een uur of 2-3 na de prikken). In de draagdoek warm tegen mij aan en rondjes lopend was hij wel min of meer rustig, maar echt leuk was dat niet ofzo. Gelukkig duurde het maar een dag.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:33 schreef maffemuts het volgende:
, maar adviezen hebben ze niet buiten de paracetamol om. k heb onderhand alles waar ik maar aan kon denken al geprobeerd, babymassage, badje, etc maar t blijft doorgaan, en nog steeds houd ze geen enkele voeding binnen![]()
Memmel, wat fijn dat het goed ging vannacht.quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:53 schreef Memmel het volgende:
Eli - lekker draaikont. Davina: doet eli een parachutist na als ie ligt: armen en benen gespreid de lucht in? Dat doet Anna nl ook!
Briljant omschrevenquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:52 schreef vamperotica het volgende:
En of het nog niet genoeg is heb ik vooral 's nachts last van enorme hoestbuien waarbij ik dus lekker iedereen die per ongeluk sliep wakker maak!!
Verder is het volop genieten !!
Voor zover ik weet is dat wel redelijk normaal ja. Wij hebben onze kraamhulp een cadeaubon gegeven van een drogisterij, leuk verpakt met wat testmonsters enzo. En dat geplakt op een geschenkverpakking droste chocolade.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:39 schreef Troel het volgende:
Geen idee of het normaal is om je hulp een cadeautje mee te geven, maar ik heb echt veel aan haar gehad!
Dat is ook krom dan, met 6 maanden hebben ze toch meestal nog 3 flesjes van 200?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:06 schreef marit1978 het volgende:
jeetje Memmel, wat een gedoe op het kdv !
Wat een onduidelijkheid als er verschillende adviezen zijn zeg!
Ik had laatst met mijn collega een aanvaring omdat de opvolgmelk volgens haar zelfs max. maar 500cc mocht zijn! Nou, wat het nou precies is weet niemand...
Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij doen altijd gewoon kraamwater in de flessenwarmer, of anders gewoon zo direct uit de kraan, 1x met magnetron geprobeerd, maar toen kreeg meneer acuut buikkramp, dus dat doen we niet meer.
DF, zijn jullie inmiddels soepeltjes op 4 voedingen?
Nope... nog niet tegen gekomen iig.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:42 schreef Deepfreeze het volgende:
We hebben hier gelijk kraanwater gebruikt.. De eerste dag had vriendlief een kan gekookt water in de koelkast staan. Maar de kraam heeft even gegniffeld en daarna dus alleen kraanwater.. Zolang je huis niet te oud is (loden leidingen) dan kan het prima in nederland.
Uitkoken wordt ook steeds minder. eerst elke dag, en inmiddels is het een halve week per fles/speen. Tussendoor wassen we de fles af met heet water en een eigen flessenborstel.
memmel wat een gedoe op het kdv. Had je al met de leiding van andere dagen gesproken?
BE, hier ook geen gebruiksaanwijzing..
Misschien zit die van sasha nog in de doos![]()
Die heb ik, maar die snap ik niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Be er zijn ook speciale magnetron-sterilisators hoor. Zeven minuutjes in de *ping* en klaar is alles weer! Vind dat uitkoken toch wel een hoop gedoe, zeker als je eerst nog moet wachten tot het water kookt.
SOG, lijkt me meer een SOA dan studie ontwijkend gedragquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef owlet het volgende:
Alles kan er gewoon tegelijk in, BE. Als je het helemaal volgens de regels zou willen doen dan moet je ook in een pan de flessen eerst en daarna de spenen.
Dit omdat spenen sneller vergaan door het uitkoken maar dat stamt nog uit de tijd van de bruine rubberspenen
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.![]()
Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
Ze hoeven geen liter vocht binnen te krijgen hoor! Het minumum aan vocht is 500 ml, bij Damian krijg ik er ook echt niet meer op in een dag. Als hij een liter binnen zou moeten krijgen was hij inmiddels wel uitgedroogd denk ik.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Die 1 liter is voor zuigelingenmelk. 700/800ml voor de opvolgmelk. En dan moeten ze eigenlijk nog wel een liter vocht krijgen, dus de andere 200/300 komt dan uit fruit/groente en thee/sap etc. Maarja dat heb je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag geregeld...
En was 500 ml niet het minimum van zuigelingenmelk? (bijv als ze ziek zijn)
Een hoektandje zou ook wel vroeg zijn, dat waren (dacht ik) juist de laatste tandjes die doorkomen.. Hier was het vermoedelijke tandje van Chris ook maar zo'n wit bultje. Het zit er nu nog steeds, dus ook nog een tandeloos kereltje hier..
naja, 4 voedingen.. eigenlijk 5, want Chris krijgt om 17.30 nog pap. Dat is eigenlijk de 5e voeding, maar dat is zo weinig (70 ml), al heeft hij het wel nodig.
Maar vandaag was het de laatste keer pap.. Vanaf morgen gaan we aan de groentes om die tijd. Eens kijken of hij daar net zo van smult als de pap.. De bos wortelen ligt klaar
Het water komt bij ons gewoon uit de magnetron, meneer vind alles best, als het maar genoeg is..
Ja, alleen het water in de magnetron.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?
Want dat is dus wat idd niet 'mag', de melk in de magnetron.
Wij doen het water in de magnetron en daarna pas het poeder erbij.
Vaak is het zo dat je rond de 6 maanden op 4 flessen zit van 200. Als je dan groente gaat geven dan valt er al vrij snel 1 weg. Dus dan kom je uit op 3 keer 200, vaak heeft een baby daar echt wel genoeg aan met een fruithapje erbij. In groente en fruithap zit natuurlijk ook vocht. En baby heeft minimaal 500ml vocht nodig. Als je het idee hebt dat je kindje tussendoor dorst heeft kan je hem ook wat anders aanbieden, water, lauwe thee, dat soort dingenquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:15 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ja, alleen het water in de magnetron.
Ik had iets dergelijks gelezen in Kinderen, dus was verder niet verbaasd erover.
Vwb uitkoken, wij gebruiken zakken van medela. hop, 60cc water erin, speen erbij, fles uit elkaarr trekken, bovenkant dicht *ping* klaar. Niets rekjes, hartstikke simpel. Neemt ook geen ruimte in beslag.
Hoe zit dat nou precies met opvolgmelk? Vanaf 6 mnd, dat snap ik. maar hij krijgt toch niet van de nee dag op de andere 300cc vocht binnen via andere wegen? Zolang hij behoefte houdt aan fles, kan dat toch ook gewoon?of is het dan ineens max. 800cc en wee uw gebeente als u meer geeft?
![]()
Hahaha BE nou zo ingewikkeld is het niet hoor. Heb je ook zo'n grote witte ronde van Prenatal? Wij zetten alle flessen er gewoon rechtop in (opening naar onderen) en de spenen ook. De ringen kan je gewoon om het 'handvat' (of staafje) heen doen. Hoeft niet, maar is gewoon handig ivm de beperkte ruimte in zo'n ding.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.![]()
Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier heb ik ongeveer een dikke 3 week gespoeld na het plassen.
Gebruikte er een maatbeker voor die ik vulde met lekker warm water. Vond het spoelen echt heerlijk elke keer.
Gelukkig boven een badkamer met wc waar de wastafel naast hangt.
Tijdens het plassen de maatbeker vullen met water en spoelen maar
Maar jouw kindje slaapt eerst 12 uur dan 4 en daarna 7 uur achter elkaar of lees ik het verkeerd?
Dacht dat er maar een bepaald aantal uur tussen de voedingen mag zitten. (6 uur max is tegen mij gezegd)
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:36 schreef appelsap het volgende:
[..]
Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.
Ik doe er ook niet aan mee hoor. Draait ie zelf op zn ruggetje, prima... Maar ik begin ook het liefst telkens om en om op zn zijquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:51 schreef klein_spookje het volgende:
vamp,
Hier in de kraamweek werden net de regels veranderd van meteen na de geboorte op de rug. Helaas doe ik daar niet aan mee. "Zoë slaapt gewoon op haar zij zo veel mogelijk om en om.
Hier werd de kruik gescheiden door een handdoek oid ) achter het ruggetje gelegd...Maar eigenlijk vond ik dat best behoorlijk "heet" aanvoelen...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook beentjes, ik heb geen idee of ik het zo geleerd heb van haar of het gewoon deed uit de overlevering, maar ik heb geen commentaar gehoord.
Over het slapen, Sasha lag vanaf het begin op zijn ruggetje ivm het sleutelbeentje.
Hoe doen jullie dat op de zij dan? Met iets erachter? Of gewoon op zichzelf. Rollen ze dan niet door?
Toen we nog in het ziekenhuis waren de eerste dag lag hij wel op zijn (goede) zij met idd een opgerolde handdoek erachter, maar de kraam zei weer dat zij dat niet meer mogen volgens de richtlijnen.
Dat dacht ik dus ook!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:54 schreef p_iglet het volgende:
nou kan ik op veel manieren een luier verschonen. varierent van bij pasgeboren babies tot mensen van boven de 100kg. staand, liggend, in tilliften en noem maar op.
Maar ik kan me dus niets voorstellen bij een baby verschonen en dan alleen bij de billen optillen. Dan zitten toch je vingers onder de poep, en blijven je beentjes naar beneden hangen zodat je er nauwelijks een luier onder krijgt? of zie ik dat verkeerd.
hier heb ik het niet over haar pap uiteraard..die is niet lekkerquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:09 schreef marit1978 het volgende:
en ik zit hier mijn frustraties zelf maar weg te eten
Hier wil ie geen fopspeen en mn pink was ok niet goed gnoeg.... Bij de andere monsters was het heel duidelijk als ze krampjes hadden... Je zag ze dan ook gelijk "verkrampen"...quote:Op zondag 27 januari 2008 09:11 schreef Troel het volgende:
Als Ruben zo doet zijn het krampjes. Zijn we een aantal keer flink ingetuindDenken dat ie wil eten, maar dan binnen een uur weer willen eten. Na verloop van tijd toch maar de fopspeen erin vanwege zijn zuigreflex en meneer sliep weer door.
Hier ondanks een idioot drukke dag gisteren een net mannetje wat zich keurig aan de "afgesproken" tijden houdt.
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik heb nog aardig lang last van de benedenboel gehad dus toen was het wel lekker, ook als ik bijv. bleef liggen en dat stinkie Sasha aan gaf, maar nu was ik er toch wel helemaal klaar mee.
Ik ben ook gewoon heel bang dat we een keer door het bed zakken en dat we dan zo'n end naar beneden klappen. Onze lattenbodems passen net aan en die willen nog wel eens verschuiven. Nu hebben we daar wel iets op gevonden, maar toch.
ben het niet helemaal met je eens appelsapquote:Op maandag 28 januari 2008 11:53 schreef appelsap het volgende:
Davinia, als het om eten gaat dan leert een kind dat vanzelf. Als je bijvoobeeld in stukken geeft begin je wel met zachte dingen (brood, banaan, peer), want die harde dingen kunnen ze zeker zonder tanden nog niet wegkrijgen. En met die zachte dingen leert een baby vanzelf wat voor stukken hij wel of niet kan doorslikken.
Be, ik heb dat grote boek ook, en we herkenden er inderdaad zoveel in! Vond het ook fijn om inderdaad te lezen dat babietjes van toen 4 weken gewoon nog maar een uurtje wakker zijn tussen de voedingen...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
DeLiedje, hoe is het nu bij jullie met het slapen en het 'alleen zijn' van Floortje?
Ik heb nav jouw opmerking gisteren ook een boek van Ria Blom besteld 'Regelmaat en inbakeren' en ik heb die andere die jij noemde vanmiddag nog erbij besteld, omdat die beknopter is.
Dat boek wat ik heb (kwam vandaag binnen) is echt heel fijn om te lezen. Ik herken heel veel dingen van die we al doen of die ik me voorgenomen had en ik herken ook idd wel dingen die me al opgevallen waren bij Sasha.
Wat ik ook wel fijn vind bijvoorbeeld is dat er een soort van richtlijn in staat van hoe lang die kleine babietjes ongeveer wakker zijn per keer. Dat vroeg ik me namelijk ook al af, is hij niet te veel wakker, of ligt hij juist heel veel te slapen bijvoorbeeld.
Het is niet echt een handleiding, maar het geeft wel een klein beetje steun in bepaalde dingen die je wel of niet doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |