abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56199299
vorig topic: Het grote kleine babietjes topic deel 130

Babietjes:
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

klopt het zo?
laatste bericht:
quote:
BE schreef:
S_oepstengel, ik denk aan jullie hoor!

Ik ben Sasha net even gaan wegen bij het CB omdat hij nog steeds niet zijn flessen allemaal leeg drinkt, maar hij was weer bijna 2 ons aangekomen dus gewoon doorgaan met wat we doen.
He, toch wel een fijn gevoel. Ons kleintje weegt nu 4985 gram!
ik wilde reageren op iemand, geen idee meer wie helaas
zat al tijdje te wachten op nieuw topic...nu dus maar nieuw topic en maar even geen reaktie

BE, fijn dat hij zo goed gegroeid is al!

ik weet het weer:
ik wilde vertellen dat hier ook zo veel gebrabbeld wordt!

[ Bericht 6% gewijzigd door Lois op 28-01-2008 09:25:46 ]
pi_56199337
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:46 schreef Stiemie het volgende:

Kletsen jullie kleintjes trouwens ook zoveel? Hier is af en toe wel tien minuten een geluidenbrij te horen als Linde in haar element is. Lijkt soms ook wel of ze dingen na gaat proberen te doen. We keken naar buiten en ik zei steeds tegen haar: Kijk daar rijdt een auto. Een rode auto! En daar nog een auto! En na een tijdje zei ze ineens ATA! En mijn vriend zei zondag "taart" En toen zei ze heel hard TAAAT. Toeval of niet het was in elk geval heel lief om te horen O ja als wij op de bank zitten en ze ligt in de box en we zeggen tijdens onze gesprekken af en toe 'bu' tussendoor gaat ze ook ineens in de box bu-en. Zo lief zo'n klein luistervinkje
Dat kletsen is hier ook druk bezig.. Hele verhalen. En ook overal, in bed, in de wipstoel, op schoot, etc. En soms een verdwaalde klank in de herhaling, maar dat gooi ik toch op toeval..
Vanochtend begon het iets na half 7, en om 7 uur heb ik hem al brabbelend uit bed gehaald
pi_56199482
Zooo lief al die brabbelende kindjes Heb er hier al een paar filmpjes van gemaakt voor de oma's en opa's.
  maandag 21 januari 2008 @ 14:31:41 #4
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56199536
Anna heeft ook weer nieuwe klanken ontdekt. Abbababababababababa. Met een ingetrokken onderlip. Erg geestig om te zien.
Hier ben ik nog steeds ziek. Heb nu echt de buikgriep, ik spuug wat af en mijn pot is nu echt mijn beste vriend geworden. Wat baal ik zo vreselijk van dat steeds ziek zijn. Ik eet goed, ik doe mijn best, maar het is steeds mis. Ik denk dat de stress op kantoor en van de bouw van ons huis gewoon ook een beetje veel wordt. Bah, ik wou dat de zon weer ging schijnen, want die heb ik ook al anderhalf jaar niet meer gezien.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 21 januari 2008 @ 14:35:53 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56199610
Oeps, sorry! Was even met een ander topic bezig. Zie nu pas dat ik hem sloot.
pi_56199646
He Memmel wat naar! Die buikgriep heerst ontzettend. Hoor zoveel mensen die een paar dagen innig met de pot zijn..
  maandag 21 januari 2008 @ 15:22:31 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56200589
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:37 schreef Deepfreeze het volgende:
He Memmel wat naar! Die buikgriep heerst ontzettend. Hoor zoveel mensen die een paar dagen innig met de pot zijn..
We hebben elkaar inmiddels de liefde verklaard.

Als ik mijn post zo lees, is het wel een zeur-post. Maar toch. Ik moet gewoon hard gaan werken aan het Memmel-veranderplan 2008. Met daarop: niet meer ziek zijn, minder stress door alles gewoon systematisch af te werken, meer bewegen, verhuizen naar ons droomhuis! (over een maand of 3.. -zie punt 2).

Ik loop hier wel de hele dag mijn handen te wassen, want ik ben zo bang dat Anna het ook krijgt!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56202187
[spuit elf] Pruk=Troel???[/spuit elf]

Wowie En wat een a-do-ra-bel schattig iniminimannetje hebben jullie gemaakt, Troel!!

Hee, en dan ben ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig hoe en of en dergelijke de zwangerschap ging met het oog op de discussie die we ooit hadden over je bariatrische procedure heb je extra controle gehad of hoefde dat niet?
pi_56202855
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:22 schreef Memmel het volgende:

loop hier wel de hele dag mijn handen te wassen, want ik ben zo bang dat Anna het ook krijgt!
Ik was ook continu mijn handen, om gek van te worden.
Inmiddels is poepluier nummer 11 verleden tijd.
pi_56203046
Oh Memmel, wat slopend hè dat ziek zijn
dat bwa-ba-bwa-bwa hebben we hier ook! Zo leuk!

KapPan, nog hulp kunnen krijgen?
pi_56203051
whahaha, ik moet zelf nog even wennen aan mijn nieuwe plaatje

maar, ik probeer daarmee de zonnige sfeer wat uit te lokken!
pi_56203148
geen hulp....

12e luier is verleden tijd.
Pien nu in bed, Floor nu eten...irritant als ze niet meer hetzelfde schema hebben....

tot straks!
  maandag 21 januari 2008 @ 18:05:00 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_56203963
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, dat is een hartstikke netjes geboortegewicht! Was die meting dat ze zeiden p40 toch goed! Wordt Ruben nou vaker gecontroleerd op gewicht, omdat je mss niet voldoende voedingsstoffen doorgeeft? Of wordt het gewoon aangekeken?
Trouwens, is Pruk een kloon van Troel, of andersom?
Pruk is van Troel Vooral in verband met werk, familie en andere zaken gebruikt. Ik ben nu bezig om de icoontjes te mixen, op aanraden van Grijs We wegen hem op dit moment nog lekker elke dag (op de keukenweegschaal, in de deegkom ), maar dat wordt straks wel minder denk ik. We gaan het zelf goed in de gaten houden en we kunnen altijd bij het CB terecht. Erg leuk: zijn lengte past al niet eens in het groeiboekje
Inmiddels is ie trouwens alweer 2568 gram
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:38 schreef anneja het volgende:
[spuit elf] Pruk=Troel???[/spuit elf]

Wowie En wat een a-do-ra-bel schattig iniminimannetje hebben jullie gemaakt, Troel!!

Hee, en dan ben ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig hoe en of en dergelijke de zwangerschap ging met het oog op de discussie die we ooit hadden over je bariatrische procedure heb je extra controle gehad of hoefde dat niet?
Ja, ik heb extra controle gehad, liep vanaf het begin bij de gyn. Heb een week in het ziekenhuis gelegen in het eerste trimester omdat het echt helemaal niet liep en sindsdien heb ik extra voedingsstoffen moeten gebruiken in de vorm van Ensini en Fantomalt. Vanaf week 26 zijn er telkens groeiecho's gemaakt en ik heb ongeveer de hele zwangerschap door elke week/twee weken me in het ziekenhuis moeten melden
Tja, en voor de rest heb ik tot 33 weken lopen spugen, waarvan ze nu wel weer zeggen dat het de zware zwangerschapsmisselijkheid is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56204128
Ik lees later bij (moet even eten en bijkomen van het hele gebeuren..), maar ik wil even zeggen dat de onderzoeken voor Yana d'r gehoor super zijn gegaan, ze was heel zoet en rustig, sliep zelfs af en toe. De uitslagen krijgen we eind februari pas, dus dat is helaas nog even wachten.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 21 januari 2008 @ 18:17:13 #15
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56204264
S_oepstengel, blij dat te horen. En nu maar afwachten, dat zal een hele spannende tijd worden. Wel fijn dat Yana het allemaal zo rustig ondergaat.

Anna is hier ingestort na de creche. Heb de maxi-cosi uit de auto gehaald. Ze staat nu naast me in dat ding te slapen. Maar ze moet zo eten.....heb niet voor niets die witlof staan kokkerellen....

K_P: sterkte ermee! Balen, he?
Heb je ook van die droge handen van de Dettol?
  Jubileum moderator maandag 21 januari 2008 @ 19:08:25 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56205460
Wat fijn dat het onderzoek goed is gegaan Soepstengel!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56205692
probeer ik een reactie te plaatsen, krijg ik een foutmelding... ff tvp dan maar.
Fake it till you make it...
pi_56205730
Soepstengel fijn dat de onderzoeken goed zijn gegaan. En voor je het weet is het eind februari hoor maar als je uitslagen wilt weten dan duurt een dag al lang.

Troel mijn dochtertje vond het icoontje van Pruk (Purk) leuk.

Wij zijn vandaag dus naar het CB geweest, Nathan weegt 5.5. kg en is 58 cm. Daarna naar de verloskundige geweest en het laatste gesprekje gehad. Even afscheid genomen en toch ook wel gek dat ik daar dus nooit meer langs zal gaan. En 's middags nog bij de kinderarts geweest voor controle. Maar ook daar is Nathan goed gekeurd en hoeven we niet nog een keertje terug te komen.
pi_56206411
Dat klinkt goed Soepstengel.

Ruben is zo leuk! Echt klein en schattig en van die leuke geluidjes!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 21 januari 2008 @ 20:05:19 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56206850
Dean staat bovenaan

PrukkeTroel; Ruben is idd een mooi schattig ienieminie kaboutertje zeg

Soepstengel, ik vind het haske goed van je hoe je ermee omgaat allemaal.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56207381
Ik weet niet wat mn ukkie heeft, maar ze is al sinds half 1 huilerig. Steeds even in slaap vallen (volgens mij is ze inmiddels hardstikke moe) en dan weer brullend wakker worden...
Ze heeft rond half 7 nog de fles gehad, dus honger verwacht ik eigenlijk nog niet... ze heeft geen koorts (vanmiddag in elk geval nog niet)... Luier zit niet vol en ze is erg moe.
Speentje pakt ze niet, duimpje wel maar dan valt ze bijna in slaap en valt de duim uit haar mond en wordt ze weer wakker...
pi_56208355
Soepstengel: fijn dat de testen zo goed zijn gegaan. En nu de uitslag maar afwachten...duurt wel lang, eind februari pas.

Hier is de VK vandaag langsgeweest. Dag 5, ik had verwacht dat Yara nog onder haar geboortegewicht zou zitten maar ze zit er 50 gram boven inmiddels (3600 gram). Woensdag komt hij nog eens wegen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 21 januari 2008 @ 21:14:09 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56208495
Misschien is ze een beetje van slag door al die indrukken gisteren Nijna?
pi_56208912
Zou kunnen Vivi, ze heeft wel heel wat rond zitten kijken natuurlijk...
Inmiddels slaapt ze, wel jammer dat ze zometeen toch nog een fles moet. En haar nu laten slapen doen we maar niet, als ze door zou slapen tot morgenochtend krijgt ze echt te weinig binnen en anders is het misschien vannacht feest... dat is ook niet wat...
  maandag 21 januari 2008 @ 21:50:58 #25
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56209353
Tearsong, fijn dat ze zo goed groeit!
Nijna, hier precies hetzelfde. Die dames hebben dat gister vast zitten bekokstoven samen. Ik geef om 23.00 nog wat, en hopelijk heeft ze morgen dan wel weer goeie zin.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 21 januari 2008 @ 21:53:49 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56209421
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:33 schreef Nijna het volgende:
Zou kunnen Vivi, ze heeft wel heel wat rond zitten kijken natuurlijk...
Inmiddels slaapt ze, wel jammer dat ze zometeen toch nog een fles moet. En haar nu laten slapen doen we maar niet, als ze door zou slapen tot morgenochtend krijgt ze echt te weinig binnen en anders is het misschien vannacht feest... dat is ook niet wat...
Ik gaf Dean wel eens lekker liggend in zijn bedje zijn fles, dan sliep ie half door
pi_56209749
Arme Mirte, helemaal uit haar doen... Hopelijk zal ze morgen een betere dag hebben!

Soepstengel, wat moeten jullie lang wachten zeg
Gelukkig was vandaag niet vevelend voor Yana, dat zal jullie vast ook goed hebben gedaan kan ik me zo voorstellen.

Tearsong, heb je een mannelijk verloskundige? Wat bijzonder! Fijn dat je kleine meid goed groeit.

En Nathan ook weer goedgekeurd, dubbelop nog wel!

Dean al bijna jarig en dus uit dit topic. Ik vond hem echt al zo'n grote jongen gister, daar is niks baby-achtigs meer aan! Vivi, ben je al druk met het plannen van zijn verjaardag?

Beterschap voor alle zieke baby's en mama's!

Devin en ik spelen al een paar avonden achter elkaar verstoppertje in zijn bed voordat hij gaat slapen 's avonds. Hij liggend op zijn buik in bed (hoofd richting voeteneind), ik op de grond zitten ernaast, "verstopt" achter dat hoofdbescherm-ding voor in het bed wat van de kraamzorg niet gebruikt mocht worden en dat ik sinds een maand of 2 ben gaan gebruiken omdat meneer zijn hoofd iets te vaak keihard tegen de spijlen of het hoofdeind bonkte (snaptuhetnog?) In het begin trok ik het zelf ietsje omlaag totdat we oogcontact kregen en riep dan "cuckoo!"
Maar al gauw snapte kleintje het en nu trekt hij zelf het ding omlaag, ziet en hoort mij en begint dan heel hard te lachen En dan natuurlijk nog 300 keer herhalen!
Het mooist is het nog als ik snel naar de andere kant van zijn bedje sjees en hij mij, heel slim, dan aan de andere kant gaat zoeken. En zo zijn we wel even zoet, totdat hij uitgelachen en moegespeeld gaat slapen...
Mijn kleine liefje, die vanmiddag een hele peer heeft opgevroten
.... met gevoel voor drama....
  maandag 21 januari 2008 @ 22:07:17 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56209800
Wat vertel je dat lief kersjes, leuk he, als je echt "contact" hebt met je ukkie

Dean zijn verjaardag houden we rustig hoor, alleen de familie
pi_56210047
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:07 schreef Vivi het volgende:
Wat vertel je dat lief kersjes, leuk he, als je echt "contact" hebt met je ukkie

Dean zijn verjaardag houden we rustig hoor, alleen de familie

Dat contact begint nu steeds meer te komen en is inderdaad zo bijzonder!
Ik kan me nu al verheugen op wat er komen gaat. Dat was een maand of 2 geleden nog anders, toen vond ik het juist een beetje verdrietig op de een of andere manier dat hij ineens zoveel meer kon en ging doen. Gek is dat, nu denk ik juist "Goed zo, je bent er bijna, nog een beetje extra kracht en je kruipt al!"
pi_56210247
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:05 schreef Kersjes het volgende:
Tearsong, heb je een mannelijk verloskundige? Wat bijzonder! Fijn dat je kleine meid goed groeit.
Ja ik heb een mannelijke verloskundige Je hoort het idd. niet zo vaak maar het is een geweldige man. Heerlijk rustig, nuchter..leuk gevoel voor humor. Ik ga hem nog missen na a.s. vrijdag, dan hebben we de afsluiting

Erg leuk en lief, dat spelletje met Devin voor het slapen gaan!
It's all up to you
  maandag 21 januari 2008 @ 22:34:25 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_56210533
De verloskundige die hier de controle deed was ook mannelijk. En gigantisch homo. Maar erg leuk en ik weet dan ook zeker dat bij een eventuele volgende ik hier gewoon bij de verloskundige begin en het daar zo lang mogelijk uit wil houden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56210661
Lishe, zouden ze dat hebben liggen bekonkelen gister toen Mirte aan Lena haar oor lag te frunniken? Ik hoop ook op een betere dag morgen.

Vivi, Half liggend de fles geven gaat denk ik niet lukken, ze moet sowieso ook nog verschoond... anders kan ze zwemmen ergens vannacht.

Kers, wat leuk verstoppertje spelen!
pi_56211483
* vamperotica komt hier voorzichtig eens binnengluren....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 21 januari 2008 @ 23:04:13 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56211501
S_oepstengel, fijn dat de onderzoeken iig goed gegaan zijn.
Maar wel heel lang wachten zeg...
pi_56213283
Hallo Vamp.

S_oepstengel wat fijn dat het goed gegaan is. Eind februari pas de uitslag, dat is nog een flinke tijd in spanning zitten voor jullie.

Kersjes, wat leuk en wat ontzettend lief hoe je erover vertelt.

Dean is over 1 week gewoon al jarig, spannend!

Faja fijn dat je mannetje zo goed groeit.

Nijna en Lishe, hopelijk zijn jullie meisjes morgen weer wat vrolijker.

Damian ging vanavond netjes naar bed (net zoals de 2 avonden ervoor) om vervolgens na 3 kwartier wakker te worden. Hij heeft toen 2 uur lang gemopperd, dat is een half uur langer dan gister. Maar hij heeft niet echt gehuild en gekrijsd, het bleef bij mopperen dus dat is al wel positief!
Op het moment vindt hij me niet meer zo leuk.
Als zijn papa in de buurt is en ik heb hem vast dan begint hij te huilen en steekt zijn armpjes uit naar papa, trekt aan hem net zolang tot hij Damian overpakt en dan is het meteen goed. Ik weet dat het maar een fase is, maar vind het toch niet zo leuk. Hopelijk is het snel voorbij.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:12:32 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56216298
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:03 schreef vamperotica het volgende:
* vamperotica komt hier voorzichtig eens binnengluren....
We postten gisteren tegelijk, ik had je niet gezien.
Wanneer was jij nou ook al weer bevallen? Dan kan ik jullie ook in het lijsje zetten.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:49:01 #37
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56217445
Hoi allemaal!! Mag ik ook in dit topic meeschrijven? Lijkt me leuk! Ben hier al een poosje niet meer geweest (eigenlijk niet echt meer na het Z&G topic
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:45:44 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_56218511
Hier kwam gisteren de wijkverpleegkundige voor de hielprik en de gehoortest. Gehoortest sloeg gelukkig vrij snel aan, want meneer was wakker aan het worden Hielprik ging zelfs zonder huilen. Trotse mama

Hier wordt trouwens ook op Cystic Fybrosis getest, is in de hele provincie en dat schijnt nieuw te zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56218536
Troel, fijn dat het gelukt is !

dat testen of CF is inderdaad een proef nu in 3 provincies!
pi_56218648
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:45 schreef Troel het volgende:
Hier kwam gisteren de wijkverpleegkundige voor de hielprik en de gehoortest. Gehoortest sloeg gelukkig vrij snel aan, want meneer was wakker aan het worden Hielprik ging zelfs zonder huilen. Trotse mama

Hier wordt trouwens ook op Cystic Fybrosis getest, is in de hele provincie en dat schijnt nieuw te zijn.
Is een proef waar jouw provincie onder valt.
Bij gebleken effectievititeit gaan ze het landelijk instellen.
pi_56218787
Wij hebben aan het begin van de zwangerschap onszelf laten testen op o.a. CF, hebben veel dragers in de familie. Gelukkig is de combi van mij en mijn man CF-vrij gebleken. Ook fijn voor eventuele volgende kindjes.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:11:30 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_56219139
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:51 schreef Verida het volgende:

[..]

Is een proef waar jouw provincie onder valt.
Bij gebleken effectievititeit gaan ze het landelijk instellen.
Ja, zoiets was het inderdaad, maar dat ging een beetje ene oor in andere oor uit Ik heb teveel verloskundigepraktijkprogramma's gezien en verwachtte een krijsend kind, maar hij gaf een klein kikje en dat was het
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56219386
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:05 schreef Troel het volgende:
Ja, ik heb extra controle gehad, liep vanaf het begin bij de gyn. Heb een week in het ziekenhuis gelegen in het eerste trimester omdat het echt helemaal niet liep en sindsdien heb ik extra voedingsstoffen moeten gebruiken in de vorm van Ensini en Fantomalt. Vanaf week 26 zijn er telkens groeiecho's gemaakt en ik heb ongeveer de hele zwangerschap door elke week/twee weken me in het ziekenhuis moeten melden
Tja, en voor de rest heb ik tot 33 weken lopen spugen, waarvan ze nu wel weer zeggen dat het de zware zwangerschapsmisselijkheid is
Mozes, dat klinkt als een fijne zwangerschap

(33 weken spugen, huu)

maar wel een schattig propje geproduceerd zeg en fijn dat de bv goed gaat!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:34:33 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_56219743
Ok, het is nog even wennen.

Omdat Bert gewend is normaal gesproken op de bank in slaap te vallen, neemt hij het eerste gedeelte van de nacht voor zijn rekening zolang ik nog kolf (daarna gaat het wat moeilijker he ). Voordeel is dat ik dan goed in kan slapen en door kan slapen tot een uur of vier, de tijd dat ik toch eigenlijk altijd wel naar het toilet moet. Ik pak dan de voeding en eventueel de volgende voeding mocht die komen voordat de wekker afloopt. Zo hoeven geen van beiden eigenlijk echt veel slaap te missen of op een nare manier wakker te worden.
Toen Ruben vanochtend om 2 uur begon te huilen was Bert echter compleet in coma, dus ik schud hem wakker en zeg al "ik ga wel even een flesje halen". Bleek dus dat meneer om 12 uur nog gegeten had. Nouja, verder geen aandacht aan geschonken, borstvoeding, mag 2 uur tussenzitten toch Dus hup, flesje maken, flesje erin, dat ging prima. Voor de zekerheid een wat mindere hoeveelheid genomen zodat als ie halverwege weer in slaap zou vallen, ik niet teveel weg kon gooien. Om 3 uur was het weer raak. Ok, misschien had ie wel het hele flesje moeten hebben, alsnog de rest gegeven en voor mezelf gaan zitten uitrekenen of ik dan nog wel genoeg voedingen had staan (gelukkig wel!). Ik werd wel een beetje kriegel toen meneer om 4 uur zich WEER! liet horen. Kind meegenomen naar beneden, nog een klein beetje voeding, toen nog even aan de borst gehad (7 minuten ), buikje wat gemasseerd en kind in de kinderwagen gelegd, om Bert nog wat nachtrust te gunnen (die is vandaag werken). Om 8 uur werd Ruben pas wakker.

En ja hoor, we zijn er dus weer met open ogen ingetuind. Meneer had geen trek, meneer had een zuigreflex omdat ie last had van krampjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56220790
Hallo Bibikuif. ...herinner ik het me goed, wordt jouw kindje ook niet gauw 1 jaar?
Vamp , ook welkom! Gefeliciteerd met je kleine man.

Ik ben aan het denken voor een cadeau voor Meike haar verjaardag...wie heeft er leuke ideeen?
Ze krijgt al een loopauto.
We zitten te denken aan een Bibabad. een opklapbaar bad voor in de douchecabine.
Iemand ervaring hiermee?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56220971
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

We postten gisteren tegelijk, ik had je niet gezien.
Wanneer was jij nou ook al weer bevallen? Dan kan ik jullie ook in het lijsje zetten.
14 januari
Ow...Ghehhehe.. Volgnes mij gaat hir gewoon standaard het alarm af als de pc aangaat!
pi_56220973
Hallo Bibikuif, leuk dat je ook mee komt posten!

Karin, ik zit te denken aan een peuterschommel voor Damian. Bij toysrus heb je ook met een klein rekje die je dan zelfs binnen zou kunnen zetten! Heel leuk lijkt me dat.
Ik ga even een foto zoeken. Gevonden!

Verder dacht ik aan een zandbakje, een ballenbak.
In het dreumestopic zag ik ook al wat suggesties staan!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:30:57 #48
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56221188
Karin, Appelsap, wat moet dat maf zijn om nu al cadeaus uit te zoeken voor de 1e verjaardag! Zo ben je zwanger, zo zijn ze 1. Ik negeer gewoon nog even dat Anna al weer bijna 8 maanden is...slik....

Morgen gaat ze een tekening maken op de creche omdat papie donderdag jarig is!

Hallo alle nieuwe beebjes!! Wat zijn het er ineens veel zeg!

Grappig dat Devin ook het kiekeboe spel zo leuk vindt. Anna ligt helemaal in een deuk als wij achter de bank zitten en zij in de box. De buren waarschijnlijk ook, maar dat boeit niet!
pi_56221769
Hallo Vamp en Bibi!!

Memmel, nog bedankt voor die sesamstraat link.. Ik krijg het lief lieveheersbeestjes lied van Pino niet meer uit mijn hoofd. Maar we hebben wel een vrolijk flimpje van een "swingende" Chris
* Deepfreeze neuriet vrolijk verder.. Lief lieveheersbeestje tatatata
pi_56222112
Welkom nieuwe mama's en kindjes!
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Memmel, nog bedankt voor die sesamstraat link.. Ik krijg het lief lieveheersbeestjes lied van Pino niet meer uit mijn hoofd. Maar we hebben wel een vrolijk flimpje van een "swingende" Chris
* Deepfreeze neuriet vrolijk verder.. Lief lieveheersbeestje tatatata
Da's toevallig! Ik heb gisteren ook met Linde naar Lief Lieveheersbeestje gekeken! Ze vond het echt heel leuk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier geen ervaring met het Bibabad. Wel eens naar gekeken maar ik zou zo gauw niet weten waat we het moeten laten als het niet in gebruik is.

Die schommel ziet er trouwens erg leuk uit Appelsap!

Hmm hier ook weer lekker handig geweest. Linde heeft hier de bijnaam Muppie. Gewoon omdat ze zo'n lekker Muppie is . Nu hebben we gisteren ontdekt dat ze dus helemaal niet reageert als je Linde roept, maar dat ze zich wel omdraait als je Muppie roept Voorlopig maar even weer haar eigen naam gebruiken dus
pi_56222571
zo'n leuk liedje!

ik ben ook fan van de onderbroek-song van InieMinie
...duizend stuuuuukjes..indemandvanonzehond
pi_56222903
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:10 schreef Stiemie het volgende:
Welkom nieuwe mama's en kindjes!
[..]

Hmm hier ook weer lekker handig geweest. Linde heeft hier de bijnaam Muppie. Gewoon omdat ze zo'n lekker Muppie is . Nu hebben we gisteren ontdekt dat ze dus helemaal niet reageert als je Linde roept, maar dat ze zich wel omdraait als je Muppie roept Voorlopig maar even weer haar eigen naam gebruiken dus
Volgens mij reageren alle babietjes goed op woorden die eindigen op ie. Net zoals bij dieren, trouwens. Onze kat reageert beter op Plukkie dan op Pluk.

Denk dat de eindklank gewoon aantrekkelijk klinkt....
pi_56223137
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:34 schreef Troel het volgende:
En ja hoor, we zijn er dus weer met open ogen ingetuind. Meneer had geen trek, meneer had een zuigreflex omdat ie last had van krampjes
Maar dat is ook gewoon heel lastig, aan de ene kant wil je hem niet overvoeren als ie last van zijn buik heeft want dan maak je het alleen maar erger, aan de andere kant wil je niet zijn hongergevoel weg'pinken'. Ik ben blij dat het larfje hier de grootste kramppartijen alweer achter de rug heeft, want na drie kinderen zie ik nog steeds het verschil tussen 'waaa honger!!' en 'waaaa pijn!!!' niet altijd goed. Ja, als tie met zijn beentjes ligt te trekken is het kramp, maar dat doen ze ook niet altijd.
pi_56223209
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Volgens mij reageren alle babietjes goed op woorden die eindigen op ie. Net zoals bij dieren, trouwens. Onze kat reageert beter op Plukkie dan op Pluk.

Ja dat dachten wij eerst ook. Maar ook op Mup reageerde ze wel. We moeten er maar echt even op gaan letten voordat ze straks op de creche niet snapt wie ze bedoelen als ze haar gaan roepen
pi_56223246
Maar in het geval van je "eigen" naam dan ?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:51:31 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56223314
Dat liedje van die onderbroek is ook erg leuk! Van ieniemienie. Vooral omdat het dus zo van toepassing is op ons...altijd alles kwijt en een hond die sokken en onderbroeken eet...
En weet je wat nou het stomme is van dat Pino-lied: ik hoor het zo'n 8,9 keer per dag en NOG ken ik de tekst niet...Stiemie, bedankt dus voor die spoiler, die print ik uit!
pi_56223327
O dat we haar Linnie gaan noemen omdat ze dan wel zal luisteren bedoel je?
Ik snapput geloof ik even niet meer

Hahahaha graag gedaan hoor Memmel. Ik brabbelde ook steeds verkeerd mee vandaar dat ik de tekst maar heb opgezocht. het odnerbroekenlied is ook erg leuk inderdaad!
pi_56223366
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:52 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha, ik bedoel je nick...Stiemie
pi_56223370
nee, dat jij hier stiemIE heet

de liedjes van 'naar bed' en 'in bad' zijn ook erg leuk!

whwha, ik zing wat af hier!
pi_56223401
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:52 schreef Stiemie het volgende:

Hahahaha graag gedaan hoor Memmel. Ik brabbelde ook steeds verkeerd mee vandaar dat ik de tekst maar heb opgezocht. het odnerbroekenlied is ook erg leuk inderdaad!
Een odnerbroek
pi_56223459
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:53 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Hahaha, ik bedoel je nick...Stiemie
Oeps bedoel je dat Ja die naam is eigenlijk een bijnaam voor onze kat (reageert ook beter op Stiemie dan op Guus )

Nee verder maakte het niet veel uit wat we zeiden. Ik noem Linde ook vaak Boeffie en dan lacht ze wel als ze je toevallig aankijkt, maar ze draait zich niet om als je achter haar staat als ze in de kinderstoel zit en je Boeffie zegt.

Pff zie nu de odnerbroek Hij gaat lekker mensen!
pi_56224790
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

In ons geval klopt het wel, Devin reageert beter op Devinski (het zijn dus niet de Russische roots )

Memmel, leuk he, papa en mama zijn toch het leukste speelgoed
Ik zie jullie al helemaal op de grond liggen trouwens.

Net naar het CB geweest en meneer weegt nu 7960 gram en is 73 cm.
Nog steeds een "tenger ventje", maar voor de verandering eens geen gezeur daarover, alleen voorgaande opmerking. Bij het wegen moesten we nog erg lachen: Devin lag op zijn rug op de weegschaal, maar vond het schijnbaar niet leuk. Hij richtte zijn hoofd en schouders op, deed een paar sit-ups maar kwam niet hoog genoeg naar zijn zin. Dus greep hij met 2 handjes de rand van de weegschaal vast en probeerde zich, kreunend en wel, op te trekken
Is niet gelukt overigens, maar we moeten hem nu echt wat beter in de gaten gaan houden. Vanochtend trok hij zichzelf vanuit zitstand ook al aan mijn kleren omhoog....
pi_56225133
hahaha, frustrerend he Devin !?

hier volgende week naar het cb weer!
ben benieuwd.

Pap ging hier trouwens uitmuntend! 8 hapjes toch al wel denk ik!
Blijven oefenen...oefenen...oefenen

ohja..V. moet onverwacht 3 dagen naar Ierland volgende week
pi_56234682
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:

We zitten te denken aan een Bibabad. een opklapbaar bad voor in de douchecabine.
Iemand ervaring hiermee?
Wij hebben er toevallig begin deze maand eentje gekocht omdat Tomas echt te groot werd voor het babybadje Hij bevalt eigenlijk prima. Tomas vindt hem helemaal geweldig en heeft alle ruimte, en als we klaar zijn trekken we de stop eruit en alles gaat rechtstreeks de afvoer in. Laten drogen, opklappen en klaar. Minpuntje: er gaat wel erg veel water in
It's all up to you
pi_56236499
Gwen is vandaag geslaagd voor de gehoortest en heeft ook bloed gegeven voor de hielprik, wordt hier ook getest op CF. Gisteren woog ze 2680 gram terwijl ze zondag met 2650 uit het ziekenhuis kwam . Het navelstompje is vandaag ook eraf gevallen. Vanavond is ze voor het eerst wat wakker geweest dat ze om zich heen lag te kijken, fijn bij pappa op zijn borst.
pi_56236757
Wij gaan vanaf morgen maar een ander schema proberen, want ook vanavond lijkt het niet minder te worden. Weer na 3 kwartier wakker, deze keer helemaal overstuur omdat we hem er niet uit kwamen halen/niet kwamen kijken. Poepluier dus hij moest wel uit bed en wilde daarna gewoon echt niet terug, toch gedaan en uiteindelijk wel rustig gekregen maar hij heeft daarna nog gewoon een uur wakker in zijn bedje gelegen, zonder echt te mopperen. Het lijkt er dus op dat hij gewoon wakker is en ook geen slaap heeft.
Normaal slaapt hij tot 10 uur in de ochtend (en hij gaat nu de laatste dagen ook pas om 10 uur de nacht in), morgen maak ik hem om 8 uur wakker zodat we alles 2 uurtjes kunnen verschuiven en dan 's avonds niet met die 1,5/2 uur wakker zitten en hij om 8 uur echt de nacht in kan. Hopelijk werkt het.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:31:59 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56237004
Ohhh Appelsap, ik hoop dat het lukt!

Anna is vanavond meegeweest naar een afscheidsborrel van een collega. Natuurlijk iedereen tegen haar aan kwebbelen, beetje lachen, beetje doen. Ze lag er pas om kwart over negen in. Ik hoop dat ze nu niet overstuur raakt. Ik heb haar nog niet gehoord en ga nu ook zelf mijn bedje in!
pi_56237415
Goh Appelsap wat vervelend zeg!

Meike zit op dit schema wat slapen betreft:
7.30 uur wakker
10.30 weer slapen (anderhalf uur)
14.30 weer slapen (anderhalf uur)
19.30-20.00 uur slapen

Soms slaapt Meike uit, zoals vanmorgen, tot 8.45 uur, dan redt ze het overdag met 1 keer slapen.

De tijden zijn uiteraard flexibel, maar ze geeft zelf aan dat ze moe is door in de ogen te wrijven en te gapen, en komt steeds op hetzelfde schema uit. Savonds wil ze niet naar bed, en begint dan te huilen, en hard ook, heb nu in de gaten dat ik het moet negeren, dan gaat ze binnen een kwartier slapen. (ik kan echt niet tegen dat gehuil, dus heb haar er steeds uitgehaald, met als gevolg dat dametje pas om 22.45 uur ging slapen, kleine haaibaai)

Leuk joh Memmel, lekker showen met je kleine kanjer!!! En hopelijk slaapt ze lekker uit, dan kan mama dat ook doen!

Marit, hmmm vervelend dat je vriend (man?) naar Ierland moet, vind je het zelf erg naar of valt het mee?
Hoe gaat het met Ilse dan?
pi_56237796
Hier is het echt pas sinds een week nu ongeveer. Hij is ook ziek geweest dus dan ben je ook weer wat soepeler. Ik kan hem goed een uur of 2 laten huilen (natuurlijk af en toe wel even kijken) maar hij lijkt gewoon echt niet moe te zijn, want hij blijft de laatste 2 dagen eigenlijk heel rustig.

Wij hadden:
10.00 wakker
13.00 slapen
15.00/16.00 wakker
19.00/20.00 slapen

Voor hij dit schema had sliep hij echt een stuk minder, of was hij in ieder geval meer wakker.

Morgen ga ik proberen:
8.00 wakker
11.00 slapen
14.00 wakker
17.00 slapen
18.00 wakker
20.00 slapen

Dat zou kloppen met hoe hij het nu doet alleen alles 2 uurtjes verschoven, dus ik ben benieuwd.
pi_56237862
Anna heeft weer lekker kunnen showen, leuk is dat hè!
Ze zal het vast niet erg gevonden hebben om een keertje wat later in bed te liggen.
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:03:53 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56245179
Rn, hoe is het nieuwe schema bvallen?
Is Anna rustig gebleven onder alle aandacht?

Fijn dat gwen niet zoveelis afgevallen

Op het kdv zeggen ze dat eli probeert te draaien/rollen maar ik merk er niets van Al vond hij het wel heel spannend toen ik hem aan zijn handje omrolde. Eenmaal op zijn buik gingen de armpjes wijd uiteen... Ja, vind je het gek dat je dan niet kan rollen, als je optimaal stabiel erbij gaat liggen

Appelsap, zijn de vlekjes helemaal weg bij damian? ben je er nog achtergekomen wat het was?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:53:52 #72
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56246602
Anna vond de aandacht heerlijk!
Ze is vanacht wel een paar keer even wakker geworden met een luid gemompel. Ze lag vast te dromen.
En toen moest ze om 7.30 uur ook nog wakker worden, en daar had ze niet zo'n zin in...

Appelsap: hoe is het gegaan??

Eli - lekker draaikont. Davina: doet eli een parachutist na als ie ligt: armen en benen gespreid de lucht in? Dat doet Anna nl ook!
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:22:44 #73
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56247197
Zo, ik wil heel graag meeschrijven en meld me geloof ik nu voor de tweede keer na Zoë haar geboorte. Helaas is het hie rbehoorlijk hectisch geweest. Zoë heeft last van reflux en had daar erg veel last van, de huisarts vond het nog niet erg genoeg pas als ze niet meer contact maakt, blauw aanloopt of wegvalt is het erg genoeg voor medicijnen of een kinderarts. Ik was werkelijk laaiend!
Niet erg genoeg mijn kind raakt oververmoeid door het niet slapen en schreeuwen, ze heeft het de hele dag zuur en er komt van alles omhoog meestal meerder keren achterelkaar omdat ze het weer inslikt, ze loopt rood aan, gilt vreselijk van de pijn en de tranen schieten in haar rood doorlopen oogjes. En dat noemt ze niet erg genoeg.
Zoë sliep minimaal en alleen rechtop tegen mij aan en dat ook s nachts dus voor mama ook geen doen. Maar om te zien dat ze zo een last heeft en niets krijgt terwijl ik weet dat het wel mag. Want na overleg met een kinderarts was het haar duidelijk er zijn geen medicijnen voor alleen een operatie bij de eerder genoemde symptomen. wat een onzin.

De dag er na terug gebeld met namen van medicijnen die baby's ook mogen. Zij weer overlegt met een andere kinderarts en ja van deze mevr kreeg ons meisje wel medicijnen. Nu gebruikt ze Zantac, ontzettend smerig maar het werkt super. Ze is veranderd in een vrolijke baby die rustig slaapt, rustig drinkt en niet meer schreeuwt van de pijn. Wat een verademing zeg. De eerste nacht toen het werkte heb ik eerst gekeken of ze nog wel leefde ze sliep zo lang en zo rustig.

Ik zou graag een foto plaatsen van mijn meisje maar dat lukt niet.

nu er rust in de tent is zal ik proberen vaker te schrijven en lezen. Lezen ga ik zo even doen.
Liefs joyce
pi_56247436
Hoi Allen,

Mischien spring ik in het verkeerde topic mischien in het goede.. k ben door de bomen in het bos de weg kwijt

Ik ben 24 november bevallen van n klein tenger meisje ( 47 cm 2470 gram ) na een vrij inspannende start omtrent haar afvallen en t geel zien wat nog net op tijd in de goede richting ging, zit ik nu met n nieuw probleem.
Gister heeft ze haar eerste vaccinatie gekregen op het CB, al na 2 uur werd ze er ontzettend ziek van. ( lees alle voedingen komen er gelijk weer uit, koorts, krampen, stijve spieren en ontroostbaar huilen ) op advies al gestart met de paracetamol zetpil, maar ook dit helpt niet. haar alleen gehuld in n luiertje en op mijn blote borst in een badjas gehuld om het extreme huilen om te zetten in een iets beter verdraag baar huilen zit ik nu n beetje radeloos dit bericht te tikken. CB en huisarts al gebeld en deze zeggen dat dit een van de "standaard" bijwerkingen kan zijn, maar adviezen hebben ze niet buiten de paracetamol om. k heb onderhand alles waar ik maar aan kon denken al geprobeerd, babymassage, badje, etc maar t blijft doorgaan, en nog steeds houd ze geen enkele voeding binnen

Iemand nog een tipje voor dit vers moedermensje ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_56247538
Ik zeg eerste hulp. Hup naar het ziekenhuis.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:43:21 #76
82727 klein_spookje
pi_56247710
Maffe muts, laat je niet afschepen hoor. Ik zou er op zijn minst op staan dat de huisarts haar ziet. Een kind dat zo hartverscheurend huilt en nergens mee te troosten is zou ik zeker na laten kijken.
Beter 10x te veel naar de ha of wie dan ook dan 1x te weinig.

Sta sterk in je schoenen en ik weet hoe moeilijk het is. Maar meid je moedergevoel is iets heel bijzonders en als die zegt dat er iets niet goed is schijt aan de rest en doe waar je je goed bijvoelt.

succes
pi_56247718
Klein_spookje wat fijn dat jullie nu een oplossing gevonden hebben en wat rot van je huisarts zeg!

Maffemuts wat vervelend. Mijn zoontje (al 11 maanden) heeft van de week precies hetzelfde gehad toen hij prikken heeft gehad. Ik dacht alleen dat het een buikgriepje was door de verminderde weerstand, maar dat kunnen dus ook bijwerkingen zijn.
Ik denk dat je verder weinig kan doen en het beste is op zo'n moment toch bij je houden. Mijn zoontje vindt het altijd fijn om dan helemaal stil bij me te liggen, zeker niet teveel sjouwen en bewegen met hem. Qua voedingen misschien wat minder proberen en wat vaker. Temperatuur goed in de gaten blijven houden.

Memmel ik kan er nog weinig over zeggen of het werkt, want we zijn vanochtend pas begonnen met het nieuwe schema.

Davinia de vlekjes zijn er nog wel een beetje maar de echte bultjes zijn weg, het was gewoon een virusje.
pi_56247772
Zie nu pas dat ze pas 2 maanden oud is, zeker als ze echt lang ontroostbaar huilt zou ik er proberen wat druk achter te zetten wat hier al gezegd wordt. Want voor zo'n kleintje lijken dit me wel zware bijwerkingen. Doe wat je gevoel zegt.
pi_56247975
Mijn gevoel zegt me ondanks dat de huisarts het niet nodig vind, toch er maar heen te gaan en dan net zolang in de wachtruimte te gaan zitten tot n ieder het zat is en hij wel de moeite neemt om er naar te kijken... heb haar inmiddels wel aangekleed in t ruimste wat ik in de kast had, valt niet mee om iets over al die aangespannen spiertjes te krijgen.

word vervolgd...
Gewoon n stuiterballetje
pi_56248032
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:33 schreef maffemuts het volgende:
, maar adviezen hebben ze niet buiten de paracetamol om. k heb onderhand alles waar ik maar aan kon denken al geprobeerd, babymassage, badje, etc maar t blijft doorgaan, en nog steeds houd ze geen enkele voeding binnen
jongste spruit reageerde ook ongeveer zo (hoewel ik niet helemaal zeker weet of dat van de prikken was of van de spuugbug die zijn oudste broers de week ervoor geveld had. In elk geval begon het ook een uur of 2-3 na de prikken). In de draagdoek warm tegen mij aan en rondjes lopend was hij wel min of meer rustig, maar echt leuk was dat niet ofzo. Gelukkig duurde het maar een dag.

Ik zou wel dat spugen in de gaten houden en of ze nog plast.

Voor zijn tweede en derde serie prikken maakte ik me logischerwijs zorgen, maar daar heeft hij veel minder last van gehad (ietsje verhoging, verder gewoon zichzelf).
pi_56249099
Maffemuts, mijn meisje heeft ook veel last gehad van de eerste prikken (gelukkig van de prikken daarna veeeel minder last gehad) maar als ze er ook bij gaat spugen en de paracetamol niet helpt zal ik me zeker niet laten afschepen! Ze kunnen toch op zijn minst even kijken? Is het niks, dan sta je binnen 10 minuten weer buiten, dus dat moet kunnen.

Succes met je meisje en hou je ons op de hoogte?
pi_56249271
Zo nu nog even verder teruggelezen

Zo zo Anna het feestbeest! Fijn dat ze het zo leuk vond Memmel. Beetje showen met je mooie dochter is nooit weg toch?

Appelsap is het nu met het nieuwe schema wel goed gegaan met slapen? We gaan hier ook over op een nieuw slaapritme volgens mij. Eerst sliep Linde echt heel veel maar nu gaan we (geheel volgens Ria Blom ) over na steeds een uur a anderhalf uur slapen na de eerste 2 voedingen en dan vanaf de derde voeding ophouden tot een uur of 8 en dan naar bed voor de rest van de avond/nacht. Gisteren mee begonnen en dat werkte wel. Hou altijd een beetje mijn hart vast na onze eerdere ervaringen met Ria Blom

Davinia Linde draait ook heel graag met hulp van ons, maar zelf blijft ze van rug naar buik steeds hangen omdat ze haar armpje niet juist houdt. Dat eindigt dan in een soort gekrulde elleboogjesmacaroni-houding. Ach ja het gaat haar vast een keer lukken.
pi_56249335
och maffe muts, wat een heftige reactie voor zijn klein meisje.. Als je het echt niet vertrouwd, gewoon de huisarts weer bellen. Het zijn wel standaard bijwerkingen, maar het betekend niet dat daarmee niet erg is.
Gewoon blijven bellen, en als ze echt geen gehoor geven naar de eerste hulp. Gewoon je gevoel volgen!

Klein spookje, fijn dat jullie eindelijk wat rust hebben. Reflux is ook al zoiets naars, en helemaal als de huisarts niet meewerkt..
pi_56249452
Het rollen met die armpjes moeten ze echt doorkrijgen. Hier ging van rug naar buik het moeilijkst.

Hij heeft niet zo goed geslapen. Om 11 uur lag hij erin en om 12 uur weer wakker.. poepluier. Daarna heeft hij gekletst in bed en hij lag net weer te slapen (kwartier), weer wakker, nóg een poepluier. Tsja kan gebeuren! Inmiddels was het toen al kwart over 1 dus heb ik hem maar uit bed gehaald en net wat eten gegeven. Hij lijkt nu helemaal niet moe, heeft ondanks dat hij niet zoveel geslapen heeft wel lekker kunnen rusten. Ik zie wel tot hoelang hij het nu volhoudt en dan laat ik hem vanmiddag als hij naar bed wil niet te lang slapen zodat hij om 8 uur wel moe is. Aan moe zijn zal het dan in ieder geval niet liggen. En dan morgen weer een nieuwe dag!

Maar hoelang is Linde dan wakker na de derde voeding? Is Linde uit zichzelf aan het wijzigen of doen jullie dat bewust?
pi_56249862
Appelsap het is inderdaad een kwestie van doorkrijgen. Van buik naar rug lukte eerst ook niet, maar toen ze eenmaal wist hoe ze haar armpjes moest houden, was dat een eitje. Het vage is trouwens wel dat ze toen ze pas een paar weken oud was wel van rug naar buik kon draaien. Volgens mij is ze er toen zo van geschrokken dat ze het daarna volledig verdrongen heeft

Hahahah ja die poepluiers werken ook niet echt mee natuurlijk. Ik zou in ieder geval opletten dat Damian dan niet vanmiddag even lekker gaat bijslapen zodat ie vanavond weer niet in slaap kan komen. En tsja als ie gewoon lekker uitgerust is zou ik me niet druk maken inderdaad.Misschien is hij de ene dag ook gewoon wat moeier dan de andere dag?

We gaan hier met Linde zelf bewust wijzigen. We merkten dat ze steeds overdag lekker een paar uur ging slapen en dan wilde ze er 's avonds pas weer om een uur of 11 in. Ja heel leuk maar wij willen ook wel een beetje tijd voor onszelf en 11 uur is gewoon veel te laat voor zo'n klein grietje.

Volgens internet en Ria B. hebben kindjes van een half jaar zo'n 15 uur slaap per dag nodig. Als ze dan van 21.00 uur tot 's morgens 7 uur slaapt, (totaal 10 uur) kan ze de overige uurtjes over de rest van de dag verdelen. We proberen er dus voor te zorgen dat ze overdag niet langer dan een uur of 5 slaapt want dan heeft ze regelmatig 's nachts zin in wat actie

Het ziet er dan ongeveer zo uit:

8.00 uur - fles 1 en lekker slapen
12.00 uur - fles 2 en lekker slapen
16.00 uur - fles 3 en wakker tot 20.00 uur voor de laatste fles

Tussen 16 en 20 uur krijgt ze dan nog een groentehappie

En als ze eerder/later wakker is of tussendoor eerder wil eten, dan passen we het gewoon een beetje aan of ze krijgt een rijstewafeltje om mee te spelen.
pi_56250237
van 16.00-20.00 wakker? Dat red Chris echt niet.. max 3 uur wakker. Daarna is het echt wel over. En 's avonds is het om 19.00 echt wel gebeurd.Dus we maken Chris nog steeds wakker voor de 4e fles om 21.00..
maar die 15 uur klopt wel redelijk.
pi_56250586
Huh maar hoe laat begin je dan met de eerste fles en hoeveel tijd zit er dan tussen de flessen?
Hier zit er 4 uur tussen en met een groentehap erbij maximaal 5 (Ze eet natuurlijk nog niet echt een hele groentehap vandaar)
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:38:16 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56250616
Ik las laatst ook ergens dat jongens meer slaap nodig hebben dan meisjes.

Anna doet 's ochtends rond een uurtje of 10.30 een powernap van 30 minuten. Dan gaat ze er om een uur in tot ong half vier, vier uur en dan om 8 uur naar bed voor de nacht tot een uurtje of acht. Dus ook ong 15 uur!
pi_56250671
Ja Memmel zo'n soort 'schema' heb ik voor Linde ook in gedachten. Zoals het nu gaat wil ze 's avonds niet naar bed en is ze daardoor 's morgens moe en wil ze lekker bijslapen.
pi_56250905
Damian sliep eerst altijd een uur of 14 a 15, met 10 maanden was dat ineens een uur of 17 a 18 en ik denk dat we nu weer op zo'n 14 a 15 uur gaan uitkomen.

Linde is dus een beetje als Damian. Als hij eenmaal echt goed in slaap is dan moet je hem echt wakker maken omdat hij anders te lang slaapt. Zoals jullie het nu willen doen klinkt het wat beter. Succes ermee!
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:35:44 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56251860
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:53 schreef Memmel het volgende:

Eli - lekker draaikont. Davina: doet eli een parachutist na als ie ligt: armen en benen gespreid de lucht in? Dat doet Anna nl ook!
Memmel, wat fijn dat het goed ging vannacht.
Ja idd, beentjes omhoog, deed hij altijd al, eerst ook kont omhoog, maar hij is er inmiddels achter dat dat niet echt werkt zo samen, en vanochtend dus ook armpjes helemaal wijd. wel plat op bed, trouwens, niet de lucht in.

Edit: mag ik svp uw expert opinions omtrent het mondje van mijn allerliefste baby?

ja hij is niet scherp, maar ik wilde het wel goed op de foto hebben, en dan gat moeilijk met zo'n beweegelijk kind...

Komt er rechtsboven nou een hoektand door? Hij kwijlt al tijden (lees ruim een maand) als een idioot, onder voelen we al wat, stiefmoeder voelde midden al wat, als hij zelf knauwt, knauwt hij altijd in die rechterhoek. Echt bijten, dus he! Op een gegeven moment was zijn vingertje helemaal rood van het bijten

Roept u maar!

Btw, nog 6 nachtjes en dan is Eli 5 mnd

[ Bericht 20% gewijzigd door DaviniaHR op 23-01-2008 15:41:13 ]
pi_56252401
ik kan het niet uit de foto halen hoor Davinia

pffff al die verhalen over slapen...
Pepijn heeft vandaag besloten dat slapen voor watjes is. Hij heeft al wel 2x 25 minuten geslapen vandaag sinds hij om half 10 vanochtend wakker werd...
Vermoeiend!!! Want als hij wakker is wil hij aandacht, want zelf spelen is alleen een hoop frustratie omdat het kruipen niet lukt.
Meneer zit nu even heel onverantwoord op de bank voor de dvd van de fabeltjeskrant, kan mama ff uitpuffen.

Wel vanmiddag een half kontje donkerbruin pitjesbrood weggewerkt
Ik had alleen nog maar dat, en dacht geef hem het kontje dan kan hij sabbelen, hihi nou er ging iets meer naar binnen als alleen wat gesabbel.
pi_56252455
Stiemie, hier ziet het ritme er ongeveer zo uit:

7.00 opstaan (vaak vanaf 6.30 al wakkerig, maar blijft vrolijk liggen kletsen)
7.15 fles
8.30 slapen
10.00 wakker
11.00 fles
12.00 slapen
13.30 wakker
15.00 fles
16.00 slapen
16.45 wakker
17.30 pap (60ml) wordt vrijdag groente
19.00 slapen
21.00 wakker gemaakt voor fles
21.30 slapen
En het verschilt wel per dag, maar gemiddeld is het zoiets. Er zijn altijd 2 slaapjes van 1,5 uur. En 1 slaapje van 45 minuten. Meestal 's middags, maar soms ook 's ochtends. Langer slapen is maar 1 keer gebeurd in de afgelopen weken.
Hij slaapt dus een kleine 4 uur overdag, en 11,5 's nachts..
pi_56253434
Eindelijk werd de huisarts gestoord van het gehuil van me kleine meid en maakte hij toch maar wat tijd vrij. hij constateerde koorts ondanks de paracetamol, huilen, stijve spieren over het gehele lichaam en dat de darmpjes vrijwel stil lagen ( hoef ik geen huisarts voor te zijn om dit te concluderen met behulp van een thermometer en het gegeven dat ze niets binnenhoud sinds gistermiddag en een goed paar ogen..) na lang wikken en wegen toch maar n iets zwaardere pijnstiller meegegeven en een licht spierverslappertje en n verwijsbriefje voor de kinderarts welke morgen bezocht dient te worden. kortom het is n reactie op de inenting, komt waarschijnlijk door dat mn meisje toch niet zo fit was als dat ze eruit zag, morgen dus naar het ziekenhuis met t ukkie en nog meer naaldjes erin, want voor we bij de kinderarts komen, moeten we eerst bloed laten prikken etc etc... mja k hoop dat t zwaardere pijnstillertje gauw gaat werken voor me meissie want ze is zooo moe en heeft ongeloofelijk veel pijn, hielprikje heeft ze nog geen kik gegeven dus haar pijngrens is redelijk hoog. en maar hopen dat ze vanavond dan weer ietz wil eten en kan binnen houden.. k blijf wanhopig en me best doen door haar toch elke keer aan te leggen (bv) mja k vraag me zelf wel af of ik haar daar nu mee plezier of mee straf

wordt vervolgd...
Gewoon n stuiterballetje
pi_56254883
Goed gedaan, maffemuts ! Ook al voelt ze zich morgen beter, gewoon lekker naar de kinderarts gaan. Alles even lekker laten checken !

En wat betreft dat eten...ja...zou het een poging geven. Wat erin gaat, dat gaat erin. Misschien wel lekker knus even saampjes. Succes ermee en laat je morgen nog ff wat van je horen ?
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:00:55 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56256599
Davina, mag ik je de theelepeltjes test aanbevelen? Van mijn moeder geleerd....
Men neme: een theelepeltje en doet dat met de bolle kant naar waar je denkt dat het tandje zit. Even tikken en je hoort vanzelf of er een hard tandje zit of niets!

Maffemuts: goed dat je hebt doorgezet hoor! Gewoon het zekere voor het onzekere nemen! En misschien vindt ze het wel hardstikke fijn om lekker bij je te zijn met bv!!
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:35:23 #97
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56257619
Memmel, gaan we doen
Maffemuts, ik zou wel bv geven, want het geeft ook troost, ookal komt het er weer uit. Lijkt me dat het nu het enige is dat je kan doen tot morgen.
Heel veel sterkte, het lijkt me echt heel naar om mee te maken!
pi_56257912
maffemuts, zeker bv blijven geven!!!
de goede bestanddelen van borstvoeding die uitdroging helpen voorkomen worden heeeeeeel snel opgenomen, binnen 10 minuten is daarvan al bijna alles opgenomen!

veel succes!!
pi_56258229
Pfffff.... Wat was ik naief!!
Ik dacht dat ik het "er allemaal wel even bij zou doen"..Nog zo'n kleintje!!
Maar wat hakt het erin zeg!!
Waar alle monsters vanaf het begin redelijk doorsliepen 's nachts blijft deze gewoon zn dagritme aanhouden..Elke twee uur een voeding en zo af en toe nog wat snacken tussendoor..
In de box is lang niet zo gezellig als bij mama op de arm en dat laat ie horen ook!
Tel daar een (nog steeds) ziekerig ander monster (die van 18 maanden) bij op, die OOK nog zoiets heeft van....Uhm.. Leuk zo'n miniminiminimonster, maar ik klamp me toch voor de zekerheid maar even de hele dag aan papa en mama vast!
En of het nog niet genoeg is heb ik vooral 's nachts last van enorme hoestbuien waarbij ik dus lekker iedereen die per ongeluk sliep wakker maak!!

Verder is het volop genieten !!
pi_56259346
Goedzo Maffemuts, hopelijk knapt ze gauw op!

Vamp

Ik haalde Mirte gister op op het KDV, vertelden ze dat ze maar wat eerder de fles hadden gegeven en dat ze erna niet echt voldaan was. Grappige was dat ik me dat zelf ook af liep te vragen en het aan hen had willen vragen hoe dat bij hun was... Ze krijgt nu dus 180+6. En het gaat gewoon schoon op (alleen vanmiddag een mondje terug, verder nog niet).
Ze is wel wat huilerig op het moment, wil overdag niet echt slapen ondanks dat ze echt wel moe is. Vanmiddag viel ze uiteindelijk in het hangmatje in slaap in de box. En toen moest ik haar wakker maken voor bad en fles (dat werd me niet in dank afgenomen). Na de fles lag ze nog wat te kletsen op mn schoot en nu slaapt ze als het goed is.
pi_56259556
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:52 schreef vamperotica het volgende:
En of het nog niet genoeg is heb ik vooral 's nachts last van enorme hoestbuien waarbij ik dus lekker iedereen die per ongeluk sliep wakker maak!!
Verder is het volop genieten !!
Briljant omschreven

Sterkte, Vamp! Ze gaan al bijna op kamers wonen
pi_56259814
Jeetje Maffemuts, ik vind het echt belachelijk dat er niet naar je geluisterd is, je kindje is nog zo klein, ik ben gewoon verbijsterd. Hopelijk knapt ze snel op, sterkte in het zkh. Goed dat je door hebt "gezeurd" (tis geen zeuren)

Davinia, lijkt me niet de meest logische plek voor een 1e tandje. Je weet het niet, maar meestal begint het onderin. Hoe is de lepeltjestest gegaan? Meike had ook al snel een wit puntje, maar dat bleek een keratinepareltje volgens de cb-arts.

Meike zet hier savonds de boel op stelten, ze wil niet slapen, en is echt boos dat we haar in bed leggen.
We zijn er nu al zo vaak ingetrapt, pak je haar op dan gaat het "buh" en wijst parmantig met haar vingertje allerlei dingetjes aan in haar slaapkamer. De afgelopen 3 dagen hebben we het genegeerd, met resultaat..... 1e dag 30 min gekrijsd, 2e dag een kwartier en vandaag 5 min.....
Ik laat haar alleen staand in haar bedje achter, op een gegeven moment gaat ze liggen, maar dan wel verkeerd om. Dus na een tijdje keer ik haar dan maar weer om.....
pi_56261750
Pepijn kruipt!!!!!

naja hij komt als hij heeel veeel moeite doet een stukje vooruit op handen en knieen/voeten

wel zonder broek, want broek en laminaat dat glijd teveel
pi_56261855
Hoera voor Pepijn!!

Ventje, je wereld wordt meteen een heel stuk groter als je kan kruipen!
Nu moeten je papa en mama lekker achter je aan vangen...!!!!
pi_56262102
Pepijn laat papa en mama maar lekker rennen
Veel plezier met je ontdekkingstocht door het huis, nu kan je overal komen waar je voorheen niet kwam .

[ Bericht 32% gewijzigd door Nijna op 23-01-2008 22:07:41 ]
pi_56262398
hihi we praten nog over (tientallen)centimeter werk dus ik heb nog wel even om de stopcontactbeveiligers te kopen
pi_56263583
Maffemuts goed gedaan! Hopelijk gaat het snel beter met haar.

Vamp, lijkt me pittig met zoveel kinderen en dan een kleintje wat zoveel wakker wordt. Hopelijk ontwikkelt hij ook snel een nachtritme.

Karin bij jullie gaat het dus beter met slapen, fijn!

Pepijn kruipt ook, wat goed!

Damian heeft vandaag 2 keer 3 kwartier geslapen en is uiteindelijk om 8 uur vanavond naar bed gegaan. We hebben hem daarna helemaal niet meer gehoord. 's Ochtends wat vroeger wakker maken lijkt dus wel degelijk te werken.
Alleen een beetje jammer dat mama nu niet meer kan uitslapen.
pi_56268384
Wat een goed nieuws allemaal

Pepijn wat ga je snel jongen! Gewoon al kruipen!

En Damian lekker doorgeslapen. Jammer he van dat uitslapen Appelsap, dat mis ik hier ook wel, maar doorslapen is toch ook wel eeeeerrrrrrgggg fijn hoor ik heb vanmorgen ook al onder de douche gestaan, hier in huis opgeruimd en Linde een fles gegeven
pi_56268417
Maffemuts, hopelijk hebben jullie een fatsoenlijke nacht gehad!

Pepijn in de kruipstand.. Die gaat ook lekker vooruit. mama kan het weekend maar een rondje kruipen om alle draadjes, stopcontacten etc te beschermen

vamp de kleine zal zijn tijd wel even nodig hebben om 's nachts langer te slapen,
maar dat weet je vast wel

En 2 goede slapers! Ook altijd fijn..
pi_56268601

Kruipende en doorslapende kindertjes

Hier heeft het ene monster weer eens de hele nacht doorgeslapen en t andere is "maar" 3 x gekomen om een voeding vannacht
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:13:14 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56268719
Pepijn, grote vent! Je kruipt!

Appelsap, fijn dat het gelukt is!

Anna moest vanmorgen onmenselijk vroeg haar bed uit voor jaar doen. Om half zeven al! En toen moest ze ook nog vrolijk 'Lang zal 'ie leven' meezingen omdat haar papa, mijn mannetje jarig is!
Van Anna heeft hij een echt Fred Flinstone-cadeau gekregen: een Macpac Vamoose. Voor de gezellige wandelingen langs het strand! Hier voor een plaatje.

Vamp: kan me voorstellen dat het zwaar is!

Andere beebs:
pi_56268909
pepijn wat ga je goed!

hier ook een record: spugen
ilse is ziek

mama ook

en papa kan godzijdank thuis werken.
pi_56270124
En nog een kruipende baby: goed zo Pepijn!
Hier beperkt het kruipen zich vooralsnog tot rondjes draaien om zijn as, kleine stukjes achteruit en heeeeel veeeel mislukte pogingen om vooruit te komen.

Anna, gefeliciteerd met je papa! Wat een leuk kado, "for the young explorer". Die titel vind ik wel bij Anna passen, ze klinkt zo ondernemend

Vamperotica, ik vond het al zwaar genoeg om te zorgen voor 1 pasgeboren, veeleisende baby, laat staan als je nog een paar andere kinderen in huis heb rondlopen waar natuurlijk ook voor gezorgd moet worden
En dan moet je jezelf en je man natuurlijk ook niet verwaarlozen! Veel succes in deze drukke tijd, ik hoop dat je allerkleinste het verschil tussen dag en nacht snel door zal gaan krijgen.

Marit, beterschap voor jullie!
pi_56270574
Ik kwam deze link nog tegen over voeding in het eerste jaar :
http://www.ggd-nijmegen.n(...)03%20Babyvoeding.pdf
sommige dingen wist ik nog niet, zoals max 700 ml opvolgmelk.
Misschien voor jullie ook interessant...
pi_56270981
Hmm dat van die 700 ml opvolgmelk wist ik ook niet. We geven Linde nu 4x180, dat is dus teveel (al is het nu nog een mix van nutrilon 1 en 2, dus dan zal het wel meevallen.)

Op de website van nutrilon staat:

Hoeveel opvolgmelk mag ik per dag geven?

Na de leeftijd van zes maanden kun je de hoeveelheid flesvoeding die je kind op dat moment krijgt in een keer vervangen door een zelfde hoeveelheid Nutrilon opvolgmelk. Als de verpakking flesvoeding nog niet helemaal leeg is, kun je die gerust eerst opmaken. Je kunt de voedingen ook tijdelijk mengen. In de loop van de maanden ga je steeds meer bijvoeding geven en minder opvolgmelk. Blijf in ieder geval tot de leeftijd van 18 maanden Nutrilon Standaard 3 geven.

Ik heb het pak nutrilon2 er even bij gepakt en daarop staat dat je kindjes van 6 - 8 maanden 3 tot 4 voedingen van 180 ml water (=200 ml voeding) mag geven.

Waarom lopen al die stomme adviezen altijd zo uiteen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Stiemie op 24-01-2008 11:26:47 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:32:21 #116
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56271386
Pepijn, wat goed!!!

Marit, beterschap voor jullie! Wat een geluk dat papa lekker bij jullie in de buurt kan zijn!

Memmel gefeliciteerd met hubbie! Wat een leuk ding zeg die drager, erg handig!

Pff Vamp, heftig dan he.. Lijkt af en toe of ze het afspreken dan he Alyssa slaapt altijd erg vast! (te vast want 's morgens is ze er ook niet uit te branden )

Appelsap, wat fijn zeg dat je nieuwe schema helpt!!

Ryan krijgt nog 3x per dag bv maar ik heb het ook nooit geweten van dat maximum aan opvolgmelk. Best goed om te weten!

Vanmorgen zijn we naar het CB geweest. Hij heeft de 4e reeks prikjes gekregen! Gelukkig piepte Ryan alleen een beetje bij de2e, wat het voor mij ook makkelijker maakt. Ik kan al niet tegen prikken, laat staan als hij er helemaal van overstuur raakt. Dan kan ik zó meedoen Verder is hij helemaal goedgekeurd dus we zijn er weer 3 maandjes vanaf nu!
Irritant trouwens want we hadden de afspraak om 09.00. De 2e van de dag want de eerste afspraak is om 08.40 uur. Maar ik zorg altijd dat ik er 10 min. eerder ben voor wegen en meten enzo. Nee, kom ik tegelijk binnen met de afpraak van 08.40 die dus nog eerst moet. Affijn; 15 minuten te laat was ik pas aan de beurt, denk je vroeg te gaan omdat het dan nog optijd loopt :S

Vanmiddag heb ik een 2e sollicitatiegesprek en ben er best nerveus voor ook al zijn de mensen er erg aardig en ben ik er al geweest maar het blijft een spannend iets!! Willen jullie duimen??

Fijne dag vandaag!!
pi_56273106
Nog even internet verder gespeurd naar de max opvolgmelk: soms staat er 700, soms ook 800. het komt vooral omdat er per ml meer voedingsstoffen inzitten dan zuigelingenmelk. Ze zouden boven de 700/800 teveel vitamientjes en ijzer etc. binnenkrijgen.
Als op de verpakking max 800 staat kun je dat wel aanhouden denk ik.. Het aantal/grote van de flesjes gaat toch wel naar beneden als er meer eten en drinken naast komt..
Wij zitten alleen met een chrisje dat nu nog 235 per fles opdrinkt. Dus die zal dan ook naar max 4*200 moeten gaan. Maar dat moet kunnen want opvolgmelk schijnt heel anders dan nr1 te zijn.
pi_56273631
Ah gelukkig, ik denk inderdaad dat het zoiets is DF. Misschien een idee om er dan bv iets van rijstebloem doorheen te doen zodat het ook wat meer vult? Of gebruiken jullie dat al? En straks gaat hij natuurlijk ook wat meer erbij eten zoals groenten en fruit. Dat zal ook best schelen.

Ik heb zelf ook het idee dat 2 heel anders is dan 1. Linde spuugt sinds ze 2 erbij heeft ineens weer meer en het is wat korreliger dan.

Wij zijn net even snel een plantje gaan brengen naar het kdv. Een van de leidsters gaat vandaag weg en zonder cadeautje is dat ook maar saai natuurlijk. Het is gelukkig niet een van Linde's vaste leidsters, maar eentje van de andere groep. Toch jammer dat ze weggaat want ik had altijd wel het idee dat Linde het erg prettig bij haar vond.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:47:12 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56274444
*zucht*
Heeft er iemand de gebruiksaanwijzing voor me?

Hier net een brullend jongetje, duidelijk honger, dacht ik... smakken, happen, speen en pink waren niet goed etc.
Dus flesje van 30cc gemaakt (want hij was een uurtje te vroeg). Die 30 waren niet genoeg, want het smakken etc. ging gewoon door. Dus toen maar 60cc gemaakt. En daar ging nog weer 40 van erin.

En toen kwam zo ongeveer alles eruit. Echt met grote golven. Als ik mijn hand met het doekje er niet voor had gehouden had echt alles onder gezeten. Nu alleen Sasha en zijn kleertjes, het spuugdoekje was letterlijk doorweekt!
Dus maar even omgekleed en gewassen. En nu ligt hij in bed. Hopelijk slaapt hij nu een uurtje ofzo, zodat zijn maagje even tot rust kan komen.

Ik kreeg tijdens het wassen wel gewoon een heerlijk brede lach , dus hij neemt het mij iig niet kwalijk.
pi_56274655
Agossie BE. Kan het misschien zijn dat hij na de 30 eigenlijk niet echt meer trek had,maar gewoon nog niet het 'seintje' gekregen had dat hij vol zat. Dat gebeurt hier ook nog wel eens als Linde te snel of half slaperig drinkt. Dan gaat ze een beetje miepen als het op is, maar ze neemt dan wel genoegen met een speentje.

Lekker he zo'n lieve lach. Dan is het zelfs niet meer erg als je he-le-maal onder zit
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:45 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56274738
BE, staat er niks op het labeltje van je beeb? Meestal zit dat ergens in de nek?
Zal wel zoiets opstaan als, als ik smak alsof ik honger heb, als ik zuig alsof ik honger heb, als ik drink alsof ik honger heb en dan vervolgens alles uitspuug, had ik toch niet zo'n honger en wil ik gewoon mama aan het werk hebben. Zoiets meestal....

Vergeet nog te vertellen dat de woensdag op het kdv weer niet was zoals ik wilde. Na de vergeten fruithap van vorige week woensdag, is er gisteren een fles overgeslagen. Ik kwam om kwart over vijf, Anna lag te slapen. Ik ging haar aankleden en vroeg: heeft ze haar vier uur fles wel op? "Nee, want ze lag te slapen!" (Ja, wat wil je als je haar om half vier in bed legt...). Toen heb ik daar om half zes de fles zitten geven, want eer je thuis bent, water hebt gekookt, flessen gesteriliseerd enzo is het ook weer zes uur. Maar nu had Anna dus geen trek meer in haar warme eten. En ze was moe, dus om 8 uur had ze haar papfles alweer. Ik baal daar zo van. Ga maandag - als ze er is, met het hoofd van de leidsters praten. Hoe moeilijk kan het nou zijn?
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:53 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56274741
Ja, dat denk ik idd wel hoor, dat het 'vol-seintje' even niet meer werkte bij hem.
En zolang hij sabbelt denk ik dat het wel goed gaat. Nou ja, kan gebeuren, liever dat de hele zooi er dan rap uit komt dan dat hij er bijvoorbeeld echt buikpijn van zou hebben.

Memmeltje!
Ik had de rits op zijn ruggetje al open gedaan, maar daarbinnen vond ik niets.
pi_56274849
Ze maken er wel een zooitje van he Memmel bij jou op het kdv. Ik zou ook zeker met de leiding gaan praten. Bij Linde vergeten ze ook wel eens iets op het kdv, maar nooit een hele fles!

Kook jij trouwens altijd water voor de fles van Anna? Ik moet zeggen dat wij af en toe best smokkelen Hup flesje met kraanwater even 20 tot 30 seconden in de magnetron *ping* poeder erbij, even schudden en klaar.
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:08:07 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56274943
Wij doen het hier vanaf het begin met kraanwater en de magnetron, zo hebben we het van de kraamverzorgster geleerd.

Memmel, ik zou het zeker even aankaarten hoor!
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:12:17 #125
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56275061
Nou, ik ben nog een trouw koker of ik trek een fles Spa Blauw open. Ik geloof niet dat ze er iets aan overhoudt als ik niet kook, maar toch...

Weet je dat ik met het kdv al zover ben dat ik overweeg om op dinsdag mijn derde dag aan te vragen en dan op woensdag naar kantoor te gaan. Maar ik ken de baas van de leidsters en als die even een rondje maakt is het probleem zo opgelost. Op z'n Haags laat ze er geen gras over groeien!
pi_56275222
Jeetje Memmel, alweer gedoe op het kdv?
Dat is toch niet leuk, nu liep alles anders dan gepland omdat ze niet hebben opgelet wat Anna d'r tijden zijn!
Volgens mij mag je best op je strepen staan, als jullie het thuis op een bepaalde manier willen, en het lukt niet omdat ze op het kdv niet meewerken/meedenken, dan lijkt me dat heel irritant.

BE, zo houden ze je lekker bezig he? Ik zag de foto van je mannen in het foto-topic: wat vertederend he, degene die je zo liefhebt samen onder de douche. Ik smelt nog steeds regelmatig als ik kijk naar mijn 2 douchende bloterikjes

Devin slaapt trouwens weer beter, het is de 2e nacht op rij dat hij 's nachts maar 1 keer wakker is geworden en na het drinken gelijk weer in slaap viel. Nu alleen nog aan zijn verstand proberen te brengen dat doorslapen ook heel prettig kan zijn, vooral voor mama
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:41:16 #127
82727 klein_spookje
pi_56275758
Memme@
is er bij de intake niets doorgenomen over slape en eten Wij doen namelijk eerst overleggen met de ouders de een wil dat ze voor het slapen een fles krijgen of wakker gemaakt worden de ander zegt laat maar lekker liggen tot ze zich zelf meld.

Aankaarten is altijd goed mag ik vragen waar in den haag je zit of je bij een particulier of stichting zit?
Ben wel nieuwsgierig.

Be hier ook geen gebruiksaanwijzing meegeperst helaas. Pff dat was wel makkelijk geweest soms he.
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:06:58 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_56276282
Ik heb hier een superbaby

Om 12 uur een flesje, half 5 en toen pas om 8 uur weer
Zal vast een foutje van de zaak geweest zijn, maar wel een heerlijk nachtje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56276287
BE lastig he, uitvinden wat er nou echt aan de hand is.

Pff Memmel, al weer niet goed gegaan. Raar dat ze haar op bed leggen terwijl ze eigenlijk moet eten dan. Ik zou dan denken, geef eerst die fles. Hopelijk is het snel opgelost.

Ik heb het tot 6 maanden met gekookt water gedaan. En daarna met kraanwater.
pi_56276867
Bibikuif: fijn dat het zo goed ging met de prikjes! Hoop niet dat hij er nog last van krijgt!

Vamp: Lijkt me ook best zwaar hoor, zo'n 5e erbij!

Hier was het vandaag de dag van de gehoortest en de hielprik. Gehoortest was goed aan beide kanten, hielprik ging ook goed En net hebben we afscheid genomen van de kraamhulp. Toch wel een raar moment, als je beseft dat je er weer 'alleen' voor staat zodra ze de straat uitrijdt. Spannend, een beetje jammer (het is een enorm gezellig mens en ik heb het geen moment erg gevonden dat ze er was) en toch ook wel weer leuk. Tomas vond haar ook enorm lief maar moest toch duidelijk wennen aan een ander iemand in huis erbij...wat dat betreft maakte de komst van de kraamhulp meer indruk dan de komst van Yara Misschien dat hij nu ook weer iets tot rust komt
It's all up to you
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:39:01 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_56276962
Hier ook vandaag afscheid genomen van de kraamhulp, helaas op een wat minder leuke manier, want ze ging eerder naar huis om haar terminale schoonvader te verzorgen. Ik heb echt heel veel aan haar gehad en ik ben superblij met haar. Als bedankje heeft ze een boeketje met theesoorten en smaakjes en snoepjes gehad van het koffie- en theewinkeltje hier. Geen idee of het normaal is om je hulp een cadeautje mee te geven, maar ik heb echt veel aan haar gehad!

Het CB belde net, maandag komen ze langs!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:56:34 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56277326
Troel, wij hebben de kraamhulp ook een cadeautje gegeven toen ze wegging!

Ik zit in DH bij een kdv van Triodus. Laat ik voorop stellen dat het een professioneel gebeuren is met hele aardige mensen. Het gaat alleen op de wo mis. En op ma en do heeft ze mensen die perfect voor haar zorgen.
We hebben een heen en weer schrift waar ik dan (met name op woensdag) haar schema in zet: 10 uur fruit, 11.30 pap, 16 uur fles. En dat gaat altijd goed, behalve op wo. Ik zou ook denken: geef haar dan om half vier een fles voordat je d'r in bed legt! Ik begrijp best dat er meer kindjes zijn en dat het druk is, maar dan moet je ook niet beloven het ritme van de baby te volgen. En op ma en do kan het wel.
En nou is Anna zo'n makkelijk kind dat het allemaal wel best vindt. Zal haar een zorg zijn :-) Maar ik weet nu al niet hoe ik al dat eten in haar krijg in de 12 uur dat ze wakker is, laat staan als alles dan nog eens onvoorzien twee uur opschuift!

pfff....wat kan ik soms zeiken zeg....

Vraagje: tot hoe oud hebben jullie alle flessen en spenen nog elke dag gesteriliseerd?
pi_56277432
Troel fijn dat hij zo goed slaapt.

Memmel, je zeurt niet! Jij hebt bepaalde afspraken met het kdv en daar horen zij zich dan aan te houden. Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat dat niet gebeurt, maar nu al de 2de keer in zeer korte tijd, dan zou ik me ook zorgen gaan maken.

Ik heb de flessen en spenen tot 6 maanden elke dag gesteriliseerd. Daarna om de 2 dagen en sinds hij geen fles meer drinkt doe ik het 1 keer in de week omdat ik daar nog wel de melk in schud.
pi_56277434
Memmel, heb je geen vaatwasser?
Vaatwasprogramma op 65 graden of warmer is net goed als steriliseren.
Dat wordt hier vanuit het ziekenhuis zelfs aangegeven voor kolfonderdelen (ok wel met de opmerking dat je vaat grote etensresten vrij moet zijn), dus dan zal het voor kind van 8 maanden zeker goed genoeg zijn.
pi_56278210
We hebben hier gelijk kraanwater gebruikt.. De eerste dag had vriendlief een kan gekookt water in de koelkast staan. Maar de kraam heeft even gegniffeld en daarna dus alleen kraanwater.. Zolang je huis niet te oud is (loden leidingen) dan kan het prima in nederland.
Uitkoken wordt ook steeds minder. eerst elke dag, en inmiddels is het een halve week per fles/speen. Tussendoor wassen we de fles af met heet water en een eigen flessenborstel.

memmel wat een gedoe op het kdv. Had je al met de leiding van andere dagen gesproken?

BE, hier ook geen gebruiksaanwijzing..
Misschien zit die van sasha nog in de doos
pi_56278563
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:39 schreef Troel het volgende:
Geen idee of het normaal is om je hulp een cadeautje mee te geven, maar ik heb echt veel aan haar gehad!
Voor zover ik weet is dat wel redelijk normaal ja. Wij hebben onze kraamhulp een cadeaubon gegeven van een drogisterij, leuk verpakt met wat testmonsters enzo. En dat geplakt op een geschenkverpakking droste chocolade.
Vrijdag komt de VK voor een afsluitend gesprek en daar hebben we 2 flessen wijn in een kistje voor klaarliggen. In het kistje zit het geboortekaartje en een tekening van Tomas. Volgens mij is het iets minder gebruikelijk om de VK ook wat te geven maar goed, het is echt een leuke, aardige man en hij is ook altijd zo leuk geweest voor Tomas...dus ik vind dat het wel op zijn plaats is.

Deepfreeze: nog in de doos heb er even hardop om gelachen!
It's all up to you
pi_56278584
Nou, dat (lang) laten huilen is hier dus geen succes gebleken
Devin had eind van de ochtend nog geen half uur geslapen, vanmiddag helemaal niet en was helemaal gesloopt, zo vreselijk moe. En natuurlijk niet willen slapen.
Als hij nou nog gezellig was dan had ik het niet zo'n probleem gevonden, maar hij was zo jengelig en zat steeds te knikkebollen, maar zodra ik hem in bed legde was het brullen geblazen.
Een half uur geleden probeerde ik het weer, legde hem in bed, liep weg en na een paar minuten begon hij zoals gewoonlijk te huilen. Ik was bezig, had even genoeg van zijn constante gejengel om aandacht en vond da hij hoognodig moest rusten. Na 'n minuut of 5 ben ik naar hem toe gegaan omdat hij nu echt aan gillen was. Bleek meneer op zijn buik te liggen, met zijn beide beentjes volledig uit bed, tussen de spijlen door en hij zat hartstikke klem
Geen wonder dat hij zo hard aan het huilen was! Nu ligt hij bij mij op schoot. Ogen als spleetjes, armpjes stevig om me heen nog na ts snikken van zijn avontuur
pi_56278789
jeetje Memmel, wat een gedoe op het kdv !

Wat een onduidelijkheid als er verschillende adviezen zijn zeg!
Ik had laatst met mijn collega een aanvaring omdat de opvolgmelk volgens haar zelfs max. maar 500cc mocht zijn! Nou, wat het nou precies is weet niemand...
pi_56278820
oei kersjes!
wat goed dat je dus het verschil tussen 'zeur-huilen' en "er is wat" hoort !
ehm...mijn gevoel (na hier na eindelijk 1uur stille ilse) : hou vol met het toch laten huilen!
(in slaap-huilen dus) Er komt echt een punt waarop je verbetering merkt!
Hou je er nu mee op, is al dat laten huilen ook eigenlijk voor niets geweest.
pi_56279195
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:06 schreef marit1978 het volgende:
jeetje Memmel, wat een gedoe op het kdv !

Wat een onduidelijkheid als er verschillende adviezen zijn zeg!
Ik had laatst met mijn collega een aanvaring omdat de opvolgmelk volgens haar zelfs max. maar 500cc mocht zijn! Nou, wat het nou precies is weet niemand...
Dat is ook krom dan, met 6 maanden hebben ze toch meestal nog 3 flesjes van 200?
Eigenlijk wel raar dat niemand dat weet, dat zou toch wel moeten als er echt een limiet aan zit. (buiten de 1 liter dan)

Kersjes, heb het hier ook al vaker meegemaakt dat hij klem zat tussen de spijltjes, zielig hè.
Wil Devin ook niet bij je slapen, in je armen bijvoorbeeld? Ik hoop voor je dat het morgen beter gaat, want dit soort dagen zijn niet leuk.
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:35:11 #141
82727 klein_spookje
pi_56279320
Marit1978 je mag maximaal 1 liter poedermelk op een dag geven meer is slecht voor de niertjes. DIt geld dus alleen voor de poedermelk daarnaast mogen ze nog sap, of water of thee als ze groot genoeg zijn.
De mindere hoeveelheden als ze ouder zijn zijn er voor dat je het minimale geeft want dat is dan weer goed voor de belangrijke stoffen enz.

Memmel het is idd een goed dagverblijf over het algemeen. Jammer dat het op woensdag dan minder goed gaat. Maar eigelijk zie je dat overal wel hoor. Dat er een paar minder "goede" leidsters tussen zitten. GEwoon een ouder zijn die voor zijn kind op komt want zelf kan ze het nog niet dus gewoone ven aankaarten dat je het jammer vind dat eht op andere dagen wel kan en op de woe niet.
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:37:41 #142
82727 klein_spookje
pi_56279366
appelsap
volgens mij is er niet echt een limiet buiten de liter om. Het ene kind eet nu eenmaal meer en sneller vast voedsel dan het andere kind. Er staat volgens mij alleen op zo een pak wat de aanbevolen hoeveelheid is per leeftijd en dat staat er lijkt mij zodat ze dat in iedergeval binnen krijgen aan goede stoffen uit de melk.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:38:22 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56280543
Deepfreeze "gebruiksaanwijzing in de doos" Briljant!!

Wij doen altijd gewoon kraamwater in de flessenwarmer, of anders gewoon zo direct uit de kraan, 1x met magnetron geprobeerd, maar toen kreeg meneer acuut buikkramp, dus dat doen we niet meer.
DF, zijn jullie inmiddels soepeltjes op 4 voedingen?

Pepijn, kruipen, wat goed

Memmel, ik zou idd het aankaarten van het kdv, dit is echt raar! Daar betaal je je niet blauw voor!

Mensen die net kraamzorgloos zijn: Heel veel succes

Als Eli moe is en hij mekkert, dan laten we hem huilen. Troosten heeft dan geen zin. Duurt alleenmaar langer voor hij slaapt.

Heb trouwens met theelepeltje gewroet, maar anders dan een heel lief wazig kijkende eli (wat heb ik nou weer aan mijnmond hangen?) geen tandjes...
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:18:02 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56282968
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij doen altijd gewoon kraamwater in de flessenwarmer, of anders gewoon zo direct uit de kraan, 1x met magnetron geprobeerd, maar toen kreeg meneer acuut buikkramp, dus dat doen we niet meer.
DF, zijn jullie inmiddels soepeltjes op 4 voedingen?
Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?
Want dat is dus wat idd niet 'mag', de melk in de magnetron.

Wij doen het water in de magnetron en daarna pas het poeder erbij.
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:20:20 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56283036
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:42 schreef Deepfreeze het volgende:
We hebben hier gelijk kraanwater gebruikt.. De eerste dag had vriendlief een kan gekookt water in de koelkast staan. Maar de kraam heeft even gegniffeld en daarna dus alleen kraanwater.. Zolang je huis niet te oud is (loden leidingen) dan kan het prima in nederland.
Uitkoken wordt ook steeds minder. eerst elke dag, en inmiddels is het een halve week per fles/speen. Tussendoor wassen we de fles af met heet water en een eigen flessenborstel.

memmel wat een gedoe op het kdv. Had je al met de leiding van andere dagen gesproken?

BE, hier ook geen gebruiksaanwijzing..
Misschien zit die van sasha nog in de doos
Nope... nog niet tegen gekomen iig.

Ik spoel de flesjes hier steeds om (niet eens altijd met heet water, dat duurt hier wat lang) en dan gaan ze de koelkast in. Ivm spruw kook ik ze wel elke dag uit. Net als de spenen.
pi_56283118
Die 1 liter is voor zuigelingenmelk. 700/800ml voor de opvolgmelk. En dan moeten ze eigenlijk nog wel een liter vocht krijgen, dus de andere 200/300 komt dan uit fruit/groente en thee/sap etc. Maarja dat heb je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag geregeld...
En was 500 ml niet het minimum van zuigelingenmelk? (bijv als ze ziek zijn)

Een hoektandje zou ook wel vroeg zijn, dat waren (dacht ik) juist de laatste tandjes die doorkomen.. Hier was het vermoedelijke tandje van Chris ook maar zo'n wit bultje. Het zit er nu nog steeds, dus ook nog een tandeloos kereltje hier..

naja, 4 voedingen.. eigenlijk 5, want Chris krijgt om 17.30 nog pap. Dat is eigenlijk de 5e voeding, maar dat is zo weinig (70 ml), al heeft hij het wel nodig.
Maar vandaag was het de laatste keer pap.. Vanaf morgen gaan we aan de groentes om die tijd. Eens kijken of hij daar net zo van smult als de pap.. De bos wortelen ligt klaar
Het water komt bij ons gewoon uit de magnetron, meneer vind alles best, als het maar genoeg is. .
pi_56283239
Wat wordt er een hoop gekletst en wat heb ik weer weinig tijd om bij te lezen als ik alles wil doen wat ik doen wil en op tijd in bed te liggen ook nog...

Memmel wat balen zeg dat het weer niet is gegaan zoals het "moet" op het KDV.
Flesjes uitkoken... ik doe het zo eens per week ofzo. Ik maak ze wel na elke fles schoon met heet water en sop. Volgens het CB hier hoefden we ze helemaal niet meer uit te koken.
pi_56284585
Tjonge memmel, wat een stelletje apen daar op het kdv zeg
Helemaal als het op ma en do wel goed gaat heb je het volste recht op ze daar op aan te spreken

Kraamverzorgster voor het laatst.....oef dat is ff slikken (teminste bij mij,....en janken ook)
Wij hebbeh haar een pen gegeven met inscriptie, bedankt! xxx van Meike

Morgen op vakantie! YIHAAAAAAAAAAAAAAAA heb er zo'n zin in!!
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:43:05 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56285437
Even over dat uitkoken, ik doe dat gewoon met een pan met water, maar nu zag ik eerder vanavond op TV (ja, ik kijk de Pfaffs ) dat er gezegd werd water met een scheutje azijn.
Ik gok dat dat voor de kalk is, maar is dat echt noodzakelijk? Of beter, heeft dat geen invloed op de smaak van de speen dan? Weet iemand dat?

Wij hebben de kraamverzorgster 2 van die mooie grote kaarsen gegeven en het geboortekaartje met daar een bedankje in geschreven.
pi_56285471
BE dat heeft geen invloed op de smaak (scheutje azijn, geen halve fles )
en is eigenlijk alleen zodat je flessen niet wit worden.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:47:37 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56285594
Kijk, weer wat geleerd. Ik vind ze namelijk wel eens een beetje ruwer aanvoelen na dat uitkoken.
pi_56285688
Be er zijn ook speciale magnetron-sterilisators hoor. Zeven minuutjes in de *ping* en klaar is alles weer! Vind dat uitkoken toch wel een hoop gedoe, zeker als je eerst nog moet wachten tot het water kookt.

Onze kraamverzorgster was net terug van vakantie uit Italie. Ze vertelde dat ze daar zo lekker had gegeten. Ons cadeau bestond uit 2 flessen lekkere olijfolie uit de streek van waar ze op vakantie was geweest met een geboortekaartje en daarop een bedankje.We komen haar af en toe nog tegen, ze woont namelijk heel dichtbij.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:55:44 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56285896
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Be er zijn ook speciale magnetron-sterilisators hoor. Zeven minuutjes in de *ping* en klaar is alles weer! Vind dat uitkoken toch wel een hoop gedoe, zeker als je eerst nog moet wachten tot het water kookt.
Die heb ik, maar die snap ik niet. Hij is me al door anderen uitgelegd, maar dan nog lijkt het met zo'n gedoe. Volgens de beschrijving moeten de flessen er zus in, en de ringen weer zo, en dan de spenen daar etc. etc. Ik snap er helemaal niets van terwijl ik toch normaal niet echt achterlijk ben.
Hij ligt inmiddels ergens onderin een keukenkastje.

En dit gaat toch ook vrij vlot. 1 keer per dag zet ik gewoon even een pan met water met de hele reut erin op en dat laat ik dan gewoon een flinke tijd staan, ik let eig. niet eens op de tijd zeg maar.
pi_56285932
P_iglet...ben jij een wandelende encyclopedie ?
pi_56286080
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
pi_56286082
Alles kan er gewoon tegelijk in, BE . Als je het helemaal volgens de regels zou willen doen dan moet je ook in een pan de flessen eerst en daarna de spenen.
Dit omdat spenen sneller vergaan door het uitkoken maar dat stamt nog uit de tijd van de bruine rubberspenen
pi_56286250
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
SOG, lijkt me meer een SOA dan studie ontwijkend gedrag
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:15:34 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56286538
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef owlet het volgende:
Alles kan er gewoon tegelijk in, BE . Als je het helemaal volgens de regels zou willen doen dan moet je ook in een pan de flessen eerst en daarna de spenen.
Dit omdat spenen sneller vergaan door het uitkoken maar dat stamt nog uit de tijd van de bruine rubberspenen
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.
Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
pi_56286695
nee hoor BE gewoon erin pleuren, laagje water onder het rooster en aanzetten, minuutje of 7 op 750 watt bij de meeste... komt niet op een paar seconden of watt
pi_56286709
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
hahahaa, BE....

*KP ziet een nieuw topic voor zich*
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:40:31 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56287369
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:

Nou, in het kader van: help jezelf niet de stress in, dat doen anderen wel voor je, kook ik de flessen vanaf nu dus ook nog maar eens in de zoveel tijd uit in de magnetron sterilisator. Dat scheelt weer!

Anna had vandaag op de creche een 'tekening' gemaakt voor papa: een hand-afdruk van zilververf. Met daarbij: 'High five voor papa, kusjes van Anna' . Dikke slik en brok in de keel (we zijn echt een stel emo-kipjes geworden ). Wij moesten vanavond even naar een verjaardag van een vriend. Dus eerst romantisch bij de snackbar een sate/friet gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van hubbie en toen daarheen, daarna snel Anna halen bij mijn ouders. Anna lag al op een oor, dus mijn moeder zei: laat haar maar liggen, joh, haal haar morgen maar op . Dus wij gaan lekker slapen zo!
pi_56287427
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Die 1 liter is voor zuigelingenmelk. 700/800ml voor de opvolgmelk. En dan moeten ze eigenlijk nog wel een liter vocht krijgen, dus de andere 200/300 komt dan uit fruit/groente en thee/sap etc. Maarja dat heb je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag geregeld...
En was 500 ml niet het minimum van zuigelingenmelk? (bijv als ze ziek zijn)

Een hoektandje zou ook wel vroeg zijn, dat waren (dacht ik) juist de laatste tandjes die doorkomen.. Hier was het vermoedelijke tandje van Chris ook maar zo'n wit bultje. Het zit er nu nog steeds, dus ook nog een tandeloos kereltje hier..

naja, 4 voedingen.. eigenlijk 5, want Chris krijgt om 17.30 nog pap. Dat is eigenlijk de 5e voeding, maar dat is zo weinig (70 ml), al heeft hij het wel nodig.
Maar vandaag was het de laatste keer pap.. Vanaf morgen gaan we aan de groentes om die tijd. Eens kijken of hij daar net zo van smult als de pap.. De bos wortelen ligt klaar
Het water komt bij ons gewoon uit de magnetron, meneer vind alles best, als het maar genoeg is. .
Ze hoeven geen liter vocht binnen te krijgen hoor! Het minumum aan vocht is 500 ml, bij Damian krijg ik er ook echt niet meer op in een dag. Als hij een liter binnen zou moeten krijgen was hij inmiddels wel uitgedroogd denk ik.
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:15:18 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56288602
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?
Want dat is dus wat idd niet 'mag', de melk in de magnetron.

Wij doen het water in de magnetron en daarna pas het poeder erbij.
Ja, alleen het water in de magnetron.
Ik had iets dergelijks gelezen in Kinderen, dus was verder niet verbaasd erover.

Vwb uitkoken, wij gebruiken zakken van medela. hop, 60cc water erin, speen erbij, fles uit elkaarr trekken, bovenkant dicht *ping* klaar. Niets rekjes, hartstikke simpel. Neemt ook geen ruimte in beslag.

Hoe zit dat nou precies met opvolgmelk? Vanaf 6 mnd, dat snap ik. maar hij krijgt toch niet van de nee dag op de andere 300cc vocht binnen via andere wegen? Zolang hij behoefte houdt aan fles, kan dat toch ook gewoon? of is het dan ineens max. 800cc en wee uw gebeente als u meer geeft?

[ Bericht 33% gewijzigd door DaviniaHR op 24-01-2008 23:21:41 ]
pi_56289309
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:15 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ja, alleen het water in de magnetron.
Ik had iets dergelijks gelezen in Kinderen, dus was verder niet verbaasd erover.

Vwb uitkoken, wij gebruiken zakken van medela. hop, 60cc water erin, speen erbij, fles uit elkaarr trekken, bovenkant dicht *ping* klaar. Niets rekjes, hartstikke simpel. Neemt ook geen ruimte in beslag.

Hoe zit dat nou precies met opvolgmelk? Vanaf 6 mnd, dat snap ik. maar hij krijgt toch niet van de nee dag op de andere 300cc vocht binnen via andere wegen? Zolang hij behoefte houdt aan fles, kan dat toch ook gewoon? of is het dan ineens max. 800cc en wee uw gebeente als u meer geeft?
Vaak is het zo dat je rond de 6 maanden op 4 flessen zit van 200. Als je dan groente gaat geven dan valt er al vrij snel 1 weg. Dus dan kom je uit op 3 keer 200, vaak heeft een baby daar echt wel genoeg aan met een fruithapje erbij. In groente en fruithap zit natuurlijk ook vocht. En baby heeft minimaal 500ml vocht nodig. Als je het idee hebt dat je kindje tussendoor dorst heeft kan je hem ook wat anders aanbieden, water, lauwe thee, dat soort dingen
Je moet die flessen ook niet persee zien als het aantal vocht wat hij binnenkrijgt, maar gewoon als een voeding. Het kan best zijn dat jouw kindje met een fles minder geen dorst heeft hoor. Ik heb zelf nooit vocht bij hoeven geven.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 00:45:44 #165
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56290715
Hai!
Sorry hoor, ff heel snel tussendoor alleen voor Memmel.

Ryan gaat ook naar Triodus en daar komt het ook voor dat ze hem vergeten een flesje te geven/luier te verschonen enzo. Hij gaat alleen halve dagen dus dat scheelt weer iets maar ik ken het dus ook van hun!
Ik had mijzelf helemaal voorgenomen hem daar weg te halen (hij zit in Scheveningen, waar ik vlakbij werk en ik woon in Zoetermeer) Ik was alleen bang hoe dat te doen met mijn werk maar daar is ook een oplossing voor gekomen

Ik ben aangenomen bij het andere bedrijf vandaag!!!!!!! Heeeeeeerlijk gevoel! (ondanks dat ik nu ook een super baan heb hoor

Zo. nu ff kolven en dan naar bedje. Welterusten allemaal!
pi_56292491
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hahaha BE nou zo ingewikkeld is het niet hoor. Heb je ook zo'n grote witte ronde van Prenatal? Wij zetten alle flessen er gewoon rechtop in (opening naar onderen) en de spenen ook. De ringen kan je gewoon om het 'handvat' (of staafje) heen doen. Hoeft niet, maar is gewoon handig ivm de beperkte ruimte in zo'n ding.

Scheelt echt bergen tijd hoor.

Oh en wat fijn om te lezen dat ik ein-de-lijk minder hoef te gaan steriliseren. Begon het al een beetje onzin te vinden (voelde me bijna alsof ik smetvrees had) en ben blij dat ik nu niet meer elke fles na elke voeding hoef te doen:Y

Bibikuif gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:51:11 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56292644
Dank je appelsap! Das helder.
Ik moet zeggen, ik vind het wel een beetje eng dat eli over een maand al bijvoeding krijgt! dan wordt hij echt groot! en hij is nog zo klein! (en op andere momenten kan ikhem wel groot kijken, maar dat is wat anders )

trouwens, we geven hem sinds een paar dagen de laatste voeding 240+8 met rijstebloem en jbpm ipv 210+7, en dan wodrt hij consequent om half 5 wakker Speen erin, knuffel erbij en hij slaapt weer verder, en uiteindelijk zit er wel bijna 12 uur tussen voedingen, maar op 210+7 sliep hij gewoon door tot een uur of 7 Heeft iemand ideeen hoe dat komt?

Ach, hij ligt nu lekker te brabbelen in de box.

Stiemie, steriliseerde je cht na iedere voeding? Heb ik nooit gedaan Altij 1x per dag
Memmel, trouwens nog gefeli met de verjaardag van je man Lekker geslapen?
pi_56292697
Nou niet na elke voeding dat ding aanzetten hoor, maar wel alle flessen na 1x gebruik afwassen en aan het eiden van de dag alles in 1x in de sterilisator Gelukkig hebben we veel flessen en spenen

Ik zit nu trouwens buikgriepig thuis. Voel me niet doodziek, maar heb stevige buikkramp steeds. En af en toe moet ik echt even een sprintje naar de wc trekken...

Linde is vanmorgen door mijn vriend naar de opvang gebracht want daar gaat ze altijd op vrijdag heen, maar wat voelt het toch kaal zo alleen in huis. Vind het sowieso erg moeilijk om haar naar de opvang te brengen als ik zelf thuis ben. Soort van schuldgevoel terwijl ze het daar echt erg naar haar zin heeft.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:58:07 #169
82727 klein_spookje
pi_56292711
@bibikuif gefeliciteerd fijn hoor een nieuwe baan.

@Davinia het water schijnt vaak harder te zijn zo uit de leiding. Als je kind daar niet tegen kan dan idd eerst uitkoken dat scheelt al veel met/tegen krampjes.

@BE niet alles hoeft keurig te staan, hangen, liggen in dat sterelisator ding. Wij gebruiken hem op mijn werk en gooien gewoon alles er in en hup in de magnetron.
Thuis gebruik ik gewoon een pan water. Maar goed ik geef de borst dus wat ik uitkook zijn de kolf en de flesjes voor onder de kolf.

@memmel heb je het er op het kdv al over gehad met de leidsters zelf?
De tekening is altijd prachtig van je kind. Heerlijk he. Ik maakte het altijd met veel plezier voor ouders en opa's en oma's. En toen ik het zelf voor het eerst kreeg moest ik ook wel even slikken.
Hebben jullie lekker geslapen?

Hier gaat het redelijk Zoë heeft nog steeds last van haar maagje en nu ook haar darmen. Zo meteen staat er een huisartsbezoekje voor ons samen gepland heel gezellig ik heb nog nooit zo vaak een arts gezien als de laatste 6 weken en ik baal er zo van. Gewoon het feit dat mijn kleine meisje zo een last heeft van van alles doet me veel verdriet.
snik.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:31:19 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56294226
Ik zal dat ding zo eens weer tevoorschijn trekken.

Ander vraagje, weet iemand hoe die dingen heten waarmee je je kindje veilig op zijn zij kan laten slapen?
Sasha, lijkt toch een aardige voorkeur voor links te ontwikkelen (en je ziet nu al een heel klein beetje een platte kant daarop zijn koppie). Hem op rechts leggen heeft niet veel zin, want in zijn slaap draait hij zelf zijn hoofdje weer naar links.
Ik was niet van plan dat ding gelijk te kopen hoor, eerst dinsdag even met de cb-arts overleggen, maar ik wilde iig even lezen hoe of wat dat nou precies zat met zo'n slaap-ding.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:45:37 #171
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56294484
BE; bedoel je

of in latere variant

vrijdag 25 januari 2008 @ 10:46:25 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56294506
Ja, die ja! Thanks!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:53:32 #173
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56294652
Graag gedaan!

Agos

Dankjulliewel voor de felicitaties! Ik vind het zó spannend weer ergens anders beginnen maar het is wel véél beter! 2 volle dagen werken (16 uur) ipv 5 halve dagen (20 uur) voor hetzelfde geld! Het is alleen ook weer in Den Haag maar goed, we mogen niet klagen

Stiemie, balen zeg dat je zo ziek bent. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Klein_spookje, jemig joh wat lees ik nu allemaal over jullie meisje. Wat een gedoe zeg en wat een muts op zijn zachtst gezegd dat ze niet luistert naar jouw gevoel als moeder. Kom op hee wie kent haar nu beter... je maakt haar heel de dag mee. Ik ben wel blij dat je alsnog medicijnen hebt gekregen en dat ze ook lijken te helpen. Wat voel je je machteloos dan he Hoe vindt Mara het als grote zus? Succes bij de HA!
pi_56294836
@Davinia, misschien is 240 iets teveel, en slaapt hij daar onrustiger op? Als ik zelf veel eet voor het slapengaan, dan slaap ik ook onrustiger, dan als ik nog iets lichts eet..

BE, Chris heeft in het begin ook een voorkeur gehad. Wij draaien zijn hoofdje in zijn slaap altijd terug, En zoveel mogelijk zijn andere kant benaderen, dus andersom in bed, andersom verschonen, voeden met zijn voorkeurshouding naar buiten (zodat hij naar binnen moet kijken). En ook nog een poosje met een opgerolde hydrofiele luier onder zijn schouder..
Het is er nu wel bijna uit, en zijn hoofdje is al snel weer recht geworden..
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:07:22 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56294958
Dat verschonen gaat idd al zodat hij de juiste kant op moet kijken en in zijn bedje liggen ook, voeden moet ik idd wat beter bij nadenken. Ik ga te snel op mijn gebruikelijke plekkie zitten.
Die opgerolde hydrofiele luier is ook nog wel een idee. Ik wil nl. niet te veel eronder leggen, want dan kan hij weer doorrollen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:13:36 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_56295138
Hier ging de bijvoeding gewoon aangemaakt in de magnetron, staat ook gewoon op de verpakking dat dat kan. Heb toen de borstvoeding beter op gang kwam nog wel 's nachts een flesje gekookt en afgekoeld water in de koelkast gehad voor als ik niet genoeg voorraad zou hebben gehad.

Vandaag heeft meneer ook keurig doorgeslapen, 12 uur, 4 uur en vervolgens 7 uur! Wauw
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56295527
wow..lekkere nacht Troel !
fijn joh!
pi_56295793
Hier ook gewoon kraanwater en hup de magnetron in.
Borstvoeding keurig opgewarmd in flessenwarmer, behalve wanneer de wet geluidhinder werd ovetreden
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:37:20 #179
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_56295795
Sorry dat ik gister niet heb geschreven maar t ging ook allemaal zoooo snel :s

Waarom had mijn kleine meisje nou zon heftige reactie, overgevoeligheid voor n hulpstof die gebruikt wordt bij de vaccinatie nadat we aangekomen waren bij het ziekenhuis en bloed hadden laten afnemen en welkom waren bij de kinderarts werd ze gelijk aan n infuusje gelegd om het vocht gehalte en voedingsstoffen gehalte weer goed te krijgen ( bij een voeding was het er binnen 5 minuten ongv al weer uit ) t lijkt niet lang 48 uur, maar voor n kindje dat vrijwel geen vet reserves heeft ( onderste lijn in het groeiboekje (pagina8) voor de geintreseerden ) is het te lang.
Na ongv 2 uurtjes met hummeltje rond gespookt te hebben met n infuusje kwamen de uitslagen binnen. en ja hoor daar was het verlossende woord dan.. niet alleen had het lichaampje een gevecht tegen de vaccinatie maar ook dus een allergische reactie tegen een van de hulpstoffen die gebruikt word bij de vaccinatie's. nu heeft ze n soort van "antibiotica" om deze reactie weg te nemen waar e vannacht zonder paracetamol heerlijk op geslapen heeft, stijfheid in de spiertjes is er helaas nog wel, en ze moet nu weer volledig beginnen met kleine voedingen ( afkolven en aanbieden in flesje dus )
Voor de volgende vaccinatie is al weer n afspraak gemaakt, deze zal de volgende keer gegeven worden in het ziekenhuis zonder het "hulpstofje" met n 12 uurs observatie. kortom 19 februari zitten we weer in het ziekenhuis.

Blij en vermoeid voor t ontdekken hiervan en dankbaar voor jullie meningen
Veel liefs Maffemuts

Afwachten hoe dat dan gaat lopen
Gewoon n stuiterballetje
pi_56295897
Wat een ontzettend fijn dat de oorzaak bekend is!

Succes !
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:42:40 #181
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56295932
Lekker zeg Troel zo'n nacht!

Maffemuts, jemig joh! Wat goed dat je stug bent blijven zitten bij je HA, anders had je meisje er mss volgende keer weer zo'n last van gehad. Ik ben blij dat ze iets gevonden hebben en ze het nu goed in de gaten gaan houden! (maar oohhhh wat lijkt het mij moeilijk om zo'n humpie met een infuusje te zien, ondanks dat het natuurlijk noodzaak was)
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:49:35 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_56296086
Zow, dat is inderdaad wel iets waar je blij mee bent om het te weten. Ook erg fijn dat het inderdaad ook zonder die hulpstof gegeven kan worden!

Misschien een stomme vraag, maa rhoe lang hebben jullie na elke toiletgang gespoeld?

Ik neem aan dat als je geen hechtingen of rare dingen meer hebt, dat het dan toch niet meer echt nodig is? Of moet je echt blijven spoelen totdat je gestopt bent met vloeien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:47:01 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56297527
klein_spookje, zo naar als je kleintje zich niet lekker voelt!
Ik kan me goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt, ik heb ook regelmatig met Devin mee zitten brullen toen hij vroeger zoveel huilde van de pijn in zijn darmpjes
Sterkte voor je kleine meid, hopen dat ze snel van de pijn en ongemak verlost zal raken.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:49:35 #184
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_56297578
Ik ben al een tijdje niet geweest, maar ook zoonlief mag erbij?
Joaquin 22.10.2007

Hoest met de beebs hier.
Vinden jullie ook dat de tijd zo ongelofelijk VLIEGT?
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:43:12 #185
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56298672
Troel, volgens mij is het om infecties te voorkomen door het vegen. En zolang je vloeit is er infectiegevaar, dus ik zou nog even lekker blijven spoelen!

Hier heerlijk geslapen, Anna weer gehaald, die had het ook naar haar zin gehad!!

Klein_spookje: goed dat ze erachter zijn! Nu kan het iig niet meer gebeuren!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:08:31 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56299265
DF, idd, ik wist wel dat er iemand was met een sterke voorkeurshouding! ben niet gek Was Chris niet ook op fysio?
En ik denk idd weer terug te gaan op 210, want ik vind het erg frappant, dit verschil. Of mss wel 240 maken en een beetje weggooien of zo. wel fijn dat jij hetzelfde denkt.

Troel, ik moest je vraag ff twee keer lezen Ik ben gestopt met spoelen toen de hechtingen eruit waren, geloof ik.
Maffemuts, heel goed van je dat je hebt doorgezet! En fijn dat je weet waaraan het lag en dat het dus nu niet weer gaat gebeuren. Betekent dit ook dat ze verhoogde kans heeft op allerlei andere "exotische" (klinkt fout, zo bedoel ik het niet) allergieen?

Hoi Chanell

Vandaag hebben we een beetje verhoging, rode wangen, best wel hangerig, (nog geen poepbroek gesignaleerd), en dus al een tijd kwijlen en plekken in zijn mond. Goh, wat zou DAT toch kunnen zijn?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:12:50 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56299366
Zou het, krijgt Eli dan zijn eerste tandje?
pi_56300690
ergens binnen nu en een jaar vast wel !

hier al 2maanden alle tekenen van doorkomende tanden..
die net zo goed op normale ontwikkeling van speekselklieren (oa) kunnen duiden

ilse heeft zich vanmiddag super goed vermaakt tijdens de koffievisite elders,
zo leuk om te zien hoe ze op andere kinderen reageert!
Hele enthousiaste kreetjes
pi_56300937
Hier heb ik ongeveer een dikke 3 week gespoeld na het plassen.
Gebruikte er een maatbeker voor die ik vulde met lekker warm water. Vond het spoelen echt heerlijk elke keer.
Gelukkig boven een badkamer met wc waar de wastafel naast hangt.
Tijdens het plassen de maatbeker vullen met water en spoelen maar

Maar jouw kindje slaapt eerst 12 uur dan 4 en daarna 7 uur achter elkaar of lees ik het verkeerd?
Dacht dat er maar een bepaald aantal uur tussen de voedingen mag zitten. (6 uur max is tegen mij gezegd)
pi_56300966
Maffemuts, fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, en goed van je dat je aan de bel getrokken hebt hoor! Je moedergevoel altijd blijven volgen dus.

Chanell, welkom! De tijd gaat nog veel harder vliegen hoor wacht maar af.
pi_56300987
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier heb ik ongeveer een dikke 3 week gespoeld na het plassen.
Gebruikte er een maatbeker voor die ik vulde met lekker warm water. Vond het spoelen echt heerlijk elke keer.
Gelukkig boven een badkamer met wc waar de wastafel naast hangt.
Tijdens het plassen de maatbeker vullen met water en spoelen maar

Maar jouw kindje slaapt eerst 12 uur dan 4 en daarna 7 uur achter elkaar of lees ik het verkeerd?
Dacht dat er maar een bepaald aantal uur tussen de voedingen mag zitten. (6 uur max is tegen mij gezegd)
Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.
pi_56301037
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:36 schreef appelsap het volgende:

[..]

Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.
Tja ben blond...klinkt ook heel erg logisch nu ik het zo lees
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:59:11 #193
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_56302617
@ Troel : in iedergeval zolang je hechtingen hebt en t afdeppen/schoonmaken pijn doet blijven spoelen, langer mag ook natuurlijk is wel n opfrissertje met al dat gevloei

@ DaviniaHR : Dat willen ze pas na de volgende vaccinatie gaan bekijken, of er meerdere allergien zijn voor alledaagse dingen maar ook de minder alledaagse. eerst moest ze maar weer ff lekker bij komen en de reactie op de volgende inenting afwachten. ze is net n uurtje wakker geweest, heeft heerlijk gedronken en is nu weer als n blok in slaap gevallen.
maar t blijft afwachten, ik ben ook blij dat ik naar mn gevoel ( gesteund door jullie hier ) heb geluisterd en dat ze nu heerlijk kan slapen en bijkomen van afgelopen dagen. vanaf maandag mag ze weer haar "normale" hoeveelheid voeding dus geen gekolf meer
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:11:15 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304031
Ik denk dat ik dan lekker 's ochtends ga douchen en 's avonds een keer goed spoel en voor de rest alleen als ik er echt zin in heb (als je ergens anders bent, gaat het sowieso al moeilijker). Ik kan zo van de wc op de bandrand gaan zitten en gooi dan gewoon de douchekop aan, maar om nou te zeggen dat het heerlijk ofzo is, neuh, ik vind het eigenlijk maar omslachtig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56304127
Met de douchekop vond ik het ook maar niets maar op de wc en dan langzaam aan die beker leeg gieten van boven af vond ik heel erg prettig.
Ikzelf heb echt na elke plas nagespoeld. Een onsteking had ik weinig zin in dus ben braaf blijven spoelen.
(had ook een afspraak met de vk dat ze de laatste hechting niet zou doen als ik maar braaf zou spoelen )
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:20:21 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304211
Ik heb tot nu toe ook alles nagespoeld, maar de hechtingen zijn hier al lang en breed verdwenen en de enige reden om het te doen is dus het vloeien, wat ik ook nagenoeg niet meer doe (het is dat ik het vies vind om de hele dag met 1 maandverbandje ofzo te doen en daarom bij elke toiletbeurt wel verschoon, maar volgens mij kan ik net zo goed inlegkruisjes gebruiken )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56304306
Ik vloeide nog behoorlijk na 2 week dus spoelde ik nog elke keer.
Nu vloei ik nauwelijks nog en gebruik inlegkruisjes en spoel misschien nog 1 keer in de week.
Wat een verschil dus ook weer met vloeien bij iedereen
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:32:33 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304477
Ow, nog even een leuke (nouja ) anekdote.

Vanochtend kwamen we er achter dat 1 van de speentjes geen voeding meer doorliet, dus ik had het speentje apart gezet zodat ik eens goed kon bekijken en goed kon schoonmaken om te kijken of het daar aan lag. Toen we terugkwamen van de markt had Ruben behoorlijke honger dus ik heb vrij snel een flesje warmgemaakt en gaf dat aan hem. Hij deed alleen een beetje raar, duwde telkens het flesje weg, wilde niet echt drinken en ik wist niet zo goed wat ermee te doen. Bert probeerde het ook en riep na vijf minuten naar boven (waar ik wat aan het zoeken was) dat ik de dichte speen erop gezet had Met een andere speen wilde Ruben het flesje inderdaad ineens wel hebben en was het ook zo leeg De speen is inmiddels weer gemaakt, maar wat het nou was weet ik niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:13:01 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56305400
Ik heb het gedaan!
Ik heb het magnetron-ding gebruikt!
En idd... jullie winnen, het is toch wel heel erg makkelijk!

Foto hoeft niet toch?
pi_56306029
Mirte even gewogen vanmiddag, ze was 4820 gram . De wijkverpleegkundige had weer opmerkingen over de hoeveelheid voeding, maar toen ik zei dat het schoon opging en er niks terug kwam kon ze niks anders dan concluderen dat ze het dan misschien op dit moment wel nodig zou hebben .
Ik moest niet raar opkijken als ze volgende week ineens minder ging drinken... Haha, leer mij mijn kind kennen, ik gok dat dat niet zo gauw zal gebeuren . Over ruim 2 weken weer afspraak op CB, dan zullen we wel verder kijken. Voor nu moest ik het maar zo laten (ik was ook niet anders van plan...).
pi_56306197
goedzo BE FOTO'S willen we

Maffemuts, fijn dat ze weten wat het is, en dat ze het volgende keer anders gaan aanpakken. En goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt!

Hallo Channel

Vandaag voor het eerst worteltjes geproefd. Hij trok even een gek gezicht, nogal verbaasd de wenkbrauwen fronsend. Maar luste nog wel meer hapjes, pakte mijn handen echt vast om de lepel binnen te krijgen. Hij heeft zo'n 60 gram binnen gekregen, dus eens kijken wat we morgen terugvinden.
Voor de komende 2 dagen liggen er nog porties van 45 gram. En daarna naar de volgende groente..
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:47:02 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56306232
Nijna!
Wat een verschil dan. Sasha was dus met 3 weken al zwaarder!
Ik vind hem zelf namelijk gewoon een klein babietje, pas als ik dit soort dingen zie dan realiseer ik me dat het idd een flinkerdje is.
pi_56306430
Hihi BE, ik stond daar even met een andere mama te kletsen, met een kereltje van een maand of 2 die dus groter was/leek. Maar ze bleken hetzelfde ongeveer te wegen. Ze vroeg zich alleen af waar dat dan zat bij mijn kind .
Ze is heel fijntjes, mensen kijken me ook vaak verbaast aan als ik zeg dat ze "al" 3,5 mnd is.
Weet je wat ze op het CB deed... gaat ze voor het eerst een paar keer achter elkaar lachen met geluid... lekker ding!
pi_56306460
Oja, Davinia, Chris is niet bij de fysio geweest. Hebben we een goed adresje meegekregen van de CB-arts, maar op dat moment was het al aan het verbeteren door onze eigen dingen. En de keer daarna zag de wvk het al amper meer.
pi_56306936
deepfreeze, even nieuwsgierig, waarom weeg je die groenten zo nauwkeurig af??

Nijna, klein maar fijn toch

hihi goed zo BE, je kunt het wel
pi_56307124
Jaaaa BE zie je wel dat je het kunt

Fijn dat Chris de wortels lekker vond! Hier hebben we inmiddels courgette, wortel, appel en banaan gegeten. Ik maak altijd op zondag de hapjes voor de week daarop, die gaan dan in de vriezer. Komende week eens iets groens proberen, iets van doperwtjes of broccoli ofzo.
pi_56307420
Ik kan jullie nog niet bijhouden hoor!!
Net bijgelezen en nou weet ik niet meer wat ik allemaal gelezen heb!!

Ow ja... iets over flesjes klaar maken... Volgnes onze kraamhulp was het koken van het water inderdaad niet meer nodig... Maar waarom was dat poeder pas ná de magnetron?

Ze hebben hier ook een "nieuw" systeem met het liggen in bed... eerste 2 weken "om en om" en daarna gewoon op het ruggetje... Dus er lopen hier straks vast veel kindjes rond met platte achterhoofdjes!!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 20:51:48 #208
82727 klein_spookje
pi_56307567
vamp,
Hier in de kraamweek werden net de regels veranderd van meteen na de geboorte op de rug. Helaas doe ik daar niet aan mee. "Zoë slaapt gewoon op haar zij zo veel mogelijk om en om.
pi_56307666
Hier ligt Gwen al vanaf dag 5 op de rug. Alleen dat hoofdje wil ze maar niet opzij leggen. Vandaag weer gewogen ze was gelukkig goed aangekomen. Ze zit nu op 2740 dus niet zover meer van het geboortegewicht af. Ze drinkt goed en ook de nachten gaan wel goed, ze komt rond 00.30 voor een slokje en om 4.30 pas weer voor drinken en dan om 6.30 weer. Netjes. Laatste voeding was gisteren rond 22.00.

Sterilliseren en uitkoken was niet meer nodig zei hier ook de kraamhulp, maar je moet gewoon eigen gevoel volgen. Lijkt me toch niet handig als Gwen iets oploopt omdat wij gewoon in een sopje wassen. Vandaag was de laatste dag van de kraamhulp, ze heeft hier echt veel gedaan, alles is schoon hier volgens mij.
pi_56307767
P_iglet, we waren nu vooral nieuwsgierig hoeveel hij binnen zou krijgen. En het ging beter dan verwacht. En de portie moest eigenlijk in 3-en zodat hij mooi 3 dagen hetzelfde kan eten. (werd aangeraden op CB).
Maar hij mag, als hij gewent is aan de groente, lekker eten wat hij opkan..

Dat om en om op de zij deden ze/we hier ook. Had geloof ik meer te maken met het spugen, maar na die 2 weken kunnen die kleintjes doorrollen, dus dan is het op de rug veiliger.
pi_56307783
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:51 schreef klein_spookje het volgende:
vamp,
Hier in de kraamweek werden net de regels veranderd van meteen na de geboorte op de rug. Helaas doe ik daar niet aan mee. "Zoë slaapt gewoon op haar zij zo veel mogelijk om en om.
Ik doe er ook niet aan mee hoor. Draait ie zelf op zn ruggetje, prima... Maar ik begin ook het liefst telkens om en om op zn zij
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:09:20 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56307911
Nijna, waarom moet je over 2 weken weer?

Eli kan nu officieel rollen!! Ik was in de keuken, aan de telefoon met mijn zus, terwij lik net zeg dat eli welgeteld 1x in zijn leven gerold had, zegt PR: "dat doe je alleenmaar als mama er niet bij is!" Welja, meneer had gerold Nog een keer gebprobeerd in mijn trotse aanwezigheid en mijn zus aan de tel, en idd, een linkerbeentje omhoog als een mislukte hond, beentje hoger, rugje een beetje mee, en heel langzaam kwamen we tot een volledige rol
Dus ik gauw videocamera gepakt om e.e.a. te filmen, uiteraard. Wel, we hebben een heel mooi filmpje van eli's achterhoofd en rug, want hij deed acuut niets meer.

En eerste keer papje gekregen. Eerst wist hij niet wat hij met de lepel aanmoest, dus brullen. Dus wij lepel erin, pap dumpen, speen erop, en dan sabbelde hij het er zo in, speen eruit, brullen, pap erin, speen terug, etc. na een paar happen zo de speen er al uigetrokken voordat de pap op was, en toen na een paar pogigen ginge het helemaal prima! De lepel kwam uiteraard niet snel genoeg, maar dat is niet mere dan logisch, he?
pi_56308885
haha Davinia..dat ging dus uiteindelijk lekker!

eli..een mislukte hond !? hahaha

over dat spoelen,
ik heb echt een week of wat gewoon in de douchebak staan plassen met de sproeier er bij!
héérlijk! Makkelijker dan het geklooi op de wc!
(probeerde ik met een bidon, kon ik gewoon blijven zitten omdat ik het water omhoog kon spuiten)
pi_56309163
Vamp, hier was het ook de eerste 2 weken op de zij om en om en daarna op de rug.

Randa, hier zei de kraamhulp idd ook dat met een sopje afwassen genoeg was, maar ik heb in het begin toch dagelijks uitgekookt en nu nog eens in de week ofzo. Meer voor mn eigen idee geloof ik .

Davinia, ik was vandaag even op het inloop spreekuur, gewoon even wegen en had nog een vraag over de voeding omdat ze de afgelopen dagen steeds net voor de volgende voeding in slaap viel. Of ik haar dan wakker moest maken of kon laten slapen. Ik mocht daar best wel wat in proberen zei ze, maar als ik maar wel op 5 voedingen uitkwam. Dat laat dus maar weinig ruimte over... Maar vandaag ging het slapen weer beter gelukkig .
Eli aan het rollen dat vastleggen op video komt vast gauw Davinia.
pi_56309504
Veel wat de kraamhulp hier vertelde en we bij Merlijn dus anders deden, vertelde ze ook alleen maar omdat het "moet". Ook anders is dat we Gwen bij het kontje omhoog moeten doen bij het verschonen en niet bij de beentjes pakken. Was schijnbaar bij Merlijn al zo. Ach we nemen mee wat we kunnen gebruiken of nuttig achten. Dat zei ze er de hele tijd bij.
pi_56309558
Eli wat goed!

Randa waarom moet het bij het kontje? Ik heb geleerd bij de beentjes en zo doe ik (en mijn vriend trouwens ook) het nu nog steeds.
pi_56309615
Voor de heupjes, schijnt beter te zijn omdat die uit de kom kunnen schieten bij zo een kleintje.
pi_56309636
Hier is het ook 2 weken om en om en dan op de rug, met een opgerolde handdoek achter de rug
En idd. ook dat van het kindje niet bij de beentjes vastpakken tijdens verschonen e.d. in verband met de heupjes.

VK is vandaag geweest voor de afsluiting. Alles was prima, Yara is in de eerste week al van 3550 naar 3800 gram gegaan dus dat is netjes.
It's all up to you
pi_56309844
Dat heb ik nooit geweten!
Net nog even aan mijn vriend gevraagd en hij zegt ook dat wij het zo geleerd hebben, eigenlijk wel slecht dan.
Mag het bij oudere babietjes wel?

Wow Yara groeit wel hard! Goed hoor.
pi_56310077
Hier ook altijd "gewoon" bij de beentjes... (Ik kan me ook moeilijk een voorstelling maken van hoe je dat handig doet....Bij het kontje) Volgens mij deden alle kraamverzorgsters het hier ook bij de beentjes
pi_56310218
Ik deed het in het begin nog wel eens bij het kontje omdat dat wel makkelijk was als hij niet te druk was, maar als ik dat nu doe dat ligt hij binnen 3 seconde naast de commode vrees ik, vandaar ook mijn vraag of het bij oudere babietjes wel mag.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:11:46 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56310807
Hier ook beentjes, ik heb geen idee of ik het zo geleerd heb van haar of het gewoon deed uit de overlevering, maar ik heb geen commentaar gehoord.

Over het slapen, Sasha lag vanaf het begin op zijn ruggetje ivm het sleutelbeentje.
Hoe doen jullie dat op de zij dan? Met iets erachter? Of gewoon op zichzelf. Rollen ze dan niet door?

Toen we nog in het ziekenhuis waren de eerste dag lag hij wel op zijn (goede) zij met idd een opgerolde handdoek erachter, maar de kraam zei weer dat zij dat niet meer mogen volgens de richtlijnen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:18:01 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56310948

Die richtlijnen veranderen volgens mij echt per maand

Bij Saskia moesten we idd op de zij laten slapen de eerste weken, daarna op de rug want dan kunnen ze hun hoofdje goed genoeg draaien als ze moeten spugen en na die eerste weken kunnen ze idd doorrolllen naar de buik en dat wil je ook niet Tijn moest idd meteen op z'n rug van de kraam.
Ben benieuwd wat ik over twee maanden hoor

Bij Saskia moesten we idd ook de billetjes optillen ivm de heupjes. Maar in het geval van poep enzo, gingen toch echt de enkeltjes omhoog Snapte nooit zo goed hoe ik dat dan anders moest doen
Tijn heb ik altijd aan z'n enkeltjes opgetild en nooit commentaar gehad.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:23:14 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56311058
Hier "mocht" het ook niet BE, op de zij leggen.. Daarin heb ik maar weer eens gekozen tussen mijn eigen ding en de richtlijnen . Ik heb gekozen voor het rechte hoofd.
Even uitleggen, mijn man was al vroeg kaal, en dat schijnt dus behoorlijk erfelijk te zijn. Dan kun je, als jongen, maar beter behept zijn met een recht hoofd.
Want dat zie je heel goed, als je kaal bent .

Ik heb dus (tegen de algemene wiegendood richtlijnen in), toch dat zijliggingsding (eerste foto) gebruikt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56311081
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook beentjes, ik heb geen idee of ik het zo geleerd heb van haar of het gewoon deed uit de overlevering, maar ik heb geen commentaar gehoord.

Over het slapen, Sasha lag vanaf het begin op zijn ruggetje ivm het sleutelbeentje.
Hoe doen jullie dat op de zij dan? Met iets erachter? Of gewoon op zichzelf. Rollen ze dan niet door?

Toen we nog in het ziekenhuis waren de eerste dag lag hij wel op zijn (goede) zij met idd een opgerolde handdoek erachter, maar de kraam zei weer dat zij dat niet meer mogen volgens de richtlijnen.
Hier werd de kruik gescheiden door een handdoek oid ) achter het ruggetje gelegd...Maar eigenlijk vond ik dat best behoorlijk "heet" aanvoelen...
En meneer rolt hier idd regelmatig door als ie helemaal op zn zij ligt
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:27:19 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_56311152
Ik snap niet zo goed wat er verkeerd is aan op de zij liggen? Juist op de rug liggen lijkt me veel gevaarlijker vanwege het spugen, ook al leg je in het begin het hoofdje opzij
Hier een baby die dus nog steeds op zijn zij gelegd wordt 's nachts, zonder handdoekrol maar met wat stevigheid van het dekentje waar hij onder slaapt. Overdag krijgt hij meer de ruimte en leggen we hem in eerste instantie op zijn zij, maar rolt hij regelmatig naar zijn rug en weer terug.

Verschonen doe ik door bij de enkeltjes te pakken, maar eigenlijk alleen maar bij het optillen van het luier eronder leggen en eronder uit halen. Voor de rest til je natuurlijk niet aan de enkeltjes en zorg je alleen maar dat ze niet onder de poep komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:37:43 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56311332
Ik probeer me ook voor te stellen hoe je dat 'aan de billetjes omhoog' doet, maar ik zie alleen maar vieze vingers voor me.

Bedankt voor de ervaringen mbt zij-liggen of rugliggen. Ik ga dinsdag eens met de cb-arts bespreken en dan maar eens een plan trekken.
Nu ligt hij met een hydrofiel luier onder een kant om hem een beetje schuin te leggen, maar dan nog draait hij zijn bolletje terug.

Oh en Leah... ik ben het helemaal met je eens vwb kale hoofden.
Ik ben gek op kale mannen maar dan moeten ze wel zo'n mooie ronde bol hebben.
pi_56311497
ahahah hier de minder verantwoorde optie tegen een plat hoofd.
Pepijn ligt al vanaf een paar weken oud op zijn buik. (meneer slaapt NIET op zijn rug )
Levert wel altijd opmerkingen op, dat hij geen kale plek achterop zijn hoofd heeft zoals alle babietjes van het op hun rug liggen.
pi_56315058
Hier ook verschonen bij de billen omhoog. In het begin meer rollend trouwens..
Kind op de zij gerolt, luier eronderuit, billen poetsen (beetje terugrollen voor de voorkant), luier eronder, kind terugrollen, klaar..
Maar met zo'n stuiterend mormeltje als we hier tegenwoordig hebben, ben ik blij als hij even op zijn rug blijft liggen, ipv links/rechtom rollend dingen probeert te grijpen..
Voetjes zijn ook populair de laatste tijd. Is ook niet zo handig bij het verschonen..

En vanochtend was het vroeg feest.. wanaf kwart over 6 al aan de babbel. Om kwart voor 7 heb ik hem eruit geplukt, toen lag hij al dwars in zijn bed, met zijn benen over de ledikantrand tegen de muur. Ik kon met mijn half chagerijnig hoofd een gniffeltje niet laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 26-01-2008 09:09:42 ]
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:13:06 #230
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56315195
Anna had ook weer een rare nacht. Eerst begon ze gisteravond om elf uur te krijsen....ohhh....alsof we haar wat aandeden. Nouja, na 10 min toch maar gepakt en ze viel zo in slaap bij me. Teruggelegd, doorgeslapen en om 1 en 4 uur nog wat warrig gemompel gehad. En nu net om half negen pas weer wakker.
Denk dat ze nu weer last heeft van die 4 tanden die op doorkomen staan (2 reeds door, de andere op het punt van, zeg maar.)

Wb zijligging, rugligging enzo: Anna heeft de eerste 10 dagen op haar zij gelegen, inderdaad geholpen door een lekker strak ingestopt dekentje. Na zo'n 2 maanden was er geen houden meer aan en is ze in een slaapzak gegaan. En na 3,5 maand sliep ze op haar buik en dat hebben we zo gelaten.

Nu is het tijd voor het badderfestijn. Anna gaat lekker met haar vader in bad! Ik ga die muppet even uitkleden (Anna that is...)
pi_56315874
Ik heb het zo druk dat ik niet aan Fok!ken toe kom .....

Jet heeft ontzettend last van haar doorkomende tanden kan het dat ze daarom minder eet?
Ik heb haar een tandenborstel gegeven en daar knabbeld ze lekker op maar qua eten gaat er niet veel in

Verder gaat alles goed!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:02:53 #232
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56315961
Oh ja, dat rollen met het verschonen, was ik alweer helemaal vergeten!
Dat deden we in het begin en M. doet het eigenlijk nog steeds als hij Devin verschoont.

Eli kan rollen, goed zo!
En heel dwars: uiteraaaaaard niet op commando, als erop gewacht wordt. Zo hoort het namelijk
Al iets te zien van het verwachte tandje?

Hier ook een gebroken nacht: meneer is 4 x wakker geworden
We hebben hem gister om half 8 al in bed gelegd (erg vroeg voor zijn doen) want hij was niet te genieten, de hele dag al niet. Zeuren, jengelen, huilen....alleen vastgehouden worden was goed, maar dat werkte ook niet elke keer.
Ik denk dat hij last van zijn darmpjes heeft door mijn antibiotica-gebruik, zijn poep is namelijk ook heel anders dan normaal. Dikke plakken zijn het die helemaal aan zijn billetjes kleven. Gelukkig ben ik bijna klaarmet de AB-kuur.
Manlief moet vandaag werken en ik ben dus alleen met Devin. Zometeen gaan we lekker buiten wandelen, het is hier stralend mooi weer!
pi_56316863
Oei hopelijk komen die tandjes snel door bij Anna.

Beaker dat kan heel goed hoor, is dan vaak wat pijnlijker.

Devin last van de antibiotica, dat is ook zo zielig.
Hier is het ook stralend weer, maar dat dacht ik gister ook dus ik ging fietsen met Damian langs de boulevard! Ik kwam niet vooruit zo hard waaide het en Damian was na dat kleine stukje ook helemaal bek af.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:32:28 #234
82727 klein_spookje
pi_56317348
Zoë is nu 6 wk en slaapt nog op haar zij ivm haar reflux en het spugen laten we dat voorlopig ook zo En buiten dat slaapt ze ook alleen op haar zij. Op haar rug lukt het gewoon niet. Ze slaapt zonder iets achter of voor haar.

Gister heb ik heerlijk een biefstukje gegeten gebakken in de boter maar helaas heeft Zoë daar nu dus vreselijk last van. Ik had gehoopt dat de soja in de boter geen reactie zou geven maar helaas vandaag helemaal onder de uitslag in haar gezichtje en vreselijke krampen. Bij Mara was dat ook het geval.
Dus helaas voorlopig geen soja in boter verwerkt.

Kersjes hier ook mooi weer manlief is ook aan het werken nou ja een nieuwe klant binnen halen hij is voor zichzelf begonnen begin deze week. En ik ben dus ook alleen . We wilde gaan wandelen maar de oudste was vreselijk dwars en had vreselijke driftbuien en daar kan ik niet zo slecht tegen. Pffffff wat een ellende zeg. Bah. Maar goed kind in bed geknikkerd en hopen dat ze voorlopig lekker slaapt en dan vanmiddag weer een nieuwe kans.

Beaker ze eten idd vaak minder als ze tanden krijgen. Sneu is dat he. Mara had van de eerste 4 tanden helemaal geen last maar men de tanden die daarna kwamen hadden ze vreselijk veel pijn.

Verschonen doe ik hier idd aan de enkeltjes soms aan de billen. Ligt er aan of ik er op tijd aan denk. Hihi.
De kraamhulp deed het altijd aan de billen.
pi_56317680
nou kan ik op veel manieren een luier verschonen. varierent van bij pasgeboren babies tot mensen van boven de 100kg. staand, liggend, in tilliften en noem maar op.
Maar ik kan me dus niets voorstellen bij een baby verschonen en dan alleen bij de billen optillen. Dan zitten toch je vingers onder de poep, en blijven je beentjes naar beneden hangen zodat je er nauwelijks een luier onder krijgt? of zie ik dat verkeerd.
pi_56317693
Ze zit als een bezeten op alles te kauwen! ook op de speen van de fles Slapen doet ze verder wel goed, maar het eten gaat ff niet van harte Ze is erg tevreden met wat ze aangeboden krijgt dus ze zal wel niet heel veel honger hebben

Kan ik haar wat paracetamol geven eventueel? Of is dat eigenlijk niet nodig?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56317768
beaker je kan dentinox kopen en dat op haar tandvlees smeren, dat verdoofd locaal.
Of chamodent, dat is homeopatisch.
pi_56317780
HOE IN GODSNAAM krijg je een kind aan de pap of aan het brood!?
pi_56317811
heeel veel geduld hebben

das het nadeel van kinderen, als ze iets niet willen dan krijg je het er niet in.
Rijstwafel of soepstengel wil ze ook niet?

ander eten wil ze wel?
pi_56317874
madam eet alles!!!
warme maaltijd best grof al
rijstewafeltjes, zonder problemen!
Alles wat je haar voor haar gezicht houdt moet haar mond in

maar pap?!
no way

brood voor haar neerzetten?
dát pakt ze niet!

grrr
net echt 45min. geprobeerd (kiwi door pap gedaan..als fruithap vanmorgen kiwi/peer ging er super in!)
en me verder niet met haar bemoeid door half op het forum te kijken.
Steeds zéééér vrolijk hapje aangeboden maar werkelijk alles zit onder en ik denk dat ze 3 hapjes binnen heeft. Ze maakt zich zó kwaad!
Daarna dan maar stukjes brood.
zelf pakt ze het niet. toen aan kindervorkje...reflexmatig pakt ze vorkje over maar zodra ze ziet/ruikt/whatever dat het brood is!
whoei..berg je maar. BOOS!!!!

nu dus na 45min. maar gestopt.
en madam ligt lekker in de box te brabbelen!

en ik zit hier mijn frustraties zelf maar weg te eten

[ Bericht 0% gewijzigd door marit1978 op 26-01-2008 13:19:27 ]
pi_56317930
nou dan eet ze toch geen pap of brood??

dan probeer je volkoren crackers

zou me er niet te druk om maken, heb je alleen jezelf mee. Als ze de rest goed eet dan komt brood ook vanzelf wel.Al ander smaakje pap geprobeerd. Of bijvoorbeeld yoghurt met babymuesli.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:15:11 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56317965
Aaaarrrrghhhhh....Anna ligt te krijsen! Ze wil NIET gaan slapen, maar is dood en doodmoe.
Hee....stil....ohnee, toch niet. Da's nou al twee dagen zo!

Ohhhhhh....ik sla net mijn Oei ik groei even op: gelukkig het is maar een faaaaaaase.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:15:22 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56317969
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:54 schreef p_iglet het volgende:
nou kan ik op veel manieren een luier verschonen. varierent van bij pasgeboren babies tot mensen van boven de 100kg. staand, liggend, in tilliften en noem maar op.
Maar ik kan me dus niets voorstellen bij een baby verschonen en dan alleen bij de billen optillen. Dan zitten toch je vingers onder de poep, en blijven je beentjes naar beneden hangen zodat je er nauwelijks een luier onder krijgt? of zie ik dat verkeerd.
Dat dacht ik dus ook!

De enige keer dat ik hem wel bij zijn billetjes op til is als ik bijvoorbeeld zijn shirtje of rompertje naar beneden wil trekken, dat doe ik niet aan de beentjes, maar bij het verschonen kan ik me er niet veel bij voorstellen eigenlijk.
pi_56317987
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:09 schreef marit1978 het volgende:

en ik zit hier mijn frustraties zelf maar weg te eten
hier heb ik het niet over haar pap uiteraard..die is niet lekker

p_iglet: babymuesli ?
pi_56318009
memmel, hier ook !!!
sinds 2 dagen ongeveer..hárd huilen om ??
het lukt om haar er niet uit te halen en uiteindelijk is het opeens toch stil en bij weer wakker worden na uurtje of 2 niets meer aan de hand !
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:27:16 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56318160
Bij een poepluier uiteraard niet aan de billetjes omhoog, maar bij een plasluier is er niets aan de hand ( ) als je bij de billetjes optilt. Deed ik in het begin bijna altijd, nu wordt eli een beetje zwaar op die manier.
En idd de ene kraam zei " gij zult verschonen door de billetjes op te tillen" en de andere zei "aan de beentjes is wel zo makkelijk, hoor!" fijn, he?
pi_56318291
nou..gewoon symmetrisch aan beentjes beetje omhoog tillen..
geen probleem!
pi_56318437
marit, babymuesli is er van biobim, verkrijgbaar bij de natuurwinkel

genoeg alternatieven voor brood of pap

en ilse is net 7 maanden, tijd zat !!!

en als jij haar pap zelf ook niet lekker vind, waarom moet zij hem dan wel lekker vinden
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:47:29 #249
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56318485
Ze heeft nu al twee keer haar mobiel van de rand van het bedje afgetrapt. Die heb ik nu gewoon op de grond laten liggen. Kleine terror-Anna....
Ik zet lekker de babyfoon uit en ga stofzuigen. Dan hoor ik haar niet!
pi_56318846
p_iglet..ik moest er zelf ook om lachen
ik vind die pap tenslotte ook niet te vreten!

wat ik vooral lastig vind is het wel/niet geven nog van de melk als ze het brood niet eet bijv.!
ga ik haar zo niet aanleren dat het alternatief vanzelf komt?
Nu probeer ik dan maar even een pauze tussen oefenen en flesje in te lassen, gewoon even niet met eten bezig zijn in de box ofzo.
pi_56319012
marit, misschien die 2 dingen scheiden.
Dus brood en evt pap alleen maar oefenen op tijdstippen dat ze niet echt honger heeft. En dan nog even een flesje of iets anders wat ze al wel goed eet als ze wel honger heeft.

Hier moet ik bij echte honger ook neit met stukjes groenten aankomen, dat gaat dan veeeeeeel te langzaam naar zijn zin om de honger te stillen.
pi_56319131
nou..nieuwe plan is nu om bij het tussendoortje stukjes rijstewafel en stukjes brood voor haar neer te leggen.

en zo de biobim eens halen!

dank voor het meedenken!
pi_56319377
succes!!
pi_56322632
whahaha
de stukjes rijstwafel waren zo op!
brood werd er uit gepikt en eindigde op de grond bij de hond
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:16:32 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56325434
DeLiedje, hoe is het nu bij jullie met het slapen en het 'alleen zijn' van Floortje?

Ik heb nav jouw opmerking gisteren ook een boek van Ria Blom besteld 'Regelmaat en inbakeren' en ik heb die andere die jij noemde vanmiddag nog erbij besteld, omdat die beknopter is.
Dat boek wat ik heb (kwam vandaag binnen) is echt heel fijn om te lezen. Ik herken heel veel dingen van die we al doen of die ik me voorgenomen had en ik herken ook idd wel dingen die me al opgevallen waren bij Sasha.

Wat ik ook wel fijn vind bijvoorbeeld is dat er een soort van richtlijn in staat van hoe lang die kleine babietjes ongeveer wakker zijn per keer. Dat vroeg ik me namelijk ook al af, is hij niet te veel wakker, of ligt hij juist heel veel te slapen bijvoorbeeld.

Het is niet echt een handleiding, maar het geeft wel een klein beetje steun in bepaalde dingen die je wel of niet doet.
pi_56334917
Pffff... Wat kan zo'n kleintje je toch weer onzeker maken!!
Sinds vannacht is ie huilerig, wil constant drinken ( om het vervolgens mondjesmaat weer terug te spugen) en hij wil eigenlijk alleen maar tegen ons aanhangen... Dat is dan even goed en dan gaat ie weer huilen... Ik heb er vannacht een paar uur mee beneden gezeten..Of eigenlijk...rondgelopen. Heb niet het idee dat het krampjes zijn ofzo.. Maar wat dan wel....?

Ik snap ook niet waarom ze niet op dag 2 gewoon gelijk leren praten!
  zondag 27 januari 2008 @ 09:11:47 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_56334943
Als Ruben zo doet zijn het krampjes. Zijn we een aantal keer flink ingetuind Denken dat ie wil eten, maar dan binnen een uur weer willen eten. Na verloop van tijd toch maar de fopspeen erin vanwege zijn zuigreflex en meneer sliep weer door.

Hier ondanks een idioot drukke dag gisteren een net mannetje wat zich keurig aan de "afgesproken" tijden houdt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 januari 2008 @ 09:39:39 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_56335060
Heel herkenbaar die verhalen over 's nacht met je kleintje bezig zijn De eerste maand met Linde is nou niet echt de leukste tijd om aan terug te denken... Ik had gewoon te weinig borstvoeding en moest met een tepelhoedje voeden waardoor ze echt te weinig binnenkreeg. Dat kon alleen echt niet volgens iedereen, dus bleven we maar door modderen. Met als gevolg een kind dat soms wel 5 uur achter elkaar aan het krijzen was Pff dat echt nooi meer. Ga dus gewoon op je eigen gevoel af, dat is echt het beste.

Linde heeft trouwens net voor het eerst een broodkorstje gehad. Eerst lekker op sabbelen. Toen er een stukje van loskwam schrokken we eerst (hoesten, kokhalsen) maar toch netjes opgegeten. Volgens mij vindt ze die mini-rijstewafels gewoon niks, daar likt ze 2x aan en dan gooit ze 'm weg. Het broodkorstje werd daarentegen echt bijna aangevallen.
pi_56335154
quote:
Op zondag 27 januari 2008 09:11 schreef Troel het volgende:
Als Ruben zo doet zijn het krampjes. Zijn we een aantal keer flink ingetuind Denken dat ie wil eten, maar dan binnen een uur weer willen eten. Na verloop van tijd toch maar de fopspeen erin vanwege zijn zuigreflex en meneer sliep weer door.

Hier ondanks een idioot drukke dag gisteren een net mannetje wat zich keurig aan de "afgesproken" tijden houdt.
Hier wil ie geen fopspeen en mn pink was ok niet goed gnoeg.... Bij de andere monsters was het heel duidelijk als ze krampjes hadden... Je zag ze dan ook gelijk "verkrampen"...
Nu ligt ie eindelijk weer wat langer te slapen (dat deed ie ook maar een kwartiertje aan een stuk)
  zondag 27 januari 2008 @ 10:23:47 #260
82727 klein_spookje
pi_56335311
Marit:
Ik zou gewoon een fles geven als ze niet wil eten. TOt een jaar is alles naast de fles extra dus bijvoeding voor erbij. Pas als ze eht goed eet laat je een fles vallen of geef je minder van de voeding in bv een tuitbeker.

Pap is niet nodig (mag wel) maar voegt verder niets toe aan de voeding qua voedingswaarde enz. Hier nooit gegeven vond dat niet nodig.

Tot een jaar heb je genoeg tijd om rustig op te bouwen gewoon iedere dag brood aanbieden en haar er lekker mee laten aanrommelen. De een is er eerder aan toe dan de ander.
Wij zijn met brood bij Mara pas met 9 maanden begonnen.

Vamperotica:
Hier ook een dame die geen speen blieft. Pff kokhalzen en meteen uitspugen en weer huilen. Hier is het alleen maar pinken of borsten. Nou moet ik zeggen dat ze het aardig doet. Ze slaapt 3 a 4 uur achter elkaar s nachts maar iedere ochtend rond een uur of zes heeft ze last van krampjes en is dan onrustig en huilerig. Heel sneu voor haar. Zoë is ook al een paar dagen onrustig maar ik vermoed dat dat komt doordat ik iets verkeerds heb gegeten en dat ze daar door haar allergie dan zo sterk op reageert. Ff kijken hoe het heir over een paar dagen gaat.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Zoë huilt erg veel maar met regelmaat heeft ze het meeste baat. Huilen laat ik haar niet alleen dat doet ze tegen mama aan. Maar slapen gaat wel op bepaalde tijden daar is ze het meest vrolijk onder.
De eczeem is bijna weg na de biefstuk dus op naar de dieetiste donderdag.

BE:
Jou knul is al een beer zeg. Als ik dat zo zie in de douche dan is Zoë maar een mini meisje.

Fijnde zondag vandaag
  zondag 27 januari 2008 @ 12:23:49 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56337054
Klopt spookje, hij is ook groot.
We zijn gisteren over gestapt op de volgende maat luiers omdat de newborns lekten aan de bovenkant.
Nu heeft hij dus maatje 2 van het kruidvat.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:25:28 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56337080
Nou, Anna heeft gelukkig een goede nacht gehad. Ik was bang dat ze weer steeds wakker zou worden, maar dat was niet het geval. Gelukkig maar, want we hadden gisteravond een feestje hier thuis. Anna heeft tot half negen geslapen, flesje op en toen weer tot half twaalf geslapen! Papa en mama zijn helemaal uitgeslapen!!

En nu zit ze zowaar aan een boterhammetje!!
  zondag 27 januari 2008 @ 12:26:49 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56337106
Fijn dat ze goed geslapen heeft Memmel!

Wij hebben trouwens net het bed weer laag gezet. Gek gezicht ineens hoor.
Maar wel heel erg lekker dat ik gewoon weer makkelijk in bed kan stappen. Zeker met Sasha in mijn armen voor een flesje 's nachts is het erg lastig je positie te vinden als je niet met je voetjes bij de grond kan.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:46:20 #264
82727 klein_spookje
pi_56337535
O BE dat heb je nog lang vol gehouden. Hier is het bed al in de kraamweek omlaag gegaan. Op donderdag, vrijdag was de kraamhulp als voor de laatste keer en het bed mocht omlaag maar dan zou ze niet het bed verschonen aangezien ze dat iedere dag deed vond ik het prima dat het donderdag gedaan was en vrijdag neit gebeurde. Heerlijk zo je bed in en uit kunnen gaan.

Sasha is idd een bink hoor lekker al dat babyvet daar houd ik wel van. Helaas hebben beide kinderen daar niet veel van. Alhoewel Zoë op de foto wel heel bol lijkt maar dat totaal niet is helaas.

Memmel fijn dat jullie lekker hebben kunnen bij slapen.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:00:56 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56337882
Nou, ik heb nog aardig lang last van de benedenboel gehad dus toen was het wel lekker, ook als ik bijv. bleef liggen en dat stinkie Sasha aan gaf, maar nu was ik er toch wel helemaal klaar mee.

Ik ben ook gewoon heel bang dat we een keer door het bed zakken en dat we dan zo'n end naar beneden klappen. Onze lattenbodems passen net aan en die willen nog wel eens verschuiven. Nu hebben we daar wel iets op gevonden, maar toch.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:02:35 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56337914
Onze klossen staan nog steeds Ik denk dat ze er vandag of morgen wel afgaan, want de leentermijn is verlopen. Wordt wel heel raar.

Fijn Memmel dat Anna zo goed geslapen heeft! Al aan een boterham! Wat goed, zeg! Schrok je je niet wezenloos van het kohalzen? Lijkt me zo eng!
Vannacht weer heerlijke nacht gehad Eli had het dus gewoon koud dat hij zo aan het spoken was, want nu dikkere slaapzak en geen kik gegeven 11 uur lang Eerst nog van 8 tot 9 in de babyfoon lopen kraaien , daarna toch maar uit zijn bedje gevist en fles gegeven.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:31:59 #267
82727 klein_spookje
pi_56338651
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik heb nog aardig lang last van de benedenboel gehad dus toen was het wel lekker, ook als ik bijv. bleef liggen en dat stinkie Sasha aan gaf, maar nu was ik er toch wel helemaal klaar mee.

Ik ben ook gewoon heel bang dat we een keer door het bed zakken en dat we dan zo'n end naar beneden klappen. Onze lattenbodems passen net aan en die willen nog wel eens verschuiven. Nu hebben we daar wel iets op gevonden, maar toch.

Oe dat hadden wij ook met die lattebodems. We zijn er een paar keer door heen gezakt. Ik 1 x toen thijs de hele nacht moest werken o men wat een ellende was dat. We hebben toen ook meteen nieuwe gekocht zodat ik ook normaal kon liggen na de bevalling. Dus ik snap wel dat je het eng vind.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:38:31 #268
82727 klein_spookje
pi_56338804
davinia, de klossen mag je 2x met 13 wk verlengen als je zou willen. Niets raars aan hoor.
En dat van die slaapzak dat klinkt me bekend. Maar dan met Mara mijn schoonmoeder begon er nog over toen het zo vroor en Zoë net geboren was. Zei ze ook van let je er op dat je haar niet koud laat worden in bed.
Vervolgens was het ook niet goed dat ik Zoë in bad deed terwijl de kachel in haar kamer uit was. Ach vroegaaahr hadden ze alleen maar 1 gaskachel he. hahah
  zondag 27 januari 2008 @ 14:11:38 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56339610
Hier moet je op een gegeven moment gaan betalen voor de huur van de klossen als je de standaard-periode overschrijdt. Ik dacht iets van 1 euro per klos per week.
  zondag 27 januari 2008 @ 16:39:43 #270
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_56342856
Ik was juist dolblij dat de klossen eronder vandaan mochten. Ik ben niet zo groot, dus had echt het gevoel dat ik een soort afgrond in sprong als ik uit bed moest

Anna ook al lekker aan de boterham Het kokhalsen was eigenlijk helemaal niet zo eng vond ik (mijn vriend zei dat het zweet daarna op zijn rug stond ) Denk dat ik het niet zo eng vond omdat ik al gewaarschuwd was door (volgens mij) p_iglet. Dat scheelde wel.

Hier net maar eens de wieg opgeruimd. Die stond nog steeds naast mijn bed terwijl Linde al maanden in haar eigen bedje en kamer slaapt. Was toch weer een stapje om te nemen

Linde is de laatste tijd erg moe. Vrijdag had ze op het kdv om 16.30 gegeten. Toen mijn vriend om 18 uur met haar thuis kwam was ze heel moe en chagerijnig. Dus hebben we haar maar in bed gedaan en gedacht van die komt vanzelf wel weer. Niet dus want ze heeft doorgeslapen tot de volgende morgen 8.30! En vanmorgen ook weer lekker uitgeslapen tot half negen, al had ze wel van papa een speentje gekregen vannacht hoorde ik vanmorgen Ik ben er gewoon dwars doorheen geslapen geloof ik.... Ach ja veel meer dan de speen in haar mondje en een aai over haar bol hoef je dan niet te doen, dus niet zo gek dat ik er niet wakker van ben geworden
  zondag 27 januari 2008 @ 20:20:44 #271
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56347315
Ik vond de klossen heel fijn onder het bed. Wij hebben het ook een periode verlengd. Vond het vreselijk toen ze er onderuit waren, ook omdat ik het zo'n afsluiting vind.
En die wieg stiemie, hier blijft ie ook nog een tijdje nutteloos staan hoor. Bah, al die stappen.
En lekker dat je een keer niet wakker geworden bent juist. Hoef je je niks niet voor te schamen.

Lena heeft weer eens koorts. Vanaf vrijdagmiddag. 3 keer per dag geven we een zetpil, dat helpt wel, maar het blijft niet weg. Vanmiddag de HAP gebeld, maar het klonk niet verontrustend. Morgen ga ik met haar naar de huisarts. Weet iemand of er iets heerst? En of het dan normaal is zolang? (En het blijft gewoon zwaar kl*te. De hele dag heb ik een steen in mijn maag, zo voelt het. Ben zo bezorgd. Gelukkig lacht ze wel af en toe en voor de rest slaapt ze voornamelijk. Mijn kleine onruststoker.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 27 januari 2008 @ 20:32:43 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_56347598
Wij hebben hier standaard al een seniorenhoogtebed en dus geen klossen gehad. Ik ben altijd al blij geweest met deze hoogte (maar ik ben met mijn 1.80 wat dat betreft ook redelijk lang).

Eng hoor Lishe, ik zou ook overbezorgd zijn, gelukkig kan je morgen naar de huisarts!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56348216
Wat vervelend dat Lena koorts heeft Lishe...
Mirte had vannacht koorts, maar vanmorgen was het ook weer weg.
Er heerst volgens mij vanalles als griep en verkoudheid.
Hopelijk is ze gauw weer koortsvrij.
  zondag 27 januari 2008 @ 21:09:13 #274
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56348402
Lena en Mirte: beterschap!

Vivi: fijne dag morgen! Wordt die kleine man alweer 1.

Dean: hele fijne verjaardag en tot over een paar maanden in het dreumes-topic!
pi_56355602
Dean van harte met je verjaardag en Vivi een hele fijne dag...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_56355846
Dean, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Beterschap voor de zieke kindjes!

De klossen waren hier ook fijn. Maar hebben ze na 6 weken (standaard leentijd) weer ingeleverd.
Chris heeft zijn 3x worteltjes overleefd vrijdag 60 gr, zaterdag 90, dat was eigenlijk bedoeld als 2 porties, maar meneer at zo lekker dus is helemaal opgegaan. En gisteren dus maar een potje olvarit worteltjes uit de kast getrokken. Dat leverde nog wel een paar rare blikken op, maar het hele potje is zonder problemen opgegaan! Vandaag gaan we door naar de bloemkool
pi_56355897
Dean alweer 1, van harte vent !

We hebben hier al een paar gebroken nachten achter de rug en ik weet niet zo goed wat het is. Steeds rond een uur of 3 wordt Mirte wakker en blijkbaar lukt het haar dan niet om zelf weer in slaap te vallen. Vannacht ben ik tot 6 uur op geweest met af en toe even terug in bed tussendoor, kwart over 5 fles gaan maken omdat ze maar bleef huilen. En natuurlijk was ze net weer stil toen ik klaar was met de fles... Toch maar gevoed, fles ging schoon op en nu ligt ze alweer vanaf een uur of 6 te slapen.
pi_56355951
Klinkt goed Deepfreeze, de worteltjes zijn een succes dus . Ben benieuwd wat hij van de bloemkool gaat vinden .
pi_56355999
Lishe heb je de huisarts al gesproken over Lena? Zielig hoor zo'n ziek klein babietje

Chris ook aan de worteltjes! Die zijn hier ook een succes hoor. Ik maak nu steeds zelf hapjes uit Opperdepop. Echt een aanrader, staan combi's in waar ik zelf neit zo snel op zou komen (courgette met doperwten, appel met wortel etc)

Nijna wat vervelend zeg dat Mirte 's nachts steeds wakker is. Helaas heb ik geen oplossing voor je. Misschien heeft ze dan toch trek? Of overdag iets minder laten slapen zodat ze 's nachts moeier is misschien? Misschien heb je het allemaal al getest hoor...

We geven Linde nu al een tijdje wat hapjes groenten, fruit, rijstewafel, soepstengel en boterhamkorst. Maar vanaf wanneer "moet" ze nu ook echt 1 flesje gaan minderen en die voor een echte hap vervangen?
En krijgt ze dan ook meteen een boterhammetje (die trekt ze nu al het liefst uit mijn handen)?

Heb er eens wat op gezocht en wat bieb-boeken op nageslagen, maar iedereen zegt weer net wat anders

En Dean alweer 1 jaar oud! Maak er hele mooie dag van Vivi! Enneh maak je ook foto's?
pi_56356062
Dean is jarig vandaag! Van harte gefeliciteerd!
Tot snel in het dreumestopic.

Nijna dat is lastig, misschien toch honger dan?

Alweer een paar zieken hier, beterschap! En er heerst inderdaad iets.
pi_56356195
Stiemie, tsja moeten is een groot woord natuurlijk en uiteindelijk moet jij dat gewoon zelf bepalen. Maar ik deed, vanaf het moment dat hij een hele groentehap opkon heb ik meteen de fles weggehaald, dat was eigenlijk ook vanzelfsprekend want ik gaf de groentehap op het tijdstip van de fles en dan als hij het nog niet opkreeg aanvullen met de fles. Al vrij snel ging de groentehap helemaal op en dan gaf ik de fles niet meer.
Een boterham mag ook, die kan je dan bijvoorbeeld 's middags voor of na een flesje geven. Ik heb dat er hier ook vrij snel gedaan omdat Damian die zo op at. Het hoeft dus niet meteen, maar het mag wel.

Damian gaat sinds een paar dagen telkens op handen en voeten staan, en dan dat kontje omhoog.

De klossen waren hier de dag van de bevalling onder het bed uit. Ik moest er met een krukje in en toen ik een keizersnede had gehad kon dat gewoon echt niet, dus omlaag. Ik had gelukkig de eerste dagen een lieve kraam die mijn bed toch wel wilde verschonen dan.
  maandag 28 januari 2008 @ 09:37:04 #282
82727 klein_spookje
pi_56356253
chris jij lust wel worteltjes, beter dan dat jochie van de mac reclame! Geniet er van.

Nijna misschien maakt jullie meisje een sprongetje in haar ontwikkeling en heeft ze even wat meer behoefte aan een flesje s nachts?

Stiemie bij mij op het werk word een fles pas vervangen als ze bv een goede boterham eten. Of een goede groente hap.
Dan kan je bv een boterham geven en daarna een beetje melk. Zo werk je naar een "normale" lunche toe zoals wij die eten.
Hier was alles pas veel later bij Mara daar begonnen we pas heel voorzichtig met 6 maanden een beetje fruit te geven ivm allerlei allergieen.

Er heerst helaas veel appelsap hoorde net op de basisschool, waterpokken, griep en een buik virus.

Hier gaat het lekker na het biefstukje van vrijdag (had ik vast wel geschreven) was Zoë zaterdag de hele dag ziek. Zondag ging het al weer een stuk beter heerlijk mijn eigen meisje weer terug. Wat zo een beetje soja al niet kan doen via de bv.
Nu ligt ze lekker te slapen en was ik van plan om baby te huur te gaan kijken maar de site doet het helaas niet.

Dean jongen gefeliciteerd al 1 jaar wat een knul zeg
pi_56356479
Stiemie, brood mag vanaf 6 maanden. Maar dan niet te zwaar brood, en een dag oud (anders plakt het teveel). Dat flesje moet er niet af.. gewoon kijken wat Linde wil hebben. Ik dacht dat de richtlijn 3 flessen bij 7 maanden was.. En vanaf maand 9 nog 2.

We hebben hier een kookboekje van Kinderen (tijdschrift). Staan dingen in als pompoen met prei, avocado en komkommer (mnd6) en spruitjes met abrikoos (mnd8). Ik lust zelf geen spruitjes, maar met abrikoos smaakt het vast beter.
We willen tot 6 maanden, nog 2 weken, wat pure groentes laten proeven. En dan na de 6 maanden echte hapjes maken.
pi_56357239
Bedankt voor de antwoorden! Nu drinkt ze nog lekker alle flesjes leeg en eet ze daarnaast een happie. Misschien binnenkort eens een echt boterhammetje proberen. Mag daar dan smeerkaas ofzo op? Of nog gewoon kaal? Hahaha ik vraag jullie vandaag wel het hemd van het lijf zeg

DF wij geven ook eerst de groentes los en daarna pas samen. Dus eerst een keer wortel en een keer appel en daarna pas een keer wortel-appel mix. Vandaag voor het eerst doperwtjes erbij. Ben benieuwd of de groene hapjes in de smaak vallen ;-) Hmm ik zou nog wel even uitkijken met de prei trouwens. Of is die ook pas vanaf een paar maanden ouder? Prei is toch 'familie' van de ui? Of heb ik het fout?

Ik vond gisteren trouwens een hele zak met van die glow in the dark sterren bij het opruimen van een kast. Die heb ik nu aan de zijkant van de billy boekenkast naast Linde's bed geplakt. De hele zijkant zit he-le-maal vol. Natuurlijk wel zo dat ze er niet bij kan. Mevrouw kijkt haar ogen uit bij het naar bed gaan. En steeds maar die kleine graaihandjes uitsteken
pi_56357518
Ik geloof dat een dun laagje boter mag, of een beetje smeerkaas inderdaad. Maar kaal kan ook.
Op borstvoeding.com staat prei op 1,5 jr... Nou zijn die erg voorzichtig, maar dan is 6mnd wel erg vroeg..

doen jullie 1 dag voor een nieuwe groente, of 3 dagen dezelfde achter elkaar? (werd ons aangeraden ivm mogelijke reacties na een paar keer eten)
pi_56357590
hahaha gewoon vragen stiemie.

Brood mag gewoon, maar waarom zou er iets op moeten?

Officieel inderdaad beginnen met licht bruin brood. (al verorberd dat spook hier de donkere boterhammen met pitjes, gek kind )

smeerkaas heeft veel chemische toevoegingen, net als smeerworst. zijn dingen waar je zelf even over moet nadenken of je ze wilt geven. linde is niet allergisch dus je kan haar ook een beetje ongezouten roomboter op brood geven, die vetten zijn voor jonge kindjes heel gezond.

fijn dat chris zo lekker eet Deepfreeze.

hihi klossen, geen ervaring mee. we hebben een hoogslaper
En hadden een kraamzorg die het juist wel humor vond om er boven op bed bij te klimmen voor de controles.

hihi dat op handen en voeten en kont omhoog is lief he appelsap, dat hebben we hier nu ook
moet dat vandaag eens proberen op de foto te zetten.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:51:15 #287
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56357608
Dean!! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

(ook voor papa en mama natuurlijk!)

Pff ben net pas op mijn werk, heb er 3 uur(!!!) over gedaan vanaf zoetermeer naar Den Haag. Jemig hee, ik zit gewoon met spierpijn.

He balen zeg dat er weer eea heerst. Ryan heeft ook 2 ontstoken oogjes. Maar hopen dat het daar bij blijft, vind het al genoeg.

Deepfreeze, wij deden 2 dagen 1 soort, dan weer 2 dagen een ander. Was eigenlijk meer handig omdat Ryan maar halve potjes at en je ze max. 2 dagen mocht bewaren dus in 2en gedeeld.

Wat leuk Stiemie die sterretjes! Zal vast héél gezellig staan!
pi_56357639
deepfreeze, prei is nogal gasvormend net als kool. dat is voor die kleintjes heel lastig verteren.
nu is die 1,5 jaar idd wel erg voorzichtig, maar tot 9maanden of een een jaar zou ik met prei en kool zeker wel wachten.

hier gewoon iedere dag of soms een paar keer per dag wat anders. Niet het geduld voor een aantal dagen hetzelfde. Vind het veel te leuk om Pepijn te zien eten. Reageerd hij een keer zien we daarna wel verder. Dan doen we vanaf dan wel voorzichtiger.
pi_56357675
oja, was de banaan van gisteren nog vergeten. hadden een banaan door de helft gedaan, en nog zo'n 4 cm schil weggehaald. En dat zo aan Chris gegeven. Hij heeft ongeveer 3cm eraf gesabbeld, en we hebben 2 cm aan brokstukken teruggevonden, dus daar heeft hij ook iets van binnen gekregen.
Hij heeft wel 2 keer een te groot stuk in zijn mond gehad, maar met wat gekokhals kwam dat er netjes weer uit. Dus dat ga ik later deze week nog eens proberen..
pi_56358094
Stiemie, ik heb Opperdepop ook... al moeten we nog wel even wachten voor Mirte ook aan de hapjes gaat . Maar het lijkt me wel een leuk boek.
Ik heb al zitten denken dat ze dan misschien toch trek heeft, maar we zitten al aan het maximale qua voeding (5x180 met 6 schepjes)... dus dan weet ik ook niet zo goed hoe we dat dan moeten doen...
Fijn van die boeken met allemaal andere adviezen... .

Appelsap, honger en het maximale aan voeding al krijgen... (volgens het cb was het een ruime hoeveelheid voor haar...) .
Damian op handen en voeten ahw .

Klein spookje, sprongetje heb ik ook al aan zitten denken.
Fijn dat het weer beter gaat met Zoë .

Leuk om te lezen over het experimenteren met eten... . Maar k was wel van plan om tot 6 mnd te wachten, dus nog 2,5 te gaan .
pi_56358499
DF wij geven sowieso geen prei omdat ik daar zelf niet altijd even goed tegen kan, maar het leek me zo heftig toen je het schreef bij je kookboek-voorbeelden. Ik maak hier op zondag de nieuwe hapjes voor de komende week. En die gaan dan weer de vriezer in met een sticker erop zodat ik nog weet wat erin zit. Dat zijn meestal zo'n 5 - 7 hapjes dus dan eet ze een paar dagen achter elkaar hetzelfde, soms met een ander hapje dat ze al eens eerder getest heeft tussendoor voor de afwisseling.

Wij eten zelf eigenlijk nooit lichtbruin brood, dus Linde eet hier de donkerbruine korstjes. De (zonne)pitjes sloop ik er wel eerst af want dat leek me meteen zo'n grote stap Ze vindt het in ieder geval heel lekker want ze steekt nu al meteen haar handjes uit zodra we zelf een boterham gaan eten. Zo lief om te zien. Ze is sowieso heel nieuwsgierig. Als ik naast haar zit en iets drink uit een beker, wil ze ook altijd kijken wat erin zit.

Ik wist helemaal niet dat er zoveel toevoegingen in smeerkaas zitten. Nee dan maar met iets anders beginnen inderdaad. Smeerworst gruwel ik zelf van, dus dat zal niet snel gebeuren

Oh en Chris ook al aan de banaan! Banaan rapley-en was hier geen succes. Linde snapte niks van dat rare gele stukje op tafel.

Edit: Nijna als je denkt dat ze meer honger heeft, kan je er toch ook meer water bij doen? Wij doen ook wel eens 200 water ipv 180. Dan geeft het een wat voller gevoel zonder dat je haar 'overvoert'. Mag Mirte anders ook rijstebloem? Of is ze daar nog te klein voor? Misschien heeft ze alleen dorst? Dan kan je gewoon wat water geven?

Pfff 3 uur onderweg naar je werk. Hopelijk gaat de terugreis iets sneller Bibikuif!

[ Bericht 5% gewijzigd door Stiemie op 28-01-2008 11:45:11 ]
  maandag 28 januari 2008 @ 11:36:16 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56358563
Nijna, is er niet ook een 24 wk sprong? Of zit mirte dan nu juist in de 20-wk spriong? (Kan niet zo goed tellen) Eli is iig een tijdje geleden flink chagrijning geweest, mss is mirte nu aan de beurt

Klein_spookje, wat is een "flinke" groentehap/maaltijd? 100cc? 200cc?

Volgens mij komt er nu echt wel een tandje door. gisteravond weer knalrode wangen. ik gok op het tandje linksboven naast de snijtand. die hobbel wordt echt met de dag dikker. lijkt het wel.

wat ik me wel afvraag met eten en zo, hoe weet een kind wat je wel mag doorslikken en wat niet? natuurlijk zijn de speeltjes iha te groot om door te slikken, maar toch. lijkt me verwarrend, of maak ik me weer onnodig zorgen?

enneh, bij ons op het kdv is er 1 geval van waterpokken geconstateerd. Ieks!

bibikuif, hier ook volgens tomtom was het 11minuten vanaf de snelweg naar weg, heb er 35 minuten over gedaan. Goddank voor de automaat, dit had ik niet willen doen met een schakelbak...

Dean, van harte met je eerste verjaardag!

EDIT: Lief die foto van Linde
EDIT: vanaf wanneer gingen jullie kids in de kinderstoel?
pi_56358899
Davinia, als het om eten gaat dan leert een kind dat vanzelf. Als je bijvoobeeld in stukken geeft begin je wel met zachte dingen (brood, banaan, peer), want die harde dingen kunnen ze zeker zonder tanden nog niet wegkrijgen. En met die zachte dingen leert een baby vanzelf wat voor stukken hij wel of niet kan doorslikken.

En een flinke groentehap. Wat ik heb gedaan is zo'n kant en klaar potje kopen, daar 1 keer een zelfgemaakt hapje in gedaan, dat weer in een bakje gedaan en zo weet ik hoe vol ik het bakje moet doen voor een normale groentehap.

Damian ging vanaf 6 maanden regelmatig in de kinderstoel, alleen zakte hij er dan nog wel vaak in weg en hij kon nog niet zo goed zitten dus hij vond het zelf ook niet zo fijn. Ik gaf hem daarom tot 7 maanden nog vaak eten als hij in de maxi-cosi zat. (wipstoeltje wilde hij niet)
Vanaf 7 maanden kon hij er al wel een flinke tijd inzitten.
pi_56358985
Dean van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56359202
Stiemie, gewoon een beetje water geven kan ik wel eens proberen als ze weer wakker wordt of idd wat meer water bij de voeding, vaak geef ik al 10cc extra ivm het moeilijke poepen. Rijstebloem is vanaf 4 mnd, wil ik eigenlijk nog ff niet aan. En ik lees ook wel kindjes die daar verstopt van raken en Mirte is toch al niet zo'n makkelijke poeper, dus dat wilde ik maar even uitstellen .
Leuke banaanfoto, ze kijkt er ook wel een beetje raar naar .

Davinia, Mirte is nu een week of 15 a 16 (je gaat wel hard hoor). Er is een sprongetje met 19 weken ja, dus dat zou 'em best kunnen zijn...
Arme Eli, tandje krijgen auw!
pi_56359239
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:53 schreef appelsap het volgende:
Davinia, als het om eten gaat dan leert een kind dat vanzelf. Als je bijvoobeeld in stukken geeft begin je wel met zachte dingen (brood, banaan, peer), want die harde dingen kunnen ze zeker zonder tanden nog niet wegkrijgen. En met die zachte dingen leert een baby vanzelf wat voor stukken hij wel of niet kan doorslikken.
ben het niet helemaal met je eens appelsap
wel dat ze het zanzelf leren, maar niet dat ze alleen zachte dingen kunnen eten zonder tanden, hier gaan wortel, komkommer en rijstwafel toch ook prima naar binnen en die zijn zeker hard. (ok we zijn wel in het bezit van 2 tanden)

volgens mij leren kindjes door ervaring wat wel en niet eetbaar is. Ze stoppen alles in hun mond, speelgoed eten, je autosleutels. En door dat uit te proberen, leren ze zelf wat eetbaar is en wat niet. Daarom ana jou om ze verantwoorde dingen te eten te geven

En ze leren snel, zoals Stiemie ook al verteld met linde die nu enthausiast reageert als papa en mama brood eten. Ze heeft dus geleerd dat dat lekker en eetbaar is.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:19:54 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56359458
Zo, ik postte hier al bijna niet meer, de herkenning werd ook een stuk minder de laatste maanden, maar vandaag "mag" ik dan officieel afscheid nemen...succes met de kleine babietjes, ik ga met mijn pleuter naar een ander topic
pi_56359596
Nijna, als je denkt dat het honger is, dan zou je ook nutrilon forte (hongerige kindjes voeding) kunnen proberen? Eventueel eerst 50/50, of alleen voor het slapen gaan?
Maar misschien is het gewoon ook een fase. maar dan zou het binnen een paar dagen wel over moeten zijn.

Stiemie, wij laten het kontje schil van de banaan eromheen zitten, dat geeft wat meer grip. Zonet had ik een banaan, en meneer reikte met een big smile. Hij heeft dus weer een klein stukje gehad.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:41:41 #299
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56359935
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
DeLiedje, hoe is het nu bij jullie met het slapen en het 'alleen zijn' van Floortje?

Ik heb nav jouw opmerking gisteren ook een boek van Ria Blom besteld 'Regelmaat en inbakeren' en ik heb die andere die jij noemde vanmiddag nog erbij besteld, omdat die beknopter is.
Dat boek wat ik heb (kwam vandaag binnen) is echt heel fijn om te lezen. Ik herken heel veel dingen van die we al doen of die ik me voorgenomen had en ik herken ook idd wel dingen die me al opgevallen waren bij Sasha.

Wat ik ook wel fijn vind bijvoorbeeld is dat er een soort van richtlijn in staat van hoe lang die kleine babietjes ongeveer wakker zijn per keer. Dat vroeg ik me namelijk ook al af, is hij niet te veel wakker, of ligt hij juist heel veel te slapen bijvoorbeeld.

Het is niet echt een handleiding, maar het geeft wel een klein beetje steun in bepaalde dingen die je wel of niet doet.
Be, ik heb dat grote boek ook, en we herkenden er inderdaad zoveel in! Vond het ook fijn om inderdaad te lezen dat babietjes van toen 4 weken gewoon nog maar een uurtje wakker zijn tussen de voedingen...

We houden ons nu niet meer zo heel strikt aan het 'patroon' maar Fllortje doet het heel goed. We herkennen nu gewoon beter waar ze aan toe is, en ze slaapt overdag ook meestal in haar bedje. Ik voelde me als mama er niet zo fijn bij om heel streng te zijn (15 min tot een half uur laten huilen? Dat kon ik echt niet ) en als zij het nou fijn vind om af en toe lekker bij mij op mijn arm of buik te slapen (s'nachts slaapt ze altijd al heel goed, gewoon in eigen bedje zonde huilen) dan doen we dat lekker!

Sinds een week ofzo (ze is nu 6,5 week) is ze veel wakkerder en vrolijk ook overdag... Ze kan ineens lekker in de box liggen en naar buiten of naar haar mobiel kijken

Krampjes heeft ze nog wel, maar vooral s'avonds en ze kan er goed mee omgaan... Ze heeft ook spruw op dit moment...

Ze slaapt trouwens (op advies van Lishe) altijd ingebakerd, en vind dat heerlijk! Ze wordt er zo rustig van...
pi_56359952
P_iglet, ik bedoel ook niet dat ze alleen maar zachte dingen mogen hoor. Wat ik bedoel is dat het wel verstandig is om met iets zachts te beginnen en daarna pas de hardere dingen, tenminste dat is mijn ervaring.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:44:44 #301
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56359996
DeLeidje, fijn dat het goed gaat!
Wel vervelend van de spruw... Heeft ze erg last van? En je geeft bv toch? Heb jij ook spruw?

Tja, en dat eten, ik vind het gewoon eng. Weer een stap naar het grote-jongens-zijn... Maar pap gaat er prima in, dus het komt wel goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')