abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55946669
Vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 129

Babietjes:

28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Mijn laatste bericht:
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah geen hoestdrankje dus? Heb ik dan denk ik verkeerd begrepen Nou ja dan maar zien hoe het met de hoest van Linde gaat lopen. We moeten hier pas op 19 februari weer naar het cb. Misschien ga ik ze anders in de tussentijd maar eens bellen met mijn vragen over hapjes enzo. Of ik kijk gewoon nog even aan hoe het gaat (word soms namelijk nogal onzeker van dingen vragen bij het cb aangezien ik dan vast alles net weer niet goed doe ofzo...)

Morgen ga ik de courgette met rijstebloemhap maken uit Opperdepop. Krijgt ze weer wat variatie na een weekje wortelhap

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-01-2008 14:59:03 ]
pi_55946687
Pfff heb wel een abonnement op het dichtgooien van dit topic geloof ik...
pi_55946881
even deze spammen voor alle pas/bijna bijvoedende kindjes

Theorie en Praktijk van de Rapley methode #2

bijvoeden hoeft niet gepureerd, maar kan ook prima met stukjes

pi_55947160
P_iglet wat is Pepijn toch een lekker ventje zeg!

Ben je meteen begonnen met stukjes of eerst met pureren om te wennen? Linde kan nog niet echt zelf zitten dus we voeden haar nu in het wipstoeltje. Zit ze dan wel genoeg rechtop op zelf met stukjes te klooien?
pi_55947255
wij zijn meteen begonnen met stukjes... daarvan krijgen ze de eerste tijd toch weinig binnen, dus prima om te wennen.
als ze nog niet goed genoeg zit om in de kinderstoel te zitten, kan je haar ook bij je op schoot zetten als ze dan wel goed rechtop kan zitten. dan kan ze een beetje tegen je aanleunen.
de meeste wipstoeltjes kunnen niet rechtop genoeg. En het is juist ook de bedoeling dat ze zelf dingen van tafel kunne pakken als ze willen.

maar wij helpen pepijn ook wel als iets te lastig is om vast te houden, dan houd ik het vast en laat ik hem afhappen. bijvoorbeeld met heel glibberige dingen als banaan.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:29:26 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55947777
XXXKarinXXX: je vroeg wat Anna zoal deed, ze begint nu ook met kruipen. Achteruit ging al, maar nu af en toe in de vooruit. Of ze staat in een soort driehoek: voeten plat op de grond, handjes op de grond en kont in de lucht zeg maar. Heerlijk om naar te kijken.
En babbelen,he, heel de dag door: obababababababa, habahabahaba, pfffrrtttttt.

Dansen doet ze ook in haar kinderstoel. Dan zet ik de sesamstraat-site op en als Pino begint de zingen, begint zij te swingen!

Wij geven Anna meestal gepureerd eten en dan daarna nog wat stukjes om te wennen. Meestal verdwijnen die de grond op, maar ze heeft er wel lol aan iig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55947975
Davinia, Chris doet hier wel alle slaapjes in zijn ledikant. Ergens anders in huis slaapt hij gewoon niet. Dus als hij gaat oogjes wrijven gaat hij naar boven.

Stiemie, wij mogen 13 februari alweer. Zal dan wel even het advies van onze CB hier neertikken.. Maar elk CB zal ook wel andere adviezen hebben. Wij hebben dan de arts weer. En ze is best wel een muts. Dus hopelijk reageert ze normaal als we zeggen dat Chris al sinds 5,5 mnd groente krijgt..
En ik had wel gevraagd naar hoestdrank, maar hier was ook niemand die daar iets voor wist.
pi_55951864
Hm P_iglet misschien de courgette-hap van morgen dan maar vervangen voor wat broccoliroosjes ofzo. Lijkt me wel veel leuker om te zien hoe ze die eet. Vooral nu ze pffrrrt kan doen als ik net met een lepeltje aankom Of misschien een beetje om en om doen? Of kan dat niet?
pi_55952346
Tuurlijk kan je om en om doen!!!
Gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt.

Sommige dingen lenen zich nu eenmaal beter voor stukjes eten dan andere. Vooral niet te kleine stukjes doen, maar echt lekker grote brocoliroosjes. Merk bij Pepijn dat met 2 handen vasthouden en dan afhappen het makkelijkste gaat. Hij heeft daarstraks heerlijk een kwart mango weggewerkt.
Maar wij doen ook niet heel krampachtig alles in stukjes hoor. Als ik zelf appelmoes eet (zelfgemaakt zonder suiker), dan ga ik voor Pepijn echt geen appelstukjes doen..

En vooral foto's maken, en niet verwachten dat ze de eerste keer een halve broccoli eet. Die 10 hapjes groentehap die je eerder noemde is als ze net begint al echt veel hoor. Eten is iets wat ze ook moeten leren.
Voordeel van broccoli is dan wel dat je prima kan zien of er wat binnen is gekomen, want het komt er aardig herkenbaar uit
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:29:48 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55952542
Nou, deze fles kwam ook niet verder dan de helft dus ik heb toch maar even de huisarts gebeld. Mag strakjes langs komen.
Vind ik toch wel even fijn, zo voor het weekend.

Ik denk zelf wel te weten waar het aan ligt, want ik krijg hem nu gewoon niet geboerd, maar toch, dan wil ik wel graag dat iemand me vertelt dat hij iig de afgelopen week niet heel veel tekort is gekomen.

Als ik nu zo naar hem kijk is hij ook gewoon een beetje misselijk nu, hik, beetje bubbelen, klein beetje terugspugen.
Nou ja goed, we kijken wel even wat de ha zegt.
pi_55952673
Hahaha ja we hadden hier gisteren ook al een beetje wortelkleurige poep. Oranje-onder in plaats van boven zeg maar

Zo lekker zeg Pepijn aan de mango! Klinkt alof hij er al erg van geniet.

Sorry dat ik je zoveel vraag hoor, maar heb hier nog niet echt veel over gelezen enzo en ben er dus ook wat onzeker over. Zo raar na al die tijd alleen maar flesjes ineens een stronkje broccoli. Lijkt ineens zo'n grote stap dan. En het fototoestel houd ik zeker in de aanslag dan!

Oh Deepfreeze ik zie nu jouw berichtje hierboven pas Fijn hoor als je het advies van jouw CB hier wilt neerzetten. Ook wel grappig om dat dan te vergelijken met dat van mijn CB. Ik zal jou dan ook op de hoogte houden!

Ach 'kleine' Sasha Kan me goed voorstellen hoor BE dat je toch even langs wil gaan. Zeker met het weekend voor de deur. Als er bij Linde een *burp* dwars zat/zit helpt het nog wel eens om een beetje met haar te bewegen. Dus even op schoot zitten en een beetje naar voren/achteren/links/rechts bewegen. Dan schiet het soms net los

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiemie op 11-01-2008 15:38:34 (Stukje erbij gezet) ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:37:09 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55952730
Succes, zometeen bij de ha. Hopelijk kan hij je gerust stellen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55952810
Stiemie groot gelijk dat je zoveel vraagt!!! Is toch niet niks ineens van flesjes over naar broccoli.
Je kunt het topic lezen wat ik in een vorige post linkte, daarin staat nog veel meer informatie.
Gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt. Voor de een is dat potjes/gepureerd en voor de ander is dat stukjes of een combinatie van beide.

BE fijn dat je bij de huisarts langs mag komen.
Heb je al geprobeerd om Sasha te laten boeren door hem zijwaarts bij je op schoot te zetten?
Dus zijn billen op 1 van jou benen en zijn 2 beentjes naar 1 kant. Jou hand tegen zijn borstkas en dan hem bijna rechtop houden. Soms werkt dat ook heel goed voor boertjes.
pi_55952872
Jaa! Dat wilde ik net gaan typen. Die tip kreeg ik destijds van de wijkverpleegkundige en dat werkte hier wel (dochter kon ook niet boeren).

Of over de knie werkte hier ook.
Variety is the spice of life
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:49:34 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55953012
Bedankt voor de boertips, die ga ik iig proberen.
Wat dus gisteren steeds wel werkte was even de luier tussendoor, hem even laten liggen dus en dan weer overeind etc. en dan leek het wel los te komen. Het lijkt bijna ook iets met ontspanning van hem te maken te hebben. Alsof hij ze dan tegenhoudt ofzo.

Over de knie nebelung? Gewoon neerleggen op zijn buikje?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:06:43 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55953479
Eli boert altijd wel goed, maar het helpt idd ook bij hem om hem over de schouder, een beetje kloppen, weer van je schouder af, beetje spelen, weer over de schouder. Bij Eli is er na 1x heen en weer echt altijd al wat lucht uit. Komt wrs door de beweging.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55953899
Stiemie, het is voor mij in ieder geval wel fijn om hier mijn vragen te kunnen stelen, en wat te vergelijken met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd.
Heb weinig mensen om me heen met jonge kinderen..

BE, fijn dat je lang mag komen. Hopelijk ga je dan wat prettiger het weekend in..
pi_55953925
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:49 schreef Brighteyes het volgende:

Over de knie nebelung? Gewoon neerleggen op zijn buikje?
Hihih ja, alsof je hem een pak op zijn bips wil geven, zeg maar
Niet té ver voorover, maar net zodat zijn buikje goed op je been rust. Hier werkte dat wel.

Tis echt even vogelen met dat boeren als ze het niet goed kunnen.
Variety is the spice of life
pi_55954198
p_iglet, mooie foto!

BE, fijn dat je even langs de huisarts kan zo voor het weekend, goed dat je gebeld hebt!
Boeren deed Mirte in het begin ook niet of nauwelijks, inmiddels gaat dat een stuk beter .
Wat zei de huisarts?

Mirte heeft koorts... gisteren de prikken gehad. Gisteravond wat verhoging, vanmorgen was het weer iets gezakt dus naar het KDV gebracht. Toen ik thuis kwam met haar vond ik haar toch wel wat warm, voor de fles getemperatuurd, 39.7. Schrok ik wel een beetje van...
Huisarts gebeld, ik moest maar paracetamol geven en het even aanzien. Had een "jonkie" aan de telefoon, voelt dan toch een beetje dubieus ofzo... .
Maar ze heeft de fles netjes leeggedronken, ik heb haar een halfje paracetamol gegeven, ze is zo'n lichtgewicht... vanaf 5,5 kilo kon je 120mg geven stond in de bijsluiter, ze weeg 4,6 kg. Hopelijk zakt het nu wat. Ze heeft een half uur in bed gelegen en begon toen weer te huilen.
Nu is ze hier in de box in slaap gevallen. Ondanks dat we (lief en ik) hadden afgesproken dat slapen in de box niet de bedoeling was laat ik haar toch maar even liggen, vind het wel een prettig idee dat ik wat dichterbij ben dan wanneer ze boven in bed ligt.
Vorige keer heeft ze eigenlijk helemaal geen last gehad van de prikken, nu is ze echt niet lekker en aan het "klagen" steeds.
Fake it till you make it...
pi_55954423
He Nijna, dat is wel even schikken.. Dat is wel flink hoog. Hopelijk doet de zetpil zijn werk snel.
Het CB vertelde me hier dat als je paracetamol geeft na een vaccinatie, dat je het eigenlijk moet blijven geven totdat de koorts over zou moeten zijn. Anders kan de koorts nog hoger worden als de zetpil is uitgewerkt..
Dus misschien dat je haar vannacht nog wat keren kan geven? meestal wordt dat om de 4-6 uur gedaan..
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:51:54 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55954637
Brighteyes, kan je in het wiegje iets schuinhangen? en Arwen was ook eentje die je veel moest laten boeren en wat wij dezen was je elleboog armen in een hoek van 90 tegen je lijf. kindje erop leggen zodat het kruisgedeelte in de palm van je hand ligt.. het oortje naats je hartzone.. en je elleboog dus omhoog zodat het iets schuin ligt.. en dan metde andere hand over het rugje wrijven. niet kloppen maar wrijven.. door kloppen verslikken ze zich nl. sneller
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:32:01 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55955459
Ik snap je beschrijving niet.
Maar die van hierboven over dat zitten moet ik ook nog even goed uitpuzzelen, mijn ruimtelijk vermogen werkt even niet.

Wrijven ipv kloppen doe ik idd wel, beetje combi van beide.

De huisarts was heel tevreden over hem, ik hoefde me geen zorgen te maken. Hij ziet er heel goed uit, geen tekenen van uitdroging, plasluiers zijn goed etc. Niet al te druk over maken en mss ook niet meer steeds opschrijven, dat maakt het alleen maar erger.

Heh, toch lekker dat ze even gekeken heeft.

Nijna, wat eng die hoge koorts, hopelijk zakt het snel.
pi_55955492
BE ik heb onder de poten van de wieg aan het hoofdeind een boek gelegd en onder het matras bij het hoofdeind een handdoek zo dat Nathan wat hoger ligt aangezien die ook een paar keer per dag spuugt. De ene keer is het weinig maar zo af en toe komt er een hele golf. Nathan drinkt heel gulzig aan de borst, zo erg dat ie zich vaak verslikt, dus ik vebreek zo af en toe het vacuum waardoor hij even rustig aan moet doen. En als hij uit zich zelf de tepel los laat, klaar is, dan probeer ik hem te laten boeren. Iets wat helaas niet altijd lukt. En het gevolg is dan weer krampjes, die je tot 02.00 uur wakker houden.

We hebben al 2 weken spruw, Nathan en ik. Eerst kreeg hij daktarin gel maar daarmee hield hij helemaal geen voeding mee binnen, nu heeft hij een gelig drankje dat ik met pipet aan hem moet geven 3 x per dag. Ik heb een creme voor op mijn tepels. Het is nogal hardnekkig die schimmel en hoe we er aan zijn gekomen is 1 groot raadsel. Verders maken we het prima hoor.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:54:54 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55955857
Gelukkig hier geen krampjes of spugen, maar het bedje wat schuiner is mss wel een ideetje om het voor hem wat makkelijker te maken lucht kwijt te raken tijdens de slaap.
pi_55956795
Deepfreeze, ik ga haar zo weer even temperaturen en desnoods nog een keer een zetpil geven, we houden het even goed in de gaten hier. Hier op het CB heb ik dat advies niet zo meegekregen, maar ik heb het wel vaker gelezen, daarom was ik ook wat huiverig om paracetamol te gaan geven in eerste instantie.

BE, fijn dat het er allemaal goed uitzag .

Faja, hopelijk zijn jullie gauw van de spruw af!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')