abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56259556
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:52 schreef vamperotica het volgende:
En of het nog niet genoeg is heb ik vooral 's nachts last van enorme hoestbuien waarbij ik dus lekker iedereen die per ongeluk sliep wakker maak!!
Verder is het volop genieten !!
Briljant omschreven

Sterkte, Vamp! Ze gaan al bijna op kamers wonen
pi_56259814
Jeetje Maffemuts, ik vind het echt belachelijk dat er niet naar je geluisterd is, je kindje is nog zo klein, ik ben gewoon verbijsterd. Hopelijk knapt ze snel op, sterkte in het zkh. Goed dat je door hebt "gezeurd" (tis geen zeuren)

Davinia, lijkt me niet de meest logische plek voor een 1e tandje. Je weet het niet, maar meestal begint het onderin. Hoe is de lepeltjestest gegaan? Meike had ook al snel een wit puntje, maar dat bleek een keratinepareltje volgens de cb-arts.

Meike zet hier savonds de boel op stelten, ze wil niet slapen, en is echt boos dat we haar in bed leggen.
We zijn er nu al zo vaak ingetrapt, pak je haar op dan gaat het "buh" en wijst parmantig met haar vingertje allerlei dingetjes aan in haar slaapkamer. De afgelopen 3 dagen hebben we het genegeerd, met resultaat..... 1e dag 30 min gekrijsd, 2e dag een kwartier en vandaag 5 min.....
Ik laat haar alleen staand in haar bedje achter, op een gegeven moment gaat ze liggen, maar dan wel verkeerd om. Dus na een tijdje keer ik haar dan maar weer om.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56261750
Pepijn kruipt!!!!!

naja hij komt als hij heeel veeel moeite doet een stukje vooruit op handen en knieen/voeten

wel zonder broek, want broek en laminaat dat glijd teveel
pi_56261855
Hoera voor Pepijn!!

Ventje, je wereld wordt meteen een heel stuk groter als je kan kruipen!
Nu moeten je papa en mama lekker achter je aan vangen...!!!!
pi_56262102
Pepijn laat papa en mama maar lekker rennen
Veel plezier met je ontdekkingstocht door het huis, nu kan je overal komen waar je voorheen niet kwam .

[ Bericht 32% gewijzigd door Nijna op 23-01-2008 22:07:41 ]
Fake it till you make it...
pi_56262398
hihi we praten nog over (tientallen)centimeter werk dus ik heb nog wel even om de stopcontactbeveiligers te kopen
pi_56263583
Maffemuts goed gedaan! Hopelijk gaat het snel beter met haar.

Vamp, lijkt me pittig met zoveel kinderen en dan een kleintje wat zoveel wakker wordt. Hopelijk ontwikkelt hij ook snel een nachtritme.

Karin bij jullie gaat het dus beter met slapen, fijn!

Pepijn kruipt ook, wat goed!

Damian heeft vandaag 2 keer 3 kwartier geslapen en is uiteindelijk om 8 uur vanavond naar bed gegaan. We hebben hem daarna helemaal niet meer gehoord. 's Ochtends wat vroeger wakker maken lijkt dus wel degelijk te werken.
Alleen een beetje jammer dat mama nu niet meer kan uitslapen.
pi_56268384
Wat een goed nieuws allemaal

Pepijn wat ga je snel jongen! Gewoon al kruipen!

En Damian lekker doorgeslapen. Jammer he van dat uitslapen Appelsap, dat mis ik hier ook wel, maar doorslapen is toch ook wel eeeeerrrrrrgggg fijn hoor ik heb vanmorgen ook al onder de douche gestaan, hier in huis opgeruimd en Linde een fles gegeven
pi_56268417
Maffemuts, hopelijk hebben jullie een fatsoenlijke nacht gehad!

Pepijn in de kruipstand.. Die gaat ook lekker vooruit. mama kan het weekend maar een rondje kruipen om alle draadjes, stopcontacten etc te beschermen

vamp de kleine zal zijn tijd wel even nodig hebben om 's nachts langer te slapen,
maar dat weet je vast wel

En 2 goede slapers! Ook altijd fijn..
pi_56268601

Kruipende en doorslapende kindertjes

Hier heeft het ene monster weer eens de hele nacht doorgeslapen en t andere is "maar" 3 x gekomen om een voeding vannacht
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:13:14 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56268719
Pepijn, grote vent! Je kruipt!

Appelsap, fijn dat het gelukt is!

Anna moest vanmorgen onmenselijk vroeg haar bed uit voor jaar doen. Om half zeven al! En toen moest ze ook nog vrolijk 'Lang zal 'ie leven' meezingen omdat haar papa, mijn mannetje jarig is!
Van Anna heeft hij een echt Fred Flinstone-cadeau gekregen: een Macpac Vamoose. Voor de gezellige wandelingen langs het strand! Hier voor een plaatje.

Vamp: kan me voorstellen dat het zwaar is!

Andere beebs:
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56268909
pepijn wat ga je goed!

hier ook een record: spugen
ilse is ziek

mama ook

en papa kan godzijdank thuis werken.
pi_56270124
En nog een kruipende baby: goed zo Pepijn!
Hier beperkt het kruipen zich vooralsnog tot rondjes draaien om zijn as, kleine stukjes achteruit en heeeeel veeeel mislukte pogingen om vooruit te komen.

Anna, gefeliciteerd met je papa! Wat een leuk kado, "for the young explorer". Die titel vind ik wel bij Anna passen, ze klinkt zo ondernemend

Vamperotica, ik vond het al zwaar genoeg om te zorgen voor 1 pasgeboren, veeleisende baby, laat staan als je nog een paar andere kinderen in huis heb rondlopen waar natuurlijk ook voor gezorgd moet worden
En dan moet je jezelf en je man natuurlijk ook niet verwaarlozen! Veel succes in deze drukke tijd, ik hoop dat je allerkleinste het verschil tussen dag en nacht snel door zal gaan krijgen.

Marit, beterschap voor jullie!
.... met gevoel voor drama....
pi_56270574
Ik kwam deze link nog tegen over voeding in het eerste jaar :
http://www.ggd-nijmegen.n(...)03%20Babyvoeding.pdf
sommige dingen wist ik nog niet, zoals max 700 ml opvolgmelk.
Misschien voor jullie ook interessant...
pi_56270981
Hmm dat van die 700 ml opvolgmelk wist ik ook niet. We geven Linde nu 4x180, dat is dus teveel (al is het nu nog een mix van nutrilon 1 en 2, dus dan zal het wel meevallen.)

Op de website van nutrilon staat:

Hoeveel opvolgmelk mag ik per dag geven?

Na de leeftijd van zes maanden kun je de hoeveelheid flesvoeding die je kind op dat moment krijgt in een keer vervangen door een zelfde hoeveelheid Nutrilon opvolgmelk. Als de verpakking flesvoeding nog niet helemaal leeg is, kun je die gerust eerst opmaken. Je kunt de voedingen ook tijdelijk mengen. In de loop van de maanden ga je steeds meer bijvoeding geven en minder opvolgmelk. Blijf in ieder geval tot de leeftijd van 18 maanden Nutrilon Standaard 3 geven.

Ik heb het pak nutrilon2 er even bij gepakt en daarop staat dat je kindjes van 6 - 8 maanden 3 tot 4 voedingen van 180 ml water (=200 ml voeding) mag geven.

Waarom lopen al die stomme adviezen altijd zo uiteen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Stiemie op 24-01-2008 11:26:47 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:32:21 #116
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56271386
Pepijn, wat goed!!!

Marit, beterschap voor jullie! Wat een geluk dat papa lekker bij jullie in de buurt kan zijn!

Memmel gefeliciteerd met hubbie! Wat een leuk ding zeg die drager, erg handig!

Pff Vamp, heftig dan he.. Lijkt af en toe of ze het afspreken dan he Alyssa slaapt altijd erg vast! (te vast want 's morgens is ze er ook niet uit te branden )

Appelsap, wat fijn zeg dat je nieuwe schema helpt!!

Ryan krijgt nog 3x per dag bv maar ik heb het ook nooit geweten van dat maximum aan opvolgmelk. Best goed om te weten!

Vanmorgen zijn we naar het CB geweest. Hij heeft de 4e reeks prikjes gekregen! Gelukkig piepte Ryan alleen een beetje bij de2e, wat het voor mij ook makkelijker maakt. Ik kan al niet tegen prikken, laat staan als hij er helemaal van overstuur raakt. Dan kan ik zó meedoen Verder is hij helemaal goedgekeurd dus we zijn er weer 3 maandjes vanaf nu!
Irritant trouwens want we hadden de afspraak om 09.00. De 2e van de dag want de eerste afspraak is om 08.40 uur. Maar ik zorg altijd dat ik er 10 min. eerder ben voor wegen en meten enzo. Nee, kom ik tegelijk binnen met de afpraak van 08.40 die dus nog eerst moet. Affijn; 15 minuten te laat was ik pas aan de beurt, denk je vroeg te gaan omdat het dan nog optijd loopt :S

Vanmiddag heb ik een 2e sollicitatiegesprek en ben er best nerveus voor ook al zijn de mensen er erg aardig en ben ik er al geweest maar het blijft een spannend iets!! Willen jullie duimen??

Fijne dag vandaag!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_56273106
Nog even internet verder gespeurd naar de max opvolgmelk: soms staat er 700, soms ook 800. het komt vooral omdat er per ml meer voedingsstoffen inzitten dan zuigelingenmelk. Ze zouden boven de 700/800 teveel vitamientjes en ijzer etc. binnenkrijgen.
Als op de verpakking max 800 staat kun je dat wel aanhouden denk ik.. Het aantal/grote van de flesjes gaat toch wel naar beneden als er meer eten en drinken naast komt..
Wij zitten alleen met een chrisje dat nu nog 235 per fles opdrinkt. Dus die zal dan ook naar max 4*200 moeten gaan. Maar dat moet kunnen want opvolgmelk schijnt heel anders dan nr1 te zijn.
pi_56273631
Ah gelukkig, ik denk inderdaad dat het zoiets is DF. Misschien een idee om er dan bv iets van rijstebloem doorheen te doen zodat het ook wat meer vult? Of gebruiken jullie dat al? En straks gaat hij natuurlijk ook wat meer erbij eten zoals groenten en fruit. Dat zal ook best schelen.

Ik heb zelf ook het idee dat 2 heel anders is dan 1. Linde spuugt sinds ze 2 erbij heeft ineens weer meer en het is wat korreliger dan.

Wij zijn net even snel een plantje gaan brengen naar het kdv. Een van de leidsters gaat vandaag weg en zonder cadeautje is dat ook maar saai natuurlijk. Het is gelukkig niet een van Linde's vaste leidsters, maar eentje van de andere groep. Toch jammer dat ze weggaat want ik had altijd wel het idee dat Linde het erg prettig bij haar vond.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:47:12 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56274444
*zucht*
Heeft er iemand de gebruiksaanwijzing voor me?

Hier net een brullend jongetje, duidelijk honger, dacht ik... smakken, happen, speen en pink waren niet goed etc.
Dus flesje van 30cc gemaakt (want hij was een uurtje te vroeg). Die 30 waren niet genoeg, want het smakken etc. ging gewoon door. Dus toen maar 60cc gemaakt. En daar ging nog weer 40 van erin.

En toen kwam zo ongeveer alles eruit. Echt met grote golven. Als ik mijn hand met het doekje er niet voor had gehouden had echt alles onder gezeten. Nu alleen Sasha en zijn kleertjes, het spuugdoekje was letterlijk doorweekt!
Dus maar even omgekleed en gewassen. En nu ligt hij in bed. Hopelijk slaapt hij nu een uurtje ofzo, zodat zijn maagje even tot rust kan komen.

Ik kreeg tijdens het wassen wel gewoon een heerlijk brede lach , dus hij neemt het mij iig niet kwalijk.
pi_56274655
Agossie BE. Kan het misschien zijn dat hij na de 30 eigenlijk niet echt meer trek had,maar gewoon nog niet het 'seintje' gekregen had dat hij vol zat. Dat gebeurt hier ook nog wel eens als Linde te snel of half slaperig drinkt. Dan gaat ze een beetje miepen als het op is, maar ze neemt dan wel genoegen met een speentje.

Lekker he zo'n lieve lach. Dan is het zelfs niet meer erg als je he-le-maal onder zit
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:45 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56274738
BE, staat er niks op het labeltje van je beeb? Meestal zit dat ergens in de nek?
Zal wel zoiets opstaan als, als ik smak alsof ik honger heb, als ik zuig alsof ik honger heb, als ik drink alsof ik honger heb en dan vervolgens alles uitspuug, had ik toch niet zo'n honger en wil ik gewoon mama aan het werk hebben. Zoiets meestal....

Vergeet nog te vertellen dat de woensdag op het kdv weer niet was zoals ik wilde. Na de vergeten fruithap van vorige week woensdag, is er gisteren een fles overgeslagen. Ik kwam om kwart over vijf, Anna lag te slapen. Ik ging haar aankleden en vroeg: heeft ze haar vier uur fles wel op? "Nee, want ze lag te slapen!" (Ja, wat wil je als je haar om half vier in bed legt...). Toen heb ik daar om half zes de fles zitten geven, want eer je thuis bent, water hebt gekookt, flessen gesteriliseerd enzo is het ook weer zes uur. Maar nu had Anna dus geen trek meer in haar warme eten. En ze was moe, dus om 8 uur had ze haar papfles alweer. Ik baal daar zo van. Ga maandag - als ze er is, met het hoofd van de leidsters praten. Hoe moeilijk kan het nou zijn?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:53 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56274741
Ja, dat denk ik idd wel hoor, dat het 'vol-seintje' even niet meer werkte bij hem.
En zolang hij sabbelt denk ik dat het wel goed gaat. Nou ja, kan gebeuren, liever dat de hele zooi er dan rap uit komt dan dat hij er bijvoorbeeld echt buikpijn van zou hebben.

Memmeltje!
Ik had de rits op zijn ruggetje al open gedaan, maar daarbinnen vond ik niets.
pi_56274849
Ze maken er wel een zooitje van he Memmel bij jou op het kdv. Ik zou ook zeker met de leiding gaan praten. Bij Linde vergeten ze ook wel eens iets op het kdv, maar nooit een hele fles!

Kook jij trouwens altijd water voor de fles van Anna? Ik moet zeggen dat wij af en toe best smokkelen Hup flesje met kraanwater even 20 tot 30 seconden in de magnetron *ping* poeder erbij, even schudden en klaar.
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:08:07 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56274943
Wij doen het hier vanaf het begin met kraanwater en de magnetron, zo hebben we het van de kraamverzorgster geleerd.

Memmel, ik zou het zeker even aankaarten hoor!
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:12:17 #125
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56275061
Nou, ik ben nog een trouw koker of ik trek een fles Spa Blauw open. Ik geloof niet dat ze er iets aan overhoudt als ik niet kook, maar toch...

Weet je dat ik met het kdv al zover ben dat ik overweeg om op dinsdag mijn derde dag aan te vragen en dan op woensdag naar kantoor te gaan. Maar ik ken de baas van de leidsters en als die even een rondje maakt is het probleem zo opgelost. Op z'n Haags laat ze er geen gras over groeien!
pi_56275222
Jeetje Memmel, alweer gedoe op het kdv?
Dat is toch niet leuk, nu liep alles anders dan gepland omdat ze niet hebben opgelet wat Anna d'r tijden zijn!
Volgens mij mag je best op je strepen staan, als jullie het thuis op een bepaalde manier willen, en het lukt niet omdat ze op het kdv niet meewerken/meedenken, dan lijkt me dat heel irritant.

BE, zo houden ze je lekker bezig he? Ik zag de foto van je mannen in het foto-topic: wat vertederend he, degene die je zo liefhebt samen onder de douche. Ik smelt nog steeds regelmatig als ik kijk naar mijn 2 douchende bloterikjes

Devin slaapt trouwens weer beter, het is de 2e nacht op rij dat hij 's nachts maar 1 keer wakker is geworden en na het drinken gelijk weer in slaap viel. Nu alleen nog aan zijn verstand proberen te brengen dat doorslapen ook heel prettig kan zijn, vooral voor mama
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:41:16 #127
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56275758
Memme@
is er bij de intake niets doorgenomen over slape en eten Wij doen namelijk eerst overleggen met de ouders de een wil dat ze voor het slapen een fles krijgen of wakker gemaakt worden de ander zegt laat maar lekker liggen tot ze zich zelf meld.

Aankaarten is altijd goed mag ik vragen waar in den haag je zit of je bij een particulier of stichting zit?
Ben wel nieuwsgierig.

Be hier ook geen gebruiksaanwijzing meegeperst helaas. Pff dat was wel makkelijk geweest soms he.
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:06:58 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_56276282
Ik heb hier een superbaby

Om 12 uur een flesje, half 5 en toen pas om 8 uur weer
Zal vast een foutje van de zaak geweest zijn, maar wel een heerlijk nachtje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56276287
BE lastig he, uitvinden wat er nou echt aan de hand is.

Pff Memmel, al weer niet goed gegaan. Raar dat ze haar op bed leggen terwijl ze eigenlijk moet eten dan. Ik zou dan denken, geef eerst die fles. Hopelijk is het snel opgelost.

Ik heb het tot 6 maanden met gekookt water gedaan. En daarna met kraanwater.
pi_56276867
Bibikuif: fijn dat het zo goed ging met de prikjes! Hoop niet dat hij er nog last van krijgt!

Vamp: Lijkt me ook best zwaar hoor, zo'n 5e erbij!

Hier was het vandaag de dag van de gehoortest en de hielprik. Gehoortest was goed aan beide kanten, hielprik ging ook goed En net hebben we afscheid genomen van de kraamhulp. Toch wel een raar moment, als je beseft dat je er weer 'alleen' voor staat zodra ze de straat uitrijdt. Spannend, een beetje jammer (het is een enorm gezellig mens en ik heb het geen moment erg gevonden dat ze er was) en toch ook wel weer leuk. Tomas vond haar ook enorm lief maar moest toch duidelijk wennen aan een ander iemand in huis erbij...wat dat betreft maakte de komst van de kraamhulp meer indruk dan de komst van Yara Misschien dat hij nu ook weer iets tot rust komt
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:39:01 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_56276962
Hier ook vandaag afscheid genomen van de kraamhulp, helaas op een wat minder leuke manier, want ze ging eerder naar huis om haar terminale schoonvader te verzorgen. Ik heb echt heel veel aan haar gehad en ik ben superblij met haar. Als bedankje heeft ze een boeketje met theesoorten en smaakjes en snoepjes gehad van het koffie- en theewinkeltje hier. Geen idee of het normaal is om je hulp een cadeautje mee te geven, maar ik heb echt veel aan haar gehad!

Het CB belde net, maandag komen ze langs!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:56:34 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56277326
Troel, wij hebben de kraamhulp ook een cadeautje gegeven toen ze wegging!

Ik zit in DH bij een kdv van Triodus. Laat ik voorop stellen dat het een professioneel gebeuren is met hele aardige mensen. Het gaat alleen op de wo mis. En op ma en do heeft ze mensen die perfect voor haar zorgen.
We hebben een heen en weer schrift waar ik dan (met name op woensdag) haar schema in zet: 10 uur fruit, 11.30 pap, 16 uur fles. En dat gaat altijd goed, behalve op wo. Ik zou ook denken: geef haar dan om half vier een fles voordat je d'r in bed legt! Ik begrijp best dat er meer kindjes zijn en dat het druk is, maar dan moet je ook niet beloven het ritme van de baby te volgen. En op ma en do kan het wel.
En nou is Anna zo'n makkelijk kind dat het allemaal wel best vindt. Zal haar een zorg zijn :-) Maar ik weet nu al niet hoe ik al dat eten in haar krijg in de 12 uur dat ze wakker is, laat staan als alles dan nog eens onvoorzien twee uur opschuift!

pfff....wat kan ik soms zeiken zeg....

Vraagje: tot hoe oud hebben jullie alle flessen en spenen nog elke dag gesteriliseerd?
pi_56277432
Troel fijn dat hij zo goed slaapt.

Memmel, je zeurt niet! Jij hebt bepaalde afspraken met het kdv en daar horen zij zich dan aan te houden. Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat dat niet gebeurt, maar nu al de 2de keer in zeer korte tijd, dan zou ik me ook zorgen gaan maken.

Ik heb de flessen en spenen tot 6 maanden elke dag gesteriliseerd. Daarna om de 2 dagen en sinds hij geen fles meer drinkt doe ik het 1 keer in de week omdat ik daar nog wel de melk in schud.
pi_56277434
Memmel, heb je geen vaatwasser?
Vaatwasprogramma op 65 graden of warmer is net goed als steriliseren.
Dat wordt hier vanuit het ziekenhuis zelfs aangegeven voor kolfonderdelen (ok wel met de opmerking dat je vaat grote etensresten vrij moet zijn), dus dan zal het voor kind van 8 maanden zeker goed genoeg zijn.
pi_56278210
We hebben hier gelijk kraanwater gebruikt.. De eerste dag had vriendlief een kan gekookt water in de koelkast staan. Maar de kraam heeft even gegniffeld en daarna dus alleen kraanwater.. Zolang je huis niet te oud is (loden leidingen) dan kan het prima in nederland.
Uitkoken wordt ook steeds minder. eerst elke dag, en inmiddels is het een halve week per fles/speen. Tussendoor wassen we de fles af met heet water en een eigen flessenborstel.

memmel wat een gedoe op het kdv. Had je al met de leiding van andere dagen gesproken?

BE, hier ook geen gebruiksaanwijzing..
Misschien zit die van sasha nog in de doos
pi_56278563
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:39 schreef Troel het volgende:
Geen idee of het normaal is om je hulp een cadeautje mee te geven, maar ik heb echt veel aan haar gehad!
Voor zover ik weet is dat wel redelijk normaal ja. Wij hebben onze kraamhulp een cadeaubon gegeven van een drogisterij, leuk verpakt met wat testmonsters enzo. En dat geplakt op een geschenkverpakking droste chocolade.
Vrijdag komt de VK voor een afsluitend gesprek en daar hebben we 2 flessen wijn in een kistje voor klaarliggen. In het kistje zit het geboortekaartje en een tekening van Tomas. Volgens mij is het iets minder gebruikelijk om de VK ook wat te geven maar goed, het is echt een leuke, aardige man en hij is ook altijd zo leuk geweest voor Tomas...dus ik vind dat het wel op zijn plaats is.

Deepfreeze: nog in de doos heb er even hardop om gelachen!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56278584
Nou, dat (lang) laten huilen is hier dus geen succes gebleken
Devin had eind van de ochtend nog geen half uur geslapen, vanmiddag helemaal niet en was helemaal gesloopt, zo vreselijk moe. En natuurlijk niet willen slapen.
Als hij nou nog gezellig was dan had ik het niet zo'n probleem gevonden, maar hij was zo jengelig en zat steeds te knikkebollen, maar zodra ik hem in bed legde was het brullen geblazen.
Een half uur geleden probeerde ik het weer, legde hem in bed, liep weg en na een paar minuten begon hij zoals gewoonlijk te huilen. Ik was bezig, had even genoeg van zijn constante gejengel om aandacht en vond da hij hoognodig moest rusten. Na 'n minuut of 5 ben ik naar hem toe gegaan omdat hij nu echt aan gillen was. Bleek meneer op zijn buik te liggen, met zijn beide beentjes volledig uit bed, tussen de spijlen door en hij zat hartstikke klem
Geen wonder dat hij zo hard aan het huilen was! Nu ligt hij bij mij op schoot. Ogen als spleetjes, armpjes stevig om me heen nog na ts snikken van zijn avontuur
pi_56278789
jeetje Memmel, wat een gedoe op het kdv !

Wat een onduidelijkheid als er verschillende adviezen zijn zeg!
Ik had laatst met mijn collega een aanvaring omdat de opvolgmelk volgens haar zelfs max. maar 500cc mocht zijn! Nou, wat het nou precies is weet niemand...
pi_56278820
oei kersjes!
wat goed dat je dus het verschil tussen 'zeur-huilen' en "er is wat" hoort !
ehm...mijn gevoel (na hier na eindelijk 1uur stille ilse) : hou vol met het toch laten huilen!
(in slaap-huilen dus) Er komt echt een punt waarop je verbetering merkt!
Hou je er nu mee op, is al dat laten huilen ook eigenlijk voor niets geweest.
pi_56279195
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:06 schreef marit1978 het volgende:
jeetje Memmel, wat een gedoe op het kdv !

Wat een onduidelijkheid als er verschillende adviezen zijn zeg!
Ik had laatst met mijn collega een aanvaring omdat de opvolgmelk volgens haar zelfs max. maar 500cc mocht zijn! Nou, wat het nou precies is weet niemand...
Dat is ook krom dan, met 6 maanden hebben ze toch meestal nog 3 flesjes van 200?
Eigenlijk wel raar dat niemand dat weet, dat zou toch wel moeten als er echt een limiet aan zit. (buiten de 1 liter dan)

Kersjes, heb het hier ook al vaker meegemaakt dat hij klem zat tussen de spijltjes, zielig hè.
Wil Devin ook niet bij je slapen, in je armen bijvoorbeeld? Ik hoop voor je dat het morgen beter gaat, want dit soort dagen zijn niet leuk.
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:35:11 #141
82727 klein_spookje
pi_56279320
Marit1978 je mag maximaal 1 liter poedermelk op een dag geven meer is slecht voor de niertjes. DIt geld dus alleen voor de poedermelk daarnaast mogen ze nog sap, of water of thee als ze groot genoeg zijn.
De mindere hoeveelheden als ze ouder zijn zijn er voor dat je het minimale geeft want dat is dan weer goed voor de belangrijke stoffen enz.

Memmel het is idd een goed dagverblijf over het algemeen. Jammer dat het op woensdag dan minder goed gaat. Maar eigelijk zie je dat overal wel hoor. Dat er een paar minder "goede" leidsters tussen zitten. GEwoon een ouder zijn die voor zijn kind op komt want zelf kan ze het nog niet dus gewoone ven aankaarten dat je het jammer vind dat eht op andere dagen wel kan en op de woe niet.
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:37:41 #142
82727 klein_spookje
pi_56279366
appelsap
volgens mij is er niet echt een limiet buiten de liter om. Het ene kind eet nu eenmaal meer en sneller vast voedsel dan het andere kind. Er staat volgens mij alleen op zo een pak wat de aanbevolen hoeveelheid is per leeftijd en dat staat er lijkt mij zodat ze dat in iedergeval binnen krijgen aan goede stoffen uit de melk.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:38:22 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56280543
Deepfreeze "gebruiksaanwijzing in de doos" Briljant!!

Wij doen altijd gewoon kraamwater in de flessenwarmer, of anders gewoon zo direct uit de kraan, 1x met magnetron geprobeerd, maar toen kreeg meneer acuut buikkramp, dus dat doen we niet meer.
DF, zijn jullie inmiddels soepeltjes op 4 voedingen?

Pepijn, kruipen, wat goed

Memmel, ik zou idd het aankaarten van het kdv, dit is echt raar! Daar betaal je je niet blauw voor!

Mensen die net kraamzorgloos zijn: Heel veel succes

Als Eli moe is en hij mekkert, dan laten we hem huilen. Troosten heeft dan geen zin. Duurt alleenmaar langer voor hij slaapt.

Heb trouwens met theelepeltje gewroet, maar anders dan een heel lief wazig kijkende eli (wat heb ik nou weer aan mijnmond hangen?) geen tandjes...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:18:02 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56282968
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij doen altijd gewoon kraamwater in de flessenwarmer, of anders gewoon zo direct uit de kraan, 1x met magnetron geprobeerd, maar toen kreeg meneer acuut buikkramp, dus dat doen we niet meer.
DF, zijn jullie inmiddels soepeltjes op 4 voedingen?
Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?
Want dat is dus wat idd niet 'mag', de melk in de magnetron.

Wij doen het water in de magnetron en daarna pas het poeder erbij.
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:20:20 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56283036
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:42 schreef Deepfreeze het volgende:
We hebben hier gelijk kraanwater gebruikt.. De eerste dag had vriendlief een kan gekookt water in de koelkast staan. Maar de kraam heeft even gegniffeld en daarna dus alleen kraanwater.. Zolang je huis niet te oud is (loden leidingen) dan kan het prima in nederland.
Uitkoken wordt ook steeds minder. eerst elke dag, en inmiddels is het een halve week per fles/speen. Tussendoor wassen we de fles af met heet water en een eigen flessenborstel.

memmel wat een gedoe op het kdv. Had je al met de leiding van andere dagen gesproken?

BE, hier ook geen gebruiksaanwijzing..
Misschien zit die van sasha nog in de doos
Nope... nog niet tegen gekomen iig.

Ik spoel de flesjes hier steeds om (niet eens altijd met heet water, dat duurt hier wat lang) en dan gaan ze de koelkast in. Ivm spruw kook ik ze wel elke dag uit. Net als de spenen.
pi_56283118
Die 1 liter is voor zuigelingenmelk. 700/800ml voor de opvolgmelk. En dan moeten ze eigenlijk nog wel een liter vocht krijgen, dus de andere 200/300 komt dan uit fruit/groente en thee/sap etc. Maarja dat heb je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag geregeld...
En was 500 ml niet het minimum van zuigelingenmelk? (bijv als ze ziek zijn)

Een hoektandje zou ook wel vroeg zijn, dat waren (dacht ik) juist de laatste tandjes die doorkomen.. Hier was het vermoedelijke tandje van Chris ook maar zo'n wit bultje. Het zit er nu nog steeds, dus ook nog een tandeloos kereltje hier..

naja, 4 voedingen.. eigenlijk 5, want Chris krijgt om 17.30 nog pap. Dat is eigenlijk de 5e voeding, maar dat is zo weinig (70 ml), al heeft hij het wel nodig.
Maar vandaag was het de laatste keer pap.. Vanaf morgen gaan we aan de groentes om die tijd. Eens kijken of hij daar net zo van smult als de pap.. De bos wortelen ligt klaar
Het water komt bij ons gewoon uit de magnetron, meneer vind alles best, als het maar genoeg is. .
pi_56283239
Wat wordt er een hoop gekletst en wat heb ik weer weinig tijd om bij te lezen als ik alles wil doen wat ik doen wil en op tijd in bed te liggen ook nog...

Memmel wat balen zeg dat het weer niet is gegaan zoals het "moet" op het KDV.
Flesjes uitkoken... ik doe het zo eens per week ofzo. Ik maak ze wel na elke fles schoon met heet water en sop. Volgens het CB hier hoefden we ze helemaal niet meer uit te koken.
Fake it till you make it...
pi_56284585
Tjonge memmel, wat een stelletje apen daar op het kdv zeg
Helemaal als het op ma en do wel goed gaat heb je het volste recht op ze daar op aan te spreken

Kraamverzorgster voor het laatst.....oef dat is ff slikken (teminste bij mij,....en janken ook)
Wij hebbeh haar een pen gegeven met inscriptie, bedankt! xxx van Meike

Morgen op vakantie! YIHAAAAAAAAAAAAAAAA heb er zo'n zin in!!
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:43:05 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56285437
Even over dat uitkoken, ik doe dat gewoon met een pan met water, maar nu zag ik eerder vanavond op TV (ja, ik kijk de Pfaffs ) dat er gezegd werd water met een scheutje azijn.
Ik gok dat dat voor de kalk is, maar is dat echt noodzakelijk? Of beter, heeft dat geen invloed op de smaak van de speen dan? Weet iemand dat?

Wij hebben de kraamverzorgster 2 van die mooie grote kaarsen gegeven en het geboortekaartje met daar een bedankje in geschreven.
pi_56285471
BE dat heeft geen invloed op de smaak (scheutje azijn, geen halve fles )
en is eigenlijk alleen zodat je flessen niet wit worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')