abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56306197
goedzo BE FOTO'S willen we

Maffemuts, fijn dat ze weten wat het is, en dat ze het volgende keer anders gaan aanpakken. En goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt!

Hallo Channel

Vandaag voor het eerst worteltjes geproefd. Hij trok even een gek gezicht, nogal verbaasd de wenkbrauwen fronsend. Maar luste nog wel meer hapjes, pakte mijn handen echt vast om de lepel binnen te krijgen. Hij heeft zo'n 60 gram binnen gekregen, dus eens kijken wat we morgen terugvinden.
Voor de komende 2 dagen liggen er nog porties van 45 gram. En daarna naar de volgende groente..
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:47:02 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56306232
Nijna!
Wat een verschil dan. Sasha was dus met 3 weken al zwaarder!
Ik vind hem zelf namelijk gewoon een klein babietje, pas als ik dit soort dingen zie dan realiseer ik me dat het idd een flinkerdje is.
pi_56306430
Hihi BE, ik stond daar even met een andere mama te kletsen, met een kereltje van een maand of 2 die dus groter was/leek. Maar ze bleken hetzelfde ongeveer te wegen. Ze vroeg zich alleen af waar dat dan zat bij mijn kind .
Ze is heel fijntjes, mensen kijken me ook vaak verbaast aan als ik zeg dat ze "al" 3,5 mnd is.
Weet je wat ze op het CB deed... gaat ze voor het eerst een paar keer achter elkaar lachen met geluid... lekker ding!
Fake it till you make it...
pi_56306460
Oja, Davinia, Chris is niet bij de fysio geweest. Hebben we een goed adresje meegekregen van de CB-arts, maar op dat moment was het al aan het verbeteren door onze eigen dingen. En de keer daarna zag de wvk het al amper meer.
pi_56306936
deepfreeze, even nieuwsgierig, waarom weeg je die groenten zo nauwkeurig af??

Nijna, klein maar fijn toch

hihi goed zo BE, je kunt het wel
pi_56307124
Jaaaa BE zie je wel dat je het kunt

Fijn dat Chris de wortels lekker vond! Hier hebben we inmiddels courgette, wortel, appel en banaan gegeten. Ik maak altijd op zondag de hapjes voor de week daarop, die gaan dan in de vriezer. Komende week eens iets groens proberen, iets van doperwtjes of broccoli ofzo.
pi_56307420
Ik kan jullie nog niet bijhouden hoor!!
Net bijgelezen en nou weet ik niet meer wat ik allemaal gelezen heb!!

Ow ja... iets over flesjes klaar maken... Volgnes onze kraamhulp was het koken van het water inderdaad niet meer nodig... Maar waarom was dat poeder pas ná de magnetron?

Ze hebben hier ook een "nieuw" systeem met het liggen in bed... eerste 2 weken "om en om" en daarna gewoon op het ruggetje... Dus er lopen hier straks vast veel kindjes rond met platte achterhoofdjes!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 25 januari 2008 @ 20:51:48 #208
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56307567
vamp,
Hier in de kraamweek werden net de regels veranderd van meteen na de geboorte op de rug. Helaas doe ik daar niet aan mee. "Zoë slaapt gewoon op haar zij zo veel mogelijk om en om.
pi_56307666
Hier ligt Gwen al vanaf dag 5 op de rug. Alleen dat hoofdje wil ze maar niet opzij leggen. Vandaag weer gewogen ze was gelukkig goed aangekomen. Ze zit nu op 2740 dus niet zover meer van het geboortegewicht af. Ze drinkt goed en ook de nachten gaan wel goed, ze komt rond 00.30 voor een slokje en om 4.30 pas weer voor drinken en dan om 6.30 weer. Netjes. Laatste voeding was gisteren rond 22.00.

Sterilliseren en uitkoken was niet meer nodig zei hier ook de kraamhulp, maar je moet gewoon eigen gevoel volgen. Lijkt me toch niet handig als Gwen iets oploopt omdat wij gewoon in een sopje wassen. Vandaag was de laatste dag van de kraamhulp, ze heeft hier echt veel gedaan, alles is schoon hier volgens mij.
pi_56307767
P_iglet, we waren nu vooral nieuwsgierig hoeveel hij binnen zou krijgen. En het ging beter dan verwacht. En de portie moest eigenlijk in 3-en zodat hij mooi 3 dagen hetzelfde kan eten. (werd aangeraden op CB).
Maar hij mag, als hij gewent is aan de groente, lekker eten wat hij opkan..

Dat om en om op de zij deden ze/we hier ook. Had geloof ik meer te maken met het spugen, maar na die 2 weken kunnen die kleintjes doorrollen, dus dan is het op de rug veiliger.
pi_56307783
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:51 schreef klein_spookje het volgende:
vamp,
Hier in de kraamweek werden net de regels veranderd van meteen na de geboorte op de rug. Helaas doe ik daar niet aan mee. "Zoë slaapt gewoon op haar zij zo veel mogelijk om en om.
Ik doe er ook niet aan mee hoor. Draait ie zelf op zn ruggetje, prima... Maar ik begin ook het liefst telkens om en om op zn zij
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:09:20 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56307911
Nijna, waarom moet je over 2 weken weer?

Eli kan nu officieel rollen!! Ik was in de keuken, aan de telefoon met mijn zus, terwij lik net zeg dat eli welgeteld 1x in zijn leven gerold had, zegt PR: "dat doe je alleenmaar als mama er niet bij is!" Welja, meneer had gerold Nog een keer gebprobeerd in mijn trotse aanwezigheid en mijn zus aan de tel, en idd, een linkerbeentje omhoog als een mislukte hond, beentje hoger, rugje een beetje mee, en heel langzaam kwamen we tot een volledige rol
Dus ik gauw videocamera gepakt om e.e.a. te filmen, uiteraard. Wel, we hebben een heel mooi filmpje van eli's achterhoofd en rug, want hij deed acuut niets meer.

En eerste keer papje gekregen. Eerst wist hij niet wat hij met de lepel aanmoest, dus brullen. Dus wij lepel erin, pap dumpen, speen erop, en dan sabbelde hij het er zo in, speen eruit, brullen, pap erin, speen terug, etc. na een paar happen zo de speen er al uigetrokken voordat de pap op was, en toen na een paar pogigen ginge het helemaal prima! De lepel kwam uiteraard niet snel genoeg, maar dat is niet mere dan logisch, he?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56308885
haha Davinia..dat ging dus uiteindelijk lekker!

eli..een mislukte hond !? hahaha

over dat spoelen,
ik heb echt een week of wat gewoon in de douchebak staan plassen met de sproeier er bij!
héérlijk! Makkelijker dan het geklooi op de wc!
(probeerde ik met een bidon, kon ik gewoon blijven zitten omdat ik het water omhoog kon spuiten)
pi_56309163
Vamp, hier was het ook de eerste 2 weken op de zij om en om en daarna op de rug.

Randa, hier zei de kraamhulp idd ook dat met een sopje afwassen genoeg was, maar ik heb in het begin toch dagelijks uitgekookt en nu nog eens in de week ofzo. Meer voor mn eigen idee geloof ik .

Davinia, ik was vandaag even op het inloop spreekuur, gewoon even wegen en had nog een vraag over de voeding omdat ze de afgelopen dagen steeds net voor de volgende voeding in slaap viel. Of ik haar dan wakker moest maken of kon laten slapen. Ik mocht daar best wel wat in proberen zei ze, maar als ik maar wel op 5 voedingen uitkwam. Dat laat dus maar weinig ruimte over... Maar vandaag ging het slapen weer beter gelukkig .
Eli aan het rollen dat vastleggen op video komt vast gauw Davinia.
Fake it till you make it...
pi_56309504
Veel wat de kraamhulp hier vertelde en we bij Merlijn dus anders deden, vertelde ze ook alleen maar omdat het "moet". Ook anders is dat we Gwen bij het kontje omhoog moeten doen bij het verschonen en niet bij de beentjes pakken. Was schijnbaar bij Merlijn al zo. Ach we nemen mee wat we kunnen gebruiken of nuttig achten. Dat zei ze er de hele tijd bij.
pi_56309558
Eli wat goed!

Randa waarom moet het bij het kontje? Ik heb geleerd bij de beentjes en zo doe ik (en mijn vriend trouwens ook) het nu nog steeds.
pi_56309615
Voor de heupjes, schijnt beter te zijn omdat die uit de kom kunnen schieten bij zo een kleintje.
pi_56309636
Hier is het ook 2 weken om en om en dan op de rug, met een opgerolde handdoek achter de rug
En idd. ook dat van het kindje niet bij de beentjes vastpakken tijdens verschonen e.d. in verband met de heupjes.

VK is vandaag geweest voor de afsluiting. Alles was prima, Yara is in de eerste week al van 3550 naar 3800 gram gegaan dus dat is netjes.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56309844
Dat heb ik nooit geweten!
Net nog even aan mijn vriend gevraagd en hij zegt ook dat wij het zo geleerd hebben, eigenlijk wel slecht dan.
Mag het bij oudere babietjes wel?

Wow Yara groeit wel hard! Goed hoor.
pi_56310077
Hier ook altijd "gewoon" bij de beentjes... (Ik kan me ook moeilijk een voorstelling maken van hoe je dat handig doet....Bij het kontje) Volgens mij deden alle kraamverzorgsters het hier ook bij de beentjes
pi_56310218
Ik deed het in het begin nog wel eens bij het kontje omdat dat wel makkelijk was als hij niet te druk was, maar als ik dat nu doe dat ligt hij binnen 3 seconde naast de commode vrees ik, vandaar ook mijn vraag of het bij oudere babietjes wel mag.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:11:46 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56310807
Hier ook beentjes, ik heb geen idee of ik het zo geleerd heb van haar of het gewoon deed uit de overlevering, maar ik heb geen commentaar gehoord.

Over het slapen, Sasha lag vanaf het begin op zijn ruggetje ivm het sleutelbeentje.
Hoe doen jullie dat op de zij dan? Met iets erachter? Of gewoon op zichzelf. Rollen ze dan niet door?

Toen we nog in het ziekenhuis waren de eerste dag lag hij wel op zijn (goede) zij met idd een opgerolde handdoek erachter, maar de kraam zei weer dat zij dat niet meer mogen volgens de richtlijnen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:18:01 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56310948

Die richtlijnen veranderen volgens mij echt per maand

Bij Saskia moesten we idd op de zij laten slapen de eerste weken, daarna op de rug want dan kunnen ze hun hoofdje goed genoeg draaien als ze moeten spugen en na die eerste weken kunnen ze idd doorrolllen naar de buik en dat wil je ook niet Tijn moest idd meteen op z'n rug van de kraam.
Ben benieuwd wat ik over twee maanden hoor

Bij Saskia moesten we idd ook de billetjes optillen ivm de heupjes. Maar in het geval van poep enzo, gingen toch echt de enkeltjes omhoog Snapte nooit zo goed hoe ik dat dan anders moest doen
Tijn heb ik altijd aan z'n enkeltjes opgetild en nooit commentaar gehad.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:23:14 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56311058
Hier "mocht" het ook niet BE, op de zij leggen.. Daarin heb ik maar weer eens gekozen tussen mijn eigen ding en de richtlijnen . Ik heb gekozen voor het rechte hoofd.
Even uitleggen, mijn man was al vroeg kaal, en dat schijnt dus behoorlijk erfelijk te zijn. Dan kun je, als jongen, maar beter behept zijn met een recht hoofd.
Want dat zie je heel goed, als je kaal bent .

Ik heb dus (tegen de algemene wiegendood richtlijnen in), toch dat zijliggingsding (eerste foto) gebruikt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56311081
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook beentjes, ik heb geen idee of ik het zo geleerd heb van haar of het gewoon deed uit de overlevering, maar ik heb geen commentaar gehoord.

Over het slapen, Sasha lag vanaf het begin op zijn ruggetje ivm het sleutelbeentje.
Hoe doen jullie dat op de zij dan? Met iets erachter? Of gewoon op zichzelf. Rollen ze dan niet door?

Toen we nog in het ziekenhuis waren de eerste dag lag hij wel op zijn (goede) zij met idd een opgerolde handdoek erachter, maar de kraam zei weer dat zij dat niet meer mogen volgens de richtlijnen.
Hier werd de kruik gescheiden door een handdoek oid ) achter het ruggetje gelegd...Maar eigenlijk vond ik dat best behoorlijk "heet" aanvoelen...
En meneer rolt hier idd regelmatig door als ie helemaal op zn zij ligt
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:27:19 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_56311152
Ik snap niet zo goed wat er verkeerd is aan op de zij liggen? Juist op de rug liggen lijkt me veel gevaarlijker vanwege het spugen, ook al leg je in het begin het hoofdje opzij
Hier een baby die dus nog steeds op zijn zij gelegd wordt 's nachts, zonder handdoekrol maar met wat stevigheid van het dekentje waar hij onder slaapt. Overdag krijgt hij meer de ruimte en leggen we hem in eerste instantie op zijn zij, maar rolt hij regelmatig naar zijn rug en weer terug.

Verschonen doe ik door bij de enkeltjes te pakken, maar eigenlijk alleen maar bij het optillen van het luier eronder leggen en eronder uit halen. Voor de rest til je natuurlijk niet aan de enkeltjes en zorg je alleen maar dat ze niet onder de poep komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:37:43 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56311332
Ik probeer me ook voor te stellen hoe je dat 'aan de billetjes omhoog' doet, maar ik zie alleen maar vieze vingers voor me.

Bedankt voor de ervaringen mbt zij-liggen of rugliggen. Ik ga dinsdag eens met de cb-arts bespreken en dan maar eens een plan trekken.
Nu ligt hij met een hydrofiel luier onder een kant om hem een beetje schuin te leggen, maar dan nog draait hij zijn bolletje terug.

Oh en Leah... ik ben het helemaal met je eens vwb kale hoofden.
Ik ben gek op kale mannen maar dan moeten ze wel zo'n mooie ronde bol hebben.
pi_56311497
ahahah hier de minder verantwoorde optie tegen een plat hoofd.
Pepijn ligt al vanaf een paar weken oud op zijn buik. (meneer slaapt NIET op zijn rug )
Levert wel altijd opmerkingen op, dat hij geen kale plek achterop zijn hoofd heeft zoals alle babietjes van het op hun rug liggen.
pi_56315058
Hier ook verschonen bij de billen omhoog. In het begin meer rollend trouwens..
Kind op de zij gerolt, luier eronderuit, billen poetsen (beetje terugrollen voor de voorkant), luier eronder, kind terugrollen, klaar..
Maar met zo'n stuiterend mormeltje als we hier tegenwoordig hebben, ben ik blij als hij even op zijn rug blijft liggen, ipv links/rechtom rollend dingen probeert te grijpen..
Voetjes zijn ook populair de laatste tijd. Is ook niet zo handig bij het verschonen..

En vanochtend was het vroeg feest.. wanaf kwart over 6 al aan de babbel. Om kwart voor 7 heb ik hem eruit geplukt, toen lag hij al dwars in zijn bed, met zijn benen over de ledikantrand tegen de muur. Ik kon met mijn half chagerijnig hoofd een gniffeltje niet laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 26-01-2008 09:09:42 ]
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:13:06 #230
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56315195
Anna had ook weer een rare nacht. Eerst begon ze gisteravond om elf uur te krijsen....ohhh....alsof we haar wat aandeden. Nouja, na 10 min toch maar gepakt en ze viel zo in slaap bij me. Teruggelegd, doorgeslapen en om 1 en 4 uur nog wat warrig gemompel gehad. En nu net om half negen pas weer wakker.
Denk dat ze nu weer last heeft van die 4 tanden die op doorkomen staan (2 reeds door, de andere op het punt van, zeg maar.)

Wb zijligging, rugligging enzo: Anna heeft de eerste 10 dagen op haar zij gelegen, inderdaad geholpen door een lekker strak ingestopt dekentje. Na zo'n 2 maanden was er geen houden meer aan en is ze in een slaapzak gegaan. En na 3,5 maand sliep ze op haar buik en dat hebben we zo gelaten.

Nu is het tijd voor het badderfestijn. Anna gaat lekker met haar vader in bad! Ik ga die muppet even uitkleden (Anna that is...)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56315874
Ik heb het zo druk dat ik niet aan Fok!ken toe kom .....

Jet heeft ontzettend last van haar doorkomende tanden kan het dat ze daarom minder eet?
Ik heb haar een tandenborstel gegeven en daar knabbeld ze lekker op maar qua eten gaat er niet veel in

Verder gaat alles goed!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:02:53 #232
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56315961
Oh ja, dat rollen met het verschonen, was ik alweer helemaal vergeten!
Dat deden we in het begin en M. doet het eigenlijk nog steeds als hij Devin verschoont.

Eli kan rollen, goed zo!
En heel dwars: uiteraaaaaard niet op commando, als erop gewacht wordt. Zo hoort het namelijk
Al iets te zien van het verwachte tandje?

Hier ook een gebroken nacht: meneer is 4 x wakker geworden
We hebben hem gister om half 8 al in bed gelegd (erg vroeg voor zijn doen) want hij was niet te genieten, de hele dag al niet. Zeuren, jengelen, huilen....alleen vastgehouden worden was goed, maar dat werkte ook niet elke keer.
Ik denk dat hij last van zijn darmpjes heeft door mijn antibiotica-gebruik, zijn poep is namelijk ook heel anders dan normaal. Dikke plakken zijn het die helemaal aan zijn billetjes kleven. Gelukkig ben ik bijna klaarmet de AB-kuur.
Manlief moet vandaag werken en ik ben dus alleen met Devin. Zometeen gaan we lekker buiten wandelen, het is hier stralend mooi weer!
.... met gevoel voor drama....
pi_56316863
Oei hopelijk komen die tandjes snel door bij Anna.

Beaker dat kan heel goed hoor, is dan vaak wat pijnlijker.

Devin last van de antibiotica, dat is ook zo zielig.
Hier is het ook stralend weer, maar dat dacht ik gister ook dus ik ging fietsen met Damian langs de boulevard! Ik kwam niet vooruit zo hard waaide het en Damian was na dat kleine stukje ook helemaal bek af.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:32:28 #234
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56317348
Zoë is nu 6 wk en slaapt nog op haar zij ivm haar reflux en het spugen laten we dat voorlopig ook zo En buiten dat slaapt ze ook alleen op haar zij. Op haar rug lukt het gewoon niet. Ze slaapt zonder iets achter of voor haar.

Gister heb ik heerlijk een biefstukje gegeten gebakken in de boter maar helaas heeft Zoë daar nu dus vreselijk last van. Ik had gehoopt dat de soja in de boter geen reactie zou geven maar helaas vandaag helemaal onder de uitslag in haar gezichtje en vreselijke krampen. Bij Mara was dat ook het geval.
Dus helaas voorlopig geen soja in boter verwerkt.

Kersjes hier ook mooi weer manlief is ook aan het werken nou ja een nieuwe klant binnen halen hij is voor zichzelf begonnen begin deze week. En ik ben dus ook alleen . We wilde gaan wandelen maar de oudste was vreselijk dwars en had vreselijke driftbuien en daar kan ik niet zo slecht tegen. Pffffff wat een ellende zeg. Bah. Maar goed kind in bed geknikkerd en hopen dat ze voorlopig lekker slaapt en dan vanmiddag weer een nieuwe kans.

Beaker ze eten idd vaak minder als ze tanden krijgen. Sneu is dat he. Mara had van de eerste 4 tanden helemaal geen last maar men de tanden die daarna kwamen hadden ze vreselijk veel pijn.

Verschonen doe ik hier idd aan de enkeltjes soms aan de billen. Ligt er aan of ik er op tijd aan denk. Hihi.
De kraamhulp deed het altijd aan de billen.
pi_56317680
nou kan ik op veel manieren een luier verschonen. varierent van bij pasgeboren babies tot mensen van boven de 100kg. staand, liggend, in tilliften en noem maar op.
Maar ik kan me dus niets voorstellen bij een baby verschonen en dan alleen bij de billen optillen. Dan zitten toch je vingers onder de poep, en blijven je beentjes naar beneden hangen zodat je er nauwelijks een luier onder krijgt? of zie ik dat verkeerd.
pi_56317693
Ze zit als een bezeten op alles te kauwen! ook op de speen van de fles Slapen doet ze verder wel goed, maar het eten gaat ff niet van harte Ze is erg tevreden met wat ze aangeboden krijgt dus ze zal wel niet heel veel honger hebben

Kan ik haar wat paracetamol geven eventueel? Of is dat eigenlijk niet nodig?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56317768
beaker je kan dentinox kopen en dat op haar tandvlees smeren, dat verdoofd locaal.
Of chamodent, dat is homeopatisch.
pi_56317780
HOE IN GODSNAAM krijg je een kind aan de pap of aan het brood!?
pi_56317811
heeel veel geduld hebben

das het nadeel van kinderen, als ze iets niet willen dan krijg je het er niet in.
Rijstwafel of soepstengel wil ze ook niet?

ander eten wil ze wel?
pi_56317874
madam eet alles!!!
warme maaltijd best grof al
rijstewafeltjes, zonder problemen!
Alles wat je haar voor haar gezicht houdt moet haar mond in

maar pap?!
no way

brood voor haar neerzetten?
dát pakt ze niet!

grrr
net echt 45min. geprobeerd (kiwi door pap gedaan..als fruithap vanmorgen kiwi/peer ging er super in!)
en me verder niet met haar bemoeid door half op het forum te kijken.
Steeds zéééér vrolijk hapje aangeboden maar werkelijk alles zit onder en ik denk dat ze 3 hapjes binnen heeft. Ze maakt zich zó kwaad!
Daarna dan maar stukjes brood.
zelf pakt ze het niet. toen aan kindervorkje...reflexmatig pakt ze vorkje over maar zodra ze ziet/ruikt/whatever dat het brood is!
whoei..berg je maar. BOOS!!!!

nu dus na 45min. maar gestopt.
en madam ligt lekker in de box te brabbelen!

en ik zit hier mijn frustraties zelf maar weg te eten

[ Bericht 0% gewijzigd door marit1978 op 26-01-2008 13:19:27 ]
pi_56317930
nou dan eet ze toch geen pap of brood??

dan probeer je volkoren crackers

zou me er niet te druk om maken, heb je alleen jezelf mee. Als ze de rest goed eet dan komt brood ook vanzelf wel.Al ander smaakje pap geprobeerd. Of bijvoorbeeld yoghurt met babymuesli.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:15:11 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56317965
Aaaarrrrghhhhh....Anna ligt te krijsen! Ze wil NIET gaan slapen, maar is dood en doodmoe.
Hee....stil....ohnee, toch niet. Da's nou al twee dagen zo!

Ohhhhhh....ik sla net mijn Oei ik groei even op: gelukkig het is maar een faaaaaaase.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:15:22 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56317969
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:54 schreef p_iglet het volgende:
nou kan ik op veel manieren een luier verschonen. varierent van bij pasgeboren babies tot mensen van boven de 100kg. staand, liggend, in tilliften en noem maar op.
Maar ik kan me dus niets voorstellen bij een baby verschonen en dan alleen bij de billen optillen. Dan zitten toch je vingers onder de poep, en blijven je beentjes naar beneden hangen zodat je er nauwelijks een luier onder krijgt? of zie ik dat verkeerd.
Dat dacht ik dus ook!

De enige keer dat ik hem wel bij zijn billetjes op til is als ik bijvoorbeeld zijn shirtje of rompertje naar beneden wil trekken, dat doe ik niet aan de beentjes, maar bij het verschonen kan ik me er niet veel bij voorstellen eigenlijk.
pi_56317987
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:09 schreef marit1978 het volgende:

en ik zit hier mijn frustraties zelf maar weg te eten
hier heb ik het niet over haar pap uiteraard..die is niet lekker

p_iglet: babymuesli ?
pi_56318009
memmel, hier ook !!!
sinds 2 dagen ongeveer..hárd huilen om ??
het lukt om haar er niet uit te halen en uiteindelijk is het opeens toch stil en bij weer wakker worden na uurtje of 2 niets meer aan de hand !
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:27:16 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56318160
Bij een poepluier uiteraard niet aan de billetjes omhoog, maar bij een plasluier is er niets aan de hand ( ) als je bij de billetjes optilt. Deed ik in het begin bijna altijd, nu wordt eli een beetje zwaar op die manier.
En idd de ene kraam zei " gij zult verschonen door de billetjes op te tillen" en de andere zei "aan de beentjes is wel zo makkelijk, hoor!" fijn, he?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56318291
nou..gewoon symmetrisch aan beentjes beetje omhoog tillen..
geen probleem!
pi_56318437
marit, babymuesli is er van biobim, verkrijgbaar bij de natuurwinkel

genoeg alternatieven voor brood of pap

en ilse is net 7 maanden, tijd zat !!!

en als jij haar pap zelf ook niet lekker vind, waarom moet zij hem dan wel lekker vinden
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:47:29 #249
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56318485
Ze heeft nu al twee keer haar mobiel van de rand van het bedje afgetrapt. Die heb ik nu gewoon op de grond laten liggen. Kleine terror-Anna....
Ik zet lekker de babyfoon uit en ga stofzuigen. Dan hoor ik haar niet!
pi_56318846
p_iglet..ik moest er zelf ook om lachen
ik vind die pap tenslotte ook niet te vreten!

wat ik vooral lastig vind is het wel/niet geven nog van de melk als ze het brood niet eet bijv.!
ga ik haar zo niet aanleren dat het alternatief vanzelf komt?
Nu probeer ik dan maar even een pauze tussen oefenen en flesje in te lassen, gewoon even niet met eten bezig zijn in de box ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')