abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56319012
marit, misschien die 2 dingen scheiden.
Dus brood en evt pap alleen maar oefenen op tijdstippen dat ze niet echt honger heeft. En dan nog even een flesje of iets anders wat ze al wel goed eet als ze wel honger heeft.

Hier moet ik bij echte honger ook neit met stukjes groenten aankomen, dat gaat dan veeeeeeel te langzaam naar zijn zin om de honger te stillen.
pi_56319131
nou..nieuwe plan is nu om bij het tussendoortje stukjes rijstewafel en stukjes brood voor haar neer te leggen.

en zo de biobim eens halen!

dank voor het meedenken!
pi_56319377
succes!!
pi_56322632
whahaha
de stukjes rijstwafel waren zo op!
brood werd er uit gepikt en eindigde op de grond bij de hond
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:16:32 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56325434
DeLiedje, hoe is het nu bij jullie met het slapen en het 'alleen zijn' van Floortje?

Ik heb nav jouw opmerking gisteren ook een boek van Ria Blom besteld 'Regelmaat en inbakeren' en ik heb die andere die jij noemde vanmiddag nog erbij besteld, omdat die beknopter is.
Dat boek wat ik heb (kwam vandaag binnen) is echt heel fijn om te lezen. Ik herken heel veel dingen van die we al doen of die ik me voorgenomen had en ik herken ook idd wel dingen die me al opgevallen waren bij Sasha.

Wat ik ook wel fijn vind bijvoorbeeld is dat er een soort van richtlijn in staat van hoe lang die kleine babietjes ongeveer wakker zijn per keer. Dat vroeg ik me namelijk ook al af, is hij niet te veel wakker, of ligt hij juist heel veel te slapen bijvoorbeeld.

Het is niet echt een handleiding, maar het geeft wel een klein beetje steun in bepaalde dingen die je wel of niet doet.
pi_56334917
Pffff... Wat kan zo'n kleintje je toch weer onzeker maken!!
Sinds vannacht is ie huilerig, wil constant drinken ( om het vervolgens mondjesmaat weer terug te spugen) en hij wil eigenlijk alleen maar tegen ons aanhangen... Dat is dan even goed en dan gaat ie weer huilen... Ik heb er vannacht een paar uur mee beneden gezeten..Of eigenlijk...rondgelopen. Heb niet het idee dat het krampjes zijn ofzo.. Maar wat dan wel....?

Ik snap ook niet waarom ze niet op dag 2 gewoon gelijk leren praten!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 27 januari 2008 @ 09:11:47 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_56334943
Als Ruben zo doet zijn het krampjes. Zijn we een aantal keer flink ingetuind Denken dat ie wil eten, maar dan binnen een uur weer willen eten. Na verloop van tijd toch maar de fopspeen erin vanwege zijn zuigreflex en meneer sliep weer door.

Hier ondanks een idioot drukke dag gisteren een net mannetje wat zich keurig aan de "afgesproken" tijden houdt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 januari 2008 @ 09:39:39 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_56335060
Heel herkenbaar die verhalen over 's nacht met je kleintje bezig zijn De eerste maand met Linde is nou niet echt de leukste tijd om aan terug te denken... Ik had gewoon te weinig borstvoeding en moest met een tepelhoedje voeden waardoor ze echt te weinig binnenkreeg. Dat kon alleen echt niet volgens iedereen, dus bleven we maar door modderen. Met als gevolg een kind dat soms wel 5 uur achter elkaar aan het krijzen was Pff dat echt nooi meer. Ga dus gewoon op je eigen gevoel af, dat is echt het beste.

Linde heeft trouwens net voor het eerst een broodkorstje gehad. Eerst lekker op sabbelen. Toen er een stukje van loskwam schrokken we eerst (hoesten, kokhalsen) maar toch netjes opgegeten. Volgens mij vindt ze die mini-rijstewafels gewoon niks, daar likt ze 2x aan en dan gooit ze 'm weg. Het broodkorstje werd daarentegen echt bijna aangevallen.
pi_56335154
quote:
Op zondag 27 januari 2008 09:11 schreef Troel het volgende:
Als Ruben zo doet zijn het krampjes. Zijn we een aantal keer flink ingetuind Denken dat ie wil eten, maar dan binnen een uur weer willen eten. Na verloop van tijd toch maar de fopspeen erin vanwege zijn zuigreflex en meneer sliep weer door.

Hier ondanks een idioot drukke dag gisteren een net mannetje wat zich keurig aan de "afgesproken" tijden houdt.
Hier wil ie geen fopspeen en mn pink was ok niet goed gnoeg.... Bij de andere monsters was het heel duidelijk als ze krampjes hadden... Je zag ze dan ook gelijk "verkrampen"...
Nu ligt ie eindelijk weer wat langer te slapen (dat deed ie ook maar een kwartiertje aan een stuk)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 27 januari 2008 @ 10:23:47 #260
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56335311
Marit:
Ik zou gewoon een fles geven als ze niet wil eten. TOt een jaar is alles naast de fles extra dus bijvoeding voor erbij. Pas als ze eht goed eet laat je een fles vallen of geef je minder van de voeding in bv een tuitbeker.

Pap is niet nodig (mag wel) maar voegt verder niets toe aan de voeding qua voedingswaarde enz. Hier nooit gegeven vond dat niet nodig.

Tot een jaar heb je genoeg tijd om rustig op te bouwen gewoon iedere dag brood aanbieden en haar er lekker mee laten aanrommelen. De een is er eerder aan toe dan de ander.
Wij zijn met brood bij Mara pas met 9 maanden begonnen.

Vamperotica:
Hier ook een dame die geen speen blieft. Pff kokhalzen en meteen uitspugen en weer huilen. Hier is het alleen maar pinken of borsten. Nou moet ik zeggen dat ze het aardig doet. Ze slaapt 3 a 4 uur achter elkaar s nachts maar iedere ochtend rond een uur of zes heeft ze last van krampjes en is dan onrustig en huilerig. Heel sneu voor haar. Zoë is ook al een paar dagen onrustig maar ik vermoed dat dat komt doordat ik iets verkeerds heb gegeten en dat ze daar door haar allergie dan zo sterk op reageert. Ff kijken hoe het heir over een paar dagen gaat.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Zoë huilt erg veel maar met regelmaat heeft ze het meeste baat. Huilen laat ik haar niet alleen dat doet ze tegen mama aan. Maar slapen gaat wel op bepaalde tijden daar is ze het meest vrolijk onder.
De eczeem is bijna weg na de biefstuk dus op naar de dieetiste donderdag.

BE:
Jou knul is al een beer zeg. Als ik dat zo zie in de douche dan is Zoë maar een mini meisje.

Fijnde zondag vandaag
  zondag 27 januari 2008 @ 12:23:49 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56337054
Klopt spookje, hij is ook groot.
We zijn gisteren over gestapt op de volgende maat luiers omdat de newborns lekten aan de bovenkant.
Nu heeft hij dus maatje 2 van het kruidvat.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:25:28 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56337080
Nou, Anna heeft gelukkig een goede nacht gehad. Ik was bang dat ze weer steeds wakker zou worden, maar dat was niet het geval. Gelukkig maar, want we hadden gisteravond een feestje hier thuis. Anna heeft tot half negen geslapen, flesje op en toen weer tot half twaalf geslapen! Papa en mama zijn helemaal uitgeslapen!!

En nu zit ze zowaar aan een boterhammetje!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:26:49 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56337106
Fijn dat ze goed geslapen heeft Memmel!

Wij hebben trouwens net het bed weer laag gezet. Gek gezicht ineens hoor.
Maar wel heel erg lekker dat ik gewoon weer makkelijk in bed kan stappen. Zeker met Sasha in mijn armen voor een flesje 's nachts is het erg lastig je positie te vinden als je niet met je voetjes bij de grond kan.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:46:20 #264
82727 klein_spookje
pi_56337535
O BE dat heb je nog lang vol gehouden. Hier is het bed al in de kraamweek omlaag gegaan. Op donderdag, vrijdag was de kraamhulp als voor de laatste keer en het bed mocht omlaag maar dan zou ze niet het bed verschonen aangezien ze dat iedere dag deed vond ik het prima dat het donderdag gedaan was en vrijdag neit gebeurde. Heerlijk zo je bed in en uit kunnen gaan.

Sasha is idd een bink hoor lekker al dat babyvet daar houd ik wel van. Helaas hebben beide kinderen daar niet veel van. Alhoewel Zoë op de foto wel heel bol lijkt maar dat totaal niet is helaas.

Memmel fijn dat jullie lekker hebben kunnen bij slapen.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:00:56 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56337882
Nou, ik heb nog aardig lang last van de benedenboel gehad dus toen was het wel lekker, ook als ik bijv. bleef liggen en dat stinkie Sasha aan gaf, maar nu was ik er toch wel helemaal klaar mee.

Ik ben ook gewoon heel bang dat we een keer door het bed zakken en dat we dan zo'n end naar beneden klappen. Onze lattenbodems passen net aan en die willen nog wel eens verschuiven. Nu hebben we daar wel iets op gevonden, maar toch.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:02:35 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56337914
Onze klossen staan nog steeds Ik denk dat ze er vandag of morgen wel afgaan, want de leentermijn is verlopen. Wordt wel heel raar.

Fijn Memmel dat Anna zo goed geslapen heeft! Al aan een boterham! Wat goed, zeg! Schrok je je niet wezenloos van het kohalzen? Lijkt me zo eng!
Vannacht weer heerlijke nacht gehad Eli had het dus gewoon koud dat hij zo aan het spoken was, want nu dikkere slaapzak en geen kik gegeven 11 uur lang Eerst nog van 8 tot 9 in de babyfoon lopen kraaien , daarna toch maar uit zijn bedje gevist en fles gegeven.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:31:59 #267
82727 klein_spookje
pi_56338651
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik heb nog aardig lang last van de benedenboel gehad dus toen was het wel lekker, ook als ik bijv. bleef liggen en dat stinkie Sasha aan gaf, maar nu was ik er toch wel helemaal klaar mee.

Ik ben ook gewoon heel bang dat we een keer door het bed zakken en dat we dan zo'n end naar beneden klappen. Onze lattenbodems passen net aan en die willen nog wel eens verschuiven. Nu hebben we daar wel iets op gevonden, maar toch.

Oe dat hadden wij ook met die lattebodems. We zijn er een paar keer door heen gezakt. Ik 1 x toen thijs de hele nacht moest werken o men wat een ellende was dat. We hebben toen ook meteen nieuwe gekocht zodat ik ook normaal kon liggen na de bevalling. Dus ik snap wel dat je het eng vind.
  zondag 27 januari 2008 @ 13:38:31 #268
82727 klein_spookje
pi_56338804
davinia, de klossen mag je 2x met 13 wk verlengen als je zou willen. Niets raars aan hoor.
En dat van die slaapzak dat klinkt me bekend. Maar dan met Mara mijn schoonmoeder begon er nog over toen het zo vroor en Zoë net geboren was. Zei ze ook van let je er op dat je haar niet koud laat worden in bed.
Vervolgens was het ook niet goed dat ik Zoë in bad deed terwijl de kachel in haar kamer uit was. Ach vroegaaahr hadden ze alleen maar 1 gaskachel he. hahah
  zondag 27 januari 2008 @ 14:11:38 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56339610
Hier moet je op een gegeven moment gaan betalen voor de huur van de klossen als je de standaard-periode overschrijdt. Ik dacht iets van 1 euro per klos per week.
  zondag 27 januari 2008 @ 16:39:43 #270
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_56342856
Ik was juist dolblij dat de klossen eronder vandaan mochten. Ik ben niet zo groot, dus had echt het gevoel dat ik een soort afgrond in sprong als ik uit bed moest

Anna ook al lekker aan de boterham Het kokhalsen was eigenlijk helemaal niet zo eng vond ik (mijn vriend zei dat het zweet daarna op zijn rug stond ) Denk dat ik het niet zo eng vond omdat ik al gewaarschuwd was door (volgens mij) p_iglet. Dat scheelde wel.

Hier net maar eens de wieg opgeruimd. Die stond nog steeds naast mijn bed terwijl Linde al maanden in haar eigen bedje en kamer slaapt. Was toch weer een stapje om te nemen

Linde is de laatste tijd erg moe. Vrijdag had ze op het kdv om 16.30 gegeten. Toen mijn vriend om 18 uur met haar thuis kwam was ze heel moe en chagerijnig. Dus hebben we haar maar in bed gedaan en gedacht van die komt vanzelf wel weer. Niet dus want ze heeft doorgeslapen tot de volgende morgen 8.30! En vanmorgen ook weer lekker uitgeslapen tot half negen, al had ze wel van papa een speentje gekregen vannacht hoorde ik vanmorgen Ik ben er gewoon dwars doorheen geslapen geloof ik.... Ach ja veel meer dan de speen in haar mondje en een aai over haar bol hoef je dan niet te doen, dus niet zo gek dat ik er niet wakker van ben geworden
  zondag 27 januari 2008 @ 20:20:44 #271
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56347315
Ik vond de klossen heel fijn onder het bed. Wij hebben het ook een periode verlengd. Vond het vreselijk toen ze er onderuit waren, ook omdat ik het zo'n afsluiting vind.
En die wieg stiemie, hier blijft ie ook nog een tijdje nutteloos staan hoor. Bah, al die stappen.
En lekker dat je een keer niet wakker geworden bent juist. Hoef je je niks niet voor te schamen.

Lena heeft weer eens koorts. Vanaf vrijdagmiddag. 3 keer per dag geven we een zetpil, dat helpt wel, maar het blijft niet weg. Vanmiddag de HAP gebeld, maar het klonk niet verontrustend. Morgen ga ik met haar naar de huisarts. Weet iemand of er iets heerst? En of het dan normaal is zolang? (En het blijft gewoon zwaar kl*te. De hele dag heb ik een steen in mijn maag, zo voelt het. Ben zo bezorgd. Gelukkig lacht ze wel af en toe en voor de rest slaapt ze voornamelijk. Mijn kleine onruststoker.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 27 januari 2008 @ 20:32:43 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_56347598
Wij hebben hier standaard al een seniorenhoogtebed en dus geen klossen gehad. Ik ben altijd al blij geweest met deze hoogte (maar ik ben met mijn 1.80 wat dat betreft ook redelijk lang).

Eng hoor Lishe, ik zou ook overbezorgd zijn, gelukkig kan je morgen naar de huisarts!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56348216
Wat vervelend dat Lena koorts heeft Lishe...
Mirte had vannacht koorts, maar vanmorgen was het ook weer weg.
Er heerst volgens mij vanalles als griep en verkoudheid.
Hopelijk is ze gauw weer koortsvrij.
Fake it till you make it...
  zondag 27 januari 2008 @ 21:09:13 #274
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56348402
Lena en Mirte: beterschap!

Vivi: fijne dag morgen! Wordt die kleine man alweer 1.

Dean: hele fijne verjaardag en tot over een paar maanden in het dreumes-topic!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56355602
Dean van harte met je verjaardag en Vivi een hele fijne dag...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_56355846
Dean, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Beterschap voor de zieke kindjes!

De klossen waren hier ook fijn. Maar hebben ze na 6 weken (standaard leentijd) weer ingeleverd.
Chris heeft zijn 3x worteltjes overleefd vrijdag 60 gr, zaterdag 90, dat was eigenlijk bedoeld als 2 porties, maar meneer at zo lekker dus is helemaal opgegaan. En gisteren dus maar een potje olvarit worteltjes uit de kast getrokken. Dat leverde nog wel een paar rare blikken op, maar het hele potje is zonder problemen opgegaan! Vandaag gaan we door naar de bloemkool
pi_56355897
Dean alweer 1, van harte vent !

We hebben hier al een paar gebroken nachten achter de rug en ik weet niet zo goed wat het is. Steeds rond een uur of 3 wordt Mirte wakker en blijkbaar lukt het haar dan niet om zelf weer in slaap te vallen. Vannacht ben ik tot 6 uur op geweest met af en toe even terug in bed tussendoor, kwart over 5 fles gaan maken omdat ze maar bleef huilen. En natuurlijk was ze net weer stil toen ik klaar was met de fles... Toch maar gevoed, fles ging schoon op en nu ligt ze alweer vanaf een uur of 6 te slapen.
pi_56355951
Klinkt goed Deepfreeze, de worteltjes zijn een succes dus . Ben benieuwd wat hij van de bloemkool gaat vinden .
pi_56355999
Lishe heb je de huisarts al gesproken over Lena? Zielig hoor zo'n ziek klein babietje

Chris ook aan de worteltjes! Die zijn hier ook een succes hoor. Ik maak nu steeds zelf hapjes uit Opperdepop. Echt een aanrader, staan combi's in waar ik zelf neit zo snel op zou komen (courgette met doperwten, appel met wortel etc)

Nijna wat vervelend zeg dat Mirte 's nachts steeds wakker is. Helaas heb ik geen oplossing voor je. Misschien heeft ze dan toch trek? Of overdag iets minder laten slapen zodat ze 's nachts moeier is misschien? Misschien heb je het allemaal al getest hoor...

We geven Linde nu al een tijdje wat hapjes groenten, fruit, rijstewafel, soepstengel en boterhamkorst. Maar vanaf wanneer "moet" ze nu ook echt 1 flesje gaan minderen en die voor een echte hap vervangen?
En krijgt ze dan ook meteen een boterhammetje (die trekt ze nu al het liefst uit mijn handen)?

Heb er eens wat op gezocht en wat bieb-boeken op nageslagen, maar iedereen zegt weer net wat anders

En Dean alweer 1 jaar oud! Maak er hele mooie dag van Vivi! Enneh maak je ook foto's?
pi_56356062
Dean is jarig vandaag! Van harte gefeliciteerd!
Tot snel in het dreumestopic.

Nijna dat is lastig, misschien toch honger dan?

Alweer een paar zieken hier, beterschap! En er heerst inderdaad iets.
pi_56356195
Stiemie, tsja moeten is een groot woord natuurlijk en uiteindelijk moet jij dat gewoon zelf bepalen. Maar ik deed, vanaf het moment dat hij een hele groentehap opkon heb ik meteen de fles weggehaald, dat was eigenlijk ook vanzelfsprekend want ik gaf de groentehap op het tijdstip van de fles en dan als hij het nog niet opkreeg aanvullen met de fles. Al vrij snel ging de groentehap helemaal op en dan gaf ik de fles niet meer.
Een boterham mag ook, die kan je dan bijvoorbeeld 's middags voor of na een flesje geven. Ik heb dat er hier ook vrij snel gedaan omdat Damian die zo op at. Het hoeft dus niet meteen, maar het mag wel.

Damian gaat sinds een paar dagen telkens op handen en voeten staan, en dan dat kontje omhoog.

De klossen waren hier de dag van de bevalling onder het bed uit. Ik moest er met een krukje in en toen ik een keizersnede had gehad kon dat gewoon echt niet, dus omlaag. Ik had gelukkig de eerste dagen een lieve kraam die mijn bed toch wel wilde verschonen dan.
  maandag 28 januari 2008 @ 09:37:04 #282
82727 klein_spookje
pi_56356253
chris jij lust wel worteltjes, beter dan dat jochie van de mac reclame! Geniet er van.

Nijna misschien maakt jullie meisje een sprongetje in haar ontwikkeling en heeft ze even wat meer behoefte aan een flesje s nachts?

Stiemie bij mij op het werk word een fles pas vervangen als ze bv een goede boterham eten. Of een goede groente hap.
Dan kan je bv een boterham geven en daarna een beetje melk. Zo werk je naar een "normale" lunche toe zoals wij die eten.
Hier was alles pas veel later bij Mara daar begonnen we pas heel voorzichtig met 6 maanden een beetje fruit te geven ivm allerlei allergieen.

Er heerst helaas veel appelsap hoorde net op de basisschool, waterpokken, griep en een buik virus.

Hier gaat het lekker na het biefstukje van vrijdag (had ik vast wel geschreven) was Zoë zaterdag de hele dag ziek. Zondag ging het al weer een stuk beter heerlijk mijn eigen meisje weer terug. Wat zo een beetje soja al niet kan doen via de bv.
Nu ligt ze lekker te slapen en was ik van plan om baby te huur te gaan kijken maar de site doet het helaas niet.

Dean jongen gefeliciteerd al 1 jaar wat een knul zeg
pi_56356479
Stiemie, brood mag vanaf 6 maanden. Maar dan niet te zwaar brood, en een dag oud (anders plakt het teveel). Dat flesje moet er niet af.. gewoon kijken wat Linde wil hebben. Ik dacht dat de richtlijn 3 flessen bij 7 maanden was.. En vanaf maand 9 nog 2.

We hebben hier een kookboekje van Kinderen (tijdschrift). Staan dingen in als pompoen met prei, avocado en komkommer (mnd6) en spruitjes met abrikoos (mnd8). Ik lust zelf geen spruitjes, maar met abrikoos smaakt het vast beter.
We willen tot 6 maanden, nog 2 weken, wat pure groentes laten proeven. En dan na de 6 maanden echte hapjes maken.
pi_56357239
Bedankt voor de antwoorden! Nu drinkt ze nog lekker alle flesjes leeg en eet ze daarnaast een happie. Misschien binnenkort eens een echt boterhammetje proberen. Mag daar dan smeerkaas ofzo op? Of nog gewoon kaal? Hahaha ik vraag jullie vandaag wel het hemd van het lijf zeg

DF wij geven ook eerst de groentes los en daarna pas samen. Dus eerst een keer wortel en een keer appel en daarna pas een keer wortel-appel mix. Vandaag voor het eerst doperwtjes erbij. Ben benieuwd of de groene hapjes in de smaak vallen ;-) Hmm ik zou nog wel even uitkijken met de prei trouwens. Of is die ook pas vanaf een paar maanden ouder? Prei is toch 'familie' van de ui? Of heb ik het fout?

Ik vond gisteren trouwens een hele zak met van die glow in the dark sterren bij het opruimen van een kast. Die heb ik nu aan de zijkant van de billy boekenkast naast Linde's bed geplakt. De hele zijkant zit he-le-maal vol. Natuurlijk wel zo dat ze er niet bij kan. Mevrouw kijkt haar ogen uit bij het naar bed gaan. En steeds maar die kleine graaihandjes uitsteken
pi_56357518
Ik geloof dat een dun laagje boter mag, of een beetje smeerkaas inderdaad. Maar kaal kan ook.
Op borstvoeding.com staat prei op 1,5 jr... Nou zijn die erg voorzichtig, maar dan is 6mnd wel erg vroeg..

doen jullie 1 dag voor een nieuwe groente, of 3 dagen dezelfde achter elkaar? (werd ons aangeraden ivm mogelijke reacties na een paar keer eten)
pi_56357590
hahaha gewoon vragen stiemie.

Brood mag gewoon, maar waarom zou er iets op moeten?

Officieel inderdaad beginnen met licht bruin brood. (al verorberd dat spook hier de donkere boterhammen met pitjes, gek kind )

smeerkaas heeft veel chemische toevoegingen, net als smeerworst. zijn dingen waar je zelf even over moet nadenken of je ze wilt geven. linde is niet allergisch dus je kan haar ook een beetje ongezouten roomboter op brood geven, die vetten zijn voor jonge kindjes heel gezond.

fijn dat chris zo lekker eet Deepfreeze.

hihi klossen, geen ervaring mee. we hebben een hoogslaper
En hadden een kraamzorg die het juist wel humor vond om er boven op bed bij te klimmen voor de controles.

hihi dat op handen en voeten en kont omhoog is lief he appelsap, dat hebben we hier nu ook
moet dat vandaag eens proberen op de foto te zetten.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:51:15 #287
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56357608
Dean!! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

(ook voor papa en mama natuurlijk!)

Pff ben net pas op mijn werk, heb er 3 uur(!!!) over gedaan vanaf zoetermeer naar Den Haag. Jemig hee, ik zit gewoon met spierpijn.

He balen zeg dat er weer eea heerst. Ryan heeft ook 2 ontstoken oogjes. Maar hopen dat het daar bij blijft, vind het al genoeg.

Deepfreeze, wij deden 2 dagen 1 soort, dan weer 2 dagen een ander. Was eigenlijk meer handig omdat Ryan maar halve potjes at en je ze max. 2 dagen mocht bewaren dus in 2en gedeeld.

Wat leuk Stiemie die sterretjes! Zal vast héél gezellig staan!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_56357639
deepfreeze, prei is nogal gasvormend net als kool. dat is voor die kleintjes heel lastig verteren.
nu is die 1,5 jaar idd wel erg voorzichtig, maar tot 9maanden of een een jaar zou ik met prei en kool zeker wel wachten.

hier gewoon iedere dag of soms een paar keer per dag wat anders. Niet het geduld voor een aantal dagen hetzelfde. Vind het veel te leuk om Pepijn te zien eten. Reageerd hij een keer zien we daarna wel verder. Dan doen we vanaf dan wel voorzichtiger.
pi_56357675
oja, was de banaan van gisteren nog vergeten. hadden een banaan door de helft gedaan, en nog zo'n 4 cm schil weggehaald. En dat zo aan Chris gegeven. Hij heeft ongeveer 3cm eraf gesabbeld, en we hebben 2 cm aan brokstukken teruggevonden, dus daar heeft hij ook iets van binnen gekregen.
Hij heeft wel 2 keer een te groot stuk in zijn mond gehad, maar met wat gekokhals kwam dat er netjes weer uit. Dus dat ga ik later deze week nog eens proberen..
pi_56358094
Stiemie, ik heb Opperdepop ook... al moeten we nog wel even wachten voor Mirte ook aan de hapjes gaat . Maar het lijkt me wel een leuk boek.
Ik heb al zitten denken dat ze dan misschien toch trek heeft, maar we zitten al aan het maximale qua voeding (5x180 met 6 schepjes)... dus dan weet ik ook niet zo goed hoe we dat dan moeten doen...
Fijn van die boeken met allemaal andere adviezen... .

Appelsap, honger en het maximale aan voeding al krijgen... (volgens het cb was het een ruime hoeveelheid voor haar...) .
Damian op handen en voeten ahw .

Klein spookje, sprongetje heb ik ook al aan zitten denken.
Fijn dat het weer beter gaat met Zoë .

Leuk om te lezen over het experimenteren met eten... . Maar k was wel van plan om tot 6 mnd te wachten, dus nog 2,5 te gaan .
pi_56358499
DF wij geven sowieso geen prei omdat ik daar zelf niet altijd even goed tegen kan, maar het leek me zo heftig toen je het schreef bij je kookboek-voorbeelden. Ik maak hier op zondag de nieuwe hapjes voor de komende week. En die gaan dan weer de vriezer in met een sticker erop zodat ik nog weet wat erin zit. Dat zijn meestal zo'n 5 - 7 hapjes dus dan eet ze een paar dagen achter elkaar hetzelfde, soms met een ander hapje dat ze al eens eerder getest heeft tussendoor voor de afwisseling.

Wij eten zelf eigenlijk nooit lichtbruin brood, dus Linde eet hier de donkerbruine korstjes. De (zonne)pitjes sloop ik er wel eerst af want dat leek me meteen zo'n grote stap Ze vindt het in ieder geval heel lekker want ze steekt nu al meteen haar handjes uit zodra we zelf een boterham gaan eten. Zo lief om te zien. Ze is sowieso heel nieuwsgierig. Als ik naast haar zit en iets drink uit een beker, wil ze ook altijd kijken wat erin zit.

Ik wist helemaal niet dat er zoveel toevoegingen in smeerkaas zitten. Nee dan maar met iets anders beginnen inderdaad. Smeerworst gruwel ik zelf van, dus dat zal niet snel gebeuren

Oh en Chris ook al aan de banaan! Banaan rapley-en was hier geen succes. Linde snapte niks van dat rare gele stukje op tafel.

Edit: Nijna als je denkt dat ze meer honger heeft, kan je er toch ook meer water bij doen? Wij doen ook wel eens 200 water ipv 180. Dan geeft het een wat voller gevoel zonder dat je haar 'overvoert'. Mag Mirte anders ook rijstebloem? Of is ze daar nog te klein voor? Misschien heeft ze alleen dorst? Dan kan je gewoon wat water geven?

Pfff 3 uur onderweg naar je werk. Hopelijk gaat de terugreis iets sneller Bibikuif!

[ Bericht 5% gewijzigd door Stiemie op 28-01-2008 11:45:11 ]
  maandag 28 januari 2008 @ 11:36:16 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56358563
Nijna, is er niet ook een 24 wk sprong? Of zit mirte dan nu juist in de 20-wk spriong? (Kan niet zo goed tellen) Eli is iig een tijdje geleden flink chagrijning geweest, mss is mirte nu aan de beurt

Klein_spookje, wat is een "flinke" groentehap/maaltijd? 100cc? 200cc?

Volgens mij komt er nu echt wel een tandje door. gisteravond weer knalrode wangen. ik gok op het tandje linksboven naast de snijtand. die hobbel wordt echt met de dag dikker. lijkt het wel.

wat ik me wel afvraag met eten en zo, hoe weet een kind wat je wel mag doorslikken en wat niet? natuurlijk zijn de speeltjes iha te groot om door te slikken, maar toch. lijkt me verwarrend, of maak ik me weer onnodig zorgen?

enneh, bij ons op het kdv is er 1 geval van waterpokken geconstateerd. Ieks!

bibikuif, hier ook volgens tomtom was het 11minuten vanaf de snelweg naar weg, heb er 35 minuten over gedaan. Goddank voor de automaat, dit had ik niet willen doen met een schakelbak...

Dean, van harte met je eerste verjaardag!

EDIT: Lief die foto van Linde
EDIT: vanaf wanneer gingen jullie kids in de kinderstoel?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56358899
Davinia, als het om eten gaat dan leert een kind dat vanzelf. Als je bijvoobeeld in stukken geeft begin je wel met zachte dingen (brood, banaan, peer), want die harde dingen kunnen ze zeker zonder tanden nog niet wegkrijgen. En met die zachte dingen leert een baby vanzelf wat voor stukken hij wel of niet kan doorslikken.

En een flinke groentehap. Wat ik heb gedaan is zo'n kant en klaar potje kopen, daar 1 keer een zelfgemaakt hapje in gedaan, dat weer in een bakje gedaan en zo weet ik hoe vol ik het bakje moet doen voor een normale groentehap.

Damian ging vanaf 6 maanden regelmatig in de kinderstoel, alleen zakte hij er dan nog wel vaak in weg en hij kon nog niet zo goed zitten dus hij vond het zelf ook niet zo fijn. Ik gaf hem daarom tot 7 maanden nog vaak eten als hij in de maxi-cosi zat. (wipstoeltje wilde hij niet)
Vanaf 7 maanden kon hij er al wel een flinke tijd inzitten.
pi_56358985
Dean van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56359202
Stiemie, gewoon een beetje water geven kan ik wel eens proberen als ze weer wakker wordt of idd wat meer water bij de voeding, vaak geef ik al 10cc extra ivm het moeilijke poepen. Rijstebloem is vanaf 4 mnd, wil ik eigenlijk nog ff niet aan. En ik lees ook wel kindjes die daar verstopt van raken en Mirte is toch al niet zo'n makkelijke poeper, dus dat wilde ik maar even uitstellen .
Leuke banaanfoto, ze kijkt er ook wel een beetje raar naar .

Davinia, Mirte is nu een week of 15 a 16 (je gaat wel hard hoor). Er is een sprongetje met 19 weken ja, dus dat zou 'em best kunnen zijn...
Arme Eli, tandje krijgen auw!
pi_56359239
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:53 schreef appelsap het volgende:
Davinia, als het om eten gaat dan leert een kind dat vanzelf. Als je bijvoobeeld in stukken geeft begin je wel met zachte dingen (brood, banaan, peer), want die harde dingen kunnen ze zeker zonder tanden nog niet wegkrijgen. En met die zachte dingen leert een baby vanzelf wat voor stukken hij wel of niet kan doorslikken.
ben het niet helemaal met je eens appelsap
wel dat ze het zanzelf leren, maar niet dat ze alleen zachte dingen kunnen eten zonder tanden, hier gaan wortel, komkommer en rijstwafel toch ook prima naar binnen en die zijn zeker hard. (ok we zijn wel in het bezit van 2 tanden)

volgens mij leren kindjes door ervaring wat wel en niet eetbaar is. Ze stoppen alles in hun mond, speelgoed eten, je autosleutels. En door dat uit te proberen, leren ze zelf wat eetbaar is en wat niet. Daarom ana jou om ze verantwoorde dingen te eten te geven

En ze leren snel, zoals Stiemie ook al verteld met linde die nu enthausiast reageert als papa en mama brood eten. Ze heeft dus geleerd dat dat lekker en eetbaar is.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:19:54 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56359458
Zo, ik postte hier al bijna niet meer, de herkenning werd ook een stuk minder de laatste maanden, maar vandaag "mag" ik dan officieel afscheid nemen...succes met de kleine babietjes, ik ga met mijn pleuter naar een ander topic
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56359596
Nijna, als je denkt dat het honger is, dan zou je ook nutrilon forte (hongerige kindjes voeding) kunnen proberen? Eventueel eerst 50/50, of alleen voor het slapen gaan?
Maar misschien is het gewoon ook een fase. maar dan zou het binnen een paar dagen wel over moeten zijn.

Stiemie, wij laten het kontje schil van de banaan eromheen zitten, dat geeft wat meer grip. Zonet had ik een banaan, en meneer reikte met een big smile. Hij heeft dus weer een klein stukje gehad.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:41:41 #299
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56359935
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
DeLiedje, hoe is het nu bij jullie met het slapen en het 'alleen zijn' van Floortje?

Ik heb nav jouw opmerking gisteren ook een boek van Ria Blom besteld 'Regelmaat en inbakeren' en ik heb die andere die jij noemde vanmiddag nog erbij besteld, omdat die beknopter is.
Dat boek wat ik heb (kwam vandaag binnen) is echt heel fijn om te lezen. Ik herken heel veel dingen van die we al doen of die ik me voorgenomen had en ik herken ook idd wel dingen die me al opgevallen waren bij Sasha.

Wat ik ook wel fijn vind bijvoorbeeld is dat er een soort van richtlijn in staat van hoe lang die kleine babietjes ongeveer wakker zijn per keer. Dat vroeg ik me namelijk ook al af, is hij niet te veel wakker, of ligt hij juist heel veel te slapen bijvoorbeeld.

Het is niet echt een handleiding, maar het geeft wel een klein beetje steun in bepaalde dingen die je wel of niet doet.
Be, ik heb dat grote boek ook, en we herkenden er inderdaad zoveel in! Vond het ook fijn om inderdaad te lezen dat babietjes van toen 4 weken gewoon nog maar een uurtje wakker zijn tussen de voedingen...

We houden ons nu niet meer zo heel strikt aan het 'patroon' maar Fllortje doet het heel goed. We herkennen nu gewoon beter waar ze aan toe is, en ze slaapt overdag ook meestal in haar bedje. Ik voelde me als mama er niet zo fijn bij om heel streng te zijn (15 min tot een half uur laten huilen? Dat kon ik echt niet ) en als zij het nou fijn vind om af en toe lekker bij mij op mijn arm of buik te slapen (s'nachts slaapt ze altijd al heel goed, gewoon in eigen bedje zonde huilen) dan doen we dat lekker!

Sinds een week ofzo (ze is nu 6,5 week) is ze veel wakkerder en vrolijk ook overdag... Ze kan ineens lekker in de box liggen en naar buiten of naar haar mobiel kijken

Krampjes heeft ze nog wel, maar vooral s'avonds en ze kan er goed mee omgaan... Ze heeft ook spruw op dit moment...

Ze slaapt trouwens (op advies van Lishe) altijd ingebakerd, en vind dat heerlijk! Ze wordt er zo rustig van...
pi_56359952
P_iglet, ik bedoel ook niet dat ze alleen maar zachte dingen mogen hoor. Wat ik bedoel is dat het wel verstandig is om met iets zachts te beginnen en daarna pas de hardere dingen, tenminste dat is mijn ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')