abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:47:37 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56285594
Kijk, weer wat geleerd. Ik vind ze namelijk wel eens een beetje ruwer aanvoelen na dat uitkoken.
pi_56285688
Be er zijn ook speciale magnetron-sterilisators hoor. Zeven minuutjes in de *ping* en klaar is alles weer! Vind dat uitkoken toch wel een hoop gedoe, zeker als je eerst nog moet wachten tot het water kookt.

Onze kraamverzorgster was net terug van vakantie uit Italie. Ze vertelde dat ze daar zo lekker had gegeten. Ons cadeau bestond uit 2 flessen lekkere olijfolie uit de streek van waar ze op vakantie was geweest met een geboortekaartje en daarop een bedankje.We komen haar af en toe nog tegen, ze woont namelijk heel dichtbij.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:55:44 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56285896
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Be er zijn ook speciale magnetron-sterilisators hoor. Zeven minuutjes in de *ping* en klaar is alles weer! Vind dat uitkoken toch wel een hoop gedoe, zeker als je eerst nog moet wachten tot het water kookt.
Die heb ik, maar die snap ik niet. Hij is me al door anderen uitgelegd, maar dan nog lijkt het met zo'n gedoe. Volgens de beschrijving moeten de flessen er zus in, en de ringen weer zo, en dan de spenen daar etc. etc. Ik snap er helemaal niets van terwijl ik toch normaal niet echt achterlijk ben.
Hij ligt inmiddels ergens onderin een keukenkastje.

En dit gaat toch ook vrij vlot. 1 keer per dag zet ik gewoon even een pan met water met de hele reut erin op en dat laat ik dan gewoon een flinke tijd staan, ik let eig. niet eens op de tijd zeg maar.
pi_56285932
P_iglet...ben jij een wandelende encyclopedie ?
pi_56286080
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
pi_56286082
Alles kan er gewoon tegelijk in, BE . Als je het helemaal volgens de regels zou willen doen dan moet je ook in een pan de flessen eerst en daarna de spenen.
Dit omdat spenen sneller vergaan door het uitkoken maar dat stamt nog uit de tijd van de bruine rubberspenen
pi_56286250
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
SOG, lijkt me meer een SOA dan studie ontwijkend gedrag
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:15:34 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56286538
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef owlet het volgende:
Alles kan er gewoon tegelijk in, BE . Als je het helemaal volgens de regels zou willen doen dan moet je ook in een pan de flessen eerst en daarna de spenen.
Dit omdat spenen sneller vergaan door het uitkoken maar dat stamt nog uit de tijd van de bruine rubberspenen
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.
Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
pi_56286695
nee hoor BE gewoon erin pleuren, laagje water onder het rooster en aanzetten, minuutje of 7 op 750 watt bij de meeste... komt niet op een paar seconden of watt
pi_56286709
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
hahahaa, BE....

*KP ziet een nieuw topic voor zich*
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:40:31 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56287369
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:

Nou, in het kader van: help jezelf niet de stress in, dat doen anderen wel voor je, kook ik de flessen vanaf nu dus ook nog maar eens in de zoveel tijd uit in de magnetron sterilisator. Dat scheelt weer!

Anna had vandaag op de creche een 'tekening' gemaakt voor papa: een hand-afdruk van zilververf. Met daarbij: 'High five voor papa, kusjes van Anna' . Dikke slik en brok in de keel (we zijn echt een stel emo-kipjes geworden ). Wij moesten vanavond even naar een verjaardag van een vriend. Dus eerst romantisch bij de snackbar een sate/friet gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van hubbie en toen daarheen, daarna snel Anna halen bij mijn ouders. Anna lag al op een oor, dus mijn moeder zei: laat haar maar liggen, joh, haal haar morgen maar op . Dus wij gaan lekker slapen zo!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56287427
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Die 1 liter is voor zuigelingenmelk. 700/800ml voor de opvolgmelk. En dan moeten ze eigenlijk nog wel een liter vocht krijgen, dus de andere 200/300 komt dan uit fruit/groente en thee/sap etc. Maarja dat heb je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag geregeld...
En was 500 ml niet het minimum van zuigelingenmelk? (bijv als ze ziek zijn)

Een hoektandje zou ook wel vroeg zijn, dat waren (dacht ik) juist de laatste tandjes die doorkomen.. Hier was het vermoedelijke tandje van Chris ook maar zo'n wit bultje. Het zit er nu nog steeds, dus ook nog een tandeloos kereltje hier..

naja, 4 voedingen.. eigenlijk 5, want Chris krijgt om 17.30 nog pap. Dat is eigenlijk de 5e voeding, maar dat is zo weinig (70 ml), al heeft hij het wel nodig.
Maar vandaag was het de laatste keer pap.. Vanaf morgen gaan we aan de groentes om die tijd. Eens kijken of hij daar net zo van smult als de pap.. De bos wortelen ligt klaar
Het water komt bij ons gewoon uit de magnetron, meneer vind alles best, als het maar genoeg is. .
Ze hoeven geen liter vocht binnen te krijgen hoor! Het minumum aan vocht is 500 ml, bij Damian krijg ik er ook echt niet meer op in een dag. Als hij een liter binnen zou moeten krijgen was hij inmiddels wel uitgedroogd denk ik.
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:15:18 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56288602
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?
Want dat is dus wat idd niet 'mag', de melk in de magnetron.

Wij doen het water in de magnetron en daarna pas het poeder erbij.
Ja, alleen het water in de magnetron.
Ik had iets dergelijks gelezen in Kinderen, dus was verder niet verbaasd erover.

Vwb uitkoken, wij gebruiken zakken van medela. hop, 60cc water erin, speen erbij, fles uit elkaarr trekken, bovenkant dicht *ping* klaar. Niets rekjes, hartstikke simpel. Neemt ook geen ruimte in beslag.

Hoe zit dat nou precies met opvolgmelk? Vanaf 6 mnd, dat snap ik. maar hij krijgt toch niet van de nee dag op de andere 300cc vocht binnen via andere wegen? Zolang hij behoefte houdt aan fles, kan dat toch ook gewoon? of is het dan ineens max. 800cc en wee uw gebeente als u meer geeft?

[ Bericht 33% gewijzigd door DaviniaHR op 24-01-2008 23:21:41 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56289309
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:15 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ja, alleen het water in de magnetron.
Ik had iets dergelijks gelezen in Kinderen, dus was verder niet verbaasd erover.

Vwb uitkoken, wij gebruiken zakken van medela. hop, 60cc water erin, speen erbij, fles uit elkaarr trekken, bovenkant dicht *ping* klaar. Niets rekjes, hartstikke simpel. Neemt ook geen ruimte in beslag.

Hoe zit dat nou precies met opvolgmelk? Vanaf 6 mnd, dat snap ik. maar hij krijgt toch niet van de nee dag op de andere 300cc vocht binnen via andere wegen? Zolang hij behoefte houdt aan fles, kan dat toch ook gewoon? of is het dan ineens max. 800cc en wee uw gebeente als u meer geeft?
Vaak is het zo dat je rond de 6 maanden op 4 flessen zit van 200. Als je dan groente gaat geven dan valt er al vrij snel 1 weg. Dus dan kom je uit op 3 keer 200, vaak heeft een baby daar echt wel genoeg aan met een fruithapje erbij. In groente en fruithap zit natuurlijk ook vocht. En baby heeft minimaal 500ml vocht nodig. Als je het idee hebt dat je kindje tussendoor dorst heeft kan je hem ook wat anders aanbieden, water, lauwe thee, dat soort dingen
Je moet die flessen ook niet persee zien als het aantal vocht wat hij binnenkrijgt, maar gewoon als een voeding. Het kan best zijn dat jouw kindje met een fles minder geen dorst heeft hoor. Ik heb zelf nooit vocht bij hoeven geven.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 00:45:44 #165
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56290715
Hai!
Sorry hoor, ff heel snel tussendoor alleen voor Memmel.

Ryan gaat ook naar Triodus en daar komt het ook voor dat ze hem vergeten een flesje te geven/luier te verschonen enzo. Hij gaat alleen halve dagen dus dat scheelt weer iets maar ik ken het dus ook van hun!
Ik had mijzelf helemaal voorgenomen hem daar weg te halen (hij zit in Scheveningen, waar ik vlakbij werk en ik woon in Zoetermeer) Ik was alleen bang hoe dat te doen met mijn werk maar daar is ook een oplossing voor gekomen

Ik ben aangenomen bij het andere bedrijf vandaag!!!!!!! Heeeeeeerlijk gevoel! (ondanks dat ik nu ook een super baan heb hoor

Zo. nu ff kolven en dan naar bedje. Welterusten allemaal!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_56292491
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hahaha BE nou zo ingewikkeld is het niet hoor. Heb je ook zo'n grote witte ronde van Prenatal? Wij zetten alle flessen er gewoon rechtop in (opening naar onderen) en de spenen ook. De ringen kan je gewoon om het 'handvat' (of staafje) heen doen. Hoeft niet, maar is gewoon handig ivm de beperkte ruimte in zo'n ding.

Scheelt echt bergen tijd hoor.

Oh en wat fijn om te lezen dat ik ein-de-lijk minder hoef te gaan steriliseren. Begon het al een beetje onzin te vinden (voelde me bijna alsof ik smetvrees had) en ben blij dat ik nu niet meer elke fles na elke voeding hoef te doen:Y

Bibikuif gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:51:11 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56292644
Dank je appelsap! Das helder.
Ik moet zeggen, ik vind het wel een beetje eng dat eli over een maand al bijvoeding krijgt! dan wordt hij echt groot! en hij is nog zo klein! (en op andere momenten kan ikhem wel groot kijken, maar dat is wat anders )

trouwens, we geven hem sinds een paar dagen de laatste voeding 240+8 met rijstebloem en jbpm ipv 210+7, en dan wodrt hij consequent om half 5 wakker Speen erin, knuffel erbij en hij slaapt weer verder, en uiteindelijk zit er wel bijna 12 uur tussen voedingen, maar op 210+7 sliep hij gewoon door tot een uur of 7 Heeft iemand ideeen hoe dat komt?

Ach, hij ligt nu lekker te brabbelen in de box.

Stiemie, steriliseerde je cht na iedere voeding? Heb ik nooit gedaan Altij 1x per dag
Memmel, trouwens nog gefeli met de verjaardag van je man Lekker geslapen?
pi_56292697
Nou niet na elke voeding dat ding aanzetten hoor, maar wel alle flessen na 1x gebruik afwassen en aan het eiden van de dag alles in 1x in de sterilisator Gelukkig hebben we veel flessen en spenen

Ik zit nu trouwens buikgriepig thuis. Voel me niet doodziek, maar heb stevige buikkramp steeds. En af en toe moet ik echt even een sprintje naar de wc trekken...

Linde is vanmorgen door mijn vriend naar de opvang gebracht want daar gaat ze altijd op vrijdag heen, maar wat voelt het toch kaal zo alleen in huis. Vind het sowieso erg moeilijk om haar naar de opvang te brengen als ik zelf thuis ben. Soort van schuldgevoel terwijl ze het daar echt erg naar haar zin heeft.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:58:07 #169
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56292711
@bibikuif gefeliciteerd fijn hoor een nieuwe baan.

@Davinia het water schijnt vaak harder te zijn zo uit de leiding. Als je kind daar niet tegen kan dan idd eerst uitkoken dat scheelt al veel met/tegen krampjes.

@BE niet alles hoeft keurig te staan, hangen, liggen in dat sterelisator ding. Wij gebruiken hem op mijn werk en gooien gewoon alles er in en hup in de magnetron.
Thuis gebruik ik gewoon een pan water. Maar goed ik geef de borst dus wat ik uitkook zijn de kolf en de flesjes voor onder de kolf.

@memmel heb je het er op het kdv al over gehad met de leidsters zelf?
De tekening is altijd prachtig van je kind. Heerlijk he. Ik maakte het altijd met veel plezier voor ouders en opa's en oma's. En toen ik het zelf voor het eerst kreeg moest ik ook wel even slikken.
Hebben jullie lekker geslapen?

Hier gaat het redelijk Zoë heeft nog steeds last van haar maagje en nu ook haar darmen. Zo meteen staat er een huisartsbezoekje voor ons samen gepland heel gezellig ik heb nog nooit zo vaak een arts gezien als de laatste 6 weken en ik baal er zo van. Gewoon het feit dat mijn kleine meisje zo een last heeft van van alles doet me veel verdriet.
snik.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:31:19 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56294226
Ik zal dat ding zo eens weer tevoorschijn trekken.

Ander vraagje, weet iemand hoe die dingen heten waarmee je je kindje veilig op zijn zij kan laten slapen?
Sasha, lijkt toch een aardige voorkeur voor links te ontwikkelen (en je ziet nu al een heel klein beetje een platte kant daarop zijn koppie). Hem op rechts leggen heeft niet veel zin, want in zijn slaap draait hij zelf zijn hoofdje weer naar links.
Ik was niet van plan dat ding gelijk te kopen hoor, eerst dinsdag even met de cb-arts overleggen, maar ik wilde iig even lezen hoe of wat dat nou precies zat met zo'n slaap-ding.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:45:37 #171
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56294484
BE; bedoel je

of in latere variant

vrijdag 25 januari 2008 @ 10:46:25 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56294506
Ja, die ja! Thanks!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:53:32 #173
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56294652
Graag gedaan!

Agos

Dankjulliewel voor de felicitaties! Ik vind het zó spannend weer ergens anders beginnen maar het is wel véél beter! 2 volle dagen werken (16 uur) ipv 5 halve dagen (20 uur) voor hetzelfde geld! Het is alleen ook weer in Den Haag maar goed, we mogen niet klagen

Stiemie, balen zeg dat je zo ziek bent. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Klein_spookje, jemig joh wat lees ik nu allemaal over jullie meisje. Wat een gedoe zeg en wat een muts op zijn zachtst gezegd dat ze niet luistert naar jouw gevoel als moeder. Kom op hee wie kent haar nu beter... je maakt haar heel de dag mee. Ik ben wel blij dat je alsnog medicijnen hebt gekregen en dat ze ook lijken te helpen. Wat voel je je machteloos dan he Hoe vindt Mara het als grote zus? Succes bij de HA!
pi_56294836
@Davinia, misschien is 240 iets teveel, en slaapt hij daar onrustiger op? Als ik zelf veel eet voor het slapengaan, dan slaap ik ook onrustiger, dan als ik nog iets lichts eet..

BE, Chris heeft in het begin ook een voorkeur gehad. Wij draaien zijn hoofdje in zijn slaap altijd terug, En zoveel mogelijk zijn andere kant benaderen, dus andersom in bed, andersom verschonen, voeden met zijn voorkeurshouding naar buiten (zodat hij naar binnen moet kijken). En ook nog een poosje met een opgerolde hydrofiele luier onder zijn schouder..
Het is er nu wel bijna uit, en zijn hoofdje is al snel weer recht geworden..
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:07:22 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56294958
Dat verschonen gaat idd al zodat hij de juiste kant op moet kijken en in zijn bedje liggen ook, voeden moet ik idd wat beter bij nadenken. Ik ga te snel op mijn gebruikelijke plekkie zitten.
Die opgerolde hydrofiele luier is ook nog wel een idee. Ik wil nl. niet te veel eronder leggen, want dan kan hij weer doorrollen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:13:36 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_56295138
Hier ging de bijvoeding gewoon aangemaakt in de magnetron, staat ook gewoon op de verpakking dat dat kan. Heb toen de borstvoeding beter op gang kwam nog wel 's nachts een flesje gekookt en afgekoeld water in de koelkast gehad voor als ik niet genoeg voorraad zou hebben gehad.

Vandaag heeft meneer ook keurig doorgeslapen, 12 uur, 4 uur en vervolgens 7 uur! Wauw
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56295527
wow..lekkere nacht Troel !
fijn joh!
pi_56295793
Hier ook gewoon kraanwater en hup de magnetron in.
Borstvoeding keurig opgewarmd in flessenwarmer, behalve wanneer de wet geluidhinder werd ovetreden
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:37:20 #179
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_56295795
Sorry dat ik gister niet heb geschreven maar t ging ook allemaal zoooo snel :s

Waarom had mijn kleine meisje nou zon heftige reactie, overgevoeligheid voor n hulpstof die gebruikt wordt bij de vaccinatie nadat we aangekomen waren bij het ziekenhuis en bloed hadden laten afnemen en welkom waren bij de kinderarts werd ze gelijk aan n infuusje gelegd om het vocht gehalte en voedingsstoffen gehalte weer goed te krijgen ( bij een voeding was het er binnen 5 minuten ongv al weer uit ) t lijkt niet lang 48 uur, maar voor n kindje dat vrijwel geen vet reserves heeft ( onderste lijn in het groeiboekje (pagina8) voor de geintreseerden ) is het te lang.
Na ongv 2 uurtjes met hummeltje rond gespookt te hebben met n infuusje kwamen de uitslagen binnen. en ja hoor daar was het verlossende woord dan.. niet alleen had het lichaampje een gevecht tegen de vaccinatie maar ook dus een allergische reactie tegen een van de hulpstoffen die gebruikt word bij de vaccinatie's. nu heeft ze n soort van "antibiotica" om deze reactie weg te nemen waar e vannacht zonder paracetamol heerlijk op geslapen heeft, stijfheid in de spiertjes is er helaas nog wel, en ze moet nu weer volledig beginnen met kleine voedingen ( afkolven en aanbieden in flesje dus )
Voor de volgende vaccinatie is al weer n afspraak gemaakt, deze zal de volgende keer gegeven worden in het ziekenhuis zonder het "hulpstofje" met n 12 uurs observatie. kortom 19 februari zitten we weer in het ziekenhuis.

Blij en vermoeid voor t ontdekken hiervan en dankbaar voor jullie meningen
Veel liefs Maffemuts

Afwachten hoe dat dan gaat lopen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_56295897
Wat een ontzettend fijn dat de oorzaak bekend is!

Succes !
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:42:40 #181
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56295932
Lekker zeg Troel zo'n nacht!

Maffemuts, jemig joh! Wat goed dat je stug bent blijven zitten bij je HA, anders had je meisje er mss volgende keer weer zo'n last van gehad. Ik ben blij dat ze iets gevonden hebben en ze het nu goed in de gaten gaan houden! (maar oohhhh wat lijkt het mij moeilijk om zo'n humpie met een infuusje te zien, ondanks dat het natuurlijk noodzaak was)
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:49:35 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_56296086
Zow, dat is inderdaad wel iets waar je blij mee bent om het te weten. Ook erg fijn dat het inderdaad ook zonder die hulpstof gegeven kan worden!

Misschien een stomme vraag, maa rhoe lang hebben jullie na elke toiletgang gespoeld?

Ik neem aan dat als je geen hechtingen of rare dingen meer hebt, dat het dan toch niet meer echt nodig is? Of moet je echt blijven spoelen totdat je gestopt bent met vloeien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:47:01 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56297527
klein_spookje, zo naar als je kleintje zich niet lekker voelt!
Ik kan me goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt, ik heb ook regelmatig met Devin mee zitten brullen toen hij vroeger zoveel huilde van de pijn in zijn darmpjes
Sterkte voor je kleine meid, hopen dat ze snel van de pijn en ongemak verlost zal raken.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:49:35 #184
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_56297578
Ik ben al een tijdje niet geweest, maar ook zoonlief mag erbij?
Joaquin 22.10.2007

Hoest met de beebs hier.
Vinden jullie ook dat de tijd zo ongelofelijk VLIEGT?
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:43:12 #185
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56298672
Troel, volgens mij is het om infecties te voorkomen door het vegen. En zolang je vloeit is er infectiegevaar, dus ik zou nog even lekker blijven spoelen!

Hier heerlijk geslapen, Anna weer gehaald, die had het ook naar haar zin gehad!!

Klein_spookje: goed dat ze erachter zijn! Nu kan het iig niet meer gebeuren!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:08:31 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56299265
DF, idd, ik wist wel dat er iemand was met een sterke voorkeurshouding! ben niet gek Was Chris niet ook op fysio?
En ik denk idd weer terug te gaan op 210, want ik vind het erg frappant, dit verschil. Of mss wel 240 maken en een beetje weggooien of zo. wel fijn dat jij hetzelfde denkt.

Troel, ik moest je vraag ff twee keer lezen Ik ben gestopt met spoelen toen de hechtingen eruit waren, geloof ik.
Maffemuts, heel goed van je dat je hebt doorgezet! En fijn dat je weet waaraan het lag en dat het dus nu niet weer gaat gebeuren. Betekent dit ook dat ze verhoogde kans heeft op allerlei andere "exotische" (klinkt fout, zo bedoel ik het niet) allergieen?

Hoi Chanell

Vandaag hebben we een beetje verhoging, rode wangen, best wel hangerig, (nog geen poepbroek gesignaleerd), en dus al een tijd kwijlen en plekken in zijn mond. Goh, wat zou DAT toch kunnen zijn?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:12:50 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56299366
Zou het, krijgt Eli dan zijn eerste tandje?
.... met gevoel voor drama....
pi_56300690
ergens binnen nu en een jaar vast wel !

hier al 2maanden alle tekenen van doorkomende tanden..
die net zo goed op normale ontwikkeling van speekselklieren (oa) kunnen duiden

ilse heeft zich vanmiddag super goed vermaakt tijdens de koffievisite elders,
zo leuk om te zien hoe ze op andere kinderen reageert!
Hele enthousiaste kreetjes
pi_56300937
Hier heb ik ongeveer een dikke 3 week gespoeld na het plassen.
Gebruikte er een maatbeker voor die ik vulde met lekker warm water. Vond het spoelen echt heerlijk elke keer.
Gelukkig boven een badkamer met wc waar de wastafel naast hangt.
Tijdens het plassen de maatbeker vullen met water en spoelen maar

Maar jouw kindje slaapt eerst 12 uur dan 4 en daarna 7 uur achter elkaar of lees ik het verkeerd?
Dacht dat er maar een bepaald aantal uur tussen de voedingen mag zitten. (6 uur max is tegen mij gezegd)
pi_56300966
Maffemuts, fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, en goed van je dat je aan de bel getrokken hebt hoor! Je moedergevoel altijd blijven volgen dus.

Chanell, welkom! De tijd gaat nog veel harder vliegen hoor wacht maar af.
pi_56300987
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier heb ik ongeveer een dikke 3 week gespoeld na het plassen.
Gebruikte er een maatbeker voor die ik vulde met lekker warm water. Vond het spoelen echt heerlijk elke keer.
Gelukkig boven een badkamer met wc waar de wastafel naast hangt.
Tijdens het plassen de maatbeker vullen met water en spoelen maar

Maar jouw kindje slaapt eerst 12 uur dan 4 en daarna 7 uur achter elkaar of lees ik het verkeerd?
Dacht dat er maar een bepaald aantal uur tussen de voedingen mag zitten. (6 uur max is tegen mij gezegd)
Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.
pi_56301037
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:36 schreef appelsap het volgende:

[..]

Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.
Tja ben blond...klinkt ook heel erg logisch nu ik het zo lees
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:59:11 #193
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_56302617
@ Troel : in iedergeval zolang je hechtingen hebt en t afdeppen/schoonmaken pijn doet blijven spoelen, langer mag ook natuurlijk is wel n opfrissertje met al dat gevloei

@ DaviniaHR : Dat willen ze pas na de volgende vaccinatie gaan bekijken, of er meerdere allergien zijn voor alledaagse dingen maar ook de minder alledaagse. eerst moest ze maar weer ff lekker bij komen en de reactie op de volgende inenting afwachten. ze is net n uurtje wakker geweest, heeft heerlijk gedronken en is nu weer als n blok in slaap gevallen.
maar t blijft afwachten, ik ben ook blij dat ik naar mn gevoel ( gesteund door jullie hier ) heb geluisterd en dat ze nu heerlijk kan slapen en bijkomen van afgelopen dagen. vanaf maandag mag ze weer haar "normale" hoeveelheid voeding dus geen gekolf meer
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:11:15 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304031
Ik denk dat ik dan lekker 's ochtends ga douchen en 's avonds een keer goed spoel en voor de rest alleen als ik er echt zin in heb (als je ergens anders bent, gaat het sowieso al moeilijker). Ik kan zo van de wc op de bandrand gaan zitten en gooi dan gewoon de douchekop aan, maar om nou te zeggen dat het heerlijk ofzo is, neuh, ik vind het eigenlijk maar omslachtig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56304127
Met de douchekop vond ik het ook maar niets maar op de wc en dan langzaam aan die beker leeg gieten van boven af vond ik heel erg prettig.
Ikzelf heb echt na elke plas nagespoeld. Een onsteking had ik weinig zin in dus ben braaf blijven spoelen.
(had ook een afspraak met de vk dat ze de laatste hechting niet zou doen als ik maar braaf zou spoelen )
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:20:21 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304211
Ik heb tot nu toe ook alles nagespoeld, maar de hechtingen zijn hier al lang en breed verdwenen en de enige reden om het te doen is dus het vloeien, wat ik ook nagenoeg niet meer doe (het is dat ik het vies vind om de hele dag met 1 maandverbandje ofzo te doen en daarom bij elke toiletbeurt wel verschoon, maar volgens mij kan ik net zo goed inlegkruisjes gebruiken )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56304306
Ik vloeide nog behoorlijk na 2 week dus spoelde ik nog elke keer.
Nu vloei ik nauwelijks nog en gebruik inlegkruisjes en spoel misschien nog 1 keer in de week.
Wat een verschil dus ook weer met vloeien bij iedereen
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:32:33 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304477
Ow, nog even een leuke (nouja ) anekdote.

Vanochtend kwamen we er achter dat 1 van de speentjes geen voeding meer doorliet, dus ik had het speentje apart gezet zodat ik eens goed kon bekijken en goed kon schoonmaken om te kijken of het daar aan lag. Toen we terugkwamen van de markt had Ruben behoorlijke honger dus ik heb vrij snel een flesje warmgemaakt en gaf dat aan hem. Hij deed alleen een beetje raar, duwde telkens het flesje weg, wilde niet echt drinken en ik wist niet zo goed wat ermee te doen. Bert probeerde het ook en riep na vijf minuten naar boven (waar ik wat aan het zoeken was) dat ik de dichte speen erop gezet had Met een andere speen wilde Ruben het flesje inderdaad ineens wel hebben en was het ook zo leeg De speen is inmiddels weer gemaakt, maar wat het nou was weet ik niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:13:01 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56305400
Ik heb het gedaan!
Ik heb het magnetron-ding gebruikt!
En idd... jullie winnen, het is toch wel heel erg makkelijk!

Foto hoeft niet toch?
pi_56306029
Mirte even gewogen vanmiddag, ze was 4820 gram . De wijkverpleegkundige had weer opmerkingen over de hoeveelheid voeding, maar toen ik zei dat het schoon opging en er niks terug kwam kon ze niks anders dan concluderen dat ze het dan misschien op dit moment wel nodig zou hebben .
Ik moest niet raar opkijken als ze volgende week ineens minder ging drinken... Haha, leer mij mijn kind kennen, ik gok dat dat niet zo gauw zal gebeuren . Over ruim 2 weken weer afspraak op CB, dan zullen we wel verder kijken. Voor nu moest ik het maar zo laten (ik was ook niet anders van plan...).
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')