Die heb ik, maar die snap ik niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Be er zijn ook speciale magnetron-sterilisators hoor. Zeven minuutjes in de *ping* en klaar is alles weer! Vind dat uitkoken toch wel een hoop gedoe, zeker als je eerst nog moet wachten tot het water kookt.
SOG, lijkt me meer een SOA dan studie ontwijkend gedragquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef owlet het volgende:
Alles kan er gewoon tegelijk in, BE. Als je het helemaal volgens de regels zou willen doen dan moet je ook in een pan de flessen eerst en daarna de spenen.
Dit omdat spenen sneller vergaan door het uitkoken maar dat stamt nog uit de tijd van de bruine rubberspenen
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.![]()
Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
nee ik heb het verschrikkelijk vervelende vermogen de meest onzinnige kennis te onthouden en me niet te kunnen concentreren op kennis die ik op moet nemen.
dat soort info hier uitgebreid plaatsen heeft ook nog wel eens te maken met een drastisch gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)
Ze hoeven geen liter vocht binnen te krijgen hoor! Het minumum aan vocht is 500 ml, bij Damian krijg ik er ook echt niet meer op in een dag. Als hij een liter binnen zou moeten krijgen was hij inmiddels wel uitgedroogd denk ik.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Die 1 liter is voor zuigelingenmelk. 700/800ml voor de opvolgmelk. En dan moeten ze eigenlijk nog wel een liter vocht krijgen, dus de andere 200/300 komt dan uit fruit/groente en thee/sap etc. Maarja dat heb je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag geregeld...
En was 500 ml niet het minimum van zuigelingenmelk? (bijv als ze ziek zijn)
Een hoektandje zou ook wel vroeg zijn, dat waren (dacht ik) juist de laatste tandjes die doorkomen.. Hier was het vermoedelijke tandje van Chris ook maar zo'n wit bultje. Het zit er nu nog steeds, dus ook nog een tandeloos kereltje hier..
naja, 4 voedingen.. eigenlijk 5, want Chris krijgt om 17.30 nog pap. Dat is eigenlijk de 5e voeding, maar dat is zo weinig (70 ml), al heeft hij het wel nodig.
Maar vandaag was het de laatste keer pap.. Vanaf morgen gaan we aan de groentes om die tijd. Eens kijken of hij daar net zo van smult als de pap.. De bos wortelen ligt klaar
Het water komt bij ons gewoon uit de magnetron, meneer vind alles best, als het maar genoeg is..
Ja, alleen het water in de magnetron.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kreeg hij echt krampjes daarvan? Ook als je alleen het water in de magnetron doet?
Want dat is dus wat idd niet 'mag', de melk in de magnetron.
Wij doen het water in de magnetron en daarna pas het poeder erbij.
Vaak is het zo dat je rond de 6 maanden op 4 flessen zit van 200. Als je dan groente gaat geven dan valt er al vrij snel 1 weg. Dus dan kom je uit op 3 keer 200, vaak heeft een baby daar echt wel genoeg aan met een fruithapje erbij. In groente en fruithap zit natuurlijk ook vocht. En baby heeft minimaal 500ml vocht nodig. Als je het idee hebt dat je kindje tussendoor dorst heeft kan je hem ook wat anders aanbieden, water, lauwe thee, dat soort dingenquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:15 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ja, alleen het water in de magnetron.
Ik had iets dergelijks gelezen in Kinderen, dus was verder niet verbaasd erover.
Vwb uitkoken, wij gebruiken zakken van medela. hop, 60cc water erin, speen erbij, fles uit elkaarr trekken, bovenkant dicht *ping* klaar. Niets rekjes, hartstikke simpel. Neemt ook geen ruimte in beslag.
Hoe zit dat nou precies met opvolgmelk? Vanaf 6 mnd, dat snap ik. maar hij krijgt toch niet van de nee dag op de andere 300cc vocht binnen via andere wegen? Zolang hij behoefte houdt aan fles, kan dat toch ook gewoon?of is het dan ineens max. 800cc en wee uw gebeente als u meer geeft?
![]()
Hahaha BE nou zo ingewikkeld is het niet hoor. Heb je ook zo'n grote witte ronde van Prenatal? Wij zetten alle flessen er gewoon rechtop in (opening naar onderen) en de spenen ook. De ringen kan je gewoon om het 'handvat' (of staafje) heen doen. Hoeft niet, maar is gewoon handig ivm de beperkte ruimte in zo'n ding.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar die ringen zouden weer in het midden om een staafje heen moeten oid.![]()
Mss dat ik hem nog wel eens tevoorschijn trek en foto's maak. Kunnen jullie me er doorheen coachen.
Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier heb ik ongeveer een dikke 3 week gespoeld na het plassen.
Gebruikte er een maatbeker voor die ik vulde met lekker warm water. Vond het spoelen echt heerlijk elke keer.
Gelukkig boven een badkamer met wc waar de wastafel naast hangt.
Tijdens het plassen de maatbeker vullen met water en spoelen maar
Maar jouw kindje slaapt eerst 12 uur dan 4 en daarna 7 uur achter elkaar of lees ik het verkeerd?
Dacht dat er maar een bepaald aantal uur tussen de voedingen mag zitten. (6 uur max is tegen mij gezegd)
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:36 schreef appelsap het volgende:
[..]
Denk dat ze bedoelt dat haar kindje op die tijden wakker werd om te eten en dat ze daarna weer lekker door konden slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |