En we gaan over in de lunchdipquote:
godver, zie het nu ook, binnen 15 minuten bijna 2%quote:Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Meer dan vier procent lager nu, ook op de beurzen om ons heen.
De midcap index bijna min zes procent.
Join the club. 50% kwijtgeraakt. Wel binnen een jaar, maar toch.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef Zeg_Maar het volgende:
tering zeg.
door mijn hebzucht, ondanks dat ik dit wel zag aankomen, toch mijn aandeeltje te lang vastgehouden.
van een winst van 20% naar een verlies van 40% in 6 fucking weken.
al verkocht of houdt je het aan?quote:Op maandag 21 januari 2008 11:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Join the club. 50% kwijtgeraakt. Wel binnen een jaar, maar toch.
Zat allemaal in vastgoedfondsen, net 2 weken geleden verkocht en overgegaan in fonden in India en Gold. Maar goed, op 1 fonds in India al 20% kwijtgeraakt in 3 dagen. Zie die echter wel weer straks gaan stijgen, misschien nog wat bijkopen nu het toch laag staat.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:01 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
al verkocht of houdt je het aan?
denk dat ik deze pijnlijke rit maar uitzit.
binnen 2 jaar is het misschien weer op het niveau van 2 maand geleden
en onze oosterburen noten DAX -5.2% en TecDax -6.6%quote:Op maandag 21 januari 2008 12:14 schreef Robin2130 het volgende:
AMX-index -6.03%
AEX-index -3.90%
Lang geleden dat er zulke sterke dalingen waren
tja, lol, mijn aandeel is 43% gedaald in totaal.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:18 schreef JimmyJames het volgende:
De Duitse beurs wtf?
Die is echt gecrasht.
optimistquote:Op maandag 21 januari 2008 12:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Duitse DAX zakte even meer dan 400 pnt (5,7%)![]()
BLACK Monday is het nog niet, dat zet ik erin bij -7% ofzo
Wat had je dan gekocht? Turbo's of zo? Of tomtom?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:23 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
tja, lol, mijn aandeel is 43% gedaald in totaal.
en ik heb hem op een dieptepunt gekocht, kun je nagaan hoe anderen zich voelen![]()
naja, geld maakt niet gelukkig toch.
Het kan nog wokkel; tis nog geen half zesquote:Op maandag 21 januari 2008 12:41 schreef Wokkel het volgende:
Vrijdag had je nog van die mensen die zeiden 'Maandag USA dicht, dus AEX up'.
De markt heeft altijd gelijk.
Gewoon vasthouden dus. 'Never lose money'.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:31 schreef Zeg_Maar het volgende:
arques industries
http://www.ariva.de/quote/profile.m?secu=5611&kx=s
ach dat geblaat van al die analisten stelt vaak weinig voor.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:41 schreef Wokkel het volgende:
Vrijdag had je nog van die mensen die zeiden 'Maandag USA dicht, dus AEX up'.
De markt heeft altijd gelijk.
andere optie die ik overweeg is om nu te verkopen en weer te kopen als de beurs omhoog gaat over lange tijd.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:45 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Gewoon vasthouden dus. 'Never lose money'.
Voor een keer gaat derivatenland Nederland minder hard dan de rest van Europa met de CAC40 en de DAX als uitschieters. Ik denk niet dat er deze week een significant herstel komt. Want wallstreet gaat morgen GEHEID down.
De vraag is alleen hoeveel down.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:45 schreef JimmyJames het volgende:
Want wallstreet gaat morgen GEHEID down.
gokje:quote:Op maandag 21 januari 2008 12:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De vraag is alleen hoeveel down.
Uhm, de S&P future is 4,5% gekelderd. Daar zijn we zo hard op gezakt. Dat is dus al ingecalculeerd.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:45 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er deze week een significant herstel komt. Want wallstreet gaat morgen GEHEID down.
quote:'Acceleratie naar paniek op de beurs'
Bron : DFT
AMSTERDAM (DFT) - "Er sprake van een acceleratie naar paniek op de beurs", meent handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "Het Armageddon lijkt te zijn begonnen", is zijn onheilspellende visie.
Vandaag is de AEX-index flink in mineur en moet ruim 3 procent terug. Dit in navolging van de Aziatische beurzen en Wall Street, afgelopen vrijdag. Met name de financiële concerns zitten in de hoek waar de rake klappen vallen.
Volgens Koenders heeft de zwakte bij de financials te maken met slecht nieuws rond de Amerikaanse obligatieverzekeraars MBIA en AMBAC die vorige week respectievelijk 48 en 71 procent in waarde verloren. Kredietbeoordelaar Moody's denkt erover om de huidige AAA-rating van het duo te verlagen. Obligatieverzekeraars schrijven verzekeringen uit die de klant beschermen tegen gemiste betalingen door de uitgever van een obligatie. Voor dergelijke ondernemingen is een AAA-beoordeling van vitaal belang.
Volgens Koenders blijkt uit dit slechte nieuws dat ook de obligaties van banken en zakenbanken niet meer veilig zijn voor de negatieve gevolgen van de kredietcrisis.
De handelaar zegt dat hij vandaag nog niet aan het kopen is geslagen. " Ik ben alleen bezig met het sluiten van posities. Aan kopen denk ik nog niet. "
"Het vertrouwen is gereduceerd tot nul. Beleggers gooien de spreekwoordelijke handdoek in de ring", meent handelaar Rik Zwaneveld van AFS Brokers.
Het Damrak krijgt vandaag geen steun van Wall Street, dat vanwege Martin Luther King Day is gesloten.
We staan al op -6%quote:Op maandag 21 januari 2008 12:50 schreef Perrin het volgende:
Bij -5% wordt de handel stilgelegd?
En op het nosjournaal op de radio noemde men net een daling van 2%, terwijl het volgens mij al tot 5% is opgelopen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:00 schreef MrJones het volgende:
Het gaat echt keihard het laatste kwartier.
quote:"Er sprake van een acceleratie naar paniek op de beurs", meent handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "Het Armageddon lijkt te zijn begonnen", is zijn onheilspellende visie.
Voor mij precies het zelfde. Ergste bij mij is alleen dat mijn vader eerder een rabobank adviseur gelooft dan zijn eigen zoonquote:Op maandag 21 januari 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
ikke wel ja: word er al sinds vorig jaar om uitgelachennu ik: hahahahahaha
![]()
![]()
![]()
Financieel adviseursquote:Op maandag 21 januari 2008 14:00 schreef nibbieworld het volgende:
[..]
Voor mij precies het zelfde. Ergste bij mij is alleen dat mijn vader eerder een rabobank adviseur gelooft dan zijn eigen zoon![]()
Dat gaat hem bakken met geld kosten.
Goede vraag. Ik ben heel benieuwd wat daar gaat gebeuren. Ik denk niet veel goeds.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe laat gaat Wall Street open?
Wall street blijft dicht vandaag ivm Luther King dag..quote:Op maandag 21 januari 2008 14:12 schreef ErikT het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik ben heel benieuwd wat daar gaat gebeuren. Ik denk niet veel goeds.
Inderdaad. Gaat het daar straks keihard naar beneden, gaat de rest van de wereld ook verder downhill, gaan de Amerikanen weer een domme actie uithalen om het nog proberen te fixxen, mensen hebben er geen vertrouwen in, nog verder naar beneden etcquote:Op maandag 21 januari 2008 14:12 schreef ErikT het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik ben heel benieuwd wat daar gaat gebeuren. Ik denk niet veel goeds.
Mmm, geluk bij een ongeluk misschien? Of juist niet natuurlijk..quote:Op maandag 21 januari 2008 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wall street blijft dicht vandaag ivm Luther King dag..
Ja. Maar hoe laat morgen.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wall street blijft dicht vandaag ivm Luther King dag..
Om 15:30 Nederlandse tijd..quote:
Net zo laat als elke dag, het is in de VS bij newyork altijd 8 uur eerder. Of denk je dat we ook nog een tijdcrash gaan krijgen door een beurscrash.quote:
putopties?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Hm, en waar zouden we straks op in moeten stappen?
Haha.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zo laat als elke dag, het is in de VS bij newyork altijd 8 uur eerder. Of denk je dat we ook nog een tijdcrash gaan krijgen door een beurscrash.
quote:Op maandag 21 januari 2008 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zo laat als elke dag, het is in de VS bij newyork altijd 8 uur eerder. Of denk je dat we ook nog een tijdcrash gaan krijgen door een beurscrash.
Leg dat maar eens uit aan mijn vader.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef ErikT het volgende:
[..]
Financieel adviseurs
Als er één soort mensen is waarnaar je niet moet luisteren...
Ik denk niet dat dat nog nodig isquote:Op maandag 21 januari 2008 14:25 schreef nibbieworld het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan mijn vader.
Dank jequote:
quote:The New York Stock Exchanges provides an efficient method for buyers and sellers to trade shares of stock in companies registered for public trading. The exchange provides price discovery via an auction environment designed to produce the fairest price for both parties. Since September 30, 1985, the NYSE trading hours have been 9:30–4:00 ET.
Hoe zit het met mensen die een bellegingshypotheek hebben?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:32 schreef santax het volgende:
Hehehe, de deurwaarders in a'dam krijgen het druk deze week. Komt vast het e.e.a. vrij op de grachten/dam
Hmmmz hij gaat hier erg traag, maar na 4 minuten wachten ofzo kwam ik erin.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:32 schreef Libris het volgende:
Ik wou de schade even bekijken op mijn Internet bankieren. Kan ik niet inloggen op de ABN site... Ook lekker..
Het begint inderdaad weer wat op te klimmen, maar dat schijnt over de hele linie zo te zijn, dus ook in Frankrijk, Duitsland en Engeland.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:34 schreef zquing het volgende:
't valt toch wel mee bij de aex?
Van NL-financials gaat nog wel 1/5 af als de eerste US bank omvalt, hoorquote:Op maandag 21 januari 2008 14:36 schreef Scorpie het volgende:
6% nu in de min toch? Tijd om leuke aandelen te kopen, bijvoorbeeld ING ofzo.
Idd... dan is het (financiële) leed niet te overzien...quote:Op maandag 21 januari 2008 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
Nou er gaat nu een gerucht dat Citigroup weleens zou kunnen omvallen. Berg je als dat gebeurt.
waar komt die vandaan? (oftewel: linkjes e.d. svp)quote:Op maandag 21 januari 2008 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
Nou er gaat nu een gerucht dat Citigroup weleens zou kunnen omvallen. Berg je als dat gebeurt.
De stroom gaat uit en we gaan terug naar de middeleeuwen. Weer te paard naar het werk, geweldigquote:Op maandag 21 januari 2008 14:40 schreef BossFight het volgende:
Ik heb misschien een beetje een domme vraag. Maar ik kan op het ogenblik niet echt een beeld vormen van wat hier de directe concequenties van zullen zijn voor ons. Enlighten me please?!
Daar heb ik er al genoeg vanquote:Op maandag 21 januari 2008 14:36 schreef Scorpie het volgende:
6% nu in de min toch? Tijd om leuke aandelen te kopen, bijvoorbeeld ING ofzo.
als je aandelen hebt: *het zaadje*quote:Op maandag 21 januari 2008 14:40 schreef BossFight het volgende:
Ik heb misschien een beetje een domme vraag. Maar ik kan op het ogenblik niet echt een beeld vormen van wat hier de directe concequenties van zullen zijn voor ons. Enlighten me please?!
Een van de dingen die je kan overkomen als je niet zelf belegt is dit scenario:quote:Op maandag 21 januari 2008 14:40 schreef BossFight het volgende:
Dat gaat een heel nieuw licht werpen op de bekende 'dominotheorie'.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
maar dan krijg je te maken met het depositogarantiestelsel binnen de Wet op het financieel toezicht (Wft) http://www.spaarbaak.nl/art_Collectieve_Garantie_Regeling.htmlquote:Op maandag 21 januari 2008 14:46 schreef santax het volgende:
[..]
Een van de dingen die je kan overkomen als je niet zelf belegt is dit scenario:
Je hebt je spaarcentjes op je bank. De bank gebruikt dat geld om enerzijds uit te lenen aan anderen, maar omdat ze meer willen verdienen hebben ze er ook aandelen mee gekocht. Beleggen dus. En straks zijn al die aandelen niets meer waard.... En ondanks dat jij geen belegregeling hebt met de bank... is jouw geld dan eigenlijk toch foetsie... en van 1 klant kunnen ze dat prima compenseren, maar ook van 50% van de klanten? Of 60%?
Kan het niet terugvinden helaas (slechte journalist dat ik ben).quote:Op maandag 21 januari 2008 14:42 schreef simmu het volgende:
[..]
waar komt die vandaan? (oftewel: linkjes e.d. svp)
Ben ik helemaal met je eens, maar het was dan ook een doemscenarioquote:Op maandag 21 januari 2008 14:49 schreef simmu het volgende:
[..]
maar dan krijg je te maken met het depositogarantiestelsel binnen de Wet op het financieel toezicht (Wft) http://www.spaarbaak.nl/art_Collectieve_Garantie_Regeling.html
dus ook dan wordt de soep niet zo heet gegeten als dattie opgediend wordt
Ik doe met je mee. Weliswaar niet met veel geld, maar hey.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik kan niet wachten tot ze wat verder gezakt zijn. Dan alleen nog het beste inkooppunt kiezen en we gaan er weer voor. Aplaus voor mezelf dat ik eind vorig jaar alles verkocht heb.
quote:Dow 11,782.00 -324.00 -2.68
S&P 500 1,280.00 -45.30 -3.42
NASDAQ 1,794.75 -54.75 -2.96
tja, dan mag jij zeggen wat het beste inkoopmoment is.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik kan niet wachten tot ze wat verder gezakt zijn. Dan alleen nog het beste inkooppunt kiezen en we gaan er weer voor. Aplaus voor mezelf dat ik eind vorig jaar alles verkocht heb.
quote:Op maandag 21 januari 2008 15:28 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
tja, dan mag jij zeggen wat het beste inkoopmoment is.
stel dat de situatie aan het einde deze week verbeterd.
jij koopt in, maakt maandag en dinsdag een klein winstje dan komt er weer een lijk uit de amerikaanse kast waarbij het laatste beetje vertrouwen weggeslagen word waarbij de wereldwijd de beurzen nog eens met 20% dalen.
Over een weekje ofzo eens wat geld erin pompen, kijken wat er uit komt.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]duh, het beste inkoopmoment is natuurlijk niet deze week. Eerst maar zien of de recessie echt doorgaat, anders heeft het weinig zin. De komende tijd kunnen we ons wel vermaken met opties (kleine bedragen natuurlijk, gewoon spelerij wat ervaring ermee opdoen)
altijd wel iets.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over een weekje ofzo eens wat geld erin pompen, kijken wat er uit komt.
Inmiddels alweer heel wat meer:quote:Op maandag 21 januari 2008 20:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
gelukkig heeft Bush voldoende uitgegeven afgelopen jaren
Bush kan niets uitgeven, dat doet het congres..quote:Op maandag 21 januari 2008 20:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
gelukkig heeft Bush voldoende uitgegeven afgelopen jaren
Volgens mij geeft die enkel een goedkeuring voor de volgende ''debt grens''.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Bush kan niets uitgeven, dat doet het congres..
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:21 schreef Billary het volgende:
[..]
Volgens mij geeft die enkel een goedkeuring voor de volgende ''debt ceiling’''.
http://nl.youtube.com/watch?v=ruSqkSAdWUw&feature=related
Het congres heeft de "power of the purse". Dus hoewel Bush z'n plannen, zoals de invasie van Irak heel veel geld kosten, is het aan het congres om de nodige financiering goed te keuren.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:21 schreef Billary het volgende:
[..]
Volgens mij geeft die enkel een goedkeuring voor de volgende ''debt grens''.
http://nl.youtube.com/watch?v=ruSqkSAdWUw&feature=related
Er is de afgelopen dag heel wat geld in rook opgegaan. En de openhaard heeft nog steeds honger.quote:Fortis moet mogelijk miljarden aan CDO's afschrijven
Nu.nl
Bankverzekeraar Fortis heeft circa 5 miljard euro uitstaan aan subprime-gerelateerde 'Collateralized Debt Obligations' (CDO's). Vergeleken met ING, Aegon en ABN Amro een hoge exposure. Als de kredietcrisis aanhoudt dreigen forse afschrijvingen.
ANP
Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com
Fortis gaf bij de presentatie van de derde kwartaalcijfers inzage in het belang dat de groep heeft in zogeheten gestructureerde kredietproducten of derivaten. De (papieren) waarde van de 'structured credit investment portfolio' bedroeg per 1 oktober 2007 circa 53 miljard euro. Volgens het bestuur 'goed gediversifieerd' en voor 97 procent met een rating van AAA, AA of A.
Vele miljarden
"If current market environment persists, it is envisaged that by year-end the net exposure of the subprime CDO portfolio will be less than 10 procent of the total structured credit portfolio", aldus de toelichting tijdens de analistenbijeenkomst. Fortis heeft dus ultimo 2007 waarschijnlijk zo’n 5 miljard aan CDO's op de balans staan en vele miljarden meer aan andere gestructureerde producten.
CDO's zijn obligaties, gekoppeld aan (hypotecaire) leningen, die de kredietinstelling hergroepeert en in pakketjes opnieuw verkoopt aan beleggers, met verschillende risico- en rendementsschijven. De genoemde 5 miljard heeft betrekking op subprime CDO's, daarnaast heeft Fortis exposure in de subprime-markt via diverse Mortgage Backed Securities en Asset Backed Securities.
Verslechterd
De exposure van Fortis is gebaseerd is op eigen prognoses van begin november, terwijl marktomstandigheden de laatste weken aanzienlijk zijn verslechterd. Verliezen zijn dus mogelijk nog veel groter. Financiële markten blijven in mineur, ratings worden wekelijks verlaagd en collega-banken schrijven miljarden aan gestructureerde derivaten af.
Merrill Lynch CEO John Thain is duidelijk. "We had $15 billion of them (CDO's) on the books in September and now that has been written down to $4.4 billion. Essentially they are being valued on their interest only component." Hij noemt de CDO markt in december "non existent". Kwestie van tijd dat ook Fortis met de billen bloot moet.
Nederlandse tijd. Voor opening beurs in de VS.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:18 schreef DJKoster het volgende:
14:00 is VS tijd of Nederlandse tijd?
*Neemt alvast plaats in de achtbaan*
Oei..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nederlandse tijd. Voor opening beurs in de VS.
self fulfilling prophecy he.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 05:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
Altijd grappig hoe angst voor recessie juist een recessie veroorzaakt [afbeelding]
Hehehehe, nice one.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:34 schreef Isegrim het volgende:
En dan zeggen ze dat vrouwen zich te veel laten leiden door hun emoties... Volgens mij is 90% van de mensen die zich met dit gebeuren bezighouden man.
popcorn in de magnetron.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:59 schreef ryan_atwood het volgende:
en we gaan open, spannend
WAT?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:57 schreef SnuggLe het volgende:
En de CAC nu al 14% in de min....
Dat is niet waar hoor, maar het is wel een bloedbad (heb er geen RT van op het moment).quote:
Als je opties hebt. Of net al je aandelen kwijt bent voor de krach. Do the math.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:07 schreef Gunner het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier plezier aan kunnen beleven gezien de reacties in dit topic.
Denk niet dat het plezier is. Dit is iets wat zelden gebeurd, dus wil ik het wel volgen een beetje.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:07 schreef Gunner het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier plezier aan kunnen beleven gezien de reacties in dit topic.
Nee die klopt niet, ALLE fondsen in de CAC staan op meer dan die 2,75%!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:06 schreef Damzkieee het volgende:
CAC ¤ 4.613,79 -2,75%
15:30 NL tijdquote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:08 schreef Revolution-NL het volgende:![]()
Gaat weer lekker vandaag![]()
Hoe laat gaat Amerika open?
Tjah ook die redenen zijn belangrijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als je opties hebt. Of net al je aandelen kwijt bent voor de krach. Do the math.
Ramptoerisme.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:07 schreef Gunner het volgende:
Die moet 2 x met zijn hamer slaan.... hij is open... en nu is hij dicht.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:08 schreef indahnesia.com het volgende:
DOW futures -600
Nasdaq - 70
Ook niet echt weinig zeg maar. Bij opening kan ie meteen weer dicht voor de eerste cool down.
als dat maar goed gaat dan. Zijn die tijdelijke sluitingen dan niet gewoon automatische rust-periodes om o.a. de gedane orders te verwerken?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die moet 2 x met zijn hamer slaan.... hij is open... en nu is hij dicht.
Bron?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee die klopt niet, ALLE fondsen in de CAC staan op meer dan die 2,75%!
DAX eveneens -5%
Maar stelt dus niets voor tov de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:08 schreef indahnesia.com het volgende:
DOW futures -600
Nasdaq - 70
Ook niet echt weinig zeg maar. Bij opening kan ie meteen weer dicht voor de eerste cool down.
Binck Trader (live koersen). Maar de index berekent ie niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:12 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bron?
Misschien loopt mijne iets achter.
http://koersen.beurs.nl/koersen/quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:11 schreef indahnesia.com het volgende:
Waar actuele standen te zien trouwens?
owh, dan hebben ze geluk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Maar stelt dus niets voor tov de rest van de wereld.
Handel wordt pas stilgelegd bij -1350 op de Dow.
Ook daar gaat het toch wel flink omlaag, daarnet nog -600.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Opening call Dow: -740 punten.
Wou dat ik er al uit gestapt was.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:28 schreef Scorpie het volgende:
Tering, hoe lang gaan we dit nog meemaken, wanneer zal de tijd rijp zijn om in te stappen
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:29 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wou dat ik er al uit gestapt was. [afbeelding]
Daar zullen we inderdaad op moeten wachten.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:33 schreef Drugshond het volgende:
400 lijkt toch wel een beschermde ondergrens. Er zit herstel in. Maar goed als die Amerikaanse leeuw straks gaat huilen/brullen weten we pas echt waar we staan.
Tsjah dat is natuurlijk het risico van je geld in deze gebakken lucht te 'investeren'quote:
Ik ben er accuut uitgestapt toen de euribor omhoogschoot. Als de banken elkaar zo wantrouwen, dan is de basis onder het financiele stelsel te wankel om je geld in aandelen te hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Tsjah dat is natuurlijk het risico van je geld in deze gebakken lucht te 'investeren'
Dat wist je toen je er aan begon.
Ja idd... eigenlijk ben je weer net te laatquote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:41 schreef Scorpie het volgende:
Kopen Kopen Kopen Kopen!!!!
Dan moet je met kortlopende turbo`s enzo gaan werken, daghandel.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:47 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd... eigenlijk ben je weer net te laat![]()
hij is nu nog maar -2.51%
De dag is nog niet voorbij.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:47 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd... eigenlijk ben je weer net te laat![]()
hij is nu nog maar -2.51%
Zou mooi zijn. Nog een paar goeie klappen a 6, 7% naar beneden en dan zijn het leuke instapmomenten denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:49 schreef DJKoster het volgende:
[..]
De dag is nog niet voorbij.....
Gok: -3,5% als Wall Street opengaan, en daarna lekker snel naar beneden tot -7,0%
Je kan ook speculeren op winst en/of verlies...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet je met kortlopende turbo`s enzo gaan werken, daghandel.
Ik ben totaal niet ervaren in de beurswereld, heb alleen wat ingelezen over dat onderwerp, maar je kan zo een paar duizend euro winst maken en een zooi verlies.
I know, en over 2 jaar staat alles hier weer in de plus hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Tsjah dat is natuurlijk het risico van je geld in deze gebakken lucht te 'investeren'
Dat wist je toen je er aan begon.
Dat was het schrik-effect dus.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:58 schreef ItaloDancer het volgende:
In Engeland staan ze al in de plus [afbeelding]
Dat gaat wel heel snel richting de plus, maar we hebben dan ook de bodem van 400 getest.. en die staat nog!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:00 schreef Scorpie het volgende:
-1,02 % nu.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:02 schreef ItaloDancer het volgende:
In Frankrijk liggen veel fondsen stil vanwege te grote stijgingen (10%) sinds de opening.
da's minder dan een half procentquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:03 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX nog twee punten in de min.
en in het komende uurtje ook als het weer lekker omlaag gaatquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:07 schreef ryan_atwood het volgende:
Je had nu echt in een uurtje heel lekker kunnen verdienen
Het gaat weer omlaag, en de VS is nog niet open.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:10 schreef Drugshond het volgende:
Waarin zit het significante verschil dat de Aziatische beursen diep-rood sluiten. En we hier nu break-even lopen.
Onzekerheid in Azië. We openen hier 5% lager, zwaar oversold, en we zien dat de futures in Amerika niets dramatisch is. +de hoop dat het allemaal goed komt in Amerika vanmiddag (Bernanke?). En als je ziet dat alles herstelt stapt iedereen in, sneeuwbaleffect, slim ook want als het in zo'n daling omhoog gaat, dan gaat het ook als een komeetquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:10 schreef Drugshond het volgende:
Waarin zit het significante verschil dat de Aziatische beursen diep-rood sluiten. En we hier nu break-even lopen.
DAX staat 1,8% lager, op de meeste sites is ie vertraagd. (Semi)live is ie op www.usmarkets.nlquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:12 schreef indahnesia.com het volgende:
De DAX is trouwens wel de achterblijver vandaag zeg.. nog altijd -3%
Jah, -2.5 hier nu... loopt wellicht 20 min achter of zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
DAX staat 1,8% lager, op de meeste sites is ie vertraagd. (Semi)live is ie op www.usmarkets.nl
let maar goed op dan, voor je het weet grijp je mis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:19 schreef Hi_flyer het volgende:
Vanmorgen wat gekocht en dat lijkt op korte termijn op het juiste tijdstip te zijn gebeurd [afbeelding]
Ben wordt omgelegd op de vergadering; Europa +10 %quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben verlaagt rente met 1 procentpunt -> Europa 6% omhoog
Ben verlaagt rente met 0,75 procentpunt -> Europa 4% omhoog
Ben verlaagt rente met 0,5 procentpunt (met vooruitzicht) -> Europa 2 à 3% omhoog
Ben verlaagt rente met 0,5 procentpunt (zonder vooruitzicht) -> Europa onveranderd
Ben verlaagt rente met 0,25 procentpunt -> uitgesloten, in dat geval Europa -10% ofzo [afbeelding] [afbeelding]
Ben laat niets van zich horen -> Europa 3% omlaag
Ben houdt een praatje zonder iets te doen -> Europa 6% omlaag
[afbeelding]
Waarom is dat mooi?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Ben verlaagt rente met 0,25 procentpunt -> uitgesloten, in dat geval Europa -10% ofzo
Dat zou mooi zijn
ik zou die van ambac als belangrijker bestempelen. dat toont hoe diep de hypotheek/SIV/creditcrunch ellende zit. (verzekeringen!)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh ja om 14:00 nog de cijfers van de Bank of America, ook niet onbelangrijk.
Vandaag toch ook cijfers van het vertrouwen van investeerders in de States, of is dat hetzelfde?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zou die van ambac als belangrijker bestempelen. dat toont hoe diep de hypotheek/SIV/creditcrunch ellende zit. (verzekeringen!)
Een uitgebreider stukje over ambac en MBIA.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zou die van ambac als belangrijker bestempelen. dat toont hoe diep de hypotheek/SIV/creditcrunch ellende zit. (verzekeringen!)
Och, 4,5% rente op een spaarrekening is toch wel aardigquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:03 schreef Gia het volgende:
Wat ben ik blij dat ik er niet op in ben gegaan toen de rabobank ons 'beleggen' aan wilde smeren.
Nee, ik zet het liever op een spaarrekening, dan weet ik zeker dat er iets bijkomt, hoe weinig ook.
als de beuren er aan gaan, wordt de rente verlaagd, en dan ga je ook onderuit met je spaarrekening.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:03 schreef Gia het volgende:
Wat ben ik blij dat ik er niet op in ben gegaan toen de rabobank ons 'beleggen' aan wilde smeren.
Nee, ik zet het liever op een spaarrekening, dan weet ik zeker dat er iets bijkomt, hoe weinig ook.
Maar wat je erop hebt staan wordt niet minder.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
als de beuren er aan gaan, wordt de rente verlaagd, en dan ga je ook onderuit met je spaarrekening.
maar een negatieve rente wordt het niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
als de beuren er aan gaan, wordt de rente verlaagd, en dan ga je ook onderuit met je spaarrekening.
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
maar een negatieve rente wordt het niet.
absoluut is het niet, relatief gezien dan wel inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijn [afbeelding]
Optimistisch vooruitzicht..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een uitgebreider stukje over ambac en MBIA.
http://www.moneyandmarkets.com/Issues.aspx?NewsletterEntryId=1381
ik zou me niet zo'n zorgen maken over inflatie, de centrale banken jammeren daar wel over, maar da's niet het echte spookbeeld. het is stagflatie waar ze allemaal doodsbang voor zijn nu.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijn
Dan haal ik er meteen mijn geld af. Het staat namelijk niet vast.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijn
Daar lijkt het wel op ja, een goede rationele verklaring zie ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:45 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij is dat gedoe met die beurzen echt een typisch geval van 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest'.
HELLUP, we zijn bang dat straks de koersen gaan dalen, dus laten we ze nu maar instorten
V.
Nog anderhalf uurquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:36 schreef athlonkmf het volgende:
lijkt mij vooral te komen door koopjesjagers, stuiptrekkingen.
Ik wacht de beursopening van amerika af.
Om te verkomen dat de beurs helemaal instort. Zoals in India op een gegeven moment op -11% stond.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:46 schreef zquing het volgende:
Wat is 't nut eigenlijk als een beurs wordt stopgezet?
Ik weet niet wat de consensus was... maar blijkbaar was op (iets) minder gerekend...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:03 schreef gronk het volgende:
Die CDO-waardevermindering is meer of minder dan verwacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |