abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56199825
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:40 schreef BossFight het volgende:
Ik heb misschien een beetje een domme vraag. Maar ik kan op het ogenblik niet echt een beeld vormen van wat hier de directe concequenties van zullen zijn voor ons. Enlighten me please?!
als je aandelen hebt: *het zaadje*
als je geen aandelen hebt: wellicht dat er op termijn wat ontslagen vallen, maar an sich kan het best zo zijn dat een echte crash weinig gevolgen heeft. wellicht een milde recessie. de economie als geheel plaatje is in europa vrij stabiel.

zonder meer is het hoog tijd voor een schoonmaak actie van de 'slechte' aandelen. een crash hoeft niet alleen maar evil en slecht te zijn. eigenlijk is het niets anders dan een marktcorrectie, hij gaat alleen een beetje hard en snel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56199843
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:40 schreef BossFight het volgende:
Ik heb misschien een beetje een domme vraag. Maar ik kan op het ogenblik niet echt een beeld vormen van wat hier de directe concequenties van zullen zijn voor ons. Enlighten me please?!
Een van de dingen die je kan overkomen als je niet zelf belegt is dit scenario:

Je hebt je spaarcentjes op je bank. De bank gebruikt dat geld om enerzijds uit te lenen aan anderen, maar omdat ze meer willen verdienen hebben ze er ook aandelen mee gekocht. Beleggen dus. En straks zijn al die aandelen niets meer waard.... En ondanks dat jij geen belegregeling hebt met de bank... is jouw geld dan eigenlijk toch foetsie... en van 1 klant kunnen ze dat prima compenseren, maar ook van 50% van de klanten? Of 60%?
pi_56199844
Ik zat vorige maand te kijken hoe het ging met de euribor. En zag toen dat van de ene op de andere dag de interbankaire rente steeg van 4.1% naar 4.7%. De volgende dag ben ik helemaal uit aandelen gestapt.
  maandag 21 januari 2008 @ 14:46:44 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56199851
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
Nou er gaat nu een gerucht dat Citigroup weleens zou kunnen omvallen. Berg je als dat gebeurt.
Dat gaat een heel nieuw licht werpen op de bekende 'dominotheorie'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_56199910
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga me dus voorlopig nog even niet al te veel zorgen maken.
I am the Alpha and the Omega
pi_56199933
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:44 schreef Libris het volgende:

[..]

Daar heb ik er al genoeg van
Gaan wel stijgen let maar op.
pi_56199938
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:46 schreef santax het volgende:

[..]

Een van de dingen die je kan overkomen als je niet zelf belegt is dit scenario:

Je hebt je spaarcentjes op je bank. De bank gebruikt dat geld om enerzijds uit te lenen aan anderen, maar omdat ze meer willen verdienen hebben ze er ook aandelen mee gekocht. Beleggen dus. En straks zijn al die aandelen niets meer waard.... En ondanks dat jij geen belegregeling hebt met de bank... is jouw geld dan eigenlijk toch foetsie... en van 1 klant kunnen ze dat prima compenseren, maar ook van 50% van de klanten? Of 60%?
maar dan krijg je te maken met het depositogarantiestelsel binnen de Wet op het financieel toezicht (Wft) http://www.spaarbaak.nl/art_Collectieve_Garantie_Regeling.html

dus ook dan wordt de soep niet zo heet gegeten als dattie opgediend wordt
  maandag 21 januari 2008 @ 14:50:28 #108
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56199955
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:42 schreef simmu het volgende:

[..]

waar komt die vandaan? (oftewel: linkjes e.d. svp)
Kan het niet terugvinden helaas (slechte journalist dat ik ben).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_56199966
maar kunnen we even terug naar die geruchten over citigroup?
duh, laat maar
pi_56199979
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:49 schreef simmu het volgende:

[..]

maar dan krijg je te maken met het depositogarantiestelsel binnen de Wet op het financieel toezicht (Wft) http://www.spaarbaak.nl/art_Collectieve_Garantie_Regeling.html

dus ook dan wordt de soep niet zo heet gegeten als dattie opgediend wordt
Ben ik helemaal met je eens, maar het was dan ook een doemscenario
pi_56200004
ah: hier heb ik iets: goldman sachs die citigroup verlaagt van neutral naar sell: http://www.actueel.nl/287(...)blemen_bij_Citigroup
pi_56200031
Oei, dat is niet zo mooi
pi_56200068
Ik kan niet wachten tot ze wat verder gezakt zijn. Dan alleen nog het beste inkooppunt kiezen en we gaan er weer voor. Aplaus voor mezelf dat ik eind vorig jaar alles verkocht heb.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56200102
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik kan niet wachten tot ze wat verder gezakt zijn. Dan alleen nog het beste inkooppunt kiezen en we gaan er weer voor. Aplaus voor mezelf dat ik eind vorig jaar alles verkocht heb.
Ik doe met je mee. Weliswaar niet met veel geld, maar hey.
  maandag 21 januari 2008 @ 15:08:10 #115
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56200304
Amerikaanse futures:
quote:
Dow 11,782.00 -324.00 -2.68
S&P 500 1,280.00 -45.30 -3.42
NASDAQ 1,794.75 -54.75 -2.96
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_56200707
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
tja, dan mag jij zeggen wat het beste inkoopmoment is.

stel dat de situatie aan het einde deze week verbeterd.
jij koopt in, maakt maandag en dinsdag een klein winstje dan komt er weer een lijk uit de amerikaanse kast waarbij het laatste beetje vertrouwen weggeslagen word waarbij de wereldwijd de beurzen nog eens met 20% dalen.

het is dat ik de fout heb gemaakt om een hele grote gok voor veel winst te kiezen maar anders zou ik het eerste jaar heel afwachtend zijn.

ik hoop toch echt dat arabische en aziatische beleggers nu onder het motto, we nemen amerika via de fianciele manier over, flink kapitaal gaan pompen.

ben benieuwd wat mijn ouders hebben gedaan. hebben afgelopen jaar veel verdiend en pa wou goed kopen of al het geld op een spaarrekening zetten. ik hoop dat ze dat hebben gedaan anders word het vanavond een blik bonen
pi_56201071
pfff, mijn pa wou er niet aan dat het echt slecht ging

trekt wel bij, enige positieve is dat ze niet in amerika belegd hebben ....
  maandag 21 januari 2008 @ 15:47:00 #118
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56201078

Aegon, Fortis en ING gaan niet zo lekker.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_56201121
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:28 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

tja, dan mag jij zeggen wat het beste inkoopmoment is.

stel dat de situatie aan het einde deze week verbeterd.
jij koopt in, maakt maandag en dinsdag een klein winstje dan komt er weer een lijk uit de amerikaanse kast waarbij het laatste beetje vertrouwen weggeslagen word waarbij de wereldwijd de beurzen nog eens met 20% dalen.
duh, het beste inkoopmoment is natuurlijk niet deze week. Eerst maar zien of de recessie echt doorgaat, anders heeft het weinig zin. De komende tijd kunnen we ons wel vermaken met opties (kleine bedragen natuurlijk, gewoon spelerij wat ervaring ermee opdoen)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56201180
ING en Binck 8% weg

Gelukkig zijn er 2 pinautomaten op kruipafstand van mijn huis, contact geld heb ik zo
Zover zal het niet komen hopelijk...
pi_56201393
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

duh, het beste inkoopmoment is natuurlijk niet deze week. Eerst maar zien of de recessie echt doorgaat, anders heeft het weinig zin. De komende tijd kunnen we ons wel vermaken met opties (kleine bedragen natuurlijk, gewoon spelerij wat ervaring ermee opdoen)
Over een weekje ofzo eens wat geld erin pompen, kijken wat er uit komt.
pi_56201657
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Over een weekje ofzo eens wat geld erin pompen, kijken wat er uit komt.
altijd wel iets.
het is de vraag alleen of de restwaarde van je papier alleen nog te gebruiken is om je open haard aan te maken
pi_56201895
Al aandelen te koop in het V&A gedeelte op Fok?
pi_56203677
-6,14 %
pi_56203941
Lees hier even mee
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 21 januari 2008 @ 18:12:58 #126
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56204145
Ik haal mijn geld direct van de bank
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56204518
Iedereen straks dik in de min en Appie Heijn schiet omhoog omdat iedereen aan het 'hamsteruuuuhh' is.
pi_56204617
Zow, lekker 1 miljard euro aan ING aandelen is omgezet vandaag..
pi_56204659
Morgen maar flink wat munitie inslaan dan...
  maandag 21 januari 2008 @ 20:15:42 #130
3185 Adelante
To let it go now
pi_56207099

gelukkig heeft Bush voldoende uitgegeven afgelopen jaren
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 21 januari 2008 @ 20:17:02 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56207141
Hij geeft uit alsof hij 't niet hoeft terug te betalen.

Oh wacht, dat is ook zo!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_56207415
Ben weer thuis. Dank je voor het fixen van de TT Svensational heb 'm alleen wel wat minder spannend gemaakt, het is geen film maar de realiteit van de dag en we leven allemaal nog

Bijna op daylow geëindigd, maar wel zonder de paniek die er rond het middaguur wel was.
S&P future gaat niet verder vanavond, jammer hoor maar die stond bij het slot van de Europese beurzen 4,5% lager. Openingsindicatie voor de Dow Jones is -500 punten.
Ben Bernanke zal morgen voorbeurs met een forse renteverlaging (0,75 of 1 procentpunt) moeten komen om een minicrash op Wall Street te voorkomen. Als hij met zo'n renteverlaging komt gaan we in Europa morgen rustig 4 tot 5 procent omhoog, daarom zijn de call opties op dit moment nog extreem duur.
Maar als we niets van hem horen (of nog erger: dat hij gaat vertellen dat het allemaal nog niet zo slecht zal gaan), dan kunnen we morgen weer verder gaan waar we vandaag geëindigd zijn. Maar ik neem aan dat dat dus ook niet zal gebeuren.

[ Bericht 18% gewijzigd door ItaloDancer op 21-01-2008 20:33:31 ]
  maandag 21 januari 2008 @ 20:36:40 #133
155616 Proximo
For god, king & country
pi_56207622
Ik ben razend benieuwd naar de opening op wall street
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 21 januari 2008 @ 20:55:21 #134
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_56208086
Tvp.
pi_56208273
tvp
Secrets never die. Only people.
pi_56209429
tvp
Built for Speed
pi_56209952
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Inmiddels alweer heel wat meer:
http://www.brillig.com/debt_clock/
pi_56210031
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Bush kan niets uitgeven, dat doet het congres..
  maandag 21 januari 2008 @ 22:21:50 #139
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_56210194
Ik reken deze crisis Amerika behoorlijk aan. En dat terwijl ik meestal wel redelijk pro-Amerika ben.
pi_56210200
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Bush kan niets uitgeven, dat doet het congres..
Volgens mij geeft die enkel een goedkeuring voor de volgende ''debt grens''.
http://nl.youtube.com/watch?v=ruSqkSAdWUw&feature=related
pi_56210276
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:21 schreef Billary het volgende:

[..]

Volgens mij geeft die enkel een goedkeuring voor de volgende ''debt ceiling’''.
pi_56210278
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:21 schreef Billary het volgende:

[..]

Volgens mij geeft die enkel een goedkeuring voor de volgende ''debt grens''.
Het congres heeft de "power of the purse". Dus hoewel Bush z'n plannen, zoals de invasie van Irak heel veel geld kosten, is het aan het congres om de nodige financiering goed te keuren.

Dat filmpje gaat trouwens over de Federal Reserve, dat heeft niet direct iets met overheids-uitgaven te maken...
pi_56210319
Hoe laat gaat Sydney open? (hebben ze daar een beurs?)
pi_56211452
Jazeker, de ASX met de welbekende All Ordinaries Index
En volgens mij gaan ze open om 1 uur onze tijd. Kan er een uurtje naast zitten
  maandag 21 januari 2008 @ 23:15:39 #145
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56211815
W.Bos denkt dat het allemaal niet zo'n vaart gaat lopen.
Maar onderstaande berichtgeving baart me wel zorgen.
quote:
Fortis moet mogelijk miljarden aan CDO's afschrijven
Nu.nl

Bankverzekeraar Fortis heeft circa 5 miljard euro uitstaan aan subprime-gerelateerde 'Collateralized Debt Obligations' (CDO's). Vergeleken met ING, Aegon en ABN Amro een hoge exposure. Als de kredietcrisis aanhoudt dreigen forse afschrijvingen.
ANP

Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com

Fortis gaf bij de presentatie van de derde kwartaalcijfers inzage in het belang dat de groep heeft in zogeheten gestructureerde kredietproducten of derivaten. De (papieren) waarde van de 'structured credit investment portfolio' bedroeg per 1 oktober 2007 circa 53 miljard euro. Volgens het bestuur 'goed gediversifieerd' en voor 97 procent met een rating van AAA, AA of A.

Vele miljarden

"If current market environment persists, it is envisaged that by year-end the net exposure of the subprime CDO portfolio will be less than 10 procent of the total structured credit portfolio", aldus de toelichting tijdens de analistenbijeenkomst. Fortis heeft dus ultimo 2007 waarschijnlijk zo’n 5 miljard aan CDO's op de balans staan en vele miljarden meer aan andere gestructureerde producten.

CDO's zijn obligaties, gekoppeld aan (hypotecaire) leningen, die de kredietinstelling hergroepeert en in pakketjes opnieuw verkoopt aan beleggers, met verschillende risico- en rendementsschijven. De genoemde 5 miljard heeft betrekking op subprime CDO's, daarnaast heeft Fortis exposure in de subprime-markt via diverse Mortgage Backed Securities en Asset Backed Securities.

Verslechterd

De exposure van Fortis is gebaseerd is op eigen prognoses van begin november, terwijl marktomstandigheden de laatste weken aanzienlijk zijn verslechterd. Verliezen zijn dus mogelijk nog veel groter. Financiële markten blijven in mineur, ratings worden wekelijks verlaagd en collega-banken schrijven miljarden aan gestructureerde derivaten af.

Merrill Lynch CEO John Thain is duidelijk. "We had $15 billion of them (CDO's) on the books in September and now that has been written down to $4.4 billion. Essentially they are being valued on their interest only component." Hij noemt de CDO markt in december "non existent". Kwestie van tijd dat ook Fortis met de billen bloot moet.
Er is de afgelopen dag heel wat geld in rook opgegaan. En de openhaard heeft nog steeds honger.
pi_56212282
Het maakt allemaal niet zoveel uit óf en in welke mate Fortis en ING afschrijvingen moeten doen.
We volgen toch blindelings Amerika en de rest van Europa... misschien scheelt het een procentje...
Maar afschrijvingen zitten eigenlijk al in de koersen verwerkt.
"Het kan niet lager" bestaat natuurlijk niet, maar goed...
pi_56212715
http://www.nzx.com/market/index_summaries/NZ50

Dunno wat het zegt, maar lijkt me niet goed.. (New Zealand stock)

/paniekzaaimodus aan

Sydney is open
WTF, verliest al iets van 2% in de eerste minuten? (gisteren gesloten op iets van 5600, nu al 5479)

[ Bericht 8% gewijzigd door DJKoster op 22-01-2008 00:05:25 ]
pi_56213345
Onzekerheid is nooit een goede raadgever. Dat blijkt ook wel doordat het sentiment in Amerika wel erg is overgeslagen naar de rest van de wereld.

Amerika verkeert in (financiële) problemen en vervolgens koppelt de hele wereld zich aan dat lot.

Misschien is het ook weleens goed dat Amerika flink onderuit gaat en orde op zaken stelt op tal van gebieden. Jammer dat de rest van de wereld ook ongewenst een klap krijgt van het wanbeleid aldaar.

In een verval zit altijd weer een reveil.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:24:35 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56213528
Een Nieuw-Zeelandse index (de NZX 50) staat nu al 3,5% lager. Bij ASX (Australië) is het verlies iets minder fors, maar ook rond de 3%.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56213717
ASX 3,5% nu... maar dat is ook logisch want die hebben de val van de S&P future en Eurobeurzen vanochtend nog niet meegepikt... de Nikkei zal daarom ook nog lager openen straks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')