Jah, -2.5 hier nu... loopt wellicht 20 min achter of zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
DAX staat 1,8% lager, op de meeste sites is ie vertraagd. (Semi)live is ie op www.usmarkets.nl
let maar goed op dan, voor je het weet grijp je mis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:19 schreef Hi_flyer het volgende:
Vanmorgen wat gekocht en dat lijkt op korte termijn op het juiste tijdstip te zijn gebeurd [afbeelding]
Ben wordt omgelegd op de vergadering; Europa +10 %quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben verlaagt rente met 1 procentpunt -> Europa 6% omhoog
Ben verlaagt rente met 0,75 procentpunt -> Europa 4% omhoog
Ben verlaagt rente met 0,5 procentpunt (met vooruitzicht) -> Europa 2 à 3% omhoog
Ben verlaagt rente met 0,5 procentpunt (zonder vooruitzicht) -> Europa onveranderd
Ben verlaagt rente met 0,25 procentpunt -> uitgesloten, in dat geval Europa -10% ofzo [afbeelding] [afbeelding]
Ben laat niets van zich horen -> Europa 3% omlaag
Ben houdt een praatje zonder iets te doen -> Europa 6% omlaag
[afbeelding]
Waarom is dat mooi?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Ben verlaagt rente met 0,25 procentpunt -> uitgesloten, in dat geval Europa -10% ofzo
Dat zou mooi zijn
ik zou die van ambac als belangrijker bestempelen. dat toont hoe diep de hypotheek/SIV/creditcrunch ellende zit. (verzekeringen!)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh ja om 14:00 nog de cijfers van de Bank of America, ook niet onbelangrijk.
Vandaag toch ook cijfers van het vertrouwen van investeerders in de States, of is dat hetzelfde?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zou die van ambac als belangrijker bestempelen. dat toont hoe diep de hypotheek/SIV/creditcrunch ellende zit. (verzekeringen!)
Een uitgebreider stukje over ambac en MBIA.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zou die van ambac als belangrijker bestempelen. dat toont hoe diep de hypotheek/SIV/creditcrunch ellende zit. (verzekeringen!)
Och, 4,5% rente op een spaarrekening is toch wel aardigquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:03 schreef Gia het volgende:
Wat ben ik blij dat ik er niet op in ben gegaan toen de rabobank ons 'beleggen' aan wilde smeren.
Nee, ik zet het liever op een spaarrekening, dan weet ik zeker dat er iets bijkomt, hoe weinig ook.
als de beuren er aan gaan, wordt de rente verlaagd, en dan ga je ook onderuit met je spaarrekening.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:03 schreef Gia het volgende:
Wat ben ik blij dat ik er niet op in ben gegaan toen de rabobank ons 'beleggen' aan wilde smeren.
Nee, ik zet het liever op een spaarrekening, dan weet ik zeker dat er iets bijkomt, hoe weinig ook.
Maar wat je erop hebt staan wordt niet minder.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
als de beuren er aan gaan, wordt de rente verlaagd, en dan ga je ook onderuit met je spaarrekening.
maar een negatieve rente wordt het niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
als de beuren er aan gaan, wordt de rente verlaagd, en dan ga je ook onderuit met je spaarrekening.
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
maar een negatieve rente wordt het niet.
absoluut is het niet, relatief gezien dan wel inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijn [afbeelding]
Optimistisch vooruitzicht..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een uitgebreider stukje over ambac en MBIA.
http://www.moneyandmarkets.com/Issues.aspx?NewsletterEntryId=1381
ik zou me niet zo'n zorgen maken over inflatie, de centrale banken jammeren daar wel over, maar da's niet het echte spookbeeld. het is stagflatie waar ze allemaal doodsbang voor zijn nu.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijn
Dan haal ik er meteen mijn geld af. Het staat namelijk niet vast.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Bij een stijgende inflatie kan dat zomaar het geval zijn
Daar lijkt het wel op ja, een goede rationele verklaring zie ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:45 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij is dat gedoe met die beurzen echt een typisch geval van 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest'.
HELLUP, we zijn bang dat straks de koersen gaan dalen, dus laten we ze nu maar instorten
V.
Nog anderhalf uurquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:36 schreef athlonkmf het volgende:
lijkt mij vooral te komen door koopjesjagers, stuiptrekkingen.
Ik wacht de beursopening van amerika af.
Om te verkomen dat de beurs helemaal instort. Zoals in India op een gegeven moment op -11% stond.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:46 schreef zquing het volgende:
Wat is 't nut eigenlijk als een beurs wordt stopgezet?
Ik weet niet wat de consensus was... maar blijkbaar was op (iets) minder gerekend...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:03 schreef gronk het volgende:
Die CDO-waardevermindering is meer of minder dan verwacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |