Gek he. Ik vond de eerste drie maanden heel langzaam gaan. Er kan dan nog zoveel misgaan, ik leefde echt naar die drie maanden toe zo van "Als ik daar ben, komt het wel goed." en nu ik daar ben gaat het zo enorm super hard!quote:Op zondag 20 januari 2008 10:38 schreef mrien het volgende:
Wat fijn magneet!
Gaat inderdaad echt super hard, op de helft zijn we inderdaad bijna!
Kun je nagaan, eerst kropen de dagen en weken voorbij, nu vliegen ze zo'n beetje voorbij
Fijn weer wat van je te horen!quote:Op zondag 20 januari 2008 13:04 schreef lcicle het volgende:
Oeh lang niet meer alles gelezen hier.. En nu wil ik niet onbeschoft binnenvallen zonder felicitaties uit te delen, maar ik weet echt niet meer wie er allemaal trotse ouder is geworden en wie het wonder van een zwangerschap mag beleven..
Dus bij deze een heel groot GEFELICITEERD voor iedereen!!
Sorry, toch even speciaal een felicitatie voor Randa_v en Magneet.. Een gezond zusje voor Merlijn! Wat geweldig! De naam Gwen past mooi bij Merlijn, goed gekozen
Nee Sugar, mijn persoonlijke smaak is het niet![]()
Sjak, Rijstebuiltje zei het al, het gaat inderdaad goed met me! Heel erg druk (geweest) met verbouwing, verhuizing en fotografie, maar ik moet nu m'n rust nemenLief dat je me laatst een berichtje stuurde, je had mijn bericht toch wel gehad hoop ik? Hoop dat met jou ook alles onder controle is, ik zal eens wat terug gaan lezen..
Ik wou dat die van mij dat had. Die wordt al boos als ik zeg dat ie iets nog vaster moet schroevenquote:Op zondag 20 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen mannen ook nesteldrang hebben??
Manlief is al het hele weekend klusjes aan het doen. Lamp ophangen, lamp repareren, afvoer maken, afvoer ontstoppen, deurkruk repareren....
Iedere keer als ie net gaat zitten, staat ie weer op en gaat ie de gereedschapskoffer halen en begint ie weer aan iets...
quote:Op zondag 20 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:
Manlief is al het hele weekend klusjes aan het doen. Lamp ophangen, lamp repareren, afvoer maken, afvoer ontstoppen, deurkruk repareren....
Iedere keer als ie net gaat zitten, staat ie weer op en gaat ie de gereedschapskoffer halen en begint ie weer aan iets...
Zeker weten! Hier was het ook zo erg hoor! En nog steeds eigenlijk welquote:Op zondag 20 januari 2008 15:41 schreef Ticootje het volgende:
Hoi, ik ben blij dat ik niet helemaal alleen in de wereld sta met mijn wens om zo veel mogelijk van alles mee te maken. Foto's en de rest zullen hier nog wel volgenquote:Op zondag 20 januari 2008 22:31 schreef marlieske het volgende:
GI, (man uit het vorige deeltje) ik begrijp je wel hoor. Mijn man wilde ook overal bij zijn al sprak hij dat niet zo uit en vond hij het af en toe best een beetje eng. Zeker omdat het allemaal zo ontzettend snel ging en vanwege het hele o.k. gebeurenIsa kon het trouwens ook niet laten om eerst de vliezen te breken in ons bed dus tja doorslapen was vrijwel onmogelijk
![]()
Vind het wel "schattig" dat je als man zo meeleeft naar de bevalling toe, dat hoor je wel eens anders.
Laat je wel ff weten wat het geworden is en hoe ze/hij heet en natuurlijk FOTO'S!!
Want dan kan ik ff doorrammelen tot we weer mogen
wat een kl*te laatste loodjes zo zegquote:Op maandag 21 januari 2008 07:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hebbijna de hele nacht continue wakker gelegen van de jeukM`n hele huid is nu rood en gezwollen. Die medicijnen helpen blijkbaar niet echt
Tussendoor nog wel even gedroomd dat ik het ook heel erg in m`n gezicht had. Was blij toen ik net in de spiegel keek en het niet zo bleek te zijn
35 weken vandaag..nog minimaal 2 weken te gaan
4420quote:Op maandag 21 januari 2008 12:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Lekkere bolle toet, Vamp! Mooi kindjeHoeveel woog hij?
Hormonen van zijn mamaquote:Op maandag 21 januari 2008 13:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook van die drakenrompers. Ze zijn echt leuk!
Flinke knul heb je eruit gegooit hoor Vamp! (Wat zijn de rode plekjes??)
Die foto doet mij denken aan die baby foto's waar baby's helemaal opgevouwen worden. Die zijn zo lief!quote:
Ienieminiebloeduitstortinkjes van de druk en klemzitten enzoquote:Op maandag 21 januari 2008 13:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook van die drakenrompers. Ze zijn echt leuk!
Flinke knul heb je eruit gegooit hoor Vamp! (Wat zijn de rode plekjes??)
Precies, en ik wil hierop inhaken door te verzoeken hierover niet in discussie te gaan. Een mening geven over deze kwestie mag, maar niet hier en niet in het Tantopic. Dat mag in het mod-topic oke?quote:Op maandag 21 januari 2008 15:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik snap wel dat het niet zozeer om t draakjespakje gaat in de opmerking van Tan
Dat snap ik ook wel hoor.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb ook alles wat ik van het draakje kon vinden gekocht, ik heb zelfs een houten muziekdingetje ervan voor aan de muur
ik snap wel dat het niet zozeer om t draakjespakje gaat in de opmerking van Tan
Wat ga je hard!quote:Op maandag 21 januari 2008 15:36 schreef Macka66 het volgende:
Vandaag telefonische intake gehad van de kraamzorg. Want ik ben al weer 31 weken zwanger.
Doordat ik nog steeds herstellend (en ziekgemeld) ben moet ik verplicht zes weken zwangerschapsverlof nemen. Vanaf elf februari al. Wat gaat de tijd snel!
quote:Op maandag 21 januari 2008 17:02 schreef Macka66 het volgende:
Auw, E.T.!
BE, sinds de FOT beginners clinic en het zien van de buikfoto's van jou(door Bloemetje) en Maneki
(door Freud) stel ik eisen aan foto's. Eisen die ik zelf niet waar kan maken, dus daar moet ik me nog even overheen zetten
quote:Op maandag 21 januari 2008 19:03 schreef sjak het volgende:
ik merk dat ik best (erg) angstig word als ik eraan denk.
Kom ik aan met mijn twee kopjes koffie per dag en 3 flessen colaquote:Op maandag 21 januari 2008 21:42 schreef Wurpje het volgende:
Au E.T. Lastig zo onderweg!
Mischien is dit voor de pas zwangeren iets om even naar te kijken? http://www.nu.nl/news/140(...)ns_zwangerschap.html
Zelf lust ik geen koffie en zwarte thee meer sinds de zwangerschap, dat scheelt al!
Koffie lustte ik zowieso al niet, drink alleen kruidenthee en water bijv op m'n werk. Verder wel cola light met mate voor ik zwanger was, maar sinds ik zwanger ben laat ik dat ook links liggen, smaakt me niet meer.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:42 schreef Wurpje het volgende:
Mischien is dit voor de pas zwangeren iets om even naar te kijken? http://www.nu.nl/news/140(...)ns_zwangerschap.html
Zelf lust ik geen koffie en zwarte thee meer sinds de zwangerschap, dat scheelt al!
Naja ik las eerst dat het verstandig is niet meer dan 3 koppen koffie op een dag te drinken, en nu dit...ze trekken het volgens mij steeds meer in t extreme...over een paar jaar mag je niks meerquote:Op maandag 21 januari 2008 21:42 schreef Wurpje het volgende:
Au E.T. Lastig zo onderweg!
Hier ook zo'n caffeine-junkquote:Op maandag 21 januari 2008 23:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Kom ik aan met mijn twee kopjes koffie per dag en 3 flessen cola.
Ik ging tijdens mijn zwangerschap toch aan de schijt van cola (en alle andere ongein met koolzuur erin). Da's nu ook weer over gelukkigquote:Op maandag 21 januari 2008 23:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Kom ik aan met mijn twee kopjes koffie per dag en 3 flessen cola.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:04 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag 37+6... Ik denk dat ik dit weekend maar eens ga bevallen.
Oh, spannend. Van mij mag het hoor.quote:
Ja, dat had ik ook toen ik gestopt was met de pil. Eerst oud bloed en twee dagen daarna werd ik echt ongesteld. Maar je kan altijd een test halenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:04 schreef Reinhilde het volgende:
Hai! Ik kom hier maar even vragen.
Ik heb zondagmiddag (eigenlijk iets te vroeg) een zwangerschapstest gedaan, was negatief.
Vanochtend ongesteld geworden, maar net zag ik dat ik maar een heel klein beetje bloed ben verloren, en het is oud bloed. Heeft iemand hier dat ook gehad? Zal ik vanavond nog een test halen?
Alvast bedankt!
Ik ben al een half jaar niet meer aan de pil... maar we zijn nu net begonnen met klussen. Ik denk dat ik een test haal vanavond, en als ik (want nu bloedt het helemaal niet meer) morgenochtend niet meer bloed heb gehad, dan maar weer testen denk ik. Wat zenuwslopend zeg!!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook toen ik gestopt was met de pil. Eerst oud bloed en twee dagen daarna werd ik echt ongesteld. Maar je kan altijd een test halen.
De DRAMA.. Ik hoop zo van niet!! Ik denk dat ik dan echt hormonaal wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:24 schreef appelsap het volgende:
Ticootje, ik vraag me af hoe jij je gaat voelen mocht je over de 40 weken lopen.
Ah ok, dan snap ik het.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:37 schreef Mibos het volgende:
Ja dat was het ook maar de huisarts zit in dezelfde praktijk als de vk dus hij had zoiets van als het door de pil heen komt kan het ook nog zo zijn dat je al verder bent dan gedacht en qua omvang groei ik net zo als bij Kaith. Heb alweer mijn zw.broeken aan want mijn eigen broeken gingen toch echt niet meer dicht. Ja mijn gevoel zegt de eerste dag van de laatste kort menstruatie en dat was 24 november dus een week of 8/9 denk ik zelf.
Ik heb nog niet in bad durven gaan omdat onder de douche al een jankpartij betekent, maar ik ga het zeker proberen! Al moet ik bij volle maan 3 rondjes tegen de klok in om een eik heendansen om er van af te komenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:59 schreef kozakken het volgende:
Maneki, ik bedacht me vannacht: zou havermout niet helpen tegen de jeuk.
Net zoals bij de waterpokkenkindjes?
Je weet maar nooit toch
Dit geeft me moed! Dankje Randa!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:00 schreef Randa_v het volgende:
Straks eens echt mijn bevallingsverhaal opschrijven maar vooralsnog ben ik heel blij om de natuurlijke bevalling ook te hebben gehad. Heel anders dan bij Merlijn (dat was een inleiding met ruggeprik en vacuum). Achteraf gezien was het ook een beetje van "was dit het nou??". De bevalling had in iedergeval een paar gedenkwaardige momenten alsin rondvliegende knuffels door de verloskamer.![]()
.
Ik weet het, maar aangezien de verloskundige ook huisarts is, wil ik het toch maar even vragen. Ik ben zelf geen medisch expert en ik vetrouw de personen die ervoor hebben geleerd liever, dan wat ik vind. Misschien is het met wat kleine tips al te verhelpenen de fysiotherapeut is niet echt goedkoop. Bovendien krijg je maar 9 behandelingen vergoed als je geen medische indicatie hebt en ik bewaar het liever nog even.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Silmarwen, je hebt geen verwijzing nodig voor de fysio he, je kan gewoon zelf een afspraak maken als je denkt dat je het nodig hebt.
Over niet leuk gesproken! Ik heb het idee dat er twee soorten druk zijn, zijn. De ene is een beetje uhm snel en harder en dan heb ik het idee dat Leeloo het niet leuk vind. De ander is wat speels en onregelmatig en dan lijkt het alsof ze/hij het wel leuk vindt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Sil, het begon bij mij ook alleen met keelpijn. Zondag alleen zere keel. Maandag wat tegen keelpijn gehaald. Alle slijm kwam los en toen begon dus het hoesten. Gister lekker keelpastilles om de prikkel wat te verlichten, maar vandaag gaat het wel weer ietsjes beter. Maar wel hoesten, heel hard. Baby vindt dat niet leuk!
Ik ben eindelijk naar de chiropractor geweest. Daar gelijk helemaal gecheckt op BI, en alles zat nog op z'n plek. Nu had ik ook weinig last van mijn rug, maar bevestiging is altijd fijn natuurlijk. Voor mijn armen heeft het helaas weinig geholpen, dat is echt zwangerschapgerelateerd blijkbaar. Maar ook dat is niet erger geworden als ik er rekening mee houquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Zit wat in hoor. Ik had het ook eerst gevraagd.![]()
Ik ben 2 keer geweest in mijn zwangerschap en 2 keer (met een tussenposen van een paar weken) heeft hij even mijn SI gewricht los gehaald en toen kon ik idd weer even gewoon normaal zelf omdraaien in bed enzo.![]()
Daar houd je o.a. in bij wanneer en hoeveel het kind eet, poept, plast, hoe zwaar het is, zijn temperatuur en ook van jou je temp, je polsslag, noem maar opquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat fijn llewela
wat is een kraamdossier btw?
quote:
Ah, dat heette hier het 'zorgplan'. De naam verschilt blijkbaar van kraambureau tot kraambureau.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar houd je o.a. in bij wanneer en hoeveel het kind eet, poept, plast, hoe zwaar het is, zijn temperatuur en ook van jou je temp, je polsslag, noem maar op
Tell me about it...quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:36 schreef k_i_m het volgende:
Nog 28 dagen!. Jeetje wat gaat dat hard aan het eind zeg!
Daar was ik ook bang voor, maar ik bedenk nog elke dag nieuwe dingen. Zo ben ik bezig zelf de kraambedankjes te maken (tot vorige week wist ik niet eens dat er zoiets bestondquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ben alleen bang dat ik straks de laatste 3 maanden niks meer te doen heb als ik doorga op deze manier
Mag ik vragen hoe hoog?quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:39 schreef Silmarwen het volgende:
Het enige wat niet helemaal in orde was, was mijn glucose. Die was wat te hoog
Er wordt wel eens pate van gemaaktquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Geboortekaartjes zijn vandaag geregeld.
Hier staat nu ook alles klaar. De laatste dingen heb ik maandag gehaald. Ik moest lachen om de po. Dat lijkt net een pan, kan je de nageboorte gelijk op het vuur zetten voor de soep.
8,2 was mijn glucose en dat was aan het begin van mijn zwangerschap gemeten trouwens. Maar zoals ik al zei, in mijn pubertijd heb ik een lunchcurve gehad en toen zat ik ook wat hoog. Wel grappig trouwens toen was ik echt een magere lat en nu heb ik net aan wat licht overgewicht. Volgens de huisarts had mijn gewicht er ook niets mee te maken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:57 schreef Leah het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe hoog?
Sorry, stokpaardje enzo, maar ik blijf ervan schrikken als ik dat bij een zwangere hoor.
Hou het even in de gaten. Ik kan uit je post niet helemaal begrijpen hoe hoog je glucose nu is, maar 8.2 is te hoog voor een zwangere (als het nu ,met 20 weken nog zo zou zijn).quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
8,2 was mijn glucose en dat was aan het begin van mijn zwangerschap gemeten trouwens. Maar zoals ik al zei, in mijn pubertijd heb ik een lunchcurve gehad en toen zat ik ook wat hoog. Wel grappig trouwens toen was ik echt een magere lat en nu heb ik net aan wat licht overgewicht. Volgens de huisarts had mijn gewicht er ook niets mee te maken.
Ach, de huisarts (ook verloskundige) melde echt alleen tussen neus en lippen door dat het wat aan de hoge kant was. "Daar kijken we over 4 weken ook nog wel even naar".quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:59 schreef Leah het volgende:
[..]
Hou het even in de gaten. Ik kan uit je post niet helemaal begrijpen hoe hoog je glucose nu is, maar 8.2 is te hoog voor een zwangere (als het nu ,met 20 weken nog zo zou zijn).
Het is nog 8.2. Ik ga over drie weken weer prikken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:59 schreef Leah het volgende:
[..]
Hou het even in de gaten. Ik kan uit je post niet helemaal begrijpen hoe hoog je glucose nu is, maar 8.2 is te hoog voor een zwangere (als het nu ,met 20 weken nog zo zou zijn).
quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Geboortekaartjes zijn vandaag geregeld.
Hier staat nu ook alles klaar. De laatste dingen heb ik maandag gehaald. Ik moest lachen om de po. Dat lijkt net een pan, kan je de nageboorte gelijk op het vuur zetten voor de soep.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Nee, niets... Alleen dus die keelpijn. Ik ga het kind er gewoon uit hoesten.
Door je navel zeker!quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Nee, niets... Alleen dus die keelpijn. Ik ga het kind er gewoon uit hoesten.
Al komt ze uit mn neus.... Al ze er maar uit komt. Liever nu dan morgen..quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
De andere kant op gaat makkelijker hoor Ticootje
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:04 schreef --Eveliene-- het volgende:
k_i_m!
Heb je nou uiteindelijk die luiertas nog gekocht?
Toevallig in Zweden? Toevallig bij dat winkeltje?quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
Ja, we waren toevallig toch net in Zweden, en daar hadden ze toevallig toch net een winkeltje waar ze toevallig één exemplaar hadden staan. Toen ik hem éénmaal in mijn handen had kon ik hem niet meer loslaten, dus toen heb ik maar afgerekend.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:12 schreef k_i_m het volgende:
Niks. Ik heb mijn pinpas getrokken en afgerekend.
Ik ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:16 schreef --Eveliene-- het volgende:
Maar goed, laat ik weer eens iets ontopic zeggen.
Ik heb bandenpijn.
Wij ookquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:17 schreef k_i_m het volgende:
En we gaan zaterdag ein-de-lijk de kinderwagen ophalen.
Hehehehe. We gaan hem 's ochtends ophalen en als alles goed gaat wordt er 'smiddags laminaat gelegd in de logeerkamer zodat de spullen uit de babykamer verhuisd kunnen worden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:19 schreef k_i_m het volgende:
We moeten de wagen ophalen in Rotterdam, en op de terugweg komen we toch langs Gouda, dus daar stoppen we dan ook nog maar even bij Babypark. Wel op de terugweg, dan past er minder in de auto.
Gewoon aantrekken hoor! Ik had ook al heel snel aangepaste broeken, terwijl ik heel lang niet echt een dikke buik had. Gewone broeken zaten gewoon heel rottig en ik was achteraf eigenlijk nog een beetje boos op mezelf dat ik ze niet eerder gekocht hadquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:38 schreef OooLizaooO het volgende:
k_i_m ik was ook net nog in Stockholm, zou de hele Stokke collectie wel hebben kunnen meenemen, maar mocht niet, want we vlogen alleen met handbagage![]()
Ik ben van mezelf nu niet echt dik, maar ik begin toch behoorlijk bij te komen (al 2 kg!) terwijl ik net echt wel gezond eet! De broeken beginnen stilaan krap te zitten.
Ik heb wel in de solden zo'n zwangerschapsbroek al gekocht, man dat zit zaaaaaaalig! Zwanger of niet, dat zou ik elke dag kunnen dragen! (maar nu durf ik nog even niet
).
Ja, maar het is geen griepje bij mij. Gewoon een keelontsteking ofzo. Voelde mij vanavond al een stuk beter in ieder geval.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:52 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb lekker pittig gegeten net. Misschien werkt het.
Ik voel me behoorlijk grieperig. Sil, jij voelde je ook al ziekjes toch? Op het nieuws werd er gemeld dat er een griepgolf aan zit te komen. Bah, vervelend.
Ik zit zondag op 8 weken en mijn riem kan zelfs nog op zijn laatste gaatje.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:05 schreef Llewella het volgende:
Met 7 weken begon ik al met een elastiekje door de broeksknoop, en met 10 weken m'n eerste zwangerschapsbroek gekocht. Dat was echt een opluchting!
Dank je voor de duidelijke uitlegquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:50 schreef Mammietje het volgende:
Wurpje, ik moest wel lachen om jouw 'gammele' idee van de klossen! Dat had ik ook voordat ik er kennis mee maakte!En het duurt ook een paar nachten voordat je vertrouwen in die dingen krijgt, moet ik zeggen, maar het valt dus mee. Die dingen zijn van metaal en je kan er de poten van het bed op zetten, maar er zitten ook gleuven in zodat je een bedrand er ook op kan laten rusten. Ik geloof dat ik hier ooit eens gelezen heb dat er 1 soort bed niet op past, maar voor de rest past ieder bed er op. Je kan ze (met een doorsnee verzekering) gratis lenen bij de thuiszorg en je kan zelf kiezen hoeveel je er wil tot 8 stuks geloof ik. Ik had er 6 en heb beide keren ze na 3 maanden leentijd nog eens 3 maanden verlengd, zo goed beviel het.
![]()
Vanmorgen weer bij de vlos geweest en Ukkie is weer APK goedgekeurd.Bloeddruk 55 / 110 en hartslagje 150. Verder geen vragen? Okee, doei!
Nah ja... hoe korter de afspraak, hoe beter het is, zullen we maar zeggen!
Ik heb gewoon nooit wat te vertellenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:58 schreef Popples het volgende:
of je doet gewoon een extra matras op je bed dan is het ook goed![]()
dat ga ik nu weer doen.
ticootje en iedereen die het nodig heeft, beterschap!!!
mammietje hier zijn de controles altijd zo kort, als je wat vertelt heb ik het idee dat ik een zeur ben dus vertel liever niets dan wel wat.
wel fijn dat alles goed was.
We gaan het vooral door elkaar praten eigenlijk. Mijn vader sprak in het begin alleen maar Engels en later een ratjetoe van Engels en Nederlands. Toen mijn broertje geboren werd spraken allebei mijn ouders dus zowel Engels als Nederlands en dat doen wij nu eigenlijk ook al wel veel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:50 schreef k_i_m het volgende:
Daar heb ik ook nog even overna zitten denken. Het is wel retehandig voor later. Alleen moet er één van de twee consequent de andere taal blijven praten. Wie gaat dat bij jullie doen dan??
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb net de Complete Tales of Beatrix Potter besteld in het Engels.Onze kamer heeft het thema Beatrix Potter, vandaar.
En in het Engels omdat ik half Brits ben en Knut een tijd in London heeft gewoond, we willen Leeloo dus tweetalig gaan opvoeden. Ik heb er bergen aan gehad!
Hehe, ik heb zelf ook de docenten opleiding gedaan, alleen niet voor een taal dus ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben echt tweetalig opgevoed, dus zowel Nederlands als Engels zijn mijn "moeder"taal. Ik heb alleen wel een beetje een Nederlands/Amerikaans accent (stomme tv). Knut spreekt vloeiend Engels ondanks dat het niet zijn moedertaal is, met een prachtig licht Londens accentje.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:59 schreef OooLizaooO het volgende:
och ticootje wat rot :S
hopelijk voel je je snel een beetje beter
@tweetalig opvoeden, even een kritische (didactische, sorry beroepsmisvorming) noot: de taal die je met je kind spreekt moet in principe wel je moedertaal zijn, anders kan dat voor problemen zorgen bij de taalontwikkeling van je kindje, maar aangezien je half-brits bent, zal dat wel zo zijn?
Bij ons staat er nu alleen een spaarpot met Rubens eerste spaargeld en een doos met PR tissues.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:01 schreef Silmarwen het volgende:
Mijn ouders hebben ook nog allemaal Beatrix Potter boeken ergens in huis die voor mij en mijn broertje zijn gekocht. Servies wil ik ook nog en een letter op de deur van de kinderkamer. Lekker makkelijk, want zowl de meisjes naam als de jongens naam beginnen met dezelfde letter.
Die knuffels zijn trouwens godsgruwelijk duur zeg.Ik heb een mega Peter Rabbit gezien die zo gaaf was, maar dat ding was onmeunig duur en dat was nog in ponden.
Zowel de gynaecoloog als de verloskundige hebben mij verteld dat je 6 paracetamol per 24 uur mag nemen zonder risico voor de baby.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja normaal als ik me zo voel doe ik ook wel paracetamol nemen. Gewoon 's morgens 2 en dan om de zoveel uur 1. Meestal is het virusje dan zo weg. Maar nu durf ik toch niet zo goed paracetamol te nemen.
Misschien haal ik straks iets van extra vitamine c, meestal helpt dat ook wel.
Ik heb ook spulletjes van Harry Potter. Ik heb een heel leuk serviesje. Ik heb er niet zo heel veel mee. Ik ben meer van de Disney en dan met name Tijgertje!
Volgens mij is mijn moeder dezelfde aan het maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij ons staat er nu alleen een spaarpot met Rubens eerste spaargeld en een doos met PR tissues.
Mijn moeder is ooit voor mij begonnen aan een geborduurd wandkleed, maar dit is helaas nog maar half af (kan niet meer met haar arm). Ik geloof dat het 12 tafereeltjes in kruissteek zijn, erg mooi
Die ja!!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:08 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zowel de gynaecoloog als de verloskundige hebben mij verteld dat je 6 paracetamol per 24 uur mag nemen zonder risico voor de baby.
En Beatrix Potter he, niet Harry Potter.Peter Rabbit enzo.
Tijgetje vind ik helemaal geweldig, maar zoveel mensen om me heen hebben al Pooh dingetjes. Daarbij ben ik heel erg van het super Britse, ook qua kleding.
Ach gisteren noemde ik de baby achtereenvolgens, Cobol, uhhhh Ubu uhhhhh Leeloo.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die ja!!
De zwangerschap he![]()
Ja, ondanks dat ik dus pooh-fan ben is de kinderkamer hier helemaal into Nijntje... Maar dat kan gelukkig heel makkelijk veranderd worden.
Haha, bekend verschijnsel. Hier is alles 's morgens ook nog gewoon, maar hoe later het wordt, hoe meer ik opzwel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:37 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb mijn zwangerschapsbroek aan.
Niet dat ik al een zwangerschapsbuikje heb.
's Morgens is he allemaal nog geen probleem, maar hoe later op de dag, hoe meer mijn buik echt gaat opzwellen (mijn darmpjes hebben het niet makkelijk) en dat ding zit ZO LEKKER
.
Oh-oh-oh *geniet*.
Laat die échte buik nu maar komen!
Roep dat maar niet te hard... Het weekeind voor de bevalling was ik ook zo ziek als een hond..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:56 schreef Ticootje het volgende:
*meld..
Nog steeds ziek hoor.. De nachten zijn gewoon een ramp. Gelukkig blijft die kleine nu binnen, ik moet er niet aan denken om nu, in deze toestand, aan een bevalling te beginnen. Ik voel me echt waardeloos.
Ik heb wel lekker fruit gehaald, dus even een vitaminekick. Hopen dat die vervelende hoest/snotneus/keelpijn snel weer weg is.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:09 schreef vamperotica het volgende:
Ow en die hoestaanvallen NA je bevalling zijn ook "geen pretje"
Ik was vanmiddag bij een vriendin en toen bij het weg rijden bleek dat ik niet genoeg geld had om de parkeerplaats af te kunnen. Ik terug naar haar huis om geld te lenen, stap weer in de auto, kom er dan achter dat ik mijn bankpas in de automaat had laten zitten (er stond ook niet genoeg op de chip). Ik als een gek weer terug, gelukkig zat hij er nog in.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
LLM hoe staat er mee??
Oh en dames die dachten dat zwangerschapsdementie wel verdwenen zou zijn zodra je bevallen bent, wrong! Ik stond vandaag bij de bank met een half ingevuld formulier voor het openen van een spaarrekening voor de jongste. Kon ik mijn man nog bellen voor het sofinummer anders moest ik weer terug lopen door die takkewind en het volgende week op nieuw proberen.
Het zijn zwangere vrouwen, wat verwacht je danquote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:00 schreef sig000 het volgende:
Wat een een gejankzak hier.
Eigenlijk niets anders.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:24 schreef Knut het volgende:
[..]
Het zijn zwangere vrouwen, wat verwacht je dan
Digitaal aanvullend pakketquote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind het tijd worden voor een nachtvullend tvprogramma voor mensen die niet kunnen slapen..en dan niet op 4 kanalen de herhalingen van Hart van Nederland, en op de andere kanalen geile sletjes die zichzelf willen verkopen..
Ben je het al zat..?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:55 schreef Ticootje het volgende:
hier nog niets...
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze ging dit weekend bevallen toch?
dan wees maar blij dat je prowl niet bent, die heeft deze zwangerschap wat te doen met mijquote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:00 schreef sig000 het volgende:
Wat een een gejankzak hier.
Ik heb laatst nog wat foto's gepost in het kamertopic, maar het is nog niet af. Ik "mis" watquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:18 schreef sjak het volgende:
Webkim ben je zo opgezwollen, balen zeg. Succes met alle klussen die je nog met doen.
K_i_m is je kamertje al af? Ben zo benieuwd hoe het geworden is (FOTO'S wil ik zien)
In de zomer van 2006quote:Op zondag 27 januari 2008 11:32 schreef Webkim het volgende:
Wat is het hier stil. Ligt iedereen stiekem een kind te baren ofzo?![]()
Ik wil onderhand ook wel. Voor het eerst gisteren krampen gehad, die de hele nacht hebben doorgezet. Heb lekker lopen rondspoken dus. Maar ik ga maar uit van een 42 weken dracht, dan kan het alleen maar meevallen.
Het ligt voor geen meter trouwens, op zo'n matrasbeschermer. Ik heb -em onder mijn laken en de molton gedaan, maar dat ding gaat hoe dan ook aan de schuif en het is vreselijk zweterig ook nog.
Ze weet dat deze zwangerschap niet geheel van een leien dakje gaat, en staat me bij met raad en daad. Ze had het er over om bloed te prikken bij de volgende controle, en dan eventueel de koe bij de horens te vatten..dus ik hoop dat ze het begrijpt en het wil doen. En anders heb ik vriendlief al voorbereid dat hij aan zijn plicht zal moeten voldoen. En van willen is dan geen sprake meerquote:Op zondag 27 januari 2008 13:57 schreef Webkim het volgende:
Jeetje Maneki, kan me voorstellen dat je er intussen ook figuurlijk wel je buik vol van hebt ja...![]()
Heb je dat van die 37 weken al eerder geopperd bij je vk? Al enig idee hoe ze daar tegenover zal staan?
quote:Op zondag 27 januari 2008 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de matrasbeschermer met duct-tape aan mijn matras vastgeplakt en toen op het laken nog een dikke handdoek waar ik op lag, toen had ik geen last meer van het zweterige gebeuren.
Een l i t e r ?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef sjak het volgende:
Precies, zo hebben wij het toen ook gedaan. Ik vond het nog steeds af en toe wat schuiverig mar veel beter dan daarvoor. Alleen heb ik het niet nodig gehad, ik voelde wat knappen, sprong mijn bed uit, rende naar de badkamer (met knieen tegen elkaar aan) en stond net op tijd onder de douche om een liter vruchtwater kwijt te raken
Tot de 31e toch?? Dan wilden ze gaan inleiden, was het niet??quote:
Nú alweer?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
Maneki, ik ga je viooltjesthee-tip wel onthouden hoor!
Oh wat leuk om te horen dat je hem hebt zien hangen!quote:Op maandag 28 januari 2008 10:39 schreef Mibos het volgende:
BE ik was trouwens voor deze echo bij Sifra en je kaartje in het echt is ook echt heel mooi. Hij hing er nog en wat een aparte naam heb je trouwens. Vond die fotocollage aan de wand van elke week dezelfde foto van een jongetje ook erg leuk om te zien trouwens.
Ja ik hoop het eerlijk gezegd ook wel heel erg maar het is ook wel even afwachten dat snap ik ook wel en ik blijf positief omdat ik geen weefsel of stolsels gezien heb.
Ah ok, ik snap het.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:46 schreef Mibos het volgende:
BE ik zit weer op de peperstraat maar daar doen ze nog geen echo's die doet mevr. Sevat en die zit de ene keer in het Jozef en de andere keer bij Sifra vandaar dat ik bij Sifra was en jullie kaartje zag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |