Ik zit zondag op 8 weken en mijn riem kan zelfs nog op zijn laatste gaatje.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:05 schreef Llewella het volgende:
Met 7 weken begon ik al met een elastiekje door de broeksknoop, en met 10 weken m'n eerste zwangerschapsbroek gekocht. Dat was echt een opluchting!
Dank je voor de duidelijke uitlegquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:50 schreef Mammietje het volgende:
Wurpje, ik moest wel lachen om jouw 'gammele' idee van de klossen! Dat had ik ook voordat ik er kennis mee maakte!En het duurt ook een paar nachten voordat je vertrouwen in die dingen krijgt, moet ik zeggen, maar het valt dus mee. Die dingen zijn van metaal en je kan er de poten van het bed op zetten, maar er zitten ook gleuven in zodat je een bedrand er ook op kan laten rusten. Ik geloof dat ik hier ooit eens gelezen heb dat er 1 soort bed niet op past, maar voor de rest past ieder bed er op. Je kan ze (met een doorsnee verzekering) gratis lenen bij de thuiszorg en je kan zelf kiezen hoeveel je er wil tot 8 stuks geloof ik. Ik had er 6 en heb beide keren ze na 3 maanden leentijd nog eens 3 maanden verlengd, zo goed beviel het.
![]()
Vanmorgen weer bij de vlos geweest en Ukkie is weer APK goedgekeurd.Bloeddruk 55 / 110 en hartslagje 150. Verder geen vragen? Okee, doei!
Nah ja... hoe korter de afspraak, hoe beter het is, zullen we maar zeggen!
Ik heb gewoon nooit wat te vertellenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:58 schreef Popples het volgende:
of je doet gewoon een extra matras op je bed dan is het ook goed![]()
dat ga ik nu weer doen.
ticootje en iedereen die het nodig heeft, beterschap!!!
mammietje hier zijn de controles altijd zo kort, als je wat vertelt heb ik het idee dat ik een zeur ben dus vertel liever niets dan wel wat.
wel fijn dat alles goed was.
We gaan het vooral door elkaar praten eigenlijk. Mijn vader sprak in het begin alleen maar Engels en later een ratjetoe van Engels en Nederlands. Toen mijn broertje geboren werd spraken allebei mijn ouders dus zowel Engels als Nederlands en dat doen wij nu eigenlijk ook al wel veel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:50 schreef k_i_m het volgende:
Daar heb ik ook nog even overna zitten denken. Het is wel retehandig voor later. Alleen moet er één van de twee consequent de andere taal blijven praten. Wie gaat dat bij jullie doen dan??
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb net de Complete Tales of Beatrix Potter besteld in het Engels.Onze kamer heeft het thema Beatrix Potter, vandaar.
En in het Engels omdat ik half Brits ben en Knut een tijd in London heeft gewoond, we willen Leeloo dus tweetalig gaan opvoeden. Ik heb er bergen aan gehad!
Hehe, ik heb zelf ook de docenten opleiding gedaan, alleen niet voor een taal dus ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben echt tweetalig opgevoed, dus zowel Nederlands als Engels zijn mijn "moeder"taal. Ik heb alleen wel een beetje een Nederlands/Amerikaans accent (stomme tv). Knut spreekt vloeiend Engels ondanks dat het niet zijn moedertaal is, met een prachtig licht Londens accentje.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:59 schreef OooLizaooO het volgende:
och ticootje wat rot :S
hopelijk voel je je snel een beetje beter
@tweetalig opvoeden, even een kritische (didactische, sorry beroepsmisvorming) noot: de taal die je met je kind spreekt moet in principe wel je moedertaal zijn, anders kan dat voor problemen zorgen bij de taalontwikkeling van je kindje, maar aangezien je half-brits bent, zal dat wel zo zijn?
Bij ons staat er nu alleen een spaarpot met Rubens eerste spaargeld en een doos met PR tissues.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:01 schreef Silmarwen het volgende:
Mijn ouders hebben ook nog allemaal Beatrix Potter boeken ergens in huis die voor mij en mijn broertje zijn gekocht. Servies wil ik ook nog en een letter op de deur van de kinderkamer. Lekker makkelijk, want zowl de meisjes naam als de jongens naam beginnen met dezelfde letter.
Die knuffels zijn trouwens godsgruwelijk duur zeg.Ik heb een mega Peter Rabbit gezien die zo gaaf was, maar dat ding was onmeunig duur en dat was nog in ponden.
Zowel de gynaecoloog als de verloskundige hebben mij verteld dat je 6 paracetamol per 24 uur mag nemen zonder risico voor de baby.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja normaal als ik me zo voel doe ik ook wel paracetamol nemen. Gewoon 's morgens 2 en dan om de zoveel uur 1. Meestal is het virusje dan zo weg. Maar nu durf ik toch niet zo goed paracetamol te nemen.
Misschien haal ik straks iets van extra vitamine c, meestal helpt dat ook wel.
Ik heb ook spulletjes van Harry Potter. Ik heb een heel leuk serviesje. Ik heb er niet zo heel veel mee. Ik ben meer van de Disney en dan met name Tijgertje!
Volgens mij is mijn moeder dezelfde aan het maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij ons staat er nu alleen een spaarpot met Rubens eerste spaargeld en een doos met PR tissues.
Mijn moeder is ooit voor mij begonnen aan een geborduurd wandkleed, maar dit is helaas nog maar half af (kan niet meer met haar arm). Ik geloof dat het 12 tafereeltjes in kruissteek zijn, erg mooi
Die ja!!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:08 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zowel de gynaecoloog als de verloskundige hebben mij verteld dat je 6 paracetamol per 24 uur mag nemen zonder risico voor de baby.
En Beatrix Potter he, niet Harry Potter.Peter Rabbit enzo.
Tijgetje vind ik helemaal geweldig, maar zoveel mensen om me heen hebben al Pooh dingetjes. Daarbij ben ik heel erg van het super Britse, ook qua kleding.
Ach gisteren noemde ik de baby achtereenvolgens, Cobol, uhhhh Ubu uhhhhh Leeloo.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die ja!!
De zwangerschap he![]()
Ja, ondanks dat ik dus pooh-fan ben is de kinderkamer hier helemaal into Nijntje... Maar dat kan gelukkig heel makkelijk veranderd worden.
Haha, bekend verschijnsel. Hier is alles 's morgens ook nog gewoon, maar hoe later het wordt, hoe meer ik opzwel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:37 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb mijn zwangerschapsbroek aan.
Niet dat ik al een zwangerschapsbuikje heb.
's Morgens is he allemaal nog geen probleem, maar hoe later op de dag, hoe meer mijn buik echt gaat opzwellen (mijn darmpjes hebben het niet makkelijk) en dat ding zit ZO LEKKER
.
Oh-oh-oh *geniet*.
Laat die échte buik nu maar komen!
Roep dat maar niet te hard... Het weekeind voor de bevalling was ik ook zo ziek als een hond..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:56 schreef Ticootje het volgende:
*meld..
Nog steeds ziek hoor.. De nachten zijn gewoon een ramp. Gelukkig blijft die kleine nu binnen, ik moet er niet aan denken om nu, in deze toestand, aan een bevalling te beginnen. Ik voel me echt waardeloos.
Ik heb wel lekker fruit gehaald, dus even een vitaminekick. Hopen dat die vervelende hoest/snotneus/keelpijn snel weer weg is.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:09 schreef vamperotica het volgende:
Ow en die hoestaanvallen NA je bevalling zijn ook "geen pretje"
Ik was vanmiddag bij een vriendin en toen bij het weg rijden bleek dat ik niet genoeg geld had om de parkeerplaats af te kunnen. Ik terug naar haar huis om geld te lenen, stap weer in de auto, kom er dan achter dat ik mijn bankpas in de automaat had laten zitten (er stond ook niet genoeg op de chip). Ik als een gek weer terug, gelukkig zat hij er nog in.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
LLM hoe staat er mee??
Oh en dames die dachten dat zwangerschapsdementie wel verdwenen zou zijn zodra je bevallen bent, wrong! Ik stond vandaag bij de bank met een half ingevuld formulier voor het openen van een spaarrekening voor de jongste. Kon ik mijn man nog bellen voor het sofinummer anders moest ik weer terug lopen door die takkewind en het volgende week op nieuw proberen.
Het zijn zwangere vrouwen, wat verwacht je danquote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:00 schreef sig000 het volgende:
Wat een een gejankzak hier.
Eigenlijk niets anders.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:24 schreef Knut het volgende:
[..]
Het zijn zwangere vrouwen, wat verwacht je dan
Digitaal aanvullend pakketquote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind het tijd worden voor een nachtvullend tvprogramma voor mensen die niet kunnen slapen..en dan niet op 4 kanalen de herhalingen van Hart van Nederland, en op de andere kanalen geile sletjes die zichzelf willen verkopen..
Ben je het al zat..?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:55 schreef Ticootje het volgende:
hier nog niets...
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze ging dit weekend bevallen toch?
dan wees maar blij dat je prowl niet bent, die heeft deze zwangerschap wat te doen met mijquote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:00 schreef sig000 het volgende:
Wat een een gejankzak hier.
Ik heb laatst nog wat foto's gepost in het kamertopic, maar het is nog niet af. Ik "mis" watquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:18 schreef sjak het volgende:
Webkim ben je zo opgezwollen, balen zeg. Succes met alle klussen die je nog met doen.
K_i_m is je kamertje al af? Ben zo benieuwd hoe het geworden is (FOTO'S wil ik zien)
In de zomer van 2006quote:Op zondag 27 januari 2008 11:32 schreef Webkim het volgende:
Wat is het hier stil. Ligt iedereen stiekem een kind te baren ofzo?![]()
Ik wil onderhand ook wel. Voor het eerst gisteren krampen gehad, die de hele nacht hebben doorgezet. Heb lekker lopen rondspoken dus. Maar ik ga maar uit van een 42 weken dracht, dan kan het alleen maar meevallen.
Het ligt voor geen meter trouwens, op zo'n matrasbeschermer. Ik heb -em onder mijn laken en de molton gedaan, maar dat ding gaat hoe dan ook aan de schuif en het is vreselijk zweterig ook nog.
Ze weet dat deze zwangerschap niet geheel van een leien dakje gaat, en staat me bij met raad en daad. Ze had het er over om bloed te prikken bij de volgende controle, en dan eventueel de koe bij de horens te vatten..dus ik hoop dat ze het begrijpt en het wil doen. En anders heb ik vriendlief al voorbereid dat hij aan zijn plicht zal moeten voldoen. En van willen is dan geen sprake meerquote:Op zondag 27 januari 2008 13:57 schreef Webkim het volgende:
Jeetje Maneki, kan me voorstellen dat je er intussen ook figuurlijk wel je buik vol van hebt ja...![]()
Heb je dat van die 37 weken al eerder geopperd bij je vk? Al enig idee hoe ze daar tegenover zal staan?
quote:Op zondag 27 januari 2008 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de matrasbeschermer met duct-tape aan mijn matras vastgeplakt en toen op het laken nog een dikke handdoek waar ik op lag, toen had ik geen last meer van het zweterige gebeuren.
Een l i t e r ?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef sjak het volgende:
Precies, zo hebben wij het toen ook gedaan. Ik vond het nog steeds af en toe wat schuiverig mar veel beter dan daarvoor. Alleen heb ik het niet nodig gehad, ik voelde wat knappen, sprong mijn bed uit, rende naar de badkamer (met knieen tegen elkaar aan) en stond net op tijd onder de douche om een liter vruchtwater kwijt te raken
Tot de 31e toch?? Dan wilden ze gaan inleiden, was het niet??quote:
Nú alweer?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
Maneki, ik ga je viooltjesthee-tip wel onthouden hoor!
Oh wat leuk om te horen dat je hem hebt zien hangen!quote:Op maandag 28 januari 2008 10:39 schreef Mibos het volgende:
BE ik was trouwens voor deze echo bij Sifra en je kaartje in het echt is ook echt heel mooi. Hij hing er nog en wat een aparte naam heb je trouwens. Vond die fotocollage aan de wand van elke week dezelfde foto van een jongetje ook erg leuk om te zien trouwens.
Ja ik hoop het eerlijk gezegd ook wel heel erg maar het is ook wel even afwachten dat snap ik ook wel en ik blijf positief omdat ik geen weefsel of stolsels gezien heb.
Ah ok, ik snap het.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:46 schreef Mibos het volgende:
BE ik zit weer op de peperstraat maar daar doen ze nog geen echo's die doet mevr. Sevat en die zit de ene keer in het Jozef en de andere keer bij Sifra vandaar dat ik bij Sifra was en jullie kaartje zag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |