Ik ging tijdens mijn zwangerschap toch aan de schijt van cola (en alle andere ongein met koolzuur erin). Da's nu ook weer over gelukkigquote:Op maandag 21 januari 2008 23:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Kom ik aan met mijn twee kopjes koffie per dag en 3 flessen cola.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:04 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag 37+6... Ik denk dat ik dit weekend maar eens ga bevallen.
Oh, spannend. Van mij mag het hoor.quote:
Ja, dat had ik ook toen ik gestopt was met de pil. Eerst oud bloed en twee dagen daarna werd ik echt ongesteld. Maar je kan altijd een test halenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:04 schreef Reinhilde het volgende:
Hai! Ik kom hier maar even vragen.
Ik heb zondagmiddag (eigenlijk iets te vroeg) een zwangerschapstest gedaan, was negatief.
Vanochtend ongesteld geworden, maar net zag ik dat ik maar een heel klein beetje bloed ben verloren, en het is oud bloed. Heeft iemand hier dat ook gehad? Zal ik vanavond nog een test halen?
Alvast bedankt!
Ik ben al een half jaar niet meer aan de pil... maar we zijn nu net begonnen met klussen. Ik denk dat ik een test haal vanavond, en als ik (want nu bloedt het helemaal niet meer) morgenochtend niet meer bloed heb gehad, dan maar weer testen denk ik. Wat zenuwslopend zeg!!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook toen ik gestopt was met de pil. Eerst oud bloed en twee dagen daarna werd ik echt ongesteld. Maar je kan altijd een test halen.
De DRAMA.. Ik hoop zo van niet!! Ik denk dat ik dan echt hormonaal wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:24 schreef appelsap het volgende:
Ticootje, ik vraag me af hoe jij je gaat voelen mocht je over de 40 weken lopen.
Ah ok, dan snap ik het.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:37 schreef Mibos het volgende:
Ja dat was het ook maar de huisarts zit in dezelfde praktijk als de vk dus hij had zoiets van als het door de pil heen komt kan het ook nog zo zijn dat je al verder bent dan gedacht en qua omvang groei ik net zo als bij Kaith. Heb alweer mijn zw.broeken aan want mijn eigen broeken gingen toch echt niet meer dicht. Ja mijn gevoel zegt de eerste dag van de laatste kort menstruatie en dat was 24 november dus een week of 8/9 denk ik zelf.
Ik heb nog niet in bad durven gaan omdat onder de douche al een jankpartij betekent, maar ik ga het zeker proberen! Al moet ik bij volle maan 3 rondjes tegen de klok in om een eik heendansen om er van af te komenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:59 schreef kozakken het volgende:
Maneki, ik bedacht me vannacht: zou havermout niet helpen tegen de jeuk.
Net zoals bij de waterpokkenkindjes?
Je weet maar nooit toch
Dit geeft me moed! Dankje Randa!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:00 schreef Randa_v het volgende:
Straks eens echt mijn bevallingsverhaal opschrijven maar vooralsnog ben ik heel blij om de natuurlijke bevalling ook te hebben gehad. Heel anders dan bij Merlijn (dat was een inleiding met ruggeprik en vacuum). Achteraf gezien was het ook een beetje van "was dit het nou??". De bevalling had in iedergeval een paar gedenkwaardige momenten alsin rondvliegende knuffels door de verloskamer.![]()
.
Ik weet het, maar aangezien de verloskundige ook huisarts is, wil ik het toch maar even vragen. Ik ben zelf geen medisch expert en ik vetrouw de personen die ervoor hebben geleerd liever, dan wat ik vind. Misschien is het met wat kleine tips al te verhelpenen de fysiotherapeut is niet echt goedkoop. Bovendien krijg je maar 9 behandelingen vergoed als je geen medische indicatie hebt en ik bewaar het liever nog even.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Silmarwen, je hebt geen verwijzing nodig voor de fysio he, je kan gewoon zelf een afspraak maken als je denkt dat je het nodig hebt.
Over niet leuk gesproken! Ik heb het idee dat er twee soorten druk zijn, zijn. De ene is een beetje uhm snel en harder en dan heb ik het idee dat Leeloo het niet leuk vind. De ander is wat speels en onregelmatig en dan lijkt het alsof ze/hij het wel leuk vindt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Sil, het begon bij mij ook alleen met keelpijn. Zondag alleen zere keel. Maandag wat tegen keelpijn gehaald. Alle slijm kwam los en toen begon dus het hoesten. Gister lekker keelpastilles om de prikkel wat te verlichten, maar vandaag gaat het wel weer ietsjes beter. Maar wel hoesten, heel hard. Baby vindt dat niet leuk!
Ik ben eindelijk naar de chiropractor geweest. Daar gelijk helemaal gecheckt op BI, en alles zat nog op z'n plek. Nu had ik ook weinig last van mijn rug, maar bevestiging is altijd fijn natuurlijk. Voor mijn armen heeft het helaas weinig geholpen, dat is echt zwangerschapgerelateerd blijkbaar. Maar ook dat is niet erger geworden als ik er rekening mee houquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Zit wat in hoor. Ik had het ook eerst gevraagd.![]()
Ik ben 2 keer geweest in mijn zwangerschap en 2 keer (met een tussenposen van een paar weken) heeft hij even mijn SI gewricht los gehaald en toen kon ik idd weer even gewoon normaal zelf omdraaien in bed enzo.![]()
Daar houd je o.a. in bij wanneer en hoeveel het kind eet, poept, plast, hoe zwaar het is, zijn temperatuur en ook van jou je temp, je polsslag, noem maar opquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat fijn llewela
wat is een kraamdossier btw?
quote:
Ah, dat heette hier het 'zorgplan'. De naam verschilt blijkbaar van kraambureau tot kraambureau.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar houd je o.a. in bij wanneer en hoeveel het kind eet, poept, plast, hoe zwaar het is, zijn temperatuur en ook van jou je temp, je polsslag, noem maar op
Tell me about it...quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:36 schreef k_i_m het volgende:
Nog 28 dagen!. Jeetje wat gaat dat hard aan het eind zeg!
Daar was ik ook bang voor, maar ik bedenk nog elke dag nieuwe dingen. Zo ben ik bezig zelf de kraambedankjes te maken (tot vorige week wist ik niet eens dat er zoiets bestondquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ben alleen bang dat ik straks de laatste 3 maanden niks meer te doen heb als ik doorga op deze manier
Mag ik vragen hoe hoog?quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:39 schreef Silmarwen het volgende:
Het enige wat niet helemaal in orde was, was mijn glucose. Die was wat te hoog
Er wordt wel eens pate van gemaaktquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Geboortekaartjes zijn vandaag geregeld.
Hier staat nu ook alles klaar. De laatste dingen heb ik maandag gehaald. Ik moest lachen om de po. Dat lijkt net een pan, kan je de nageboorte gelijk op het vuur zetten voor de soep.
8,2 was mijn glucose en dat was aan het begin van mijn zwangerschap gemeten trouwens. Maar zoals ik al zei, in mijn pubertijd heb ik een lunchcurve gehad en toen zat ik ook wat hoog. Wel grappig trouwens toen was ik echt een magere lat en nu heb ik net aan wat licht overgewicht. Volgens de huisarts had mijn gewicht er ook niets mee te maken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:57 schreef Leah het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe hoog?
Sorry, stokpaardje enzo, maar ik blijf ervan schrikken als ik dat bij een zwangere hoor.
Hou het even in de gaten. Ik kan uit je post niet helemaal begrijpen hoe hoog je glucose nu is, maar 8.2 is te hoog voor een zwangere (als het nu ,met 20 weken nog zo zou zijn).quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
8,2 was mijn glucose en dat was aan het begin van mijn zwangerschap gemeten trouwens. Maar zoals ik al zei, in mijn pubertijd heb ik een lunchcurve gehad en toen zat ik ook wat hoog. Wel grappig trouwens toen was ik echt een magere lat en nu heb ik net aan wat licht overgewicht. Volgens de huisarts had mijn gewicht er ook niets mee te maken.
Ach, de huisarts (ook verloskundige) melde echt alleen tussen neus en lippen door dat het wat aan de hoge kant was. "Daar kijken we over 4 weken ook nog wel even naar".quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:59 schreef Leah het volgende:
[..]
Hou het even in de gaten. Ik kan uit je post niet helemaal begrijpen hoe hoog je glucose nu is, maar 8.2 is te hoog voor een zwangere (als het nu ,met 20 weken nog zo zou zijn).
Het is nog 8.2. Ik ga over drie weken weer prikken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:59 schreef Leah het volgende:
[..]
Hou het even in de gaten. Ik kan uit je post niet helemaal begrijpen hoe hoog je glucose nu is, maar 8.2 is te hoog voor een zwangere (als het nu ,met 20 weken nog zo zou zijn).
quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Geboortekaartjes zijn vandaag geregeld.
Hier staat nu ook alles klaar. De laatste dingen heb ik maandag gehaald. Ik moest lachen om de po. Dat lijkt net een pan, kan je de nageboorte gelijk op het vuur zetten voor de soep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |