Je zet koers naar Den Haag ?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:20 schreef Joydesign het volgende:
iets met twee nullen en een zeven!
Extreme vorm van bumperkleven, bijna bij elkaar op schoot zitten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:59 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ga met de trein of de bus
tas naast je zetten en als er iemand in de buurt komt je ogen dicht doen en doe alsof je slaaptquote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Extreme vorm van bumperkleven, bijna bij elkaar op schoot zitten.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:^
nog meer goede ideeën om ervanaf te komen?
dat zijn inderdaad meestal de hangersquote:Op vrijdag 18 januari 2008 07:38 schreef Ridocar het volgende:
Met twee handen krampachtig het stuur vasthouden, je gezicht vlakbij de voorruit
Naar rechts prutserquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:
nog meer goede ideeën om ervanaf te komen?
Hoe krijg ik dan nog m'n eigen voorruit schoon?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:
- Stel je ruitensproeier iets af naar boven... zodat het mooi op zijn vooruit terecht komt :p
Dat zou meer een straf voor mezelf zijn.quote:- Ramen open en op hoogste volume Jan smit o.i.d. opzetten (al zou ik kunnen snappen dat je dat niet in je auto wil hebben liggen)
Dat is toegeven! En dat doen we natuurlijk niet.quote:- gewoon veel harder gaan rijden![]()
Dat werkt natuurlijk ook, maar waar koop je zoiets?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:
- juiced; Een klein subtiel politie logo'tje achterop een van m'n vorige auto's hield ze mooi op afstand.
naar rechts voor een kleefjosti?? joa.. uiteindelijk.. als m'n snelheid is gedaald tot 90 ofzo...quote:
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
naar rechts voor een kleefjosti??
als ik 140-150 rijd (en dus de mensen die niet harder kunnen/willen/durven al inhaal) en er zit een idioot te duwen, heeft ie toch echt vette pech hoor.... dan wacht ie maar even..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:04 schreef rival het volgende:
[..]
nee sukkel. je hoort rechts te rijden als je niet inhaald!
" jamaar ik rij al 120"
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
als ik 140-150 rijd (en dus de mensen die niet harder kunnen/willen/durven al inhaal) en er zit een idioot te duwen, heeft ie toch echt vette pech hoor.... dan wacht ie maar even..
Als iemand keurig afstand houdt, maar duidelijk wel harder wil rijden dan ik, ga ik met plezier aan de kant
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:44 schreef raulbouli het volgende:
Gewoon keihard op de rem trappen als je 140km/h rijd op de snelweg is leuk. Dan stoppen ze wel, alleen de afstand wordt kleiner..
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef Joydesign het volgende:
Rival, het is zoizo duidelijk dat jij zo'n irritante klever bent... maar wat ik niet snap is waarom je er ook nog trots op bent... oke er zijn veel slome mensen die teveel links rijden... maar daar heb ik het nu niet over... als ik al 130 140 rijd en een gast gaat echt ongeduldig en schokkerig achter me zitte rijde om maar zo dicht achter me te rijden... dan is dat gewoon irritant en heb je me (en vrijwel iedereen) al tegen gemaakt...
quote:Zo haalt u veilig in
Inhalen betekent een tragere voorligger passeren. U bereidt het manoeuvre voor, u voert het uit en u neemt uw plaats weer in. Alles samen gebeurt dat in vijf stappen.
Stap 1: Kijk goed voor u. Zijn er geen tegenliggers?
Stap 2: Kijk ook of er voldoende ruimte is om na het inhalen weer te kunnen invoegen.
Stap 3: Kijk goed achter u. Zijn er geen achterliggers al begonnen met u in te halen? Pas op voor de dode hoek links achter uw schouder.
Stap 4: Knipper naar links en maak zo nodig een beetje extra snelheid. U steekt voorbij.
Stap 5: Knipper naar rechts en neem uw plaats rechts weer in op de weg. Dat doet u zodra u de voorzijde van het ingehaalde voertuig in uw binnenspiegel ziet.
Jij veroorzaakt een gevaarlijke situatie door geen afstand te houden en op agressieve wijze iemand aan de kant proberen te krijgen. Als er zo idioot veel ruimte is rechts, ga je er toch gewoon rechts voorbij?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef rival het volgende:
hoor nou wat jullie zeggen... ja als er iemand kleeft dan laat ik hem nog even langer wachten gna gna gna. dus je bent trots op het feit dat je een ander moedwillig irriteerd op de weg en dus gevaarlijke situaties veroorzaakt
Kijk-mij-patsen-met-mn-alpina-b7-die-ik-helemaal-niet-hebquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef Joydesign het volgende:
Rival, het is zoizo duidelijk dat jij zo'n irritante klever bent... maar wat ik niet snap is waarom je er ook nog trots op bent... oke er zijn veel slome mensen die teveel links rijden... maar daar heb ik het nu niet over... als ik al 130 140 rijd en een gast gaat echt ongeduldig en schokkerig achter me zitte rijde om maar zo dicht achter me te rijden... dan is dat gewoon irritant en heb je me (en vrijwel iedereen) al tegen gemaakt...
mooiste is trouwens als ik ergens in de stad achter me heb, en hij bij 't stoplicht nog achter me zit.. ben ik m binne 5 sec. kwijt :p
met mn alpina bmw b7
500 geile paarden onder de kap
ja maar dan kleef ik helemaal nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Joydesign het volgende:
ik heb het toch echt over de sitatie waarin ik iemand inhaal... en iemand achter me gaat lopen drukke omdat hij er blijkbaar harder langs wil... ik ga altijd meteen naar rechts tot iemand dermate loopt te kleven dat ik het gevoel heb dat diegene het niet doet omdat zn vrouw op t punt staat te bevalle maar omdat t een f*cking aso is
Er is geen tijdspanne aan verbonden, hoor.quote:
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kijk-mij-patsen-met-mn-alpina-b7-die-ik-helemaal-niet-heb
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Dromer het volgende:
Nee.. de meeste klevers kleven al vóórdat ik de kans heb naar rechts te gaan. Op het moment dat ik net begonnen ben met inhalen bijvoorbeeld. En ja.. in dat geval ga ik echt geen haast maken met inhalen en weer naar rechts gaan. En ik voel me dan ook minder geneigd me naar rechts in een klein gaatje te persen om meneer de bumperklever langs te laten.
Misschien omdat ik de ampele hoop koester dat de klever op een gegeven moment inziet dat ie er meer me opschiet als hij op zo'n moment even afstand bewaard tot het moment dat zijn voorganger wel naar rechts kan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:18 schreef rival het volgende:
ik merk namelijk heel vaak dat ik dan achter iemand rij.sneller. dan pas ik me snelheid precies zo aan dat ik er vlak achter ben op het moment dat zij weer naar rechts kunnen.... dan zou ik met dezelfde snelheid meteen door kunnen rijden op dat moment.... maar nee.. dan zien ze me in de spiegel en men gaat rustig aan doen.....
Zoals jij rijdt is levensgevaarlijk..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:16 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
wat ik nooit begrijp is het volgende, waarom zorgt niet iedereen er voor dat alles lekker vlot en soepel verloopt? waarom moedwillig de "stroming" dwars zitten?
pics or it didn't happen!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:15 schreef Joydesign het volgende:
[..]die ik niet heb?
jaloers? nog niet vele succes in t leven? dat menig fokker waarschijnlijk nog geen auto heeft of een ouwe gold rijd wil dat niet zeggen dat er ook mensen zijn die misschien wel... een mooie auto rijden
als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. ik leg net uit wanneer ik wel of niet kleef. en dat ik dus iemand een kans geef om naar rechts te gaan!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zoals jij rijdt is levensgevaarlijk..
Waarom mensen geen kans geven even aan de kant te gaan voordat je agressief wordt?
Maak je geen zorgen, ik ben helemaal niet jaloers. En ik heb al genoeg succes in mn leven, daar zal het ook niet aan liggen. En nee, ik heb ook geen oude golf; mijn auto is een jaar en een week oud.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:15 schreef Joydesign het volgende:
[..]die ik niet heb?
jaloers? nog niet vele succes in t leven? dat menig fokker waarschijnlijk nog geen auto heeft of een ouwe golf rijd wil dat niet zeggen dat er ook mensen zijn die misschien wel... een mooie auto rijden
Pff die lui zijn het mooiste, zat vanochtend achter zon linksplakker, netjes 1,5 a 2 seconden afstand, gaat ie vol op de remquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:44 schreef raulbouli het volgende:
Gewoon keihard op de rem trappen als je 140km/h rijd op de snelweg is leuk. Dan stoppen ze wel, alleen de afstand wordt kleiner..
heb je niet eens ergens online staan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:23 schreef Joydesign het volgende:
[..]
ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
Dan moet jij ook niet op mij reageren.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:21 schreef rival het volgende:
als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. ik leg net uit wanneer ik wel of niet kleef. en dat ik dus iemand een kans geef om naar rechts te gaan!
Als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. Ik leg net uit wanneer ik dat doe. En dat is wanneer iemand al besloten heeft dat het niet doorstroomt en het nodig vindt mijn bumper van héél dichtbij te gaan bestuderen. Leg de schuld alsjeblieft bij die idioot en niet bij mij en wees vooral blij dat ik niet op mijn rem ga staan of andere gekke dingen uithaal zoals diverse anderen in dit en voorgaand topic wél.quote:maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen?
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:26 schreef Dromer het volgende:
Ik leg net uit wanneer ik dat doe. En dat is wanneer iemand al besloten heeft dat het niet doorstroomt en het nodig vindt mijn bumper van héél dichtbij te gaan bestuderen. Leg de schuld alsjeblieft bij die idioot en niet bij mij en wees vooral blij dat ik niet op mijn rem ga staan of andere gekke dingen uithaal zoals diverse anderen in dit en voorgaand topic wél.
Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagt. En ja.. ik zal iets rustiger naar rechts gaan (en alleen als er ruim plaats is). Het interesseert mij niet of de aso 'stroomt' met 150 of 140...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:29 schreef rival het volgende:
[..]
maar kan je mij uitleggen waarom je niet gewoon aan de kant gaat zodra je kan? (dat die vent je bumper zit te bestuderen betekent namelijk niet dat je niet naar rechts mag toch? )
jezus waarom maak je je zo druk om die gast achter je? die rijd gewoon hoe hij rijd.... meestal zit ie zich niet eens te irriteren maar wacht ie gewoon tot je aan de kant gaat....
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagd.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:
[..]
heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!
ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten....zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
Je behoort naar rechts te gaan wanneer daar voldoende ruimte is, ja. Als er een klein gat is ga ik daar minder snel induiken in geval van een bumperklever. Iemand die met hoge snelheid nadert en netjes wat afstand houdt wil ik eerder behulpzaam zijn door een dergelijke eigenlijk onnodige manouvre uit te voeren. Je hoeft immers niet naar rechts als de volgende in te halen auto zich op vrij korte afstand bevindt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:33 schreef rival het volgende:
[..]
je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch?
waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft?
want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al....
dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch?
met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10
Dat dusquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:
[..]
heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!
ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten....zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn?
Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:13 schreef rival het volgende:
[..]
fijn om te weten dat je het zelf ook beseft!
Waar blijven die foto's van de Alpina?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:23 schreef Joydesign het volgende:
[..]
ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
Dat deed ik met m'n oude auto vaak jaquote:- gewoon veel harder gaan rijden![]()
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:26 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Nee.. als je een beetje begrijpend verder leest, lees je dat ik sowieso niet naar rechts zou zijn gegaan. Hoogstens om iemand langs te laten die me niet zo ongeveer van de weg af wil duwen. Iemand die dat wel doet heeft idd een averrechtse werking op mijn genegenheid die extra moeite te doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:47 schreef rival het volgende:
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "
alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger!![]()
Noem je dat doorstromen? Met hoge snelheid bovenop iemands bumper 'duiken' en vervolgens constant op je rem moeten staan omdat je blijkbaar moeite hebt met dezelfde snelheid houden? Dat is namelijk het gedrag van de typische bumperklever. Door al dat geflits van je remlichten zul je remreacties bij je achterliggers veroorzaken. Zo stroomt het minder door dan wanneer je even van je gas af gaat en wacht tot er ruimte is voor je doorgast...quote:en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! )
Heeft weinig nut als je in kolonne 80 km/h rijdt op een 120 km/h weg en de bumperklever achter je wil dat je je tussen de rechts rijdende auto's ramt zodat hij weer één autootje verderop kan rijden...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:38 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja![]()
Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven![]()
Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft.
Truequote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Daar kunnen ze echt niet tegen!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:31 schreef kabelhaspel het volgende:
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen
Sprak onze lieve vladje heel stoer vanaf z'n driewielerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
WIIIIEEEE!!!!!!!11quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Samenvatting?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:33 schreef Dingest het volgende:
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zoVoor de onnodig links rijders, gaarne zo nu en dan de rechterbaan opzoeken. Dit geldt ook de mensen die nogal lang met lagere snelheid op de middelste baan bij een driebaanspunt blijven rijden
![]()
Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan.
Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd:
Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts.
Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan![]()
En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben
Bumperkleven altijd slecht.quote:
Als je net zo lang doet over inhalen als je post snap ik heel goed dat menen gaan bumperkleven.quote:
Dank u. Weltrustenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Bumperkleven altijd slecht.
Onnodige linksrijden irritant.
Iedereen is ongeduldig in het verkeer.
We gaan er allemaal aan
Ik schrijf veel. Ik rij normaalquote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je net zo lang doet over inhalen als je post snap ik heel goed dat menen gaan bumperkleven.
Dit bericht vond ik nog het mooiste van alles,quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef Joydesign het volgende:
mooiste is trouwens als ik ergens in de stad achter me heb, en hij bij 't stoplicht nog achter me zit.. ben ik m binne 5 sec. kwijt :p
met mn alpina bmw b7
500 geile paarden onder de kap
Dat ja!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:49 schreef Meike26 het volgende:
Mistlichtje aan !
Hoezo op de goeie rijstrook?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 05:58 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik ga meestal zachter rijden en wachten tot ze me recht in willen halen en dan trap ik me gas in en laat ik ze ver achter me. Zitten ze ook gelijk op de goede rijstrook.
Wat ook leuk is om ze voorbij te laten gaan en dan bij diegene te gaan bumperkleven. Werkt altijd erg goed!
Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 05:58 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik ga meestal zachter rijden en wachten tot ze me recht in willen halen en dan trap ik me gas in en laat ik ze ver achter me. Zitten ze ook gelijk op de goede rijstrook.
Wat ook leuk is om ze voorbij te laten gaan en dan bij diegene te gaan bumperkleven. Werkt altijd erg goed!
... en als ie niet onnodig links had gereden, had ie geen last gehad van bumperklevers 14.gifquote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:10 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!
filmpje?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:01 schreef Estolan het volgende:
gewoon genoeg vermogen hebben op je achterwielen, even tempo laten zakken, terug schakelen naar zn 3, en dan vol een burn maken en doortrekken, dat hij niks meer ziet, en tegend e vangrail zichzelf DOOD rijd
en dan stoppen, terug rijden, en nog even natrappen, hahaha
Son of a @!$#%
ok, wat jij wilt, maar ik hoef dat niet perse op film te zienquote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:16 schreef Estolan het volgende:
nee, doodgaan moet wel
kill all!
maar als je maar genoeg vermogen hebt, kan je makkelijk tot je 4e versnelling doorslippen
So truequote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:10 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!
Heeft ook zoveel zin om dat te doen gelukkigquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:06 schreef dJ-Zcore het volgende:
[..]
Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden.
Ach als ik met 125 langs een serie auto's rijd waar ik me met moeite even tussen zou kunnen proppen om een bumperklever er langs te laten heb ik daar echt geen zin in hoorquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:21 schreef rival het volgende:
[..]
-knip-
maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen?
Maar hoezo dan niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:54 schreef Fugie het volgende:
had laatst zon gekke fransman achter me die op ene stuk wegwerkzaamheden (moerdijkbrug) perse erlangs moestKwam die met linker knipperlichten en groot licht signalen
![]()
Zulke dingen motiveren mij niet echt om aan de kant te gaan
Ik ga me er alleen niet al te druk over maken, sommige mensen zullen het nooit begirijpen en dat geeft niet. Enige wat ik hoop is dat ze zichzelf dood rijden oid zodat ze zichzelf niet voortplanten. En bumperkleven is altijd fout, er is echt geen reden om het te doen. Dat sommige mensen het voor zichzelf proberen goed te lullen geeft alleen maar hun domheid aan.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Maar hoezo dan niet.
Daar en in Duitsland bijvoorbeeld is dat heel normaal, en iedereen gaat ook gewoon netjes aan de kant als ze dat doen, ik vind dat best een goed systeem.
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
Die mensen zijn irri idd. Heb 't regelmatig gehad op een driebaansweg, ben ik lekker aan het inhalen op de middelste baan (rij 110 oid), linkerbaan is vrij, gaan ze toch achter je hangen en er pas voorbij als je naar rechts gaat. Alsof ze zelf niet van baan verwisselen of zo. Die mensen zie dan vervolgens ook doorrijden op de middelste baan als de rechterbaan leeg is.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
Ik had laatst een mooie klever achter me trouwensIk rij 85 op de ring, komt er zo'n Sjonnie achter me rijden. Ik vind dat irritant dus ik denk, ach ik ga wat langzamer, eens kijken of hij me inhaalt (er waren daar 2 rijstroken voor 1 richting en de linker was gewoon vrij). Op het laatst reed ik gewoon 55 (80 was toegestaan) en die knuppel zat nog steeds achter me
Ik ben volledig met je eens dat weinig afstand houden, onveilige situaties creëert.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:
[..]
Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.
Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan).
Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?
Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf.
En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen
Hangt van de situatie af. Als jij ruimte hebt om naar rechts te gaan voor iemand die met 180 komt aanrijden dan vind ik gewoon dat je voor diegene ruimte moet maken, ongeacht of hij nou 180 mag rijden of niet. Je weet ook niet met wet voor reden iemand 180 rijdt, misschien moet ie wel als een gek naar het ziekenhuis omdat er iemand op sterven ligt of iets dergelijks. Alleen al om het feit dat je niet weet waarom iemand zo hard rijdt zou ik nooit iemand opzettelijk gaan ophouden...quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.
Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Ja dat zeg jij nou wel, maar ik heb het een keer gehad dat ik met 170 aan kwam rijden en dat iemand em dus naar links gooide. Gevolg: ik reed em achterin bij hem... Hij had nog niet naar links gehoeven, maar dacht ik ga alvast want anders kom ik er niet tussenquote:Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?
Uhuh, ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.
Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
...
Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen.
...
Dan ga ik van die shit laten installeren die je bij GTA ook hebt, dat je olie en granaten op de weg kan gooienquote:Op zondag 20 januari 2008 16:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.
Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
-verhaal-
Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens.
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollenquote:Op zondag 20 januari 2008 20:27 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.
Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook.
Hoe hoger de snelheid, hoe groter het gat.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
-knip-
Dat soort mensen die dat doen hebben gewoon een gebrek aan verkeersinzicht. Vrees dat daar ook niet zoveel aan te doen is, het is gewoon maar hopen dat het goed blijft gaan voor die mensen...quote:Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
Je mag er daar dan ook rechts voorbij. (en er zijn ook vaker meer dan twee baantjes dan in NL)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus
En dan bij voorkeur ook nog uiterst links rijden of constant van links naar rechts bewegen alsof ze er langs zouden kunnen.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
Dat doe ik ook wel eens maar alleen bij figuren die hem er zo tussen gooien.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
GMTAquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:13 schreef jitzzzze het volgende:
Dat zal ze allemaal leren inderdaad
Maar ja, jullie Belgen kunnen sowieso niet rijden. Dus houd tegen ons 'Ollanders op met klagen over bumperkleven en leer eerst zelf eens rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:18 schreef nickt het volgende:
Ik rijd dagelijks rond op de ring rond antwerpen, 3rijvakken, 120 toegestaan, op het rechtse rijvak rijden niets als vrachtwagens tegen 90, ik rijd op de middelste rijstrook mooi 120 mss net iets sneller, komen er van die zotten tegen 160minstens afgereden aan tegen men bumper hangen terwijl links plaats genoeg is en de persoon voor mij ook gewoon 120 rijd !!!! daar kan ik mij aan ergeren ! ik ga heus geen 160 rijden voor meneertje laat staan dat ik mij tussen twee vrachtwagens ga inwringen en 90rijden. Ik ga ook niet op men rem duwen gewoon verder rijden ! tegen jouw snelheid !
Ook reed ik laatst 70 op en gewone rijbaan waar ik 70 mocht komt er zo een iriitante bumperklever achter me hangen !!!! (****eikel !) begint met zen mistlichten te knipperen, rakelings in tegen mijn bumper te hangen ! (de persoon kon rechts niet voorbij !) moet ik dan een boete riskeren voor hem ? === nader ik de rotonde is er een klein gaatje wilt hij zich hier nog tussen rammen (levensgevaarlijk,school in de buurt !, drukte van het centrum) !!! nouw mijn reactie bij zo een bumperklever gas geven en het gat dicht rijden net als die achter mij ! en die wagen daar achter ! ====> had die eikel ff zen lesje geleerd mooi langs de rijbaan ! ! ! (voldoende plaats anders deed ik zo iets nooit)
Bumperklevers wees gewaarschuwd !
Moest toen wel een keer tol betalen, heb geen idee meer waarom en waarvoor.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Athmozz het volgende:
Tolwegen in België?
Op een paar tunnels na zijn hier geen tolwegen, die beginnen pas in frankrijk... Slechte staat van de wegen is trouwens logisch, dat is een federale dienst in België. Zelfs als Vlaanderen zijn wegen wil verbeteren en het zelf wil betalen mogen ze nog niet.
Ik heb ze gezien en gevoelt in belgiequote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:05 schreef Athmozz het volgende:
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij)
Jij schavuitquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
Ja wie niet![]()
Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stilquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:23 schreef Foozy het volgende:
Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:Ik probeer altijd 2 seconden afstand te houden, ongeacht de snelheid. Dit vind ik voor mezelf, en voor mijn eventuele passagiers prettiger (ik merk, dat als ik bij iemand in de auto zit die kort op de voorligger zit, vanzelf mee ga "remmen" )
Nadeel van die 2 seconden afstand houden is dat er soms nog wel eens mensen zijn die hun auto er precies tussen flikkeren (geen ander woord voor), zodat jij weer gas los kan laten / remmen kunt, + bijbehorende kettingreactie achter je. Dat plekje is niet bedoeld om er even lekker tussen te gaan, "mijn veiligheid, wat doe je!! "
Dus.
ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer wegquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil
meisjes lampen!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:23 schreef Stefan740 het volgende:
Waar denk je dat deze voor zijn![]()
[ afbeelding ]
Maar ik heb dus geen bumper met een hele stadionverlichtings-setquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:51 schreef T42 het volgende:
[..]
ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg
Ze zijn alledrie stukquote:Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef eer-ik het volgende:
Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn'
Mwah, ist een peugeot?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ze zijn alledrie stukHoe groot is die kans?
quote:
Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
![]()
Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger.
*bestelt optie.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...quote:Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
Oke, ja ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit. Weet alleen dat de huidige Honda Accord nog wel adaptive cruise control heeft en dat die als het aanstaat de lasergun stoort.quote:Op maandag 28 januari 2008 08:48 schreef SuperFrank het volgende:
[..]
Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...
whehehe die zit.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:55 schreef Stefan740 het volgende:
Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom![]()
Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?quote:Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Dat doe ik ook nog wel eens. Bumperkleven niet, is me te gevaarlijk en het niet waard. Maar zo gauw ik een gat zie heb ik nog wel de neiging om m'n auto wat meer naar m'n voorgangen te laten rollen en wat verder naar de linkerkant, zie het als een soort extra trigger om zsm op te tiefenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
Ja wie niet![]()
Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?
Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren?
Da's zeker mooi, alleen is mijn ervaring helaas dat sommige automobilisten er toch echt anders op reageren. Het type 'ik rijd 120 en je mag toch niet harder dus ik blijf lekker zitten op de linkerbaanquote:Op maandag 28 januari 2008 18:23 schreef TR08 het volgende:
[..]
Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.quote:Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper
maar je raakt wel véél minder rap door het verkeer. Verder vind ik dat linksrijders & bumperklevers vaak met trage auto'tjes rijden niet echt waar. Ik durf zelf ook wel eens op een meter of 10 van de persoon voor me rijden, en ik rij inderdaad met een auto die er enorm sloom uit ziet (Kia Rio), maar als je die bak in zijn 3de van 120 naar 150 jaagt duurt dat echt niet overdreven lang hoor, met een seconde of 4à5 ben je daar.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 04:46 schreef PNG het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
Dat zal vast lekker gevoeld hebbenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
Ik heb wel eens in een auto gezeten die tegen een boom aan belande met iets minder dan 50 kmpu en dat is ook niet fijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
Ik hoef op de snelweg vrijwel nooit te remmen, terwijl ik toch vaak +30 te hard rijdt wel. Dus met mijn verkeersinzicht zit het wel goed, maar ja, het verkeersinzicht van sommige mensen is toch wel om te huilen. Mensen die gewoon links blijven hangen terwijl er rechts ruimte is. Die mensen moet je er met een lichtsignaal toch altijd weer even op wijzen dat ze ff opzij moeten, anders gaan ze gewoon niet. Dat heeft meer met het verkeersinzicht van anderen te maken dan met je eigen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 04:46 schreef PNG het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien.
Jouw post zegt wel genoeg. Je hebt tegen de politie moeten liegen om je gelijk te krijgen, om die ander te naaien. Als je de waarheid had verteld was je zelf ook aan het gas gegaan omdat je minstens zo fout bent, immers: je veroorzaakt bewust een zeer gevaarlijke situatie (in dit geval dus een ongeluk).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld.
Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren danquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken.
Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoorquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren dan
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:35 schreef TR08 het volgende:
Accordje: Heb ik volgens jou ook gebrek aan inzicht als ik links rijd, met rechts wel ruimte maar voor me geen ruimte?
Dat zie ik de meeste bumperklevers ook doen namelijk en ik zie daar het nut niet van
Toch zijn er genoeg die dat doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.
Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder.
Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag.quote:Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem.
Het probleem met whiplash is echter dat je nek eerder beweegt dan je hoofd en daarom een knak maakt. Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:53 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoorJe voorkomt dat je hoofd naar achteren knakt bij de aanrijding en daarmee verklein je de kans op whiplash behoorlijk
De truc is namelijk dat je op die manier de hoofdsteun de klap laat opvangen ipv je nekspieren. De hoofdsteun is daar best goed in.
En die mensen missen dus het verkeersinzicht. Aan dat soort figuren moet je ook geen aandacht besteden, die zijn dat verre van waard.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:38 schreef TR08 het volgende:
[..]
Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden.
[..]
Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag.
http://www.youtube.com/watch?v=wQ5UHGbXrfYquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:23 schreef TR08 het volgende:
Maar een hoofdsteun beperkt de gevolgen toch wel behoorlijk? Die maken ze tenminste (mede) daarvoor. Volgens mij is het zo dat als je je hoofd al tegen de hoofdsteun gedrukt hebt op het moment dat je auto van achter aangetikt wordt de belasting op je nek behoorlijk kleiner zou moeten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |