Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagt. En ja.. ik zal iets rustiger naar rechts gaan (en alleen als er ruim plaats is). Het interesseert mij niet of de aso 'stroomt' met 150 of 140...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:29 schreef rival het volgende:
[..]
maar kan je mij uitleggen waarom je niet gewoon aan de kant gaat zodra je kan? (dat die vent je bumper zit te bestuderen betekent namelijk niet dat je niet naar rechts mag toch? )
jezus waarom maak je je zo druk om die gast achter je? die rijd gewoon hoe hij rijd.... meestal zit ie zich niet eens te irriteren maar wacht ie gewoon tot je aan de kant gaat....
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagd.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:
[..]
heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!
ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten....zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
Je behoort naar rechts te gaan wanneer daar voldoende ruimte is, ja. Als er een klein gat is ga ik daar minder snel induiken in geval van een bumperklever. Iemand die met hoge snelheid nadert en netjes wat afstand houdt wil ik eerder behulpzaam zijn door een dergelijke eigenlijk onnodige manouvre uit te voeren. Je hoeft immers niet naar rechts als de volgende in te halen auto zich op vrij korte afstand bevindt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:33 schreef rival het volgende:
[..]
je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch?
waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft?
want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al....
dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch?
met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10
Dat dusquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:
[..]
heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!
ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten....zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn?
Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:13 schreef rival het volgende:
[..]
fijn om te weten dat je het zelf ook beseft!
Waar blijven die foto's van de Alpina?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:23 schreef Joydesign het volgende:
[..]
ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
Dat deed ik met m'n oude auto vaak jaquote:- gewoon veel harder gaan rijden![]()
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:26 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Nee.. als je een beetje begrijpend verder leest, lees je dat ik sowieso niet naar rechts zou zijn gegaan. Hoogstens om iemand langs te laten die me niet zo ongeveer van de weg af wil duwen. Iemand die dat wel doet heeft idd een averrechtse werking op mijn genegenheid die extra moeite te doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:47 schreef rival het volgende:
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "
alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger!![]()
Noem je dat doorstromen? Met hoge snelheid bovenop iemands bumper 'duiken' en vervolgens constant op je rem moeten staan omdat je blijkbaar moeite hebt met dezelfde snelheid houden? Dat is namelijk het gedrag van de typische bumperklever. Door al dat geflits van je remlichten zul je remreacties bij je achterliggers veroorzaken. Zo stroomt het minder door dan wanneer je even van je gas af gaat en wacht tot er ruimte is voor je doorgast...quote:en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! )
Heeft weinig nut als je in kolonne 80 km/h rijdt op een 120 km/h weg en de bumperklever achter je wil dat je je tussen de rechts rijdende auto's ramt zodat hij weer één autootje verderop kan rijden...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:38 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja![]()
Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven![]()
Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft.
Truequote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Daar kunnen ze echt niet tegen!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:31 schreef kabelhaspel het volgende:
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen
Sprak onze lieve vladje heel stoer vanaf z'n driewielerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
WIIIIEEEE!!!!!!!11quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk![]()
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Samenvatting?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:33 schreef Dingest het volgende:
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zoVoor de onnodig links rijders, gaarne zo nu en dan de rechterbaan opzoeken. Dit geldt ook de mensen die nogal lang met lagere snelheid op de middelste baan bij een driebaanspunt blijven rijden
![]()
Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan.
Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd:
Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts.
Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan![]()
En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |