abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:30:51 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131553
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:29 schreef rival het volgende:

[..]

maar kan je mij uitleggen waarom je niet gewoon aan de kant gaat zodra je kan? (dat die vent je bumper zit te bestuderen betekent namelijk niet dat je niet naar rechts mag toch? )


jezus waarom maak je je zo druk om die gast achter je? die rijd gewoon hoe hij rijd.... meestal zit ie zich niet eens te irriteren maar wacht ie gewoon tot je aan de kant gaat....
Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagt. En ja.. ik zal iets rustiger naar rechts gaan (en alleen als er ruim plaats is). Het interesseert mij niet of de aso 'stroomt' met 150 of 140...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56131626
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:30 schreef Dromer het volgende:

[..]

Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagd.

je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch?
waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft?

want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al....

dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch?

met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10
pi_56131693
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:

[..]

heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!

ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten.... zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:37:05 #54
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131752
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:33 schreef rival het volgende:

[..]

je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch?
waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft?

want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al....

dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch?

met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10
Je behoort naar rechts te gaan wanneer daar voldoende ruimte is, ja. Als er een klein gat is ga ik daar minder snel induiken in geval van een bumperklever. Iemand die met hoge snelheid nadert en netjes wat afstand houdt wil ik eerder behulpzaam zijn door een dergelijke eigenlijk onnodige manouvre uit te voeren. Je hoeft immers niet naar rechts als de volgende in te halen auto zich op vrij korte afstand bevindt.

Mijn gewoonte is dus links te blijven als zich rechts meerdere langzaam rijdende auto's bevinden met niet al te grote tussenafstand en bumperklevers brengen me minder in de verleiding daarvan af te wijken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 15:50:54 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56132195
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:

[..]

heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!

ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten.... zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
Dat dus
pi_56134339
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Dromer het volgende:

heel verhaal

fijn om te weten dat je het zelf ook beseft!
pi_56134780
Fijne autorijders hier, als ik het gros van de reacties zo lees, word het bumperkleven, asociaal rijden gewoon oke gevonden en verwachten jullie van mij dat ik snel weer aan de kant ga voor een klevertje.

No Way. Nee ik trap niet op de rem of maak geen gebaren (hoogstens af en toe een duimpje bij de echte Aries, die met bouwbus en aanhangwagen met 130 op m'n bumper hangen). Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol. Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn?

Maar ga ajb geen klevers verdedigen door te zeggen dat IK maar aan de kant moet als zij hun vehicel op m'n bumper af torpederen.

Kleven is streven naar het einde van je leven !
pi_56134840
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol.
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn?

logiKa
pi_56135161
Dat is mijn logiKa ja

Beetje irriteren mag , maar het is echt bloedlink om zoals iemand hier boven vermelde, boven op de rem te gaan staan. Het is ooit op tv geweest, dat iemand dat dat had gedaan een dodelijk ongeluk had veroorzaakt had en verolgens voor z'n hele leven aan vast zit. Dat is zo'n actie echt niet waard. Maar het mag toch wel even kenbaar gegeven worden dan ze kleven? Soms heb ik ook van die slimmerds achter me die gaan kleven terwijl er 3 vrachtwagens op rij in te halen zijn. Als zo'n persoon dan echt irritant gaat doen doe ik dus WEL irritant terug.

Mistlichtje aan !
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:26:43 #60
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56135922
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:13 schreef rival het volgende:

[..]

fijn om te weten dat je het zelf ook beseft!
Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:43:47 #61
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56136263
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:23 schreef Joydesign het volgende:
[..]
ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
Waar blijven die foto's van de Alpina?
pi_56137143
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:24:43 #63
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56137326
1. Remlichten laten zien.
Mocht de desbetreffende persoon nog gemiddeld 10cm van mijn bumper zitten.
2. Als maar langzamer rijden, en als diegene erlangs wilt eventjes naar links gaan.

En ik heb een keer meegemaakt dat z'on bumperklever het nodig vond om met groot licht achter me te rijden, toen een redelijk snel afgeremd (voor de rest geen verkeer in de buurt) en me auto midden op de weg gezet en alleen de deur opengegooid, ik had nog nooit iemand zo snel een auto in zijn achteruit zien zetten. En daarna met een gangetje van 50 verder rijden en de klever bleef toen netjes op afstand.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_56137732
quote:
- gewoon veel harder gaan rijden
Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja

Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven

Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft.
pi_56137983
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "

alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger!

en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! )

en dat was mijn punt, thnx!
pi_56138407
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:48:21 #67
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56139795
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:47 schreef rival het volgende:
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "

alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger!
Nee.. als je een beetje begrijpend verder leest, lees je dat ik sowieso niet naar rechts zou zijn gegaan. Hoogstens om iemand langs te laten die me niet zo ongeveer van de weg af wil duwen. Iemand die dat wel doet heeft idd een averrechtse werking op mijn genegenheid die extra moeite te doen.
quote:
en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! )
Noem je dat doorstromen? Met hoge snelheid bovenop iemands bumper 'duiken' en vervolgens constant op je rem moeten staan omdat je blijkbaar moeite hebt met dezelfde snelheid houden? Dat is namelijk het gedrag van de typische bumperklever. Door al dat geflits van je remlichten zul je remreacties bij je achterliggers veroorzaken. Zo stroomt het minder door dan wanneer je even van je gas af gaat en wacht tot er ruimte is voor je doorgast...
Verder komt het zelden voor dat een hele rits mensen 160/180 wil rijden, hoor. Meestal gaat het alleen om de bumperklever die ik ophoud. En waarom zie ik bumperklevers nadat ze mij voorbij zijn nooit maar dan ook nooit zelf naar rechts gaan als er ook achter hen een bumperklever zit?
En feit blijft dat het minder gevaarlijk is dan het gedrag van de aso achter me.

Grootste ergernis blijven overigens de bumperklevers die dat doen terwijl het totaal onzinnig is. Wanneer ik begin met inhalen, wanneer ik niet naar rechts kan, op 80 km wegen, binnen de bebouwde kom etc. Als je je niet tot die groep voelt horen, moet je misschien niet op mij reageren! (zoals we eigenlijk al eerder duidelijk hadden volgens mij...)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:49:32 #68
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56139834
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:38 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja

Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven

Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft.
Heeft weinig nut als je in kolonne 80 km/h rijdt op een 120 km/h weg en de bumperklever achter je wil dat je je tussen de rechts rijdende auto's ramt zodat hij weer één autootje verderop kan rijden...
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:31:35 #69
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_56140903
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen
Goed verhaal. Lekker kort.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:30:16 #70
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56142544
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
True

[ Bericht 4% gewijzigd door Supra_Turbo op 19-01-2008 13:15:14 ]
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:03:49 #71
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_56143362
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:31 schreef kabelhaspel het volgende:
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen
Daar kunnen ze echt niet tegen!!

Wat ik altijd doe:
1 eerst langzamer rijden,
2 dan weer iets harder,
3 dan even rem aan tikken

En als ze ervoorbij willen trap ik op het gas, maar aangezien ik een Micra 1.2L 54pk heb...wekt dat 9 vd 10 keer geen indruk op de ander, op 1x na en toen werd ik meteen min of meer bedreigd bij de eerst volgende rotonde, maar meneer agressivo uitstapte en een nogal dreigende grote bek opzette
Kom op, bumperkleven doe je niet, en al helemaal niet als je een klein kind op de achterbank hebt (zoals die kerel dus had).
Drugs are good mkay?
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 23:04:17 #72
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56143371
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Sprak onze lieve vladje heel stoer vanaf z'n driewieler
pi_56147154
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zo Voor de onnodig links rijders, gaarne zo nu en dan de rechterbaan opzoeken. Dit geldt ook de mensen die nogal lang met lagere snelheid op de middelste baan bij een driebaanspunt blijven rijden

Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan.

Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd:
Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts.

Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan

En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben
  zaterdag 19 januari 2008 @ 02:36:52 #74
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56147192
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
WIIIIEEEE!!!!!!!11 IK HOU HET NIET MEER IK GELOOF DAT IK IN MIJN TUINBROEK GA PISSEN!!!
oh nee toch niet
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 02:42:35 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56147251
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:33 schreef Dingest het volgende:
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zo Voor de onnodig links rijders, gaarne zo nu en dan de rechterbaan opzoeken. Dit geldt ook de mensen die nogal lang met lagere snelheid op de middelste baan bij een driebaanspunt blijven rijden

Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan.

Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd:
Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts.

Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan

En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben
Samenvatting?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56147267
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Samenvatting?
Bumperkleven altijd slecht.
Onnodige linksrijden irritant.
Iedereen is ongeduldig in het verkeer.
We gaan er allemaal aan
  zaterdag 19 januari 2008 @ 02:44:25 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56147268
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Samenvatting?
Als je net zo lang doet over inhalen als je post snap ik heel goed dat menen gaan bumperkleven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 19 januari 2008 @ 02:46:04 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56147283
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:44 schreef Dingest het volgende:

[..]

Bumperkleven altijd slecht.
Onnodige linksrijden irritant.
Iedereen is ongeduldig in het verkeer.
We gaan er allemaal aan
Dank u. Weltrusten
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56147289
Wat een verhaal voor dit tijdstip. Of heb je daar zo lang over gedaan dat je het nu pas af had? .
pi_56147362
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je net zo lang doet over inhalen als je post snap ik heel goed dat menen gaan bumperkleven.
Ik schrijf veel. Ik rij normaal

Dit was nog niets qua lengte
Maar 3 uur 's nachts is voor mij hetzelfde als 10 uur 's avonds voor gewone mensen. Ik leef gewoon iets later dan andere mensen En het nam maar een paar minuutjes in beslag.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 05:39:34 #81
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_56147935
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef Joydesign het volgende:
mooiste is trouwens als ik ergens in de stad achter me heb, en hij bij 't stoplicht nog achter me zit.. ben ik m binne 5 sec. kwijt :p

met mn alpina bmw b7

500 geile paarden onder de kap
Dit bericht vond ik nog het mooiste van alles,

Je moet gewoon gas houden kerel..
schijt mij het of je binnen 5seconden op 100kmh zit.
als je ook maar langer dan 5seconden 100+ kmh rijd

Maar goed,
Over het algemeen heb ik geen last van andere weg gebruikers..
5uur s'ochtends.. 2uur 's middags (najah coentunneltje dan) 22:00 s'avonds..

lekker rustig meestal
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:49 schreef Meike26 het volgende:
Mistlichtje aan !
Dat ja!
God, ik reed over de a10, en ik was 'm net voor bij en dacht. Hey da's me collega!
Hmm hoe begroet ik hem nou ff.. *trekt aan het licht knopje voor de mistlichten achter*
*ziet auto achter zich vol in de ankers gaan

Hij was ook aan het bumper kleven,
Niet zo'n slimme zet opzich.
Maar ik erger me niet aan die lui. tenzij het @ coentunnel is. Dan vind ik het gevaarlijk. sinds er (mits drukte) altijd josti's zijn die het nodig vinden om van 100 *boven aan* onder in de tunnel plotseling 40 te gaan rijden..
Vooral als je weet dat er vlak achter je een vracht auto zit

[ Bericht 16% gewijzigd door Devilnl op 19-01-2008 05:46:48 ]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 05:58:06 #82
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_56147955
Ik ga meestal zachter rijden en wachten tot ze me recht in willen halen en dan trap ik me gas in en laat ik ze ver achter me. Zitten ze ook gelijk op de goede rijstrook.

Wat ook leuk is om ze voorbij te laten gaan en dan bij diegene te gaan bumperkleven. Werkt altijd erg goed!
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 06:25:53 #83
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56147981
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 05:58 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik ga meestal zachter rijden en wachten tot ze me recht in willen halen en dan trap ik me gas in en laat ik ze ver achter me. Zitten ze ook gelijk op de goede rijstrook.

Wat ook leuk is om ze voorbij te laten gaan en dan bij diegene te gaan bumperkleven. Werkt altijd erg goed!
Hoezo op de goeie rijstrook?
Daar hoor jij te rijden.
Signature.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 09:10:46 #84
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56148338
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 05:58 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik ga meestal zachter rijden en wachten tot ze me recht in willen halen en dan trap ik me gas in en laat ik ze ver achter me. Zitten ze ook gelijk op de goede rijstrook.

Wat ook leuk is om ze voorbij te laten gaan en dan bij diegene te gaan bumperkleven. Werkt altijd erg goed!
Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 09:41:32 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56148520
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 09:10 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!
... en als ie niet onnodig links had gereden, had ie geen last gehad van bumperklevers 14.gif
Signature.
pi_56148953
Heb zelden last van linksplakkers. Die mensen zien vaak in de spiegel toch wel dat je een stuk harder aan komt rijden en er voorbij wil. Als je dan gewoon netjes ruime afstand laat en dus laat zien dat je ze niet opjaagt gaan ze 9 van de 10 keer bij de eerst volgende mogelijkheid voor je opzij. En die ene keer zitten ze gewoon echt te slapen, dus moet je ff een seintje geven. Het zij zo.
pi_56149367
gewoon genoeg vermogen hebben op je achterwielen, even tempo laten zakken, terug schakelen naar zn 3, en dan vol een burn maken en doortrekken, dat hij niks meer ziet, en tegend e vangrail zichzelf DOOD rijd

en dan stoppen, terug rijden, en nog even natrappen, hahaha

Son of a @!$#%
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:14:04 #88
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56149604
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:01 schreef Estolan het volgende:
gewoon genoeg vermogen hebben op je achterwielen, even tempo laten zakken, terug schakelen naar zn 3, en dan vol een burn maken en doortrekken, dat hij niks meer ziet, en tegend e vangrail zichzelf DOOD rijd

en dan stoppen, terug rijden, en nog even natrappen, hahaha

Son of a @!$#%
filmpje?
Maar dan zonder dat degene erachter doodgaat
Signature.
pi_56149663
nee, doodgaan moet wel

kill all!


maar als je maar genoeg vermogen hebt, kan je makkelijk tot je 4e versnelling doorslippen
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:22:01 #90
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56149750
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:16 schreef Estolan het volgende:
nee, doodgaan moet wel

kill all!


maar als je maar genoeg vermogen hebt, kan je makkelijk tot je 4e versnelling doorslippen
ok, wat jij wilt, maar ik hoef dat niet perse op film te zien
Signature.
pi_56151591
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
So true Binnenkort maar ff me mistlampen aanpassen, zo'n stroboscoop effect helpt misschien wel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:06:31 #92
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_56161272
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 09:10 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!
Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:19:52 #93
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56161676
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:06 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden.
Heeft ook zoveel zin om dat te doen gelukkig
Signature.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:03:35 #94
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56162958
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:21 schreef rival het volgende:

[..]

-knip-

maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen?
Ach als ik met 125 langs een serie auto's rijd waar ik me met moeite even tussen zou kunnen proppen om een bumperklever er langs te laten heb ik daar echt geen zin in hoor
Dan mag ik naar rechts, in de ankers voor iemand die langzamer rijd dan ik om de klever er langs te laten

Zodra er zo veel ruimte is dat ik er op vertrouw dat de klever er langs kan zonder dat ik snelheid hoef te minderen om weer door te kunnen als zo iemand in haalt ga ik naar rechts. Tot die tijd heeft zo iemand pech.
Het is heel simpel: Jij wilt duidelijk niet remmen voor mij, ik dus ook niet voor jou.

Oh en daarbij: Continue 120+ rijden is in nederland zowiezo "alles lekker soepel laten verlopen".

Als er daarentegen een hardrijder aan komt die vervolgens keurig afstand houdt wil ik best heel even plek maken ook al is er iets minder ruimte. Dat doe ik graag, zo vaak mogelijk en met plezier

Wat overigens wel fucking irritant is is als je op de cruise langs een wat langzamer iemand rijdt, het zo uitgemikt denkt te hebben dat je door snel na het inhalen naar rechts te gaan iemand achter je er langs kan laten zonder dat die hoeft te remmen degene rechts ineens harder gaat rijden

[ Bericht 3% gewijzigd door TR08 op 19-01-2008 21:09:16 ]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:54:21 #95
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56166024
had laatst zon gekke fransman achter me die op ene stuk wegwerkzaamheden (moerdijkbrug) perse erlangs moest Kwam die met linker knipperlichten en groot licht signalen
Zulke dingen motiveren mij niet echt om aan de kant te gaan

Ik ga me er alleen niet al te druk over maken, sommige mensen zullen het nooit begirijpen en dat geeft niet. Enige wat ik hoop is dat ze zichzelf dood rijden oid zodat ze zichzelf niet voortplanten. En bumperkleven is altijd fout, er is echt geen reden om het te doen. Dat sommige mensen het voor zichzelf proberen goed te lullen geeft alleen maar hun domheid aan.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35:32 #96
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56167169
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:54 schreef Fugie het volgende:
had laatst zon gekke fransman achter me die op ene stuk wegwerkzaamheden (moerdijkbrug) perse erlangs moest Kwam die met linker knipperlichten en groot licht signalen
Zulke dingen motiveren mij niet echt om aan de kant te gaan

Ik ga me er alleen niet al te druk over maken, sommige mensen zullen het nooit begirijpen en dat geeft niet. Enige wat ik hoop is dat ze zichzelf dood rijden oid zodat ze zichzelf niet voortplanten. En bumperkleven is altijd fout, er is echt geen reden om het te doen. Dat sommige mensen het voor zichzelf proberen goed te lullen geeft alleen maar hun domheid aan.
Maar hoezo dan niet.
Daar en in Duitsland bijvoorbeeld is dat heel normaal, en iedereen gaat ook gewoon netjes aan de kant als ze dat doen, ik vind dat best een goed systeem.
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
Signature.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:30:20 #97
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56171817
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:34:32 #98
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56171838
Ik had laatst een mooie klever achter me trouwens Ik rij 85 op de ring, komt er zo'n Sjonnie achter me rijden. Ik vind dat irritant dus ik denk, ach ik ga wat langzamer, eens kijken of hij me inhaalt (er waren daar 2 rijstroken voor 1 richting en de linker was gewoon vrij). Op het laatst reed ik gewoon 55 (80 was toegestaan) en die knuppel zat nog steeds achter me

@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.

Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
  zondag 20 januari 2008 @ 10:09:51 #99
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56172067
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Maar hoezo dan niet.
Daar en in Duitsland bijvoorbeeld is dat heel normaal, en iedereen gaat ook gewoon netjes aan de kant als ze dat doen, ik vind dat best een goed systeem.
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.
Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan).

Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?

Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf.

En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen
pi_56172285
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
Ik had laatst een mooie klever achter me trouwens Ik rij 85 op de ring, komt er zo'n Sjonnie achter me rijden. Ik vind dat irritant dus ik denk, ach ik ga wat langzamer, eens kijken of hij me inhaalt (er waren daar 2 rijstroken voor 1 richting en de linker was gewoon vrij). Op het laatst reed ik gewoon 55 (80 was toegestaan) en die knuppel zat nog steeds achter me
Die mensen zijn irri idd. Heb 't regelmatig gehad op een driebaansweg, ben ik lekker aan het inhalen op de middelste baan (rij 110 oid), linkerbaan is vrij, gaan ze toch achter je hangen en er pas voorbij als je naar rechts gaat. Alsof ze zelf niet van baan verwisselen of zo. Die mensen zie dan vervolgens ook doorrijden op de middelste baan als de rechterbaan leeg is.
(als de linkerbaan vol is, rij ik niet 110 op de middelste baan als je er 120 mag).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')