abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56151591
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
So true Binnenkort maar ff me mistlampen aanpassen, zo'n stroboscoop effect helpt misschien wel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:06:31 #92
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_56161272
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 09:10 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links!
Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:19:52 #93
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56161676
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:06 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden.
Heeft ook zoveel zin om dat te doen gelukkig
Signature.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:03:35 #94
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56162958
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:21 schreef rival het volgende:

[..]

-knip-

maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen?
Ach als ik met 125 langs een serie auto's rijd waar ik me met moeite even tussen zou kunnen proppen om een bumperklever er langs te laten heb ik daar echt geen zin in hoor
Dan mag ik naar rechts, in de ankers voor iemand die langzamer rijd dan ik om de klever er langs te laten

Zodra er zo veel ruimte is dat ik er op vertrouw dat de klever er langs kan zonder dat ik snelheid hoef te minderen om weer door te kunnen als zo iemand in haalt ga ik naar rechts. Tot die tijd heeft zo iemand pech.
Het is heel simpel: Jij wilt duidelijk niet remmen voor mij, ik dus ook niet voor jou.

Oh en daarbij: Continue 120+ rijden is in nederland zowiezo "alles lekker soepel laten verlopen".

Als er daarentegen een hardrijder aan komt die vervolgens keurig afstand houdt wil ik best heel even plek maken ook al is er iets minder ruimte. Dat doe ik graag, zo vaak mogelijk en met plezier

Wat overigens wel fucking irritant is is als je op de cruise langs een wat langzamer iemand rijdt, het zo uitgemikt denkt te hebben dat je door snel na het inhalen naar rechts te gaan iemand achter je er langs kan laten zonder dat die hoeft te remmen degene rechts ineens harder gaat rijden

[ Bericht 3% gewijzigd door TR08 op 19-01-2008 21:09:16 ]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:54:21 #95
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56166024
had laatst zon gekke fransman achter me die op ene stuk wegwerkzaamheden (moerdijkbrug) perse erlangs moest Kwam die met linker knipperlichten en groot licht signalen
Zulke dingen motiveren mij niet echt om aan de kant te gaan

Ik ga me er alleen niet al te druk over maken, sommige mensen zullen het nooit begirijpen en dat geeft niet. Enige wat ik hoop is dat ze zichzelf dood rijden oid zodat ze zichzelf niet voortplanten. En bumperkleven is altijd fout, er is echt geen reden om het te doen. Dat sommige mensen het voor zichzelf proberen goed te lullen geeft alleen maar hun domheid aan.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35:32 #96
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56167169
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:54 schreef Fugie het volgende:
had laatst zon gekke fransman achter me die op ene stuk wegwerkzaamheden (moerdijkbrug) perse erlangs moest Kwam die met linker knipperlichten en groot licht signalen
Zulke dingen motiveren mij niet echt om aan de kant te gaan

Ik ga me er alleen niet al te druk over maken, sommige mensen zullen het nooit begirijpen en dat geeft niet. Enige wat ik hoop is dat ze zichzelf dood rijden oid zodat ze zichzelf niet voortplanten. En bumperkleven is altijd fout, er is echt geen reden om het te doen. Dat sommige mensen het voor zichzelf proberen goed te lullen geeft alleen maar hun domheid aan.
Maar hoezo dan niet.
Daar en in Duitsland bijvoorbeeld is dat heel normaal, en iedereen gaat ook gewoon netjes aan de kant als ze dat doen, ik vind dat best een goed systeem.
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
Signature.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:30:20 #97
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56171817
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:34:32 #98
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56171838
Ik had laatst een mooie klever achter me trouwens Ik rij 85 op de ring, komt er zo'n Sjonnie achter me rijden. Ik vind dat irritant dus ik denk, ach ik ga wat langzamer, eens kijken of hij me inhaalt (er waren daar 2 rijstroken voor 1 richting en de linker was gewoon vrij). Op het laatst reed ik gewoon 55 (80 was toegestaan) en die knuppel zat nog steeds achter me

@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.

Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
  zondag 20 januari 2008 @ 10:09:51 #99
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56172067
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Maar hoezo dan niet.
Daar en in Duitsland bijvoorbeeld is dat heel normaal, en iedereen gaat ook gewoon netjes aan de kant als ze dat doen, ik vind dat best een goed systeem.
Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt.
Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.
Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan).

Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?

Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf.

En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen
pi_56172285
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
Ik had laatst een mooie klever achter me trouwens Ik rij 85 op de ring, komt er zo'n Sjonnie achter me rijden. Ik vind dat irritant dus ik denk, ach ik ga wat langzamer, eens kijken of hij me inhaalt (er waren daar 2 rijstroken voor 1 richting en de linker was gewoon vrij). Op het laatst reed ik gewoon 55 (80 was toegestaan) en die knuppel zat nog steeds achter me
Die mensen zijn irri idd. Heb 't regelmatig gehad op een driebaansweg, ben ik lekker aan het inhalen op de middelste baan (rij 110 oid), linkerbaan is vrij, gaan ze toch achter je hangen en er pas voorbij als je naar rechts gaat. Alsof ze zelf niet van baan verwisselen of zo. Die mensen zie dan vervolgens ook doorrijden op de middelste baan als de rechterbaan leeg is.
(als de linkerbaan vol is, rij ik niet 110 op de middelste baan als je er 120 mag).
  zondag 20 januari 2008 @ 10:52:04 #101
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56172488
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:

[..]

Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me.
Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan).

Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?

Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf.

En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen
Ik ben volledig met je eens dat weinig afstand houden, onveilige situaties creëert.
Dat valt inderdaad ook niet echt te ontkennen

Of ik zelf aan de kant ga als ik een klever achter me heb, hangt ook echt van de situatie af, maar om langzamer te gaan rijden etc, heeft in mijn optiek ook niet bepaald nut.
Daarmee creëert je ook zelf weer gevaarlijke situaties, ook al begin je er zelf niet mee (dit stukje is overigens even geen specifieke reactie op jouw verhaal, maar op wat ik hier veel lees).
Zo'n klever (ik deed het zelf ook geregeld, maar ben daar vanaf gestapt) interesseert het toch geen hol, zodra z'n voorligger aan de kant is kachelt ie toch wel weer vrolijk verder, misschien ietwat geirriteerder.

Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen.

Ik blijf echter wel van mening dat we best wat socialer kunnen rijden, ook al is ons wegen net wat krap en druk.
Signature.
pi_56179602
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.

Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Hangt van de situatie af. Als jij ruimte hebt om naar rechts te gaan voor iemand die met 180 komt aanrijden dan vind ik gewoon dat je voor diegene ruimte moet maken, ongeacht of hij nou 180 mag rijden of niet. Je weet ook niet met wet voor reden iemand 180 rijdt, misschien moet ie wel als een gek naar het ziekenhuis omdat er iemand op sterven ligt of iets dergelijks. Alleen al om het feit dat je niet weet waarom iemand zo hard rijdt zou ik nooit iemand opzettelijk gaan ophouden...

Er zijn ook veel mensen die links blijven hangen dan omdat ze 200 meter verderop een auto moeten inhalen. Gaan ze gewoon ff dat gat in dan is die persoon daarachter er al lang al weer voorbij en kan je daarna gewoon weer naar links toe....

Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens.
pi_56179732
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet.
Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ?
Ja dat zeg jij nou wel, maar ik heb het een keer gehad dat ik met 170 aan kwam rijden en dat iemand em dus naar links gooide. Gevolg: ik reed em achterin bij hem... Hij had nog niet naar links gehoeven, maar dacht ik ga alvast want anders kom ik er niet tussen ...Ik reed dus te hard (mag niet), maar hij kwam naar links toe terwijl dat niet mogelijk was (gezien mijn snelheid)...Wie kreeg de schuld? Die man die naar links kwam....
  zondag 20 januari 2008 @ 16:02:39 #104
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56179921
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
@eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil.
Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt.

Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
Uhuh, ben ik wel met je eens.
Ik hoef ook niet zo nodig 180 te rijden
Als ik wat harder wil dan de rest, moet ik dat zelf weten, dat ik dan regels overtreed is mijn probleem, maar wil daarmee uiteraard niet zeggen dat ik dús dan maar achterop iemand anders' bumper moet gaan hangen.

Verder werkt het in Duitsland wellicht zo goed omdat daar op sommige stukken geen snelheid limiet geld, maar bijvoorbeeld in Frankrijk is dat 130 en toch werkt het daar ook.
Uiteraard begrijp ik dat de wegen daar de wegen hier niet zijn, maar toch zou er best wat meer getolereerd mogen worden hier in dit land, en moet niet iedereen meteen zo op z'n pik getrapt zijn als je 1 keer effe knippert met je lichten als er een trut voor je zit die niet doorrijdt.
Ik vind echt dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder alleen bezig is met zichzelf, en ook niet snel van zichzelf zegt dat hij/zij iets fout doet, maar het is altijd de schuld van een ander.
De weg is van ons allemaal, laten we ons daar éindelijk eens naar gaan gedragen.

Ohja, en wat bedtreft die snelheidslimieten in NL, ik zou het ook wel eens prettig vinden als dat wat aangepast wordt. Op de A4 bijvoorbeeld op dat 5 baans stuk 120 rijden terwijl ie 's nachts leeg is, vind ik echt je reinste onzin. Variabele snelheden zou ik ook prima vinden
Signature.
pi_56180656
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

...
Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen.
...
De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:33:58 #106
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56180726
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden.
Dan ga ik van die shit laten installeren die je bij GTA ook hebt, dat je olie en granaten op de weg kan gooien
Signature.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:34:47 #107
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56180742
Trouwens, iemand die nét achter je zit, kan echt niet meer op tijd remmen daarvoor hoor
Ik zie vaak genoeg een rijtje mensen achter elkaar geflitst worden.
Signature.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:27:54 #108
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56186314
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]
-verhaal-
Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens.
Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.

Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:29:28 #109
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_56189579
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:27 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel.

Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook.
Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
pi_56190693
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
Hoe hoger de snelheid, hoe groter het gat. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste auto's wel tot stilstand komen zelfs bij een volgtijd van 1 tot 1,5 seconden. Daar staat tegenover dat tijdens dit soort tests mensen weten dat ze moeten remmen. Het gaat juist om dat stuk dat je nodig hebt om te reageren. Het is gewoon zo dat niemand 100% op het verkeer voor zich let (dat is ook niet haalbaar). Die extra tijd is gewoon een buffer zodat als jij even in je spiegels kijkt juist op het moment dat iemand hard op de rem trapt, dat jij alsnog tijd hebt om te reageren en zodat jij remweg over hebt als de ander al stil staat. Remtijd en reactietijd verschillen per auto en per persoon, zelfs per omstandigheden, dus wil je een veilige marge nemen dat iedereen in principe op tijd zou moeten reageren.

Maar de politie controleert niet op die 2-seconden regel, omdat bijna niemand daar aan doet. Aan de hand van de strepen op het wegdek zien ze hoe dicht iemand op zijn voorganger zit in meters. Ik zit ook maar de helft van de tijd op het minimum van 2 seconden als ik er willekeurig eens op let, de andere helft is dan meer 1,5. Ik ben het met je eens dat die 2 seconden soms best een groot gat kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-01-2008 14:16:46 ]
pi_56193062
Het gat moet gewoon zo groot zijn, dat er een normale gezinswagen "rijdend" tussen past. Dat gat word natuurlijk des te groter bij hogere snelheden, maar deze regel heeft mij altijd geholpen de juiste afstand te houden met de voorganger.

En hopelijk is men hier verkeerstechnisch in staat om te zien waneer er wel/niet een RIJDENDE auto tussen past (dus geen Smart). Alleen zijn er ook weer van die mensen bij die denken dat hun auto overal tussen past. Rijd je klekker door, ga je een vrachtwagen inhalen, auto achter vrachtwagen maakt nog geen "gebaar" naar links te gaan en opeens zet hij hem er toch tussen.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:32:07 #112
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_56195289
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
-knip-
Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
pi_56195336
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:

[..]

Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
Dat soort mensen die dat doen hebben gewoon een gebrek aan verkeersinzicht. Vrees dat daar ook niet zoveel aan te doen is, het is gewoon maar hopen dat het goed blijft gaan voor die mensen...
pi_56219608
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:38:12 #115
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56219841
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus
Je mag er daar dan ook rechts voorbij. (en er zijn ook vaker meer dan twee baantjes dan in NL)
Het viel me op dat rond NY wel veel agressiever en met minder afstand gereden werd dan in het Westen. (ook erger dan in LA dus)

Bumperkleven achter een vrachtwagen of busje is overigens ook extra stom. Door een 'gewone' auto kun je tenminste nog heen kijken zodat je kunt zien of er meer naar voren geremd wordt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:39:31 #116
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56219872
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef TR08 het volgende:

[..]

Dat is in mijn ogen niet bumperkleven.
Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft
En dan bij voorkeur ook nog uiterst links rijden of constant van links naar rechts bewegen alsof ze er langs zouden kunnen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:19:51 #117
11102 knep
Mountainfreak
pi_56234679
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen
Krijg vanzelf wel weer afstand.
Maar tbh.
2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?.
Ik vind dat bijna overdreven
Dat doe ik ook wel eens maar alleen bij figuren die hem er zo tussen gooien.
En dat vaak zonder richting aan te geven .
pi_56236041
Kleven is dan ook heel wat anders, dat is gewoon met een bepaalde consistentie vlak op de bumper van je voorganger blijven.

Uitrollen en soms wat dichter bij mijn voorganger uitkomen overkomt mij ook wel eens, maar dan heb ik altijd al de voet bij de rem en ben ik alert op remlichten Klevers doen dat niet. Je merkt het ook bijna meteen wel of je een klever of uitroller hebt.

Het is trouwens nog irritanter als je gewoon rechts rijdt en iemand die jou net heeft ingehaald gaat vlak voor je neus meteen naar rechts zodat er alsnog geen ruimte is tussen de twee auto's.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:18:15 #119
204042 nickt
....wtf ?.....
pi_56284615
Ik rijd dagelijks rond op de ring rond antwerpen, 3rijvakken, 120 toegestaan, op het rechtse rijvak rijden niets als vrachtwagens tegen 90, ik rijd op de middelste rijstrook mooi 120 mss net iets sneller, komen er van die zotten tegen 160minstens afgereden aan tegen men bumper hangen terwijl links plaats genoeg is en de persoon voor mij ook gewoon 120 rijd !!!! daar kan ik mij aan ergeren ! ik ga heus geen 160 rijden voor meneertje laat staan dat ik mij tussen twee vrachtwagens ga inwringen en 90rijden. Ik ga ook niet op men rem duwen gewoon verder rijden ! tegen jouw snelheid !

Ook reed ik laatst 70 op en gewone rijbaan waar ik 70 mocht komt er zo een iriitante bumperklever achter me hangen !!!! (****eikel !) begint met zen mistlichten te knipperen, rakelings in tegen mijn bumper te hangen ! (de persoon kon rechts niet voorbij !) moet ik dan een boete riskeren voor hem ? === nader ik de rotonde is er een klein gaatje wilt hij zich hier nog tussen rammen (levensgevaarlijk,school in de buurt !, drukte van het centrum) !!! nouw mijn reactie bij zo een bumperklever gas geven en het gat dicht rijden net als die achter mij ! en die wagen daar achter ! ====> had die eikel ff zen lesje geleerd mooi langs de rijbaan ! ! ! (voldoende plaats anders deed ik zo iets nooit)

Bumperklevers wees gewaarschuwd !
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 22:13:15 #120
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')