abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56118214
Aansluitend op het nieuws bericht van gisteren waar veel op gereageerd werd, hier een opsomming van oplossingen;

- neegij; ineens vol op de rem.
- qwox; gewoon even op de rem gaan schikken ze wel even genoeg van.
- CyBeRSPiN; Zit er zelf aan te denken om een LED display ala "STOP POLITIE" te maken, met daarop "AFSTAND AUB, GA ZO WEL WEER NAAR RECHTS",
- juiced; Een klein subtiel politie logo'tje achterop een van m'n vorige auto's hield ze mooi op afstand.

en vele meer... maar er zijn ook veel leukere oplossingen!

- Stel je ruitensproeier iets af naar boven... zodat het mooi op zijn vooruit terecht komt :p
- Ramen open en op hoogste volume Jan smit o.i.d. opzetten (al zou ik kunnen snappen dat je dat niet in je auto wil hebben liggen)
- gewoon veel harder gaan rijden

nog meer goede ideeën om ervanaf te komen?
pi_56118234
Auto kopen met rode richtingaanwijzers (een Amerikaan bijvoorbeeld) en dan even de alarmlichten aan .
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:09:50 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_56118249
gewoon steeds langzamer gaan rijden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_56118271
Of zo hard dat ze je niet meer bij kunnen houden.
pi_56118330
Een versnelling terugschakelen, koppeling los
pi_56118451
Een opening en ruimte voor spikestrips aan de onderkant van de bagageruimte (laten) maken, irritante bumperklever rijdt voor een x aantal minuten achter je en doe jij die klep open en PATS daar gaan zijn banden..
Google is your friend, abuse your friends
pi_56118471
iets met twee nullen en een zeven!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:56:58 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56119218
2 mannen met machinegeweren achterin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56119255
ga met de trein of de bus
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:04:31 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56119344
Je belt je matties op zodat zij vanaf het eerstvolgende viaduct een steen door de voorruit kunnen kegelen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_56119377
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:20 schreef Joydesign het volgende:
iets met twee nullen en een zeven!
Je zet koers naar Den Haag ?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:13:04 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56119506
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:59 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ga met de trein of de bus
Extreme vorm van bumperkleven, bijna bij elkaar op schoot zitten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56119580
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 01:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Extreme vorm van bumperkleven, bijna bij elkaar op schoot zitten.
tas naast je zetten en als er iemand in de buurt komt je ogen dicht doen en doe alsof je slaapt
pi_56121141
Met twee handen krampachtig het stuur vasthouden, je gezicht vlakbij de voorruit en je ogen samenknijpen als je weer naar rechts gaat. 10 tegen 1 dat de bumperklever eventjes naar je kijkt bij het voorbijrijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:29:10 #15
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_56121454
op de fiets stappen
  vrijdag 18 januari 2008 @ 09:34:07 #16
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56122252
En als ie je dan inhaalt, als ie met z'n achterbak ter hoogte van je voorbumper zit (iets eerder eigenlijk) vol naar links sturen (mits ie links inhaalt natuurlijk). Ook wel bekend als een pit manouvre
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_56122284
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:^

nog meer goede ideeën om ervanaf te komen?

gewoon naar rechts gaan!


stomme noobs op de linkerbaan altijd.... " ja dat gehaast van jullie" shit hey als ik geen haast heb zit ik wel op de rechterbaan
pi_56122339
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 07:38 schreef Ridocar het volgende:
Met twee handen krampachtig het stuur vasthouden, je gezicht vlakbij de voorruit
dat zijn inderdaad meestal de hangers je ziet het altijd meteen, geen inzicht niks!

en dan trappen ze even op de rem.... maar als je dat terug doet schrikken ze zich een hartaanval
  vrijdag 18 januari 2008 @ 09:39:48 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56122353
---> PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 09:50:33 #20
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_56122527
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:
nog meer goede ideeën om ervanaf te komen?
Naar rechts prutser
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:34:04 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56123411
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:
- Stel je ruitensproeier iets af naar boven... zodat het mooi op zijn vooruit terecht komt :p
Hoe krijg ik dan nog m'n eigen voorruit schoon?
quote:
- Ramen open en op hoogste volume Jan smit o.i.d. opzetten (al zou ik kunnen snappen dat je dat niet in je auto wil hebben liggen)
Dat zou meer een straf voor mezelf zijn.
quote:
- gewoon veel harder gaan rijden
Dat is toegeven! En dat doen we natuurlijk niet.

Zelf ga ik er meestal slomer van rijden en niet al te snel naar rechts. Niet remmen.. dat wekt alleen maar agressie op bij de al gefrustreerde bumperklever.

Als iemand met een noodgang nadert en vervolgens een redelijke afstand houdt, probeer ik doorgaans juist wel zo snel mogelijk aan de kant te gaan.
Veel linksplakkers doen dat helaas niet, dus soms ga ik er wel eens rechts langs. Is goedkoper dan bumperkleven.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 13:45:16 #22
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56128587
Bumperkleven daar ben ik spontaan mee opgehouden toen er eentje bij mij naar binnen kwam zetten.
Het veel te hard rijden doe ik nog wel
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 13:46:48 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56128643
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:08 schreef Joydesign het volgende:
- juiced; Een klein subtiel politie logo'tje achterop een van m'n vorige auto's hield ze mooi op afstand.
Dat werkt natuurlijk ook, maar waar koop je zoiets?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:58:53 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_56128982
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:50 schreef Spamblik het volgende:

[..]

Naar rechts prutser
naar rechts voor een kleefjosti?? joa.. uiteindelijk.. als m'n snelheid is gedaald tot 90 ofzo...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_56129124
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

naar rechts voor een kleefjosti??


nee sukkel. je hoort rechts te rijden als je niet inhaald!


" jamaar ik rij al 120 "
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:12:26 #26
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_56129299
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:04 schreef rival het volgende:

[..]

nee sukkel. je hoort rechts te rijden als je niet inhaald!


" jamaar ik rij al 120 "
als ik 140-150 rijd (en dus de mensen die niet harder kunnen/willen/durven al inhaal) en er zit een idioot te duwen, heeft ie toch echt vette pech hoor.... dan wacht ie maar even..
Als iemand keurig afstand houdt, maar duidelijk wel harder wil rijden dan ik, ga ik met plezier aan de kant
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_56129470
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

als ik 140-150 rijd (en dus de mensen die niet harder kunnen/willen/durven al inhaal) en er zit een idioot te duwen, heeft ie toch echt vette pech hoor.... dan wacht ie maar even..
Als iemand keurig afstand houdt, maar duidelijk wel harder wil rijden dan ik, ga ik met plezier aan de kant

dus wat jij zegt is.

ik ben kinderachtig en wat ik doe op de weg basseer ik op wat ik zie in me achteruitkijkspiegel?


ik doe het als volgt. ik rij de snelheid die ik wil. hou zoveel mogelijk rechts. haal ik iemand in ga ik naar links. ben ik er voorbij ga ik weer naar rechts.....
als er tijdens het inhalen iemand op me bumper duikt ga ik net zo snel weer naar rechts... merk ik dan verschil? nee in mijn situatie veranderd niks!


ik merk namelijk heel vaak dat ik dan achter iemand rij.sneller. dan pas ik me snelheid precies zo aan dat ik er vlak achter ben op het moment dat zij weer naar rechts kunnen.... dan zou ik met dezelfde snelheid meteen door kunnen rijden op dat moment.... maar nee.. dan zien ze me in de spiegel en komt het calimero syndroom naar boven en men gaat rustig aan doen.....

als je zo druk met die shit bezig bent hoe kinderachtig ben je dan?
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 14:23:40 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56130285
Gewoon keihard op de rem trappen als je 140km/h rijd op de snelweg is leuk. Dan stoppen ze wel, alleen de afstand wordt kleiner..
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_56130429
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:44 schreef raulbouli het volgende:
Gewoon keihard op de rem trappen als je 140km/h rijd op de snelweg is leuk. Dan stoppen ze wel, alleen de afstand wordt kleiner..

maar het vervelende voor de linkshanger is het volgende!

de klever houd hier rekening mee. die remt dus gewoon met je mee. zonder blikken of blozen.
echter als de klever dan later de linkshanger inhaalt en hetzelfde doe, dan krijgt de hanger 97 hartaanvallen en kunnen ze 4 broeken verschonen! echt de acties die ik mensen heb zien maken... kompleet tot aan mensen die zo schrikken dat ze zelfs de vluchtstrook opduiken.... en boos dat ze dan zijn.... terwijl de klever hetzelfde doet als die hangers!

je moet niet bij een ander doen wat je ook niet bij jezelf gedaan wilt hebben
pi_56130440
Rival, het is zoizo duidelijk dat jij zo'n irritante klever bent... maar wat ik niet snap is waarom je er ook nog trots op bent... oke er zijn veel slome mensen die teveel links rijden... maar daar heb ik het nu niet over... als ik al 130 140 rijd en een gast gaat echt ongeduldig en schokkerig achter me zitte rijde om maar zo dicht achter me te rijden... dan is dat gewoon irritant en heb je me (en vrijwel iedereen) al tegen gemaakt...

mooiste is trouwens als ik ergens in de stad achter me heb, en hij bij 't stoplicht nog achter me zit.. ben ik m binne 5 sec. kwijt :p

met mn alpina bmw b7

500 geile paarden onder de kap
pi_56130649
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef Joydesign het volgende:
Rival, het is zoizo duidelijk dat jij zo'n irritante klever bent... maar wat ik niet snap is waarom je er ook nog trots op bent... oke er zijn veel slome mensen die teveel links rijden... maar daar heb ik het nu niet over... als ik al 130 140 rijd en een gast gaat echt ongeduldig en schokkerig achter me zitte rijde om maar zo dicht achter me te rijden... dan is dat gewoon irritant en heb je me (en vrijwel iedereen) al tegen gemaakt...

het is pas irritant als je achter iemand zit. die heeft dan iemand ingehaald. dan zie je (inzicht) als die auto nu naar rechts gaat. dan ben ik er al voorbij voordat die persoon de volgende auto in wilt halen!
maar nee, dan blijven ze links hangen omdat ze bang zijn dat ze er een minuut later niet meer tussen kunnen.... vanaf dat moment ga ik pas kleven... als iemand niet naar rechts gaat wanneer de situatie dat toelaat.....

ik ben net zo trots op kleven als dat anderen zijn op het feit dat ze mensen remtesten af laten leggen

hoor nou wat jullie zeggen... ja als er iemand kleeft dan laat ik hem nog even langer wachten gna gna gna. dus je bent trots op het feit dat je een ander moedwillig irriteerd op de weg en dus gevaarlijke situaties veroorzaakt


waarom ga je niet gewoon zsm naar rechts na het inhalen?? kan je mij dat uitleggen?
pi_56130804
quote:
Zo haalt u veilig in
Inhalen betekent een tragere voorligger passeren. U bereidt het manoeuvre voor, u voert het uit en u neemt uw plaats weer in. Alles samen gebeurt dat in vijf stappen.

Stap 1: Kijk goed voor u. Zijn er geen tegenliggers?
Stap 2: Kijk ook of er voldoende ruimte is om na het inhalen weer te kunnen invoegen.

Stap 3: Kijk goed achter u. Zijn er geen achterliggers al begonnen met u in te halen? Pas op voor de dode hoek links achter uw schouder.
Stap 4: Knipper naar links en maak zo nodig een beetje extra snelheid. U steekt voorbij.

Stap 5: Knipper naar rechts en neem uw plaats rechts weer in op de weg. Dat doet u zodra u de voorzijde van het ingehaalde voertuig in uw binnenspiegel ziet.
pi_56130924
ik heb het toch echt over de sitatie waarin ik iemand inhaal... en iemand achter me gaat lopen drukke omdat hij er blijkbaar harder langs wil... ik ga altijd meteen naar rechts tot iemand dermate loopt te kleven dat ik het gevoel heb dat diegene het niet doet omdat zn vrouw op t punt staat te bevalle maar omdat t een f*cking aso is
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:05:40 #35
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56130938
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef rival het volgende:
hoor nou wat jullie zeggen... ja als er iemand kleeft dan laat ik hem nog even langer wachten gna gna gna. dus je bent trots op het feit dat je een ander moedwillig irriteerd op de weg en dus gevaarlijke situaties veroorzaakt
Jij veroorzaakt een gevaarlijke situatie door geen afstand te houden en op agressieve wijze iemand aan de kant proberen te krijgen. Als er zo idioot veel ruimte is rechts, ga je er toch gewoon rechts voorbij?

Nee.. de meeste klevers kleven al vóórdat ik de kans heb naar rechts te gaan. Op het moment dat ik net begonnen ben met inhalen bijvoorbeeld. En ja.. in dat geval ga ik echt geen haast maken met inhalen en weer naar rechts gaan. En ik voel me dan ook minder geneigd me naar rechts in een klein gaatje te persen om meneer de bumperklever langs te laten.
Misschien omdat ik de ampele hoop koester dat de klever op een gegeven moment inziet dat ie er meer me opschiet als hij op zo'n moment even afstand bewaard tot het moment dat zijn voorganger wel naar rechts kan.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 15:06:06 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56130948
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:49 schreef Joydesign het volgende:
Rival, het is zoizo duidelijk dat jij zo'n irritante klever bent... maar wat ik niet snap is waarom je er ook nog trots op bent... oke er zijn veel slome mensen die teveel links rijden... maar daar heb ik het nu niet over... als ik al 130 140 rijd en een gast gaat echt ongeduldig en schokkerig achter me zitte rijde om maar zo dicht achter me te rijden... dan is dat gewoon irritant en heb je me (en vrijwel iedereen) al tegen gemaakt...

mooiste is trouwens als ik ergens in de stad achter me heb, en hij bij 't stoplicht nog achter me zit.. ben ik m binne 5 sec. kwijt :p

met mn alpina bmw b7

500 geile paarden onder de kap
Kijk-mij-patsen-met-mn-alpina-b7-die-ik-helemaal-niet-heb
pi_56130980
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Joydesign het volgende:
ik heb het toch echt over de sitatie waarin ik iemand inhaal... en iemand achter me gaat lopen drukke omdat hij er blijkbaar harder langs wil... ik ga altijd meteen naar rechts tot iemand dermate loopt te kleven dat ik het gevoel heb dat diegene het niet doet omdat zn vrouw op t punt staat te bevalle maar omdat t een f*cking aso is
ja maar dan kleef ik helemaal niet
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:10:19 #38
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131066
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:07 schreef rival het volgende:

[..]

ja maar dan kleef ik helemaal niet
Er is geen tijdspanne aan verbonden, hoor.
Met groot snelheidsverschil op je voorganger duiken en aldus aan de kant proberen te 'rammen' wordt vaak nog erger ingeschat dan langdurig weinig/geen afstand houden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56131129
Ik rijd altijd met een blik in de binnenspiegel, als er iemand langs wil zorg ik dat ik aan de kant ben! Tuurlijk word ik ook wel eens lastig gevallen door bumperklevers, maar trek me er niet veel van aan.

Wel haat ik die lui die constant links rijden!
pi_56131168
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:06 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kijk-mij-patsen-met-mn-alpina-b7-die-ik-helemaal-niet-heb
die ik niet heb?

jaloers? nog niet vele succes in t leven? dat menig fokker waarschijnlijk nog geen auto heeft of een ouwe golf rijd wil dat niet zeggen dat er ook mensen zijn die misschien wel... een mooie auto rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door Joydesign op 18-01-2008 15:20:32 ]
pi_56131191
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Dromer het volgende:

Nee.. de meeste klevers kleven al vóórdat ik de kans heb naar rechts te gaan. Op het moment dat ik net begonnen ben met inhalen bijvoorbeeld. En ja.. in dat geval ga ik echt geen haast maken met inhalen en weer naar rechts gaan. En ik voel me dan ook minder geneigd me naar rechts in een klein gaatje te persen om meneer de bumperklever langs te laten.
Misschien omdat ik de ampele hoop koester dat de klever op een gegeven moment inziet dat ie er meer me opschiet als hij op zo'n moment even afstand bewaard tot het moment dat zijn voorganger wel naar rechts kan.
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:18 schreef rival het volgende:
ik merk namelijk heel vaak dat ik dan achter iemand rij.sneller. dan pas ik me snelheid precies zo aan dat ik er vlak achter ben op het moment dat zij weer naar rechts kunnen.... dan zou ik met dezelfde snelheid meteen door kunnen rijden op dat moment.... maar nee.. dan zien ze me in de spiegel en men gaat rustig aan doen.....

wat ik nooit begrijp is het volgende, waarom zorgt niet iedereen er voor dat alles lekker vlot en soepel verloopt? waarom moedwillig de "stroming" dwars zitten?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:18:55 #42
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131260
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:16 schreef rival het volgende:

[..]


[..]

wat ik nooit begrijp is het volgende, waarom zorgt niet iedereen er voor dat alles lekker vlot en soepel verloopt? waarom moedwillig de "stroming" dwars zitten?
Zoals jij rijdt is levensgevaarlijk..
Waarom mensen geen kans geven even aan de kant te gaan voordat je agressief wordt?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56131286
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:15 schreef Joydesign het volgende:

[..]

die ik niet heb?

jaloers? nog niet vele succes in t leven? dat menig fokker waarschijnlijk nog geen auto heeft of een ouwe gold rijd wil dat niet zeggen dat er ook mensen zijn die misschien wel... een mooie auto rijden
pics or it didn't happen!
pi_56131318
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zoals jij rijdt is levensgevaarlijk..
Waarom mensen geen kans geven even aan de kant te gaan voordat je agressief wordt?
als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. ik leg net uit wanneer ik wel of niet kleef. en dat ik dus iemand een kans geef om naar rechts te gaan!


maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen?
pi_56131360
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:20 schreef rival het volgende:

[..]

pics or it didn't happen!
ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 15:23:11 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56131361
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:15 schreef Joydesign het volgende:

[..]

die ik niet heb?

jaloers? nog niet vele succes in t leven? dat menig fokker waarschijnlijk nog geen auto heeft of een ouwe golf rijd wil dat niet zeggen dat er ook mensen zijn die misschien wel... een mooie auto rijden
Maak je geen zorgen, ik ben helemaal niet jaloers. En ik heb al genoeg succes in mn leven, daar zal het ook niet aan liggen. En nee, ik heb ook geen oude golf; mijn auto is een jaar en een week oud.

Gelukkig hoef ik niets te compenseren met een Alpina B7
pi_56131374
Links rijders
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:44 schreef raulbouli het volgende:
Gewoon keihard op de rem trappen als je 140km/h rijd op de snelweg is leuk. Dan stoppen ze wel, alleen de afstand wordt kleiner..
Pff die lui zijn het mooiste, zat vanochtend achter zon linksplakker, netjes 1,5 a 2 seconden afstand, gaat ie vol op de rem naja boeit mij niet of ik 3 minuten later kom, ik rij wel ff een stukkie 100 op voldoende afstand sommige mensen zien echt overal bumperklevers in tegenwoordig
pi_56131426
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:23 schreef Joydesign het volgende:

[..]

ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!

ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten.... zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:26:06 #49
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131435
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:21 schreef rival het volgende:
als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. ik leg net uit wanneer ik wel of niet kleef. en dat ik dus iemand een kans geef om naar rechts te gaan!
Dan moet jij ook niet op mij reageren.
quote:
maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen?
Als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. Ik leg net uit wanneer ik dat doe. En dat is wanneer iemand al besloten heeft dat het niet doorstroomt en het nodig vindt mijn bumper van héél dichtbij te gaan bestuderen. Leg de schuld alsjeblieft bij die idioot en niet bij mij en wees vooral blij dat ik niet op mijn rem ga staan of andere gekke dingen uithaal zoals diverse anderen in dit en voorgaand topic wél.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56131531
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:26 schreef Dromer het volgende:
Ik leg net uit wanneer ik dat doe. En dat is wanneer iemand al besloten heeft dat het niet doorstroomt en het nodig vindt mijn bumper van héél dichtbij te gaan bestuderen. Leg de schuld alsjeblieft bij die idioot en niet bij mij en wees vooral blij dat ik niet op mijn rem ga staan of andere gekke dingen uithaal zoals diverse anderen in dit en voorgaand topic wél.

maar kan je mij uitleggen waarom je niet gewoon aan de kant gaat zodra je kan? (dat die vent je bumper zit te bestuderen betekent namelijk niet dat je niet naar rechts mag toch? )


jezus waarom maak je je zo druk om die gast achter je? die rijd gewoon hoe hij rijd.... meestal zit ie zich niet eens te irriteren maar wacht ie gewoon tot je aan de kant gaat....
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:30:51 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131553
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:29 schreef rival het volgende:

[..]

maar kan je mij uitleggen waarom je niet gewoon aan de kant gaat zodra je kan? (dat die vent je bumper zit te bestuderen betekent namelijk niet dat je niet naar rechts mag toch? )


jezus waarom maak je je zo druk om die gast achter je? die rijd gewoon hoe hij rijd.... meestal zit ie zich niet eens te irriteren maar wacht ie gewoon tot je aan de kant gaat....
Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagt. En ja.. ik zal iets rustiger naar rechts gaan (en alleen als er ruim plaats is). Het interesseert mij niet of de aso 'stroomt' met 150 of 140...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56131626
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:30 schreef Dromer het volgende:

[..]

Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagd.

je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch?
waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft?

want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al....

dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch?

met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10
pi_56131693
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:

[..]

heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!

ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten.... zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:37:05 #54
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56131752
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:33 schreef rival het volgende:

[..]

je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch?
waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft?

want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al....

dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch?

met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10
Je behoort naar rechts te gaan wanneer daar voldoende ruimte is, ja. Als er een klein gat is ga ik daar minder snel induiken in geval van een bumperklever. Iemand die met hoge snelheid nadert en netjes wat afstand houdt wil ik eerder behulpzaam zijn door een dergelijke eigenlijk onnodige manouvre uit te voeren. Je hoeft immers niet naar rechts als de volgende in te halen auto zich op vrij korte afstand bevindt.

Mijn gewoonte is dus links te blijven als zich rechts meerdere langzaam rijdende auto's bevinden met niet al te grote tussenafstand en bumperklevers brengen me minder in de verleiding daarvan af te wijken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 15:50:54 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56132195
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:25 schreef rival het volgende:

[..]

heb je niet eens ergens online staan?
sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt!

ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten.... zien we het wel over 5 minuten! hard aan et werk ben je toch niet want je fokt de hele dag
Dat dus
pi_56134339
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Dromer het volgende:

heel verhaal

fijn om te weten dat je het zelf ook beseft!
pi_56134780
Fijne autorijders hier, als ik het gros van de reacties zo lees, word het bumperkleven, asociaal rijden gewoon oke gevonden en verwachten jullie van mij dat ik snel weer aan de kant ga voor een klevertje.

No Way. Nee ik trap niet op de rem of maak geen gebaren (hoogstens af en toe een duimpje bij de echte Aries, die met bouwbus en aanhangwagen met 130 op m'n bumper hangen). Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol. Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn?

Maar ga ajb geen klevers verdedigen door te zeggen dat IK maar aan de kant moet als zij hun vehicel op m'n bumper af torpederen.

Kleven is streven naar het einde van je leven !
pi_56134840
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol.
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:33 schreef Meike26 het volgende:
Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn?

logiKa
pi_56135161
Dat is mijn logiKa ja

Beetje irriteren mag , maar het is echt bloedlink om zoals iemand hier boven vermelde, boven op de rem te gaan staan. Het is ooit op tv geweest, dat iemand dat dat had gedaan een dodelijk ongeluk had veroorzaakt had en verolgens voor z'n hele leven aan vast zit. Dat is zo'n actie echt niet waard. Maar het mag toch wel even kenbaar gegeven worden dan ze kleven? Soms heb ik ook van die slimmerds achter me die gaan kleven terwijl er 3 vrachtwagens op rij in te halen zijn. Als zo'n persoon dan echt irritant gaat doen doe ik dus WEL irritant terug.

Mistlichtje aan !
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:26:43 #60
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56135922
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:13 schreef rival het volgende:

[..]

fijn om te weten dat je het zelf ook beseft!
Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:43:47 #61
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56136263
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:23 schreef Joydesign het volgende:
[..]
ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/
Waar blijven die foto's van de Alpina?
pi_56137143
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:24:43 #63
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56137326
1. Remlichten laten zien.
Mocht de desbetreffende persoon nog gemiddeld 10cm van mijn bumper zitten.
2. Als maar langzamer rijden, en als diegene erlangs wilt eventjes naar links gaan.

En ik heb een keer meegemaakt dat z'on bumperklever het nodig vond om met groot licht achter me te rijden, toen een redelijk snel afgeremd (voor de rest geen verkeer in de buurt) en me auto midden op de weg gezet en alleen de deur opengegooid, ik had nog nooit iemand zo snel een auto in zijn achteruit zien zetten. En daarna met een gangetje van 50 verder rijden en de klever bleef toen netjes op afstand.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_56137732
quote:
- gewoon veel harder gaan rijden
Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja

Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven

Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft.
pi_56137983
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf.
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "

alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger!

en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! )

en dat was mijn punt, thnx!
pi_56138407
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:48:21 #67
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56139795
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:47 schreef rival het volgende:
haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! "

alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger!
Nee.. als je een beetje begrijpend verder leest, lees je dat ik sowieso niet naar rechts zou zijn gegaan. Hoogstens om iemand langs te laten die me niet zo ongeveer van de weg af wil duwen. Iemand die dat wel doet heeft idd een averrechtse werking op mijn genegenheid die extra moeite te doen.
quote:
en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! )
Noem je dat doorstromen? Met hoge snelheid bovenop iemands bumper 'duiken' en vervolgens constant op je rem moeten staan omdat je blijkbaar moeite hebt met dezelfde snelheid houden? Dat is namelijk het gedrag van de typische bumperklever. Door al dat geflits van je remlichten zul je remreacties bij je achterliggers veroorzaken. Zo stroomt het minder door dan wanneer je even van je gas af gaat en wacht tot er ruimte is voor je doorgast...
Verder komt het zelden voor dat een hele rits mensen 160/180 wil rijden, hoor. Meestal gaat het alleen om de bumperklever die ik ophoud. En waarom zie ik bumperklevers nadat ze mij voorbij zijn nooit maar dan ook nooit zelf naar rechts gaan als er ook achter hen een bumperklever zit?
En feit blijft dat het minder gevaarlijk is dan het gedrag van de aso achter me.

Grootste ergernis blijven overigens de bumperklevers die dat doen terwijl het totaal onzinnig is. Wanneer ik begin met inhalen, wanneer ik niet naar rechts kan, op 80 km wegen, binnen de bebouwde kom etc. Als je je niet tot die groep voelt horen, moet je misschien niet op mij reageren! (zoals we eigenlijk al eerder duidelijk hadden volgens mij...)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:49:32 #68
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56139834
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:38 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja

Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven

Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft.
Heeft weinig nut als je in kolonne 80 km/h rijdt op een 120 km/h weg en de bumperklever achter je wil dat je je tussen de rechts rijdende auto's ramt zodat hij weer één autootje verderop kan rijden...
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:31:35 #69
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_56140903
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen
Goed verhaal. Lekker kort.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:30:16 #70
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56142544
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
True

[ Bericht 4% gewijzigd door Supra_Turbo op 19-01-2008 13:15:14 ]
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:03:49 #71
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_56143362
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:31 schreef kabelhaspel het volgende:
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen
Daar kunnen ze echt niet tegen!!

Wat ik altijd doe:
1 eerst langzamer rijden,
2 dan weer iets harder,
3 dan even rem aan tikken

En als ze ervoorbij willen trap ik op het gas, maar aangezien ik een Micra 1.2L 54pk heb...wekt dat 9 vd 10 keer geen indruk op de ander, op 1x na en toen werd ik meteen min of meer bedreigd bij de eerst volgende rotonde, maar meneer agressivo uitstapte en een nogal dreigende grote bek opzette
Kom op, bumperkleven doe je niet, en al helemaal niet als je een klein kind op de achterbank hebt (zoals die kerel dus had).
Drugs are good mkay?
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 23:04:17 #72
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56143371
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
Sprak onze lieve vladje heel stoer vanaf z'n driewieler
pi_56147154
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zo Voor de onnodig links rijders, gaarne zo nu en dan de rechterbaan opzoeken. Dit geldt ook de mensen die nogal lang met lagere snelheid op de middelste baan bij een driebaanspunt blijven rijden

Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan.

Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd:
Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts.

Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan

En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben
  zaterdag 19 januari 2008 @ 02:36:52 #74
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56147192
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:18 schreef vlad het volgende:
Bumperklevers zijn verschrikkelijk
En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen.
Bumperklevers
WIIIIEEEE!!!!!!!11 IK HOU HET NIET MEER IK GELOOF DAT IK IN MIJN TUINBROEK GA PISSEN!!!
oh nee toch niet
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 02:42:35 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56147251
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 02:33 schreef Dingest het volgende:
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zo Voor de onnodig links rijders, gaarne zo nu en dan de rechterbaan opzoeken. Dit geldt ook de mensen die nogal lang met lagere snelheid op de middelste baan bij een driebaanspunt blijven rijden

Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan.

Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd:
Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts.

Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan

En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben
Samenvatting?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')