quote:Geheim overleg kabinet met NCTb over Koranfilm
De zorgen over de nog uit te zenden film van Geert Wilders over de Koran worden steeds groter, nu zelfs ministers met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra in het geheim overleg hebben gevoerd over de 'mogelijke consequenties' van de film.
Geheim overleg vanwege de nog uit te zenden film van Wilders
Het overleg had gisteravond plaats op het Catshuis. Onder meer de ministeries van Binnenlandse Zaken, Justitie, Buitenlandse Zaken en Algemene Zaken waren aanwezig bij het overleg met de NCTb.
Geheim
De groep ministers komt sinds geruime tijd regelmatig bijeen om te spreken over de mogelijke gevolgen van de Koranfilm. Dat hebben ingewijden woensdag gezegd tegen persbureau ANP. De samenstelling van het gezelschap wisselt.
Tegenover de buitenwereld is het overleg tot dusver geheim gehouden, omdat publiciteit ‘de zaak niet dient,’ verklaart een betrokkene tegenover het ANP.
Noodscenario's
Het lijkt er op dat de regering met alle noodscenario’s rekening houdt. Zo meldt RTL Nieuws dat er zelfs al maatregelen zijn genomen om de snelle evacuatie van Nederlanders uit moslimlanden mogelijk te maken Ook zijn er angsten voor rellen, vlagverbrandingen en handelsboycots.
Niet alleen de ministers bereiden zich voor de op de film die nog uitgezonden moet worden. Eerder vandaag bleek dat alle burgemeesters van minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) een brief hebben ontvangen waarin ze worden gewaarschuwd voor de gevolgen van de film.
Wilders gaat de film sowieso lanceren op YouTube. Wanneer precies is nog niet bekend.
bron: Elsevier
PvdAquote:Bonus voor minima met schulden steekt VVD
Charlotte Huisman
gepubliceerd op 17 januari 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46
AMERSFOORT - Wie in Amersfoort in de bijstand zit en veel schulden heeft gemaakt, en vervolgens meedoet aan een traject voor schuldhulpverlening, kan een bonus tot maximaal 1.200 euro krijgen. Want wie uit de schulden raakt, vindt gemakkelijker werk, redeneert de gemeente.
De gemeente signaleert dat een op de drie bijstandsgerechtigden afhaakt bij een schuldhulptraject. Dus krijgt een bijstandsgerechtigde die flink rood staat vanaf dit jaar 100 euro als hij instemt met het schuldhulpplan, 200 euro als hij de betalingsregeling ondertekent, en nog eens 900 euro als hij het gehele traject afrondt. Alle bedragen worden uitgekeerd in cadeaubonnen. Wie in dit stadium afvalt, krijgt een boete.
‘Onrechtvaardig’, oordeelt het Amersfoortse VVD-raadslid Daniëlle van Wijngaarden. ‘Wij vinden het niet correct dat normaal gedrag, namelijk het meewerken aan het oplossen van je schuldenprobleem, wordt beloond.’
Haar fractie gaat met een motie proberen de maatregel te stoppen. ‘Amersfoort speelt voor Sinterklaas. Mensen die geen schulden hebben gemaakt, missen dit extraatje. Ook minima met schulden die een baan hebben, maken geen kans op de bonus. Dit omdat deze maatregel voortkomt uit de wet Werk en Bijstand, en dus bedoeld is voor mensen met een bijstandsuitkering.’
Wethouder Arriën Kruyt (PvdA) kan zich de kritiek van de VVD voorstellen. ‘Ik dacht in eerste instantie ook: Is dit nou wel wijs? Iedereen moet toch meedoen aan die regeling? Maar mensen die dagelijks met schuldhulpverlening werken, hebben mij ervan overtuigd dat belonen beter werkt dan straffen met een boete. Deze mensen zitten zwaar in de schulden, en dat maakt ze vaak depressief. Als ze perspectief zien, gaan ze eerder weer solliciteren.’
Kruyt voelt zich dan ook ‘zeker geen Sinterklaas’. ‘Wij nemen geen schulden over, maar willen dat deze mensen tot een akkoord komen met schuldeisers. De ambtenaren zien prima wie de boel oplicht en een boete verdient, en wie wat onhandig met zijn schulden omgaat en wel een stimulans kan gebruiken.’ Dinsdag debatteert de gemeenteraad over het plan.
We hebben het toch over....film?quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:51 schreef Gabry het volgende:
Terrorisme! Geheim! Nood! Waarschuwingen! Bijeenkomsten! Consequenties! Angst! Rellen! Brand! Maatregelen! Evacuatie!
We leven in spannende tijden.
Jeej, mensen gaan de fout in en ze worden daarvoor beloond! ... Dat zal ze leren niet meer stomme dingen te doen!quote:
Maak je geen zorgen, dan komt er vast weer eoa. dwaas die ze geld toestopt omdat ze zielig zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:55 schreef Fastmatti het volgende:
Over drie jaar zit de zelfde groep weer in de schuldsanering.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, dan komt er vast weer eoa. dwaas die ze geld toestopt omdat ze zielig zijn.
Dat maakt het eigenlijk wel weer grappig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat alles van jouw belastingcenten
The film to end all films, als ik de media mag geloven.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
We hebben het toch over....film?
Nee maar hetis toch wel typerend voor de VVD: principieel tegen zijn ongeacht of het werkt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat alles van jouw belastingcenten
quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee maar hetis toch wel typerend voor de VVD: principieel tegen zijn ongeacht of het werkt.
Is dat allemaal nodig om mensen in een schuldhulptraject te krijgen?quote:Dus krijgt een bijstandsgerechtigde die flink rood staat vanaf dit jaar 100 euro als hij instemt met het schuldhulpplan, 200 euro als hij de betalingsregeling ondertekent, en nog eens 900 euro als hij het gehele traject afrondt. Alle bedragen worden uitgekeerd in cadeaubonnen.
Kennelijk. Mij lijkt het persoonlijk een groter probleem om de schuldeisers op één lijn te krijgen, maar goed dat zijn maar vuile kapitalisten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Gabry het volgende:
[..]
Is dat allemaal nodig om mensen in een schuldhulptraject te krijgen?
Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:30 schreef Reya het volgende:
Dat maakt het eigenlijk wel weer grappig.
Volgens mij zijn er veel meer aanmeldingen dan er plekken zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Gabry het volgende:
[..]
(EchtGaaf mode aan)quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kennelijk. Mij lijkt het persoonlijk een groter probleem om de schuldeisers op één lijn te krijgen, maar goed dat zijn maar vuile kapitalisten.
Tja een beetje relativeren is helaas teveel gevraagd voor de echte idealisten religieuzen onder ons.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.
Die PVDA'er was in ieder geval niet 'principieel voor':quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En is het ook niet typerend voor sommige mensen om principieel voor te zijn ongeacht of het werkt?
Of het ook daadwerkelijk zou werken is natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Wethouder Arriën Kruyt (PvdA) kan zich de kritiek van de VVD voorstellen. ‘Ik dacht in eerste instantie ook: Is dit nou wel wijs? Iedereen moet toch meedoen aan die regeling? Maar mensen die dagelijks met schuldhulpverlening werken, hebben mij ervan overtuigd dat belonen beter werkt dan straffen met een boete. Deze mensen zitten zwaar in de schulden, en dat maakt ze vaak depressief. Als ze perspectief zien, gaan ze eerder weer solliciteren.’
Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef du_ke het volgende:
Tja een beetje relativeren is helaas teveel gevraagd voor de echte idealisten religieuzen onder ons.
Er valt wel heel wat weg te relativeren aan je neiging om alle problemen van de wereld op je schouders te nemenquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?
Gewoon, netjes onverschillig zijn jij.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?
Nou ja, ik weet niet of dit wel werkt, maar normaliter hebben schuldhulpverleningstrajecten maar beperkt effect. Er zijn altijd welwillende mensen bij die ook echt willen worden geholpen, maar in de meeste gevallen worden achterliggende oorzaken amper weggenomen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Gabry het volgende:
[..]
Jamaar ...quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:20 schreef Autodidact het volgende:
Gewoon, netjes onverschillig zijn jij.
Probleem met alles wegrelativeren is dat elke kneuzigheid, onzorgvuldigheid en geldverspilling goedgepraat wordt en dat alle raamabtenaren vrolijk blijven uitgeven want het is toch relativeerbaar.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:20 schreef du_ke het volgende:
Er valt wel heel wat weg te relativeren aan je neiging om alle problemen van de wereld op je schouders te nemen.
Ware idealisten eindigen vaak erg teleurgesteld.
Ach, ik vind dit nog niet eens zo erg; het gaat om betrekkelijk kleine bedragen en wellicht heeft het een preventerend effect. Als er een persoonlijk faillissement wordt uitgesproken is uiteindelijk iedereen verder van huis; ik ken de verdere achtergrond van deze plannen niet, maar mocht in eerdere situaties enige werking aangetoond zijn, dan hoeft er wmb niets op tegen te zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.
Aan welke achterliggende oorzaken denk je dan?quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet of dit wel werkt, maar normaliter hebben schuldhulpverleningstrajecten maar beperkt effect. Er zijn altijd welwillende mensen bij die ook echt willen worden geholpen, maar in de meeste gevallen worden achterliggende oorzaken amper weggenomen.
Het feit dat sommige mensen simpelweg niet met geld om kunnen gaan misschien?quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aan welke achterliggende oorzaken denk je dan?
Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het feit dat sommige mensen simpelweg niet met geld om kunnen gaan misschien?
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.
De bedrijven die ze weer een lening geven misschien wel, maar vaak lijden ook het energiebedrijf, de woningbouwvereniging, etcetera eronder.quote:Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de bedrijven die deze mensen maar leningen blijven geven. Die vragen wel een beetje om een wanbetaler.
Dit lijken me hooguit uitzonderingsgevallen; ten eerste zijn rechters bij misbruik niet snel geneigd WSNP uit te spreken, waardoor de schulden blijven voortbestaan en het uiteindelijk op een faillissement uit kan lopen. Ten tweede is een WSNP echt geen prettige omstandigheid; je verliest niet alleen je economische vrijheid, maar ook een deel van je persoonlijke vrijheid (de bewindvoerder kan je bijv. dwingen te verhuizen). Weinig mensen zullen daar bewust rekening mee houden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je totale leningenbestand eruit ziet; als slechts een paar procent van je leningen moeilijk vorderbaar is, maar je voor de rest grote winsten op leningen maakt, hoeft dat uiteindelijk amper een probleem te vormen.quote:Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de bedrijven die deze mensen maar leningen blijven geven. Die vragen wel een beetje om een wanbetaler.
Ach, bijvoorbeedl energiebedrijven kunnen ook wat creatiever zijn. Gewoon bij wanbetalers of afsluiten of de meter aanpassen op een muntjessysteem (zoals de parkeermeter).quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
[..]
De bedrijven die ze weer een lening geven misschien wel, maar vaak lijden ook het energiebedrijf, de woningbouwvereniging, etcetera eronder.
Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:23 schreef Reya het volgende:
Het is wel ontegenzeggelijk waar dat de primaire oorzaak simpelweg is dat sommige mensen niet met geld kunnen omgaan, maar dat is eerder het type dat uberhaupt amper weet waar hij/zij mee bezig is.
Dit meen je toch niet serieus hè?quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?
Moeten dit soort mensen dan niet gewoon beperkt worden in hun financiele vrijheid?
Er staat toch een ? achter. Dus ben nog niet uit over mijn standpunt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hè?
Het is een lastige situatie, omdat aan elke optie een aantal nedelen kleven. Het huidige persoonlijke faillissement kan mij in ieder geval weinig bekoren, aangezien er daar in de meeste gevalleen een restschuld achterblijft die nooit geind zal worden, plus dat de persoon in kwestie vermoedelijk economisch aan de zijlijn blijft staan of zijn heil zoekt in de zwarte sector. Ik zou in dat geval, wanneer alle andere opties heilloos zijn gebleken, pleiten voor een soort kruising tussen WSNP en faillissement, waarin er stapsgewijs weer meer (financiele) perspectieven voor de schuldenaar gaan bestaan, maar waar tegelijkertijd de financiele vrijheid grotendeels van wordt opgeheven. Net zoals bij WSNP wordt er een bewindvoerder aangesteld, die ten principale het financiele bewind over de betreffende persoon voert. Financiele betrekkingen aangaan buiten de bewindvoerder om wordt strafbaar gesteld. Deze situatie wordt, bij goede voortgang, langzaam wat losser, net zolang tot het faillissement wordt opgeheven.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?
Moeten dit soort mensen dan niet gewoon beperkt worden in hun financiele vrijheid?
quote:Intelligente parasiet lokt vogels via 'besjes'
AMSTERDAM - Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben een opvallende ontdekking gedaan. Uit onderzoek in opdracht van The American Naturalist blijkt dat parasieten die zich in mieren hebben gevestigd, hun gastheer zó op kunnen blazen dat ze er uitzien als rode bessen.
Daarmee verleiden zij hongerige vogels, waar de parasieten in verder kunnen leven. De wetenschappers toonden de onderzoeksresultaten woensdag, meldt Reuters. Zij meldden dat het gaat om de nematode, die in Nederland bekend staat als de rondworm.
Zodra de parasieten zich in de mier hebben gevestigd, zorgen zij dat het onderlijf van het insect opzwelt en het een rode kleur krijgt. Op die manier lijkt het op een sappig besje. De ontdekking is gedaan in de bossen in Panama.
Volgens wetenschappers van de Universiteit van California en de Universiteit van Arkansas is deze werkwijze van parasieten nieuw. Zij hebben vogels de bessen nog niet zien eten, maar sluiten niet uit dat dit wel zal gaan gebeuren.
Heb je er ervaringen mee dat je deze materie zo goed weet?quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is een lastige situatie, omdat aan elke optie een aantal nedelen kleven. Het huidige persoonlijke faillissement kan mij in ieder geval weinig bekoren, aangezien er daar in de meeste gevalleen een restschuld achterblijft die nooit geind zal worden, plus dat de persoon in kwestie vermoedelijk economisch aan de zijlijn blijft staan of zijn heil zoekt in de zwarte sector. Ik zou in dat geval, wanneer alle andere opties heilloos zijn gebleken, pleiten voor een soort kruising tussen WSNP en faillissement, waarin er stapsgewijs weer meer (financiele) perspectieven voor de schuldenaar gaan bestaan, maar waar tegelijkertijd de financiele vrijheid grotendeels van wordt opgeheven. Net zoals bij WSNP wordt er een bewindvoerder aangesteld, die ten principale het financiele bewind over de betreffende persoon voert. Financiele betrekkingen aangaan buiten de bewindvoerder om wordt strafbaar gesteld. Deze situatie wordt, bij goede voortgang, langzaam wat losser, net zolang tot het faillissement wordt opgeheven.
Dat lijkt een vrij extreme situatie, maar bedenk dat een faillissement de jure al inhoudt dat iemand niet meer over zijn eigen vermogen kan beschikken.
Nee, enige voorwaarde is als er genoeg herinneringen en aanmaningen verstuurd zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De deurwaarder mag slechts in een beperkt aantal gevallen mensen lastigvallen.
Ik meen dat er ook een parasiet is die iets soortgelijks doet in muizen ofzo. Nestelt zich volgens mij in de hersenen en beïnvloedt vervolgens het gedrag van de muis om zichzelf efficiënter te verspreiden.quote:
Ik bedoel dat wanneer ze in de schuldhulpverlening zitten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, enige voorwaarde is als er genoeg herinneringen en aanmaningen verstuurd zijn.
Nee, maar ik ken wel mensen die er ervaringen mee hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je er ervaringen mee dat je deze materie zo goed weet?
Kort gezegd: bij een WSNP-traject wordt binnen een zekere periode (meestal drie jaar) getracht de schulden zoveel mogelijk af te lossen, onder begeleiding van een bewindvoerder. Een WSNP kan uitsluitend over een natuurlijke persoon worden uitgesproken. Als dit traject goed wordt doorlopen, wordt de eventuele restschuld over het algemeen door de rechter kwijtgescholden. Bij een faillissement wordt enkel de boedel van de betreffende rechtspersoon door de curator onder de schuldeisers verdeeld, alhoewel faillissementen verschillend kunnen verlopen, deels ook afhankelijk van wie of wat er eigenlijk failliet gaat.quote:Wat is het verschil eigenlijk tussen een WSNP en een faillisementtraject?
En wanneer wordt het ene geprefereerd en wanneer het andere?quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken wel mensen die er ervaringen mee hebben.
[..]
Kort gezegd: bij een WSNP-traject wordt binnen een zekere periode (meestal drie jaar) getracht de schulden zoveel mogelijk af te lossen, onder begeleiding van een bewindvoerder. Een WSNP kan uitsluitend over een natuurlijke persoon worden uitgesproken. Als dit traject goed wordt doorlopen, wordt de eventuele restschuld over het algemeen door de rechter kwijtgescholden. Bij een faillissement wordt enkel de boedel van de betreffende rechtspersoon door de curator onder de schuldeisers verdeeld, alhoewel faillissementen verschillend kunnen verlopen, deels ook afhankelijk van wie of wat er eigenlijk failliet gaat.
En die vangen bot, omdat er toch niks te halen valt. Via de WSPN krijgen ze over het algemeen meer dan wanneer ze de deurwaarder erop af sturen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens de pogingen tot minnelijke schikking kunnen schuldeisers die niet mee willen werken gewoon een deurwaarder blijven sturen.
Ga dat maar aan Elseetje vertellen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
Vreemd dat de geur van zweet en marihuana zoveel op elkaar lijken. Althans, bij mij.
Over het algemeen wordt bij natuurlijke personen een minnelijke oplossing of een WSNP-traject geprefereerd. Pas als dat allemaal geen heil meer heeft, wordt er een faillissement uitgesproken. Bij een vennootschap (of, in uitzonderlijke gevallen, een vereniging of stichting) zal altijd een faillissement worden uitgesproken, omdat een WSNP-traject uitsluitend bij natuurlijke personen kan worden toegepast. Wel zijn er in die gevallen andere middelen om een faillissement af te wenden (surseance van betaling, bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En wanneer wordt het ene geprefereerd en wanneer het andere?
Rechten gestudeerd?quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt bij natuurlijke personen een minnelijke oplossing of een WSNP-traject geprefereerd. Pas als dat allemaal geen heil meer heeft, wordt er een faillissement uitgesproken. Bij een vennootschap (of, in uitzonderlijke gevallen, een vereniging of stichting) zal altijd een faillissement worden uitgesproken, omdat een WSNP-traject uitsluitend bij natuurlijke personen kan worden toegepast. Wel zijn er in die gevallen andere middelen om een faillissement af te wenden (surseance van betaling, bijvoorbeeld).
Verstandige keuzequote:Op donderdag 17 januari 2008 13:59 schreef Monidique het volgende:
ik ben a-politiek.
http://www.reason.com/news/show/124426.htmlquote:Ron Paul doesn't seem to know much about his own newsletters. The libertarian-leaning presidential candidate says he was unaware, in the late 1980s and early 1990s, of the bigoted rhetoric about African Americans and gays that was appearing under his name. He told CNN last week that he still has "no idea" who might have written inflammatory comments such as "Order was only restored in L.A. when it came time for the blacks to pick up their welfare checks"—statements he now repudiates. Yet in interviews with reason, a half-dozen longtime libertarian activists—including some still close to Paul—all named the same man as Paul's chief ghostwriter: Ludwig von Mises Institute founder Llewellyn Rockwell, Jr.
http://www.wired.com/scie(...)08/01/dayintech_0117quote:1966: A U.S. Air Force B-52 bomber collides with its refueling tanker jet in mid-air over the Spanish coast. Its four hydrogen bombs fall to earth near the fishing village of Palomares.
The bomber collided with the KC-135 tanker at 31,000 feet. Exploding fuel completely destroyed the tanker, killing all four crew members. The B-52 broke apart, spilling its payload -- four Type B28RI hydrogen bombs equipped with 1.45-megaton warheads. Three hit the ground near Palomares while the fourth fell into the Mediterranean Sea.
Three members of the bomber's seven-man crew were killed in what became known as the Palomares hydrogen bombs incident.
Although the conventional explosives contained in two of the four bombs detonated, there was no nuclear holocaust. But there was radioactive contamination around the crash site, with plutonium scattered over 2 square kilometers. Around 1,750 tons of earth was excavated and shipped to the United States for disposal.
The bomb that landed in the sea went missing for 80 days and became the object of an intensive search by the United States, which was afraid the Soviets might try to recover it.
A local fisherman, Francisco Simo Orts, had seen it hit the water and was enlisted to help the U.S. Navy establish the basis for its search operation. When the bomb was finally found, Simo Orts turned up in New York with an attorney, demanding the salvage award he claimed was due him in accordance with maritime law.
The U.S. secretary of defense said the bomb was worth $2 billion. Simo Orts asked for $20 million, or 1 percent of the bomb's value, again in accordance with the custom of maritime law. The Air Force eventually settled out of court for an undisclosed sum.
Soms verdwijnt er ook wel eens een bommetje.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.wired.com/scie(...)08/01/dayintech_0117
Tja types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid (misschien om ongestraft door die staat te kunnen negro schoppen?).quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:23 schreef Monidique het volgende:
A-politiek, maar een zuiger er niet minder om!
[..]
http://www.reason.com/news/show/124426.html
Exact, HenriOsewoudts Ludwig von Mises Institute.
Wat moet du_ke dan wel niet zijnquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik daarentegen ben extreem-links.
Extremer dan extreem-links. Extreem-rechts?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat moet du_ke dan wel niet zijn
Is dat een soort min keer min is plusquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Extremer dan extreem-links. Extreem-rechts?
.
Een liberaal die het niet hoeven tonen van zijn ID-kaart en de abortusbepaling belangrijker vindt dan een ontslagrecht zonder tussenkomst van de rechter of een vlaktaks. Ja, ze zijn er.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat moet du_ke dan wel niet zijn
Hoefijzermodel. Waarbij extreem-links en extreem-rechts beneden in het hoefijzer zitten in het politieke spectrum. Een extremere visie dan extreem-links doet je belanden bij extreem-rechtsquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Is dat een soort min keer min is plus
Dan moet het wel Astronomie, Paleontologie of Geschiedenis betreffen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
Voor de verandering ben ik serieus goed onderweg met het leren voor een tentamen. Nog enger is het feit dat het onderwerp best interessant is.
Uh huh. De racismekaart. Discussiestopper #1, uitermate geschikt voor lui die verder weinig creatief zijn in argumentatie. Ik denk dat deze bewering nergens op gestaaft is. Je neemt een citaat van een persoon die reeds verguisd is door opiniegenoten, om vervolgens een hele politiek te diskwalificeren omdat die niet overeen komt met jouw politiek. Ik denk dat het je in ieder geval wel gelukt is om één persoon te diskwalificeren...Begint met een D. Ik voel er weinig voor om het probleem van racisme zo de devalueren, dat het niks meer gaat betekenen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid (misschien om ongestraft door die staat te kunnen negro schoppen?).
Algemeen bekend. Zodra baby's niet hebben aangegeven dat ze niet willen worden opgegeten, mag een vrije burger ze opeten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Autodidact het volgende:
Wist je dat ze ook baby's eten, die libertariërs?
Nee joh. Moslimkunde.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan moet het wel Astronomie, Paleontologie of Geschiedenis betreffen.
"Er is blijkbaar vraag naar baby's, en wie zijn wij om niet aan die vraag te voldoen?"quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Algemeen bekend. Zodra baby's niet hebben aangegeven dat ze niet willen worden opgegeten, mag een vrije burger ze opeten.
Paus Benedictus XVI?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Er is blijkbaar vraag naar baby's, en wie zijn wij om niet aan die vraag te voldoen?"
Ik ben bij m'n ouders.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:12 schreef Monidique het volgende:
De polder?
Je bent scherp vandaag, maar helaas. Babyvreter Ron Paul natuurlijk.quote:
Er zijn enkelen waarbij het laagje libertarisme inderdaad verdomde dun isquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Uh huh. De racismekaart. Discussiestopper #1, uitermate geschikt voor lui die verder weinig creatief zijn in argumentatie. Ik denk dat deze bewering nergens op gestaaft is. Je neemt een citaat van een persoon die reeds verguisd is door opiniegenoten, om vervolgens een hele politiek te diskwalificeren omdat die niet overeen komt met jouw politiek. Ik denk dat het je in ieder geval wel gelukt is om één persoon te diskwalificeren...Begint met een D.
Wist je dat ze ook baby's eten, die libertariërs?
CDA?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Er is blijkbaar vraag naar baby's, en wie zijn wij om niet aan die vraag te voldoen?"
Niets van dat alles.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan moet het wel Astronomie, Paleontologie of Geschiedenis betreffen.
Schrijft Theo Maassen tegenwoordig speeches voor Ron Paul?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je bent scherp vandaag, maar helaas. Babyvreter Ron Paul natuurlijk.
"I want nigger babies for diner!!!"
quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Niets van dat alles.
Het betreft IT.
Bullshit. Je mag van mij doen wat je wil, maar als jij een politiek dat niets met rassenhaat te maken heeft gaat vereenzelvigen met racisme krijg jij van mij een grote bek terug. En terecht. Dat moet jij ook doen als jij vals beschuldigd wordt van dat soort zaken. (waarmee ik niet wil zeggen dat libertarisme iets voor mij is)quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn enkelen waarbij het laagje libertarisme inderdaad verdomde dun is. Maar goed ik snap dat ik van jou geen kritiek daarop mag hebben
.
Nee, dat neem ik niet van jou aan. Je kent de procedure: bron?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar neem maar van mij aan dat een redelijk groot percentage vandegenen die tegen het zogenaamde libertarisme aanschurken niet al te fris is in die zin.
Het komt niet toevallig ter sprake, jij bent hier bezig een politiek standpunt met rassenhaat te vereenzelvigen. Dat staat los van de discussie of libertarisme reëel is. Niet elk argument is geldig. Maar goed, als jij er bij blijft dat dit een geldig argument is heeft het geen zin om met je te discussiëren.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens vind ik jouw redenatie in deze erg matig. Het libertarisme en z'n gebrek aan realiteitszin ik heb ik al op vele manieren door de mangel gehaald. Dat ik nu het toevallig een keer ter sprake komt het even over de anti neger en homo component heb aangrijpen voor een post als dit is vrij sneu.
quote:Vlaams Belang op bres voor Wilders
ANP
gepubliceerd op 17 januari 2008 15:24, bijgewerkt op 15:24
BRUSSEL - Het Vlaams Belang is donderdag in actie gekomen voor Geert Wilders. De Vlaams-nationalistische partij veroordeelt het ‘dreigement’ dat de grootmoefti van Syrië afgelopen dinsdag heeft geuit aan het adres van Nederland.
De grootmoefti zei dinsdag na een speech in de plenaire zaal van het Europees Parlement tegenover het ANP, dat als het na Wilders’ Koranfilm komt tot geweld en bloedvergieten, Geert Wilders daarvoor zelf verantwoordelijk is. De grootmoefti riep het Nederlandse volk op Wilders te stoppen voor hij zijn film aan het publiek laat zien.
Het Vlaams Belang veroordeelt die ‘bedreigingen aan het adres van Europeanen die hun recht op vrije meningsuiting uitoefenen’. De grootmoefti moet zijn woorden intrekken. Doet hij dat niet, dan mag hij nooit meer in het Europees Parlement komen, aldus het Vlaams Belang.
Hoezo? Gaat deze kwestie dan over inhoudelijke standpunten?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:13 schreef Chewie het volgende:
Toch wel grappig 2 extreem conservatief rechtse stromingen die elkaar in de haren vliegen
Beide partijen vinden blijkbaar de islam kwestie inhoudelijk genoeg.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hoezo? Gaat deze kwestie dan over inhoudelijke standpunten?
Als beiden thuis zouden blijven dan is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:13 schreef Chewie het volgende:
Toch wel grappig 2 extreem conservatief rechtse stromingen die elkaar in de haren vliegen
Conservatief én rechts, kan het erger?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:31 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als beiden thuis zouden blijven dan is er niets aan de hand.
Een moordenaar loslaten?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Conservatief én rechts, kan het erger?
Gewoon Volkert van der Graaf weer loslaten
Radicaliseer je Klopkoek?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gewoon Volkert van der Graaf weer loslaten
Socialistisch en calvinistisch is nog veel erger.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nieuwe politiek, je weet tochquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
Kan dat, socialistisch én calvinistisch?
Je kunt het niet beide tegelijk 100% zijn, maar een combinatie is in mijn ogen wel mogelijk.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
Kan dat, socialistisch én calvinistisch?
Wat dacht je van "katholiek, conservatief en rechts"?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat dacht je van "katholiek gereformeerd, conservatief en rechts"?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat dacht je van "katholiek, conservatief en rechts"?
Ik luister.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zegt degene van wie we altijd alles maar voor waar aan moeten nemenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bullshit. Je mag van mij doen wat je wil, maar als jij een politiek dat niets met rassenhaat te maken heeft gaat vereenzelvigen met racisme krijg jij van mij een grote bek terug. En terecht. Dat moet jij ook doen als jij vals beschuldigd wordt van dat soort zaken. (waarmee ik niet wil zeggen dat libertarisme iets voor mij is)
[..]
Nee, dat neem ik niet van jou aan. Je kent de procedure: bron?
[..]
Ik had het over bepaalde aanhangers van dat zogenaamde libertarisme. Degenen die wel zuiver op de graat zijn hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen. Dat jij je blijkbaar wel aangesproken voelt doet daar niets aan afquote:Het komt niet toevallig ter sprake, jij bent hier bezig een politiek standpunt met rassenhaat te vereenzelvigen. Dat staat los van de discussie of libertarisme reëel is. Niet elk argument is geldig. Maar goed, als jij er bij blijft dat dit een geldig argument is heeft het geen zin om met je te discussiëren.
De stammenstrijd is in wat "meer overtuigde" groepen mensen nu eenmaal al snel wat heviger. Zie je ook goed met die splitsingen in zwaar gereformeerde hoek. Daar gaan hele families door uit elkaar.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:13 schreef Chewie het volgende:
quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:53 schreef Aoristus het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/6936/1
Wat denkt ze dat dit inhoudt? De mogelijkheid om mensen die de achternaam Thomas hebben en hun kind Manon noemen aan te klagen?quote:Mag ik u erop attenderen dat - naast het portret en auteursrecht - ook
mijn NAAM sinds 2000
Ik heb het niet zo op Katholieken. Prima mensen hoor maar dat geloof (en hoe dat ingericht is met al die pedopriesters) spreekt me niet zo aan. Sowieso vind ik het idee van een paus raar. Hoe kan nou een doodgewone kardinaal opeens de plaatsvervanger van God op aarde worden? Het is toch veel logischer dat je zo iemand meteen bij zijn geboorte aanwijst?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja ik ken het, de kerk bij ons in het dorp heeft sinds enige tijd ook weer een religieuze invulling op zondag. Zo'n afsplitsingsgroepje van na de laatste fusie, vreselijk volk.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:58 schreef du_ke het volgende:
Zie je ook goed met die splitsingen in zwaar gereformeerde hoek. Daar gaan hele families door uit elkaar.
Ach dat kan best hoor. We hebben in Nederland ook plaatsvervangers van Fortuyn op aarde.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op Katholieken. Prima mensen hoor maar dat geloof (en hoe dat ingericht is met al die pedopriesters) spreekt me niet zo aan. Sowieso vind ik het idee van een paus raar. Hoe kan nou een doodgewone kardinaal opeens de plaatsvervanger van God op aarde worden? Het is toch veel logischer dat je zo iemand meteen bij zijn geboorte aanwijst?
Naja, ik begrijp er dus niet zo veel van.
M is er immersquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:08 schreef Monidique het volgende:
God heeft geen plaatsvervanger nodig.
Ja daar heb je ook wel weer een punt. Maar op het oog beperkte verschillen in inzicht kunnen echt vergaande gevolgen hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja ik ken het, de kerk bij ons in het dorp heeft sinds enige tijd ook weer een religieuze invulling op zondag. Zo'n afsplitsingsgroepje van na de laatste fusie, vreselijk volk.
Al vraag ik me af of "overtuiging" de enige reden is wat families uit elkaar drijft als ik sommige van die dochters erbij zie lopen, misbruik straalt van hun gezicht af.
En dat, maar God is zo almachtig, die heeft heus geen plaatsvervanger nodig. Hoe kan trouwens een mens ooit God vervangen? Een mens kan hoogstens een mens vervangen.quote:
Incidenten met 'pedopriesters' hebben natuurlijk niets met de inrichting van de rooms-katholieke kerk te maken. En de idee om iemand direct bij zijn geboorte als plaatsvervanger van God aan te wijzen betekent slechts dat de leiding van de Kerk door een natuurlijk persoon kan worden overgenomen, wat vrij praktisch is. Dat heeft niets met goddelijke gaven te maken, maar alles met kennis en betrouwbaarheid van die kardinaal.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb het niet zo op Katholieken. Prima mensen hoor maar dat geloof (en hoe dat ingericht is met al die pedopriesters) spreekt me niet zo aan. Sowieso vind ik het idee van een paus raar. Hoe kan nou een doodgewone kardinaal opeens de plaatsvervanger van God op aarde worden? Het is toch veel logischer dat je zo iemand meteen bij zijn geboorte aanwijst?
Dat blijkt.quote:Naja, ik begrijp er dus niet zo veel van.
Regels zijn regels. Niet aftreden maar optreden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:17 schreef Fastmatti het volgende:
Maar toch kun je beter een katholiek hebben dan een protestant. Katholieken zijn tenminste nog lekker hypocriet dus de regeltjes kunnen best een beetje omgebogen worden. Protestanten daarentegen...
De arrogantie spat er weer vanaf. Natuurlijk hebben die pedopriesters met de hierarchie te maken: het is immers lange tijd onder de tafel geschoven. Die hierarchische ordening werkt misstanden in de hand. Maarja, jij wil natuurlijk een hierarchische samenleving hè?quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Incidenten met 'pedopriesters' hebben natuurlijk niets met de inrichting van de rooms-katholieke kerk te maken. En de idee om iemand direct bij zijn geboorte als plaatsvervanger van God aan te wijzen betekent slechts dat de leiding van de Kerk door een natuurlijk persoon kan worden overgenomen, wat vrij praktisch is. Dat heeft niets met goddelijke gaven te maken, maar alles met kennis en betrouwbaarheid in die kardinaal.
[..]
Dat blijkt.
Ik weet...quote:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/188416/index.htmlquote:Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!!Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!
quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Regels zijn regels. Niet aftreden maar optreden.
Maar inmiddels is me wel duidelijk wat jouw ideale samenleving is: eentje waar je ongestoord corrupt kan zijn en kan graaien.
Zonder spijkerschrift ondertiteling: http://www.ourdigest.com/v/fc522773286a895bc843quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=p0e6HNQdGZM
Fantastisch
Nee, dat spijkerschrift is mooi.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zonder spijkerschrift ondertiteling: http://www.ourdigest.com/v/fc522773286a895bc843
Pauperfilm.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nog zo'n leuke die ik me kan herinneren waar ik helemaal stuk lag:
http://nl.youtube.com/watch?v=7M81XN90md0&feature=related
"Oops, I dit it again baby"
Nee, de eerste twee waren geweldig en de derde met die gouden leuter was ook wel leuk.quote:
Misschien komt Klopkoek wel uit zo'n familiequote:Op donderdag 17 januari 2008 17:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Niveautje "Flodder in Amerika".
quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Misschien komt Klopkoek wel uit zo'n familie
Corruptie is strikt genomen je niet aan de regels houden maar zonder regels wordt dat lastig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:44 schreef Fastmatti het volgende:
@Klopkoek
Wat vind jij trouwens corruptie en wat is graaien?
Dan zijn er best wel veel mensen corrupt. In mijn ogen is het het alleen maar benadeling van een andere partij dmw omkoping.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Corruptie is strikt genomen je niet aan de regels houden maar zonder regels wordt dat lastig.
Wederom lulkoek. Als ik statistische claims maak dien ik ze te staven. Jij ook. Maar anders kun jij mij een citaatje laten zien waarin ik zeg dat je alle feitjes maar van mij moet aannemen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zegt degene van wie we altijd alles maar voor waar aan moeten nemen.
Inderdaad. Mede daarom vraag ik van jou enige onderbouwing. Jij claimt, jij toont aan. Maar begrijp ik goed dat het nattevingerwerk is?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar goed ik neem aan dat je niet geheel nieuw bent op fok en de rest van het internet?
Nee, je had het niet over 'bepaalde aanhangers', je had het over 'types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid'. Dat is een statistisch claim, en nogal een schofferende. Voor zowel voor mensen die echt last hebben van homohaat en racisme (hun probleem wordt zo misbruikt om andermans politiek af te kraken), als degene die niet voldoen aan deze eigenschappen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had het over bepaalde aanhangers van dat zogenaamde libertarisme.
Ik voel mij niet aangesproken. Ik ben geen racist, geen homohater en geen libertariër. Ik heb wel een hekel aan dit niveau van discussie, die jij blijkbaar nog steeds volhoudt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Degenen die wel zuiver op de graat zijn hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen. Dat jij je blijkbaar wel aangesproken voelt doet daar niets aan af.
Ja, toevallig kwam het ter sprake dat libertariërs maar al te graag negers in elkaar schoppen. Wie denk je hier voor de gek te houden? Monidique zat geen generaliserende uitspraken te doen door libertariërs gelijk te stellen met racisten en homofoben, dat deed jij. Waar is nu de zelfverklaarde nuance, het pragmatisme, het zalige middenveld?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
En het kwam toevallig ter sprake, voor mij dan, ik weet niet hoe het met jouw obsessie zit, door de post van M over ron paul.
Ach, het belang van dit soort oordelen hangt af van wie het uitspreekt.quote:
quote:'Gekloond vlees veilig om te eten'
Amsterdam - Vlees, melk en andere voedingsmiddelen afkomstig van gekloonde dieren en hun nakomelingen zijn veilig voor menselijke consumptie. Dat stelt de Amerikaanse gezondheid- en voedingsautoriteit FDA na uitvoerig onderzoek.
Wel roept de FDA de biotechnologiesector op tot een moratorium. Bedrijven zouden voorlopig geen kloonproducten op de markt moeten brengen tot duidelijk is hoe deze op een goede manier kunnen worden geintroduceerd.
Een jaar geleden trok de FDA al eenzelfde conclusie in een eerdere versie van het rapport.
Overigens is er in de VS nog geen gekloond vlees op de markt. Volgens de biotechsector zullen gekloonde dieren vanwege de hoge kosten van het klonen eerder voor de fok dan voor de consumptie zijn bestemd. Tweederde van de Amerikanse consumenten is ongerust over kloonproducten
quote:De hond blaft voor de mens
Rotterdam, 17 jan. Zes ‘woorden’ begrijpen wetenschappers nu van hondengeblaf. Een team van Hongaarse, Zwitserse en Franse gedragsbiologen ontwikkelden een computerprogramma dat een blaf indeelt in categorieën: ‘vreemdeling’, ‘vechten’, ‘uitlaten’, ‘alleen’, ‘bal’ en ‘spelen’.
Hun resultaten publiceren ze vandaag in het wetenschappelijke blad Animal Cognition.
De onderzoekers analyseerden opnames van meer dan 6.000 blaffen van veertien honden van het zogeheten Mudi-ras, een Hongaarse herder. De software stopte de blaffen in 43 procent van de gevallen in de juiste categorie. Blaffen met de betekenis ‘vechten’ en ‘vreemdeling’ herkende de computer het beste, respectievelijk 74 en 63 procent. Eerder was al vastgesteld dat mensen, of zij nu hondeneigenaar zijn of niet, goed zijn in het bepalen van de emotionele lading van hondenblaffen, ‘blij’, ‘angstig’ of ‘vijandig’.
In tegenstelling tot de mens blijkt de computer veel beter in het herkennen van individuele honden aan hun blaf. In de helft van de gevallen kon deze de hond thuisbrengen, terwijl baasjes zelfs hun eigen hond niet herkennen.
Onderzoeker Péter Pongracz van de Eötvös Lórand universiteit in Boedapest denkt dat honden pas zijn gaan blaffen toen zij gedomesticeerd werden. „Mensen begrijpen honden, maar begrijpen honden elkaar ook?”, zegt hij aan de telefoon. „Wolven en zwerfhonden die zijn verwilderd blaffen niet.” Wellicht is het blaffen van honden niet speciaal bedoeld voor hun onderlinge communicatie, maar voor de communicatie met de mens, denkt Pongracz. „Het is mijn droom dat ik ooit kan bewijzen dat de menselijke spraak het geblaf van honden heeft uitgelokt. Het is hun poging om met ons mee te praten.”
Zo'n dreigend mailtje ontvangen lijkt me best spannend. Maar een dreigmail met spelfouten moet hard aankomen. Ik zou een mailtje terugsturen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet...
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/188416/index.html
En dan eindigen met 'met vriendelijke groet'.
Whehehe, al die vrijwilligers die al jaren denken dat ze goed werk doen.quote:Patiëntjes bang voor clowns
Uitgegeven: 17 januari 2008 15:23
LONDEN - De Cliniclowns mogen voortaan hun rode neuzen wel afdoen als ze patientjes in het ziekenhuis willen opvrolijken. Kinderen zijn namelijk bang voor clowns, blijkt uit een Brits onderzoek.
Els Bax
Van ruim 250 kinderen van vier tot zestien jaar gaf praktisch iedereen aan de grappenmakers helemaal niet leuk te vinden. Zelfs de tieners gaven toe eerder bang te zijn voor de "eigenaardige" types.
Met de studie wilde de universiteit van Sheffield vaststellen hoe kinderen zich prettiger kunnen voelen in het ziekenhuis, meldden buitenlandse media donderdag. De patientjes reageerden op tekeningen van clowns die in de kinderafdelingen hingen.
quote:do 17/01/08 - De Belg heeft nog nooit zoveel krediet opgenomen als nu. Eind vorig jaar liepen er in ons land meer dan 7,5 miljoen kredietovereenkomsten, zo blijkt uit het jaarrapport van de kredietcentrale van de Nationale Bank.
Bijna de helft van alle landgenoten heeft een kredietkaart of een lening, of doet aankopen op afbetaling.
Op een jaar tijd is het aantal kredieten toegenomen met 5 procent. Dat is aanzienlijk, maar nog altijd relatief weinig in vergelijking met de rest van Europa. Gemiddeld gaat het bij ons om 1,6 kredieten per persoon, maar in sommige gevallen, zo'n anderhalf miljoen, gaat het zelfs om 3 of meer leningen per persoon.
Er zijn vooral meer kredieten aangegaan voor kleinere aankopen, zoals voor een televisie of een wasmachine. Ook leningen bij atypische instellingen, zoals grootwarenhuizen, zitten in de lift.
Door de hogere rente is het aantal hypotheekleningen wel gedaald.
Ook het aantal aankopen op afbetaling is fors gestegen. Ten opzichte van 5 jaar geleden gaat het om een toename van 75 procent.
Meer wanbetalers zoeken hulp
Net met die afbetalingen loopt het soms mis. Volgens de kredietcentrale waren er eind vorig jaar net geen 500.000 betalingsachterstanden.
Steeds meer wanbetalers doen ook een beroep op de procedure van collectieve schuldenregeling. Vorig jaar maakten 65.000 mensen, een vijfde van alle wanbetalers, gebruik van die mogelijkheid, een toename met 12,5 procent.
De keerzijde van de medaille is dan weer dat de OCMW's de grootste moeite hebben om dat stijgend aantal te volgen. Dat zegt Dirk De Clerck van het Vlaams Centrum Schuldbemiddeling.
Zonder schulden geen welvaart.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]
Dan lijkt het hier nog mee te vallen. Iemand enig idee hoeveel betalingsachterstanden er in Nederland zijn?
Zowat de hele wereld lijkt wel op de pof te leven
De ware aard van de conservatief. Anderen in de schulden laten steken en zitten, zeggen dat het hun eigen schuld is en zelf rijk wordenquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zonder schulden geen welvaart.
100 duizend huishoudens in Nederland tegenover 500000 personen in België dus.quote:Duizenden huishoudens geplaagd door aanmaningen.
Tussen de 101 duizend en 158 duizend huishoudens in Nederland hebben te kampen met betalingsachterstanden. Zij kunnen rekeningen en rente van leningen of hypotheken niet meer betalen. Dat blijkt uit een onderzoek dat staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb (PvdA) maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Duizenden huishoudens geplaagd door aanmaningen
De Kamer vroeg in 2004 naar het aantal huishoudens dat problematische schulden heeft, maar dat is met dit onderzoek niet vastgesteld. Wel is gebleken dat huishoudens met ‘risicovolle schulden’ vaak meerdere kinderen hebben en een vrouw als hoofdkostwinner. Ook zijn het vaker éénoudergezinnen. Van de huishoudens die schulden hebben, heeft driekwart een schuld van minder dan vijfduizend euro.
Aboutaleb laat verder onderzoek doen om te kunnen vaststellen hoeveel mensen problematische schulden hebben of het risico lopen die te krijgen.
Nederland telde volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek vorig jaar ruim 6,4 miljoen huishoudens. Ruim twee procent daarvan wordt geplaagd door aanmaningen.
lolbroekquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zonder schulden geen welvaart.
Scheringaquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De ware aard van de conservatief. Anderen in de schulden laten steken en zitten, zeggen dat het hun eigen schuld is en zelf rijk wordenWalgelijk. Verschrikkelijk. Abject. Om van te kotsen.
Dat zou leuk zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zo'n dreigend mailtje ontvangen lijkt me best spannend. Maar een dreigmail met spelfouten moet hard aankomen. Ik zou een mailtje terugsturen.
quote:
Je herinnert je vast nog de discussie over je 50 jarige kennisen waarvoor het goedkoper was ze door te betalen tot hun 65e dan ze te onstlaan. Dat moesten we maar gewoon voor waar aannemen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wederom lulkoek. Als ik statistische claims maak dien ik ze te staven. Jij ook. Maar anders kun jij mij een citaatje laten zien waarin ik zeg dat je alle feitjes maar van mij moet aannemen.
[..]
Kom op zeg. Ben je zo erg in je eigen eenzame hoekje gekeerd dat je niets kan zien?quote:Inderdaad. Mede daarom vraag ik van jou enige onderbouwing. Jij claimt, jij toont aan. Maar begrijp ik goed dat het nattevingerwerk is?
[..]
Hier op fok is die relatie er inderdaad vaak, sorry maar helaas.quote:Nee, je had het niet over 'bepaalde aanhangers', je had het over 'types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid'. Dat is een statistisch claim, en nogal een schofferende.
maar goed je moet niet zomaar alles op 1 hoop schuiven, daarmee maak je het voor je eigen blik wel erg makkelijk maar de wereld omvat meerquote:Voor zowel voor mensen die echt last hebben van homohaat en racisme (hun probleem wordt zo misbruikt om andermans politiek af te kraken), als degene die niet voldoen aan deze eigenschappen.
[..]
quote:Ik voel mij niet aangesproken. Ik ben geen racist, geen homohater en geen libertariër. Ik heb wel een hekel aan dit niveau van discussie, die jij blijkbaar nog steeds volhoudt.
[..]
Tijd om een leesbril aan te schaffen?quote:Ja, toevallig kwam het ter sprake dat libertariërs maar al te graag negers in elkaar schoppen. Wie denk je hier voor de gek te houden? Monidique zat geen generaliserende uitspraken te doen door libertariërs gelijk te stellen met racisten en homofoben, dat deed jij. Waar is nu de zelfverklaarde nuance, het pragmatisme, het zalige middenveld?
[..]
Kloptquote:Ach, het belang van dit soort oordelen hangt af van wie het uitspreekt.
Ik lach nergensquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Lachen om iemand anders leed. Hoe triest kunnen mensen zijn.
Ze zijn vooral nuttig om de prijs vande bami bij de plaatselijke chinees laag te houdenquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:18 schreef sneakypete het volgende:
Naaaaaaaaaaaah
Katten zijn edele dieren geen kwaad woord over mijn poezen.
Ga je nu ook al Chinezen generaliseren ?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn vooral nuttig om de prijs vande bami bij de plaatselijke chinees laag te houden
Wat dacht je van de schade die ze veroorzaken aan tuinen. Dat moet gecompenseerd wordenquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef du_ke het volgende:
Enkel aan zwerfkatten die gevangen worden. Die kosten immers belastinggeld. Ofwel een stukje geweld en dwang tegen die arme jongens.
http://abuaardvark.typepa(...)/gcc-iran-watch.htmlquote:So all told, on Iran issues the GCC and other key Arab states seem to be going right on exploring engagement with Iran despite the American sabre-rattling. Most analysts see Bush leaving empty-handed, with the savvy Egyptian political scientist Mohamed al-Sayid Said writing in the UAE paper al-Ittihad that Bush's completely fruitless visit to the region will likely go down in history as one of the strangest and most pointless visits to the Middle East of any world leader.
Ik stuur m'n DRO op die zwerfkatten afquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat dacht je van de schade die ze veroorzaken aan tuinen. Dat moet gecompenseerd worden
post dat in het P&W topic, dan leert Golfer misschien ook nog watquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een lul is Rutte ook. Die man probeert expres een recessie aan te praten voor electoraal gewin. Roep het maar hard genoeg, maak mensen onzeker, en de recessie komt er nog ook. Wat een klootzak, electoraal proberen te profiteren door ellende over het land proberen uit te storten.
En hij komt weer natuurlijk met een standaardriedel over het ontslagrecht...
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat zo iemand in de politiek zit en P&W niet eens een kritische vraag stellen. "Het kabinet moet maatregelen treffen tegen de recessie". Zo'n uitspraak vraagt toch om een kritische vraag? Dat is net zo iets als roepen "Het kabinet moet maatregelen nemen tegen het slechte weer" of "het kabinet moet zorgen voor betere rookworsten". Je kunt als politici wel zoveel roepen. Maar nee, P&W vragen niet door en laten hem gewoon verder raaskallen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
post dat in het P&W topic, dan leert Golfer misschien ook nog wat
Daarom moet de staat van verwarring ook weer terug op televisie, dan leer je tenminste het weer weer op waarde te schatten, en wie weet, het nieuws ookquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat zo iemand in de politiek zit en P&W niet eens een kritische vraag stellen. "Het kabinet moet maatregelen treffen tegen de recessie". Zo'n uitspraak vraagt toch om een kritische vraag? Dat is net zo iets als roepen "Het kabinet moet maatregelen nemen tegen het slechte weer" of "het kabinet moet zorgen voor betere rookworsten". Je kunt als politici wel zoveel roepen. Maar nee, P&W vragen niet door en laten hem gewoon verder raaskallen.
Bij Tineke Huizinga moet ik altijd denken aan een (christelijke) kleuterjuf. En dan in debat met Wynand onze nationale nitwit. Soms lijkt de kamer op een aflevering van Knoop in je zakdoek. Je krijgt vooral veel medelijdenquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:38 schreef Aoristus het volgende:
Hebben jullie net Tineke Huizinga gezien bij Nova? Het huilen stond haar nader dan het lachen.
Een Nova journalist fikte haar gewoon af door alleen maar wat normale vragen te stellen over het OV chipsysteem. Zelfs Wijnand Duyvenkak voelde zich even machtig toen hij kon dreigen in het debatje in de kamer
Ik zweer het je ..ik zeg het al jaren... bah... rechtse mediaquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
P&W vragen niet door en laten hem gewoon verder raaskallen.
Prima toch? Dat maakt de staatshuishouding tenminste begrijpelijk voor iedereen. Dat is me best een flater van 150 mln waard hoorquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij Tineke Huizinga moet ik altijd denken aan een (christelijke) kleuterjuf. En dan in debat met Wynand onze nationale nitwit. Soms lijkt de kamer op een aflevering van Knoop in je zakdoek. Je krijgt vooral veel medelijden.
Heb jij het wel eens gezien ?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
'De staat van verwarring' was een leuk programma. Vooral hoe de wat meer deuzige presentator (die met die bril) voortdurend afgezeken werd.
Daar hebben we toch al een chipknip voor? Dat is ook eerst mislukt en nu doet ie het ineens weer.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:59 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het wel een buitengewoon innovatief idee. Je neemt een kaart met daarop een chip en daarmee kun je dan reizen met het openbaar vervoer. Maar daar stopt het niet! Misschien kun je later met die kaart met daarop een chip zelfs wel in de supermarkt betalen, bijvoorbeeld. De toekomst is nu. Dat ze er niet eerder aan gedacht hebben. Kans van slagen? 100%.
Het (dreigend) falen van die hele OV chipknip is vooral heel lachwekkend. Dat is dan ook wel weer mooiquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Prima toch? Dat maakt de staatshuishouding tenminste begrijpelijk voor iedereen. Dat is me best een flater van 150 mln waard hoor
Dat wist iedereen. Op het moment dat je met droge ogen gaat beweren dat het een aanwinst is om met 2 verschillende niet-compatibele betaalmethoden te reizen binnen een stad, ben je gewoon een klootzak die geen knip voor zijn neus waard is. Ik hoop dat Mark van der Horst (VVD) dit leest.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het (dreigend) falen van die hele OV chipknip is vooral heel lachwekkend. Dat is dan ook wel weer mooi.
Eerst bouw je dat hele systeem op, in ieder geval in Rotterdam, en dan blijkt het eigenlijk maar een onbetrouwbare ellende te zijn.
Ik keek het vrijwel altijd, maar het werd dan ook uitgezonden op een tijdstip dat de meeste mensen gaan slapen en ik de tv aanzet. Die aflevering met Yolanthe was leuk (en vooral hoe de bril haar probeerde te versierenquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Heb jij het wel eens gezien ?![]()
Ronald zijn vriendin woont bij mij in de straat. Dat maakt het de straat van verwarring, denk ik?
Laten we een vuist maken ! Als de publieke omroep dan toch zonodig moet hervormen, dan moet dat wel voor iedereen gelden. Een of andere klootzak van de ncrv heeft er voor gezorgd dat het weg moestquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik keek het vrijwel altijd, maar het werd dan ook uitgezonden op een tijdstip dat de meeste mensen gaan slapen en ik de tv aanzet. Die aflevering met Yolanthe was leuk (en vooral hoe de bril haar probeerde te versieren). Maar die met die oud-programmadirecteur van RTL4 was ook leuk ('we gaan een zelfanalyse maken').
De strippenkaart is blijkbaar te ouderwets en zorgt ervoor dat mensen niet met het OV gaan. Er is goed over nagedacht, dat is zekerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:04 schreef Aoristus het volgende:
Dat wist iedereen. Op het moment dat je met droge ogen gaat beweren dat het een aanwinst is om met 2 verschillende niet-compatibele betaalmethoden te reizen binnen een stad, ben je gewoon een klootzak die geen knip chip voor zijn neus waard is. Ik hoop dat Mark van der Horst (VVD) dit leest.
Net als met stemmen, werkt het papier nog steeds het allerbest. Wat kost een stukje geperst karton met een reliëfje nou? Vast geen 150 mln ..
Als je je gsm bij je chippies houdt, dan zijn ze ineens niets meer waard, hoor ik net bij P&Wquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De strippenkaart is blijkbaar te ouderwets en zorgt ervoor dat mensen niet met het OV gaan. Er is goed over nagedacht, dat is zeker.
Zou dat ook gelden voor haar hersens. Opmerkelijke vrouw.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als je je gsm bij je chippies houdt, dan zijn ze ineens niets meer waard, hoor ik net bij P&W
De NCRV is de meest humorloze omroep die er bestaat, dus dat viel te verwachten. Erger is het dat er geen enkel programma is overgebleven waar ik om kan lachen. Ik bedoel, je bent behoorlijk triest als je de Rotterdamse SCH lookalike verkiest boven De staat van verwarring. 8)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laten we een vuist maken ! Als de publieke omroep dan toch zonodig moet hervormen, dan moet dat wel voor iedereen gelden. Een of andere klootzak van de ncrv heeft er voor gezorgd dat het weg moest
Zeker opmerkelijk. Dat wil ze ook graag zijnquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou dat ook gelden voor haar hersens. Opmerkelijke vrouw.
Loek heet ie ofzo. Ben jij ook een televisie extremist?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De NCRV is de meest humorloze omroep die er bestaat, dus dat viel te verwachten. Erger is het dat er geen enkel programma is overgebleven waar ik om kan lachen. Ik bedoel, je bent behoorlijk triest als je de Rotterdamse SCH lookalike verkiest boven De staat van verwarring.
Dat lukt haar dan aardig. Ik dacht eerst dat ze een ernstige ziekte had vanwege haar broodmagere uiterlijkmaar ze bleek dus een schrijfster te zijnquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zeker opmerkelijk. Dat wil ze ook graag zijn
gewoon, iemand die fundamtalistische gedachten heeft bij televisieprogramma's.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk Paul de Leeuw.
Wat is een tv-extremist?
Of zussen. Zij heeft immers je muis.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hm, m'n zus heeft m'n muist geleend en ik ben aangewezen op de tab. Wat zijn computers toch vreselijke apparaten.
Joost Prinsen zat deze week nog bij De wereld draait door. Volgens mij kwam er gewoon weer een nieuw seizoen aan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nou ja, de meeste programma's zijn om te huilen zo slecht en als er dan eens een juweeltje tussen zit, verdwijnt het binnen een jaar terwijl de PO juist voor aparte programma's moet zorgen. In ernst, er is geen enkel programma waar ik eens goed voor ga zitten. Vroeger was er Met het mes op tafel, maar dat bestaat ook niet meer, dacht ik.
Dat bestaat nog steeds hoor en Milou zingt nog steeds valsquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nou ja, de meeste programma's zijn om te huilen zo slecht en als er dan eens een juweeltje tussen zit, verdwijnt het binnen een jaar terwijl de PO juist voor aparte programma's moet zorgen. In ernst, er is geen enkel programma waar ik eens goed voor ga zitten. Vroeger was er Met het mes op tafel, maar dat bestaat ook niet meer, dacht ik.
Ze is duivels.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of zussen. Zij heeft immers je muis.
Echt? Briljant. Is de verlopen pianist er nog steeds?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat bestaat nog steeds hoor en Milou zingt nog steeds vals
denk het wel ja. Volgens mij was het laatst nog.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Echt? Briljant. Is de verlopen pianist er nog steeds?
Hahaha, hij had een leeftijdsgenoot een keer bij zich, voor het goede doel ofzo, die speelde met hem theater in de jaren 70 ofzo. Zegt ie ineens zoiets als: Zoals vroeger bij het afscheid nemen in het hotel: vind u het goed als ik aan u denk bij het masturberen?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
Joost is een onderschat talent. Er zijn maar weinig presentators waar je je zo vreselijk aan kan ergeren maar die er tegelijkertijd voor zorgen dat je juist daarom naar een programma kijkt. En vergeet zijn sketches voor Klokhuis niet.
Als Balkenende zegt dat er geen recessie komt, dan komt 'ie er niet, tenzij Rutte zegt van wel.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een lul is Rutte ook. Die man probeert expres een recessie aan te praten voor electoraal gewin. Roep het maar hard genoeg, maak mensen onzeker, en de recessie komt er nog ook. Wat een klootzak, electoraal proberen te profiteren door ellende over het land proberen uit te storten.
En hij komt weer natuurlijk met een standaardriedel over het ontslagrecht...
Alles wat Balkenende heeft gezegd in zijn vier kabinetten is waar gebleken!*quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:06 schreef Gabry het volgende:
Als Balkenende zegt dat er geen recessie komt, dan komt 'ie er niet, tenzij Rutte zegt van wel.
Dat verklaart een hoop, vanaf de wieg al geleerd dat "rechts" slecht is.quote:
quote:
Mensen die dit zeggen mogen per direct tegen de muur.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 07:58 schreef Aoristus het volgende:
moggel
Dat werkt om de één of andere reden alleen andersom. Rechts opgevoede kinderen willen nog weleens in een kraakpand terecht komen. Andersom gebeurt pas op veel latere leeftijd.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop, vanaf de wieg al geleerd dat "rechts" slecht is.
Als je in de pubertijd komt zal je wel bijdraaien, ga je je afzetten tegen je ouders enzo
Niet zo klagen. Mijn scrollknopje is stuk terwijl ik net een nieuwe feature had ingesteldquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hm, m'n zus heeft m'n muist geleend en ik ben aangewezen op de tab. Wat zijn computers toch vreselijke apparaten.
Krakers?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Mensen die hun naam niet zeggen als ze je bellen!
quote:De 19-jarige deelneemster Bregje, die in de aflevering van afgelopen dinsdag trots zei dat ze met meer dan vijftig jongens het bed te hebben gedeeld,
Zaad van 50 jongens in haar mond, bijvoorbeeld.quote:Ze heeft smerige, denigrerende, respectloze dingen over zich heen gekregen”,
Ach ga toch weg. Ik weet gewoon uitstekend wie de graaiers en onderdrukkers zijn. Rechts verzint altijd wel een excuus om te graaien, is het de ene keer omdat 'arme mensen nu eenmaal dom zijn' de andere keer 'moeten arme mensen gewoon van hun luie reet af komen'quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop, vanaf de wieg al geleerd dat "rechts" slecht is.
Als je in de pubertijd komt zal je wel bijdraaien, ga je je afzetten tegen je ouders enzo
Mag je eigenlijk al stemmen?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach ga toch weg. Ik weet gewoon uitstekend wie de graaiers en onderdrukkers zijn. Rechts verzint altijd wel een excuus om te graaien, is het de ene keer omdat 'arme mensen nu eenmaal dom zijn' de andere keer 'moeten arme mensen gewoon van hun luie reet af komen'
Tsja.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach ga toch weg. Ik weet gewoon uitstekend wie de graaiers en onderdrukkers zijn. Rechts verzint altijd wel een excuus om te graaien, is het de ene keer omdat 'arme mensen nu eenmaal dom zijn' de andere keer 'moeten arme mensen gewoon van hun luie reet af komen'
Tsja.
Over moslims mag je alles zeggen, over gerefo's niet. Goed dat iemand er wat tegen durft te doen.quote:Ophef over column Barnevels raadslid
16-01-2008 09:50 | Van onze correspondent
BARNEVELD - In Barneveld is ophef ontstaan over een oudejaarscolumn van Pro’98-fractievoorzitter mevrouw M. Rosbergen. Zij roept daarin op tot een „krachtige samenwerking van progressieve partijen.” Reden voor de oproep is „dat Barneveld steeds meer een reformatorisch dorp wordt.”
De column is in december gepubliceerd op de website van Pro’98, een plaatselijk samenwerkingsverband van Pro Barneveld, PvdA en D66. Rosbergen schrijft daarin: „Het lijkt er sterk op dat de groei van de SGP gestaag zal doorzetten in Barneveld en dat is iets waar we ons op moeten voorbereiden. Deze groep Barnevelders kenmerkt zich door hun sterke onderlinge band met elkaar en de kerk. Daarom krijgen die groepen zoveel voor elkaar.” Als voorbeelden noemt ze de bouw van twee grote kerken en de snelle komst van het reformatorische Witsiuscollege.
Bijna een maand na dato zijn haar opmerkingen opgepikt door de Barneveldse Krant, die gisteren uitpakte met de kop ”Pro’98 vreest ’refodorp’ Barneveld”. Volgens het artikel merkte Rosbergen desgevraagd op dat ze bang is dat de gestage groei van de SGP uiteindelijk consequenties zal hebben voor het openbaar bestuur. Daarmee duidt ze op zondagsopenstellingen.
SGP-fractievoorzitter G. S. Schotanus zegt zich niet te herkennen in het beeld dat Rosbergen oproept. Hij wijst erop dat de SGP bij de laatste verkiezingen slechts 27 stemmen meer had dan de keer ervoor. Hij vindt de vrees van Rosbergen voor een toenemende reformatorische invloed in Barneveld op grond van de bouw van twee kerken en een school „niet gegrond.”
In een reactie zegt Rosbergen zich te verbazen over de ophef. „Het woord ”bang” heb ik niet gebruikt. Ik heb slechts zaken geconstateerd. Wat mij is opgevallen is dat bijvoorbeeld het Witsiuscollege door gezamenlijk optreden vrij vlot geregeld was.” Wat haar betreft gaat het om een inmiddels oude column. „De aanleiding was dat er tijdens de gemeenteraadsvergadering in december maar een kleine meerderheid voor het theater stemde.”
Schotanus noemt Rosbergens column stigmatiserend. „Ze neemt hem niet terug. Wat ze doet, is een groep die bij een bepaalde kerkelijke denominatie hoort, wegzetten alsof die zaken sneller kan regelen. Wij moeten ons ook aan de wettelijke richtlijnen houden, net als wie dan ook.”
Mijn zaad is niet denigrerend en zeker respectvol.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:29 schreef Gabry het volgende:
[..]
Zaad van 50 jongens in haar mond, bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:51 schreef Chewie het volgende:
Best een topic met potentie. Beetje jammer dat TS weer de kant op gaat van de corporatie's zijn "evil" en beheersen de overheid.
Met zo'n opmerking verdien je ook wel een ban eigenlijkquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:56 schreef Monidique het volgende:
[..]. Sorry Chewie, en dan kom ik met mijn baggeropmerking.
Dat staat buiten kijfquote:Nou, eerst mag TS wel wat aan zijn zinnen en alinea's doen.
Toevallig een stukje van die aflevering gezien en ik vroeg me toch echt af welke 50 jongens zo wanhopig waren.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:25 schreef Gabry het volgende:
Seksrel Bregje door sms'je in EO-programma
[..]
![]()
Gezien de foto's zou ik het er wel op kunnen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toevallig een stukje van die aflevering gezien en ik vroeg me toch echt af welke 50 jongens zo wanhopig waren.
http://www.nytimes.com/2008/01/18/world/asia/18china.html?_r=2&oref=slogin&oref=sloginquote:More than 100 people are under investigation and several government officials have been detained or removed from office in central China after a dispute in early January in which a group of city officials beat a bystander to death.
The government investigation, which was reported by state-run news outlets here, was touched off by bloggers in China who were outraged that a 41-year-old man had been fatally beaten while trying to use his cellphone to photograph a dispute between villagers and city inspectors.
zoals ik dinsdag al zei is ze te dom om te poepen en gezegend met een flink minderwaardigheidscomplex. Bovendien heeft ze echt een heel lelijke bek wanneer ze lacht of m opendoet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toevallig een stukje van die aflevering gezien en ik vroeg me toch echt af welke 50 jongens zo wanhopig waren.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=6258637&md5=93d48f0c24945b138d190dd1650dc63cquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:10 schreef Monidique het volgende:
Is ze zo verkeerd dan?
En het probleem isquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
zoals ik dinsdag al zei is ze te dom om te poepen en gezegend met een flink minderwaardigheidscomplex.
Die hoeft ze ook alleen maar open te doen om wat te ontvangenquote:Bovendien heeft ze echt een heel lelijke bek wanneer ze lacht of m opendoet.
Kettingrookster Lilly Allen krijgt miskraamquote:De 22-jarige Lily Allen (...) zwanger van haar eerste kind dat ze samen met Chemical Brother Ed Simons (37) had verwekt (...) rookte tijdens haar zwangerschap een pakje sigaretten per dag
Rock_de_Braziliaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:54 schreef Reya het volgende:
Wie kijkt er uberhaupt naar dat programma?
Tjaaa. dat heb je met die zgn rechtsstaten..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:41 schreef Gabry het volgende:
Ik heb het wel weer gezien voor vandaag. Alweer PvdA schandalen en loze beloftes. Eigenlijk zouden ze voor al hun wandaden aangeklaagd moeten kunnen worden.
met balls, I presume ?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:14 schreef Monidique het volgende:
Ik ga vanmiddag poolen./
voorlopig niet.quote:
Dat dus. Ik ga de NSFW foto's hier niet bekijken, maar in die serie was voornamelijk haar gezicht in beeld en dat was nou niet echt charmant.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
zoals ik dinsdag al zei is ze te dom om te poepen en gezegend met een flink minderwaardigheidscomplex. Bovendien heeft ze echt een heel lelijke bek wanneer ze lacht of m opendoet.
Type kapster.
probeer eens start>uitvoeren> command > ipconfig?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe kan ik er achterkomen welke internetprovider mijn schoonzus heeft in haar studentenhuis zonder dat ik daarvoor haar huisbaas hoef te bellen? Voor de goede orde ik kan (ook) niet in de router komen om de instellingen te bekijken.
Omdat (invloed)rijke extremisten in het midden-oosten door die Wildersfilm de "dreiging" die van het Westen uitgaat een religieuze dimensie kunnen geven en daardoor mensen kunnen mobiliseren.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:51 schreef Autodidact het volgende:
AEL komt met tegenfilm op Wilders
Je zou toch zeggen dat de AEL en Wilders in een ander tijdperk leven. Tegenwoordig zie je dit soort filmpjes elke dag op youtube en dat soort sites verschijnen. Qua inhoud dus niets nieuws onder de zon. Waarom zou de Oemma wel in de fik vliegen om deze film, als het bij die youtube films niet zo gaat?
Bien étonnés de se trouver ensemble...quote:De voornaamste oppositiebeweging, de Moslim Broederschap, reageerde instemmend op de resolutie van het EP. Een parlementariër en voorman van de broederschap, Hussein Mohammed Ibrahim, zei dat „mensenrechten een internationale taal zijn geworden”. Wanneer het EP spreekt over marteling in Egypte of over processen voor militaire tribunalen, dan spreekt het over echte dingen die hier echt gebeuren, aldus Hussein Mohammed Ibrahim.
De domeinnaam opzoeken die bij het ipadres van het internetabbo hoort, dat is bijna altijd de domeinnaam van de provider.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe kan ik er achterkomen welke internetprovider mijn schoonzus heeft in haar studentenhuis zonder dat ik daarvoor haar huisbaas hoef te bellen? Voor de goede orde ik kan (ook) niet in de router komen om de instellingen te bekijken.
Hoezo? Antimoslimfilms zijn er genoeg op het internet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Omdat (invloed)rijke extremisten in het midden-oosten door die Wildersfilm de "dreiging" die van het Westen uitgaat een religieuze dimensie kunnen geven en daardoor mensen kunnen mobiliseren.
Ja, maar die zijn niet gemaakt door politici of anderen die een volk vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoezo? Antimoslimfilms zijn er genoeg op het internet.
Thnx!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De domeinnaam opzoeken die bij het ipadres van het internetabbo hoort, dat is bijna altijd het domeinnaam van de provider.
Thnx!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
probeer eens start>uitvoeren> command > ipconfig?
Maar waarom vliegt de Oemma niet in de fik bij de film van bijvoorbeeld Dawkins, die niet alleen de islam afkraakt, maar het hele domein dat religie heet?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn niet gemaakt door politici of anderen die een volk vertegenwoordigen.
Bij een documentaire waarbij alle religies worden afgekraakt is het natuurlijk lastig om deze te classificeren als 'een aanval van het Westen op de Islam' aangezien ook een wezenlijk deel van de Westerse cultuur wordt 'aangevallen'.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar waarom vliegt de Oemma niet in de fik bij de film van bijvoorbeeld Dawkins, die niet alleen de islam afkraakt, maar het hele domein dat religie heet?
(zie The Root of All Evil)
Die hysterie. Zou het een groepspsychologie zijn, of een cultureel iets, een soort pavolvreactie, of weet ik veel? Ik snap er in ieder geval niks van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |