Daar had de TS geen geld voor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:56 schreef Jordy-B het volgende:
Had de kat niet een halsband met naam/adres van de eigenaar om?
Nee? Diefstal van je kat misschien?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Politie bellen zal geen zin hebben, dit is een 'civiele' zaak, niets met strafrecht van doen.
Heb je enig idee hoeveel zwerfkatten er rondlopen in nederland?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Kat is niet gechipt, geen halsband. Nooit aan gedaan, nooit last mee gehad.
Ik kan aantonen dat het mijn kat is, foto's en eventueel getuigen, geen probleem.
Kat is kerngezond zoals gezegd, dus in principe geen reden om hem mee te nemen.
Waarom ze dat toch gedaan hebben weet ik niet.
Politie bellen zal geen zin hebben, dit is een 'civiele' zaak, niets met strafrecht van doen.
Ik wil er eigenlijk geen zaak van maken, maar ik vind dit ook geen stijl. Dus ik zou graag weten wat ik juridisch kan beginnen, ook nadat ik eventueel betaald heb..
Er is niet altijd evengoed contact tussen verschillende instantie's, als je de dierenambulance hebt gebeld is het lang niet zeker dat dit ook bij het asiel bekend is geweest.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:14 schreef Phuturistixxx het volgende:
Wij hebben een dag na vermissing gebeld met de dierenambulance, alleen hadden we helaas geen foto. Wel kenmerken opgegeven.
Volgens gegegevens van het dierenasiel was onze kat 11-1-2008 gevonden. Das 1 dag na vermissing door ons.
De poitie zal er hard om lachen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:14 schreef Sloper het volgende:
Zo'n dierenasiel met van die seniele vrijwilligers zou bij mij wel met een hele goede reden aan moeten komen waarom ze mijn eigendom van straat hebben geplukt(bijv een aanrijding, verwonding ofzo). Zo niet, neem ik dat beest meteen mee zonder enige kosten. Mag niet? Prima, doe ik aangifte van diefstal, verduistering e.d. Plus een civiele zaak wegen immatriële schade e.d.
Jouw dier behoort geen overlast te veroorzaken, die behoort gechipt te zijn(of getatoeeert) waardoor eigenaar snel teruggevonden kan worden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:14 schreef Sloper het volgende:
Zo'n dierenasiel met van die seniele vrijwilligers zou bij mij wel met een hele goede reden aan moeten komen waarom ze mijn eigendom van straat hebben geplukt(bijv een aanrijding, verwonding ofzo). Zo niet, neem ik dat beest meteen mee zonder enige kosten. Mag niet? Prima, doe ik aangifte van diefstal, verduistering e.d. Plus een civiele zaak wegen immatriële schade e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |