abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56069462
De casus:

Kat mag naar buiten. Kat komt niet terug. Kat blijkt door dierenambulance van de straat gehaald te zijn en naar het asiel gebracht te zijn. Kat verschijnt op de site van de dierenambulance als 'gevonden'.

Bij het asiel willen ze de kat pas meegeven als er 75,- euro betaald is. Voor elke dag die er bij komt, komt er 6,50 euro bij.

Wij kunnen die 75,- euro voor enkele dagen nog even niet missen. Maar er valt niet over te praten, kat mag pas mee NA betaling van het bedrag. Door deze onredelijkheid, in mijn ogen natuurlijk, ga ik steigeren, vandaar dit topic.

Welk recht heeft het dierenasiel om 75,- euro van mij te eisen? Mijn kat mag naar buiten, daar is geen wet tegen. Het was niet mijn beslissing om mijn kat te vangen en naar het asiel te brengen. De noodzaak daartoe ontbrak ook, aangezien de kat kerngezond is.

Welk recht heeft het asiel om mijn kat niet mee te geven? En belangrijker in deze, hoe dwing ik z.s.m. af dat die kat gewoon meegegeven wordt?

Ik ben best bereid onkosten te vergoeden, maar het moet in redelijkheid gebeuren, en niet op deze manier.
pi_56069479
Had de kat niet een halsband met naam/adres van de eigenaar om?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:57:43 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_56069500
is de kat gechipt en kun je aantonen dat hij jouw eigendom is? dan mag het dierenasiel helemaal niks beslissen over jouw eigendom. het enige dat ze kunnen vragen is een vergoeding voor eten voor die paar dagen dat ze hem hebben opgevangen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56069502
Waarom hebben ze in vredesnaam die kat meegenomen dan? Wat voor reden geven ze?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:58:33 #5
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_56069520
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:56 schreef Jordy-B het volgende:
Had de kat niet een halsband met naam/adres van de eigenaar om?
Daar had de TS geen geld voor.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:58:46 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56069527
Dat meen je niet??
Ze mogen blij zijn dat de eigenaar de kat komt ophalen zodat ze geen verdere onkosten hebben aan de kat, lijkt mij!
Net wat je zegt, je vraagt er toch niet om dat je kat van de straat word gehaald.. zal mooi zijn zeg, iedere kat die los loopt oppakken en meenemen en als je als eigenaar je kat komt ophalen eerst betalen, en niet te weinig ook!
Op zekers dat ik mn kat had meegeeist!!
The truth was in here.
pi_56069550
Ik had de politie gebeld waar ze bij stonden. Ik heb onze katten gechipt.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2008 @ 12:02:14 #8
43556 miss_dynastie
pi_56069594
Oh, dus zo komt het dierenasiel aan geld: een paar katten (laten) vangen op straat en ze voor 75 euro weer laten ophalen Als ie gechipt is, zou ik inderdaad even de politie bellen.
pi_56069639
Dierenasiels
Jaren geleden hadden we een kitten, wij moesten een paar dagen weg
[reden zeg ik niet], oppas voor kitten liet kitten per ongeluk weglopen,
bel dierenasiel- gevonden.
Ophalen koste ons toen 120 gulden

maand later is kitten buiten en wordt meegenomen door iemand die dacht dat het een zielig kitten was,
wij zoeken nergens te vinden.
einde verhaal, kitten wordt na enkele dagen bij dierenasiel afgeleverd
wordt weer ingeent, wormkuur etc,
bel dierenasiel
dierenasiel zegt kitten was hier een week
dat is niet waar zeg ik
jawel zegt dierenasiel
ik zeg nuut
ik heb de vrouw gesproken die het kitten bij jullie bracht
ze heeft hem gisteren gebracht
nuutus zegt dierenasiel
je moet betalen
ik zeg waarvoor?
alweer 175 gulden in een maand tijd
dat kitten is nu 2x ge'ent door jullie
steek kitten maar in je reet
dag

dat was het
in de kast
gordijntje dichtdoet
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56069687
Heb je ook direct zodra je erachter kwam dat je kat vermist was het dierenasiel gebeld?

Bij ons was de kat (ongechipt en al) ook een keer kwijt en we hebben een foto naar de asiels gemaild enzo, maar we kregen geen reactie. Na de vakantie nog eens gebeld, bleek ze daar al zo'n maand te zitten! Ondertussen was ze gesteriliseerd en gechipt. Omdat wij wel actie ondernomen hadden naar het asiel toe hoefden we geen verblijfskosten te betalen en voor dat steriliseren hoefde in principe ook niets. Dat was wel heel lief, dus toch maar geld gegeven.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56069721
Nou ik heb me suf gebeld met het asiel toen
no merci!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56069766
Kat is niet gechipt, geen halsband. Nooit aan gedaan, nooit last mee gehad.
Ik kan aantonen dat het mijn kat is, foto's en eventueel getuigen, geen probleem.

Kat is kerngezond zoals gezegd, dus in principe geen reden om hem mee te nemen.
Waarom ze dat toch gedaan hebben weet ik niet.

Politie bellen zal geen zin hebben, dit is een 'civiele' zaak, niets met strafrecht van doen.

Ik wil er eigenlijk geen zaak van maken, maar ik vind dit ook geen stijl. Dus ik zou graag weten wat ik juridisch kan beginnen, ook nadat ik eventueel betaald heb..
pi_56069774
Als een dierenambulance het dier meeneemt is er meestal een melding over geweest, dat het dier daar rondloopt en weg moet, mensen zijn vaak bang dat het een zwerver is ofzo, daar lopen ook zat katten tussen die blaken van gezondheid namelijk aangezien ze vaak wel gevoerd worden.
Of er is een vangactie van baasloze katten geweest, dat loopt namelijk regelmatig uit de klauw met de hoeveelheden van die dieren.

Zodra een asiel een dier binnen heeft kost het idd geld om het dier er weer uit te halen, dit omdat een asiel niet de ruimte heeft om dat niet te doen, het dier kost ook geld, moet in quarantaine, moet eten, vaak komt de dierenarts wel even kijken enz enz enz enz enz enz....
Een asiel is geen rijk iets, rondkomen is erg moeilijk, er is geen ruimte voor mazzeltjes geven aan mensen.

Het heeft ook een ander doel, dat mensen hun dieren wat beter in de gaten houden, leuk dat jouw kat naar buiten mag, maar de kans is groot dat hij overlast heeft veroorzaakt bij anderen, of komt schooien bij anderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2008 @ 12:11:57 #14
43556 miss_dynastie
pi_56069835
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Politie bellen zal geen zin hebben, dit is een 'civiele' zaak, niets met strafrecht van doen.
Nee? Diefstal van je kat misschien?
pi_56069853
Als de dierenambulance 'm van straat heeft gehaald zullen mensen erover geklaagd hebben en gebeld hebben.

Heb het daar eens over gehad met het asiel, maar het is eigen verantwoordelijkheid als je je kat naar buiten laat en mensen hebben er last van en bellen de ambulance. Dan moet je betalen als je 'm weer ophaalt.
pi_56069874
Wat Erodome zegt.
pi_56069889
Zo'n dierenasiel met van die seniele vrijwilligers zou bij mij wel met een hele goede reden aan moeten komen waarom ze mijn eigendom van straat hebben geplukt(bijv een aanrijding, verwonding ofzo). Zo niet, neem ik dat beest meteen mee zonder enige kosten. Mag niet? Prima, doe ik aangifte van diefstal, verduistering e.d. Plus een civiele zaak wegen immatriële schade e.d.
pi_56069892
Wij hebben een dag na vermissing gebeld met de dierenambulance, alleen hadden we helaas geen foto. Wel kenmerken opgegeven.

Volgens gegegevens van het dierenasiel was onze kat 11-1-2008 gevonden. Das 1 dag na vermissing door ons.
pi_56069906
Vreemde zaak inderdaad.... ik zou het betalen maar dan alleen om poezebeest weer terug te krijgen. Prio 1 zeg maar. Maar daarna zou ik alles doen om er tegenin te gaan en het er dus niet bij laat zitten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_56069915
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Kat is niet gechipt, geen halsband. Nooit aan gedaan, nooit last mee gehad.
Ik kan aantonen dat het mijn kat is, foto's en eventueel getuigen, geen probleem.

Kat is kerngezond zoals gezegd, dus in principe geen reden om hem mee te nemen.
Waarom ze dat toch gedaan hebben weet ik niet.

Ik wil er eigenlijk geen zaak van maken, maar ik vind dit ook geen stijl. Dus ik zou graag weten wat ik juridisch kan beginnen, ook nadat ik eventueel betaald heb..
Heb je enig idee hoeveel zwerfkatten er rondlopen in nederland?
Hoeveel van die dieren prima gezond zijn maar wel veel overlast veroorzaken en het kattenbestand nog verder uit zijn voegen laten barsten?

Weet je wat er zou gebeuren als al die katten gewoon rond mochten blijven lopen, dan zou het nog verder uit de klauw lopen dan alle asielen tot aan de nok toe vol in kittentijd terwijl er nog wachtlijsten van hier tot tokio staan.
Meer zou rampzalig zijn, het is nu al rampzalig namelijk.

Je kat behoort gechipt te zijn, naar mijn weten is het verplicht dat je dier een chip of tatoeage heeft, zo kan ook altijd erg snel de eigenaar teruggevonden worden en loop je niet tegen dit soort ellende aan.

Dus doe jezelf een lol en laat je kat chippen, het kost geen drol en je hebt deze ellende niet meer.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_56069946
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:14 schreef Phuturistixxx het volgende:
Wij hebben een dag na vermissing gebeld met de dierenambulance, alleen hadden we helaas geen foto. Wel kenmerken opgegeven.

Volgens gegegevens van het dierenasiel was onze kat 11-1-2008 gevonden. Das 1 dag na vermissing door ons.
Er is niet altijd evengoed contact tussen verschillende instantie's, als je de dierenambulance hebt gebeld is het lang niet zeker dat dit ook bij het asiel bekend is geweest.
pi_56069953
Mij kat heeft uiteraard wel een halsband met NAW-gegevens...
pi_56069954
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:14 schreef Sloper het volgende:
Zo'n dierenasiel met van die seniele vrijwilligers zou bij mij wel met een hele goede reden aan moeten komen waarom ze mijn eigendom van straat hebben geplukt(bijv een aanrijding, verwonding ofzo). Zo niet, neem ik dat beest meteen mee zonder enige kosten. Mag niet? Prima, doe ik aangifte van diefstal, verduistering e.d. Plus een civiele zaak wegen immatriële schade e.d.
De poitie zal er hard om lachen.

En je advocaat zal je aanraden er maar geen rechtzaak over te beginnen, simpelweg omdat je die gewoon verliest.
pi_56069978
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:14 schreef Sloper het volgende:
Jouw dier behoort geen overlast te veroorzaken, die behoort gechipt te zijn(of getatoeeert) waardoor eigenaar snel teruggevonden kan worden.

Als jij jouw dier op straat laat lopen dan is dit ook een risiko dat je zelf aangaat, niets procedure's, je zal uitgelachen worden door het recht.
JIJ laat je dier buiten lopen met alle risiko's van dien, dan moet je ook maar op de blaren zitten als je je billen brand.
pi_56069986
Dus: gewoon betalen en je kat chippen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')