abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:45:14 #1
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56091996
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder morele of financiele justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen.
quote:
Geheim overleg kabinet met NCTb over Koranfilm

De zorgen over de nog uit te zenden film van Geert Wilders over de Koran worden steeds groter, nu zelfs ministers met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra in het geheim overleg hebben gevoerd over de 'mogelijke consequenties' van de film.

Geheim overleg vanwege de nog uit te zenden film van Wilders
Het overleg had gisteravond plaats op het Catshuis. Onder meer de ministeries van Binnenlandse Zaken, Justitie, Buitenlandse Zaken en Algemene Zaken waren aanwezig bij het overleg met de NCTb.

Geheim
De groep ministers komt sinds geruime tijd regelmatig bijeen om te spreken over de mogelijke gevolgen van de Koranfilm. Dat hebben ingewijden woensdag gezegd tegen persbureau ANP. De samenstelling van het gezelschap wisselt.

Tegenover de buitenwereld is het overleg tot dusver geheim gehouden, omdat publiciteit ‘de zaak niet dient,’ verklaart een betrokkene tegenover het ANP.

Noodscenario's
Het lijkt er op dat de regering met alle noodscenario’s rekening houdt. Zo meldt RTL Nieuws dat er zelfs al maatregelen zijn genomen om de snelle evacuatie van Nederlanders uit moslimlanden mogelijk te maken Ook zijn er angsten voor rellen, vlagverbrandingen en handelsboycots.

Niet alleen de ministers bereiden zich voor de op de film die nog uitgezonden moet worden. Eerder vandaag bleek dat alle burgemeesters van minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) een brief hebben ontvangen waarin ze worden gewaarschuwd voor de gevolgen van de film.

Wilders gaat de film sowieso lanceren op YouTube. Wanneer precies is nog niet bekend.

bron: Elsevier
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:51:44 #2
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56092117
Terrorisme! Geheim! Nood! Waarschuwingen! Bijeenkomsten! Consequenties! Angst! Rellen! Brand! Maatregelen! Evacuatie!

We leven in spannende tijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gabry op 17-01-2008 00:58:41 ]
pi_56092259
nu nog wachten tot er echt iets spectaculairs gebeurt.

Kom op Osama! Wat El Al kan kan jij ook!!
  donderdag 17 januari 2008 @ 01:01:11 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56092274
>
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_56094003
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56095148
quote:
Bonus voor minima met schulden steekt VVD
Charlotte Huisman
gepubliceerd op 17 januari 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

AMERSFOORT - Wie in Amersfoort in de bijstand zit en veel schulden heeft gemaakt, en vervolgens meedoet aan een traject voor schuldhulpverlening, kan een bonus tot maximaal 1.200 euro krijgen. Want wie uit de schulden raakt, vindt gemakkelijker werk, redeneert de gemeente.

De gemeente signaleert dat een op de drie bijstandsgerechtigden afhaakt bij een schuldhulptraject. Dus krijgt een bijstandsgerechtigde die flink rood staat vanaf dit jaar 100 euro als hij instemt met het schuldhulpplan, 200 euro als hij de betalingsregeling ondertekent, en nog eens 900 euro als hij het gehele traject afrondt. Alle bedragen worden uitgekeerd in cadeaubonnen. Wie in dit stadium afvalt, krijgt een boete.

‘Onrechtvaardig’, oordeelt het Amersfoortse VVD-raadslid Daniëlle van Wijngaarden. ‘Wij vinden het niet correct dat normaal gedrag, namelijk het meewerken aan het oplossen van je schuldenprobleem, wordt beloond.’

Haar fractie gaat met een motie proberen de maatregel te stoppen. ‘Amersfoort speelt voor Sinterklaas. Mensen die geen schulden hebben gemaakt, missen dit extraatje. Ook minima met schulden die een baan hebben, maken geen kans op de bonus. Dit omdat deze maatregel voortkomt uit de wet Werk en Bijstand, en dus bedoeld is voor mensen met een bijstandsuitkering.’

Wethouder Arriën Kruyt (PvdA) kan zich de kritiek van de VVD voorstellen. ‘Ik dacht in eerste instantie ook: Is dit nou wel wijs? Iedereen moet toch meedoen aan die regeling? Maar mensen die dagelijks met schuldhulpverlening werken, hebben mij ervan overtuigd dat belonen beter werkt dan straffen met een boete. Deze mensen zitten zwaar in de schulden, en dat maakt ze vaak depressief. Als ze perspectief zien, gaan ze eerder weer solliciteren.’

Kruyt voelt zich dan ook ‘zeker geen Sinterklaas’. ‘Wij nemen geen schulden over, maar willen dat deze mensen tot een akkoord komen met schuldeisers. De ambtenaren zien prima wie de boel oplicht en een boete verdient, en wie wat onhandig met zijn schulden omgaat en wel een stimulans kan gebruiken.’ Dinsdag debatteert de gemeenteraad over het plan.
PvdA

VVD
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56095324
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 00:51 schreef Gabry het volgende:
Terrorisme! Geheim! Nood! Waarschuwingen! Bijeenkomsten! Consequenties! Angst! Rellen! Brand! Maatregelen! Evacuatie!

We leven in spannende tijden.
We hebben het toch over....film?
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 09:47:53 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56095415
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PvdA

VVD
Jeej, mensen gaan de fout in en ze worden daarvoor beloond! ... Dat zal ze leren niet meer stomme dingen te doen!
Carpe Libertatem
pi_56095563
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PvdA

VVD
Over drie jaar zit de zelfde groep weer in de schuldsanering.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 10:05:09 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56095743
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:55 schreef Fastmatti het volgende:
Over drie jaar zit de zelfde groep weer in de schuldsanering.
Maak je geen zorgen, dan komt er vast weer eoa. dwaas die ze geld toestopt omdat ze zielig zijn.
Carpe Libertatem
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:14:27 #11
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56095922
Dag Muttie.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:19:38 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56096020
Goedemorgen.
pi_56096143
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, dan komt er vast weer eoa. dwaas die ze geld toestopt omdat ze zielig zijn.
En dat alles van jouw belastingcenten
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:30:52 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56096274
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat maakt het eigenlijk wel weer grappig.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:36:55 #15
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56096434
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

We hebben het toch over....film?
The film to end all films, als ik de media mag geloven.
pi_56096466
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar hetis toch wel typerend voor de VVD: principieel tegen zijn ongeacht of het werkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56096645
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee maar hetis toch wel typerend voor de VVD: principieel tegen zijn ongeacht of het werkt.

En is het ook niet typerend voor sommige mensen om principieel voor te zijn ongeacht of het werkt?
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:52:44 #18
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56096865
quote:
Dus krijgt een bijstandsgerechtigde die flink rood staat vanaf dit jaar 100 euro als hij instemt met het schuldhulpplan, 200 euro als hij de betalingsregeling ondertekent, en nog eens 900 euro als hij het gehele traject afrondt. Alle bedragen worden uitgekeerd in cadeaubonnen.
Is dat allemaal nodig om mensen in een schuldhulptraject te krijgen?
pi_56096964
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Gabry het volgende:

[..]

Kennelijk. Mij lijkt het persoonlijk een groter probleem om de schuldeisers op één lijn te krijgen, maar goed dat zijn maar vuile kapitalisten.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 10:56:56 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56096969
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:30 schreef Reya het volgende:
Dat maakt het eigenlijk wel weer grappig.
Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.
Carpe Libertatem
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:59:27 #21
Stranger than fiction
pi_56097039
quote:

[..]

Volgens mij zijn er veel meer aanmeldingen dan er plekken zijn.
pi_56097068
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Kennelijk. Mij lijkt het persoonlijk een groter probleem om de schuldeisers op één lijn te krijgen, maar goed dat zijn maar vuile kapitalisten.
(EchtGaaf mode aan)

Inderdaad dat zijn VUILE KAPITALISTEN en GRAAIERSCHHHH.

(EchtGaaf mode uit)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56097082
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.
Tja een beetje relativeren is helaas teveel gevraagd voor de echte idealisten religieuzen onder ons.
pi_56097298
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En is het ook niet typerend voor sommige mensen om principieel voor te zijn ongeacht of het werkt?
Die PVDA'er was in ieder geval niet 'principieel voor':
quote:
Wethouder Arriën Kruyt (PvdA) kan zich de kritiek van de VVD voorstellen. ‘Ik dacht in eerste instantie ook: Is dit nou wel wijs? Iedereen moet toch meedoen aan die regeling? Maar mensen die dagelijks met schuldhulpverlening werken, hebben mij ervan overtuigd dat belonen beter werkt dan straffen met een boete. Deze mensen zitten zwaar in de schulden, en dat maakt ze vaak depressief. Als ze perspectief zien, gaan ze eerder weer solliciteren.’
Of het ook daadwerkelijk zou werken is natuurlijk een heel ander verhaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:16:20 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56097496
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef du_ke het volgende:
Tja een beetje relativeren is helaas teveel gevraagd voor de echte idealisten religieuzen onder ons.
Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?
Carpe Libertatem
pi_56097610
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?
Er valt wel heel wat weg te relativeren aan je neiging om alle problemen van de wereld op je schouders te nemen .
Ware idealisten eindigen vaak erg teleurgesteld.
pi_56097620
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gewoon, netjes onverschillig zijn jij.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:21:03 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56097626
quote:

[..]

Nou ja, ik weet niet of dit wel werkt, maar normaliter hebben schuldhulpverleningstrajecten maar beperkt effect. Er zijn altijd welwillende mensen bij die ook echt willen worden geholpen, maar in de meeste gevallen worden achterliggende oorzaken amper weggenomen.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:21:56 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56097653
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:20 schreef Autodidact het volgende:
Gewoon, netjes onverschillig zijn jij.
Jamaar ...
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:23:19 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56097692
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:20 schreef du_ke het volgende:
Er valt wel heel wat weg te relativeren aan je neiging om alle problemen van de wereld op je schouders te nemen .
Ware idealisten eindigen vaak erg teleurgesteld.
Probleem met alles wegrelativeren is dat elke kneuzigheid, onzorgvuldigheid en geldverspilling goedgepraat wordt en dat alle raamabtenaren vrolijk blijven uitgeven want het is toch relativeerbaar.
Carpe Libertatem
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:23:28 #31
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56097697
Als we ze niet gunstig weten te stemmen willen ze niet solliciteren. Maar voor 1200 euro, naast hun uitkering, overwegen ze het dialoog aan te gaan om begeleiding te tolereren.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:25:47 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56097760
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ach, ik vind dit nog niet eens zo erg; het gaat om betrekkelijk kleine bedragen en wellicht heeft het een preventerend effect. Als er een persoonlijk faillissement wordt uitgesproken is uiteindelijk iedereen verder van huis; ik ken de verdere achtergrond van deze plannen niet, maar mocht in eerdere situaties enige werking aangetoond zijn, dan hoeft er wmb niets op tegen te zijn.
pi_56098688
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet niet of dit wel werkt, maar normaliter hebben schuldhulpverleningstrajecten maar beperkt effect. Er zijn altijd welwillende mensen bij die ook echt willen worden geholpen, maar in de meeste gevallen worden achterliggende oorzaken amper weggenomen.
Aan welke achterliggende oorzaken denk je dan?

Overigens is de PvdA dit keer wel zo flink om mensen geld terug te laten betalen als ze er moedwillig een potje van maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56098722
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jamaar ...
Jamaar wat? Jij hebt een mening? Niks ervan. Eerst nuanceren.
pi_56098770
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Aan welke achterliggende oorzaken denk je dan?
Het feit dat sommige mensen simpelweg niet met geld om kunnen gaan misschien?
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:02:21 #36
Stranger than fiction
pi_56098856
pi_56098893
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het feit dat sommige mensen simpelweg niet met geld om kunnen gaan misschien?
Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.

Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de bedrijven die deze mensen maar leningen blijven geven. Die vragen wel een beetje om een wanbetaler.
pi_56099351
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.
Dat zeg ik.
quote:
Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de bedrijven die deze mensen maar leningen blijven geven. Die vragen wel een beetje om een wanbetaler.
De bedrijven die ze weer een lening geven misschien wel, maar vaak lijden ook het energiebedrijf, de woningbouwvereniging, etcetera eronder.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:23:33 #39
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56099391
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit lijken me hooguit uitzonderingsgevallen; ten eerste zijn rechters bij misbruik niet snel geneigd WSNP uit te spreken, waardoor de schulden blijven voortbestaan en het uiteindelijk op een faillissement uit kan lopen. Ten tweede is een WSNP echt geen prettige omstandigheid; je verliest niet alleen je economische vrijheid, maar ook een deel van je persoonlijke vrijheid (de bewindvoerder kan je bijv. dwingen te verhuizen). Weinig mensen zullen daar bewust rekening mee houden.

Het is wel ontegenzeggelijk waar dat de primaire oorzaak simpelweg is dat sommige mensen niet met geld kunnen omgaan, maar dat is eerder het type dat uberhaupt amper weet waar hij/zij mee bezig is.
quote:
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je totale leningenbestand eruit ziet; als slechts een paar procent van je leningen moeilijk vorderbaar is, maar je voor de rest grote winsten op leningen maakt, hoeft dat uiteindelijk amper een probleem te vormen.
pi_56099393
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
[..]

De bedrijven die ze weer een lening geven misschien wel, maar vaak lijden ook het energiebedrijf, de woningbouwvereniging, etcetera eronder.
Ach, bijvoorbeedl energiebedrijven kunnen ook wat creatiever zijn. Gewoon bij wanbetalers of afsluiten of de meter aanpassen op een muntjessysteem (zoals de parkeermeter).
pi_56099648
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:23 schreef Reya het volgende:
Het is wel ontegenzeggelijk waar dat de primaire oorzaak simpelweg is dat sommige mensen niet met geld kunnen omgaan, maar dat is eerder het type dat uberhaupt amper weet waar hij/zij mee bezig is.
Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?

Moeten dit soort mensen dan niet gewoon beperkt worden in hun financiele vrijheid?
pi_56099677
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?

Moeten dit soort mensen dan niet gewoon beperkt worden in hun financiele vrijheid?
Dit meen je toch niet serieus hè?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56099826
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus hè?
Er staat toch een ? achter. Dus ben nog niet uit over mijn standpunt.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:51:23 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56100132
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is een lastige situatie, omdat aan elke optie een aantal nedelen kleven. Het huidige persoonlijke faillissement kan mij in ieder geval weinig bekoren, aangezien er daar in de meeste gevalleen een restschuld achterblijft die nooit geind zal worden, plus dat de persoon in kwestie vermoedelijk economisch aan de zijlijn blijft staan of zijn heil zoekt in de zwarte sector. Ik zou in dat geval, wanneer alle andere opties heilloos zijn gebleken, pleiten voor een soort kruising tussen WSNP en faillissement, waarin er stapsgewijs weer meer (financiele) perspectieven voor de schuldenaar gaan bestaan, maar waar tegelijkertijd de financiele vrijheid grotendeels van wordt opgeheven. Net zoals bij WSNP wordt er een bewindvoerder aangesteld, die ten principale het financiele bewind over de betreffende persoon voert. Financiele betrekkingen aangaan buiten de bewindvoerder om wordt strafbaar gesteld. Deze situatie wordt, bij goede voortgang, langzaam wat losser, net zolang tot het faillissement wordt opgeheven.

Dat lijkt een vrij extreme situatie, maar bedenk dat een faillissement de jure al inhoudt dat iemand niet meer over zijn eigen vermogen kan beschikken.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:09:48 #45
Stranger than fiction
pi_56100544
quote:
Intelligente parasiet lokt vogels via 'besjes'

AMSTERDAM - Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben een opvallende ontdekking gedaan. Uit onderzoek in opdracht van The American Naturalist blijkt dat parasieten die zich in mieren hebben gevestigd, hun gastheer zó op kunnen blazen dat ze er uitzien als rode bessen.

Daarmee verleiden zij hongerige vogels, waar de parasieten in verder kunnen leven. De wetenschappers toonden de onderzoeksresultaten woensdag, meldt Reuters. Zij meldden dat het gaat om de nematode, die in Nederland bekend staat als de rondworm.

Zodra de parasieten zich in de mier hebben gevestigd, zorgen zij dat het onderlijf van het insect opzwelt en het een rode kleur krijgt. Op die manier lijkt het op een sappig besje. De ontdekking is gedaan in de bossen in Panama.

Volgens wetenschappers van de Universiteit van California en de Universiteit van Arkansas is deze werkwijze van parasieten nieuw. Zij hebben vogels de bessen nog niet zien eten, maar sluiten niet uit dat dit wel zal gaan gebeuren.
pi_56100553
Test.
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_56100580
Hey Zwaardvisch
pi_56100604
Snel.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56100608
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is een lastige situatie, omdat aan elke optie een aantal nedelen kleven. Het huidige persoonlijke faillissement kan mij in ieder geval weinig bekoren, aangezien er daar in de meeste gevalleen een restschuld achterblijft die nooit geind zal worden, plus dat de persoon in kwestie vermoedelijk economisch aan de zijlijn blijft staan of zijn heil zoekt in de zwarte sector. Ik zou in dat geval, wanneer alle andere opties heilloos zijn gebleken, pleiten voor een soort kruising tussen WSNP en faillissement, waarin er stapsgewijs weer meer (financiele) perspectieven voor de schuldenaar gaan bestaan, maar waar tegelijkertijd de financiele vrijheid grotendeels van wordt opgeheven. Net zoals bij WSNP wordt er een bewindvoerder aangesteld, die ten principale het financiele bewind over de betreffende persoon voert. Financiele betrekkingen aangaan buiten de bewindvoerder om wordt strafbaar gesteld. Deze situatie wordt, bij goede voortgang, langzaam wat losser, net zolang tot het faillissement wordt opgeheven.

Dat lijkt een vrij extreme situatie, maar bedenk dat een faillissement de jure al inhoudt dat iemand niet meer over zijn eigen vermogen kan beschikken.
Heb je er ervaringen mee dat je deze materie zo goed weet?

Wat is het verschil eigenlijk tussen een WSNP en een faillisementtraject?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56100746
Ik heb trouwens weer voor het eerst in 3 jaar weer de film Blade Runner bekeken. Blijft maar mij één van de beste films ooit gemaakt en een voorbode van wat er gebeurt in een libertarische samenleving
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')