abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:45:14 #1
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56091996
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder morele of financiele justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen.
quote:
Geheim overleg kabinet met NCTb over Koranfilm

De zorgen over de nog uit te zenden film van Geert Wilders over de Koran worden steeds groter, nu zelfs ministers met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra in het geheim overleg hebben gevoerd over de 'mogelijke consequenties' van de film.

Geheim overleg vanwege de nog uit te zenden film van Wilders
Het overleg had gisteravond plaats op het Catshuis. Onder meer de ministeries van Binnenlandse Zaken, Justitie, Buitenlandse Zaken en Algemene Zaken waren aanwezig bij het overleg met de NCTb.

Geheim
De groep ministers komt sinds geruime tijd regelmatig bijeen om te spreken over de mogelijke gevolgen van de Koranfilm. Dat hebben ingewijden woensdag gezegd tegen persbureau ANP. De samenstelling van het gezelschap wisselt.

Tegenover de buitenwereld is het overleg tot dusver geheim gehouden, omdat publiciteit ‘de zaak niet dient,’ verklaart een betrokkene tegenover het ANP.

Noodscenario's
Het lijkt er op dat de regering met alle noodscenario’s rekening houdt. Zo meldt RTL Nieuws dat er zelfs al maatregelen zijn genomen om de snelle evacuatie van Nederlanders uit moslimlanden mogelijk te maken Ook zijn er angsten voor rellen, vlagverbrandingen en handelsboycots.

Niet alleen de ministers bereiden zich voor de op de film die nog uitgezonden moet worden. Eerder vandaag bleek dat alle burgemeesters van minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) een brief hebben ontvangen waarin ze worden gewaarschuwd voor de gevolgen van de film.

Wilders gaat de film sowieso lanceren op YouTube. Wanneer precies is nog niet bekend.

bron: Elsevier
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:51:44 #2
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56092117
Terrorisme! Geheim! Nood! Waarschuwingen! Bijeenkomsten! Consequenties! Angst! Rellen! Brand! Maatregelen! Evacuatie!

We leven in spannende tijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gabry op 17-01-2008 00:58:41 ]
pi_56092259
nu nog wachten tot er echt iets spectaculairs gebeurt.

Kom op Osama! Wat El Al kan kan jij ook!!
  donderdag 17 januari 2008 @ 01:01:11 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56092274
>
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_56094003
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56095148
quote:
Bonus voor minima met schulden steekt VVD
Charlotte Huisman
gepubliceerd op 17 januari 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

AMERSFOORT - Wie in Amersfoort in de bijstand zit en veel schulden heeft gemaakt, en vervolgens meedoet aan een traject voor schuldhulpverlening, kan een bonus tot maximaal 1.200 euro krijgen. Want wie uit de schulden raakt, vindt gemakkelijker werk, redeneert de gemeente.

De gemeente signaleert dat een op de drie bijstandsgerechtigden afhaakt bij een schuldhulptraject. Dus krijgt een bijstandsgerechtigde die flink rood staat vanaf dit jaar 100 euro als hij instemt met het schuldhulpplan, 200 euro als hij de betalingsregeling ondertekent, en nog eens 900 euro als hij het gehele traject afrondt. Alle bedragen worden uitgekeerd in cadeaubonnen. Wie in dit stadium afvalt, krijgt een boete.

‘Onrechtvaardig’, oordeelt het Amersfoortse VVD-raadslid Daniëlle van Wijngaarden. ‘Wij vinden het niet correct dat normaal gedrag, namelijk het meewerken aan het oplossen van je schuldenprobleem, wordt beloond.’

Haar fractie gaat met een motie proberen de maatregel te stoppen. ‘Amersfoort speelt voor Sinterklaas. Mensen die geen schulden hebben gemaakt, missen dit extraatje. Ook minima met schulden die een baan hebben, maken geen kans op de bonus. Dit omdat deze maatregel voortkomt uit de wet Werk en Bijstand, en dus bedoeld is voor mensen met een bijstandsuitkering.’

Wethouder Arriën Kruyt (PvdA) kan zich de kritiek van de VVD voorstellen. ‘Ik dacht in eerste instantie ook: Is dit nou wel wijs? Iedereen moet toch meedoen aan die regeling? Maar mensen die dagelijks met schuldhulpverlening werken, hebben mij ervan overtuigd dat belonen beter werkt dan straffen met een boete. Deze mensen zitten zwaar in de schulden, en dat maakt ze vaak depressief. Als ze perspectief zien, gaan ze eerder weer solliciteren.’

Kruyt voelt zich dan ook ‘zeker geen Sinterklaas’. ‘Wij nemen geen schulden over, maar willen dat deze mensen tot een akkoord komen met schuldeisers. De ambtenaren zien prima wie de boel oplicht en een boete verdient, en wie wat onhandig met zijn schulden omgaat en wel een stimulans kan gebruiken.’ Dinsdag debatteert de gemeenteraad over het plan.
PvdA

VVD
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56095324
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 00:51 schreef Gabry het volgende:
Terrorisme! Geheim! Nood! Waarschuwingen! Bijeenkomsten! Consequenties! Angst! Rellen! Brand! Maatregelen! Evacuatie!

We leven in spannende tijden.
We hebben het toch over....film?
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 09:47:53 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56095415
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PvdA

VVD
Jeej, mensen gaan de fout in en ze worden daarvoor beloond! ... Dat zal ze leren niet meer stomme dingen te doen!
Carpe Libertatem
pi_56095563
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PvdA

VVD
Over drie jaar zit de zelfde groep weer in de schuldsanering.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 10:05:09 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56095743
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:55 schreef Fastmatti het volgende:
Over drie jaar zit de zelfde groep weer in de schuldsanering.
Maak je geen zorgen, dan komt er vast weer eoa. dwaas die ze geld toestopt omdat ze zielig zijn.
Carpe Libertatem
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:14:27 #11
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56095922
Dag Muttie.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:19:38 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56096020
Goedemorgen.
pi_56096143
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, dan komt er vast weer eoa. dwaas die ze geld toestopt omdat ze zielig zijn.
En dat alles van jouw belastingcenten
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:30:52 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56096274
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat maakt het eigenlijk wel weer grappig.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:36:55 #15
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56096434
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

We hebben het toch over....film?
The film to end all films, als ik de media mag geloven.
pi_56096466
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar hetis toch wel typerend voor de VVD: principieel tegen zijn ongeacht of het werkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56096645
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee maar hetis toch wel typerend voor de VVD: principieel tegen zijn ongeacht of het werkt.

En is het ook niet typerend voor sommige mensen om principieel voor te zijn ongeacht of het werkt?
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:52:44 #18
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56096865
quote:
Dus krijgt een bijstandsgerechtigde die flink rood staat vanaf dit jaar 100 euro als hij instemt met het schuldhulpplan, 200 euro als hij de betalingsregeling ondertekent, en nog eens 900 euro als hij het gehele traject afrondt. Alle bedragen worden uitgekeerd in cadeaubonnen.
Is dat allemaal nodig om mensen in een schuldhulptraject te krijgen?
pi_56096964
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Gabry het volgende:

[..]

Kennelijk. Mij lijkt het persoonlijk een groter probleem om de schuldeisers op één lijn te krijgen, maar goed dat zijn maar vuile kapitalisten.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 10:56:56 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56096969
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:30 schreef Reya het volgende:
Dat maakt het eigenlijk wel weer grappig.
Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.
Carpe Libertatem
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:59:27 #21
Stranger than fiction
pi_56097039
quote:

[..]

Volgens mij zijn er veel meer aanmeldingen dan er plekken zijn.
pi_56097068
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Kennelijk. Mij lijkt het persoonlijk een groter probleem om de schuldeisers op één lijn te krijgen, maar goed dat zijn maar vuile kapitalisten.
(EchtGaaf mode aan)

Inderdaad dat zijn VUILE KAPITALISTEN en GRAAIERSCHHHH.

(EchtGaaf mode uit)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56097082
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan mijn type humor, maar ik zie niet in wat daar grappig aan is. Het is dieptriest, dat is wat het is.
Tja een beetje relativeren is helaas teveel gevraagd voor de echte idealisten religieuzen onder ons.
pi_56097298
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En is het ook niet typerend voor sommige mensen om principieel voor te zijn ongeacht of het werkt?
Die PVDA'er was in ieder geval niet 'principieel voor':
quote:
Wethouder Arriën Kruyt (PvdA) kan zich de kritiek van de VVD voorstellen. ‘Ik dacht in eerste instantie ook: Is dit nou wel wijs? Iedereen moet toch meedoen aan die regeling? Maar mensen die dagelijks met schuldhulpverlening werken, hebben mij ervan overtuigd dat belonen beter werkt dan straffen met een boete. Deze mensen zitten zwaar in de schulden, en dat maakt ze vaak depressief. Als ze perspectief zien, gaan ze eerder weer solliciteren.’
Of het ook daadwerkelijk zou werken is natuurlijk een heel ander verhaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:16:20 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56097496
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef du_ke het volgende:
Tja een beetje relativeren is helaas teveel gevraagd voor de echte idealisten religieuzen onder ons.
Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?
Carpe Libertatem
pi_56097610
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat valt er te relativeren aan mensen belonen omdat ze zichzelf in de schulden steken?
Er valt wel heel wat weg te relativeren aan je neiging om alle problemen van de wereld op je schouders te nemen .
Ware idealisten eindigen vaak erg teleurgesteld.
pi_56097620
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gewoon, netjes onverschillig zijn jij.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:21:03 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56097626
quote:

[..]

Nou ja, ik weet niet of dit wel werkt, maar normaliter hebben schuldhulpverleningstrajecten maar beperkt effect. Er zijn altijd welwillende mensen bij die ook echt willen worden geholpen, maar in de meeste gevallen worden achterliggende oorzaken amper weggenomen.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:21:56 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56097653
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:20 schreef Autodidact het volgende:
Gewoon, netjes onverschillig zijn jij.
Jamaar ...
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:23:19 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56097692
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:20 schreef du_ke het volgende:
Er valt wel heel wat weg te relativeren aan je neiging om alle problemen van de wereld op je schouders te nemen .
Ware idealisten eindigen vaak erg teleurgesteld.
Probleem met alles wegrelativeren is dat elke kneuzigheid, onzorgvuldigheid en geldverspilling goedgepraat wordt en dat alle raamabtenaren vrolijk blijven uitgeven want het is toch relativeerbaar.
Carpe Libertatem
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:23:28 #31
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56097697
Als we ze niet gunstig weten te stemmen willen ze niet solliciteren. Maar voor 1200 euro, naast hun uitkering, overwegen ze het dialoog aan te gaan om begeleiding te tolereren.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:25:47 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56097760
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ach, ik vind dit nog niet eens zo erg; het gaat om betrekkelijk kleine bedragen en wellicht heeft het een preventerend effect. Als er een persoonlijk faillissement wordt uitgesproken is uiteindelijk iedereen verder van huis; ik ken de verdere achtergrond van deze plannen niet, maar mocht in eerdere situaties enige werking aangetoond zijn, dan hoeft er wmb niets op tegen te zijn.
pi_56098688
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet niet of dit wel werkt, maar normaliter hebben schuldhulpverleningstrajecten maar beperkt effect. Er zijn altijd welwillende mensen bij die ook echt willen worden geholpen, maar in de meeste gevallen worden achterliggende oorzaken amper weggenomen.
Aan welke achterliggende oorzaken denk je dan?

Overigens is de PvdA dit keer wel zo flink om mensen geld terug te laten betalen als ze er moedwillig een potje van maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56098722
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jamaar ...
Jamaar wat? Jij hebt een mening? Niks ervan. Eerst nuanceren.
pi_56098770
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Aan welke achterliggende oorzaken denk je dan?
Het feit dat sommige mensen simpelweg niet met geld om kunnen gaan misschien?
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:02:21 #36
Stranger than fiction
pi_56098856
pi_56098893
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het feit dat sommige mensen simpelweg niet met geld om kunnen gaan misschien?
Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.

Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de bedrijven die deze mensen maar leningen blijven geven. Die vragen wel een beetje om een wanbetaler.
pi_56099351
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die doelbewust niet met geld willen kunnen omgaan. Zodra ze uit de WSNP komen, beginnen ze weer met het maken van schulden. Een paar jaar leven ze er lekker op los en dan is het weer een drie jaar op een houtje bijten.
Dat zeg ik.
quote:
Overigens zet ik wel mijn vraagtekens bij de bedrijven die deze mensen maar leningen blijven geven. Die vragen wel een beetje om een wanbetaler.
De bedrijven die ze weer een lening geven misschien wel, maar vaak lijden ook het energiebedrijf, de woningbouwvereniging, etcetera eronder.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:23:33 #39
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56099391
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit lijken me hooguit uitzonderingsgevallen; ten eerste zijn rechters bij misbruik niet snel geneigd WSNP uit te spreken, waardoor de schulden blijven voortbestaan en het uiteindelijk op een faillissement uit kan lopen. Ten tweede is een WSNP echt geen prettige omstandigheid; je verliest niet alleen je economische vrijheid, maar ook een deel van je persoonlijke vrijheid (de bewindvoerder kan je bijv. dwingen te verhuizen). Weinig mensen zullen daar bewust rekening mee houden.

Het is wel ontegenzeggelijk waar dat de primaire oorzaak simpelweg is dat sommige mensen niet met geld kunnen omgaan, maar dat is eerder het type dat uberhaupt amper weet waar hij/zij mee bezig is.
quote:
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je totale leningenbestand eruit ziet; als slechts een paar procent van je leningen moeilijk vorderbaar is, maar je voor de rest grote winsten op leningen maakt, hoeft dat uiteindelijk amper een probleem te vormen.
pi_56099393
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
[..]

De bedrijven die ze weer een lening geven misschien wel, maar vaak lijden ook het energiebedrijf, de woningbouwvereniging, etcetera eronder.
Ach, bijvoorbeedl energiebedrijven kunnen ook wat creatiever zijn. Gewoon bij wanbetalers of afsluiten of de meter aanpassen op een muntjessysteem (zoals de parkeermeter).
pi_56099648
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:23 schreef Reya het volgende:
Het is wel ontegenzeggelijk waar dat de primaire oorzaak simpelweg is dat sommige mensen niet met geld kunnen omgaan, maar dat is eerder het type dat uberhaupt amper weet waar hij/zij mee bezig is.
Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?

Moeten dit soort mensen dan niet gewoon beperkt worden in hun financiele vrijheid?
pi_56099677
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Maar wat je met deze mensen doen dan? Ze maken hun rekeningen niet eens open, ze doen niet open voor de deurwaarder, laten het energiebedrijf niet naar binnen om af te sluiten, zorgen niet voor betalingsregeling, enzovoorts. Kortom ze doen alles op zo'n manier dat de situatie alleen maar verslechterd?

Moeten dit soort mensen dan niet gewoon beperkt worden in hun financiele vrijheid?
Dit meen je toch niet serieus hè?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56099826
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus hè?
Er staat toch een ? achter. Dus ben nog niet uit over mijn standpunt.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:51:23 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56100132
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is een lastige situatie, omdat aan elke optie een aantal nedelen kleven. Het huidige persoonlijke faillissement kan mij in ieder geval weinig bekoren, aangezien er daar in de meeste gevalleen een restschuld achterblijft die nooit geind zal worden, plus dat de persoon in kwestie vermoedelijk economisch aan de zijlijn blijft staan of zijn heil zoekt in de zwarte sector. Ik zou in dat geval, wanneer alle andere opties heilloos zijn gebleken, pleiten voor een soort kruising tussen WSNP en faillissement, waarin er stapsgewijs weer meer (financiele) perspectieven voor de schuldenaar gaan bestaan, maar waar tegelijkertijd de financiele vrijheid grotendeels van wordt opgeheven. Net zoals bij WSNP wordt er een bewindvoerder aangesteld, die ten principale het financiele bewind over de betreffende persoon voert. Financiele betrekkingen aangaan buiten de bewindvoerder om wordt strafbaar gesteld. Deze situatie wordt, bij goede voortgang, langzaam wat losser, net zolang tot het faillissement wordt opgeheven.

Dat lijkt een vrij extreme situatie, maar bedenk dat een faillissement de jure al inhoudt dat iemand niet meer over zijn eigen vermogen kan beschikken.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:09:48 #45
Stranger than fiction
pi_56100544
quote:
Intelligente parasiet lokt vogels via 'besjes'

AMSTERDAM - Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben een opvallende ontdekking gedaan. Uit onderzoek in opdracht van The American Naturalist blijkt dat parasieten die zich in mieren hebben gevestigd, hun gastheer zó op kunnen blazen dat ze er uitzien als rode bessen.

Daarmee verleiden zij hongerige vogels, waar de parasieten in verder kunnen leven. De wetenschappers toonden de onderzoeksresultaten woensdag, meldt Reuters. Zij meldden dat het gaat om de nematode, die in Nederland bekend staat als de rondworm.

Zodra de parasieten zich in de mier hebben gevestigd, zorgen zij dat het onderlijf van het insect opzwelt en het een rode kleur krijgt. Op die manier lijkt het op een sappig besje. De ontdekking is gedaan in de bossen in Panama.

Volgens wetenschappers van de Universiteit van California en de Universiteit van Arkansas is deze werkwijze van parasieten nieuw. Zij hebben vogels de bessen nog niet zien eten, maar sluiten niet uit dat dit wel zal gaan gebeuren.
pi_56100553
Test.
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_56100580
Hey Zwaardvisch
pi_56100604
Snel.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56100608
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is een lastige situatie, omdat aan elke optie een aantal nedelen kleven. Het huidige persoonlijke faillissement kan mij in ieder geval weinig bekoren, aangezien er daar in de meeste gevalleen een restschuld achterblijft die nooit geind zal worden, plus dat de persoon in kwestie vermoedelijk economisch aan de zijlijn blijft staan of zijn heil zoekt in de zwarte sector. Ik zou in dat geval, wanneer alle andere opties heilloos zijn gebleken, pleiten voor een soort kruising tussen WSNP en faillissement, waarin er stapsgewijs weer meer (financiele) perspectieven voor de schuldenaar gaan bestaan, maar waar tegelijkertijd de financiele vrijheid grotendeels van wordt opgeheven. Net zoals bij WSNP wordt er een bewindvoerder aangesteld, die ten principale het financiele bewind over de betreffende persoon voert. Financiele betrekkingen aangaan buiten de bewindvoerder om wordt strafbaar gesteld. Deze situatie wordt, bij goede voortgang, langzaam wat losser, net zolang tot het faillissement wordt opgeheven.

Dat lijkt een vrij extreme situatie, maar bedenk dat een faillissement de jure al inhoudt dat iemand niet meer over zijn eigen vermogen kan beschikken.
Heb je er ervaringen mee dat je deze materie zo goed weet?

Wat is het verschil eigenlijk tussen een WSNP en een faillisementtraject?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56100746
Ik heb trouwens weer voor het eerst in 3 jaar weer de film Blade Runner bekeken. Blijft maar mij één van de beste films ooit gemaakt en een voorbode van wat er gebeurt in een libertarische samenleving
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56100766
De WSNP biedt de mogelijkheid voor een minnelijke schikking. Maar daar zit nu juist het manco: crediteuren wachter liever een oordeel van de rechter af, dus wordt die minnelijke fase een beetje verwaarloosd. Buiten het feit dat veel debiteuren uit het traject treden omdat ze niet rond kunnen cq willen komen van een kleiner budget of de deurwaarder toch aan blijft dringen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:23:32 #52
Stranger than fiction
pi_56100889
De deurwaarder mag slechts in een beperkt aantal gevallen mensen lastigvallen.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 13:26:00 #53
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56100954
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De deurwaarder mag slechts in een beperkt aantal gevallen mensen lastigvallen.
Nee, enige voorwaarde is als er genoeg herinneringen en aanmaningen verstuurd zijn.
Carpe Libertatem
pi_56101047
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]
Ik meen dat er ook een parasiet is die iets soortgelijks doet in muizen ofzo. Nestelt zich volgens mij in de hersenen en beïnvloedt vervolgens het gedrag van de muis om zichzelf efficiënter te verspreiden.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:32:51 #55
Stranger than fiction
pi_56101140
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, enige voorwaarde is als er genoeg herinneringen en aanmaningen verstuurd zijn.
Ik bedoel dat wanneer ze in de schuldhulpverlening zitten.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:38:20 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56101281
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb je er ervaringen mee dat je deze materie zo goed weet?
Nee, maar ik ken wel mensen die er ervaringen mee hebben.
quote:
Wat is het verschil eigenlijk tussen een WSNP en een faillisementtraject?
Kort gezegd: bij een WSNP-traject wordt binnen een zekere periode (meestal drie jaar) getracht de schulden zoveel mogelijk af te lossen, onder begeleiding van een bewindvoerder. Een WSNP kan uitsluitend over een natuurlijke persoon worden uitgesproken. Als dit traject goed wordt doorlopen, wordt de eventuele restschuld over het algemeen door de rechter kwijtgescholden. Bij een faillissement wordt enkel de boedel van de betreffende rechtspersoon door de curator onder de schuldeisers verdeeld, alhoewel faillissementen verschillend kunnen verlopen, deels ook afhankelijk van wie of wat er eigenlijk failliet gaat.
pi_56101291
Tijdens de pogingen tot minnelijke schikking kunnen schuldeisers die niet mee willen werken gewoon een deurwaarder blijven sturen.
pi_56101433
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken wel mensen die er ervaringen mee hebben.
[..]

Kort gezegd: bij een WSNP-traject wordt binnen een zekere periode (meestal drie jaar) getracht de schulden zoveel mogelijk af te lossen, onder begeleiding van een bewindvoerder. Een WSNP kan uitsluitend over een natuurlijke persoon worden uitgesproken. Als dit traject goed wordt doorlopen, wordt de eventuele restschuld over het algemeen door de rechter kwijtgescholden. Bij een faillissement wordt enkel de boedel van de betreffende rechtspersoon door de curator onder de schuldeisers verdeeld, alhoewel faillissementen verschillend kunnen verlopen, deels ook afhankelijk van wie of wat er eigenlijk failliet gaat.
En wanneer wordt het ene geprefereerd en wanneer het andere?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56101473
Vreemd dat de geur van zweet en marihuana zoveel op elkaar lijken. Althans, bij mij.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:45:52 #60
Stranger than fiction
pi_56101499
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens de pogingen tot minnelijke schikking kunnen schuldeisers die niet mee willen werken gewoon een deurwaarder blijven sturen.
En die vangen bot, omdat er toch niks te halen valt. Via de WSPN krijgen ze over het algemeen meer dan wanneer ze de deurwaarder erop af sturen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:46:13 #61
Stranger than fiction
pi_56101510
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
Vreemd dat de geur van zweet en marihuana zoveel op elkaar lijken. Althans, bij mij.
Ga dat maar aan Elseetje vertellen.
pi_56101546
Nee, ik ga een douche nemen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:48:25 #63
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56101564
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wanneer wordt het ene geprefereerd en wanneer het andere?
Over het algemeen wordt bij natuurlijke personen een minnelijke oplossing of een WSNP-traject geprefereerd. Pas als dat allemaal geen heil meer heeft, wordt er een faillissement uitgesproken. Bij een vennootschap (of, in uitzonderlijke gevallen, een vereniging of stichting) zal altijd een faillissement worden uitgesproken, omdat een WSNP-traject uitsluitend bij natuurlijke personen kan worden toegepast. Wel zijn er in die gevallen andere middelen om een faillissement af te wenden (surseance van betaling, bijvoorbeeld).
pi_56101821
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:48 schreef Reya het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt bij natuurlijke personen een minnelijke oplossing of een WSNP-traject geprefereerd. Pas als dat allemaal geen heil meer heeft, wordt er een faillissement uitgesproken. Bij een vennootschap (of, in uitzonderlijke gevallen, een vereniging of stichting) zal altijd een faillissement worden uitgesproken, omdat een WSNP-traject uitsluitend bij natuurlijke personen kan worden toegepast. Wel zijn er in die gevallen andere middelen om een faillissement af te wenden (surseance van betaling, bijvoorbeeld).
Rechten gestudeerd?

Ikzelf ken ook wel wat mensen in zo'n WSNP traject. De details ken ik niet maar dat het geen pretje is was me wel duidelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56101862
Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben a-politiek.
pi_56102329
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:59 schreef Monidique het volgende:
ik ben a-politiek.
Verstandige keuze

Maar goed dat de volgende meet niet in A'dam is. Eerst Yabyum al dicht en nu gaan de bananebar en Casa Rosso er ook al aan

http://www.nrc.nl/binnenl(...)Ook_Bananenbar_dicht
pi_56102460
A-politiek, maar een zuiger er niet minder om!
quote:
Ron Paul doesn't seem to know much about his own newsletters. The libertarian-leaning presidential candidate says he was unaware, in the late 1980s and early 1990s, of the bigoted rhetoric about African Americans and gays that was appearing under his name. He told CNN last week that he still has "no idea" who might have written inflammatory comments such as "Order was only restored in L.A. when it came time for the blacks to pick up their welfare checks"—statements he now repudiates. Yet in interviews with reason, a half-dozen longtime libertarian activists—including some still close to Paul—all named the same man as Paul's chief ghostwriter: Ludwig von Mises Institute founder Llewellyn Rockwell, Jr.
http://www.reason.com/news/show/124426.html

Exact, HenriOsewoudts Ludwig von Mises Institute.
pi_56102522
Ik heb een motivatieprobleem
pi_56102548
Motiviagra!
pi_56102583
Heb pas volgende week donderdag tentamen dus de druk zit er gewoon nog niet op
pi_56102719
quote:
1966: A U.S. Air Force B-52 bomber collides with its refueling tanker jet in mid-air over the Spanish coast. Its four hydrogen bombs fall to earth near the fishing village of Palomares.

The bomber collided with the KC-135 tanker at 31,000 feet. Exploding fuel completely destroyed the tanker, killing all four crew members. The B-52 broke apart, spilling its payload -- four Type B28RI hydrogen bombs equipped with 1.45-megaton warheads. Three hit the ground near Palomares while the fourth fell into the Mediterranean Sea.

Three members of the bomber's seven-man crew were killed in what became known as the Palomares hydrogen bombs incident.

Although the conventional explosives contained in two of the four bombs detonated, there was no nuclear holocaust. But there was radioactive contamination around the crash site, with plutonium scattered over 2 square kilometers. Around 1,750 tons of earth was excavated and shipped to the United States for disposal.

The bomb that landed in the sea went missing for 80 days and became the object of an intensive search by the United States, which was afraid the Soviets might try to recover it.

A local fisherman, Francisco Simo Orts, had seen it hit the water and was enlisted to help the U.S. Navy establish the basis for its search operation. When the bomb was finally found, Simo Orts turned up in New York with an attorney, demanding the salvage award he claimed was due him in accordance with maritime law.

The U.S. secretary of defense said the bomb was worth $2 billion. Simo Orts asked for $20 million, or 1 percent of the bomb's value, again in accordance with the custom of maritime law. The Air Force eventually settled out of court for an undisclosed sum.
http://www.wired.com/scie(...)08/01/dayintech_0117
pi_56103125
quote:
Soms verdwijnt er ook wel eens een bommetje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56103487
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:23 schreef Monidique het volgende:
A-politiek, maar een zuiger er niet minder om!
[..]

http://www.reason.com/news/show/124426.html

Exact, HenriOsewoudts Ludwig von Mises Institute.
Tja types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid (misschien om ongestraft door die staat te kunnen negro schoppen?).
pi_56103522
Ik daarentegen ben extreem-links.
pi_56103548
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik daarentegen ben extreem-links.
Wat moet du_ke dan wel niet zijn
pi_56103551
Voor de verandering ben ik serieus goed onderweg met het leren voor een tentamen. Nog enger is het feit dat het onderwerp best interessant is.

Wat is er met me gebeurd?
pi_56103574
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Extremer dan extreem-links. Extreem-rechts?

.
pi_56103583
Ik mis de motivatie helemaal.

Heb nog drie kutvakken. Eentje heb ik dinsdag gedaan, de andere doe ik over een paar weken, maar voor diegene die ik donderdag heb kan ik me dus echt niet toe zetten.
pi_56103604
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Extremer dan extreem-links. Extreem-rechts?

.
Is dat een soort min keer min is plus
pi_56103683
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een liberaal die het niet hoeven tonen van zijn ID-kaart en de abortusbepaling belangrijker vindt dan een ontslagrecht zonder tussenkomst van de rechter of een vlaktaks. Ja, ze zijn er.
pi_56103690
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Is dat een soort min keer min is plus
Hoefijzermodel. Waarbij extreem-links en extreem-rechts beneden in het hoefijzer zitten in het politieke spectrum. Een extremere visie dan extreem-links doet je belanden bij extreem-rechts .
pi_56103697
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
Voor de verandering ben ik serieus goed onderweg met het leren voor een tentamen. Nog enger is het feit dat het onderwerp best interessant is.
Dan moet het wel Astronomie, Paleontologie of Geschiedenis betreffen.
pi_56103704
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid (misschien om ongestraft door die staat te kunnen negro schoppen?).
Uh huh. De racismekaart. Discussiestopper #1, uitermate geschikt voor lui die verder weinig creatief zijn in argumentatie. Ik denk dat deze bewering nergens op gestaaft is. Je neemt een citaat van een persoon die reeds verguisd is door opiniegenoten, om vervolgens een hele politiek te diskwalificeren omdat die niet overeen komt met jouw politiek. Ik denk dat het je in ieder geval wel gelukt is om één persoon te diskwalificeren...Begint met een D. Ik voel er weinig voor om het probleem van racisme zo de devalueren, dat het niks meer gaat betekenen.

Wist je dat ze ook baby's eten, die libertariërs?
pi_56103742
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Autodidact het volgende:
Algemeen bekend. Zodra baby's niet hebben aangegeven dat ze niet willen worden opgegeten, mag een vrije burger ze opeten.
pi_56103747
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee joh. Moslimkunde.
pi_56103759
Het is heel gek, maar tijdens m'n duurloopje in de polder kwam ik steeds dezelfde auto's tegen. Alsof ik in The Truman Show zat.
pi_56103770
De polder?
pi_56103778
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Algemeen bekend. Zodra baby's niet hebben aangegeven dat ze niet willen worden opgegeten, mag een vrije burger ze opeten.
"Er is blijkbaar vraag naar baby's, en wie zijn wij om niet aan die vraag te voldoen?"
pi_56103794
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:12 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"Er is blijkbaar vraag naar baby's, en wie zijn wij om niet aan die vraag te voldoen?"
Paus Benedictus XVI?
pi_56103808
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:12 schreef Monidique het volgende:
De polder?
Ik ben bij m'n ouders.
pi_56103819
De Rotterdamse polder?
pi_56103838
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Paus Benedictus XVI?
Je bent scherp vandaag, maar helaas. Babyvreter Ron Paul natuurlijk.

"I want nigger babies for diner!!!"
pi_56103860
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je bent scherp vandaag
Ik heb dan ook een mooie baard.
pi_56103865
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Uh huh. De racismekaart. Discussiestopper #1, uitermate geschikt voor lui die verder weinig creatief zijn in argumentatie. Ik denk dat deze bewering nergens op gestaaft is. Je neemt een citaat van een persoon die reeds verguisd is door opiniegenoten, om vervolgens een hele politiek te diskwalificeren omdat die niet overeen komt met jouw politiek. Ik denk dat het je in ieder geval wel gelukt is om één persoon te diskwalificeren...Begint met een D.

Er zijn enkelen waarbij het laagje libertarisme inderdaad verdomde dun is . Maar goed ik snap dat ik van jou geen kritiek daarop mag hebben . Maar neem maar van mij aan dat een redelijk groot percentage vandegenen die tegen het zogenaamde libertarisme aanschurken niet al te fris is in die zin.

Overigens vind ik jouw redenatie in deze erg matig. Het libertarisme en z'n gebrek aan realiteitszin ik heb ik al op vele manieren door de mangel gehaald. Dat ik nu het toevallig een keer ter sprake komt het even over de anti neger en homo component heb aangrijpen voor een post als dit is vrij sneu .
pi_56103877
Nee.
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:16:56 #96
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56103887
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:12 schreef Autodidact het volgende:

[..]

CDA?
pi_56103916
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niets van dat alles.

Het betreft IT .
pi_56103948
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je bent scherp vandaag, maar helaas. Babyvreter Ron Paul natuurlijk.

"I want nigger babies for diner!!!"
Schrijft Theo Maassen tegenwoordig speeches voor Ron Paul?
pi_56103951
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niets van dat alles.

Het betreft IT .
.
pi_56104002
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn enkelen waarbij het laagje libertarisme inderdaad verdomde dun is . Maar goed ik snap dat ik van jou geen kritiek daarop mag hebben .
Bullshit. Je mag van mij doen wat je wil, maar als jij een politiek dat niets met rassenhaat te maken heeft gaat vereenzelvigen met racisme krijg jij van mij een grote bek terug. En terecht. Dat moet jij ook doen als jij vals beschuldigd wordt van dat soort zaken. (waarmee ik niet wil zeggen dat libertarisme iets voor mij is)
quote:

[..]

Maar neem maar van mij aan dat een redelijk groot percentage vandegenen die tegen het zogenaamde libertarisme aanschurken niet al te fris is in die zin.
Nee, dat neem ik niet van jou aan. Je kent de procedure: bron?
quote:

[..]

Overigens vind ik jouw redenatie in deze erg matig. Het libertarisme en z'n gebrek aan realiteitszin ik heb ik al op vele manieren door de mangel gehaald. Dat ik nu het toevallig een keer ter sprake komt het even over de anti neger en homo component heb aangrijpen voor een post als dit is vrij sneu .
Het komt niet toevallig ter sprake, jij bent hier bezig een politiek standpunt met rassenhaat te vereenzelvigen. Dat staat los van de discussie of libertarisme reëel is. Niet elk argument is geldig. Maar goed, als jij er bij blijft dat dit een geldig argument is heeft het geen zin om met je te discussiëren.
pi_56104020
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Normaliter wel maar nu niet .
pi_56104040
Zo las ik in de inleiding van de Argonauten -ik heb alleen nog de inleiding gelezen, haha, hihi- dat Het Gulden Vlies, de gouden vacht van een ram, zich in Georgië bevond, waar, zo staat er in het boek, tot in de negentiende eeuw goud werd gewonnen middels ramsvachten. Mooi, toch? Dat is interessant. Dat de Hellespont vernoemd is naar Helle. Een verhaal van misschien wel bijna drieduizend jaar oud. Daarvan krijg ik kriebels in mijn buikje.
pi_56104252
Ik ga Civilization 4 spelen!
pi_56104299
Succes veroveraar van werelden .
pi_56104333
Dat zit er niet in, . Op Prince-niveau met BtS...
pi_56104398
Je gaat toch wel iets veroveren?
pi_56104424
Dat ga ik doen! Goed? En ik zal het een naam geven naar jouw wens..
pi_56104572
Goed om te horen dan kan ik straks met een gerust hart gaan werken.
pi_56105119
Reload. Dit is natuurlijk belachelijk.
pi_56105267
quote:
Vlaams Belang op bres voor Wilders
ANP
gepubliceerd op 17 januari 2008 15:24, bijgewerkt op 15:24

BRUSSEL - Het Vlaams Belang is donderdag in actie gekomen voor Geert Wilders. De Vlaams-nationalistische partij veroordeelt het ‘dreigement’ dat de grootmoefti van Syrië afgelopen dinsdag heeft geuit aan het adres van Nederland.

De grootmoefti zei dinsdag na een speech in de plenaire zaal van het Europees Parlement tegenover het ANP, dat als het na Wilders’ Koranfilm komt tot geweld en bloedvergieten, Geert Wilders daarvoor zelf verantwoordelijk is. De grootmoefti riep het Nederlandse volk op Wilders te stoppen voor hij zijn film aan het publiek laat zien.

Het Vlaams Belang veroordeelt die ‘bedreigingen aan het adres van Europeanen die hun recht op vrije meningsuiting uitoefenen’. De grootmoefti moet zijn woorden intrekken. Doet hij dat niet, dan mag hij nooit meer in het Europees Parlement komen, aldus het Vlaams Belang.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56105736
Toch wel grappig 2 extreem conservatief rechtse stromingen die elkaar in de haren vliegen
pi_56105837
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:13 schreef Chewie het volgende:
Toch wel grappig 2 extreem conservatief rechtse stromingen die elkaar in de haren vliegen
Hoezo? Gaat deze kwestie dan over inhoudelijke standpunten?
pi_56106036
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hoezo? Gaat deze kwestie dan over inhoudelijke standpunten?
Beide partijen vinden blijkbaar de islam kwestie inhoudelijk genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2008 16:35:43 ]
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:31:59 #114
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56106327
quote:
Als beiden thuis zouden blijven dan is er niets aan de hand.
pi_56106406
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:31 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als beiden thuis zouden blijven dan is er niets aan de hand.
Conservatief én rechts, kan het erger?

Gewoon Volkert van der Graaf weer loslaten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56106474
Ik zou Fortuyn niet echt snel als conservatief en rechts willen bestempelen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:37:59 #117
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56106535
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een moordenaar loslaten?
pi_56106550
In elk geval niet "rechts", daarvoor werd Fortuyn ten onrechte uitgemaakt.
pi_56106572
quote:

[..]

Radicaliseer je Klopkoek?
pi_56106592
quote:

[..]

Socialistisch en calvinistisch is nog veel erger.
pi_56106626
Kan dat, socialistisch én calvinistisch?
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:40:33 #122
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56106638
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:37 schreef Gabry het volgende:

[..]

Een moordenaar loslaten?
Zelfs de NVU hoor je dat niet roepen.
pi_56106704
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
Nieuwe politiek, je weet toch
pi_56106736
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
Je kunt het niet beide tegelijk 100% zijn, maar een combinatie is in mijn ogen wel mogelijk.
pi_56106783
quote:

[..]

Wat dacht je van "katholiek, conservatief en rechts"?
pi_56106858
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat dacht je van "katholiek gereformeerd, conservatief en rechts"?
pi_56106861
Een vreemdere combinatie vind ik nog steeds "the libertarian national-socilalist green party"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2008 16:47:42 ]
pi_56106876
quote:

[..]

pi_56106991
quote:

[..]

Ik luister.
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:53:40 #130
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56107064
pi_56107083
Naar The Doors.
pi_56107127
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bullshit. Je mag van mij doen wat je wil, maar als jij een politiek dat niets met rassenhaat te maken heeft gaat vereenzelvigen met racisme krijg jij van mij een grote bek terug. En terecht. Dat moet jij ook doen als jij vals beschuldigd wordt van dat soort zaken. (waarmee ik niet wil zeggen dat libertarisme iets voor mij is)
[..]

Nee, dat neem ik niet van jou aan. Je kent de procedure: bron?
[..]
Zegt degene van wie we altijd alles maar voor waar aan moeten nemen . Maar goed ik neem aan dat je niet geheel nieuw bent op fok en de rest van het internet?
quote:
Het komt niet toevallig ter sprake, jij bent hier bezig een politiek standpunt met rassenhaat te vereenzelvigen. Dat staat los van de discussie of libertarisme reëel is. Niet elk argument is geldig. Maar goed, als jij er bij blijft dat dit een geldig argument is heeft het geen zin om met je te discussiëren.
Ik had het over bepaalde aanhangers van dat zogenaamde libertarisme. Degenen die wel zuiver op de graat zijn hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen. Dat jij je blijkbaar wel aangesproken voelt doet daar niets aan af .
En het kwam toevallig ter sprake, voor mij dan, ik weet niet hoe het met jouw obsessie zit, door de post van M over ron paul.

Je wordt oud en zuur jongen
pi_56107159
Hé du_ke, zullen we onze linkse gelederen wel even gesloten houden?
pi_56107184
quote:
De stammenstrijd is in wat "meer overtuigde" groepen mensen nu eenmaal al snel wat heviger. Zie je ook goed met die splitsingen in zwaar gereformeerde hoek. Daar gaan hele families door uit elkaar.
pi_56107321
quote:
quote:
Mag ik u erop attenderen dat - naast het portret en auteursrecht - ook
mijn NAAM sinds 2000
Wat denkt ze dat dit inhoudt? De mogelijkheid om mensen die de achternaam Thomas hebben en hun kind Manon noemen aan te klagen?
pi_56107326
quote:

[..]

Ik heb het niet zo op Katholieken. Prima mensen hoor maar dat geloof (en hoe dat ingericht is met al die pedopriesters) spreekt me niet zo aan. Sowieso vind ik het idee van een paus raar. Hoe kan nou een doodgewone kardinaal opeens de plaatsvervanger van God op aarde worden? Het is toch veel logischer dat je zo iemand meteen bij zijn geboorte aanwijst?

Naja, ik begrijp er dus niet zo veel van.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56107415
manon-thomas <*****-******@hetnet.nl>

Wat zou nu toch het email-adres zijn
pi_56107438
God heeft geen plaatsvervanger nodig.
pi_56107468
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:58 schreef du_ke het volgende:
Zie je ook goed met die splitsingen in zwaar gereformeerde hoek. Daar gaan hele families door uit elkaar.
Ja ik ken het, de kerk bij ons in het dorp heeft sinds enige tijd ook weer een religieuze invulling op zondag. Zo'n afsplitsingsgroepje van na de laatste fusie, vreselijk volk.

Al vraag ik me af of "overtuiging" de enige reden is wat families uit elkaar drijft als ik sommige van die dochters erbij zie lopen, misbruik straalt van hun gezicht af.
pi_56107475
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op Katholieken. Prima mensen hoor maar dat geloof (en hoe dat ingericht is met al die pedopriesters) spreekt me niet zo aan. Sowieso vind ik het idee van een paus raar. Hoe kan nou een doodgewone kardinaal opeens de plaatsvervanger van God op aarde worden? Het is toch veel logischer dat je zo iemand meteen bij zijn geboorte aanwijst?

Ach dat kan best hoor. We hebben in Nederland ook plaatsvervangers van Fortuyn op aarde.
pi_56107503
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:08 schreef Monidique het volgende:
God heeft geen plaatsvervanger nodig.
M is er immers .
pi_56107530
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja ik ken het, de kerk bij ons in het dorp heeft sinds enige tijd ook weer een religieuze invulling op zondag. Zo'n afsplitsingsgroepje van na de laatste fusie, vreselijk volk.

Al vraag ik me af of "overtuiging" de enige reden is wat families uit elkaar drijft als ik sommige van die dochters erbij zie lopen, misbruik straalt van hun gezicht af.
Ja daar heb je ook wel weer een punt. Maar op het oog beperkte verschillen in inzicht kunnen echt vergaande gevolgen hebben.
pi_56107588
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56107615
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

M is er immers .
En dat, maar God is zo almachtig, die heeft heus geen plaatsvervanger nodig. Hoe kan trouwens een mens ooit God vervangen? Een mens kan hoogstens een mens vervangen.
pi_56107617
Maar toch kun je beter een katholiek hebben dan een protestant. Katholieken zijn tenminste nog lekker hypocriet dus de regeltjes kunnen best een beetje omgebogen worden. Protestanten daarentegen...
pi_56107642

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56107687
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

Incidenten met 'pedopriesters' hebben natuurlijk niets met de inrichting van de rooms-katholieke kerk te maken. En de idee om iemand direct bij zijn geboorte als plaatsvervanger van God aan te wijzen betekent slechts dat de leiding van de Kerk door een natuurlijk persoon kan worden overgenomen, wat vrij praktisch is. Dat heeft niets met goddelijke gaven te maken, maar alles met kennis en betrouwbaarheid van die kardinaal.
quote:
Dat blijkt.
pi_56107715
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:17 schreef Fastmatti het volgende:
Maar toch kun je beter een katholiek hebben dan een protestant. Katholieken zijn tenminste nog lekker hypocriet dus de regeltjes kunnen best een beetje omgebogen worden. Protestanten daarentegen...
Regels zijn regels. Niet aftreden maar optreden.

Maar inmiddels is me wel duidelijk wat jouw ideale samenleving is: eentje waar je ongestoord corrupt kan zijn en kan graaien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56107770
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:19 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Incidenten met 'pedopriesters' hebben natuurlijk niets met de inrichting van de rooms-katholieke kerk te maken. En de idee om iemand direct bij zijn geboorte als plaatsvervanger van God aan te wijzen betekent slechts dat de leiding van de Kerk door een natuurlijk persoon kan worden overgenomen, wat vrij praktisch is. Dat heeft niets met goddelijke gaven te maken, maar alles met kennis en betrouwbaarheid in die kardinaal.
[..]

Dat blijkt.
De arrogantie spat er weer vanaf. Natuurlijk hebben die pedopriesters met de hierarchie te maken: het is immers lange tijd onder de tafel geschoven. Die hierarchische ordening werkt misstanden in de hand. Maarja, jij wil natuurlijk een hierarchische samenleving hè?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56107875
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nieuwe politiek, je weet toch
Ik weet...
quote:
Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!!Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/188416/index.html

En dan eindigen met 'met vriendelijke groet'.
pi_56107925
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Regels zijn regels. Niet aftreden maar optreden.

Maar inmiddels is me wel duidelijk wat jouw ideale samenleving is: eentje waar je ongestoord corrupt kan zijn en kan graaien.
pi_56107926
Maar wat staat er in die e-mail van die 'Rotterdammer'?
pi_56107982
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56107990
Staat die link niet in het topic hierover?
pi_56108044
O, er is al een topic over?
pi_56108071
In dat topic zie ik dat fokthesystem wel de eerste zin meteen al begint met een citaat uit de context weergeven: "Wethouder schreef: val dood, bekeer je tot islam, JULLIE zijn hier de allochtonen".
pi_56108078
quote:
Zonder spijkerschrift ondertiteling: http://www.ourdigest.com/v/fc522773286a895bc843
pi_56108101
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:37 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zonder spijkerschrift ondertiteling: http://www.ourdigest.com/v/fc522773286a895bc843
Nee, dat spijkerschrift is mooi.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108116
Nog zo'n leuke die ik me kan herinneren waar ik helemaal stuk lag:
http://nl.youtube.com/watch?v=7M81XN90md0&feature=related

"Oops, I dit it again baby"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108149
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nog zo'n leuke die ik me kan herinneren waar ik helemaal stuk lag:
http://nl.youtube.com/watch?v=7M81XN90md0&feature=related

"Oops, I dit it again baby"
Pauperfilm.
pi_56108206
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Pauperfilm.
Nee, de eerste twee waren geweldig en de derde met die gouden leuter was ook wel leuk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108222
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108229
Niveautje "Flodder in Amerika".
pi_56108247
@Klopkoek
Wat vind jij trouwens corruptie en wat is graaien?
pi_56108259
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Niveautje "Flodder in Amerika".
Misschien komt Klopkoek wel uit zo'n familie
pi_56108274
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Misschien komt Klopkoek wel uit zo'n familie
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108339
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb je foto's van je zus
pi_56108378
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:44 schreef Fastmatti het volgende:
@Klopkoek
Wat vind jij trouwens corruptie en wat is graaien?
Corruptie is strikt genomen je niet aan de regels houden maar zonder regels wordt dat lastig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108491
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56108555
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Corruptie is strikt genomen je niet aan de regels houden maar zonder regels wordt dat lastig.
Dan zijn er best wel veel mensen corrupt. In mijn ogen is het het alleen maar benadeling van een andere partij dmw omkoping.
pi_56108679
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zegt degene van wie we altijd alles maar voor waar aan moeten nemen .
Wederom lulkoek. Als ik statistische claims maak dien ik ze te staven. Jij ook. Maar anders kun jij mij een citaatje laten zien waarin ik zeg dat je alle feitjes maar van mij moet aannemen.
quote:

[..]

Maar goed ik neem aan dat je niet geheel nieuw bent op fok en de rest van het internet?
Inderdaad. Mede daarom vraag ik van jou enige onderbouwing. Jij claimt, jij toont aan. Maar begrijp ik goed dat het nattevingerwerk is?
quote:

[..]

Ik had het over bepaalde aanhangers van dat zogenaamde libertarisme.
Nee, je had het niet over 'bepaalde aanhangers', je had het over 'types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid'. Dat is een statistisch claim, en nogal een schofferende. Voor zowel voor mensen die echt last hebben van homohaat en racisme (hun probleem wordt zo misbruikt om andermans politiek af te kraken), als degene die niet voldoen aan deze eigenschappen.
quote:

[..]

Degenen die wel zuiver op de graat zijn hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen. Dat jij je blijkbaar wel aangesproken voelt doet daar niets aan af .
Ik voel mij niet aangesproken. Ik ben geen racist, geen homohater en geen libertariër. Ik heb wel een hekel aan dit niveau van discussie, die jij blijkbaar nog steeds volhoudt.
quote:

[..]

En het kwam toevallig ter sprake, voor mij dan, ik weet niet hoe het met jouw obsessie zit, door de post van M over ron paul.
Ja, toevallig kwam het ter sprake dat libertariërs maar al te graag negers in elkaar schoppen. Wie denk je hier voor de gek te houden? Monidique zat geen generaliserende uitspraken te doen door libertariërs gelijk te stellen met racisten en homofoben, dat deed jij. Waar is nu de zelfverklaarde nuance, het pragmatisme, het zalige middenveld?
quote:

[..]

Je wordt oud en zuur jongen
Ach, het belang van dit soort oordelen hangt af van wie het uitspreekt.
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:07:55 #172
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56108773
Stoere discussie, ik pak er even wat te knabbelen bij, een wortel ofzo
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:23:33 #173
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56109131
quote:
'Gekloond vlees veilig om te eten'

Amsterdam - Vlees, melk en andere voedingsmiddelen afkomstig van gekloonde dieren en hun nakomelingen zijn veilig voor menselijke consumptie. Dat stelt de Amerikaanse gezondheid- en voedingsautoriteit FDA na uitvoerig onderzoek.
Wel roept de FDA de biotechnologiesector op tot een moratorium. Bedrijven zouden voorlopig geen kloonproducten op de markt moeten brengen tot duidelijk is hoe deze op een goede manier kunnen worden geintroduceerd.
Een jaar geleden trok de FDA al eenzelfde conclusie in een eerdere versie van het rapport.
Overigens is er in de VS nog geen gekloond vlees op de markt. Volgens de biotechsector zullen gekloonde dieren vanwege de hoge kosten van het klonen eerder voor de fok dan voor de consumptie zijn bestemd. Tweederde van de Amerikanse consumenten is ongerust over kloonproducten
pi_56109179
quote:

[..]

En jij bent zeker een typische Neuteboom.
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:26:10 #175
Stranger than fiction
pi_56109193
quote:
De hond blaft voor de mens

Rotterdam, 17 jan. Zes ‘woorden’ begrijpen wetenschappers nu van hondengeblaf. Een team van Hongaarse, Zwitserse en Franse gedragsbiologen ontwikkelden een computerprogramma dat een blaf indeelt in categorieën: ‘vreemdeling’, ‘vechten’, ‘uitlaten’, ‘alleen’, ‘bal’ en ‘spelen’.

Hun resultaten publiceren ze vandaag in het wetenschappelijke blad Animal Cognition.

De onderzoekers analyseerden opnames van meer dan 6.000 blaffen van veertien honden van het zogeheten Mudi-ras, een Hongaarse herder. De software stopte de blaffen in 43 procent van de gevallen in de juiste categorie. Blaffen met de betekenis ‘vechten’ en ‘vreemdeling’ herkende de computer het beste, respectievelijk 74 en 63 procent. Eerder was al vastgesteld dat mensen, of zij nu hondeneigenaar zijn of niet, goed zijn in het bepalen van de emotionele lading van hondenblaffen, ‘blij’, ‘angstig’ of ‘vijandig’.

In tegenstelling tot de mens blijkt de computer veel beter in het herkennen van individuele honden aan hun blaf. In de helft van de gevallen kon deze de hond thuisbrengen, terwijl baasjes zelfs hun eigen hond niet herkennen.

Onderzoeker Péter Pongracz van de Eötvös Lórand universiteit in Boedapest denkt dat honden pas zijn gaan blaffen toen zij gedomesticeerd werden. „Mensen begrijpen honden, maar begrijpen honden elkaar ook?”, zegt hij aan de telefoon. „Wolven en zwerfhonden die zijn verwilderd blaffen niet.” Wellicht is het blaffen van honden niet speciaal bedoeld voor hun onderlinge communicatie, maar voor de communicatie met de mens, denkt Pongracz. „Het is mijn droom dat ik ooit kan bewijzen dat de menselijke spraak het geblaf van honden heeft uitgelokt. Het is hun poging om met ons mee te praten.”
pi_56109305
Dat zeggen ze ook over katten.

Maar goed, huisdieren
pi_56110492
Naaaaaaaaaaaah

Katten zijn edele dieren geen kwaad woord over mijn poezen.
pi_56111267
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet...
[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/188416/index.html

En dan eindigen met 'met vriendelijke groet'.
Zo'n dreigend mailtje ontvangen lijkt me best spannend. Maar een dreigmail met spelfouten moet hard aankomen. Ik zou een mailtje terugsturen.
pi_56111938
quote:
Patiëntjes bang voor clowns
Uitgegeven: 17 januari 2008 15:23

LONDEN - De Cliniclowns mogen voortaan hun rode neuzen wel afdoen als ze patientjes in het ziekenhuis willen opvrolijken. Kinderen zijn namelijk bang voor clowns, blijkt uit een Brits onderzoek.
Els Bax

Van ruim 250 kinderen van vier tot zestien jaar gaf praktisch iedereen aan de grappenmakers helemaal niet leuk te vinden. Zelfs de tieners gaven toe eerder bang te zijn voor de "eigenaardige" types.

Met de studie wilde de universiteit van Sheffield vaststellen hoe kinderen zich prettiger kunnen voelen in het ziekenhuis, meldden buitenlandse media donderdag. De patientjes reageerden op tekeningen van clowns die in de kinderafdelingen hingen.
Whehehe, al die vrijwilligers die al jaren denken dat ze goed werk doen.
pi_56112262
Ondertussen bij de buren:
quote:
do 17/01/08 - De Belg heeft nog nooit zoveel krediet opgenomen als nu. Eind vorig jaar liepen er in ons land meer dan 7,5 miljoen kredietovereenkomsten, zo blijkt uit het jaarrapport van de kredietcentrale van de Nationale Bank.
Bijna de helft van alle landgenoten heeft een kredietkaart of een lening, of doet aankopen op afbetaling.

Op een jaar tijd is het aantal kredieten toegenomen met 5 procent. Dat is aanzienlijk, maar nog altijd relatief weinig in vergelijking met de rest van Europa. Gemiddeld gaat het bij ons om 1,6 kredieten per persoon, maar in sommige gevallen, zo'n anderhalf miljoen, gaat het zelfs om 3 of meer leningen per persoon.

Er zijn vooral meer kredieten aangegaan voor kleinere aankopen, zoals voor een televisie of een wasmachine. Ook leningen bij atypische instellingen, zoals grootwarenhuizen, zitten in de lift.

Door de hogere rente is het aantal hypotheekleningen wel gedaald.

Ook het aantal aankopen op afbetaling is fors gestegen. Ten opzichte van 5 jaar geleden gaat het om een toename van 75 procent.

Meer wanbetalers zoeken hulp
Net met die afbetalingen loopt het soms mis. Volgens de kredietcentrale waren er eind vorig jaar net geen 500.000 betalingsachterstanden.

Steeds meer wanbetalers doen ook een beroep op de procedure van collectieve schuldenregeling. Vorig jaar maakten 65.000 mensen, een vijfde van alle wanbetalers, gebruik van die mogelijkheid, een toename met 12,5 procent.

De keerzijde van de medaille is dan weer dat de OCMW's de grootste moeite hebben om dat stijgend aantal te volgen. Dat zegt Dirk De Clerck van het Vlaams Centrum Schuldbemiddeling.
Dan lijkt het hier nog mee te vallen. Iemand enig idee hoeveel betalingsachterstanden er in Nederland zijn?

Zowat de hele wereld lijkt wel op de pof te leven
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56112293
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]

Dan lijkt het hier nog mee te vallen. Iemand enig idee hoeveel betalingsachterstanden er in Nederland zijn?

Zowat de hele wereld lijkt wel op de pof te leven
Zonder schulden geen welvaart.
pi_56112413
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De ware aard van de conservatief. Anderen in de schulden laten steken en zitten, zeggen dat het hun eigen schuld is en zelf rijk worden Walgelijk. Verschrikkelijk. Abject. Om van te kotsen.

Gevonden:
quote:
Duizenden huishoudens geplaagd door aanmaningen.

Tussen de 101 duizend en 158 duizend huishoudens in Nederland hebben te kampen met betalingsachterstanden. Zij kunnen rekeningen en rente van leningen of hypotheken niet meer betalen. Dat blijkt uit een onderzoek dat staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb (PvdA) maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Duizenden huishoudens geplaagd door aanmaningen

De Kamer vroeg in 2004 naar het aantal huishoudens dat problematische schulden heeft, maar dat is met dit onderzoek niet vastgesteld. Wel is gebleken dat huishoudens met ‘risicovolle schulden’ vaak meerdere kinderen hebben en een vrouw als hoofdkostwinner. Ook zijn het vaker éénoudergezinnen. Van de huishoudens die schulden hebben, heeft driekwart een schuld van minder dan vijfduizend euro.

Aboutaleb laat verder onderzoek doen om te kunnen vaststellen hoeveel mensen problematische schulden hebben of het risico lopen die te krijgen.

Nederland telde volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek vorig jaar ruim 6,4 miljoen huishoudens. Ruim twee procent daarvan wordt geplaagd door aanmaningen.
100 duizend huishoudens in Nederland tegenover 500000 personen in België dus.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56112897
Belgen zijn sowieso slechtere betalers dan Nederlanders. Dus het hoeft geen geldprobleem te zijn.
pi_56112912
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

lolbroek
pi_56113282
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De ware aard van de conservatief. Anderen in de schulden laten steken en zitten, zeggen dat het hun eigen schuld is en zelf rijk worden Walgelijk. Verschrikkelijk. Abject. Om van te kotsen.
Scheringa
pi_56113406
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:49 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zo'n dreigend mailtje ontvangen lijkt me best spannend. Maar een dreigmail met spelfouten moet hard aankomen. Ik zou een mailtje terugsturen.
Dat zou leuk zijn.
pi_56113423
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Scheringa

Lachen om iemand anders leed. Hoe triest kunnen mensen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56113537
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wederom lulkoek. Als ik statistische claims maak dien ik ze te staven. Jij ook. Maar anders kun jij mij een citaatje laten zien waarin ik zeg dat je alle feitjes maar van mij moet aannemen.
[..]
Je herinnert je vast nog de discussie over je 50 jarige kennisen waarvoor het goedkoper was ze door te betalen tot hun 65e dan ze te onstlaan. Dat moesten we maar gewoon voor waar aannemen.
Nou van zogenaamde libertariers die op een manier over buitenlanders denken waar de hond nog geen brood van lusten zijn hier heel wat meer getuigen .
quote:
Inderdaad. Mede daarom vraag ik van jou enige onderbouwing. Jij claimt, jij toont aan. Maar begrijp ik goed dat het nattevingerwerk is?
[..]
Kom op zeg. Ben je zo erg in je eigen eenzame hoekje gekeerd dat je niets kan zien?
Maar goed ik neem aan dat je b.v. een user genaamd McCarthy je nog herinnert? Of anders ene pjo die zich een tijdje voor libertarier heeft uitgegeven of die speedfreak etc. Maar goed die zullen wel nooit bestaan hebben?
quote:
Nee, je had het niet over 'bepaalde aanhangers', je had het over 'types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid'. Dat is een statistisch claim, en nogal een schofferende.
Hier op fok is die relatie er inderdaad vaak, sorry maar helaas.
quote:
Voor zowel voor mensen die echt last hebben van homohaat en racisme (hun probleem wordt zo misbruikt om andermans politiek af te kraken), als degene die niet voldoen aan deze eigenschappen.
[..]
maar goed je moet niet zomaar alles op 1 hoop schuiven, daarmee maak je het voor je eigen blik wel erg makkelijk maar de wereld omvat meer .
quote:
Ik voel mij niet aangesproken. Ik ben geen racist, geen homohater en geen libertariër. Ik heb wel een hekel aan dit niveau van discussie, die jij blijkbaar nog steeds volhoudt.
[..]
! Komop jij gaat hier lopen kloten, ik niet .
quote:
Ja, toevallig kwam het ter sprake dat libertariërs maar al te graag negers in elkaar schoppen. Wie denk je hier voor de gek te houden? Monidique zat geen generaliserende uitspraken te doen door libertariërs gelijk te stellen met racisten en homofoben, dat deed jij. Waar is nu de zelfverklaarde nuance, het pragmatisme, het zalige middenveld?
[..]
Tijd om een leesbril aan te schaffen?
Ik signaleer slechts dat er, vooral hier op fok, maar blijkbaar ook in het amerikaanse libertarische segment, en kijk ook eens op sites als meervrijheid en aanverwanten, een flink aantal figuren rondlopen die beide diciplines erg graag combineren. Punt, dat is mijn signalering en daaruit trek ik de conclusie dat het regelmatig voorkomt.
Dat jij daar uithaalt dat iedere zogenaamde libertarier volgens mij een hekel heeft aan homo's en negers is jouw conclusie, echter wel een die nergens op slaat. ofwel als je wat minder zou generaliseren en rare conclusies zou trekken in deze, dus een meer genuanceerde benadering inderdaad, dan zou je je schamen voor je uitspraken hier .
quote:
Ach, het belang van dit soort oordelen hangt af van wie het uitspreekt.
Klopt . Maar je was een tijdje terug beter te pruimen en hebt helaas een flinke verzuringsslag gemaakt en dat is zonde .
pi_56113539
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lachen om iemand anders leed. Hoe triest kunnen mensen zijn.
Ik lach nergens
pi_56113554
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:18 schreef sneakypete het volgende:
Naaaaaaaaaaaah

Katten zijn edele dieren geen kwaad woord over mijn poezen.
Ze zijn vooral nuttig om de prijs vande bami bij de plaatselijke chinees laag te houden
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:33:07 #191
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56113684
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze zijn vooral nuttig om de prijs vande bami bij de plaatselijke chinees laag te houden
Ga je nu ook al Chinezen generaliseren ?
pi_56113997
Nee alleen mijn plaatselijke Chinees.

Ik vreet er niet van en mot geen katten, prima dus.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:47:55 #193
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56114112
libertariers hebben ook een hekel aan katten zeker?
pi_56114459
Enkel aan zwerfkatten die gevangen worden. Die kosten immers belastinggeld. Ofwel een stukje geweld en dwang tegen die arme jongens.
pi_56114519
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef du_ke het volgende:
Enkel aan zwerfkatten die gevangen worden. Die kosten immers belastinggeld. Ofwel een stukje geweld en dwang tegen die arme jongens.
Wat dacht je van de schade die ze veroorzaken aan tuinen. Dat moet gecompenseerd worden
pi_56114571
quote:
So all told, on Iran issues the GCC and other key Arab states seem to be going right on exploring engagement with Iran despite the American sabre-rattling. Most analysts see Bush leaving empty-handed, with the savvy Egyptian political scientist Mohamed al-Sayid Said writing in the UAE paper al-Ittihad that Bush's completely fruitless visit to the region will likely go down in history as one of the strangest and most pointless visits to the Middle East of any world leader.
http://abuaardvark.typepa(...)/gcc-iran-watch.html
pi_56114670
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat dacht je van de schade die ze veroorzaken aan tuinen. Dat moet gecompenseerd worden
Ik stuur m'n DRO op die zwerfkatten af
pi_56114728
Ik vermoed dat de meeste zelfbenoemde libertariërs ervoor pleiten die beesten af te schieten.
pi_56115569
Of ze gaan ze ontvoeren
Dierenasiel wil kat niet mee geven.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:38:08 #201
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56115647
Hebben jullie net Tineke Huizinga gezien bij Nova? Het huilen stond haar nader dan het lachen.
Een Nova journalist fikte haar gewoon af door alleen maar wat normale vragen te stellen over het OV chipsysteem. Zelfs Wijnand Duyvenkak voelde zich even machtig toen hij kon dreigen in het debatje in de kamer
pi_56117128
Rutte bij P&W zal wel gaan roepen dat we hier terug gaan naar het stenen tijdperk door dit kabinet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56117230
Wat een lul is Rutte ook. Die man probeert expres een recessie aan te praten voor electoraal gewin. Roep het maar hard genoeg, maak mensen onzeker, en de recessie komt er nog ook. Wat een klootzak, electoraal proberen te profiteren door ellende over het land proberen uit te storten.

En hij komt weer natuurlijk met een standaardriedel over het ontslagrecht...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56117311
"De regering moet maatregelen treffen tegen een recessie"

Hij legt het helaas niet uit maar het kan twee dingen betekenen:

1) het kabinet moet de koopkracht repareren ---> dat deed de VVD bij de vorige recessie ook niet.
2) hij verkeert in de illusie dat Nederland zich kan af sluiten van een mondiale recessie ---> Rutte moet maar terug naar de schoolbanken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:34:15 #205
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56117367
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een lul is Rutte ook. Die man probeert expres een recessie aan te praten voor electoraal gewin. Roep het maar hard genoeg, maak mensen onzeker, en de recessie komt er nog ook. Wat een klootzak, electoraal proberen te profiteren door ellende over het land proberen uit te storten.

post dat in het P&W topic, dan leert Golfer misschien ook nog wat
pi_56117611
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:34 schreef Aoristus het volgende:

[..]

post dat in het P&W topic, dan leert Golfer misschien ook nog wat
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat zo iemand in de politiek zit en P&W niet eens een kritische vraag stellen. "Het kabinet moet maatregelen treffen tegen de recessie". Zo'n uitspraak vraagt toch om een kritische vraag? Dat is net zo iets als roepen "Het kabinet moet maatregelen nemen tegen het slechte weer" of "het kabinet moet zorgen voor betere rookworsten". Je kunt als politici wel zoveel roepen. Maar nee, P&W vragen niet door en laten hem gewoon verder raaskallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:54:08 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56117924
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat zo iemand in de politiek zit en P&W niet eens een kritische vraag stellen. "Het kabinet moet maatregelen treffen tegen de recessie". Zo'n uitspraak vraagt toch om een kritische vraag? Dat is net zo iets als roepen "Het kabinet moet maatregelen nemen tegen het slechte weer" of "het kabinet moet zorgen voor betere rookworsten". Je kunt als politici wel zoveel roepen. Maar nee, P&W vragen niet door en laten hem gewoon verder raaskallen.
Daarom moet de staat van verwarring ook weer terug op televisie, dan leer je tenminste het weer weer op waarde te schatten, en wie weet, het nieuws ook
pi_56117939
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:38 schreef Aoristus het volgende:
Hebben jullie net Tineke Huizinga gezien bij Nova? Het huilen stond haar nader dan het lachen.
Een Nova journalist fikte haar gewoon af door alleen maar wat normale vragen te stellen over het OV chipsysteem. Zelfs Wijnand Duyvenkak voelde zich even machtig toen hij kon dreigen in het debatje in de kamer
Bij Tineke Huizinga moet ik altijd denken aan een (christelijke) kleuterjuf. En dan in debat met Wynand onze nationale nitwit. Soms lijkt de kamer op een aflevering van Knoop in je zakdoek. Je krijgt vooral veel medelijden .
pi_56117976
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
P&W vragen niet door en laten hem gewoon verder raaskallen.
Ik zweer het je ..ik zeg het al jaren... bah... rechtse media
pi_56118010
'De staat van verwarring' was een leuk programma. Vooral hoe de wat meer deuzige presentator (die met die bril) voortdurend afgezeken werd.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:58:20 #211
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118019
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bij Tineke Huizinga moet ik altijd denken aan een (christelijke) kleuterjuf. En dan in debat met Wynand onze nationale nitwit. Soms lijkt de kamer op een aflevering van Knoop in je zakdoek. Je krijgt vooral veel medelijden .
Prima toch? Dat maakt de staatshuishouding tenminste begrijpelijk voor iedereen. Dat is me best een flater van 150 mln waard hoor
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:59:31 #212
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118043
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
'De staat van verwarring' was een leuk programma. Vooral hoe de wat meer deuzige presentator (die met die bril) voortdurend afgezeken werd.
Heb jij het wel eens gezien ?

Ronald zijn vriendin woont bij mij in de straat. Dat maakt het de straat van verwarring, denk ik?
pi_56118044
Ik vind het wel een buitengewoon innovatief idee. Je neemt een kaart met daarop een chip en daarmee kun je dan reizen met het openbaar vervoer. Maar daar stopt het niet! Misschien kun je later met die kaart met daarop een chip zelfs wel in de supermarkt betalen, bijvoorbeeld. De toekomst is nu. Dat ze er niet eerder aan gedacht hebben. Kans van slagen? 100%.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:00:12 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118069
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:59 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het wel een buitengewoon innovatief idee. Je neemt een kaart met daarop een chip en daarmee kun je dan reizen met het openbaar vervoer. Maar daar stopt het niet! Misschien kun je later met die kaart met daarop een chip zelfs wel in de supermarkt betalen, bijvoorbeeld. De toekomst is nu. Dat ze er niet eerder aan gedacht hebben. Kans van slagen? 100%.
Daar hebben we toch al een chipknip voor? Dat is ook eerst mislukt en nu doet ie het ineens weer.
pi_56118075
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:58 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Prima toch? Dat maakt de staatshuishouding tenminste begrijpelijk voor iedereen. Dat is me best een flater van 150 mln waard hoor
Het (dreigend) falen van die hele OV chipknip is vooral heel lachwekkend. Dat is dan ook wel weer mooi .

Eerst bouw je dat hele systeem op, in ieder geval in Rotterdam, en dan blijkt het eigenlijk maar een onbetrouwbare ellende te zijn .
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:04:00 #216
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118126
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het (dreigend) falen van die hele OV chipknip is vooral heel lachwekkend. Dat is dan ook wel weer mooi .

Eerst bouw je dat hele systeem op, in ieder geval in Rotterdam, en dan blijkt het eigenlijk maar een onbetrouwbare ellende te zijn .
Dat wist iedereen. Op het moment dat je met droge ogen gaat beweren dat het een aanwinst is om met 2 verschillende niet-compatibele betaalmethoden te reizen binnen een stad, ben je gewoon een klootzak die geen knip voor zijn neus waard is. Ik hoop dat Mark van der Horst (VVD) dit leest.
Net als met stemmen, werkt het papier nog steeds het allerbest. Wat kost een stukje geperst karton met een reliëfje nou? Vast geen 150 mln ..
pi_56118139
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:59 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Heb jij het wel eens gezien ?

Ronald zijn vriendin woont bij mij in de straat. Dat maakt het de straat van verwarring, denk ik?
Ik keek het vrijwel altijd, maar het werd dan ook uitgezonden op een tijdstip dat de meeste mensen gaan slapen en ik de tv aanzet. Die aflevering met Yolanthe was leuk (en vooral hoe de bril haar probeerde te versieren ). Maar die met die oud-programmadirecteur van RTL4 was ook leuk ('we gaan een zelfanalyse maken').
pi_56118157
, .
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:06:55 #219
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118180
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:04 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik keek het vrijwel altijd, maar het werd dan ook uitgezonden op een tijdstip dat de meeste mensen gaan slapen en ik de tv aanzet. Die aflevering met Yolanthe was leuk (en vooral hoe de bril haar probeerde te versieren ). Maar die met die oud-programmadirecteur van RTL4 was ook leuk ('we gaan een zelfanalyse maken').
Laten we een vuist maken ! Als de publieke omroep dan toch zonodig moet hervormen, dan moet dat wel voor iedereen gelden. Een of andere klootzak van de ncrv heeft er voor gezorgd dat het weg moest
pi_56118204
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:04 schreef Aoristus het volgende:
Dat wist iedereen. Op het moment dat je met droge ogen gaat beweren dat het een aanwinst is om met 2 verschillende niet-compatibele betaalmethoden te reizen binnen een stad, ben je gewoon een klootzak die geen knip chip voor zijn neus waard is. Ik hoop dat Mark van der Horst (VVD) dit leest.
Net als met stemmen, werkt het papier nog steeds het allerbest. Wat kost een stukje geperst karton met een reliëfje nou? Vast geen 150 mln ..
De strippenkaart is blijkbaar te ouderwets en zorgt ervoor dat mensen niet met het OV gaan. Er is goed over nagedacht, dat is zeker .
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:09:43 #221
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118247
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De strippenkaart is blijkbaar te ouderwets en zorgt ervoor dat mensen niet met het OV gaan. Er is goed over nagedacht, dat is zeker .
Als je je gsm bij je chippies houdt, dan zijn ze ineens niets meer waard, hoor ik net bij P&W
pi_56118279
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:09 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Als je je gsm bij je chippies houdt, dan zijn ze ineens niets meer waard, hoor ik net bij P&W
Zou dat ook gelden voor haar hersens. Opmerkelijke vrouw.
pi_56118293
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:06 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Laten we een vuist maken ! Als de publieke omroep dan toch zonodig moet hervormen, dan moet dat wel voor iedereen gelden. Een of andere klootzak van de ncrv heeft er voor gezorgd dat het weg moest
De NCRV is de meest humorloze omroep die er bestaat, dus dat viel te verwachten. Erger is het dat er geen enkel programma is overgebleven waar ik om kan lachen. Ik bedoel, je bent behoorlijk triest als je de Rotterdamse SCH lookalike verkiest boven De staat van verwarring. 8)
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:12:39 #224
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118307
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zou dat ook gelden voor haar hersens. Opmerkelijke vrouw.
Zeker opmerkelijk. Dat wil ze ook graag zijn
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:13:29 #225
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118321
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:11 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

De NCRV is de meest humorloze omroep die er bestaat, dus dat viel te verwachten. Erger is het dat er geen enkel programma is overgebleven waar ik om kan lachen. Ik bedoel, je bent behoorlijk triest als je de Rotterdamse SCH lookalike verkiest boven De staat van verwarring.
Loek heet ie ofzo. Ben jij ook een televisie extremist?
pi_56118370
Ik bedoelde eigenlijk Paul de Leeuw.

Wat is een tv-extremist?
pi_56118372
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zeker opmerkelijk. Dat wil ze ook graag zijn
Dat lukt haar dan aardig. Ik dacht eerst dat ze een ernstige ziekte had vanwege haar broodmagere uiterlijkmaar ze bleek dus een schrijfster te zijn .
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:17:30 #228
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118410
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk Paul de Leeuw.

Wat is een tv-extremist?
gewoon, iemand die fundamtalistische gedachten heeft bij televisieprogramma's.
pi_56118414
Hm, m'n zus heeft m'n muist geleend en ik ben aangewezen op de tab. Wat zijn computers toch vreselijke apparaten.
pi_56118519
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hm, m'n zus heeft m'n muist geleend en ik ben aangewezen op de tab. Wat zijn computers toch vreselijke apparaten.
Of zussen. Zij heeft immers je muis.
pi_56118533
Nou ja, de meeste programma's zijn om te huilen zo slecht en als er dan eens een juweeltje tussen zit, verdwijnt het binnen een jaar terwijl de PO juist voor aparte programma's moet zorgen. In ernst, er is geen enkel programma waar ik eens goed voor ga zitten. Vroeger was er Met het mes op tafel, maar dat bestaat ook niet meer, dacht ik.
pi_56118603
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nou ja, de meeste programma's zijn om te huilen zo slecht en als er dan eens een juweeltje tussen zit, verdwijnt het binnen een jaar terwijl de PO juist voor aparte programma's moet zorgen. In ernst, er is geen enkel programma waar ik eens goed voor ga zitten. Vroeger was er Met het mes op tafel, maar dat bestaat ook niet meer, dacht ik.
Joost Prinsen zat deze week nog bij De wereld draait door. Volgens mij kwam er gewoon weer een nieuw seizoen aan.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:28:19 #233
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118620
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dat bestaat nog steeds hoor en Milou zingt nog steeds vals
pi_56118634
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Of zussen. Zij heeft immers je muis.
Ze is duivels.
pi_56118680
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:28 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat bestaat nog steeds hoor en Milou zingt nog steeds vals
Echt? Briljant. Is de verlopen pianist er nog steeds?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:32:17 #236
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118707
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:31 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Echt? Briljant. Is de verlopen pianist er nog steeds?
denk het wel ja. Volgens mij was het laatst nog.
pi_56118785
Joost is een onderschat talent. Er zijn maar weinig presentators waar je je zo vreselijk aan kan ergeren maar die er tegelijkertijd voor zorgen dat je juist daarom naar een programma kijkt. En vergeet zijn sketches voor Klokhuis niet.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:37:23 #238
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56118826
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
Joost is een onderschat talent. Er zijn maar weinig presentators waar je je zo vreselijk aan kan ergeren maar die er tegelijkertijd voor zorgen dat je juist daarom naar een programma kijkt. En vergeet zijn sketches voor Klokhuis niet.
Hahaha, hij had een leeftijdsgenoot een keer bij zich, voor het goede doel ofzo, die speelde met hem theater in de jaren 70 ofzo. Zegt ie ineens zoiets als: Zoals vroeger bij het afscheid nemen in het hotel: vind u het goed als ik aan u denk bij het masturberen?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:06:14 #239
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56119380
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:29 schreef Klopkoek het volgende:

Als Balkenende zegt dat er geen recessie komt, dan komt 'ie er niet, tenzij Rutte zegt van wel.
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 07:01:31 #240
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56120988
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 01:06 schreef Gabry het volgende:
Als Balkenende zegt dat er geen recessie komt, dan komt 'ie er niet, tenzij Rutte zegt van wel.
Alles wat Balkenende heeft gezegd in zijn vier kabinetten is waar gebleken!*

* Deze uitspraak is niet correct.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 07:10:14 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56121016
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 januari 2008 @ 07:58:58 #242
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56121223
moggel
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:50:59 #243
Stranger than fiction
pi_56121651
pi_56122176
bochel
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 09:52:45 #245
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56122564
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:28 schreef Autodidact het volgende:
bochel
Carpe Libertatem
pi_56122567
quote:

[..]

Dat verklaart een hoop, vanaf de wieg al geleerd dat "rechts" slecht is.

Als je in de pubertijd komt zal je wel bijdraaien, ga je je afzetten tegen je ouders enzo
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 09:56:44 #247
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56122644

Carpe Libertatem
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:00:47 #248
Stranger than fiction
pi_56122719
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
pi_56122772
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 07:58 schreef Aoristus het volgende:
moggel
Mensen die dit zeggen mogen per direct tegen de muur.
pi_56122818
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je in de pubertijd komt zal je wel bijdraaien, ga je je afzetten tegen je ouders enzo
Dat werkt om de één of andere reden alleen andersom. Rechts opgevoede kinderen willen nog weleens in een kraakpand terecht komen. Andersom gebeurt pas op veel latere leeftijd.
pi_56122860
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
Niet zo klagen. Mijn scrollknopje is stuk terwijl ik net een nieuwe feature had ingesteld
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 10:20:42 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56123125
Mensen die hun naam niet zeggen als ze je bellen!
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:21:07 #253
Stranger than fiction
pi_56123133
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:22:38 #254
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56123182
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Mensen die hun naam niet zeggen als ze je bellen!
Krakers?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:25:02 #255
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56123231
Seksrel Bregje door sms'je in EO-programma
quote:
De 19-jarige deelneemster Bregje, die in de aflevering van afgelopen dinsdag trots zei dat ze met meer dan vijftig jongens het bed te hebben gedeeld,
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:28:43 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56123306
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:29:01 #257
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56123310
quote:
Ze heeft smerige, denigrerende, respectloze dingen over zich heen gekregen”,
Zaad van 50 jongens in haar mond, bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 10:31:56 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56123372
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef Reya het volgende:
Krakers?
Nee
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:34:32 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56123425
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach ga toch weg. Ik weet gewoon uitstekend wie de graaiers en onderdrukkers zijn. Rechts verzint altijd wel een excuus om te graaien, is het de ene keer omdat 'arme mensen nu eenmaal dom zijn' de andere keer 'moeten arme mensen gewoon van hun luie reet af komen'

Tsja.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 10:37:45 #260
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56123495
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach ga toch weg. Ik weet gewoon uitstekend wie de graaiers en onderdrukkers zijn. Rechts verzint altijd wel een excuus om te graaien, is het de ene keer omdat 'arme mensen nu eenmaal dom zijn' de andere keer 'moeten arme mensen gewoon van hun luie reet af komen'

Tsja.
Mag je eigenlijk al stemmen?
Carpe Libertatem
pi_56123553
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tsja.

Ben je ook lekker voorspelbaar
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:41:04 #262
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56123572
Geen 'gratis' schoolboeken dit jaar
Goh, schoolboeken kosten geen 300 euro
'PvdA-staatssecretaris sponsort eigen partij'

Ik heb het wel weer gezien voor vandaag. Alweer PvdA schandalen en loze beloftes. Eigenlijk zouden ze voor al hun wandaden aangeklaagd moeten kunnen worden.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:46:23 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56123700
quote:
Ophef over column Barnevels raadslid
16-01-2008 09:50 | Van onze correspondent
BARNEVELD - In Barneveld is ophef ontstaan over een oudejaarscolumn van Pro’98-fractievoorzitter mevrouw M. Rosbergen. Zij roept daarin op tot een „krachtige samenwerking van progressieve partijen.” Reden voor de oproep is „dat Barneveld steeds meer een reformatorisch dorp wordt.”

De column is in december gepubliceerd op de website van Pro’98, een plaatselijk samenwerkingsverband van Pro Barneveld, PvdA en D66. Rosbergen schrijft daarin: „Het lijkt er sterk op dat de groei van de SGP gestaag zal doorzetten in Barneveld en dat is iets waar we ons op moeten voorbereiden. Deze groep Barnevelders kenmerkt zich door hun sterke onderlinge band met elkaar en de kerk. Daarom krijgen die groepen zoveel voor elkaar.” Als voorbeelden noemt ze de bouw van twee grote kerken en de snelle komst van het reformatorische Witsiuscollege.

Bijna een maand na dato zijn haar opmerkingen opgepikt door de Barneveldse Krant, die gisteren uitpakte met de kop ”Pro’98 vreest ’refodorp’ Barneveld”. Volgens het artikel merkte Rosbergen desgevraagd op dat ze bang is dat de gestage groei van de SGP uiteindelijk consequenties zal hebben voor het openbaar bestuur. Daarmee duidt ze op zondagsopenstellingen.

SGP-fractievoorzitter G. S. Schotanus zegt zich niet te herkennen in het beeld dat Rosbergen oproept. Hij wijst erop dat de SGP bij de laatste verkiezingen slechts 27 stemmen meer had dan de keer ervoor. Hij vindt de vrees van Rosbergen voor een toenemende reformatorische invloed in Barneveld op grond van de bouw van twee kerken en een school „niet gegrond.”

In een reactie zegt Rosbergen zich te verbazen over de ophef. „Het woord ”bang” heb ik niet gebruikt. Ik heb slechts zaken geconstateerd. Wat mij is opgevallen is dat bijvoorbeeld het Witsiuscollege door gezamenlijk optreden vrij vlot geregeld was.” Wat haar betreft gaat het om een inmiddels oude column. „De aanleiding was dat er tijdens de gemeenteraadsvergadering in december maar een kleine meerderheid voor het theater stemde.”

Schotanus noemt Rosbergens column stigmatiserend. „Ze neemt hem niet terug. Wat ze doet, is een groep die bij een bepaalde kerkelijke denominatie hoort, wegzetten alsof die zaken sneller kan regelen. Wij moeten ons ook aan de wettelijke richtlijnen houden, net als wie dan ook.”
Over moslims mag je alles zeggen, over gerefo's niet. Goed dat iemand er wat tegen durft te doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56123721
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:29 schreef Gabry het volgende:

[..]

Zaad van 50 jongens in haar mond, bijvoorbeeld.
Mijn zaad is niet denigrerend en zeker respectvol.
pi_56123987
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:51 schreef Chewie het volgende:
Best een topic met potentie. Beetje jammer dat TS weer de kant op gaat van de corporatie's zijn "evil" en beheersen de overheid.
. Sorry Chewie, en dan kom ik met mijn baggeropmerking. Nou, eerst mag TS wel wat aan zijn zinnen en alinea's doen.
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 10:59:29 #266
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56124076
Carpe Libertatem
pi_56124156
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

. Sorry Chewie, en dan kom ik met mijn baggeropmerking.
Met zo'n opmerking verdien je ook wel een ban eigenlijk

Zelfs voor de SC is dat ongepast
quote:
Nou, eerst mag TS wel wat aan zijn zinnen en alinea's doen.
Dat staat buiten kijf
pi_56124219
Hoe zuur en hoe zichtbaar de rancune wil je het hebben? "Helemaal zinloos is het om de Olympische Spelen in China te boycotten, zoals nu door een niet zo erg succesvolle cabaretier wordt gepropageerd."
pi_56124328
quote:
Toevallig een stukje van die aflevering gezien en ik vroeg me toch echt af welke 50 jongens zo wanhopig waren.
pi_56124353
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Toevallig een stukje van die aflevering gezien en ik vroeg me toch echt af welke 50 jongens zo wanhopig waren.
Gezien de foto's zou ik het er wel op kunnen.
pi_56124368
Is ze zo verkeerd dan?
pi_56124503
quote:
More than 100 people are under investigation and several government officials have been detained or removed from office in central China after a dispute in early January in which a group of city officials beat a bystander to death.

The government investigation, which was reported by state-run news outlets here, was touched off by bloggers in China who were outraged that a 41-year-old man had been fatally beaten while trying to use his cellphone to photograph a dispute between villagers and city inspectors.
http://www.nytimes.com/2008/01/18/world/asia/18china.html?_r=2&oref=slogin&oref=slogin

Goed.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:40:00 #273
Stranger than fiction
pi_56125231
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

zoals ik dinsdag al zei is ze te dom om te poepen en gezegend met een flink minderwaardigheidscomplex. Bovendien heeft ze echt een heel lelijke bek wanneer ze lacht of m opendoet.

Type kapster.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:40:51 #274
Stranger than fiction
pi_56125260
pi_56125329
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

zoals ik dinsdag al zei is ze te dom om te poepen en gezegend met een flink minderwaardigheidscomplex.
En het probleem is
quote:
Bovendien heeft ze echt een heel lelijke bek wanneer ze lacht of m opendoet.
Die hoeft ze ook alleen maar open te doen om wat te ontvangen

Komt er nog een nieuwe mod trouwens?
pi_56125349
Och, och... lelijk is ze niet.
pi_56125459
Arie, die is pas lelijk! Lijkt wel op een mongooltje met een taakstraf.
pi_56125688
quote:
De 22-jarige Lily Allen (...) zwanger van haar eerste kind dat ze samen met Chemical Brother Ed Simons (37) had verwekt (...) rookte tijdens haar zwangerschap een pakje sigaretten per dag
Kettingrookster Lilly Allen krijgt miskraam
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:54:32 #279
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56125694
Wie kijkt er uberhaupt naar dat programma?
pi_56125815
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:54 schreef Reya het volgende:
Wie kijkt er uberhaupt naar dat programma?
Rock_de_Braziliaan.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:05:52 #281
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56126220
Ik ga vanmiddag poolen./
pi_56127014
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:41 schreef Gabry het volgende:

Ik heb het wel weer gezien voor vandaag. Alweer PvdA schandalen en loze beloftes. Eigenlijk zouden ze voor al hun wandaden aangeklaagd moeten kunnen worden.
Tjaaa. dat heb je met die zgn rechtsstaten..
Nee,... dan hadden Stalin en Mussolini het beter opgelost... die konden wel die socialisten 'uitschakelen' ...
pi_56127031
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:14 schreef Monidique het volgende:
Ik ga vanmiddag poolen./
met balls, I presume ?
niet met cars en swimmingsuites?
pi_56127075
Stalin kon de socialisten uitschakelen.
pi_56127280
AEL komt met tegenfilm op Wilders

Je zou toch zeggen dat de AEL en Wilders in een ander tijdperk leven. Tegenwoordig zie je dit soort filmpjes elke dag op youtube en dat soort sites verschijnen. Qua inhoud dus niets nieuws onder de zon. Waarom zou de Oemma wel in de fik vliegen om deze film, als het bij die youtube films niet zo gaat?
pi_56127556
Bobby Fischer is dood
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:05:16 #288
Stranger than fiction
pi_56127617
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:43 schreef Chewie het volgende:

Komt er nog een nieuwe mod trouwens?
voorlopig niet.
pi_56128046
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

zoals ik dinsdag al zei is ze te dom om te poepen en gezegend met een flink minderwaardigheidscomplex. Bovendien heeft ze echt een heel lelijke bek wanneer ze lacht of m opendoet.

Type kapster.
Dat dus. Ik ga de NSFW foto's hier niet bekijken, maar in die serie was voornamelijk haar gezicht in beeld en dat was nou niet echt charmant.
pi_56130049

http://www.loljesus.com/

Solly, ik zal niet meer kwetsen.
pi_56130187
http://www.telegraaf.nl/b(...)eden_EU__.html?p=2,1

1. Totaal hypocriet. De positie van de Kopten is niet om naar huis te schrijven.
2. Stop eens met het opblazen van dingen, dan neemt de "islamofobie" vast en zeker wel af.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:51:55 #292
Stranger than fiction
pi_56130504
Hoe kan ik er achterkomen welke internetprovider mijn schoonzus heeft in haar studentenhuis zonder dat ik daarvoor haar huisbaas hoef te bellen? Voor de goede orde ik kan (ook) niet in de router komen om de instellingen te bekijken.
pi_56130552
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe kan ik er achterkomen welke internetprovider mijn schoonzus heeft in haar studentenhuis zonder dat ik daarvoor haar huisbaas hoef te bellen? Voor de goede orde ik kan (ook) niet in de router komen om de instellingen te bekijken.
probeer eens start>uitvoeren> command > ipconfig?
pi_56130567
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:51 schreef Autodidact het volgende:
AEL komt met tegenfilm op Wilders

Je zou toch zeggen dat de AEL en Wilders in een ander tijdperk leven. Tegenwoordig zie je dit soort filmpjes elke dag op youtube en dat soort sites verschijnen. Qua inhoud dus niets nieuws onder de zon. Waarom zou de Oemma wel in de fik vliegen om deze film, als het bij die youtube films niet zo gaat?
Omdat (invloed)rijke extremisten in het midden-oosten door die Wildersfilm de "dreiging" die van het Westen uitgaat een religieuze dimensie kunnen geven en daardoor mensen kunnen mobiliseren.
pi_56130577
quote:
De voornaamste oppositiebeweging, de Moslim Broederschap, reageerde instemmend op de resolutie van het EP. Een parlementariër en voorman van de broederschap, Hussein Mohammed Ibrahim, zei dat „mensenrechten een internationale taal zijn geworden”. Wanneer het EP spreekt over marteling in Egypte of over processen voor militaire tribunalen, dan spreekt het over echte dingen die hier echt gebeuren, aldus Hussein Mohammed Ibrahim.
Bien étonnés de se trouver ensemble...
pi_56130614
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De domeinnaam opzoeken die bij het ipadres van het internetabbo hoort, dat is bijna altijd de domeinnaam van de provider.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 18-01-2008 15:00:28 ]
pi_56130718
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:54 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Omdat (invloed)rijke extremisten in het midden-oosten door die Wildersfilm de "dreiging" die van het Westen uitgaat een religieuze dimensie kunnen geven en daardoor mensen kunnen mobiliseren.
Hoezo? Antimoslimfilms zijn er genoeg op het internet.
pi_56130751
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hoezo? Antimoslimfilms zijn er genoeg op het internet.
Ja, maar die zijn niet gemaakt door politici of anderen die een volk vertegenwoordigen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:59:33 #299
Stranger than fiction
pi_56130753
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:55 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De domeinnaam opzoeken die bij het ipadres van het internetabbo hoort, dat is bijna altijd het domeinnaam van de provider.
Thnx!
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

probeer eens start>uitvoeren> command > ipconfig?
Thnx!

Ik kwam deze ook net tegen: http://www.ip-adress.com/
pi_56131021
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:59 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn niet gemaakt door politici of anderen die een volk vertegenwoordigen.
Maar waarom vliegt de Oemma niet in de fik bij de film van bijvoorbeeld Dawkins, die niet alleen de islam afkraakt, maar het hele domein dat religie heet?

(zie The Root of All Evil)

Die hysterie. Zou het een groepspsychologie zijn, of een cultureel iets, een soort pavolvreactie, of weet ik veel? Ik snap er in ieder geval niks van.
pi_56131346
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Maar waarom vliegt de Oemma niet in de fik bij de film van bijvoorbeeld Dawkins, die niet alleen de islam afkraakt, maar het hele domein dat religie heet?

(zie The Root of All Evil)

Die hysterie. Zou het een groepspsychologie zijn, of een cultureel iets, een soort pavolvreactie, of weet ik veel? Ik snap er in ieder geval niks van.
Bij een documentaire waarbij alle religies worden afgekraakt is het natuurlijk lastig om deze te classificeren als 'een aanval van het Westen op de Islam' aangezien ook een wezenlijk deel van de Westerse cultuur wordt 'aangevallen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')