abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56027275
Oud Hollands gezegde

game on!

Vorige topic:

Fok! Dieetclub deel 222 - met steeds meer Evy-fans

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 14 januari 2008 @ 17:05:38 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56027308
Kom ik ook weer inhaken, is meteen het topic vol
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56027323
dus... :

ik heb wel goed nieuws

want voor mij ligt de brief, waarmee ik ben TOEGELATEN TOT DE UNIVERSITEIT VAN NIJMEGEN!!!!!!

Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica, studie Inforamatiekunde :

1 februari mag ik beginnen
Ja doei.
pi_56027342
hardlopen verplaats ik even naar morgenochtend ben dus nét thuis, en alleen hardlopen hier in het (schemer)donker doe k niet (mag ook niet van ) in het park..

maar, dan morgen écht les 4 (had er écht zin in )
Ja doei.
pi_56027368
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
hardlopen verplaats ik even naar morgenochtend ben dus nét thuis, en alleen hardlopen hier in het (schemer)donker doe k niet (mag ook niet van ) in het park..

maar, dan morgen écht les 4 (had er écht zin in )
Les 4 is trouwens hetzelfde als les 3
En gefeliciteerd gaan we misschien toch gebouwen delen
pi_56027454
dank je

kunnen we gezellig eens samen lunchen als het eten daar te betalen en te vreten is.. maar eigen lunchpakketje mag natuurlijk ook (goedkoper )
Ja doei.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:12:23 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_56027465
terugvreetpost
disclaimer
pi_56027514
Ja doei.
pi_56027553
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
dank je

kunnen we gezellig eens samen lunchen als het eten daar te betalen en te vreten is.. maar eigen lunchpakketje mag natuurlijk ook (goedkoper )
Bij de han in de kantine is het wel redelijk goedkoop vind ik maar niet het allergezondste
pi_56027598
Oh MoBlo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56027677
geweldig Moblo

ik ga volgende week woensdag trouwjurken passen
pi_56027681
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Bij de han in de kantine is het wel redelijk goedkoop vind ik maar niet het allergezondste
moet je ook niet van een (school) kantine verwachten, maar meestal hebben ze wel bruine broodjes en iets van smeerkaas (vaak zilverkuipje ofzo) neem ik aan

zal eens kijken hoe of wat als ik er écht mag zin
Ja doei.
pi_56027726
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:18 schreef Isabeau het volgende:
Oh MoBlo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!
dank
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:22 schreef octopussy het volgende:
geweldig Moblo

en nogmaals dank

en tooooooooooooooooooooooooooooooooooof we willen wel foto's
Ja doei.
pi_56027791
GEfeliciteerd MoBlo

en nog even mijn eigen puntje afmaken:
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik ben nooit meer dan die paar kilo die mijn weegschaal schommelt 'aangekomen'
En ik ben inderdaad langer bezig maar echt serieus 3 jaar nu
Schommelt jouw weegschaal dan 4,5kg? -> Fok! Dieetclub deel 41
En tenzij je na die posts nog weer 10kg bent aangekomen ben je dus de afgelopen 3 jaar 18kg afgevallen, niet 30kg.
Leuk he, fok
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 17:29:02 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56027807
MoBlo, goed gedaan joh, gefeliciteerd

Ik neem aan dat de test dus meeviel Lekker dat je het meteen al te horen hebt gekregen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56027810
omearos.. kappen nou..

*zucht* kunnen we er niet gewoon over ophouden

*grom*
Ja doei.
pi_56027819
afvallen hoezee

en, laten we het gezellig houden!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56027840
ja, de weegschaal gaf wéér minder aan hier gaat goed
Ja doei.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:31:46 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_56027859
discussies niet toegestaan ende censuur
disclaimer
pi_56027879
MoBlo, gaaf!!
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:22 schreef octopussy het volgende:
[knip]

Octo, wat gaaf!

Ik heb nog ruzie met Otto over mijn bestelling...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56027902
Ik stop er nu gewoon mee, was meer om Miss_S te laten zien dat ze wel een keer schommelt. Verder blijf ik erbij dat ze goed bezig was en is , maar ze moet het niet mooier maken dan het is. Het is voor iedereen moeilijk, ook voor haar, en dat is geen schande.

Het was dus niet als aanval of gemeen bedoeld, excuses als het zo overkwam
pi_56027917
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
discussies niet toegestaan ende censuur

Lief zijn
***Levi was here***
pi_56027951
hč gets.. dat hoeft nu ook weer niet Levi
Ja doei.
pi_56027964
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
omearos.. kappen nou..

*zucht* kunnen we er niet gewoon over ophouden

*grom*
Jij vond me toch ook ooit eens erg interessant
Maar misschien moeten we echt eens een keer samen lunchen

En ik ben van boven de 100 naar nu 71 afgevallen dus dat zit redelijk dicht bij 30 kilo afgevallen, en of ik er nu 100 jaar over doe of 10 maakt me weinig uit
  maandag 14 januari 2008 @ 17:35:37 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_56027971
Ja, alles moet gezellig zijn, want dikke mensen zijn altijd gezellig en domsig en anders zouden we zomaar ons imago om zeep helpen
disclaimer
pi_56027975
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
hč gets.. dat hoeft nu ook weer niet Levi
Levi is in een lieve bui
en haar eigen avatar weer, kan mijn eigen posts steeds niet vinden.
***Levi was here***
pi_56027982
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:33 schreef omearos het volgende:
Ik stop er nu gewoon mee, was meer om Miss_S te laten zien dat ze wel een keer schommelt. Verder blijf ik erbij dat ze goed bezig was en is , maar ze moet het niet mooier maken dan het is. Het is voor iedereen moeilijk, ook voor haar, en dat is geen schande.

Het was dus niet als aanval of gemeen bedoeld, excuses als het zo overkwam
Nou dan nog ff voor jouw info, ja mijn weegschaal schommelt zoveel.
Woog gister ook 3,5 meer dan vandaag, ligt net wat ik gegeten heb en hoeveel ik gedronken heb.
pi_56028052
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nou dan nog ff voor jouw info, ja mijn weegschaal schommelt zoveel.
Woog gister ook 3,5 meer dan vandaag, ligt net wat ik gegeten heb en hoeveel ik gedronken heb.
Als ik laat naar bed ga en ik drink nog tot zo laat dan ben ik de volgende dag ook zwaarder
pi_56028086
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij vond me toch ook ooit eens erg interessant
Maar misschien moeten we echt eens een keer samen lunchen

En ik ben van boven de 100 naar nu 71 afgevallen dus dat zit redelijk dicht bij 30 kilo afgevallen, en of ik er nu 100 jaar over doe of 10 maakt me weinig uit
ja, hé, wil je nou dat ik aardig doe of niet zeg

ik heb de discussie in het topic hiervoor maar gewoon overgeslagen *scan: ruzie ruzie ruzie* he! Topic vol!

ik vind het erg overdreven van omearos (en obsessief) om meer dan 150 topics (4 jaar) terug te graven naar wat iemand ooit gezegd heeft nu is nu, en we hebben maar met je (soms wat rare manier van empathie in onze ogen) te leven..

en nou ja.. ik heb gewoon geen zin meer in oeverloze discussies, want wij gaan het niet anders zien, en jij ook niet dus dan kunnen we toch gewoon voor waar aannemen, dat we allemaal achter ons eigen standpunt staan, en daar niet vanaf te brengen zijn

dus, gezellig, als ik in Nijmegen zit, gaan we eens lunchen, kijken of we écht zo erg zijn
Ja doei.
pi_56028103
Goedendag.
Wat een plaatjes smilies en dingen alweer in dit topic, doet gewoon pijn aan mijn ogen
Net een glas melk op, omdat ik van de eetmeter nog vet en eiwit moest eten, maar eigenlijk vind ik melk helemaal niet lekker

Heeft er iemand een chocolademelkrecept met cacao en zonder suiker?
pi_56028111
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb de discussie in het topic hiervoor maar gewoon overgeslagen *scan: ruzie ruzie ruzie* he! Topic vol!

ik vind het erg overdreven van omearos (en obsessief) om meer dan 150 topics (4 jaar) terug te graven naar wat iemand ooit gezegd heeft nu is nu, en we hebben maar met je (soms wat rare manier van empathie in onze ogen) te leven..

en nou ja.. ik heb gewoon geen zin meer in oeverloze discussies, want wij gaan het niet anders zien, en jij ook niet dus dan kunnen we toch gewoon voor waar aannemen, dat we allemaal achter ons eigen standpunt staan, en daar niet vanaf te brengen zijn

dus, gezellig, als ik in Nijmegen zit, gaan we eens lunchen, kijken of we écht zo erg zijn
Volgens mij zijn we best een beetje erg

En ja ik vond het ook overdreven om 4 jaar terug te graven maar ach je moet iets als je niets te doen hebt
pi_56028142
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:42 schreef freecell het volgende:
Goedendag.
Wat een plaatjes smilies en dingen alweer in dit topic, doet gewoon pijn aan mijn ogen
Net een glas melk op, omdat ik van de eetmeter nog vet en eiwit moest eten, maar eigenlijk vind ik melk helemaal niet lekker

Plaats ik een keer een vrolijk plaatje... is 't meteen te veel?
***Levi was here***
pi_56028163
quote:
Goedendag.

cacao, aanmaken met een kléín beetje koffiemelk (zodat het een prutje wordt) en dan aanlengen met gekookte/warme melk
Ja doei.
pi_56028254
Gefeliciteerd MoBlo! Heel goed zeg!

Ik heb nog wat moeite om de knop weer om te zetten na de kerstvakantie vol snacks... hopelijk lukt het me toch binnenkort!
pi_56028326
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:44 schreef Levitation het volgende:

[..]

Plaats ik een keer een vrolijk plaatje... is 't meteen te veel?
Hippie plaatjes kan ik best aan, maar incombinatie met een stuk of 60 jompelsmilies is het wat veel
pi_56028327
quote:
Je kan de suiker ook vervangen door zoetstof, maar dan zou ik er wel genoeg ingooien ... en de melk niet te warm maken, zoetstoffen houden het meestal niet vol bij hoge temperaturen , dan gaan ze reageren/ontleden/whatever en verdwijnt het smaakje ... met suiker blijft het wel het lekkerst!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56028340
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

cacao, aanmaken met een kléín beetje koffiemelk (zodat het een prutje wordt) en dan aanlengen met gekookte/warme melk
Gewoon zonder suiker?
Ik ga het testen vanavond!
pi_56028483
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:53 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Je kan de suiker ook vervangen door zoetstof, maar dan zou ik er wel genoeg ingooien ... en de melk niet te warm maken, zoetstoffen houden het meestal niet vol bij hoge temperaturen , dan gaan ze reageren/ontleden/whatever en verdwijnt het smaakje ... met suiker blijft het wel het lekkerst!
Gelukkig pas bij 180 graden en ik denk niet dat zij haar melk zo heet krijgt...
***Levi was here***
pi_56028527
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:54 schreef freecell het volgende:

[..]

Gewoon zonder suiker?
Ik ga het testen vanavond!
de koffiemelk maakt het wat romiger

mij hoor je niet écht klagen iig
Ja doei.
pi_56028595
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gelukkig pas bij 180 graden en ik denk niet dat zij haar melk zo heet krijgt...
Oh ja ... dat was ik weer even vergeten, melk kookt dan allang . Wist alleen nog dat je dr geen cake mee kon bakken, omdat je dan allerlei andere stoffen kreeg en de smaak weg ging
pi_56028948
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik keek of ik kon vinden wanneer Miss_S was begonnen (nog voor zij had gezegd), was meer toeval dat ik daarop stuitte. En daarmee kwam voor mij een moeilijk punt naar voren.

Ik begin gewoon steeds minder geneigd te zijn om te melden als ik weer ben aangekomen. Men roept wel dat het niet erg is, maar verdoezelt wel eigen schommelingen of meldt het pas als ze weer zijn afgevallen. Ik kwam het van Miss_S toevallig tegen, maar als het iemand anders was die dat beweerde zou ik ook zo hebben gereageerd. Het lijkt wel of het not done is om aan te komen, je mag alleen meedoen als je gelijk blijft og afvalt. Dat is iig hoe ik het momenteel ervaar, en daar voel ik me allesbehalve prettig bij.

Miss_S, excuses dat ik jou eruit heb gepikt.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:29:20 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_56029083
Omearos, ik kan je met trots melden dat ik 11 kilo ben aangekomen sinds ik me voor het eerst hier meldde
disclaimer
pi_56029774
aankomen is niet zo erg als je daarna maar verder gaat
en niet 20 kilo in een maand met een dieet afvalt en daarna weer 30 bij komt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 19:04:47 #44
13151 crew  Rewimo
pi_56029996
20 kilo in een maand

Ik moet aan de leesbril
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 januari 2008 @ 19:06:02 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_56030043
rewimo wordt oud
disclaimer
  maandag 14 januari 2008 @ 19:07:02 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_56030068
Ik zou er voor tekenen, 20 kilo in een maand, maar dat heeft voornaleijk te maken met mijn luiheidsfactor en gebrek aan discipline
disclaimer
  Licht Ontvlambaar maandag 14 januari 2008 @ 19:15:01 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56030260
Ik ben van de 27 kilo die ik sinds april 2005 ben afgevallen, nu weer 7 kilo aangekomen... En ik weet precies waaraan het ligt, dus het zou een eitje moeten zijn om ze weer kwijt te raken
pi_56030616
TVP.....
pi_56031798
Moblo, gefeliciteerd!!!!!

Hardstikke goed joh!!!!

en octo, gaaf hoor, ben benieuwd of je wat kan vinden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56032997
De chocolademelk is zonder suiker prima te drinken Bedankt voor de tip.
Stuk beter dan gewone melk!
pi_56033331
En laat ik maar niet over aankomen praten, heb toch behoorlijk gejojo'ed in de afgelopen jaren Omearos, het is nu eenmaal makkelijker om te zeggen dat alles geweldig gaat (afvallen dus) dan om hier te komen vertellen dat het kut gaat en je aankomt. Daarom denk ik dat je dat laatste veel minder leest, maar ik denk wel dat (bijna) iedereen hier wel ervaring heeft met goed afvallen en dan toch alles of heel veel weer terug aankomen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56033708
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:06 schreef Isabeau het volgende:
En laat ik maar niet over aankomen praten, heb toch behoorlijk gejojo'ed in de afgelopen jaren Omearos, het is nu eenmaal makkelijker om te zeggen dat alles geweldig gaat (afvallen dus) dan om hier te komen vertellen dat het kut gaat en je aankomt. Daarom denk ik dat je dat laatste veel minder leest, maar ik denk wel dat (bijna) iedereen hier wel ervaring heeft met goed afvallen en dan toch alles of heel veel weer terug aankomen
Maar het is wel belangrijk om eerlijk tegen jezelf te zijn heb ik gemerkt. Zoals nadat ik ziek was geweest en 2 kilo was aangekomen en daarna ook weer ben aangekomen (wat natuurlijk niet gek is) heb ik dat wel gewoon steeds in het lijstje ingevuld.
pi_56034761
Het is maar net wat je motiverend vind. Ik persoonlijk word niet gemotiveerd door een hoger gewicht in het lijstje te zien. Dan update ik liever niet en ga pas weer in het lijstje als ik weer lichter ben.

Het is niet zo dat je zelf niet merkt dat je aankomt. Bij mij was het dan echt een neerwaardse spiraal. Vreetbuien en depressieve buien omdat je weer zo uitzichtsloos bezig bent. Dan kom je weer extra aan en dat versterkt die buien dan weer.
pi_56034958
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:57 schreef octopussy het volgende:
Het is maar net wat je motiverend vind. Ik persoonlijk word niet gemotiveerd door een hoger gewicht in het lijstje te zien. Dan update ik liever niet en ga pas weer in het lijstje als ik weer lichter ben.

Het is niet zo dat je zelf niet merkt dat je aankomt. Bij mij was het dan echt een neerwaardse spiraal. Vreetbuien en depressieve buien omdat je weer zo uitzichtsloos bezig bent. Dan kom je weer extra aan en dat versterkt die buien dan weer.
Maar als je er dan uitkomt dan kan je er later wel juist motivatie uitputten
pi_56035177
Dan moet je er wel uitkomen. Het is ook voor een groot deel psychisch, dat maakt het extra moeilijk.
Overigens put ik nu motivatie uit het feit dat ik steeds beter in mijn vel ga zitten. Vergis je niet: ik heb ook een knop om moeten zetten. Ik moet bijvoorbeeld van ALLES met suiker afblijven. De verleiding is voor jou net zo groot als voor mij. Wat dat betreft ben ik net zo goed mijn hele leven op dieet.
pi_56035342
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef octopussy het volgende:
Dan moet je er wel uitkomen. Het is ook voor een groot deel psychisch, dat maakt het extra moeilijk.
Overigens put ik nu motivatie uit het feit dat ik steeds beter in mijn vel ga zitten. Vergis je niet: ik heb ook een knop om moeten zetten. Ik moet bijvoorbeeld van ALLES met suiker afblijven. De verleiding is voor jou net zo groot als voor mij. Wat dat betreft ben ik net zo goed mijn hele leven op dieet.
Behalve dat jij het niet kan eten en wij wel dus minder een stok achter de deur hebben...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:17:51 #57
13151 crew  Rewimo
pi_56035376
Ik schommel nog altijd tussen de 96,5 en de 99. Het heeft weinig zin om dat steeds te updaten, omdat het per dag soms wel 2 kilo scheelt die er dan de volgende dag weer aan of af zijn Ik heb dus besloten alleen te updaten als ik ooit nog eens onder die 96,5 kom
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:18:38 #58
13151 crew  Rewimo
pi_56035412
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:16 schreef Miss_S het volgende:
Behalve dat jij het niet kan eten en wij wel dus minder een stok achter de deur hebben...
Dat maakt de verleiding čcht niet minder hoor
pi_56035513
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee? of je lichaam het niet kan verdragen als je iets eet of dat je lichaam niets laat merken.
Lijkt me toch dat dat de verleiding minder maakt....
pi_56035561
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ook niet anders? Niet meer of minder, maar anders?

Als ik grieperig ben krijg ik altijd een enorme behoefte aan chocola, als ik dat dan eet, word ik heel misselijk. Daarbij word je dik van chocola. Ik eet dus geen chocola als ik ziek ben, omdát ik weet dat ik er beroerd van word. Dat is echt wel een extra stimulans.

Maar daarmee is jullie situatie dus niet vergelijkbaar? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen allemaal, sorry als het een rare vraag is.
pi_56035603
Ik kan best een handje m&m's eten of een chocolademuffin of een glas cola. Alleen ben ik dan binnen een halfuur ziek. De 'afstraffing' vind dus sneller plaats (en niet pas wanneer je aankomt). Maar muffins smaken/ruiken nog net zo lekker als voorheen hoor....

Maar het is een extra stok achter de deur ja. Ik heb niets voor niets voor dit type operatie gekozen, want je laat het wel uit je hoofd om iets te eten waar je snel ziek van wordt.
pi_56035666
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:24 schreef octopussy het volgende:
Ik kan best een handje m&m's eten of een chocolademuffin of een glas cola. Alleen ben ik dan binnen een halfuur ziek. De 'afstraffing' vind dus sneller plaats (en niet pas wanneer je aankomt). Maar muffins smaken/ruiken nog net zo lekker als voorheen hoor....
En dat je er ziek van word doet niet met je? Dan denk je niet van goh dat zou ik niet moeten eten?
En dat hebben wij dus niet...
pi_56035784
Nee, maar 'jullie' kunnen dan ter compensatie nog wel eens genieten van een stukje chocoladetaart. Dat kan ik de rest van mijn leven niet meer. Dus het is niet gemakkelijker dan voorheen. Het is anders. Ik moet nu hele andere offers maken.
pi_56035805
ze zegt ook dat het ziek worden ervan een extra stok achter de deur is
Ja doei.
pi_56035860
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
Dat heb ik er wel bij ge-edit hoor. Misschien dat miss_s dat nog niet gelezen had ten tijde van haar reactie
pi_56035975
ah, ok..

nou ja....

ik heb heerlijk genoten van mijn broodje hamburger (gebakken in olijfolie, met sla, tomaat, ui en een klein beetje mayo en curry ) en wat aardappelschijfjes vandaag.... maar dat mocht alleen omdat ik (doordat er niets anders meer in huis was) maar 2 kleine plakjes ontbijtkoek en 3 mandarijntjes ophad.. niet bewust dus minder gegeten de rest van de dag omdat ik hamburgers wilde...

morgen weer Evy, en lekker rijst met groentespul eten..
Misschien toch maar iets minder pasta eten.. want dat tikt ook wel aan...
Ja doei.
pi_56035976
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst niet
Maar dus is de verleiding wel minder en jezelf belonen met chocoladetaart, nou liever een lekkere salade hoor. Je bent toch niet opeens zielig als je geen suiker meer mag? er zijn nog zoveel lekkere gezonde dingen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:35:39 #68
13151 crew  Rewimo
pi_56036020
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:23 schreef freecell het volgende:
Ook niet anders? Niet meer of minder, maar anders?

Als ik grieperig ben krijg ik altijd een enorme behoefte aan chocola, als ik dat dan eet, word ik heel misselijk. Daarbij word je dik van chocola. Ik eet dus geen chocola als ik ziek ben, omdát ik weet dat ik er beroerd van word. Dat is echt wel een extra stimulans.

Maar daarmee is jullie situatie dus niet vergelijkbaar? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen allemaal, sorry als het een rare vraag is.
Het lastige is natuurlijk dat het allemaal nog net zo lekker is als voorheen, of misschien nog wel lekkerder, júist omdat je er niet tegen kunt. Als jullie iets zoets eten weet je wel dat het niet goed voor je is, maar je kunt het eten zonder dat het lichamelijke gevolgen heeft (okee, wel voor de weegschaal ).

Ik heb weliswaar geen last van dumpings zoals Octo, maar ik word wel degelijk beroerd van te veel suiker. Buikpijn, letterlijk opgeblazen, veel wind, krampen...

De overeenkomst is denk ik dat we het toch niet kunnen laten om ons er af en toe aan te bezondigen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:39:22 #69
13151 crew  Rewimo
pi_56036184
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:34 schreef Miss_S het volgende:
Eerst niet
Maar dus is de verleiding wel minder en jezelf belonen met chocoladetaart, nou liever een lekkere salade hoor. Je bent toch niet opeens zielig als je geen suiker meer mag? er zijn nog zoveel lekkere gezonde dingen.
Zielig? Nee natuurlijk niet

Maar een lčkkere salade? Ik zit echt niet watertandend naar een salade te kijken hoor Ik lust het wel en ik eet het ook (overigens valt gewone sla ook niet erg lekker, evenals sommige andere gezonde dingen), maar dat is niet mijn idee van "lekker eten".

Doe mij die chocoladetaart maar
pi_56036257
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:24 schreef octopussy het volgende:

Maar het is een extra stok achter de deur ja. Ik heb niets voor niets voor dit type operatie gekozen, want je laat het wel uit je hoofd om iets te eten waar je snel ziek van wordt.
Duidelijk! Beantwoort wel mijn vragen in ieder geval
pi_56036263
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zielig? Nee natuurlijk niet

Maar een lčkkere salade? Ik zit echt niet watertandend naar een salade te kijken hoor Ik lust het wel en ik eet het ook (overigens valt gewone sla ook niet erg lekker, evenals sommige andere gezonde dingen), maar dat is niet mijn idee van "lekker eten".

Doe mij die chocoladetaart maar
Daar zal dan wel het verschil zitten, ik heb echt liever die salade ipv een chocoladetaart.
Net zoals ik liever een gezonde snack tussendoor heb ipv snoep.
pi_56036313
ook niet een lekkere rucola salade met geitenkaas?

of net als we toen hadden in leiden bij de museum-meet, was echt een goddelijke salade met tonijn (rauw) wat zat daar allemaal in? Iemand die het nog weet?

voor gewoon 'sla' met een dressing maak je mij ook niet wakker, maar rucola of veldsla ofzo, met iets speciaals (zoals geitenkaas met walnoten en honing (al is dat misschien te zoet voor je/jullie) en salade met rauwe tonijn ) wow..

dat heb ik liever dan een stuk chocolade maar zo zie je maar hoe smaken verschillen
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:44:44 #73
13151 crew  Rewimo
pi_56036324
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:42 schreef Miss_S het volgende:
Daar zal dan wel het verschil zitten, ik heb echt liever die salade ipv een chocoladetaart.
Net zoals ik liever een gezonde snack tussendoor heb ipv snoep.
Dat is alleen maar handig dan.

Maar misschien ga je nu wel doorkrijgen dat je, ook al word je ziek van bepaalde dingen, er toch trek in blijft hebben?
pi_56036332
Salade kan heel lekker zijn, maar als ik moet kiezen tussen een salade en écht lekker en goed italiaans ijs, ga ik toch voor het ijs. En af en toe een winegum is ook wel heel erg lekker!

En ja, ik lust ook wel salade, maar dat is meer een "bijgerecht" dan iets wat ik snel even snack om een uur of 3
pi_56036358
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is alleen maar handig dan.

Maar misschien ga je nu wel doorkrijgen dat je, ook al word je ziek van bepaalde dingen, er toch trek in blijft hebben?
Trek ja, maar je kan niet zeggen dat de verleiding voor jou even groot is als voor iemand die geen operatie heeft gehad.
pi_56036380
Wie heeft het nou weer over zielig?

Wat ik probeer aan te geven is dat WLS niet 'the easy way out' is in vergelijking met 'gewoon' dieten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:47:51 #77
13151 crew  Rewimo
pi_56036415
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
ook niet een lekkere rucola salade met geitenkaas?

of net als we toen hadden in leiden bij de museum-meet, was echt een goddelijke salade met tonijn (rauw) wat zat daar allemaal in? Iemand die het nog weet?

voor gewoon 'sla' met een dressing maak je mij ook niet wakker, maar rucola of veldsla ofzo, met iets speciaals (zoals geitenkaas met walnoten en honing (al is dat misschien te zoet voor je/jullie) en salade met rauwe tonijn ) wow..

dat heb ik liever dan een stuk chocolade maar zo zie je maar hoe smaken verschillen
Ik ben gewoon niet zo dol op sla Maar ik eet met groot plezier mijn eiwitten hoor: vis, kaas, vlees enz. Die sla neem ik dan wel op de koop toe Hoewel ik snoep en zo nog steeds lekker vind heb ik sinds mijn operatie veel meer trek in kaas en zo. Op mijn werk heb ik altijd wel kaasblokjes liggen voor tussendoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:48:30 #78
13151 crew  Rewimo
pi_56036425
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:45 schreef Miss_S het volgende:
Trek ja, maar je kan niet zeggen dat de verleiding voor jou even groot is als voor iemand die geen operatie heeft gehad.
Waarom niet? Het smaakt allemaal nog steeds even lekker hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:49:27 #79
13151 crew  Rewimo
pi_56036454
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:46 schreef octopussy het volgende:

Wat ik probeer aan te geven is dat WLS niet 'the easy way out' is in vergelijking met 'gewoon' dieten.
Dat krijg je er toch niet in bij haar, Octo
pi_56036475
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarom niet? Het smaakt allemaal nog steeds even lekker hoor.
Waarom niet? omdat je er ziek van word misschien?
Maar goed laat maar je begrijpt toch niet wat ik bedoel.
pi_56036488
kaas

ik zou zo (als ik er niet misselijk van zou worden ) een heel blok zachte vers afgesneden beemsterkaas op kunnen eten

oh... en als ik geen principes had maar die heb ik wel, dus dat doe ik niet

kaas....
Ja doei.
pi_56036507
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:46 schreef octopussy het volgende:

Maar waarom lukt dit dan wel en de andere dieten niet?
pi_56036546
Het is natuurlijk maar net hoe je het woord 'verleiding' interpreteert.

Wordt de verleiding minder als de straf erger wordt? De drempel om het daadwerkelijk te doen wordt WEL hoger. De ratio wint van het verlangen.
pi_56036564
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waarom niet? omdat je er ziek van word misschien?
Maar goed laat maar je begrijpt toch niet wat ik bedoel.
stel dat jouw lievelingskostje pinda's is.. en ineens ontwikkel je daar een alergie voor.. je mag het niet meer eten, want dat brengt je in gevaar/je wordt er ziek van/ etc.

dan kan toch nog steeds de lucht van vers gebrande pinda's je ontzettend doen kwijlen neem ik aan?

dan baal je toch ook elke dag dat je het niet meer kunt eten als je weer langs de notenboer loopt?

en als je dat niet weet, omdat je nergens ziek van wordt/niets niet kunt hebben omdat je dan ZIEK wordt, dan is het misschien verstandig om dat aan de ervaringsdeskundigen over te laten

de drempel ligt hoger denk ik, als je ergens echt ziek van wordt... als jij net hebt genoten van een pak chocoladekoekjes, dan merk je zo één twee drie de gevolgen niet... en dan heb je later weer spijt, LATER.. en dan ga je misschien nog een koekje eten (als je een emotie-eter bent), etc. etc. etc.

zeg maar
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:53:55 #85
13151 crew  Rewimo
pi_56036600
Jij snapt het, MoBlo
pi_56036623
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

stel dat jouw lievelingskostje pinda's is.. en ineens ontwikkel je daar een alergie voor.. je mag het niet meer eten, want dat brengt je in gevaar/je wordt er ziek van/ etc.

dan kan toch nog steeds de lucht van vers gebrande pinda's je ontzettend doen kwijlen neem ik aan?

dan baal je toch ook elke dag dat je het niet meer kunt eten als je weer langs de notenboer loopt?

en als je dat niet weet, omdat je nergens ziek van wordt/niets niet kunt hebben, dan is het misschien verstandig om dat aan de ervaringsdeskundigen over te laten
Ja maar dan eet je het minder snel dan als je er niet ziek van word. Tenminste lijkt me dat dat toch zo werkt bij de meeste mensen.
Maar het doet er ook niet toe iedereen weet hier hoe ik er overdenk daar hoeven we het niet nog een keer over te hebben.
pi_56036704
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar waarom lukt dit dan wel en de andere dieten niet?
Ten eerste omdat je gedwongen wordt om minder te eten. Dat is het 'gemakkelijke' deel. Ten tweede omdat je dus direct bestraft wordt. Blijkbaar heb ik die snelle bestraffing nodig. Het lange termijn effect (aankomen in gewicht) was nooit genoeg om me niet te vergrijpen aan lekkere dingen. Dat is ongetwijfeld mijn karakter-fout: ik wil liefst instant-gratification.

En nu komt instant-gratification samen met instant-punishment
pi_56036793
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:57 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ten eerste omdat je gedwongen wordt om minder te eten. Dat is het 'gemakkelijke' deel. Ten tweede omdat je dus direct bestraft wordt. Blijkbaar heb ik die snelle bestraffing nodig. Het lange termijn effect (aankomen in gewicht) was nooit genoeg om me niet te vergrijpen aan lekkere dingen. Dat is ongetwijfeld mijn karakter-fout: ik wil liefst instant-gratification.

En nu komt instant-gratification samen met instant-punishment
Nu zeg je dus zelf dat het komt omdat het makkelijker is.......
(en nu krijg ik was te horen dat ik het rest van het verhaal niet heb gelezen, dat heb ik wel)

Maar ik ga er nu echt niets meer over zeggen ieder zijn eigen keuze
pi_56036853
Ok, jammer dat je niet te overtuigen bent met hele redelijke argumenten. Ieder zo zijn karakterfouten
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 23:03:19 #90
13151 crew  Rewimo
pi_56036886
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:02 schreef octopussy het volgende:
Ok, jammer dat je niet te overtuigen bent met hele redelijke argumenten. Ieder zo zijn karakterfouten
Ja maar, je zegt nou zelf dat het gemakkelijk is
pi_56036922
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:02 schreef octopussy het volgende:
Ik geloof wel dat iedereen zo zijn eigen karakterfouten heeft maar we hadden het toch ergens anders over
pi_56036954
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat iedereen zo zijn eigen karakterfouten heeft maar we hadden het toch ergens anders over
Oja? Waar hadden we het dan over volgens jou?
pi_56037018
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:05 schreef octopussy het volgende:

[..]

Oja? Waar hadden we het dan over volgens jou?
iets waar we het niet meer over gaan hebben
maar je mag me altijd pm'en hoor
pi_56037253
Neuh...denk niet dat ik de moeite neem als je toch niet te overtuigen bent

Maar goed, nu heeft de rest weer wat te lezen
pi_56037511
Ben gisteren naar de bios geweest, inclusief popcorn, cola en m&m's, dus ik ben toe aan een balansweek
Sanity is (not) statistical
pi_56037651
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:23 schreef omearos het volgende:

[..]

Ik keek of ik kon vinden wanneer Miss_S was begonnen (nog voor zij had gezegd), was meer toeval dat ik daarop stuitte. En daarmee kwam voor mij een moeilijk punt naar voren.

Ik begin gewoon steeds minder geneigd te zijn om te melden als ik weer ben aangekomen. Men roept wel dat het niet erg is, maar verdoezelt wel eigen schommelingen of meldt het pas als ze weer zijn afgevallen. Ik kwam het van Miss_S toevallig tegen, maar als het iemand anders was die dat beweerde zou ik ook zo hebben gereageerd. Het lijkt wel of het not done is om aan te komen, je mag alleen meedoen als je gelijk blijft og afvalt. Dat is iig hoe ik het momenteel ervaar, en daar voel ik me allesbehalve prettig bij.

Miss_S, excuses dat ik jou eruit heb gepikt.
Ik verdoezel schommelingen niet, alleen meestal komt er zo'n punt in het jaar dat ik chocola interessanter vind dan de weegschaal, of dat ik zo aangekomen ben dat ik niet meer op de weegschaal durf en alles wat te maken heeft met afvallen verdring. En in januari ben ik altijd zover omhoog dat ik weer opnieuw kan beginnen en dan kom ik hier weer. Zo doe ik het al jaren
pi_56037694
m&m's zit echt zo belachelijk veel in
Sinds ik die 1 keer heb ingevoerd in de eetmeter heb ik ze helemaal niet meer gegeten Schrok me een rotje
pi_56037865
Als ik deze pagina lees heb ik zo'n idee dat Miss S geen ziekte/voedselallergie heeft waardoor ze iets niet mag hebben. Miss S, het is echt ongelofelijk hoe weinig begrip je hebt voor andere mensen en daarnaast vraag ik me soms af of je nou jezelf voor de gek houdt of ons? Als je salade lekkerder vindt dan chocoladetaart, hoe ben je dan 100 kilo geworden? Ik heb weleens gelezen dat je thuis een slecht patroon aangeleerd hebt, maar dan nog. Van salade kun je veel eten voor je ervan aankomt, zullen we maar zeggen, en als je ongezonde dingen niet lekker vindt zul je toch nooit heel veel aankomen, lijkt me. Als je ouders je dan een vette hap voorschotelen eet je het net zo met tegenzin als een ander kind die salade, zou ik denken.

Verder maken in mijn geval voedselintoleranties het niet makkelijker om van eten af te blijven. Ik merk het de dag erna pas, en als ik trek heb in chocola, ijs, whatever, dan heb ik dat net zoals iedereen. Die buikpijn merk ik de dag erna pas, dat is echt geen reden om het op dat moment te laten. Het zou misschien helpen als ik acute pijnen kreeg zodra ik chocola rook, maar zolang er tijd tussen zit, heb ik genoeg tijd om het met plezier op te eten.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Eerst niet
Eerlijkgezegd, het lijkt me verschrikkelijk. Ik ben zo'n zoetekauw, ik denk dat ik mezelf eerder dood zou eten dan me aan een dieet zonder suiker zou houden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Maeghan op 14-01-2008 23:43:55 ]
pi_56038133
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:31 schreef freecell het volgende:
m&m's zit echt zo belachelijk veel in
Sinds ik die 1 keer heb ingevoerd in de eetmeter heb ik ze helemaal niet meer gegeten Schrok me een rotje
Het is echt heel erg, ik heb gewoon een liter cola op (ik HAD dit jaar nog geen frisdrank op), ik denk 150 tot 200 gram m&m's met pinda, en een medium zoete popcorn. Ik schaam me dood, lol. En dan had ik nog de minste cola op. Ik was met twee collega's naar de bios, ze hadden me min of meer ontvoerd omdat ik zwelg in zelfmedelijden omdat m'n vriend een maand weg is. Dus ik ben een beetje 'los' gegaan met eten. Maar het was wel weer lekker eigenlijk.
pi_56038611
Morgen weer een nieuwe dag Maeghan
Zijn er geen dingen die je anders nooit kookt omdat je vriend het niet lekker vind? Dan ga je dat morgen maken
pi_56038772
ik keek net even op de pakken drinken..

ging wat voor ons inschenken, en René wilde orangina, en ik iets van sap..

in een glas orangina zitten 105Kcal ein een glas sap 15

dat scheelt nogal

gelukkig drink ik verder eigenlijk alleen maar water en thee en heel soms 's avonds een glas sap... scheelt aardig wat calorieën
Ja doei.
pi_56039033
Nog allemaal bedankt voor de lieve reacties

En nu ga ik slapen, vanavond vergadering van ruim 4 uur gehad
  dinsdag 15 januari 2008 @ 00:36:34 #103
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56039121
hallo meiden,

ik kom me ook maar weer eens melden. Velen van jullie kennen me vast nog wel. ben hier in het verleden al eens een poos actief geweest. ben toen bijna 30 kg afgevallen. en nu is het tijd voor deel II.
ik wil nog 10-15 kg kwijt, dus ik ben vanaf vandaag weer gezond aan het eten en meer aan het opletten met tussendoortjes e.d.
Heb me nog niet gewogen, maar gewicht zit ergens tussen de 90 en 95 kg. (schommelt nogal) bij 185 cm.
Doel is dus ongeveer 80 KG.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56039540
welkom terug dan beessie-jen

nu heb ik je de vorige keer niet meegemaakt, dus hoe ga je dat aanpakken?

op een of andere manier gaat het met het afvallen voor mij wel langzaamaan beter. het gaat langzaam maar gestaag (kan ook zijn dat de laatste weegmeting was toen ik net half ziek af was ), ben nog steeds een super zoetekauw maar merk dat regelmaat, of semi regelmaat werkt bij mij. ben van 1 maaltijd per dag naar 2 gegaan en daarmee verlies ik gemiddeld al 500 gram per week dus ben benieuwd hoe het gaat als ik mijn ontbijt er ook bij ga doen op elke dag van de week (als ik op donderdag en vrijdag moet werken lukt dat wel, dan loop ik vanuit de tram naar de bakker, voor een broodje voor de lunch, en dan heb ik daar vaak in ene zo ongelovelijk veel honger dat ik ook een klein broodje neem voor de rest van het loopje naar mijn werk toe (5 minuutjes) nu nog aanleren dat ik dat thuis ook ga doen.

Denk op het moment dat mijn probleem met het ontbijt vooral is dat ik veel slaap nodig heb (heel veel) en daardoor altijd laat wakker word (rond 11,12 uur) en dan ga ik rond 1 uur eten, maar heb ik geen honger om 3 uur. misschien iemand tips hiervoor? (helaas werkt vroeger opstaan bij mij niet, vanwege mijn CVS, en slaap heb ik meer nodig dan ontbijt, op dat punt tenminste)

(en voordat jullie denken, die is tot laat op, dat komt omdat ik pas om 10 uur thuis was van me werk, en ga nu ook me bedje induiken, morgen gelukkig vrij gevraagd, dan gaan vriendje en ik naar arie en sylvester in rotterdam)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 15 januari 2008 @ 02:13:32 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56040361
tja er moet even weer een knop op.. meer groente, minder kant en klaar-eten, meer fruit en minder tussendoortjes.
Sporten doe ik al fanatiek.. (volleybal). Maar denk dat ik de crosstrainer ook maar weer eens uit het stof moet trekken
de eerste keer is het gelukt, heb een poosje pauze gehouden (op een stabiel gewicht) en het is dus de bedoeling dat ik nu voor mijn streefgewicht ga..

nu nachtdienst, dus ook niet echt bevordelijke voor ritme en regelmaat
pi_56041506
Ha Beessie-Jen, welkom terug
Veel succes met het laatste stuk!
pi_56041530
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 02:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja er moet even weer een knop op.. meer groente, minder kant en klaar-eten, meer fruit en minder tussendoortjes.
Sporten doe ik al fanatiek.. (volleybal). Maar denk dat ik de crosstrainer ook maar weer eens uit het stof moet trekken
de eerste keer is het gelukt, heb een poosje pauze gehouden (op een stabiel gewicht) en het is dus de bedoeling dat ik nu voor mijn streefgewicht ga..

nu nachtdienst, dus ook niet echt bevordelijke voor ritme en regelmaat
Welkom terug!
Wat ontzettend knap dat je stabiel gebleven bent! Afvallen lukt me meestal wel, maar stabiel blijven vind ik nog véél moeilijker.
Heel veel succes met de laatste kilo's!
***Levi was here***
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:57:04 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56041648
Ik dacht dat ik al een tvp geplaatst had? . Kennelijk niet dus. Vannacht tot half 2 doorgewerkt (heerlijk, zulke werkspurts ) en nu alweer wakker. Ergo: vanavond om 22 uur kan ik m'n ogen niet meer open houden.

Ik snap trouwens ook niet dat iemand liever een bak sla heeft dan een lekker kroket oid . Ben niet zo'n zoetekauw dat ik dol ben op chocola en snoepgoed in het algemeen (doe mij maar hartig .), maar ik zit idd ook niet watertandend naar een salade te kijken (al gaat die salade met honing en fetakaas vd AH er dus écht wel in ).
Niet meer actief op Fok!
pi_56041800
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:57 schreef Viking84 het volgende:

Ik snap trouwens ook niet dat iemand liever een bak sla heeft dan een lekker kroket oid . Ben niet zo'n zoetekauw dat ik dol ben op chocola en snoepgoed in het algemeen (doe mij maar hartig .), maar ik zit idd ook niet watertandend naar een salade te kijken (al gaat die salade met honing en fetakaas vd AH er dus écht wel in ).
Ik heb liever sla dan een kroket! Zeker een lekkere salade met ei en tonijn of met kip en mandarijnpartjes
Maar als ik moet kiezen tussen een lekker koekje of sla of chocolade of sla weet ik niet of ik de juiste keuze maak, hangt nogal van het moment af. Ben een enorme zoetekauw, van vettige dingen zoals kroket word ik heel snel misselijk. Heb denk ik ongeveer 1 keer per jaar trek in een broodje kroket.
***Levi was here***
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:26:07 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_56041998
Ik heb liever sla dan een kroket, true, maar ik gruwel dan ook van alles wat gefrituurd is
disclaimer
pi_56042080
Sommige salades vind ik echt wel lekker. Anderen juist niet. Daarom vind ik het altijd eng om in een restaurant een salade te bestellen. Het is altijd maar afwachten of hij is zoals ik hem wil.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56042181
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:31 schreef YPPY het volgende:
Sommige salades vind ik echt wel lekker. Anderen juist niet. Daarom vind ik het altijd eng om in een restaurant een salade te bestellen. Het is altijd maar afwachten of hij is zoals ik hem wil.
Ja dat is bij mij ook het geval daarom bestel ik in een restaurant bijna nooit een salade
pi_56042218
Ik vind salade over het algemeen alleen bestel ik het niet zo snel in een restaurant. Meestal is er wel iets anders op de kaart dat ik nóg lekkerder vind. Niet alle salades vind ik lekker, maar over het algemeen kan ik dat aardig omzeilen door geen salades met bv geitenkaas te bestellen... dat vind ik écht niet lekker.
***Levi was here***
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:40:04 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56042223
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb liever sla dan een kroket, true, maar ik gruwel dan ook van alles wat gefrituurd is
Zolang ik zelf niet met m'n neus boven de frituurpan hoef te staan kan ik het idee dat die dingen gefrituurd zijn snel van me af zetten, hoor.
Moet wel zeggen dat ik veel last heb van winderigheid en buikpijn als ik een tijd geen gefrituurd voedsel heb gehad en dan ineens weer wel. Ook heb ik vaak binnen een uur alweer honger en met 'normaal' een heb ik dat niet.
Niet meer actief op Fok!
pi_56042303
Ik heb spastische darmen en volgens mij is er een hele hoop voedsel waar ik slecht tegen kan. Maar ik heb nooit de discipline om te achterhalen wáár ik ziek van word. Enige wat ik zeker weet is dat ik geen melk moet drinken, daar kan ik echt niet goed tegen.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 09:47:30 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56042350
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
hallo meiden,

ik kom me ook maar weer eens melden. Velen van jullie kennen me vast nog wel. ben hier in het verleden al eens een poos actief geweest. ben toen bijna 30 kg afgevallen. en nu is het tijd voor deel II.
ik wil nog 10-15 kg kwijt, dus ik ben vanaf vandaag weer gezond aan het eten en meer aan het opletten met tussendoortjes e.d.
Heb me nog niet gewogen, maar gewicht zit ergens tussen de 90 en 95 kg. (schommelt nogal) bij 185 cm.
Doel is dus ongeveer 80 KG.
Beessie Wij volgen echt dezelfde lijn he Ik ben er ook net weer... Zit nu op 85 en wil graag naar 72 (of iets in die richting)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:50:22 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_56042407
Een frituurpan is gewoon een ding wat je van z'n leven niet in mijn huishouden terug zal vinden
disclaimer
pi_56042563
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Een frituurpan is gewoon een ding wat je van z'n leven niet in mijn huishouden terug zal vinden
Als ik op mezelf woon ook echt niet wat een goor ding
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:03:32 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56042646
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
En ook niet in mijn huis .
Stinkdingen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:05:46 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_56042681
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als ik op mezelf woon ook echt niet wat een goor ding
Ik dank wat-dan-ook op mijn knieën dat ik in een studentenhuis ZONDER frituur heb gewoond. Het mag een godswonder heten De afzuiging liep namelijk door mijn zolder, ik kon het duus al meteen ruiken als er iemand op de begane grond een tosti stond t maken. Laat staan frituren.
disclaimer
pi_56042802
Ik hou wel van frituur. Ik vind frietjes zalig. En loempia's en frikandellen gaan er ook goed in.
Maar ik word er wel snel misselijk van... en vooral van kroketten, die vind ik niet echt geweldig. Die smaken zo verschrikkelijk vet, veel vetter dan frikandellen, vaag eigenlijk, want het is allemaal moddervet. Ik eet wel eens frietjes enzo, (voornamelijk) omdat mijn vriend er gek op is. Ik moet er dan wel altijd iets van sla bij hebben, anders vind ik 't niets.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 10:17:02 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56042900
Zelfgemaakte frietjes met zuurvlees Dat gaan we komend weekend eten Jullie brengen me op hele goede gedachten hier
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:17:24 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_56042910
Ik eet alleen friet als ik een lel van een kater heb. Dan krijg ik onnoemelijke vetzucht die alleen in de snackbar te stillen is. Frietje stoofvlees, kaassoufflé en een kipcorn ftw.
disclaimer
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:18:42 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_56042939
zuurvlees?
disclaimer
pi_56042945
Als wij thuis friet eten dan kies ik een hamburger van de grill en een salade dus krijg dan nog niets gefrituurd binnen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 10:20:21 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56042969
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
zuurvlees?
De limburgse versie van stoofvlees... Denk ik
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:21:26 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_56042980
Als ik zonder kater friet eet krijg ik maagpijn waar je U tegen zegt. Ik heb het nog wel een keer geprobeerd toen ik bij mijn ouders bleef eten. wat had ik een spijt. Heb ze gewoon uitgekotst maar
disclaimer
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:21:43 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_56042991
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De limburgse versie van stoofvlees... Denk ik
Ah, limbo's
disclaimer
pi_56043057
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:19 schreef Miss_S het volgende:
Als wij thuis friet eten dan kies ik een hamburger van de grill en een salade dus krijg dan nog niets gefrituurd binnen.
Heel goed van jou! *schouderklopje geeft*
***Levi was here***
pi_56043118
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:25 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heel goed van jou! *schouderklopje geeft*
Niets goed aan, ik kies alleen liever voor lekker eten
pi_56043154
Wij hebben een frituurpan
En gelukkig een openslaande deur naar een balkon in de keuken
We eten toch wel af en toe patat, maar dan een beetje en met een boel groente er bij, best lekker
pi_56043166
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:28 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Niets goed aan, ik kies alleen liever voor lekker eten
Wat moet afvallen voor jou ontzettend simpel zijn geweest
pi_56043193
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:31 schreef freecell het volgende:
Wij hebben een frituurpan
En gelukkig een openslaande deur naar een balkon in de keuken
We eten toch wel af en toe patat, maar dan een beetje en met een boel groente er bij, best lekker
Onder de afzuigkap gaat frituren ook goed! Krijg hier (slechte) honger van.
***Levi was here***
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:33:45 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_56043201
naja, ik hou ook niet van friet, en ik weeg toch 90 kilo dussss
disclaimer
pi_56043221
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
naja, ik hou ook niet van friet, en ik weeg toch 90 kilo dussss
Ja, maar jij houdt gewoon -net als Miss_S- van lekker eten!
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 10:35:57 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56043237
Ik ga trouwens komende donderdag toch weer eens proberen te trainen... Twee weken geleden geweest, maar ik durfde niet voluit te gaan. En ben na een half uur gestopt met zelf trainen en heb maar training gegeven. Daar baal ik zo van... Niet durven gaan ervoor omdat ik bang ben dat er weer iets in mijn rug mis gaat.
pi_56043240
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat moet afvallen voor jou ontzettend simpel zijn geweest
Er zijn meer dingen dan frituur en koek en snoep want ja daar kan ik allemaal goed zonder mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 10:38:08 #138
13151 crew  Rewimo
pi_56043272
Wij hebben ook een frituurpan hoor En we gebruiken hem ook

BJ, welkom terug! Knap dat je je gewicht stabiel hebt weten te houden Veel succes met je volgende etappe
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:38:47 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_56043291
Mijn zwakte - kaas. Ik kan zo een homp kaas op een stokbrood wegvreten en dan heb je zonder dat je het in de smiezen hebt al 1500 kcal binnen Waarom ben ik dik? Omdat ik geen maat hou. Ik eet dus OF niks, OF veel te veel En daarbij even 20 flesjes bier per week optellen. Van bier krijg ik behoefte aan vette toelie. Dus ik begin nu eens met het bier weglaten. Ik denk dat het wel gaat schelen
disclaimer
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 10:40:55 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56043321
Mooi idee toch SQ... 't zal even zoeken zijn naar een prettige manier, maar je hebt er wel dubbel resultaat mee waarschijnlijk. Succes!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 10:41:01 #141
13151 crew  Rewimo
pi_56043323
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga trouwens komende donderdag toch weer eens proberen te trainen... Twee weken geleden geweest, maar ik durfde niet voluit te gaan. En ben na een half uur gestopt met zelf trainen en heb maar training gegeven. Daar baal ik zo van... Niet durven gaan ervoor omdat ik bang ben dat er weer iets in mijn rug mis gaat.
Niet durven is niet leuk Ik hoop voor je dat je snel het vertrouwen terugkrijgt!
pi_56043333
ik heb een frituurpan en hij staat sinds de verhuizing geloof ik hier in de kast

en daarvoor is hij de kast uit geweest om verhuisd te worden

tijd niet gebruikt, maar vind het voor feestjes wel makkelijk voor een lading bitterballen ofzo dat is ééns in de zoveel tijd best lekker..

en één keer per maand eten we friet ofzo, maar dat halen we dan bij de cafetaria lekker lui (meestal op zondag ook )

net boodschappen gedaan (mega veel paprika's voor 1.50 op de markt en 2 courgettes voor een euro

heb veul groente gehaald dus deze week komen we weer riant door:Y

en dan ga ik nu zo maar les 4 lopen van Evy

snel ook, want heb honger
Ja doei.
pi_56043637
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik keek net even op de pakken drinken..

ging wat voor ons inschenken, en René wilde orangina, en ik iets van sap..

in een glas orangina zitten 105Kcal ein een glas sap 15

dat scheelt nogal

gelukkig drink ik verder eigenlijk alleen maar water en thee en heel soms 's avonds een glas sap... scheelt aardig wat calorieën
Wat voor sap was dat dan?
Wij hebben Coolbest en daar zit ook in een glas bijna 100kcal (daarom drink ik ook niet meer dan een paar glazen sap in de week)
pi_56043671
zo'n pak van de aldi
Ja doei.
pi_56043699
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
zo'n pak van de aldi
Aha nou succes met Evy
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:12:36 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_56044098
Ik begin me met de dag meer te beseffen hoeveel geluk ik heb gehad bij mijn vorige baan. Het was mijn tweede sollicitatie na mijn afstuderen en ben toen meteen aangenomen uit 30 kandidaten. Nu krijg ik afwijzing na afwijzing binnen, ik heb het zo onderschat
disclaimer
pi_56044772
jeetje

weer heeeeeeeeeeerlijk gelopen

ik ben gewoon helemaal niet meer buiten adem inmiddels, en bij de laatste keer 3 minuten wandelen liep ik zelfs SNEL hard in plaats van op een sukkeldrafje

morgen weer (dit was mijn inhaalles van gisteren )

dat ik dit niet eerder gedaan heb
Ja doei.
pi_56044790
Les 4 ging gisteren echt goed. En dat om kwart over 6 's ochtends.

Goed gedaan MoBlo, het gaan zo snel veel makkelijker.

Positief blijven SQ, ik heb volgende week een gesprek en wil moed houden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:52:07 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_56044877
Succes YPPY. Ik doe mijn best, heb vandaag weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan, ik streef nu naar minimaal 1 per dag, er zouden toch bedrijven tussen moeten zitten die me wel uitnodigen?
disclaimer
pi_56045154
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:47 schreef YPPY het volgende:
Les 4 ging gisteren echt goed. En dat om kwart over 6 's ochtends.

Goed gedaan MoBlo, het gaan zo snel veel makkelijker.

Positief blijven SQ, ik heb volgende week een gesprek en wil moed houden.
hippe shit

enneh.. beide succes met solliciteren enzo
Ja doei.
pi_56045250
ik zit bíjna onder de 83

en dat betekent, dat ik me bijna in het Slank de Lente in topic zou mogen melden
Ja doei.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:13:59 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_56045284
SQ kijkt met tegenzin naar haar bakje magere yoghurt met granenmuesli
disclaimer
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:14:12 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_56045290
goed bezig MoBlo
disclaimer
pi_56045315
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
SQ kijkt met tegenzin naar haar bakje magere yoghurt met granenmuesli
Ging SQ niet zwemmen?
***Levi was here***
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:17:05 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_56045371
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ging SQ niet zwemmen?
SQ was weer es vergeten te eten en ik ga niet met een 18 uur nuchtere maag zwemmen
Dus ga ik een uurke later
disclaimer
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:18:01 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_56045391
Ik kan me er alleen niet toe zetten die kledder in mijn mond te steken
En een paar jaar terug at ik het elke dag!
disclaimer
pi_56045468
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan me er alleen niet toe zetten die kledder in mijn mond te steken
En een paar jaar terug at ik het elke dag!
Hoe langer je wacht, hoe smeriger de kledder wordt.
***Levi was here***
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:23:49 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_56045483
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:23 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hoe langer je wacht, hoe smeriger de kledder wordt.
Ik ben al bijna op de bodem
Dit werkt best, op deze manier krijg je gewoon een hekel aan eten
disclaimer
pi_56045528
werkwaarts

Lekker met de motor zelfs de wintervoering uit m'n broek gehaald
Ja doei.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:30:32 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56045630
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit bíjna onder de 83

en dat betekent, dat ik me bijna in het Slank de Lente in topic zou mogen melden
Maar dat wil je vast niet, dus zorg maar mooi dat je boven de 83 blijft .

Ik eet nu een eitje . Zonet gesprek gehad met de prof. Allemaal erg positief, terwijl ik gisteravond nog zat te janken dat ik er niet uit kwam .
Niet meer actief op Fok!
pi_56045662
Keukenweegschaal geeft op

dinsdag 15 januari 2008

De keukenweegschaal in huize Isabeau heeft het opgegeven. Er is nog geprobeerd het handige hulpmiddel te reanimeren, maar het mocht helaas niet baten.

De keukenweegschaal, die reeds meer dan 10 jaar oud is, was een moderne weegschaal van het digitale type. Deze weegschaal is bij tijd en wijle veelvuldig ingezet om ten tijde van gewichtsverlies porties strikt onder controle te houden. Ook is de weegschaal gebruikt voor veel kook- en bakplezier. Diverse porties bloem, boter en suiker hebben eerst kennisgemaakt met de weegschaal voor ze in de oven tot een wonderlijke creatie samensmolten. Nadat Isabeau constateerde dat de batterij het niet meer deed heeft zij een nieuw energieopwekdingetje gehaald en geprobeerd de weegschaal hiermee kennis te laten maken. Maar dit bleek niet de oorzaak van het probleem te zijn en helaas moest Isabeau constateren dat de weegschaal het geheel heeft opgegeven.

De keukenweegschaal gaat ongetwijfeld naar de eeuwige Weegvelden. Rust zacht.

[advertentie]

Gezocht: tips voor een nieuwe, goede, betaalbare en niet te ingewikkelde digitale weegschaal
pi_56045736
Isa, gecondoleerd!

Blokker
Hebben ze regelmatig aanbiedingen

doet je MSN het alweer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 12:36:59 #163
13151 crew  Rewimo
pi_56045787
Arme weegschaal...

RIP voor de nabestaanden
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:38:06 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_56045824
pfff, ik heb echt het goedkoopste van het goedkoopste, zal ook wel van de blokker komen en kan nooit meer dan 10 euro hebben gekost. Wit plastic issie
disclaimer
pi_56046061
Ik had dus ook zo'n wit plastic ding. Die is er nu niet meer
pi_56047158
Hallo dames (en eventueel aanwezige heren)!
Hierbij een kleine aanrader voor wie het misschien interessant vindt. GIsteren al gepost in het Slank-topic waar ik me doorgaans bevind, maar aangezien het daar wel met enig enthousiasme werd opgepikt gooi ik het hier ook maar even neer.
't Is een flink verhaal, dus wie zich er helemaal doorheenworstelt krijgt een kus!

Een aantal mensen in mijn omgeving hebben zéér goede ervaringen opgedaan met SparkPeople, en héle grote en populaire (Amerikaanse) community, annex dieetsite, annex kennisbank. De hele website staat vol met schatten aan informatie over voeding, bewegingstips en het ontwikkelen van een gezonde levenshouding, en biedt een onwijs leuk (en gratis online te volgen) plan aan om je overtollige kilo's definitief kwijt te raken, zonder de ellende van een strak dieet. Misschien zitten er hier ook wel wat mensen tussen die er wat aan zouden hebben of die het leuk lijken om eens op een andere manier aan de slag te gaan met eten en beweging, dus vandaar.

Ik heb me er een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid en na enthousiaste verhalen op ingeschreven, en hoewel ik het zelf niet echt nodig heb, vind ik wél dat SparkPeople het afvallen op een supergoede, positieve manier behandelt.
Veel Nederlandse dieetsites houden er wat mij betreft een nogal knorrige sfeer op na, terwijl SparkPeople precies datgene propageert waar ik helemaal achter sta: je hoeft het jezelf niet moeilijk maken, en iedereen kan gezond en goed leven op een manier die bij hem of haar past. Het is de kunst om je bewust te worden van wat je graag doet, wat je lekker vindt, wat een heilzaam effect heeft op je leven en dat vervolgens toe te passen. Een goede manier om de hele rest van je leven gezond te blijven zonder dat je een verknipte haat/liefdeverhouding met eten ontwikkelt, of jezelf steeds maar om de oren blijft slaan met goede voornemens waar je eigenlijk geen zin hebt.

Inschrijven kost niks, en ik kan het echt iedereen aanraden die een beetje worstelt met jojo-en, emotie-eten en andere lastige, slechte gewoontes.

Het 'plan' bestaat uit drie concrete fases:

De 'Fast Break' leert je om met kleine babystapjes alvast wat kleine wijzigingen in je leefpatroon aan te brengen. Een beetje bewustwording over wat je op een dag eigenlijk allemaal in je mond stopt, eens met een kritisch oog naar de inhoud van je keukenkastjes en voorraadkasten kijken, maar ook: hoe ziet je dagindeling eruit en waar hou je hoekjes en gaatjes over voor nieuwe, betere gewoontes?
De eerste fase gaat er vooral om dat je gedurende een week of twee eerst eens wat beter stilstaat bij wat je allemaal doet en eet, en dit ook bijhoudt. Het is een beetje een warmingup; voor de meeste mensen loopt het "vanaf morgen ga ik écht op dieet en ik ga flink bewegen!"-voornemen nu eenmaal zelden goed af. Rustig beginnen dus, met een kalm aanloopje naar het echte werk. Je hebt al je slechte gewoontes ten slotte ook niet in één dag aangeleerd.
Verder spreek je een paar heel kleine doelen met jezelf af: elke dag een extra stuk fruit, elke ochtend na het wakker worden even dansen op je favoriete muziek, minstens drie keer per week een beetje op tijd naar bed - dat soort simpele dingetjes. Net wat je nodig denkt te hebben, en veel moeite mag het je beslist niet kosten.

In fase twee, 'Healthy Diet Habits', ruil je langzaam maar zeker je slechte (eet)gewoontes in voor goede. SparkPeople schrijft absoluut geen menu's en recepten voor: de fase is vooral bedoeld om je zélf alles te leren over gezond eten, het enorme belang van variatie, én - niet onbelangrijk - de juiste portiegroottes.
Ook het snaaien wordt aangepakt. Wanneer heb je het er moeilijk mee? In de auto, onderweg op het station, 's avonds voor de buis? Als je weet wanneer je snackmomenten zijn kun je daar ook iets mee doen. Noten en rozijntjes je tas als je met de trein mee moet, en 's avonds voor de tv een tafel vol rauwe groenten om op te knagen met lekkere dipsausjes erbij. Allemaal volstrekt afhankelijk van eigen smaak natuurlijk: waar het om gaat is dat je zorgt dat je lekkere, gezonde alternatieven klaar hebt staan voor de momenten waarop je anders - in een ogenblik van zwakte - een cheeseburger en een Mars koopt, of op de bank zakt met een emmer chips.
Ook leer je in deze fase af om 'zomaar' te eten. Iemand hier had het al over een leeggegeten droppot, en da's iets dat veel mensen herkennen: omwille van troost of verveling gewoon maar door blijven kauwen. Een kwalijke eigenschap, en zonde van het eten!
Eten is iets fijns en heerlijks, dus graag aandacht besteden aan je voedsel, genieten van elke hap en weten wat dat eten voor je lijf kan betekenen.
Verder ga je in deze fase ook wat meer in op lichaamsbeweging. Als je al van sport houdt: hoera, dat scheelt al! Maar het gaat meer om een actieve levenshouding in het algemeen, om élke dag zoveel beweging in je dagindeling te proppen als maar kan. Altijd de trap nemen, dansen tijden het stofzuigen, stevig ravotten met eventueel beschikbare kinderen of huisdieren, op de fiets naar school of werk en regelmatig een andere route nemen, grasmaaien in de tuin van je ouders, en de stekker uit de tv en computer trekken zodra het lekker weer is en gewoon naar buiten gaan. Het gaat om een mentaliteitsverandering die niet zoveel te maken heeft met drie keer per week fanatiek naar de sportschool, maar veel meer met actief en beweeglijk zijn tijdens je dagelijks leven op een manier die bij je past.

Fase drie heet heel griezelig 'Lifestyle Change', en hier begin je de vruchten te plukken van een steeds gezonder en actiever wordende levensstijl. Gewichtsverlies, beter in je vel zitten, meer zelfvertrouwen.. Als je een tijdje bezig bent ga je als het goed is vanzelf merken op wat voor manier je het liefst eet en beweegt, weet je wat je voor jezelf belangrijk vindt, wat je motiveert en hoe je soepel met lastige momenten en tegenslagen omgaat. Je lichaam raakt in evenwicht en je hoofd komt tot rust. Altijd een kritisch oogje openhouden om verbeterpunten te kunnen herkennen, maar vooral blij zijn met je lijf en genieten van je verbeterde, bewustere levensstijl.

SparkPeople loodst je op je eigen snelheid door deze fases heen, en het wordt nooit drammerig of prekerig. Het voor veel mensen bekende 'Blegh, tijd om op dieet te gaan, het moet maar!'-gevoel kom je niet tegen; je gaat in een verstandig tempo op een heel leuke manier op een prettigere levensstijl af en dat is juist iets om reuze vrolijk van te worden.
Je wordt op een grappige manier gestimuleerd om je voortgang op allerlei verschillende gebieden bij te houden op de site (en dat is niet alleen tof voor de neurotische calorietellertjes onder ons ), en je kunt je eigen, gepersonaliseerde doelen aan die voortgang vastknopen.
De bergen informatie over voeding, beweging en motivatie zijn door hun korte artikelvorm heel begrijpelijk en toegankelijk en alles is makkelijk te vinden.
En als je het leuk vindt kun je elke dag, of eens per week (naar eigen smaak) een inspirerend, leerzaam of leuk artikel in je mailbox ontvangen ('Stiekeme yoga-oefeningen voor op je kantoorstoel', 'Hoe fantaseren je motivatie kan boosten', 'Veel lekkerder slapen in tien simpele stappen', 'Bouw eens een feestje in je lunchbox!'), en voor wie ervan houdt zit er ook nog 'es een dijk van een gebruikerscommunity achter.

Voor mensen zoals Isabeau en anderen die al lange tijd een keurig gewichtsverlies en een gezonde levensstijl vasthouden zal het meeste wel gesneden koek zijn (al heb ik er zelf tot mijn verbazing nog talloze leuke tips uitgehaald), maar er zijn daarnaast natuurlijk heel veel mensen die bijvoorbeeld al jaren te kampen hebben met gewichtsschommelingen, mensen die vaak te maken hebben met frustrerende dieet-terugvallen, of mensen die gewoon behoorlijk ongezond leven en er nu aan het begin van het jaar graag iets aan willen gaan doen. Voor jullie is het misschien best leuk om het eens een keertje met deze SparkPeople-tactiek te proberen. 't Werkt voor een hoop mensen namelijk echt als een trein!
pi_56047532
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar dat wil je vast niet, dus zorg maar mooi dat je boven de 83 blijft .
sommige smilies maken niet álles goed
Ja doei.
pi_56049234
Oh, minilotje, jammer dat je er niet bij hebt gezet wat je naam daar was. Ik zag nu dat je daar punten voor kon krijgen en ik heb niets ingevuld Alleen dat ik de site via vrienden heb leren kennen.

En ik ga straks de pot chocoladepasta puur van de C1000 naar mijn ouders brengen. Ik heb al een aantal lepels gesnoept, wat een lekker spul is dat Hup, mijn huis uit!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:10:20 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_56049262
Zow. 2 kilometer zitten er op
disclaimer
pi_56049314
Ziet er tof uit Minilotje, bedankt voor de tip

Isabeau, goed dat je de chocopasta wegbrengt. Ik heb op dit moment zo'n behoefte aan chocola dat het maar goed is dat ik het niet in huis heb Ben niet ongesteld maar voel me wel hormotioneel atm Ik wil gvd NU naar de sauna. Stom weer buiten
pi_56049510
net lekker een banaantje gehad en vanavond overleg hier, een klein broodje, en vanavond een beetje pasta als avondeten

en morgen weer hardlopen
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 16:19:39 #172
13151 crew  Rewimo
pi_56050851
Zaterdag heb ik een afspraak bij de opticien Gelukkig krijg ik via mijn werk een beeldschermbril vergoed
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:28:00 #173
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56053751
allemaal bedankt voor het warme welkom (L) en leuk dat er nog mensen zijn die me kennen

inmiddels weer wakker (nachtdienst) en straks even eten maken. Ik heb besloten om door de week apart te eten, dus vriendlief kan eten wat hij wil (sausjes, vet etc) en ik eet op ma t/m vrijdag groente met mager vlees.. en iets van zilvervliesrijst. In het weekend kunnen we ip gewoon samen eten...
Verder neem ik geen toetjes meer na het eten (iets wat er toch weer een beetje in geslopen was).
en daarnaast het weglaten van de slechte tussendoortjes en vervangen door fruit en dergelijke, denk ik dat het wel weer goed gaat komen

@sjeen; wat grappig inderdaad jij was de eerste keer ook ongeveer net zo veel kwijt toch?
en jij volleybalt ook he?
wat heb je voor blessure opgelopen?

nou allemaal succes!
pi_56054126
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit bíjna onder de 83

pi_56055904
Jihaaaaaa!! Deel een van de deadline gehaald, nu nog even twee dagen doorbikkelen. Afvallen staat even op een laag pitje. Nou ja, ik let er niet zo op, iig.

Ik heb gisteren (eventjes) gegourmet, dat viel reuze mee. Prachtige moten verse tonijn in stukjes, gemarineerde gamba's, biefstuk en veel salades: 't was allemaal helemaal niet zo vet en ongezond!
pi_56056059
Mijn lief gaat eindelijk doorzetten.

Hij wilt al jaren een koeriersbedrijfje beginnen. En nu zijn we serieus bezig met orienteren etc.
Het belangrijkste is het ondernemersplan, er komt nog meer bij kijken dan je verwacht. Maar ondanks blijft het spannend. Ik ga me d'r wel mee bemoeien, maar mijn naam komt er niet in voor. Dat wil ik gewoon nog niet. Het wordt dus een eenmanszaak, zonder extra personeel

Is er iemand hier, die ervaring heeft in het opstarten, en ons hierbij zou willen helpen?
Via mijn werk kan het niet ivm belangen etc.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 20:05:44 #177
13151 crew  Rewimo
pi_56056299
Even langs de Kamer van Koophandel?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 20:12:08 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56056471
Beessie, ik volleybal inderdaad ook en was op mijn lichts 27 kilo kwijt Heb rugklachten overgehouden aan zwangerschap helaas...
pi_56056479
Heb die site al goed doorgezocht.
Genoeg tips, maar allemaal zo globaal, van het weekend maar eens zien, waar we langs kunnen, zonder meteen honderde euro's neer te hoeven leggen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58:24 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56059160
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:12 schreef Sjeen het volgende:
Beessie, ik volleybal inderdaad ook en was op mijn lichts 27 kilo kwijt Heb rugklachten overgehouden aan zwangerschap helaas...
ow rugklachten zijn erg vervelend icm volleybal, heb ik ook ervaring mee jammer genoeg.

ik heb vanavond heerlijk gekookt voor mezelf. spinazie en daarbij gehaktballetjes van tartaar met daarin feta en pijnboompitjes. Als toetje 2 appels. Smaakte prima

nu zo weer aan het werk.
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2008 @ 22:49:48 #181
43556 miss_dynastie
pi_56060573
Ja hoi! Leuk nieuws op chocoforum!
pi_56063287
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:34 schreef minilotje het volgende:
Hallo dames (en eventueel aanwezige heren)!
Hierbij een kleine aanrader voor wie het misschien interessant vindt. GIsteren al gepost in het Slank-topic waar ik me doorgaans bevind, maar aangezien het daar wel met enig enthousiasme werd opgepikt gooi ik het hier ook maar even neer.
't Is een flink verhaal, dus wie zich er helemaal doorheenworstelt krijgt een kus!
Minilot, mijn culinaire geestesverwant Wat een leuke site. Ik ga me, als ik weer tijd heb, er eens goed in verdiepen. Maar ik zag al allemaal leuke kleine quizzes en daar ben ik dol op (jammerlijk gezakt voor de portie-quiz btw )

Goede nieuws gelezen. En ik heb dapper 40 min gepilatest. Sucks nu, maar ik wéét gewoon dat het gaaf is als je het volhoudt. Omdat je zo lenig wordt
pi_56064428
Bah, de wind staat recht op mijn raam. Er klappert iets, ik vermoed het zonnescherm, en de ruit trilt ook als een idioot. Enkel glas is stom. Ik ben echt bang dat die ruit er vandaag of morgen uitklapt.
  woensdag 16 januari 2008 @ 03:37:35 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56065072
hmmm lekker rustig op het forum snachts
alweer halverwege mijn 2e nachtje, nog 2 te gaan
net 2 appels en een pak Vifit (limoen light 500 ml) op. Straks lekker nog een krentebol.

gaat goed tot zover
pi_56065582
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:44 schreef Maeghan het volgende:
Bah, de wind staat recht op mijn raam. Er klappert iets, ik vermoed het zonnescherm, en de ruit trilt ook als een idioot. Enkel glas is stom. Ik ben echt bang dat die ruit er vandaag of morgen uitklapt.
Huurwoning? Want dan krijg je misschien wel dubbelglas als hij er écht uitklapt
Goedemorgen trouwens Iedereen nog in diepe rust?
Ik zit met een kop thee achter de pc wakker te worden
pi_56065779
Ben al ruim 2 uur wakker, maar druk druk druk met dreumes. Die is nu bij de opvang, dus ik kan de chaos thuis even opruimen voor ik ga werken.
*OUD heilige*
pi_56065983
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 08:03 schreef freecell het volgende:

[..]

Diepe rust? Niet echt... was om 8.03 al aan het werk. Was om 5 voor 8 binnen.
De weegschaal is de laatste dagen weer wat vriendelijker, nog maar 3 ons boven mijn laagste gewicht!
***Levi was here***
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:34:04 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_56066601
Ik ben al 4 ons lichter
disclaimer
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:44:51 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56066782
De zon schijnt.

Nu even douchen en straks even hardlopen. Doe ik normaal gesproken aan het eind van de middag / 's avonds, maar misschien regent het vanavond wel weer.
Niet meer actief op Fok!
pi_56066875
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben al 4 ons lichter
Doe zoals ik: 3 weken diaree... dat helpt
Nadeel is wel dat sporten niet zo lukt, voel me net een vaatdoek onderhand.
***Levi was here***
pi_56066885
goedemorgen

is net naar Nijmegen vertrokken voor colleges ed. en ik ben er ook meteen maar uitgegaan
dan heb ik nog wat aan mijn dag..

heb mn site veranderd gisteravond (de ogen komen wel weer terug, maar die moet ik nog overzetten naar blauw-achtig ) en ga daar lekker verder een klooien
straks even boodschapje doen (kattenvoer en appels nog voor de appelmoes die ik ga maken ) en dan hardlopen

ging gisteren zó lekker, en heb niet eens spierpijn
Ja doei.
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:52:01 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_56066910
niks beter dan wakker worden met een dosis oude lullen metal
disclaimer
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:56:48 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_56066995
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:50 schreef Levitation het volgende:

[..]

Doe zoals ik: 3 weken diaree... dat helpt
Nadeel is wel dat sporten niet zo lukt, voel me net een vaatdoek onderhand.
Tnx, ik begin meteen water te poepen dus
disclaimer
pi_56068549
Zeg SQ, vanmiddag weer dobberen in de Tongelreep?
***Levi was here***
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:33:01 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_56068856
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:21 schreef Levitation het volgende:
Zeg SQ, vanmiddag weer dobberen in de Tongelreep?
Middag?
disclaimer
pi_56068890
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Middag?
Kwart voor 5 is nog middag in mijn telling.
***Levi was here***
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:34:55 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_56068905
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kwart voor 5 is nog middag in mijn telling.

Tuurlijk gaan we zwemmen
disclaimer
pi_56069158
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan we zwemmen
Ik had het over dobberen, het zwemmen laat ik aan jou over.
***Levi was here***
pi_56070583
Vandaag is mijn laatste werkdag.

Ik ben dus gewoon gebruikt. Ik heb mogen invallen voor iemand die verhuisd is, en morgen terug komt.

Er staat een vacature op de site, dat ze iemand zoeken voor 2 dagen per week, voor de Duitse klanten.
Nou, en bedankt. Maar ik laat het er hier niet bij zitten.
Dit kan toch niet zomaar???

Proeftijd was afgelopen vrijdag afgelopen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:55:41 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_56070922
Als je een tijdelijk contract hebt kan dat helaas wel. Ze moeten alleen wel een goede reden hebben om je na je proeftijd er uit te zetten als je contract nog loopt.
Shit zeg, wat klote!
disclaimer
pi_56071008
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:43 schreef ymme het volgende:

Ik ben dus gewoon gebruikt. Ik heb mogen invallen voor iemand die verhuisd is, en morgen terug komt.

Er staat een vacature op de site, dat ze iemand zoeken voor 2 dagen per week, voor de Duitse klanten.

Uitzendbureau zeker
Veel succes ermee i.ig.!
Het mooi kotsende meisje.
pi_56071079
quote:

Volgens mij kunnen ze je niet zomaar buiten zetten als je proeftijd voorbij is. Wat voor een contract had/heb je precies? Eventueel kunnen we 't er op het chocoforum hier even over hebben.
***Levi was here***
pi_56071533
quote:

balen zeg

ik verhuis voor uitgebreider verhalen ook wel even naar het chocoforum, als je het daar neerzet

as for me:

les 5 gelopen

en het gehaald

vrijdag les 6...

deze les was al 2 3 3 3, ben benieuwd wat er nog op te bouwen valt in les 6 zonder buiten de 3 minuten te gaan.. 2 3 3 3 3?
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 januari 2008 @ 13:22:25 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56071655
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze je niet zomaar buiten zetten als je proeftijd voorbij is. Wat voor een contract had/heb je precies? Eventueel kunnen we 't er op het chocoforum hier even over hebben.
Of een topic openen in [WGR]
pi_56071702
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Of een topic openen in [WGR]
Dat kan natuurlijk ook!
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 januari 2008 @ 14:17:41 #206
13151 crew  Rewimo
pi_56073105
pi_56073140
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

klopt, ik heb een tijdelijk contract nu, en na de proeftijd hebben ze gewoon een opzegtermijn van 1 maand (wettelijk verplicht)
pi_56073165
Moblo: misschien worden de pauzes korter?
pi_56073602
oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht
Ja doei.
pi_56079611
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 08:03 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, maar wel een glasverzekering via de VVE. Het is een flat die deel huur, deel koop is. Het zit in zo'n beheermaatschappij, dus heel veel dingen hoef ik op zich niks voor te doen. Wordt op zich altijd wel gelijk goed geregeld als je belt met een probleem.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2008 @ 18:32:24 #211
43556 miss_dynastie
pi_56079730
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:19 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

klopt, ik heb een tijdelijk contract nu, en na de proeftijd hebben ze gewoon een opzegtermijn van 1 maand (wettelijk verplicht)
Ehm, nee, een contract voor bepaalde tijd hoeft geen proeftijd te hebben volgens de wet. Kan zijn dat dat in cao of het contract zelf anders is, maar het is dus niet verplicht. Hoe bedoel je, off topic
pi_56085442
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ehm, nee, een contract voor bepaalde tijd hoeft geen proeftijd te hebben volgens de wet. Kan zijn dat dat in cao of het contract zelf anders is, maar het is dus niet verplicht. Hoe bedoel je, off topic
euhm ik heb altijd geleerd op school (juridisch) dat een tijdelijk contract een maand opzegtermijn heeft, en een vast contract 2 maanden of meer.
en persoonlijk zou ik geen contract ondertekenen zonder een opzegtermijn (mijn nieuwe contract heeft daarom ook een maand opzegtermijn, voor een jaarcontract)
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:46:19 #213
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_56085762
Stiekeme meelezer breekt even in: Bel even het uwv over het contract. Heb ooit hetzelfde gehad en geloof dat ze me wel een maand opzegtermijn moesten geven. Maar UWV kan je dat zo vertellen.... (ga nu weer verder met meelezen en motivatie putten uit jullie verhalen!)
pi_56093837

pi_56094210

goedemorgen

Ja doei.
pi_56094353
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:06 schreef omearos het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is leuk!
Ik heb op de middelbare school jaren lang een Garfield-agenda gehad, heerlijke humor!
***Levi was here***
pi_56094757

Die Garfield

Ik zit heerlijk thee te drinken En ik heb toch maar weer ge-update, ondanks dat het niet zo veel scheelt (2 ons omhoog) maar ik ben al een tijdje redelijk stabiel op dit gewicht..
Wel 2 CM taille er af trouwens
pi_56096362
Het gaat eindelijk weer de goede kant op met mijn gewicht. Was vanmorgen meer dan een kilo lichter dan in het lijstje en daarmee 2 ons lichter dan het laagste gewicht dat eerder in het lijstje stond. Zaterdag weer updaten, misschien krijg ik er nog wel een onsje af voor die tijd.
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2008 @ 11:35:20 #219
43556 miss_dynastie
pi_56098022
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:36 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

euhm ik heb altijd geleerd op school (juridisch) dat een tijdelijk contract een maand opzegtermijn heeft, en een vast contract 2 maanden of meer.
Art. 7:667 BW:
1. Een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.

En dan zegt lid 3:
3. Een arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 1 kan slechts tussentijds worden opgezegd indien voor ieder der partijen dat recht schriftelijk is overeengekomen.

En dat gebeurt dan dus in CAO of arbeidsovereenkomst zelf. Het is al weer even geleden dat ik sociaal recht heb gehad, dus moest even zoeken, maar ik heb het wel uit de wettenbundel van dit jaar.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 januari 2008 @ 11:51:03 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56098536
Liefies, er is een heeeel mooi subforum om deze zaken uitgebreid te bespreken
pi_56099359
Jouw subforum zeker?
*OUD heilige*
pi_56099540
Ik heb eindelijk het gevoel dat ik geen moeite meer hoef te doen voor mijn gewicht. De knop is om
Ik eet gewoon gezond, snaai heel af en toe bij bijzondere gelegenheden eens wat en leef gewoon op een lekkere manier.
En ik blijf stabiel op gewicht! Zou het dan eindelijk toch eens gelukt zijn om blijvend goed te zitten?
pi_56099816
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:29 schreef freecell het volgende:
Ik heb eindelijk het gevoel dat ik geen moeite meer hoef te doen voor mijn gewicht. De knop is om
Ik eet gewoon gezond, snaai heel af en toe bij bijzondere gelegenheden eens wat en leef gewoon op een lekkere manier.
En ik blijf stabiel op gewicht! Zou het dan eindelijk toch eens gelukt zijn om blijvend goed te zitten?
Dan hoor jij bij de lucky-few! Gefeliciteerd!
***Levi was here***
pi_56099929
Dank je wel
Nu nog even afwachten of het zo blijft natuurlijk, maar het s al wel zo vanaf half december
pi_56100646
Dat is leuk zo freecell Pas je wel op voor een zwangerschap? Daar is het bij mij fout gegaan.
*OUD heilige*
pi_56101738
Haha Voorlopig kijken wij nog wel even goed uit inderdaad
Als het ooit zover is, zal ik vast wel weer wat aankomen ja, lijkt me onvermijdelijk

Ik heb hier trouwens een raar probleem gecreëerd Ik heb spruitjes gekocht (een euro voor 2 grote zakken) Mooie kleine spruitjes. De ene zak blancheer ik en die gaat de vriezer in. De andere zak eten we vanavond.
Maaaaar.... ik weet helemaal niet of TARA wel spruitjes lust. Iemand ideeën om spruitjes op te hippen met dingen die ik gewoon in huis heb?
pi_56101867
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:54 schreef freecell het volgende:
Haha Voorlopig kijken wij nog wel even goed uit inderdaad
Als het ooit zover is, zal ik vast wel weer wat aankomen ja, lijkt me onvermijdelijk

Ik heb hier trouwens een raar probleem gecreëerd Ik heb spruitjes gekocht (een euro voor 2 grote zakken) Mooie kleine spruitjes. De ene zak blancheer ik en die gaat de vriezer in. De andere zak eten we vanavond.
Maaaaar.... ik weet helemaal niet of TARA wel spruitjes lust. Iemand ideeën om spruitjes op te hippen met dingen die ik gewoon in huis heb?
Met spekjes, uitje en wat sambal roerbakken! Eventueel serveren met pindasaus, volgens V. is alles, zelfs spruitjes eetbaar te maken met pindasaus.
***Levi was here***
pi_56102339
Pindasaus en spekjes zijn geen dingen die ik standaard in huis heb. Wij eten echt nooit pindasaus
Edit: even gekeken en zowaar, ik heb spekjes!!
Sambal en een uitje heb ik ook wel, goed idee

moet je ze bij roerbakken eerst even blacheren? En zo nee: hoelang moeten ze ongeveer voordat ze een beetje beetgaar zijn?
Ik kan de meest exotische gerechten zo maken, maar spruiten eten we echt nooit
pi_56102426
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:19 schreef freecell het volgende:
Pindasaus en spekjes zijn geen dingen die ik standaard in huis heb. Wij eten echt nooit pindasaus
Edit: even gekeken en zowaar, ik heb spekjes!!
Sambal en een uitje heb ik ook wel, goed idee

moet je ze bij roerbakken eerst even blacheren? En zo nee: hoelang moeten ze ongeveer voordat ze een beetje beetgaar zijn?
Ik kan de meest exotische gerechten zo maken, maar spruiten eten we echt nooit
Ik denk een paar minuutjes koken voor je ze bakt, niet te lang, het moet nog wel stevig zijn! Spruiten worden voornamelijk bitter van te lang koken... en aangezien tegenwoordig iedereen beschikt over kiezen hoef je eten niet meer tot snot te koken.

Edit: ik maak zelf ook nooit spruitjes, heb ooit te horen gekregen dat ik dan op straat beland.
Edit 2: mijn moeder maakt bovenstaande spruitjes wel eens en ik vind ze jammie!
***Levi was here***
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:03:48 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_56103554
Het is ook heerlijk om ze even in een schaaltje in de oven te doen met kaas en spek
disclaimer
pi_56103591
Even koken komt goed uit, dan kan ik tenminste de andere zak ook meteen blacheren
Jouw plan klinkt wel goed, maar eens proberen
En dingen tot snot koken vind ik ontzettend smerig! Dus beetgaar is gaar genoeg!

SQ: ik heb geen kaas in huis, wordt moeilijk Daarbij gebruik ik de oven al voor de aardappels
pi_56103649
Stamppot spruitjes. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56103693
Bedenk net iets: ik kan ook de aardappeltjes er doorheen bakken met een uitje en wat spekjes
Best goed plan
pi_56113774
zoo nog 1 nachtdienst te gaan en dan eindelijk weer een normaal ritme oppakken. (4 nachten gehad en er nu ook wel weer klaar mee...).
Zaterdag lekker weer volleyballen, heb ik nu al zin in.

Heb vanavond lekker asperges gegeten, met zilvervliesrijst en rundertartaarballetjes. Straks nog ff wat fruit voordat ik richting werk vertrek.
pi_56114845
ik heb vanavond een zakje chow-mein-woksaus uitgeprobeerd met een kipfiletje, veul groente en wat rijst.. érg lekker

zijn 50 cent bij de Xenos, en 1,39 bij de Appie

Ja doei.
pi_56116678
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:08 schreef Jarno het volgende:
Stamppot spruitjes. .
Lekker, ja! Met rauwe uitjes en spekkies

Het afvallen gaat best OK, lijkt het wel M'n feestdagenkilo's zijn weer verdwenen, en nu probeer ik met enige regelmaat te blijven sporten en goed (en veel) te eten!
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 januari 2008 @ 23:30:05 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56117252
Net terug van volleybaltraining... Ging goed!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 02:33:28 #238
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56120330
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:30 schreef Sjeen het volgende:
Net terug van volleybaltraining... Ging goed!
mooi zo ik heb ook zoveel zin in zaterdag!! kan bijna niet wachten om me ff flink in het zweet te werken
nog 6 uurtjes en dan heb ik lekker weekend!!!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:37:15 #239
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56121526
Ik leef nog.

Mijn feestdagenkilo's (alle anderhalf )zijn er ook weer af en vanochtend zat ik onder de 80. Erg makkelijk als je een virusje van je kind meepikt en daar diarree en een gebrek aan eetlust van krijgt. Helaas hierdoor wel te sloom om te sporten en dat heb ik dus ook al anderhalve week niet meer gedaan. Alleen wel softbaltraining gehad maandag. Misschien ga ik vanavond dus maar weer eens hardlopen/naar de sportschool.
Oja, updaten doe ik nog maar even niet, want het zit er vast zo weer bij als ik weer normaal eet.
pi_56122896
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:09 schreef freecell het volgende:
Bedenk net iets: ik kan ook de aardappeltjes er doorheen bakken met een uitje en wat spekjes
Best goed plan
Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen, lustte Tara nu wel of geen spruitjes. [insert spannende muziek]
***Levi was here***
pi_56122942
spruitjes zijn best lekker tijd al niet gegeten...

vanavond ga ik zelf shoarma maken, dus straks even het vlees in reepjes snijden en kruiden enzo

én, ik mag vandaag weer hardlopen
Ja doei.
pi_56123015
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:09 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen, lustte Tara nu wel of geen spruitjes. [insert spannende muziek]
Haha, nou hij houdt niet van spruitjes, maar hij eet ze wel (met enige tegenzin) Hij vond de rest wél heel lekker, dus dat compenseerde en hij heeft gewoon de helft van de spruiten opgegeten.
Volgens hem waren ze wel goed klaargemaakt, maar zijn het gewoon duffe, saaie groenten
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:22:42 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_56123186
Ik mag op gesprek Eindelijk
disclaimer
pi_56123264
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
tof gefeliciteerd
Ja doei.
pi_56123275
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef Stormqueen het volgende:

Wanneer? Waar? Wat voor 'n functie?
***Levi was here***
pi_56123288
Gefeliciteerd SQ
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 10:29:58 #247
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56123331
Goed zeg SQ!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:30:44 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_56123344
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wanneer? Waar? Wat voor 'n functie?
Woensdag, Veghel, Marcom medewerker
disclaimer
pi_56123474
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Woensdag, Veghel, Marcom medewerker
Succes! Spannend!
Veghel is wel een eindje fietsen, ik denk dat je dan Lianne als fiets-koningin van de troon stoot.

Edit: Veghel... toch niet bij Mars, hč? Lijkt me slecht voor de lijn...
***Levi was here***
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:38:49 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_56123524
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:36 schreef Levitation het volgende:

[..]

Succes! Spannend!
Veghel is wel een eindje fietsen, ik denk dat je dan Lianne als fiets-koningin van de troon stoot.
Ik denk dat ik het combineer met bussen
disclaimer
pi_56123614
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het combineer met bussen
Volgens routenet is het ruim 26km Da's wel ver om te fietsen.
***Levi was here***
pi_56123628
Wat is Marcom?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:44:16 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_56123649
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:43 schreef omearos het volgende:
Wat is Marcom?
De afko van marketingcommunicatie
disclaimer
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:44:38 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_56123663
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:42 schreef Levitation het volgende:

[..]

Volgens routenet is het ruim 26km Da's wel ver om te fietsen.
Veel trainen swa!
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 januari 2008 @ 10:47:38 #255
13151 crew  Rewimo
pi_56123729
Wat goed SQ Ik ga heel hard duimen voor je
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:48:56 #256
4177 Jojogirl
pi_56123772
Super SQ
pi_56123916
ik denk dat we allemaal hard gaan duimen

eens kijken of er ook nog wat beleg is... en dan over een uurtje hardlopen.. is toch wel te doen, in een uurtje eten laten zakken?
Ja doei.
pi_56123986
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Veel trainen swa!
Maar is dat bij

Dat schijnt wel een coole werkgever te zijn, alleen meurt 't er naar een mengsel van chocolade en hondevoer.
***Levi was here***
pi_56124020
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk dat we allemaal hard gaan duimen

eens kijken of er ook nog wat beleg is... en dan over een uurtje hardlopen.. is toch wel te doen, in een uurtje eten laten zakken?
Ik heb daar 2 - 2.5 uur voor nodig en dan nog heb ik vaak last van mijn eten. Maar mijn maag/darmen zijn ook niet helemaal standaard.
***Levi was here***
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:01:00 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_56124112
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:56 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar is dat bij
[ afbeelding ]
Dat schijnt wel een coole werkgever te zijn, alleen meurt 't er naar een mengsel van chocolade en hondevoer.
Nee, het is niet bij Mars
disclaimer
pi_56125522
gelukkig, mars vind ik écht niet lekker

en die mars-DRINK die ze een tijd geleden hadden was helemaal erg
Ja doei.
pi_56125945
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
gelukkig, mars vind ik écht niet lekker

en die mars-DRINK die ze een tijd geleden hadden was helemaal erg
Maar Bounty is wél lekker en dat maken ze daar ook!
***Levi was here***
pi_56125965
Bounty kan idd wél
Ja doei.
pi_56126310
Vriend van me heeft daar stage gelopen (en nog steeds dun als een lat )
* omearos is choco-verslaafd
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:19:08 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_56126363
Bounty is echt te smerig
disclaimer
pi_56126386
bounty is lekker
pi_56127054
Bounty is niet lekker, terwijl ik wel van kokosnoot houd.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:46:12 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_56127123
ik vind kokos zo vies he

Ik was eens op vakantie in Tsjechië, zie ik in een winkel een chocoladereep die "Margot" heet. Ik denk: tofjes, een naamreep! Ik nam er een hap uit, blijkt het een gore kokos-rumreep te zijn Crisis, nog ranziger dan Bounty
disclaimer
pi_56127207
Ah, de Bounty-discussie is weer op gang gebracht!
Ik vind Bounty geweldig, vooral de pure.
***Levi was here***
pi_56127245
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind kokos zo vies he
wil je met me trouwen?
pi_56127311
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind kokos zo vies he

Ik was eens op vakantie in Tsjechië, zie ik in een winkel een chocoladereep die "Margot" heet. Ik denk: tofjes, een naamreep! Ik nam er een hap uit, blijkt het een gore kokos-rumreep te zijn Crisis, nog ranziger dan Bounty
Klinkt errug lekker

Ik lust, van die candybars, eigenlijk alleen bounty. Mars, snickers e.d. vind ik echt vre-se-lijk goor.
pi_56127352
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Klinkt errug lekker

Ik lust, van die candybars, eigenlijk alleen bounty. Mars, snickers e.d. vind ik echt vre-se-lijk goor.
Snickers vind ik wel ok, Mars krijg ik echt niet weg.
***Levi was here***
pi_56127438
Ik vond eigenlijk alleen Lion en Kitkat lekker
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:58:55 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_56127466
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:57 schreef octopussy het volgende:
Oeh, Lions
disclaimer
pi_56127480
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:57 schreef octopussy het volgende:
Nou weet je:

IK EET ZE ALLEMAAL LEKKER NOOIT
want dat is niet goed voor de lijhijn
pi_56128187
kokos

heerlijk...

kokoskoekjes.. jum... dát is lang geleden dat ik die gebakken heb

maar ik snoep nagenoeg nooit, dus maandag, als een soort huisvrouwtje, toen zijn brood vergeten was en ik hem tegemoet ging met dat brood, hem een lekkere toblerone-reep meegegeven, want ja, die at ik zelf écht niet
Ja doei.
pi_56128802
Vroeger at ik alles wat ik kon vinden met chocola
Gister had ik ook zin in chocola, maar toen ik in de winkel voor het schap stond zag ik niks waar ik zin in had uiteindelijk een cracker met hagelslag gemaakt 's avonds. Was voor mij de eerste keer dat ik duidelijk merkte dat mijn smaak is veranderd het afgelopen jaar.

Kokos ben ik ook gek op, kokosbrood
pi_56130488
ik ben wel een sucker voor de ruyter melk hagelslag overigens.. of Venz Puur
Ja doei.
pi_56130541
Bros Maar goed, dat is eigenlijk gewoon alleen chocolade

Ik heb me de hele week niet kunnen wegen en ik ben benieuwd wat ik maandag weeg (eerste dag dat ik weer een weegschaal 's morgens in de buurt heb). Tot nu toe heb ik best een goede invloed op mijn moeder. Als we boodschappen doen pak ik geen lekkers en als zij wil zeg ik dat ik sowieso niet mee zal eten en dan wil zij ook niet meer Ook biedt ze me 's avonds koeken en dergelijke aan en als ik nee zeg neemt zij ook niet Vanavond thuis eten ivm sportschool en dan nog 1 nachtje bij mijn moeder slapen.
pi_56131805
Volgens mij heb ik veel te veel ingekocht voor mijn verjaardag
Maar nog ben ik eigenlijk bang dat ik te weinig heb, gek is dat...
We zien wel, ik heb een AH op 5 minuten lopen van mijn huis...
***Levi was here***
pi_56132900
ik lust ze allemaal
en als ik hartige trek heb neem ik snickers

twix en bros vind ik maar zo-zo
pi_56132942
Mijn haar ruikt naar Bounty tenminste volgens mijn vriendje.
Verder heb ik al in geen tijden zoiets op.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:21:27 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56133115
Hier ben ik weer.

Weer met sonde het machinetje staat hier naast me te draaien en zorgt ervoor dat ik 1,5 liter en 1500 kcal per dag binnen ga krijgen de komende weken.

Ik voel me erg zwak als ik iets doe. Al ik het maar naar de lage wc thuis gaan .

Er is alweer hoop gister omdat mijn infuus eruit moest al 1 glas water op een slokje per uur .

Verder straks heel spannend op mijn eigen weegschaal staan .
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:35:08 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_56133445
86,6

En dan ben ik nog niet al het vocht kwijt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:38:10 #285
4177 Jojogirl
pi_56133540
Dat doe je netjes Troel
pi_56133653
Welkom terug Bubsel sterkte de komende weken

Gaat snel Troel
pi_56149467
Welkom terug bubsel sterkte
pi_56149672
Welkom terug, bubsel!

En fijn dat het zo snel gaat, Troel!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:22:42 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_56155647
Ja, terwijl die kilo's dus echt niet aan dat kind zaten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56155795
-laat maar, al gevonden -

[ Bericht 87% gewijzigd door Fannetje op 19-01-2008 16:40:35 ]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:38:11 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56160553
Ik kan niet meer in dat dieet-web? Wat stom
Niet dat er uberhaupt wat veranderd is
Gefeliciteerd Troel met je dochtertje!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_56161810
Ook al een dochter? Nog een keertje gefeliciteerd dan Troel!
*OUD heilige*
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:37:50 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_56162201
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik kan niet meer in dat dieet-web? Wat stom
Niet dat er uberhaupt wat veranderd is
Gefeliciteerd Troel met je dochtertje!
Huh, ben je je wachtwoord kwijt? PM anders even wat er aan de hand is, dan kijk ik voor je wat ik kan doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56171719
Hallo !

Nieuw hier, me netjes aangemeld op dieet-web dus ik hoop dat ik hier nu ook bij mag.
Ik moet nu nog 38 kilo afvallen, dan ben ik op mijn streef. De eerste 10,3 zijn er al af !!
Ik ben dan ook heel blij en trots !

Groetjes !
Stout
  zondag 20 januari 2008 @ 09:21:34 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_56171786
Welkom Stout! Je bent goed begonnen. Hoe heb je dat gedaan?
*OUD heilige*
pi_56171827
Stout, welkom bij de bende

Ik ben lekker aan het ontbijten met kruidenthee en kwark en dan over een minuut of 10 maar eens weg
pi_56172061
gefeliciteerd troel
pi_56172076
Met het eerste persoonlijke dieet. T is de eerste dagen doorbijten maar nu ik gewend ben gaat het geweldig, geen honger, geen trek en vooral val ik prima af.
pi_56172085
Hoelang heb je gedaan over die 10 kilo?
pi_56172090
Vanaf 2 januari, dus 19 dagen
De eerste week 6 kg, de rest de afgelopen 12 dagen zeg maar
het is behoorlijk pittig, je moet het echt willen en als je het officieel doet, kost het je klauwen met geld.
Ik lift mee met een vriendin, wat voor haar goed is, kan voor mij vast niet verkeerd zijn.
Nadat je op je streef bent, ga je hervoeden, dus langzaam de nu verboden voedingsmiddelen her-introduceren. Mijn plan is om na dat ik op streef ben en uitgehervoed (leuk woord voor scrabble) standaard 2 of 3 dagen per week te gaan cohennen. Zo wil ik jo-jo-en voorkomen en voorkomen dat ik ooit weer boven de 70 kom !
Googkle even op eerste persoonlijke dieet en je komt alles te weten.

Groetjes, stout
pi_56172122
Is dat wel zo slim?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')