Blauw toch?quote:Op zondag 13 januari 2008 19:59 schreef Monidique het volgende:
Vrouwennood, eikel rood.
Geen ruk.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:33 schreef sigme het volgende:
Wat doen blote mannen met de handel?
Nog steeds dezelfde aansteller dus.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:35 schreef Aoristus het volgende:
hij wast zojuist het vuil van de armoe van zich af met zeewater
Het wordt nog best grappig, hij schaamde zich dood in pretpark Shakaland, waar zulu's met dikke pensen voordoen hoe je een speer vast houdt. Een enthousiaste Duitser maakte het verhaal af.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nog steeds dezelfde aansteller dus.
Hoe is het om constant in angst te leven voor het grote gevaar?quote:Op zondag 13 januari 2008 20:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben morgen in de gelegenheid om vragen aan de heer Kinneging (bekend van boeken als "Geografie van goed en kwaad") te stellen. Iemand nog een verzoek?
Nou ja, ik heb een zwak voor Zuid-Afrikaans, maar de rest van Afrika heeft me nooit zo kunnen bekoren.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:51 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het wordt nog best grappig, hij schaamde zich dood in pretpark Shakaland, waar zulu's met dikke pensen voordoen hoe je een speer vast houdt. Een enthousiaste Duitser maakte het verhaal af.
Volgens een anc leider strijden zulu's tegen aids door onthouding. Geen seks tot het huwelijk dus..
Dat weten we niet. Daarom moet dat even aan de heer Kinneging gevraagd worden.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wie wordt beschuldigd, en vooral: waarvan?
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:38 schreef sigme het volgende:
Ik heb mij gister een Lunterse Pippeling aangeschaft, en deze vandaag geplant. Komt vast vol boze appeltjes te hangen.
Je moet zelf maar even kijken, het is nog steeds op nederland 2quote:Op zondag 13 januari 2008 20:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb een zwak voor Zuid-Afrikaans, maar de rest van Afrika heeft me nooit zo kunnen bekoren.
In ieder geval geen oliebollen bakken. Of vis frituren.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:33 schreef sigme het volgende:
Wat doen blote mannen met de handel?
Hij beschuldigt niemand, volgens mij is hij vooral verbaasd over Zuma en z'n gang.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wie wordt beschuldigd, en vooral: waarvan?
Of hij gelooft dat dubbeltjes ook een kwartje kunnen worden.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben morgen in de gelegenheid om vragen aan de heer Kinneging (bekend van boeken als "Geografie van goed en kwaad") te stellen. Iemand nog een verzoek?
quote:Op zondag 13 januari 2008 22:28 schreef sigme het volgende:
He, ik heb wel gewoon 12 afschriften van 2007. Van de postbank.
klinkt als een figeuur uit de harrie potter reeks.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:38 schreef sigme het volgende:
Ik heb mij gister een Lunterse Pippeling aangeschaft,
Gewoon opzeggen die papierwinkel. Heb ik ook gedaan. Ik heb internet dus ik kan elke dag zelf checken of ik nog saldo heb. Waarom moet ik dan elke maand die kutpapiertjes gaan ordenen, die ik bijna nooit lees?quote:Op zondag 13 januari 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
Mijn afschriften zijn ook vrij random (rabo)
Ik kan natuurlijk die afschriften downloaden, in een database frutten en dan zelf m'n eigen periodes bepalen. Is iets voor te zeggen. Zelfs wel heel veel. Alleen kost 't opzetten van zoiets tijd.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:56 schreef sneakypete het volgende:
Gewoon opzeggen die papierwinkel. Heb ik ook gedaan. Ik heb internet dus ik kan elke dag zelf checken of ik nog saldo heb. Waarom moet ik dan elke maand die kutpapiertjes gaan ordenen, die ik bijna nooit lees?
Knurft, 't is 't einde van 't jaar geweest, en voor 'n commerciele hobby moet ik een aangifte omzetbelasting indienen. Dan is 't verdomd handig als de totaalbedragen van de facturen die je inklopt in excel of een boekhoudprogramma'tje overeenkomen met de saldi van je zakelijke rekening. En dat je niet eindeloos hoeft te gaan zoeken waar die 47.58 nu gebleven is.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:14 schreef sneakypete het volgende:
Nee ik bedoel dat je geen shit ontvangt en gewoon van tijd tot tijd op rabobank.nl checkt wat er zoal met je geld gebeurt.
Ik hoef daar geen extra afschriften van; ze staan op internet.
ooh het is gewoon je hobby, zeg dat dan.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Knurft, 't is 't einde van 't jaar geweest, en voor 'n commerciele hobby moet ik een aangifte omzetbelasting indienen. Dan is 't verdomd handig als de totaalbedragen van de facturen die je inklopt in excel of een boekhoudprogramma'tje overeenkomen met de saldi van je zakelijke rekening. En dat je niet eindeloos hoeft te gaan zoeken waar die 47.58 nu gebleven is.
De schilder is niet onthoofd in elk gevalquote:
quote:Priester opgepakt voor cocaïnesmokkel
"Het is voor het eerst dat we op Schiphol een geestelijke hebben gearresteerd voor drugssmokkel," vertelde woordvoerder Rob Stenacker vrijdag. De priester, die uit Bolivia komt, liep tegen de lamp doordat hij weigerde mee te werken aan een verplichte visitatie. Daarom werd het Schipholtteam (samenwerkingsverband tussen marechaussee en douane) ingeschakeld, meldt Stenacker.
De man gaf aan dat hij uit geloofsovertuiging niet vrijwillig wilde meewerken aan de controle. Hij is volgens eigen zeggen een hoge geestelijke die in Bolivia leiding geeft aan een klooster.
Toen de marechaussee de priester toch controleerde, werd ontdekt dat hij pakketten op zijn benen had geplakt. De priester beweerde dat het om heilig zand ging, maar uit onderzoek is gebleken dat de pakketten cocaïne bevatten.
Jezus draait zich in z'n graf om....quote:Op maandag 14 januari 2008 09:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Goeiesmokkel...
Nou ja, in de spiegel kijken zorgt ook voor zelfreflectie, nietwaar...
Eenschquote:Op maandag 14 januari 2008 09:49 schreef Monolith het volgende:
Vroeg opstaan is kut.
Naarmate je later kunt opstaan, verschuift je definitie van vroeg. Ook nog eens.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:49 schreef Monolith het volgende:
Vroeg opstaan is kut.
Brood uit de diepvries:quote:Op maandag 14 januari 2008 09:59 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral als je dan de vriezer opendoet en er geen brood is
Wees blij dat het al maandag is.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eensch![]()
Vooral als je dan de vriezer opendoet en er geen brood is
Broodrooster.quote:
Zo'n beetje het enige dat in de vriezer kan. Doordat je namelijk het vocht bevriest wordt het brood niet oud.quote:
Morgen tentamen dus ik eigenlijk zou ik willen dat het nog zondag isquote:Op maandag 14 januari 2008 10:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wees blij dat het al maandag is.
Dichtbij de supermarkt wonen en daardoor altijd vers brood hebben:quote:Op maandag 14 januari 2008 10:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Droogbrood van 2 dagen oud:
Supermarktbrood eten en dan klagen over het invriezen van broodquote:Op maandag 14 januari 2008 10:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Dichtbij de supermarkt wonen en daardoor altijd vers brood hebben:
(appie heeft van dat maffe brood wat maar niet oud wil worden.)
Brood van de Appie is niet te vreten. Vult voor geen meter.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Dichtbij de supermarkt wonen en daardoor altijd vers brood hebben:
(appie heeft van dat maffe brood wat maar niet oud wil worden.)
Jij koopt brood bij een Echte Bakker?quote:Op maandag 14 januari 2008 10:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Supermarktbrood eten en dan klagen over het invriezen van brood
Sinds ik aan het afstuderen bent, is dat bij mij juist weer omgekeerd. Ergens halverwege tijdens mijn studie was 10 uur opstaan al vroeg, nu is 9 uur inmiddels alweer uitslapen.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Naarmate je later kunt opstaan, verschuift je definitie van vroeg. Ook nog eens.
Niet als je de standaard voorgesneden boterhammen van appie neemt. Ongesneden, zelf afsnijden in 1.5-2cm dikke plakken, beleg erop: klaaiiiii.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Brood van de Appie is niet te vreten. Vult voor geen meter.
quote:Britse regering wil gevangenen van onderhuidse chip voorzien
Om meer ruimte in de overvolle gevangenissen te krijgen overweegt de Britse regering om gevangenen van een rfid-chip te voorzien. Privacywaakhonden en reclasseringsambtenaren noemen het systeem 'vernederend'.
Enkelband voor gedetineerdenHet aantal gedetineerden in Groot-Brittannië is de afgelopen tien jaar van zestigduizend naar tachtigduizend opgelopen en kent het hoogste aantal gevangenen per inwoner van Europa. Om miljardeninvesteringen in de bouw van nieuwe gevangenissen te beperken, zou de overheid de mogelijkheid onderzoeken om gestraften vaker onder huisarrest te plaatsen, bericht The Independent. De onderhuidse chips moeten de enkelbanden die momenteel gebruikt worden, gaan vervangen.
Veroordeelden met huisarrest zouden bijna tweeduizend maal per jaar hun enkelbanden verwijderen, waardoor zij niet meer zijn te controleren. Het Britse ministerie van Justitie onderzoekt nu de technische mogelijkheden om gedetineerden te chippen, waardoor zij met behulp van een gps-systeem in de gaten zijn te houden. Zo kan het systeem alarm slaan wanneer een veroordeelde pedofiel in de buurt van scholen komt.
De rfid-chips worden door een arts met een injectienaald onder de huid aangebracht. Momenteel is het rfid-systeem onder meer in zwang bij het taggen van huisdieren, vee en luchtvaartbagage. In de VS worden de onderhuidse chips gebruikt om de handel en wandel van bendeleden binnen strafinrichtingen in de gaten te houden, maar er zijn nog geen rfid-systemen bekend die gedetineerden ook buiten de gevangenismuren actief volgen.
Privacywaakhonden en de reclassering zien echter niets in de plannen van de Britse regering. Volgens de critici is het onderhuids aanbrengen van chips 'vernederend' en zou het de rehabilitatie van veroordeelden in de weg staan. Ook zouden criminelen snel genoeg manieren vinden om ook deze techniek te omzeilen, waardoor de publieke veiligheid alsnog in het geding komt. De voorstanders stellen echter dat veroordeelden zelf de voorkeur geven aan een rfid-chip boven een 'lompe' enkelband.
Als het even kan dan neem ik een brood van mijn ouders mee. Die hebben zo'n bakker die langs de deur komt.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Jij koopt brood bij een Echte Bakker?
quote:Herfkens was zich van geen kwaad bewust
New York, 14 jan. Eveline Herfkens, een van Nederlands hoogste diplomaten bij de Verenigde Naties, zegt dat drukte op haar werk heeft geleid tot het overtreden van interne gedragsregels. „Sorry hoor, voor dat soort dingen had ik helemaal geen tijd", zegt Herfkens.
De oud-minister van Ontwikkelingssamenwerking is in opspraak geraakt omdat ze als coördinator van de Millenniumcampagne ter bestrijding van armoede in de wereld een huursuppletie van de Nederlandse staat heeft ontvangen en een Amerikaanse permanente verblijfsvergunning heeft aangevraagd. Beide zijn niet toegestaan. Het is voor het eerst sinds weekblad Vrij Nederland vorige week met onthullingen kwam dat Herfkens zich in het openbaar verweert.
Vanaf een Amerikaans vakantieadres zegt ze dat de Nederlandse ambassade bij de VN de huursubsidie van 7.000 dollar per maand heeft aangeboden. Dat giften van het moederland niet toegestaan zijn bij de VN zegt ze niet te hebben geweten. „Had ik dat dan moeten controleren? Wie zou ooit denken dat iets wat de Nederlandse regering doet, tegen de regels is? Nederland is zo’n on-ge-loof-lijk braaf land.”
Herfkens zegt verder dat de missie bij de VN voorbeelden van andere Nederlandse functionarissen met een huursuppletie heeft verstrekt. „Ik dacht, ik ben gek dat niet te doen, anders zit ik in zo’n eenkamerflat met uitzicht op een bakstenen muur.”
De juridische dienst van VN-ontwikkelingsafdeling UNDP doet nu onderzoek naar de overtredingen. Na haar eerst onvoorwaardelijk te hebben gesteund, neemt UNDP sinds dit weekend alsnog afstand van de bestuurder. Herfkens was in 2006 en 2007 vijf maanden in overtreding door een permanente verblijfsvergunning aan te vragen.
Herfkens zegt „uit de grond van mijn hart niet” te hebben geweten dat de VN dit niet toestaat, om misbruik door in New York gevestigde diplomaten te voorkomen.
Herfkens is na Ruud Lubbers, Jan Pronk en Ad Melkert, de huidige uitvoerend bestuurder van UNDP, de vierde Nederlander op een hoge VN-post die in opspraak raakt wegens vermeend ondeugdelijk handelen. „Daar ik ga er niet eens op reageren, dat is zo’n ontstellend provinciaal Nederlands debat.”
Ja, meer kan ze zich natuurlijk absoluut niet veroorloven met een maandloon van 18.000 dollar.quote:Herfkens zegt verder dat de missie bij de VN voorbeelden van andere Nederlandse functionarissen met een huursuppletie heeft verstrekt. „Ik dacht, ik ben gek dat niet te doen, anders zit ik in zo’n eenkamerflat met uitzicht op een bakstenen muur.”
quote:Op maandag 14 januari 2008 10:57 schreef Fastmatti het volgende:
Wat het kost? Geen idee, als ik bij mijn ouders ben en de bakker komt langs dan zet de bakker het gewoon op de rekening.
quote:Contemporary conservatism is a walking contradiction. Unable to shrink government but unwilling to improve it, conservatives attempt to split the difference, expanding government for political gain, but always in ways that validate their disregard for the very thing they are expanding. The end result is not just bigger government, but more incompetent government.
quote:But conservatives have different motives for wanting power. One is to prevent liberals from doing so; if government cannot be made to disappear, at least it can be prevented from doing any good. The other is to build a political machine in which business and the Republican Party can exchange mutual favors; business will lavish cash on politicians (called campaign contributions) while politicians will throw the money back at business (called public policy).
Hij levert in ieder geval bewijs voor de stelling dat overmatig blowen schadelijk is voor je hersenen.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:14 schreef Autodidact het volgende:
[ afbeelding ]
"Als ik niet zou blowen, was ik een terrorist. Nu kan ik nog met de dingen lachen. Mijn sterrenbeeld is ram, mijn planeet is Mars en die staat voor oorlog. Als ik blow, kan ik mijn oorlogsagressie in goede banen leiden. Dat lukt niet wanneer ik clean ben; dan word ik echt kwaad."
Armand
quote:Op maandag 14 januari 2008 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij levert in ieder geval bewijs voor de stelling dat overmatig blowen schadelijk is voor je hersenen.gevoel voor smaak.
Ach het kan nog erger. Ik zat er nog een beetje over te denken om dit jaar misschien maar weer eens carnaval te gaan vieren voor de 'gezelligheid' totdat ik dit topic las.quote:
Tuurlijk kan het erger.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach het kan nog erger. Ik zat er nog een beetje over te denken om dit jaar misschien maar weer eens carnaval te gaan vieren voor de 'gezelligheid' totdat ik dit topic las.
Ik vier Carnaval ook in mijn auto.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het erger.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zocht eigenlijk die roze volkswagen kever waar iemand een paar duizend glimmende schelpen op had gelijmd. Dat, of die auto waar een complete grasmat op was gezet.
Tentamens zuigenquote:Op maandag 14 januari 2008 13:39 schreef Gabry het volgende:
Tijd om enkele weken te studeren. Ik log even out gezien de werkdruk.
Enorme vlaktes met sneeuw maakt je claustrofobisch?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wintersport is hels. Sneeuw maakt me claustrofobisch.
Het lijkt mij ook dat je er toch eerder pleinvrees van krijgt.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Enorme vlaktes met sneeuw maakt je claustrofobisch?
Waarom? Ik heb dat nooit gesnapt. Je gaat in een kudde naar de Alpen om daar je benen te breken en vrijwillig je te omgeven met Vinex-gepeupel en koude kak.quote:
Deze is goed:quote:Op maandag 14 januari 2008 00:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk die afschriften downloaden, in een database frutten en dan zelf m'n eigen periodes bepalen. Is iets voor te zeggen. Zelfs wel heel veel. Alleen kost 't opzetten van zoiets tijd.
Hoelang gaat dat duren?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:49 schreef Monidique het volgende:
Hallo, jongens. Vanaf vandaag ga ik aardig, interessant, vriendelijk en aangenaam doen. Ik zal jullie niet meer vervelen met zure opmerkingen; vrede zal heersen. Nog vragen?
Waarom neem je je dat toch steeds voor? Ik vind je prima zoals je bent, waarbij aangetekend dat ik je aardig, interessant, vriendelijk en aangenaam en niks zuur vind.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:49 schreef Monidique het volgende:
Hallo, jongens. Vanaf vandaag ga ik aardig, interessant, vriendelijk en aangenaam doen. Ik zal jullie niet meer vervelen met zure opmerkingen; vrede zal heersen. Nog vragen?
Seriezwabbelaar.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:54 schreef sigme het volgende:
Waarom neem je je dat toch steeds voor?
Maar ik dan?quote:Ik vind je prima zoals je bent, waarbij aangetekend dat ik je aardig, interessant, vriendelijk en aangenaam en niks zuur vind.
Die documentaire ga ik maar kijken.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:45 schreef Autodidact het volgende:
Vanavond De dag dat de dollar valt... (update).
Carnaval is leuk. Vooral in Bergen op Zoom.quote:
Heb jij niet toevallig een groep vrienden en vriendinnen die een enorme hekel heeft aan carnaval? Zo ja, kunnen we even ruilen begin Februari?quote:Op maandag 14 januari 2008 17:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Carnaval is leuk. Vooral in Bergen op Zoom.
Nou, mijn vriendengroep valt uiteen in een groep die er wél van houdt en een groep die er níet van houdt. Maar dat komt door het feit dat mijn ouders (en ik dus) twee jaar in Bergen op Zoom hebben gewoond toen m'n vader nog in Nederland werkte. Die carnavalliefhebbende groep bestaat dan ook geheel uit Bergenaren.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb jij niet toevallig een groep vrienden en vriendinnen die een enorme hekel heeft aan carnaval? Zo ja, kunnen we even ruilen begin Februari?
Neu hoor, de rechtse rakkers komen erachter dat politieagenten niet voor niets werkenquote:
Amerika is technisch failliet hoorde ik laatst. Ter ere van de val van de dollar wordt vanavond het programma ' de val van de dollar' herhaald. Laat maar, deja vuquote:
Ja, en? Dit soort figuren zeggen pas iets wanneer je de BBP- en koopkrachtontwikkeling in die periode vermeldt. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe de toename van de schuld zou zijn geweest wanneer Bush nooit aan Irak begonnen zou zijn.quote:
Nee, niet 'en', maar 'dus'. Dus Dominique heeft gelijk. Maar nee, ik vind het gewoon een interessant staafje.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ja, en?
Omhoog onder Reagan, omlaag onder Clinton. Wie weet. Of het is gewoon zoals het er staat.quote:Dit soort figuren zeggen pas iets wanneer je de BBP- en koopkrachtontwikkeling in die periode vermeldt.
Tsja, tsja. Lies, damned lies and statistics.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja, en? Dit soort figuren zeggen pas iets wanneer je de BBP- en koopkrachtontwikkeling in die periode vermeldt. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe de toename van de schuld zou zijn geweest wanneer Bush nooit aan Irak begonnen zou zijn.
Je bent soms net een kleuter. En onderbouw dat op z'n minst eens met een bron, als je een andere bron aan valt.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
En nee, die statistiek zegt niets. Als je vluchtig naar de Carter-periode kijkt, denk je: hé, die deed het zo slecht nog niet. Terwijl de inflatie opliep tot 13,3%, de werkloosheid maandelijks bleef stijgen, de standaardrente door de FED werd verhoogd tot 21,5%, duizenden ondernemingen omvielen, het eigen vermogen van de ondernemingen was afgenomen tot een gemiddelde van 39% en de overheid genoodzaakt was bij te springen door de uitgaven te verhogen, wat niet helemaal terugkomt in de statistiek van M. omdat tegelijkertijd gesneden werd in defensieuitgaven.
Nou ja, onder Reagan daalde de inflatie naar 4,3%, de basisrente naar 10,75%, de werkloosheid naar 5,2%, kwamen er 18 miljoen (waaronder 33% hooggekwalificeerde) arbeidsplaatsen bij, groeide het BNP 8 jaar lang en daalde uiteindelijk ook het tekort tot 3,2%. Je zult het dus breder moeten zien.
Kun je het niet hebben dat er Nederlanders bestaan die niet zomaar in de linkse propaganda geloven?quote:Op maandag 14 januari 2008 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent soms net een kleuter. En onderbouw dat op z'n minst eens met een bron, als je een andere bron aan valt.
Niet zozeer 'linkse propaganda', hoor. Maar Reagan heeft wel aangetoond dat de theorie van Keynes niet zonder meer juist is.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kun je het niet hebben dat er Nederlanders bestaan die niet zomaar in de linkse propaganda geloven?
Dé linkse propaganda...?quote:Op maandag 14 januari 2008 18:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kun je het niet hebben dat er Nederlanders bestaan die niet zomaar in de linkse propaganda geloven?
Hier is het dit dus gewoon vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens was ik vandaag voor het eerst in een lange periode weer eens op de universiteit. Woensdag tentamen en ik was me vergeten in te schrijven.Kost dus wel mooi 19,50 euro, maar ja.
Vrijwel niemand in de Quote 500 heeft gestudeerd. Het is nog niet te laat om te stoppen en rijk te worden.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:49 schreef Fastmatti het volgende:
Dit zijn van die dagen dat ik me afvraag wat ik op de TU doe
Heb weleens overwogen het vastgoed in te stappen. Soms knaagt het wel een beetje...quote:Op maandag 14 januari 2008 18:58 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vrijwel niemand in de Quote 500 heeft gestudeerd. Het is nog niet te laat om te stoppen en rijk te worden.
Hmm, de top 10 bestaat uit rijke families en het merendeel heeft geprofiteerd van de stijgingen op de huizenmarkt.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:58 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vrijwel niemand in de Quote 500 heeft gestudeerd. Het is nog niet te laat om te stoppen en rijk te worden.
Zeg nooit niet meer.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
En die exorbitante stijgingen zullen wij niet meer meemaken.
Dit is ook exact de reden die mij tegenhoudt. Eerst moet met name de huizenmarkt flink crashen voordat er weer kansen liggen voor nieuwe partijen.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
nog maar eens stellen dat je een dergelijke relatie nooit kan leggen. Misshcien is er wel een vertraagd effect van 4 jaar en is het beeld dus net anderson..quote:
Of zit er een relatie tussen de noodzaak om te investeren in defensie omdat er net acht jaar een slappe democraat aan de macht is geweest.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
nog maar eens stellen dat je een dergelijke relatie nooit kan leggen. Misshcien is er wel een vertraagd effect van 4 jaar en is het beeld dus net anderson..
Had je 'm maar naar de Bovag moeten brengen. Die vent op de reklame heeft het altijd over ga-ran-tiequote:Op maandag 14 januari 2008 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gvd, m'n auto is vorige week naar de garage geweest en hij is er kapotter vandaan gekomen dan toen ik m wegbracht.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wie weet.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
nog maar eens stellen dat je een dergelijke relatie nooit kan leggen. Misshcien is er wel een vertraagd effect van 4 jaar en is het beeld dus net anderson..
Misschien, maar die was er in ieder geval niet in de jaren negentig,quote:Op maandag 14 januari 2008 19:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Of zit er een relatie tussen de noodzaak om te investeren in defensie omdat er net acht jaar een slappe democraat aan de macht is geweest.
De versnellingsbak zit er omgekeerd in?quote:Op maandag 14 januari 2008 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gvd, m'n auto is vorige week naar de garage geweest en hij is er kapotter vandaan gekomen dan toen ik m wegbracht.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu bonkt er iets wanneer ik 120km/u rij, over sommige drempels of hard links of naar rechts stuur. Het lijkt wel of ze vergeten zijn iets vast te zetten. En als ik het over bonken heb dan kan ik het gebonk voelen.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet?quote:Op maandag 14 januari 2008 19:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien, maar die was er in ieder geval niet in de jaren negentig,.
Nee.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:57 schreef Napalm het volgende:
Niet?
Nee.quote:Clint heeft Irak, Korea en Iran niet uit de hand laten lopen?
quote:Anderzijds moest EUropa uit de bosnische strotn vissen en moest nat gaan in Somalie.
quote:Op maandag 14 januari 2008 19:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Of zit er een relatie tussen de noodzaak om te investeren in defensie omdat er net acht jaar een slappe democraat aan de macht is geweest.
quote:Every gun that is made, every warship launched, every rocket fired signifies, in the final sense, a theft from those who hunger and are not fed, those who are cold and are not clothed. This world in arms is not spending money alone. It is spending the sweat of its laborers, the genius of its scientists, the hopes of its children. The cost of one modern heavy bomber is this: a modern brick school in more than 30 cities. It is two electric power plants, each serving a town of 60,000 population. It is two fine, fully equipped hospitals. It is some fifty miles of concrete pavement. We pay for a single fighter plane with a half million bushels of wheat. We pay for a single destroyer with new homes that could have housed more than 8,000 people. This is, I repeat, the best way of life to be found on the road the world has been taking. This is not a way of life at all, in any true sense. Under the cloud of threatening war, it is humanity hanging from a cross of iron. [...] Is there no other way the world may live?
Kijk eens naar je wielbouten.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nu bonkt er iets wanneer ik 120km/u rij, over sommige drempels of hard links of naar rechts stuur. Het lijkt wel of ze vergeten zijn iets vast te zetten. En als ik het over bonken heb dan kan ik het gebonk voelen.![]()
![]()
Die zitten vast, dat heb ik vandaag nog gecontroleerd.quote:
Dan zit er niks anders op dan een andere te te kopenquote:Op maandag 14 januari 2008 20:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Die zitten vast, dat heb ik vandaag nog gecontroleerd.
Dat heb je vast niet zelfbedacht.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
En nee, die statistiek zegt niets. Als je vluchtig naar de Carter-periode kijkt, denk je: hé, die deed het zo slecht nog niet. Terwijl de inflatie opliep tot 13,3%, de werkloosheid maandelijks bleef stijgen, de standaardrente door de FED werd verhoogd tot 21,5%, duizenden ondernemingen omvielen, het eigen vermogen van de ondernemingen was afgenomen tot een gemiddelde van 39% en de overheid genoodzaakt was bij te springen door de uitgaven te verhogen, wat niet helemaal terugkomt in de statistiek van M. omdat tegelijkertijd gesneden werd in defensieuitgaven.
Nou ja, onder Reagan daalde de inflatie naar 4,3%, de basisrente naar 10,75%, de werkloosheid naar 5,2%, kwamen er 18 miljoen (waaronder 33% hooggekwalificeerde) arbeidsplaatsen bij, groeide het BNP 8 jaar lang en daalde uiteindelijk ook het tekort tot 3,2%. Je zult het dus breder moeten zien.
Ach misschien in andere delen van de vastgoedmarkt maar daar zit de komende decennia echt nog wel geld hoorquote:Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
Één recessie en de huizenmarkt stort in. Eigenlijk zit ik daar wel een beetje op te wachten.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach misschien in andere delen van de vastgoedmarkt maar daar zit de komende decennia echt nog wel geld hoor.
Eerst maar s om 8 uur s ochtends voor de garagedeur staan en zielig kijken.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op dan een andere te te kopen
En wij met je.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Één recessie en de huizenmarkt stort in. Eigenlijk zit ik daar wel een beetje op te wachten.
Anders ik wel!quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Één recessie en de huizenmarkt stort in. Eigenlijk zit ik daar wel een beetje op te wachten.
Het probleem is natuurlijk dat je wel moet voorkomen dat je zelf door de recessie getroffen wordtquote:
Toen ik begon met 'betaald' werken mocht ik eens een projectje doen over vastgoed. Lachen: dan lees je over hoe je makelaar wordt: je investeert ruwweg 9.000 gulden in opleiding (havo-niveau vereistquote:Op maandag 14 januari 2008 19:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb weleens overwogen het vastgoed in te stappen. Soms knaagt het wel een beetje...
Hooguit delen van de woningmarkt, er zit een flinke portie lucht in maar die lucht heb je er niet zomaar uit. Stabilisatie lijkt me in veel gebieden reeëler,quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Makelaar wordt het natuurlijk nietquote:Op maandag 14 januari 2008 20:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik begon met 'betaald' werken mocht ik eens een projectje doen over vastgoed. Lachen: dan lees je over hoe je makelaar wordt: je investeert ruwweg 9.000 gulden in opleiding (havo-niveau vereist), wat je in een half jaartje kunt doen. En daarna: ca$hen! Pegels!
Ik kreeg toen wel 't idee dat ik heel lang geleden ergens de verkeerde keuze had gemaakt. Tenminste, als 't om 't geld ging.
Dat doe dik door een huisje te kopen dat ook met een crisis goed op te brengen is door 1 persoon met een modaal inkomenquote:Op maandag 14 januari 2008 20:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je wel moet voorkomen dat je zelf door de recessie getroffen wordt
Ik denk niet dat dat verband houdt met hoe aardig etc je bentquote:Op maandag 14 januari 2008 16:55 schreef Monidique het volgende:
Maar ik dan?. Ik ben er allerminst tevreden mee.
Nah, je kunt de huizenmarkt nog veel hoger krijgen als je een regeling toestaat waarbij meerdere stellen een huis mogen kopen en dat ze zelf maar uitmaken wie in welke kamer komt te wonen. D'r zijn gegarandeerd popi-jopi-luitjes die daar geen bezwaar tegen hebben, en die op die manier de huizenprijzen voor anderen dicteren, zodat anderen ook een cooperatieve lening moeten aangaan. Kassaaaa!quote:Op maandag 14 januari 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is ook exact de reden die mij tegenhoudt. Eerst moet met name de huizenmarkt flink crashen voordat er weer kansen liggen voor nieuwe partijen.
Aardig zijn is overgewaardeerd. Een aai over de bol voor de ongevaarlijke slachtofferstatus.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat verband houdt met hoe aardig etc je bent.
Je hebt er vooral niks aan als vrouwen je aardig vindenquote:Op maandag 14 januari 2008 20:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Aardig zijn is overgewaardeerd. Een aai over de bol voor de ongevaarlijke slachtofferstatus.
Precies. Voor een praktische uitwerking van 'ladder theory', zie R&P.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je hebt er vooral niks aan als vrouwen je aardig vinden
Ze moeten naar je opkijken als Clayton naar z'n meester.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je hebt er vooral niks aan als vrouwen je aardig vinden
Generatiehypotheken zijn natuurlijk ook erg mooi. Maar misschien dat we nu naar de bi-generatiehypotheek kunnen waarbij dus ouders en schoonouders garant moeten staan.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, je kunt de huizenmarkt nog veel hoger krijgen als je een regeling toestaat waarbij meerdere stellen een huis mogen kopen en dat ze zelf maar uitmaken wie in welke kamer komt te wonen. D'r zijn gegarandeerd popi-jopi-luitjes die daar geen bezwaar tegen hebben, en die op die manier de huizenprijzen voor anderen dicteren, zodat anderen ook een cooperatieve lening moeten aangaan. Kassaaaa!
Ja en weer vrijgelaten:quote:
quote:Geen vervolging anti-Wildersposters
Amsterdam, 14 jan. De posters die de politie afgelopen weekend bij een anti-Wildersdemonstratie in Amsterdam in beslag heeft genomen zijn niet beledigend. De betrokken personen zullen niet worden vervolgd. Dit heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam maandag bekendgemaakt.
Hoewel aanvankelijk de verdenking van belediging bestond, moet geconcludeerd worden dat die niet overeind blijft, aldus het OM in een verklaring.
Het OM besloot tot inbeslagname en aanhouding omdat de posters sterk leken op posters die eerder leidden tot een veroordeling wegens belediging. Bij die andere posters ging het echter om belediging van een bevolkingsgroep. Volgens justitie werd Wilders op de posters in Amsterdam met dezelfde bewoordingen aangeduid als die bevolkingsgroep.
Aanvankelijk leken de posters zich ook te richten tot de persoon Wilders. „Ons nader oordeel is echter dat de posters zich richten tegen de uitlatingen van de heer Wilders”, aldus het OM. „Aangezien de heer Wilders een landelijk bekend politicus is, kan verwacht worden dat reactie komt op zijn standpunten. Deze posters vallen in die context onder de vrijheid van meningsuiting.”
Maar eerst opgepakt, schandalig genoeg.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja en weer vrijgelaten:
[..]
quote:Op maandag 14 januari 2008 20:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, je kunt de huizenmarkt nog veel hoger krijgen als je een regeling toestaat waarbij meerdere stellen een huis mogen kopen en dat ze zelf maar uitmaken wie in welke kamer komt te wonen. D'r zijn gegarandeerd popi-jopi-luitjes die daar geen bezwaar tegen hebben, en die op die manier de huizenprijzen voor anderen dicteren, zodat anderen ook een cooperatieve lening moeten aangaan. Kassaaaa!
"Boehoe, de hoer ziet me als een broertje"quote:Op maandag 14 januari 2008 20:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Precies. Voor een praktische uitwerking van 'ladder theory', zie R&P.
Ik gooi Monidiue en Dominique dan ook niet door elkaarquote:Op maandag 14 januari 2008 20:41 schreef Monidique het volgende:
Och, och... Je weet trouwens niet of ik aardig ben. Misschien ben ik wel een heel irritant ventje, een geniepige rotzak.
Volkskrant:quote:Het OM besloot tot inbeslagname en aanhouding omdat de posters sterk leken op posters die eerder leidden tot een veroordeling wegens belediging. Bij die andere posters ging het echter om belediging van een bevolkingsgroep. Volgens justitie werd Wilders op de posters in Amsterdam met dezelfde bewoordingen aangeduid als die bevolkingsgroep.
quote:ustitie baseerde zich bij de aanhoudingen op een vergelijkbare zaak uit 2006. Toen veroordeelde de Bredase rechter een man, die een voor moslims beledigende poster had ontworpen. Dat pamflet bevatte nagenoeg dezelfde afbeelding en tekst: een persiflage op een sigarettenpakje (‘brengt de samenleving ernstige schade toe’).
Het parket concludeerde in tweede instantie dat de poster die gebruikt werd bij het WIldersprotest 'niet ageerde tegen de persoon Wilders, maar tegen zijn uitlatingen'. Daardoor hield de vergelijking met de moslimposters geen stand.
Ja.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Was/is het forum bij jullie ook zo traag?
Traag is het altijd, maar het is nu nog trager. Vooral het zoeken van de pagina duurt lang.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Was/is het forum bij jullie ook zo traag?
Nee! Nee, maar je zou het wel graag willen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:41 schreef Monidique het volgende:
Och, och... Je weet trouwens niet of ik aardig ben. Misschien ben ik wel een heel irritant ventje, een geniepige rotzak.
Ik geloof niet zo in doemscenario's wat dat betreft. Nee, we zullen geen stijgingen meer meemaken waarbij de prijzen drie tot vier keer over de kop gaan, maar ze zullen ook niet zo snel dalen. Er is nog steeds krapte. En de gezinnen worden steeds kleiner, waardoor de vraag naar huizen wel toe zal blijven nemen.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, andersom. Clinton heeft juist kunnen profiteren van de implosie van de Sovjet-Unie. De uitgaven aan defensie konden teruggeschroefd worden omdat er geen wedloop meer was. Bush kreeg te maken met 9/11, hoewel Irak natuurlijk niet nodig was.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Toch is het wel mogelijk omdat de huizenprijs momenteel wordt bepaald het maximum dat men kan betalen. Als er een echte grote recessie is zullen te veel mensen de huizenprijzen niet meer kunnen opbrengen. Dit is op zich niet zo'n probleem alleen zullen er altijd mensen zijn die hun huis gedwongen moeten verkopen, zeker in tijden van recessie. Gevolg is dat de prijzen sterk gaan dalen en daardoor wordt de recessie weer dieper. Dus zijn er weer meer mensen gedwongen hun huis te verkopen.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in doemscenario's wat dat betreft. Nee, we zullen geen stijgingen meer meemaken waarbij de prijzen drie tot vier keer over de kop gaan, maar ze zullen ook niet zo snel dalen. Er is nog steeds krapte. En de gezinnen worden steeds kleiner, waardoor de vraag naar huizen wel toe zal blijven nemen.
Omdat het economische aanpassingsvermogen van de VS keer op keer wordt onderschat.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:00 schreef problematiQue het volgende:
Over tegenlicht: Ik snap nog steeds niet waarom de val van de dollarkoers zo onvermijdelijk is. Waarom is het schijnbaar onmogelijk dat de koers weer omhoog krabbelt of stabiliseert?
Vooralsnog zit er echter totaal geen recessie aan te komen en is de huizenmarkt gespannen maar stabiel. Het moet al een hele grote recessie worden voor er echt veel gedwongen verkopen plaats moeten vindenquote:Op maandag 14 januari 2008 21:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Toch is het wel mogelijk omdat de huizenprijs momenteel wordt bepaald het maximum dat men kan betalen. Als er een echte grote recessie is zullen te veel mensen de huizenprijzen niet meer kunnen opbrengen. Dit is op zich niet zo'n probleem alleen zullen er altijd mensen zijn die hun huis gedwongen moeten verkopen, zeker in tijden van recessie. Gevolg is dat de prijzen sterk gaan dalen en daardoor wordt de recessie weer dieper. Dus zijn er weer meer mensen gedwongen hun huis te verkopen.
Vandaar ook dat een crash van de huizenmarkt ook jaren duurt.
Uiteraard zal de recessie in Nederland weer veel dieper zijn dan in andere landen. Net zoals in de jaren 80.
Natuurlijk is dat een voorwaarde, maar het blijft een kwestie van tijd.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooralsnog zit er echter totaal geen recessie aan te komen en is de huizenmarkt gespannen maar stabiel. Het moet al een hele grote recessie worden voor er echt veel gedwongen verkopen plaats moeten vinden.
Er zal wel een recessie komen maar of die veel invloed heeft op de huizenmarkt weet ik niet. Dan moet dat echt samengaan met een zeer scherp stijgende rente en dat zie ik niet gebeurenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een voorwaarde, maar het blijft een kwestie van tijd.
Osama Volente.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:00 schreef problematiQue het volgende:
Over tegenlicht: Ik snap nog steeds niet waarom de val van de dollarkoers zo onvermijdelijk is. Waarom is het schijnbaar onmogelijk dat de koers weer omhoog krabbelt of stabiliseert?
Dat is lang zo leuk niet op TV.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:00 schreef problematiQue het volgende:
Alles wat je nodig hebt is een centrale-bank-directeur die ervan overtuigd is dat een korte, pijnlijke renteverhoging genoeg is om uit te zieken.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zal wel een recessie komen maar of die veel invloed heeft op de huizenmarkt weet ik niet. Dan moet dat echt samengaan met een zeer scherp stijgende rente en dat zie ik niet gebeuren.
Ik ben geen dramaqueenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is lang zo leuk niet op TV.
De mededeling alles komt goed scoort niet. Daarom dramtiseert die Fastmatti hier ook altijd zo graag
Echter die vervloekte EU heeft ook op dit vlak voor meer stabiliteit gezorgd. Zeker binnen Europa zijn grote schommelingen niet echt te verwachten.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Alles wat je nodig hebt is een centrale-bank-directeur die ervan overtuigd is dat een korte, pijnlijke renteverhoging genoeg is om uit te zieken.
Kleiner wordende gezinnen lijkt me niet zozeer een factor die de vraag zal doen toenemen. Dat mensen vaker of langer vrijgezel blijven en op zichzelf gaan wonen weer wel. Dat gezinnen steeds kleiner worden heeft op de lange termijn eerder het effect dat de vraag naar huizen daalt aangezien er dan minder potentiele kopers worden gefokt.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in doemscenario's wat dat betreft. Nee, we zullen geen stijgingen meer meemaken waarbij de prijzen drie tot vier keer over de kop gaan, maar ze zullen ook niet zo snel dalen. Er is nog steeds krapte. En de gezinnen worden steeds kleiner, waardoor de vraag naar huizen wel toe zal blijven nemen.
De toename van het aantal huishoudens (combi van de verschillende genoemde factoren en ook langer zeflstandig wonende ouderen enzo) zorgt er inderdaad voor dat de vraag nog wel even groot blijftquote:Op maandag 14 januari 2008 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kleiner wordende gezinnen lijkt me niet zozeer een factor die de vraag zal doen toenemen. Dat mensen vaker of langer vrijgezel blijven en op zichzelf gaan wonen weer wel. Dat gezinnen steeds kleiner worden heeft op de lange termijn eerder het effect dat de vraag naar huizen daalt aangezien er dan minder potentiele kopers worden gefokt.
Het komt vooral doordat de overheid het niet toestaat dat er voldoende aanbod is.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
De toename van het aantal huishoudens (combi van de verschillende genoemde factoren en ook langer zeflstandig wonende ouderen enzo) zorgt er inderdaad voor dat de vraag nog wel even groot blijft
Neuh er spelen veel en veel meer factorenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het komt vooral doordat de overheid het niet toestaat dat er voldoende aanbod is.
Wow, scherpe reactie chef.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas voor je niet. Maar als je iemand zoekt moet je er daar maar een topic voor openen.
Niet. Er speelt maar één factor en dat is de weigering van de overheid om bouwgrond vrij te geven. Alles andere factoren die jij nu wilt gaan noemen zijn een gevolg hiervan.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh er spelen veel en veel meer factoren.
Bullshit. Ik heb vaak zat gehoord en gelezen over bouwprojecten die werden gestopt omdat de vraag tegenviel. Maar ik wil je wel gedeeltelijk gelijk geven: het is inderdaad de schuld van de overheid.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Niet. Er speelt maar één factor en dat is de weigering van de overheid om bouwgrond vrij te geven. Alles andere factoren die jij nu wilt gaan noemen zijn een gevolg hiervan.
Neehoor want ook in landen waar men helemaal niet moeilijk doet over het vrijgeven van grond zijn er (over)spanningen op de woningmarkt en in zo'n beetje de hele westerse wereld heeft het prijspeil de afgelopen 10-15 jaar ongeveer gelijk ontwikkeld.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Niet. Er speelt maar één factor en dat is de weigering van de overheid om bouwgrond vrij te geven. Alles andere factoren die jij nu wilt gaan noemen zijn een gevolg hiervan.
Doordat de markt overspannen is kunnen de projectontwikkelaars bouwen wat ze willen. Appartementen leveren nog steeds het meest op zelfs als niet alles verkocht wordt. Op het moment dat de markt eindelijk van slot gaat worden ze gedwongen te bouwen wat men echt wil. En wat men echt wil is ongetwijfeld niet een rijtjeshuis op 135m2 grond betaald met twee salarissen van ruim boven modaal.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb vaak zat gehoord en gelezen over bouwprojecten die werden gestopt omdat de vraag tegenviel. Maar ik wil je wel gedeeltelijk gelijk geven: het is inderdaad de schuld van de overheid.
De overheid zou *zelf* opdracht moeten geven om een partij huizen te bouwen.Da's ongetwijfeld niet wat de kopers willen hebben, maar de markt levert nu ook al te kleine appartementen zonder tuin of balkon waar niemand op zit te wachten. Voor een veel te hoge prijs. So there.
Nee, natuurlijk doe ze dat niet. Als er zo´n beetje één organisatie is die op deze lijst thuishoort is het de FARC wel.quote:VS halen FARC niet van terrorismelijst
Uitgegeven: 14 januari 2008 21:39
Laatst gewijzigd: 14 januari 2008 21:41
AMSTERDAM - De Verenigde Staten zijn niet bereid de Colombiaanse rebellenbeweging FARC van hun terrorismelijst te halen. Dat heeft woordvoerder Sean McCormack van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken maandag gezegd.
ANP
"Hun plaats op de terrorismelijst hebben ze verdiend", zei McCormack.
De Venezolaanse president Hugo Chavez riep de VS eerder op de FARC als legitieme rebellenbeweging te erkennen, omdat dit het vredesproces in Colombia ten goede zou komen. De FARC heeft volgens de Amerikanen echter niets gedaan om een verwijdering van de lijst te rechtvaardigen.
De beweging staat ook op de terrorismelijst van de Europese Unie.
Aan de andere kant speelt de geografische locatie van een huis ook wel een rol. De vraag naar zeg een huisje dicht bij het centrum van Amsterdam is veel groter dan die naar een riant huis ergens in Friesland of Groningen. Er is echter niet zoveel plek daar, dus de prijzen zullen wel hoog blijven. Neem Manhattan, daar zijn de prijzen van huizen (dus niet appartementen) geloof ik iets van 3x zo hoog als het gemiddelde in de VS.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:37 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Doordat de markt overspannen is kunnen de projectontwikkelaars bouwen wat ze willen. Appartementen leveren nog steeds het meest op zelfs als niet alles verkocht wordt. Op het moment dat de markt eindelijk van slot gaat worden ze gedwongen te bouwen wat men echt wil. En wat men echt wil is ongetwijfeld niet een rijtjeshuis op 135m2 grond betaald met twee salarissen van ruim boven modaal.
Komt door de overheidquote:Op maandag 14 januari 2008 22:52 schreef Monolith het volgende:
Neem Manhattan, daar zijn de prijzen van huizen (dus niet appartementen) geloof ik iets van 3x zo hoog als het gemiddelde in de VS.
Ik ben overtuigd.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:33 schreef problematiQue het volgende:
Allemaal even lachen:
http://www.youtube.com/watch?v=o2RD4vTuPN0&feature=related
quote:Op maandag 14 januari 2008 23:33 schreef Boze_Appel het volgende:
http://duggmirror.com/com(...)hristian_chat_rooms/
Ik zie een aantal bekenden van andere fora.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:33 schreef Boze_Appel het volgende:
http://duggmirror.com/com(...)hristian_chat_rooms/
Hoe herkenbaar. Nog een sigaret en dan begin ik echt met lerenquote:Op maandag 14 januari 2008 23:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tentamen leren: uurtje lezen, kwartier pauze/sigaret roken, uurtje lezen, kwartier pauze/sigaret roken enzovoort.
quote:I am a bit troubled. I believe my son has a girlfriend, because she left a dirty magazine with men in it under his bed. My son is only 16 and I really don't think he's ready to date yet. What's worse is that he's sneaking some girl to his room behind my back. I need help, God! I want my son to stop being so secretive!
quote:If the Bible is wrong when it tells us it is infallible, then it contradicts itself. If it contradicts itself, then it is unreliable. If it is unreliable, then our faith is totally shattered and Christianity is a lie. You need to seriously reconsider your logic.
Weet je wat het nadeel van wonen in Eindhoven is? Dat de bieb dit soort dingen godverdomme niet heeft...maar wel de hele bouquet-collectie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:59 schreef problematiQue het volgende:
Over moslimextremisme gesproken: The Islamist
Aanrader! Met als kanttekening dat ik 'em nog niet helemaal uit heb.
Ook leuk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
Weet je wat het nadeel van wonen in Eindhoven is? Dat de bieb dit soort dingen godverdomme niet heeft...maar wel de hele bouquet-collectie.
Kun je het niet gewoon aanvragen?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Weet je wat het nadeel van wonen in Eindhoven is? Dat de bieb dit soort dingen godverdomme niet heeft...maar wel de hele bouquet-collectie.
Ik kan echt niet langer dan 45 minuten achter elkaar lezen. Aan het einde van de tentamenperiode is dit meestal gezakt tot 20 minutenquote:Op maandag 14 januari 2008 23:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tentamen leren: uurtje lezen, kwartier pauze/sigaret roken, uurtje lezen, kwartier pauze/sigaret roken enzovoort.
Dus je het als grapje verkondigd dan mag het welquote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)rita_geert_dood.html
![]()
GeenStijl begrijpt de humor niet...
Ik koop haast alle boeken die ik lees, omdat ze bij de bieb weinig tot geen goede non-fictie hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou, die imam met eenzelfde opmerking een tijd geleden zo'n ophef veroorzaakte zei ook enkel dat hij het niet erg zou vinden als sommige mensen zouden sterven. Iedereen heeft wel personen waar dit voor geldt. Maar, zoals Heertje zegt, het was een moslim dus dan kan zo'n opmerking natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus je het als grapje verkondigd dan mag het wel
Heertje ook niet. Als het juridisch trouwens mag wil niet zeggen dat je het ook moet doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nou, die imam met eenzelfde opmerking een tijd geleden zo'n ophef veroorzaakte zei ook enkel dat hij het niet erg zou vinden als sommige mensen zouden sterven. Iedereen heeft wel personen waar dit voor geldt. Maar, zoals Heertje zegt, het was een moslim dus dan kan zo'n opmerking natuurlijk niet.
Doe toch niet zo schijnheilig. Als Ahmadinejad morgen het loodje zou leggen ben jij niet rouwig.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heertje ook niet. Als het juridisch trouwens mag wil niet zeggen dat je het ook moet doen.
Alleen zeg ik dat nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Doe toch niet zo schijnheilig. Als Ahmadinejad morgen het loodje zou leggen ben jij niet rouwig.
Fatsoensnormen? Zodra je daarover begint ben je een politiek correct linkse hippie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heertje ook niet. Als het juridisch trouwens mag wil niet zeggen dat je het ook moet doen.
Ok, dan had ik je verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Alleen zeg ik dat nietHet gaat om fatsoensnormen.
Wordt, als je dat zegt, je politieke kleur niet bepaald door met welke partijen Balkenende in de regering zit?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fatsoensnormen? Zodra je daarover begint ben je een politiek correct linkse hippie.
Links en fatsoensnormenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fatsoensnormen? Zodra je daarover begint ben je een politiek correct linkse hippie.
Ach verbaal loopt links ver voor op het gebied van fatsoensnormen, laat ik het daar maar op houden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Links en fatsoensnormenAlles is toegestaan in de strijd voor de Heilstaat.
Nee, vroeger ook niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zal best. Maar Raoul Heertje owned.
Hmm, misschien.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je het niet gewoon aanvragen?
Stel je niet aan, in de nieuwe bieb in Amstedam hebben ze overal kunstlicht en een openbare vleugel neergezet. Kinderen kunnen daar hun riedeltje oefenen, terwijl jij met een soort sneeuwblindheid probeert te zoeken naar wat titels. Alle boekkaften zijn zo belicht dat het bijna op goedkope boekenporno lijkt. Lelijke kaften zie je niet meer, dus de stukgelezen boeken zijn gewoon maar niet meer neergezet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
quote:Scholars protest at papal visit
Lecturers and students at a prestigious university in Rome want a planned visit by the Pope to be cancelled as they object to his position on Galileo.
Pope Benedict XVI is to make a speech on Thursday at La Sapienza university.
Sixty-seven academics have signed a letter saying the Pope's views on Galileo "offend and humiliate us".
They say he condoned the 1633 trial and conviction of Galileo for heresy. The astronomer had argued that the Earth revolved around the Sun.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7188860.stm
Burkequote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik kan iedereen de bijeenkomsten voor studenten die de Burke stichting organiseert aanraden.
Probeer het eens wat beter te formuleren.quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Probeer het een wat beter te formuleren.
quote:Contemporary conservatism is a walking contradiction. Unable to shrink government but unwilling to improve it, conservatives attempt to split the difference, expanding government for political gain, but always in ways that validate their disregard for the very thing they are expanding. The end result is not just bigger government, but more incompetent government.
Misschien was ik ook gegaan als ik woensdag geen tentamen had gehad.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik kan iedereen de bijeenkomsten voor studenten die de Burke stichting organiseert aanraden.
quote:Tagline:This summer, it's the street vs. the elite
Plot Outline:When a rap mogul from Atlanta tries to join a conservative country club in the Carolinas he runs into fierce opposition from the board President- but it's nothing that he and his entourage can't handle.
Democratie is net als een trollybus. Je stapt erin en ergens anders stap je weer uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:46 schreef MrX1982 het volgende:
Het idee dat je kunstmatig culturen kunt binden is op zijn minst gezegd naïef te noemen. Maar er hebben weer een boel mensen "werk".
Was Erdogan in het verleden niet zo'n moslimradicaal?
Kinneging zei gisteren dat de Islamitische cultuur en de Westerse / Europese tegenpolen zijn op bijna elke manier denkbaar. Trek zelf je conclusie over de slagingskans van dit initiatief.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Spaans-Turks initiatief voor meer begrip
De wanhoop spat er werkelijk vanaf, naast dat dit subsidie-praatclubje #2345345 is, uiteraard.
Aan dat citaat zat ik inderdaad te denken. Misschien is hij in de loop der jaren milder geworden. We wachten de (propaganda) filmpjes wel afquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Democratie is net als een trollybus. Je stapt erin en ergens anders stap je weer uit.
en
Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.
Veel verder dan "kritiek op de islam is net zo erg als terrorisme" en "islam = vrede" zullen ze wel niet komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Aan dat citaat zat ik inderdaad te denken. Misschien is hij in de loop der jaren milder geworden. We wachten de (propaganda) filmpjes wel af.
Misschien wordt er geprobeerd een interculturele band te scheppen waardoor we elkaar en masse in de armen vallen als verliefde stelletjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Veel verder dan "kritiek op de islam is net zo erg als terrorisme" en "islam = vrede" zullen ze wel niet komen.
Zegt iemand die zelf weinig met democratie op heeft.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Democratie is net als een trollybus. Je stapt erin en ergens anders stap je weer uit.
en
Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.
Ja natuurlijk, trollkoekje.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zegt iemand die zelf weinig met democratie op heeft.
quote:Informaticastudent reist gratis met gekloonde ov-chipkaart
Door Mick de Neeve, dinsdag 15 januari 2008 08:23
Submitter: Tim_bots, views: 25.939
Na de Duitse hackactie met de ov-chipkaart vorige week is een informaticastudent van de Radboud Universiteit Nijmegen er in geslaagd om gratis met de Rotterdamse metro te reizen door een dagkaart met rfid-chip te klonen.
Radboud 'Ghost' OV-chipkaartkloner Eerder al werd bekend dat op het Chaos Computer Congres een methode uit de doeken was gedaan om de informatie op de rfid-chip in de ov-kaart te kopiëren. Daarmee zou een kaart kunnen worden gespooft, iets waarvan fabrikant TLS op dat moment nog zou hebben beweerd dat dit niet kon. Radboud-student Roel Verdult besloot, weliswaar met een minder goed beveiligde kaart, de proef op de som te nemen en bouwde een kloonapparaat dat onder de naam Ghost door het leven gaat en waar de student veertig euro aan spendeerde. Verdult, die op het kloonproject afstudeert, kreeg vervolgens een journalist van RTL Nieuws zo ver om een kaartje te kopen, die vervolgens op het apparaat werd gelegd en gekopieerd.
Daarop kon de Ghost als ov-chipkaart worden gebruikt: deze werd bij de metropoortjes meermaals langs de kaartjeslezer gehaald, waarbij het saldo op de kaart van de onfortuinlijke journalist al snel tot het nulpunt daalde. Verdult kon echter ongestoord verder reizen. De hack is enkel geldig voor de dagkaartjes die bij de metro te koop zijn en niet voor de abonnementen, maar Verdult verwacht dat wanneer de Duitse hackers de details van hun onderzoeksresultaten later dit jaar publiceren, ook deze chipkaarten gekopieerd kunnen worden. Bij de dagkaartjes wordt de op de chip opgeslagen informatie namelijk in plain text overgeseind, bij de abonnementen gebeurt dat versleuteld.
RTL heeft de reportage aan TLS getoond en kreeg van een zegsvrouw te horen dat het bedrijf, vanwege de lagere beveiligingsgraad van de gekopieerde kaartjes, niet verrast is door de hackactie. De VVD is wel verrast, en stelt dat het vertrouwen in het systeem, waarin al 130 miljoen euro werd gestoken, een flinke deuk heeft opgelopen. De partij stuurt aan op een hoorzitting in de Tweede Kamer naar aanleiding van de kwestie, meldt RTL Nieuws.
Nee, ik word getraind.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
Jij bent jeugdtrainer ofzo?
Ik dacht dat nou net rechtse huilies er een groot voorstander van waren dat 'alles maar eens gezegd moest kunnen worden'quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Links en fatsoensnormenAlles is toegestaan in de strijd voor de Heilstaat.
Rechtse mensen stinken naar vis (inclusief de mannen), linkse mensen hebben een kleine pik (inclusief de vrouwen). Verder heb ik gehoord dat anarchokapitalisten en maoisten een gave hebben om lekkere friet te bakken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik dacht dat nou net rechtse huilies er een groot voorstander van waren dat 'alles maar eens gezegd moest kunnen worden'
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Rechtse mensen stinken naar vis (inclusief de mannen), linkse mensen hebben een kleine pik (inclusief de vrouwen). Verder heb ik gehoord dat anarchokapitalisten en maoisten een gave hebben om lekkere friet te bakken.
Dat doen ze al een tijdje hoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:07 schreef Gabry het volgende:
Vinden ze een dood meisje, dan spreken ze van een 'stoffelijk overschot'.
Op juridisch vlak, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar moet zeggen. Bovendien bestaat rechts niet alleen maar uit Wilders en van hem kun je afvragen of hij echt rechts is.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik dacht dat nou net rechtse huilies er een groot voorstander van waren dat 'alles maar eens gezegd moest kunnen worden'
Politieke correctheid is juist ontzettend onfatsoenlijk. Het zwart maken van personen, buitensluiten, bedreigen, etc valt allemaal onder de politieke correctheid van links.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach verbaal loopt links ver voor op het gebied van fatsoensnormen, laat ik het daar maar op houden.
Dat weet ik, maar ik wilde die term even in context plaatsen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat doen ze al een tijdje hoor.
Oeh. Doe mijn profiel eens?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Rechtse mensen stinken naar vis (inclusief de mannen), linkse mensen hebben een kleine pik (inclusief de vrouwen). Verder heb ik gehoord dat anarchokapitalisten en maoisten een gave hebben om lekkere friet te bakken.
Neequote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kan die sneue links-rechts discussie niet in het wat simpele topic van Martijn_77?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |