abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56032229
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Die zitten vast, dat heb ik vandaag nog gecontroleerd.
Dan zit er niks anders op dan een andere te te kopen
  maandag 14 januari 2008 @ 20:28:40 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56032245
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
En nee, die statistiek zegt niets. Als je vluchtig naar de Carter-periode kijkt, denk je: hé, die deed het zo slecht nog niet. Terwijl de inflatie opliep tot 13,3%, de werkloosheid maandelijks bleef stijgen, de standaardrente door de FED werd verhoogd tot 21,5%, duizenden ondernemingen omvielen, het eigen vermogen van de ondernemingen was afgenomen tot een gemiddelde van 39% en de overheid genoodzaakt was bij te springen door de uitgaven te verhogen, wat niet helemaal terugkomt in de statistiek van M. omdat tegelijkertijd gesneden werd in defensieuitgaven.

Nou ja, onder Reagan daalde de inflatie naar 4,3%, de basisrente naar 10,75%, de werkloosheid naar 5,2%, kwamen er 18 miljoen (waaronder 33% hooggekwalificeerde) arbeidsplaatsen bij, groeide het BNP 8 jaar lang en daalde uiteindelijk ook het tekort tot 3,2%. Je zult het dus breder moeten zien.
Dat heb je vast niet zelfbedacht.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56032271
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
En die exorbitante stijgingen zullen wij niet meer meemaken.
Ach misschien in andere delen van de vastgoedmarkt maar daar zit de komende decennia echt nog wel geld hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56032311
Maar! Ik zou het gewoon leuk houden en niet hebben over saaie, onbelangrijke onderwerpen als Bush en Clinton.
pi_56032327
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach misschien in andere delen van de vastgoedmarkt maar daar zit de komende decennia echt nog wel geld hoor .
Één recessie en de huizenmarkt stort in. Eigenlijk zit ik daar wel een beetje op te wachten.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:31:38 #156
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56032354
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan zit er niks anders op dan een andere te te kopen
Eerst maar s om 8 uur s ochtends voor de garagedeur staan en zielig kijken.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_56032375
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Één recessie en de huizenmarkt stort in. Eigenlijk zit ik daar wel een beetje op te wachten.
En wij met je.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:33:20 #158
Stranger than fiction
pi_56032405
quote:

[..]

Anders ik wel!
  maandag 14 januari 2008 @ 20:35:03 #159
Stranger than fiction
pi_56032458
pi_56032469
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Anders ik wel!
Het probleem is natuurlijk dat je wel moet voorkomen dat je zelf door de recessie getroffen wordt
  maandag 14 januari 2008 @ 20:35:29 #161
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56032475
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:00 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb weleens overwogen het vastgoed in te stappen. Soms knaagt het wel een beetje...
Toen ik begon met 'betaald' werken mocht ik eens een projectje doen over vastgoed. Lachen: dan lees je over hoe je makelaar wordt: je investeert ruwweg 9.000 gulden in opleiding (havo-niveau vereist ), wat je in een half jaartje kunt doen. En daarna: ca$hen! Pegels!

Ik kreeg toen wel 't idee dat ik heel lang geleden ergens de verkeerde keuze had gemaakt. Tenminste, als 't om 't geld ging.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:36:42 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56032504
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn hier nou mensen voor opgepakt?
pi_56032521
quote:

[..]

Hooguit delen van de woningmarkt, er zit een flinke portie lucht in maar die lucht heb je er niet zomaar uit. Stabilisatie lijkt me in veel gebieden reeëler,
pi_56032546
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Toen ik begon met 'betaald' werken mocht ik eens een projectje doen over vastgoed. Lachen: dan lees je over hoe je makelaar wordt: je investeert ruwweg 9.000 gulden in opleiding (havo-niveau vereist ), wat je in een half jaartje kunt doen. En daarna: ca$hen! Pegels!

Ik kreeg toen wel 't idee dat ik heel lang geleden ergens de verkeerde keuze had gemaakt. Tenminste, als 't om 't geld ging.
Makelaar wordt het natuurlijk niet Maar meer ga ik er trouwens ook niet over zeggen
pi_56032548
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk dat je wel moet voorkomen dat je zelf door de recessie getroffen wordt
Dat doe dik door een huisje te kopen dat ook met een crisis goed op te brengen is door 1 persoon met een modaal inkomen .

Daar blijft altijd vraag naar, de grote winst haal je er niet mee maar verlies voorkom je ook.
Voor de winst koop ik over een paar jaar wel een brak boerderijtje, verbouwen, splitsen en cashen .
pi_56032586
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:36 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja tot tweemaal toe zelfs .
pi_56032618
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:55 schreef Monidique het volgende:

Maar ik dan? . Ik ben er allerminst tevreden mee.
Ik denk niet dat dat verband houdt met hoe aardig etc je bent .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56032637
Och, och... Je weet trouwens niet of ik aardig ben. Misschien ben ik wel een heel irritant ventje, een geniepige rotzak.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:42:18 #169
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56032664
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit is ook exact de reden die mij tegenhoudt. Eerst moet met name de huizenmarkt flink crashen voordat er weer kansen liggen voor nieuwe partijen.
Nah, je kunt de huizenmarkt nog veel hoger krijgen als je een regeling toestaat waarbij meerdere stellen een huis mogen kopen en dat ze zelf maar uitmaken wie in welke kamer komt te wonen. D'r zijn gegarandeerd popi-jopi-luitjes die daar geen bezwaar tegen hebben, en die op die manier de huizenprijzen voor anderen dicteren, zodat anderen ook een cooperatieve lening moeten aangaan. Kassaaaa!

maandag 14 januari 2008 @ 20:43:37 #170
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56032705
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat verband houdt met hoe aardig etc je bent .
Aardig zijn is overgewaardeerd. Een aai over de bol voor de ongevaarlijke slachtofferstatus.
pi_56032800
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Aardig zijn is overgewaardeerd. Een aai over de bol voor de ongevaarlijke slachtofferstatus.
Je hebt er vooral niks aan als vrouwen je aardig vinden
  maandag 14 januari 2008 @ 20:47:49 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56032831
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:46 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Precies. Voor een praktische uitwerking van 'ladder theory', zie R&P.
pi_56032834
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:46 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ze moeten naar je opkijken als Clayton naar z'n meester.
pi_56032837
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:42 schreef gronk het volgende:

[..]

Nah, je kunt de huizenmarkt nog veel hoger krijgen als je een regeling toestaat waarbij meerdere stellen een huis mogen kopen en dat ze zelf maar uitmaken wie in welke kamer komt te wonen. D'r zijn gegarandeerd popi-jopi-luitjes die daar geen bezwaar tegen hebben, en die op die manier de huizenprijzen voor anderen dicteren, zodat anderen ook een cooperatieve lening moeten aangaan. Kassaaaa!

Generatiehypotheken zijn natuurlijk ook erg mooi. Maar misschien dat we nu naar de bi-generatiehypotheek kunnen waarbij dus ouders en schoonouders garant moeten staan.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:49:11 #175
Stranger than fiction
pi_56032870
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:36 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja en weer vrijgelaten:
quote:
Geen vervolging anti-Wildersposters

Amsterdam, 14 jan. De posters die de politie afgelopen weekend bij een anti-Wildersdemonstratie in Amsterdam in beslag heeft genomen zijn niet beledigend. De betrokken personen zullen niet worden vervolgd. Dit heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam maandag bekendgemaakt.

Hoewel aanvankelijk de verdenking van belediging bestond, moet geconcludeerd worden dat die niet overeind blijft, aldus het OM in een verklaring.

Het OM besloot tot inbeslagname en aanhouding omdat de posters sterk leken op posters die eerder leidden tot een veroordeling wegens belediging. Bij die andere posters ging het echter om belediging van een bevolkingsgroep. Volgens justitie werd Wilders op de posters in Amsterdam met dezelfde bewoordingen aangeduid als die bevolkingsgroep.

Aanvankelijk leken de posters zich ook te richten tot de persoon Wilders. „Ons nader oordeel is echter dat de posters zich richten tegen de uitlatingen van de heer Wilders”, aldus het OM. „Aangezien de heer Wilders een landelijk bekend politicus is, kan verwacht worden dat reactie komt op zijn standpunten. Deze posters vallen in die context onder de vrijheid van meningsuiting.”
pi_56032899
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ja en weer vrijgelaten:
[..]
Maar eerst opgepakt, schandalig genoeg.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:51:08 #177
Stranger than fiction
pi_56032916
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:42 schreef gronk het volgende:

[..]

pi_56032956
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:47 schreef gronk het volgende:

[..]

Precies. Voor een praktische uitwerking van 'ladder theory', zie R&P.
"Boehoe, de hoer ziet me als een broertje" Waarbij ze massaal denken dat het aan het laatste deel van de zin ligt
pi_56032980
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:41 schreef Monidique het volgende:
Och, och... Je weet trouwens niet of ik aardig ben. Misschien ben ik wel een heel irritant ventje, een geniepige rotzak.
Ik gooi Monidiue en Dominique dan ook niet door elkaar .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56033074
Uit de post van Rock:
quote:
Het OM besloot tot inbeslagname en aanhouding omdat de posters sterk leken op posters die eerder leidden tot een veroordeling wegens belediging. Bij die andere posters ging het echter om belediging van een bevolkingsgroep. Volgens justitie werd Wilders op de posters in Amsterdam met dezelfde bewoordingen aangeduid als die bevolkingsgroep.
Volkskrant:
quote:
ustitie baseerde zich bij de aanhoudingen op een vergelijkbare zaak uit 2006. Toen veroordeelde de Bredase rechter een man, die een voor moslims beledigende poster had ontworpen. Dat pamflet bevatte nagenoeg dezelfde afbeelding en tekst: een persiflage op een sigarettenpakje (‘brengt de samenleving ernstige schade toe’).

Het parket concludeerde in tweede instantie dat de poster die gebruikt werd bij het WIldersprotest 'niet ageerde tegen de persoon Wilders, maar tegen zijn uitlatingen'. Daardoor hield de vergelijking met de moslimposters geen stand.
pi_56033164
De afgelopen dagen een geweldig spektakel in een tuin langs de dijk. Een vogel, kraai ofzo, weet ik veel, staat ondersteboven in de grond, alsof-ie er met z'n kop zo in is gedoken, met z'n vleugels gespreid.

Nog een observatie: slapende reigers lijken op rottende suikerspinnen.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:02:43 #182
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56033272
Leeft-ie nog, en begint-ie al te rotten?
  maandag 14 januari 2008 @ 21:16:11 #183
Stranger than fiction
pi_56033589
Ben echt chagrijnig over m'n auto.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:25:06 #184
Stranger than fiction
pi_56033838
Was/is het forum bij jullie ook zo traag?
pi_56034044
Het forum is meestal traag toch ?
pi_56034091
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja.

'truste .
pi_56034095
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Traag is het altijd, maar het is nu nog trager. Vooral het zoeken van de pagina duurt lang.
pi_56034112
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:41 schreef Monidique het volgende:
Nee! Nee, maar je zou het wel graag willen zijn.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56034368
quote:

[..]

Ik geloof niet zo in doemscenario's wat dat betreft. Nee, we zullen geen stijgingen meer meemaken waarbij de prijzen drie tot vier keer over de kop gaan, maar ze zullen ook niet zo snel dalen. Er is nog steeds krapte. En de gezinnen worden steeds kleiner, waardoor de vraag naar huizen wel toe zal blijven nemen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56034471
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Of zit er een relatie tussen de noodzaak om te investeren in defensie omdat er net acht jaar een slappe democraat aan de macht is geweest.
Nee, andersom. Clinton heeft juist kunnen profiteren van de implosie van de Sovjet-Unie. De uitgaven aan defensie konden teruggeschroefd worden omdat er geen wedloop meer was. Bush kreeg te maken met 9/11, hoewel Irak natuurlijk niet nodig was.
pi_56034787
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:43 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in doemscenario's wat dat betreft. Nee, we zullen geen stijgingen meer meemaken waarbij de prijzen drie tot vier keer over de kop gaan, maar ze zullen ook niet zo snel dalen. Er is nog steeds krapte. En de gezinnen worden steeds kleiner, waardoor de vraag naar huizen wel toe zal blijven nemen.
Toch is het wel mogelijk omdat de huizenprijs momenteel wordt bepaald het maximum dat men kan betalen. Als er een echte grote recessie is zullen te veel mensen de huizenprijzen niet meer kunnen opbrengen. Dit is op zich niet zo'n probleem alleen zullen er altijd mensen zijn die hun huis gedwongen moeten verkopen, zeker in tijden van recessie. Gevolg is dat de prijzen sterk gaan dalen en daardoor wordt de recessie weer dieper. Dus zijn er weer meer mensen gedwongen hun huis te verkopen.

Vandaar ook dat een crash van de huizenmarkt ook jaren duurt.

Uiteraard zal de recessie in Nederland weer veel dieper zijn dan in andere landen. Net zoals in de jaren 80.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:00:05 #192
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_56034824
Over tegenlicht: Ik snap nog steeds niet waarom de val van de dollarkoers zo onvermijdelijk is. Waarom is het schijnbaar onmogelijk dat de koers weer omhoog krabbelt of stabiliseert?
pi_56034915
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:00 schreef problematiQue het volgende:
Over tegenlicht: Ik snap nog steeds niet waarom de val van de dollarkoers zo onvermijdelijk is. Waarom is het schijnbaar onmogelijk dat de koers weer omhoog krabbelt of stabiliseert?
Omdat het economische aanpassingsvermogen van de VS keer op keer wordt onderschat.
pi_56034926
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:59 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Toch is het wel mogelijk omdat de huizenprijs momenteel wordt bepaald het maximum dat men kan betalen. Als er een echte grote recessie is zullen te veel mensen de huizenprijzen niet meer kunnen opbrengen. Dit is op zich niet zo'n probleem alleen zullen er altijd mensen zijn die hun huis gedwongen moeten verkopen, zeker in tijden van recessie. Gevolg is dat de prijzen sterk gaan dalen en daardoor wordt de recessie weer dieper. Dus zijn er weer meer mensen gedwongen hun huis te verkopen.

Vandaar ook dat een crash van de huizenmarkt ook jaren duurt.

Uiteraard zal de recessie in Nederland weer veel dieper zijn dan in andere landen. Net zoals in de jaren 80.
Vooralsnog zit er echter totaal geen recessie aan te komen en is de huizenmarkt gespannen maar stabiel. Het moet al een hele grote recessie worden voor er echt veel gedwongen verkopen plaats moeten vinden .
pi_56035000
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vooralsnog zit er echter totaal geen recessie aan te komen en is de huizenmarkt gespannen maar stabiel. Het moet al een hele grote recessie worden voor er echt veel gedwongen verkopen plaats moeten vinden .
Natuurlijk is dat een voorwaarde, maar het blijft een kwestie van tijd.
pi_56035039
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat een voorwaarde, maar het blijft een kwestie van tijd.
Er zal wel een recessie komen maar of die veel invloed heeft op de huizenmarkt weet ik niet. Dan moet dat echt samengaan met een zeer scherp stijgende rente en dat zie ik niet gebeuren .
pi_56035040
quote:
Osama Volente.
pi_56035070
quote:
Dat is lang zo leuk niet op TV.

De mededeling alles komt goed scoort niet . Daarom dramtiseert die Fastmatti hier ook altijd zo graag
  maandag 14 januari 2008 @ 22:09:56 #199
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56035125
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zal wel een recessie komen maar of die veel invloed heeft op de huizenmarkt weet ik niet. Dan moet dat echt samengaan met een zeer scherp stijgende rente en dat zie ik niet gebeuren .
Alles wat je nodig hebt is een centrale-bank-directeur die ervan overtuigd is dat een korte, pijnlijke renteverhoging genoeg is om uit te zieken.
pi_56035155
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is lang zo leuk niet op TV.

De mededeling alles komt goed scoort niet . Daarom dramtiseert die Fastmatti hier ook altijd zo graag
Ik ben geen dramaqueen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')