lijkt me meer gewoon menselijk eerlijk gezegd. dit is toch verdriet dat iedereen raakt die zich erin verdiept?quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:33 schreef marlieske het volgende:
Ik krijg bij ieder bericht dat ik over Ayden en Tan en familie lees nu een enorme brok in de keel en voel dan mijn keel warm worden..... de hormonen zitten er dus nog steeds of zou dit horen bij het moeder zijn?
Ik ben er inmiddels wel achter dat kinderen gewoon zeggen/doen wat ze op dat moment voelen. Maar 1 minuut later kan dat dus weer compleet het tegenovergestelde zijn. Er is hoopquote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:55 schreef PM-girl het volgende:
Snoopy, jeetje, met woorden komt het nog harder aan of niet?
Ik steek gewoon heel erg mijn kop in het zand. Of beter: ik heb besloten dat ik niet hoef te bevallenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef cattie het volgende:
Marit, mij lijkt het niet meer dan logisch dat je zo'n afspraak kunt maken. Alleen al de wetenschap van zo'n afspraak kan rustgevend werken. Ik heb het onderwerp maar weer even laten rusten. Ik denk er even niet teveel over, ik gun mezelf een rustpauze. Ik ga toch binnenkort wel weer rammelen en ik zie dan wel hoe het er dan voor staat bij mij. Volgens mij wel weer wat beter.
Ja, dat heeft even geduurd hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:42 schreef Moonah het volgende:
Oeh en Snoop, wat goed dat je dat kunt relativeren. Al leer je zoiets wrs ook wel in de loop der jaren.
Toen Thijs overleed was ik hoogzwanger van Cas. Thijs overleed op mijn uitgerekende datum. Ik heb echt geprobeerd toen om me af te sluiten voor het verdriet van Bar, hoe egoïstisch dit ook klinkt. Ik kon er gewoon niet mee omgaan toen, wilde mezelf onder controle houden en focussen op wat me te wachten stond. Maar uiteindelijk zit je toch in tranen en laat je de angsten toe. Vond het ook heel bijzonder dat Bar en Cas elkaar ontmoet hebben en met elkaar geknuffeld tijdens de meet toen. Het lag allemaal zo dicht bij elkaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:51 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wel bix, maar ik merk dat het me wel degelijk meer doet nu dan toen ik nog niet zelf een kindje had. Het komt toch dichterbij.
Het lijkt met niet meer dan logisch dat je dat probeerde Dutchie, het is toch ook niet niks, jij hoogzwanger en aan de andere kant van het land overleed een kindje die de leeftijd had van jou oudste zoon...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:03 schreef dutchie het volgende:
[..]
Toen Thijs overleed was ik hoogzwanger van Cas. Thijs overleed op mijn uitgerekende datum. Ik heb echt geprobeerd toen om me af te sluiten voor het verdriet van Bar, hoe egoïstisch dit ook klinkt. Ik kon er gewoon niet mee omgaan toen, wilde mezelf onder controle houden en focussen op wat me te wachten stond. Maar uiteindelijk zit je toch in tranen en laat je de angsten toe. Vond het ook heel bijzonder dat Bar en Cas elkaar ontmoet hebben en met elkaar geknuffeld tijdens de meet toen. Het lag allemaal zo dicht bij elkaar.
Daarom snap ik heel goed wat je bedoelt BE.
Thanx Bixquote:Op maandag 14 januari 2008 12:57 schreef bixister het volgende:
oh lief17, shit.ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. het is ook echt moeilijk en zwaar, wat jij moet doorstaan allemaal. veel sterkte weer en hopelijk ben je snel van die blaasontsteking af. ik weet niet meer wat je er allemaal precies over verteld hebt maar hoe ziet de rest van je behandel-programma er ongeveer uit, wat is de tijdsplanning bedoel ik?
Gim bap bestellen op een correcte manier? Nee, geen idee wat ik er mee moet. Ik moet er helemaal niks mee, en dat is ook wel eens lekker. Het is gewoon zo anders dan Europese talen of Japans of Chinees. Om te horen, en ook om te lezen/schrijven (van die leuke rondjes, daar werd ik het eerst nieuwsgierig naar). En de Koreaanse cultuur is heel boeiend (ook met al z'n schaduwkanten). Een goed iets om bezig te zijn met mijn hoofd en met dingen die ik leuk vind (taal, cultuur, eten,muziek) zonder dat het te maken heeft met mijn werk of mijn moederschap.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:09 schreef Moonah het volgende:
Macka, wel herkenbaar. Gelukkig heb ik er (nog) niet zo'n last van. Maar veel verder dan werken, moederen, huishouden en regelmatig sherry thee drinken met vriendinnen kom ik eigenlijk ook niet meer. Ik zou zo graag mijn yogaclubje weer willen bezoeken. Maar dat is 's avonds en dan werkt J en ik ben nog steeds niet toe aan een oppas (plus dat mijn zoon niet altijd makkelijk inslaapt).
Maar Koreaans?! Wat moet je dáár nou mee?![]()
Het huilen en de uitgestoken armen als iemand hem neemt zegt genoeg.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:24 schreef Sugar het volgende:
Maar wie zegt dan dat je Fons er verdriet mee doet? Hijzelf?
Ik vind dat eigenlijk ook logisch, behalve dus als het echt nodig is ergens voor.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Gisteren zei ik nog tegen zijn oma dat hij pas zomaar eens komt logeren als hij er zelf om vraagt.
Maar eigenlijk meen ik dat wel.
Dat is helemaal niet gek hoor! Heel veel moeders hebben dat en heel veel kindjes hebben daar ook echt nog veel behoefte aan. Als jouw gevoel zegt dat je het wereldje van jou en Maarten nog even klein moet houden dan moet je dat gewoon lekker doen. Als moeder weet je onbewust heel goed wat je kind nodig heeft, het kan best dat het voor Maarten heel goed is om nog dicht bij jou te zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:03 schreef Ardenlyn het volgende:
Zoals dat slapen op zijn eigen kamertje.
Ik had het mij voorgenomen dat hij daar gauw zou slapen omdat hij eraan moet wennen maar nu hij er is heb ik zoiets van ik wil het niet en kan het niet dat hij daar 's nachts al slaapt.
Begin nu pas met overdag een keertje er slapen.
Of in de kinderwagen. Moet hij een keer aan wennen bv op een zaterdag in de stad lopen in de drukte....maar hij kan het heus wel maar ik kan het nog niet en vind het doodeng met al die mensen![]()
De afstand van hem en mij vind ik zo groot als hij in die wagen ligt (hebben meer dat?)
Was zo gewend dat hij veilig in mijn buik zat en nu ligt hij daar in die bak ver weg van mij.
Toevallig vanochtend in het draagdoek topic verteld dat ik 1tje heb gekochtquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:11 schreef Suzanna het volgende:
Ardenlyn, wat je kunt doen is bijvoorbeeld een draagdoek gebruiken, dan is 'ie nog lekker dicht bij je. Die kun je gewoon vanaf de geboorte gebruiken namelijk. Heb je zo'n doek?
Ik kan me voorstellen dat je hem anders zo 'ver weg' vindt hoor. Dat vond ik in het begin ook altijd. Als ze groter worden dan 'durf' je dat meer aan.
Enne, dat spijkerbroekje, dat kun je echt niet alleen maar vertellen hoor, dat vraagt om een foto!!
Ik vind het echt helemaal geweldig! Het is nog leuker dan ik had verwacht!quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:46 schreef Suzanna het volgende:
BE, hoe gaat het met jou nu je moeder bent? Hoe voelt dat nu? Valt het mee of valt het tegen?
Ik ging ook niet op een drukke zaterdag hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat gebeurt nu nog steeds. Eten/drinken/spelen en lekker naar bed. Ik las over Maarten en zijn bezoekje naar de stad. Ik begrijp niet waarom je een baby van 3 weken mee zou willen nemen ?
Ik werd na acht weken ook weer ongesteld, en meteen weer regelmatig, ondanks het vele voeden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:33 schreef Moonah het volgende:
Faja, ben je wel echt ongesteld? Want dat is best snel als je BV geeft, toch?
En door de BV zat ik na mijn zwangerschap ook onder mijn oorspronkelijke gewicht.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:23 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
JIPPIEHAAIJEHOELOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE![]()
![]()
![]()
IK DENK DAT WE GAAN VERHUIZEN, HOLEDEKIEKODO![]()
![]()
Dat is zeker niet raar! Je hele leven staat op kop en je hormonen ook. Je vind waarschijnlijk vanzelf je draai wel weer!quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:10 schreef Ardenlyn het volgende:
(...)
Ben echt geen regelmens ben juist heel relax maar het is een behoorlijke ervaring geweest zwangerschap en bevalling dus het is ook niet zo raar dat ik af en toe niet helemaal mezelf ben lijkt mij
(...)
Kan het niet een tak van een boom of van bijv. een klimroos zijn die door de wind tegen het raam aanslaat?quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:43 schreef MeNicole het volgende:
Vanacht werd Mikael lastig gevallen door iemand die steeds buiten op zijn raam klopte. Maar steeds als ik ging kijken was diegene alweer weg. Dus ik vanacht het campingbedje opzetten en Mikael daar ingelegd. Leg ik hem net weer gewoon in eigen bed word er weer op het raam gekloptEn weer niks te zien natuurlijk. Heb al een tijdje staan kijken maar ik zie niemand. Dus nu ligt ie maar weer in het campingbedje naast mijn bed. Jemig wie kan er nu zo kinderachtig zijn.
Denk dat diegene het erom doet want het is steeds als Mikael in bed ligt
Nee woon in een flat en de gallerij is aan de voorkant. Maar alleen mensen die hier wonen kunnen hier komen. Ja of visite maar ja nu al 2 nachten achter elkaar dus lijkt me geen visite. Mikael heeft in ieder geval weer bij mij op de kamer geslapen dus misschien dat diegene het niet meer leuk vind als Mikael niet reageert dat het wel stopt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:00 schreef Verida het volgende:
[..]
Kan het niet een tak van een boom of van bijv. een klimroos zijn die door de wind tegen het raam aanslaat?
Dat heb ik namenlijk al eens gehad, duurde een tijdje voor ik doorhad wat het was.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:22 schreef cattie het volgende:
snoezel en projectielampen
tovertheater kamerprojector
deze vond ik
Ik denk mei. Mei verhuizen etc en dan in juni beginnen met wonen, laat maar zeggen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:59 schreef DaviniaHR het volgende:
KP gefeliciteerd!!Weet je al wanneer jullie erin gaan? Moet er veel verbouwd worden? Leuk, leuk, leuk!!
Nou ja....ik heb er wel zin in ! Ik zie wel hoe het allemaal gaat met P&F. Desnoods een weekje naar opa en oma. Dan schiet het tenminste op.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:54 schreef Suzanna het volgende:
K_P gefeliciteerd!! Wat fijn dat jullie gaan verhuizen, je ziet er blijkbaar erg naar uit! Zie je op tegen de verhuisdrukte? En ga je wat hulptroepen inschakelen? (moet wel met twee kleintjes he...)
Komt vast allemaal goed. You're not the first one...
Niet in alle gevallen kan ik je vertellenquote:Op maandag 21 januari 2008 09:19 schreef Bass-Miss het volgende:
Blijven borstvoeding geven, Troel. Dan kan je eten wat je wil, het komt er toch niet bij.
Echt niet.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:19 schreef Bass-Miss het volgende:
Blijven borstvoeding geven, Troel. Dan kan je eten wat je wil, het komt er toch niet bij.
Wel, moest Fons stoppen met tanken, vrees ik toch dat ik moet stoppen met de koekenkast plunderen...quote:
dat klinkt bekend..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:02 schreef bixister het volgende:
hier heeft die truc helaas ook niet echt optimaal gewerkt. althans, toen anna minder ging drinken bleef ik evenveel bunkeren.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:02 schreef Jelief het volgende:
hier nog een waar het niet heeft gewerkt...
twee jaar borstvoeding maar nog steeds maatje 48/50![]()
Zeg...eh MeNicole, longontsteking en werk of cursus gaan niet samen! Duik jij eens heel snel je mandje in om te gaan herstellen!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:09 schreef MeNicole het volgende:
Bleh hier ook een mama die goed ziek is. Vanaf vorige week donderdag al. Gister bij de ha geweest en nu blijk ik een longonsteking te hebben. Betere timing kan niet![]()
En nu heb ik over een klein uur oook nog curcus van het werk. Bah.
Dat wou ik ook zeggenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:48 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Zeg...eh MeNicole, longontsteking en werk of cursus gaan niet samen! Duik jij eens heel snel je mandje in om te gaan herstellen!
Werken hoefde ik gelukkig niet maar die cursus kon ik echt niet onderuit. Anders moest ik van de week naar de andere kant van Nederland voor die 2 uurtjes. Maar ik heb het achter de rug. Gelukkig was het alleen maar stom op mijn stoel hangen en luisterenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:48 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Zeg...eh MeNicole, longontsteking en werk of cursus gaan niet samen! Duik jij eens heel snel je mandje in om te gaan herstellen!
Ja, heel stoer dat je het gered hebt. Maar ga nou niet doorlopen met een longontsteking! Als 'ie verergert ben je er straks heel lang tussenuit en kun je heel lang niks doen. Ook niet gewoon met Mikael sjouwen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:38 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Werken hoefde ik gelukkig niet maar die cursus kon ik echt niet onderuit. Anders moest ik van de week naar de andere kant van Nederland voor die 2 uurtjes. Maar ik heb het achter de rug. Gelukkig was het alleen maar stom op mijn stoel hangen en luisteren
Ik probeer ook zoveel mogelijk te rusten maar soms kan het gewoon echt niet. Ik moet idd alleen voor Mikael zorgen en er is nu eenmaal niet de hele tijd hulp in de buurt. Dus ik hoop dat de medicijnen goed hun werk gaan doen en dat ik dan binnenkort toch iets meer zelf kan doen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja, heel stoer dat je het gered hebt. Maar ga nou niet doorlopen met een longontsteking! Als 'ie verergert ben je er straks heel lang tussenuit en kun je heel lang niks doen. Ook niet gewoon met Mikael sjouwen.
Het is alweer een maand geleden dat ik opgenomen werd met longontsteking, en gisteren ben ik voor het eerst een dag op geweest zonder te rusten. Ik bespaar het anderen graag, en zeker moeders zonder partner die bij zou kunnen springen![]()
Dat gevoel heb ik dus ook sinds Maarten er isquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:30 schreef Verida het volgende:
Jemig Troel, wat zul jij geschrokken zijn. Helemaal met Ruben achter in de auto.
Het is dus echt zo dat het ouderschap een soort tijger in je los maakt en je mensen iets aan wilt doen die jouw kind in gevaar brengen.
Ben je nu wel weer een beetje bijgekomen van de schrik?
Well done!!!quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:33 schreef Nijna het volgende:
Ik heb van de week op mn werk tegen mn collega's gezegd dat ik waarschijnlijk "maar" 1 dag kom helpen in de vakantie. Het werd zonder al te veel gesteiger aangenomen.
Ja hoor, toen ik eenmaal thuis was, toen ging het ook wel weer, maar ik was wel blij thuis te zijn. Ik ben nu allang blij dat er inderdaad niets gebeurd was, want dan had ik niet voor mezelf in kunnen staanquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:30 schreef Verida het volgende:
Jemig Troel, wat zul jij geschrokken zijn. Helemaal met Ruben achter in de auto.
Het is dus echt zo dat het ouderschap een soort tijger in je los maakt en je mensen iets aan wilt doen die jouw kind in gevaar brengen.
Ben je nu wel weer een beetje bijgekomen van de schrik?
Met zulke vriendinnen heb je geen vijanden meer nodigquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:05 schreef Chanell het volgende:
Zat bij 'n vriendin, en ze vond me maar een slechte moeder dat ik niet door had gezet 'Die periode hebben veel Mama's' zei ze vol overtuiging (en zonder kids) ik had volgens haar niet genoeg over voor me kind.
Ben ik nou de enige die dit echt misplaatst en vooral ook KWETSEND vind?
Ook dat is zeker zo inderdaad. Ach, het zal ook wel loslopen!quote:Op zondag 27 januari 2008 20:58 schreef RockabeIIa het volgende:
je kind verhongerd niet als ie 3 minuten later wat te eten krijgt...
Nou ja, dat ook dus ja.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:53 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie het nut er niet van in, eerlijk gezegd... Ik was blij met de afleiding die mijn werk gaf. Had er niet aan moeten denken dat ik thuis had gezeten terwijl Isa op KDV was. De wendag (van 1,5 uur) vond ik al verschrikkelijk
Ik weet niet of hij de luchten op prijs zal stellenquote:Op zondag 27 januari 2008 21:49 schreef Macka66 het volgende:
Troel, je kunt Ruben ook meenemen in de draagdoek.
Hoewel ik Ruben een schatje vind, denk ik dat ik toch minder moeite zou hebben om Ruben naar het kdv te brengen dan mijn eigen Sasha.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef marlieske het volgende:
En BE als je Ruben niet graag eerder weg brengt.... niet doen.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoewel ik Ruben een schatje vind, denk ik dat ik toch minder moeite zou hebben om Ruben naar het kdv te brengen dan mijn eigen Sasha.![]()
Ik lag in de beugels en kon geen kant op.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar ja, dan moet je de hele tijd op dezelfde plaats blijven liggen.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:17 schreef Ardenlyn het volgende:
Weet ook niet hoe ik ermee om moet gaan om eerlijk te zijn.
Misschien klinkt het wel heel truttig maar toch.
Nou, wacht maar totdat ie je met die mooie donkere ogen aan gaat starenquote:Op maandag 28 januari 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoewel ik Ruben een schatje vind, denk ik dat ik toch minder moeite zou hebben om Ruben naar het kdv te brengen dan mijn eigen Sasha.![]()
Dat gevoel kan ik met je delen. Als iemand me zou vragen hoe dat nou voelt, persweeen, dan moet ik toch echt het antwoord schuldig blijvenquote:Op maandag 28 januari 2008 22:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat heb ik ook erg.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik nog steeds niet weet hoe een bevalling gaat.
Maar anderzijds, dat er iemand staat te filmen zou ik ook niet gewild hebben.
Tja ik zei al: mijn geheugen laat me wederom in de steek, ben nog steeds een vergiet met grote gaten..... oooh ben die hormonen echt beu. En dan te bedenken dat ik er al weer aan een tweede zwangerschap denkquote:Op maandag 28 januari 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Herkenbaarquote:Op maandag 28 januari 2008 22:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik nog steeds niet weet hoe een bevalling gaat.
Poeh ik kan het me nog levendig voor de geest halen totale paniek en een oer gevoel dat van binnen roept : PERSEN, maar langs je staat de verpleegkundige je rustig te vertellen dat je het moet wegzuchten en vooral NIET mag persen.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat gevoel kan ik met je delen. Als iemand me zou vragen hoe dat nou voelt, persweeen, dan moet ik toch echt het antwoord schuldig blijven
Zelfs het van jou lezen doet bij mij ook weer de tranen in m'n ogen springen (ik was zo high en zo bang om dood te gaan dat ik helemaal niets van de eigenlijke bevalling / het geboren worden heb meegekregen, ik kon Ethan niet eens vasthouden toen ze hem op m'n buik legden, zo ver heen was ikquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:52 schreef Ardenlyn het volgende:
Zoveel dingen waar ik blij mee moet zijn en door die gedachten had ik er ook weinig last van dat ik het niet gezien heb maar nu komt het omhoog en ik voel mij gewoon onwijs kut!
Onze vk zei zelfs tegen me bij de nacontrole met 6 weken. Dat ik voor 'zwangerschaps/bevallings' gerelateerde problemen altijd kon bellen. Onze huisarts is een goede vriend van m'n schoonouders en ik vond het niet zo'n leuk idee dat ik daar lig en hem dan een paar dagen later op een verjaardag tegen kom.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik wilde idd stinkie vanavond even op onderzoek uit sturen.
Vk bellen is idd ook wel een optie, die kunnen me dan evt. zelf nog doorverwijzen naar de ha als dat nodig is.
Ehm...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:32 schreef Troel het volgende:
BE, ga nou niet het weekend afwachten joh! Je hebt er last van, stel dat je er het hele weekend last van houdt, dan moet je naar de HAP en dat lijkt me in dit geval nog onprettiger dan je eigen huisarts!
Ik heb nooit een nacontrole gehad. Misschien doen ze dat niet in Assen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:26 schreef Ardenlyn het volgende:
Is overal een naconrole? Hier nog geen bericht of niks van onze vk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |