abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:11:10 #203
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56299334
Vergeet ik helemaal te melden dat ik me nu een stuk minder opwind over de oma's en de oppas - perikelen!
Ik hoef inderdaad niet alles te weten, zij hebben zelf ook hun kinderen met (wisselend ) succes opgevoed en Devin heeft het echt wel naar zijn zin daar. Gewoon loslaten, diep ademhalen en accepteren dat niet iedereen hetzelfde doet en denkt als ik. En al helemaal mijn moeder + schoonmoeder niet, zij hebben gewoon elk hun dag in de week dat zij Devin "opvoeden" op hun manier en dat is natuurlijk prima.
Zo, en dat lucht op! Nu kan ik me tenminste druk gaan maken over andere dingen
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:17:39 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56299446
Kersjes, ik wilde idd nog vragen hoe het nu ging! (Wat doen we zondag, trouwens?)

Troel, ik wil ff zeggen dat ik het heel leuk vind om te zien dat het zo goed gaat bij jou! (Je post iig erg positief!) Zo'n ingewikkelde zwangesrchap waarbij e het zkh iets te vaak van binnen hebt mogen bewonderen, en nu gaat het gewoon goed! Kan ik vrolijk van worden

Hier lijkt het alsof mijn eustachiusbuizen terugplooien of zo. ik weet wel dat die dingen wat wijder zijn geworden in de zwangerschap, en heb daar ook wel een beetje last van gehad,maar ik heb nu al bijna een week af en aan een piep in mijn oor en zo'n "vliegtuig"-oorgevoel. Redelijk storend. Maar ach, gaat wel weer voorbij!

Verder een voor de andere mama's, m.n. de zieke mama's
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56300625
Chanell, wat een vriendin zeg. Ze had het op zijn minst op een andere manier kunnen brengen, bijvoorbeeld wat Kersjes zegt.
En als de fles voor jou goed voelt, dan heeft ze helemaal niks over te zeuren. Alsof je ineens een slechte moeder bent als je je kind de fles geeft. Nou dan zijn er een hoop slechte moeders in Nederland. Het blijft jouw keuze en die heeft zij te respecteren of iig op een andere manier over te brengen als het een echte vriendin is.
pi_56300829
Nu vergeet ik helemaal te vertellen dat ik net een gesprek heb gehad.
Ik ben eigenlijk al zo goed als aangenomen voor de Havo! Het is alleen aan mij of het ook écht doorgaat en daarmee wordt bedoeld of ik kinderopvang kan regelen. Heb vorige week al gebeld en mag me binnenkort komen inschrijven, ze konden zo goed als zeker zeggen dat ze tegen die tijd wel plek hebben. Dus waarschijnlijk zit het allemaal wel goed.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:38:06 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56301017
He, appelsap, wat goed! Gefeliciteerd!
pi_56301763
Geweldig Appelsap! Leuk !
pi_56302472
fijn appelsap!!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:14:40 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_56304092
Appelsap! Goed joh! Nu maar hopen dat die opvang gaat lukken

Wij hebben vandaag heerlijk over de markt gestruind, lekker uitgewaaid enzo. Verder hebben we de babymee gekocht voor op de fiets (maxicosihouder) en Bert is nu de Easyfix aan het halen en heeft het onderstel van de kinderwagen mee, omdat een van de wielen een slag heeft.
Morgen een poepdrukke dag, ons neefje viert zijn eerste verjaardag, 's middags krijgen we nog kraambezoek en 's avonds viert Berts oma haar verjaardag met een etentje. Kortom, meteen jezelf in het diepe gooien wat betreft de oppas. Gelukkig kan Ruben terecht bij Berts oom en tante en daar heb ik de volste vertrouwen in.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:23:54 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56305668
Appelsap, wat goed joh!
pi_56306056
Wiew appelsappie .
Fake it till you make it...
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:38:05 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56310089
Way to go appelsap!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56310232
Appelsap wat goed!!

Ik ben weer thuis voor het echie Voel me stukken beter, kan dinge makkelijker aan, kan dingen sneller opzij zetten en zoals de Buuv zei: Ik zie Anitra weer!
Heerlijk om weer dingen leuk te vinden! Ik blijf het aanrader vinden voor moeders die het moeilijk hebben, depressief zijn of andere tegenslagen mee gemaakt hebben. De therapie is daar heel goed en het is zo lekker als thuis komt en je jezelf weer herkent!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:55:40 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56310517
Welkom thuis Anitra Fijn dat het je zo goed heeft gedaan en je je weer jezelf voelt.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:55:51 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_56310520
Wat fijn dat je je zoveel beter voelt Anitra! Lijkt me ook erg prettig voor de kids en voor Rick
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2008 @ 11:53:52 #217
43556 miss_dynastie
pi_56316789
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:05 schreef Chanell het volgende:
Zat bij 'n vriendin, en ze vond me maar een slechte moeder dat ik niet door had gezet 'Die periode hebben veel Mama's' zei ze vol overtuiging (en zonder kids) ik had volgens haar niet genoeg over voor me kind.
Ben ik nou de enige die dit echt misplaatst en vooral ook KWETSEND vind?
Met zulke vriendinnen heb je geen vijanden meer nodig Hallo zeg, waar haalt ze het vandaan? Ga je haar er nog op aanspreken?
pi_56316892
Dankjewel allemaal.

Anitra, fijn dat je weer thuis bent en dat het nu een stuk beter gaat. En het lijkt me ook heerlijk voor jezelf dat mensen de echte Anitra weer kunnen zien, dat zegt toch wel wat.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:12:39 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56317061
Ik voel me super!
Nog steeds flink veel te zwaar (ook zonder die zwangerschapskilo's ), nu met blubberbuik erbij, zelfs strepen op mijn tieten, maar hey... ik heb mooi wel een superlieve baby boven liggen, so who cares!

Ik ben echt in een superhumeur vandaag en ben een echte huiselijke truttebol geworden.
Of althans... dat was ik al, maar nu gedraag ik me er ook naar.
Net even mezelf gekuisd onder de douche (wat een zegen dat dat gewoon weer kan ) en daarna even een wasje erin, keuken opruimen, woonkamer opruimen, snel een bezem erdoor.
En dan met het zonnetje door het raam de kamer in en bloeiende blauwe druifjes op tafel is het ineens heerlijk opgeruimd en gezellig.

Boven me hoor ik heel zachtjes gemekker, het signaal voor de volgende fles.

Ik schuif weer heerlijk met mijn kind op de bank.

Sorry, dit is echt een vreselijke mierzoete post, maar ik moest het even kwijt.
pi_56317170
Anitra lekker weer thuis !

BE, heerlijk om te lezen lekker genieten hoor!

Hier op zich alles goed, wel erg moe. Dat werken hakt er flink in en een vent die ik soms gewoon totaal niet begrijp. Kind beneden in de box leggen en dan boven gaan zitten computeren met een koptelefoon op je hoofd... .
pi_56317908
hihi heerlijk toch BE, niks mis met een beetje LiBElle happiness.

Anitra fijn dat je weer thuis bent, en je zo goed voelt. houd vast! oftopic maar ik heb geen tijd om alle andere topics bij te lezen: is djulian weer helemaal beter trouwens?

nijna, dat vind ik ook wel onbegrijpelijk en daar zou ik ook niet goed tegen kunnen. het ligt er natuurlijk aan voor hoelang, maar dan nog. hoeveel dagen werk je eigenlijk?
pi_56318335
Ik werk "maar" 4 halve dagen (16 uur), achteraf gezien is misschien 2 hele dagen minder vermoeiend dan 4 halve, maar goed dat is op dit moment niet te veranderen.
Ik ben maar naar beneden gegaan toen hij boven ging zitten (ik was even dingen aan het regelen voor het KDV enzo, dat heb ik maar even opzij gelegd). Hij vond dat ze zichzelf prima kan vermaken.
En ze kan ook best wel even zelf spelen, maar zo vond ik het net alsof de box een "dumpplek" voor je kind is om je handen maar vrij te hebben. Ik snap niet dat hij dan niet gewoon beneden gaat zitten, we hebben nb een laptop... Maar goed. Dat zal wel een van de verschillen tussen mannen en vrouwen zijn, want hij snapt niet dat ik het raar vond...

Mirte probeerde mn aandacht te trekken door geluidjes te maken en als ik dan keek kreeg ik een big smile . Ik ben vlieft op mn kind
pi_56333186
hey appelsap, goed bezig ik vind t heel dapper van je
en chanell, wat heb je tegen je 'vriendin' gezegd? want iemand die meteen gaat roepen dat je een slechte moeder bent, das geen vriendin naar mijn idee hoor... alsof je niet al genoeg met onzekerheden te kampen hebt.

ik mag/moet.. de maand februari gebruiken om weer aan t werk te komen... aan de ene kant totaaal geen zin in, aan de andere kant is het ook wel fijn om weer onder de mensen te komen. 20 uurtjes in n winkel, zou te doen moeten zijn. en daarnaast nog proberen iets creatiefs op poten te zetten ook. ik ben eens benieuwd wat ik volgend jaar om deze tijd doe

nijna, hier is t ook nog wennen aan wie welke dingen op welke manier doet. mijn 'theorie' is dat ik die kleine al 9 maanden in mn buik heb verzorgd, en nu moet ik die zorg ineens gaan delen. hij doet de dingen anders, en dat moet ik leren accepteren. ik vind het maar moeilijk allemaal!
  zondag 27 januari 2008 @ 12:18:42 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56336969
Dat vind ik ook lastig idd.
Het 'laat mij het maar doen' zit toch al wel een beetje in me en nu heb ik niet eens zozeer iets door die zwangerschap, maar meer dat Sasha bijvoorbeeld ongeveer 5 van de 7 flessen op een dag van mij krijgt. Dus ik (denk ik tenminste) herken net even iets sneller het 'ik zit vol' of 'er zit lucht dwars'.
Maar ja, je wil ook niet constant commentaar leveren.

Heb iig wel tegen stinkie gezegd dat het niet zozeer kritiek op hem is als wel dat ik het voor Sasha naar vind als hij de ene keer zus en de andere keer zo gevoed wordt. Zeker toen hij nog slechter dronk, dan wilde ik graag zoveel mogelijk erin krijgen.

Maar lastig is het wel hoor.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:27:14 #225
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56337117
Volgens mij gaat dat nooit helemaal over

Maar goed, ik heb dat ook met andere dingen zoals huishouden enzow
©Dumbo
  zondag 27 januari 2008 @ 20:37:25 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_56347689
Ik vind het prima als iemand anders Ruben de fles geeft. Bert doet het prima en de kraamhulp deed het ook uitstekend. Mijn moeder heeft het vandaag een aantal keer gedaan en dan die oogjes van haar, zelfs al zou ze het helemaal fout doen, maakt dat toch alles goed!

Ik ben voor mezelf dingen aan het opschrijven die ik morgen aan het CB ga vragen. Voor de rest zit ik me toch een beetje druk te maken over dinsdag, als ik voor het eerst echt een hele dag alleen ben. Vandaag zijn mijn darmen behoorlijk lastig geweest en ik ben dan toch huiverig dat dat dan ook zo zal zijn en dat ik dan echt naar het toilet moet op het moment dat Ruben echt wil eten ofzo Je zult zien dat het allemaal wel meevalt, maar toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 januari 2008 @ 20:51:21 #227
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56347992
Troel, niet miepen maar aanpakken! Nadenken over hoe je dingen wilt doen is goed maar nadenken over wat er allemaal kan gebeuren is fout! <3 Succes he!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 27 januari 2008 @ 20:53:57 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_56348049
Och, als ik zes van zijn luiers aan elkaar plak, pas ik ze ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 januari 2008 @ 20:58:16 #229
190853 RockabeIIa
pi_56348151
je kind verhongerd niet als ie 3 minuten later wat te eten krijgt...
  zondag 27 januari 2008 @ 20:59:52 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_56348195
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:58 schreef RockabeIIa het volgende:
je kind verhongerd niet als ie 3 minuten later wat te eten krijgt...
Ook dat is zeker zo inderdaad. Ach, het zal ook wel loslopen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 januari 2008 @ 21:03:59 #231
190853 RockabeIIa
pi_56348298
Precies Gewoon niet druk maken. Als er iemand is die het het allerbeste met dat kleine ventje voor heeft ben jij het wel. Dat weet hij nu al dondersgoed.
  † In Memoriam † zondag 27 januari 2008 @ 21:49:39 #232
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56349441
Troel, je kunt Ruben ook meenemen in de draagdoek.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_56350593
Goedzo Appelsap!

Anitra, welkom terug!
pi_56355582
Hier gaat het wel redelijk goed met deze mama. Maar deze mama zit ook vol met dubbele gevoelens op het moment. We hebben een echo gehad en de liet zien dat ik 28 augustus uitgerekend ben en een dagje later begon ik te vloeien tot nu toe. Nu is het afwachten of het doorzet of dat het een innesteling is of dat het een reactie op de EDS is waarbij zeer moeilijke zwangerschappen voor kunnen komen. Beetje erg dubbel allemaal want nu het er toch aankomt is het zo verschrikkelijk welkom dat ik er eigenlijk niet aan wil denken dat het mis kan gaan. Rottig weekendje achter de rug in elk geval.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_56355840
He wat naar Mibos, die onzekerheid... sterkte
  maandag 28 januari 2008 @ 11:03:17 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56357858
Mibos Ik hoop dat het goed komt.

Appelsap goed meid!!

Hier ook een beetje een ongemakkelijke buik. Ga zo even op de bank. Maud slaapt en Fleur is op school. Maar al mijn goede voornemens van opruimen e.d. zijn het raam uitgevlogen. Wel al de boodschappen gedaan en een rondje huisarts met Maud gedaan.
  maandag 28 januari 2008 @ 11:28:30 #237
108648 cattie
lieve moeder
pi_56358402
Mibos, wat rot! Ik duim voor je dat het goed is en zal gaan!
pi_56359633
sterkte mibos!!
  maandag 28 januari 2008 @ 15:51:31 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56363724
Even een vraagje mbt het weer gaan werken en de opvang.
Ik heb nu bij het kdv aangegeven dat ik per 1 april weer ga werken dus dat het dan moet starten. Dan krijg ik van te voren nog wen-dagen enzo, maar ik heb ook wel eens gehoord van anderen 'begin een weekje eerder, dan kan je makkelijker wennen zonder dat je al gelijk op je werk zit'.

Zit wat in, maar aan de andere kant vind ik het zo zonde... ik bedoel, het laatste weekje samen met hem thuis zeg maar.

Wat zijn jullie meningen en ervaringen?
  Licht Ontvlambaar maandag 28 januari 2008 @ 15:53:29 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56363755
Ik zie het nut er niet van in, eerlijk gezegd... Ik was blij met de afleiding die mijn werk gaf. Had er niet aan moeten denken dat ik thuis had gezeten terwijl Isa op KDV was. De wendag (van 1,5 uur) vond ik al verschrikkelijk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 28 januari 2008 @ 15:58:32 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56363843
Hier ook geen wendagen. Nu zat ik op spuugafstand van de oppas, maar toch. Zelf thuis zitten terwijl de kids weg zijn om te wennen. Neuh, dat had hem hier niet geworden.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:02:09 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56363904
Wij hebben gewend, en ik was er erg blij mee. vooral eli moest erg wennen aan de drukte op een kdv. kon niet slapen van alle geluiden, want het was toch allemaal wel bijster interessant allemaal. dus voor hem was het fijn om langzaam op te bouwen. voor mij was het lekker rustig (kwam ook steevast te laat terug )

Let wel goed op per wanneer je begint te betalen, want bij ons was dat een beetje rommelig, waardoor we twee weken vol betaald hebben, terwijl dat achteraf niet had gehoeven. (de ene zegt, wennen = vol betalen, de ander zegt wennen = gratis)
pi_56363911
Bij Merlijn zijn wendag op het KDV wist ik ook niet wat ikzelf ineens moest gaan doen, heb ik nog steeds op dagen dat hij wel naar het KDV is en ik thuis. Voor Gwen heb ik het ook pas geregeld met ingang van einde zwangerschapsverlof, 1 mei. Een week eerder doe ik niet, net wat Sjeen zegt geen nut.
pi_56364063
Morgen om kwart voor elf weten we meer. Ben echt opgelucht dat ik zo snel tussendoor kon.

Over de kdv wendagen kan ik niet meepraten. Oppas zijn de oma's dus daar was ze al heel snel aan gewend.
pi_56364151
Hier geen wendagen gehad (dat viel namelijk tijdens kerst enzo).
Ik begin de 1e week van maart weer met werken, maar ze gaan al naar de creche. Heerlijk om even 2 dagen in de week iets voor mezelf te doen. Ik heb geen problemen met het feit dat ik thuis ben en de meiden op de creche.

Vind het wel fijn om te zien hoe ze het vinden en om een soort van kennis te maken met de juf en meester. Geen haast om ze te brengen en te halen, dus lekker de tijd.

Ik breng ze wel vroeg. Aan de ene kant om te wennen, aan de andere kant puur egoisme.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:32:35 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56364538
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:53 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie het nut er niet van in, eerlijk gezegd... Ik was blij met de afleiding die mijn werk gaf. Had er niet aan moeten denken dat ik thuis had gezeten terwijl Isa op KDV was. De wendag (van 1,5 uur) vond ik al verschrikkelijk
Nou ja, dat ook dus ja.

Maar wat jij zegt K_P, dat heb ik dus ook wel een klein beetje. Even oefenen met dat wegbrengen 's ochtends enzo. Maar ja, dat ene weekje... of dat dan veel uit haalt.

Hier dus wel wen-dagen, en die zijn volgens mij gratis, maar ik zou de officiele start-datum dus een week eerder zetten dan zeg maar.

Ik denk er gewoon nog even over na.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:39:49 #247
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56364717
Hier ook niet van te voren al naar het kdv hoor Bij Saskia ging ik 1 mei werken en die week ervoor is ze twee keer gaan wennen en per 1 mei was het meteen voor het eggie
Ben trouwens tijdens het wennen maar flink gaan shoppen, kleding voor jezelf passen is niet zo handig met een kinderwagen mee, dus dat ging ik toen maar even doen als afleiding. Thuis had ik maar niks gevonden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56364811
Mirte is 2 keer een paar uurtjes gaan wennen. Dat vond ik wel prettig, volgende week heb ik vakantie maar ik denk dat ik haar dan lekker thuis hou. Het zijn halve dagen en als ik haar lopend weg moet brengen blijft er niet zoveel tijd voor mezelf over .
  Jubileum moderator maandag 28 januari 2008 @ 19:06:41 #249
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56367929
Het wennen hier was ongeveer een week voor mijn startdatum. 1e keer gingen we samen anderhalf uur, waarbij vooral erg veel gevraagd werd. 2e keer ging Iris een kwart dagje, en de 3e keer een halve dag. Die 2 keer was ik nog thuis maar heb ik heerlijk boodschappen kunnen doen, even kleding kijken inderdaad en nog meer van dat soort dingetjes. Het is zo om hoor BE, dus maak je daar niet druk om.
Daarna ging ze voor hele dagen, en ik ging gelijk werken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 28 januari 2008 @ 19:12:31 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_56368074
Bij ons ging het hetzelfde als bij Lois. Een week eerder voor "het eggie" op het kdv zou ik niet doen, dan zit je 2 of 3 of 4 (hoeveel dagen gaat Sasha naar het kdv?) in je eentje thuis.
Tijdens het wennen is het idd lekker om te winkelen. 1 tip, ga dan niet de foto's inplakken, want dan mis je hem alleen maar erger..
  maandag 28 januari 2008 @ 19:14:34 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56368134
Zie je wel, het ligt dus niet aan mij als ik dat weekje eerder dus helemaal niet zo zie zitten.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:10:07 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_56369431
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:49 schreef Macka66 het volgende:
Troel, je kunt Ruben ook meenemen in de draagdoek.
Ik weet niet of hij de luchten op prijs zal stellen

Ach, het zal wel loslopen... Vandaag heb ik hem gewoon de kinderwagenbak ingekwakt (BIJ WIJZE VAN SPREKEN UITERAARD).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 januari 2008 @ 20:16:32 #253
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56369608
Ik vond het wel lekker juist, nog 2 extra halve dagen voor mezelf. Op mijn gemak boodschappen doen, naar de kapper, lezen, even tijd nog voor mezelf. Ik keek er niet naar uit, maar ik was bang dat ik spijt zou krijgen als ik het niet deed en na 2 weken afgepeigerd zou zijn van al het geren en gevlieg. (er zat wel een kerstvakantie achteraan, om de gemiste uren met Lena dubbel in te halen )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56372148
Mibos sterkte, ik hoop echt dat het vals alarm is.

Anitra wat fijn dat het zo goed met je gaat!!!

oooh geheugen laat me weer in de steek.... :s

Appelsap gefeliciteerd!!

Hier een druk weekend achter de rug, Isa werd gedoopt dus zondag heel het huis vol visite en eigenlijk te druk.
Vandaag heerlijk wezen werken en het bevalt me uitstekend bij mijn nieuwe werkgever nu na +/- 4 maanden kan ik dat wel zeggen in het begin is het altijd ff wennen.
Komend weekend gaan we kijken voor een andere wagen (voor mij) want die gouden handdruk moet uitgegeven worden

En BE als je Ruben niet graag eerder weg brengt.... niet doen.
En anders zoals Lishe het zegt afspraakje bij de kapper maken dan voelt het minder "onnodig" .
Als je straks eenmaal op je werk bent heb je het te druk om er echt bij stil te staan, was mijn ervaring.
Heb die eerste dag niet eens tijd gehad om ff te bellen hoe het ging met Isa.
Mama van Isa en Ties
  maandag 28 januari 2008 @ 22:16:43 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56372487
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef marlieske het volgende:
En BE als je Ruben niet graag eerder weg brengt.... niet doen.
Hoewel ik Ruben een schatje vind, denk ik dat ik toch minder moeite zou hebben om Ruben naar het kdv te brengen dan mijn eigen Sasha.
pi_56372504
Ben behoorlijk blij maar ik merk dat ik toch met bepaalde dingen ga zitten wat gebeurd is bij de bevalling.
Door die heftige weeen was ik zo in mijzelf gekeerd dat ik de persweeen zo snel mogelijk wilde doen en alles heb ik met de ogen dicht gedaan.

Nu heb ik zoiets van dat ik graag had willen zien dat het hoofdje eruit kwam en daarna het hele lijfje, ik had graag bv de pacenta willen voelen om te weten hoe het aanvoelt en zo zijn er nog een aantal dingen die ik door die stomme heftige weeenstorm niet heb meegemaakt

Ik had van mijn part een filmpje ervan willen hebben zodat ik het later terug kon zien.
Het begint steeds meer aan mij te knagen.
Weet ook niet hoe ik ermee om moet gaan om eerlijk te zijn.
Misschien klinkt het wel heel truttig maar toch.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:22:59 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56372700
Ardenlyn, ik herken wel wat je zegt hoor.
Het knaagt nog niet, maar toevallig zat ik van de week ook te denken: 'wel jammer dat ik door alle paniek en het geduw en getrek eigenlijk weinig van het echte 'geboren worden' heb mee gekregen'.

Wij hadden de video-camera en het statief mee maar ik zei 'hoeft niet liefje, ik ben helemaal helder en bij' omdat ik hem eigenlijk mee wilde voor het geval ik van de wereld zou zijn ofzo.
Achteraf vind ik het wel jammer, sommige dingen had ik wel even terug willen kijken/horen.

Kan je hierover praten met je vriend? Of mss wel nog een keertje met de vk die erbij was?
pi_56372911
Dat heb ik ook erg.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik nog steeds niet weet hoe een bevalling gaat.
Maar anderzijds, dat er iemand staat te filmen zou ik ook niet gewild hebben.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:34:46 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56373023
Ik had het zo bedacht dat de video op het statief naast mijn hoofd zou staan en alleen de toppen van mijn knieeen zou filmen. Zo heb je wel het geluid en alles er omheen zonder dat je steeds recht mijn doos in zou kijken.
Maar goed, niet gedaan dus. Wie weet bij 'een volgende'. Als die er ooit komt.
pi_56373108
Maar ja, dan moet je de hele tijd op dezelfde plaats blijven liggen.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:44:04 #261
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56373281
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoewel ik Ruben een schatje vind, denk ik dat ik toch minder moeite zou hebben om Ruben naar het kdv te brengen dan mijn eigen Sasha.
!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:58:38 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56373687
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar ja, dan moet je de hele tijd op dezelfde plaats blijven liggen.
Ik lag in de beugels en kon geen kant op.
pi_56373696
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:17 schreef Ardenlyn het volgende:

Weet ook niet hoe ik ermee om moet gaan om eerlijk te zijn.
Misschien klinkt het wel heel truttig maar toch.
Wat bij mij na de eerste bevalling enorm hielp was praten erover, veel praten (voornamelijk met mijn partner overigens). Ik heb hem regelmatig gevraagd hoe een bepaald iets ook alweer ging, wat er gezegd werd...hoe ik reageerde...hoe alles eruit zag...Al moet ik zeggen dat ik niet heel erg dat gevoel had van 'had ik maar dit...of had ik maar dat gedaan...', het was meer dat ik me gewoon enorm overvallen voelde door de snelheid van de bevalling.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 28 januari 2008 @ 23:08:04 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_56373965
quote:

[..]

Nou, wacht maar totdat ie je met die mooie donkere ogen aan gaat staren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 januari 2008 @ 23:09:42 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_56374027
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat heb ik ook erg.
Maar anderzijds, dat er iemand staat te filmen zou ik ook niet gewild hebben.
Dat gevoel kan ik met je delen. Als iemand me zou vragen hoe dat nou voelt, persweeen, dan moet ik toch echt het antwoord schuldig blijven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56374582
quote:

[..]

Tja ik zei al: mijn geheugen laat me wederom in de steek, ben nog steeds een vergiet met grote gaten..... oooh ben die hormonen echt beu. En dan te bedenken dat ik er al weer aan een tweede zwangerschap denk
Mama van Isa en Ties
pi_56374602
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Herkenbaar Ik heb ook wel vaak gezegd dat ik geen 'fatsoenlijke' bevalling gehad heb..of geen 'echte' bevalling. Ik had zo dat beeld voor me van uren achter elkaar weeen hebben en dit was eigenlijk zo snel voorbij allemaal. Na een tijdje wist ik het wel te relativeren overigens. De bevalling was er puur en alleen om die kindjes uit m'n buik en op m'n borst te krijgen en dat is beide keren toch goed gelukt
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56374631
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat gevoel kan ik met je delen. Als iemand me zou vragen hoe dat nou voelt, persweeen, dan moet ik toch echt het antwoord schuldig blijven
Poeh ik kan het me nog levendig voor de geest halen totale paniek en een oer gevoel dat van binnen roept : PERSEN, maar langs je staat de verpleegkundige je rustig te vertellen dat je het moet wegzuchten en vooral NIET mag persen.
Hier voelde het dus erg onnatuurlijk omdat ik er niets mee kon Was totaal in paniek en mijn man d'r bij
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:58:09 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56379229
Hoewel ik door de weeenstorm compleet van de wereld was, heb ik er geen naar gevoel aan overghouden. meer een diep respect voor het menselijk lichaam, dat die dat even mooi regelt dat je die pijn niet heel bewust mee krijgt. Echt een goede trip door de hormonen, bijna

Al was ik nog wel helder genoeg om aan PR te vragen, tussen twee weeen door "jamaar, Kleintje, die had ook persdrang en die kreeg toen een keizersnee! kan ik niet ook ontsluiting kwijtraken?" Volgens mij begreep de vk het niet helemaal
pi_56379619
Daarom ben ik wel blij dat de vk tegen me zei: kijk kijk, daar komt ze aan!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:28:37 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56387376
Bij mijn eerste bevalling is er een uitgebreid fotoverslag gemaakt door verloskundige (die nutteloos was vanwege aanwezigheid gynaecoloog, arts-assistent, verpleegsters en gewoon nieuwsgierigen) en helaas frontaal van voren, dus alles heeeeel goed te zien. Ik vind het niet echt mooi geworden. Stond zelfs op het punt om ze weg te gooien, maar heb dat nog niet 'gedurfd' ofzo. Misschien dat ik dat later jammer vind.
Maar ik had het wel beter gevonden als het zoals BE zei, van het hoofdeinde van het bed was gefotografeerd ipv van het voeteneinde. Niet echt charmerend etc.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:30:43 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56387439
Oh ja, wat ik me afvroeg... hebben jullie een fijne verloskundige gehad of zijn er hier ook moeders die een nare rot-vk hadden? Zoals ik (alleen bij Emma hoor)?
Ze was erg grof tegen mij met de bevalling, zei dat ik m'n mond moest houden (ik was enigszins in paniek door weeenstorm) en achteraf was ze ook beledigend, zei dat ik beter niet zo snel zwanger had moeten worden want ik kon zo niet goed voor m'n kleintjes zorgen. Bah. Naar mens!
Ik vond het zo raar want meestal zijn vk's lief en zorgzaam... toch? (andere vk's die ik heb gehad waren dat namelijk wel)
pi_56387944
Ik had een hele leuke VK. Ze was invalster en zo ver ik nog goed weet niet zo lang bezig maar ze heeft mij ondanks die heftige weeenstorm onwijs goed geholpen!

Ik kan er gelukkig met mijn man over praten. Gisteren er ook weer met hem over gehad en hij zei ook van dat het met een eventuele volgende bevalling anders gaat.
Heel lief en leuk maar hoe dan ik ook ik had graag willen zien dat Maarten geboren werd.
Hij snapt mij heel goed maar hoopt gewoon dat ik wel weet dat ik niet anders kon omdat het zo heftig was. Was het minder heftig dan had ik misschien wel gekeken.

Ook is de kans erg groot dat Maarten ons enige kind zal blijven dus een 2de bevalling zal er misschien nooit komen maar hoe dan ook ik heb hem niet zien geboren worden. Geen foto, geen filmpje of eventueel hem er zelf uit "trekken" enz.
Door die rot weeen gewoon zo in mijzelf gekeerd dat ik zo snel mogelijk wilde dat hij eruit kwam en nu achteraf baal ik en merk ik dat ik er last van heb.
Nu ook moet ik de tranen tegen houden omdat ik het mis.

Ik had liever fimlpjes gehad en foto's en dan de keuze kunnen hebben van houden of weg gooien. Nu heb ik niets...ook geen herinnering omdat ik het niet gezien heb.

Klinkt allemaal onwijs zeurderig misschien want aan de ene kant heb ik niets te klagen gehad behalve die weeenstorm. Ik heb gevoeld dat mijn vliezen braken....zo gaaf!
Ik heb super persweeen gehad en had op dat moment totaal geen angst. Wist precies waar ik moest persen en hoe en het ging super.
Ik heb (zo ver wij nu zien) een gezonde zoon met alles erop en eraan. Hij slaapt redelijk goed en hoeven er 's nachts 2x keer uit om te voeden en ga zo maar door.
Zoveel dingen waar ik blij mee moet zijn en door die gedachten had ik er ook weinig last van dat ik het niet gezien heb maar nu komt het omhoog en ik voel mij gewoon onwijs kut!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:58:03 #274
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_56388106
Ik heb nog maar 1 verloskundige gehad, en die was echt heel fijn!
Zij nam de sfeer heel goed over die heerste in onze slaapkamer, namenlijk rust. Zij praatte weinig, wij praten weinig. Alleen het hoognodige besprak ze. Ze deed precies wat ik fijn vond. Ik heb haar daar later nog voor bedankt dat was ook wat het mede een hele fijne bevalling maakte waar ik nu nog steeds met een heel fijn gevoel aan denk. Ik hoop dat het bij de volgende ook zo gaat.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:03:31 #275
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56388220
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:52 schreef Ardenlyn het volgende:
Zoveel dingen waar ik blij mee moet zijn en door die gedachten had ik er ook weinig last van dat ik het niet gezien heb maar nu komt het omhoog en ik voel mij gewoon onwijs kut!
Zelfs het van jou lezen doet bij mij ook weer de tranen in m'n ogen springen (ik was zo high en zo bang om dood te gaan dat ik helemaal niets van de eigenlijke bevalling / het geboren worden heb meegekregen, ik kon Ethan niet eens vasthouden toen ze hem op m'n buik legden, zo ver heen was ik ) . Ik kan dan ook niet echt iets zinnigs zeggen, behalve dan dat ik absoluut wel begrijp wat je bedoelt en dat ik het helemaal niet raar vind dat je er moeite mee hebt Heel veel sterkte ermee
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56389057
Hier ook heel herkenbaar , Ardenlyn.
Ik hoop echt dat ik er de volgende keer wel iets van kan meekrijgen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:05:07 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56389729
Ardenlyn

Wij hadden een hele fijne verloskundige. We waren bij zo'n praktijk met 4, maar de prettigste was gelukkig bij de bevalling. Ze zag aan ons dat we het prima deden met zn tweetjes en heeft alleen getoucheerd en wat aangemoedigd, en op een gegeven moment tijdens weeenstorm met persdrang braafjes terug gestaard toen ik een focus punt nodig had. was erg fijn.
ze zei ook op een gegeven moment "er wordt hier heel hard gewerkt" en dat was ook erg prettig om te horen. gewoon een soort bevestiging dat je niet loos loopt te hijgen, zeg maar.

yep, ben zeer tevreden
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:54:14 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_56390867
Ardelyn, wat naar dat je je zo rot erover voelt. Ik herken het ook. Het moeilijke is dat wat je ook zou willen, je kunt het niet meer veranderen. Alleen bedenken wat een andere keer anders moet, maar dat gaat zo te lezen niet voor jou op. Praten helpt vaak wel, misschien ook nog een keer een gesprek met de vk? Over hoe het ging enz? En verder ben ik bang dat het enige wat je kunt doen is accepteren dat het zo gegaan is en genieten van je mooie mannetje!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:47:04 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_56399741
Ardenlyn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:33:32 #280
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56409631
Jeetje Ardenlyn, wat moeilijk! Ik kan het me wel voorstellen, ik ben zelf zo blij met mijn (full frontal ) foto's, die zou ik niet willen missen (maar nu heb ik dan ook een bijzondere interesse voor al dat soort dingen en gek genoeg ook bij mezelf )

Hier alles ok behalve de onlineverbinding die er niet is!

Een en voor alle mama's!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 1 februari 2008 @ 09:59:19 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56452239
Het lijkt erop dat mijn zo goed helende knip toch niet zo goed aan het helen is.
Ik bloed steeds weer een beetje, dus het lijkt alsof daar een wondje zit.
En nu zit ik dus al een paar dagen te twijfelen of ik nou wel of niet bij de ha langs moet gaan om hem/haar even te laten kijken.
Ik ben niet zo dokterig en daarnaast ben ik als de dood dat ze gaan zeggen 'we gooien er nog een hechtinkje tegenaan'. Na de bevalling was ik verdoofd, maar nu niet.

Even het weekend nog afwachten maar.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:01:42 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56452277
BE, ik heb volgens mij tot 6 wk een beetje gevloeid, weet je zeker dat het je knip is?
(Ruikt het ongestelderig, of is het echt wondjesbloed, zeg maar. Ieuw, ranzig zo over internet )

Enneh, ik denk echt niet dat ze onverdoofd een hechting down under gaan zetten, hoor!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:04:30 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56452336
Nee, het is geen vloeien meer. Dat is al bijna 2 weken weg en het zou wel terug kunnen komen, maar daar is dit te weinig voor. Het is een klein beetje helderrood bloed en echt ook alleen maar daar achterin (ik heb gestempeld met een stukje toiletpapier ). En ik voel het ook wel een klein beetje. Pijn is een groot woord, maar wel dat daar iets van een wondje lijkt te zitten.
pi_56452626
BE, ik heb dat ook gehad en toen bleek er nog een stukje hechting achtergebleven te zijn. Mijn VK heeft dat er uitgehaald en toen was het over. Op zich wel gek want het waren van die hechtingen die vanzelf horen op te lossen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56452753
BE, opnieuw hechten zullen ze denk ik sowieso niet meer doen. Volgens mij wordt er in het algemeen alleen maar gehecht bij een verse wond. Een wond die nu nog open is zal uit zichzelf moeten helen.

Ik heb het ook gehad en dat is uiteindelijk uit zichzelf dicht gegaan. Er zat nog een hechting die niet op wilde lossen en die heb ik uiteindelijk zelf met een nagelschaartje door geknipt en met een pincet er uit gehaald. Toen was het trekkerige pijntje over.

Je zou ook Stinkie kunnen laten kijken of hij iets vreemds ziet? Wondje, stukje hechting, etc.
pi_56452759
Ipv de huisarts kun je misschien naar de verloskundige? Dat zou ik zelf eerder doen als ik 'daar' een probleem had en het hangt tenslotte samen met de bevalling.

Vanmiddag aan we bij een huis kijken. We zijn er al geweest en zijn enthousiast, maar nu gaat er een makelaar mee. Het is wel erg spannend. Misschien zijn we over een paar maanden wel verhuisd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56452810
Spannend YPPY!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:30:04 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56452841
Ja, ik wilde idd stinkie vanavond even op onderzoek uit sturen.
Vk bellen is idd ook wel een optie, die kunnen me dan evt. zelf nog doorverwijzen naar de ha als dat nodig is.

Yppy, wat spannend!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:32:00 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_56452898
BE, ga nou niet het weekend afwachten joh! Je hebt er last van, stel dat je er het hele weekend last van houdt, dan moet je naar de HAP en dat lijkt me in dit geval nog onprettiger dan je eigen huisarts!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56452973
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik wilde idd stinkie vanavond even op onderzoek uit sturen.
Vk bellen is idd ook wel een optie, die kunnen me dan evt. zelf nog doorverwijzen naar de ha als dat nodig is.
Onze vk zei zelfs tegen me bij de nacontrole met 6 weken. Dat ik voor 'zwangerschaps/bevallings' gerelateerde problemen altijd kon bellen. Onze huisarts is een goede vriend van m'n schoonouders en ik vond het niet zo'n leuk idee dat ik daar lig en hem dan een paar dagen later op een verjaardag tegen kom.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:49:32 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56453334
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:32 schreef Troel het volgende:
BE, ga nou niet het weekend afwachten joh! Je hebt er last van, stel dat je er het hele weekend last van houdt, dan moet je naar de HAP en dat lijkt me in dit geval nog onprettiger dan je eigen huisarts!
Ehm...
Het is al een paar dagen zo, sinds vorig weekend ofzo, ik ben niet zo dokterig.
Dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij, en het is niet enorm heftig of vervelend verder, maar meer
dat ik dan denk 'moet er niet iets aan gedaan worden voor het raar gaat groeien ofzo'.
pi_56454317
BE hier zat het ook niet goed en heeft de HA het samen met de VK (toevallig samen met de huisarts aankwam voor een huisbezoek) bekeken en gefixt. Ik had een gedraaide hechting. Weet niet precies wat ik erbij voor moet stellen maar het trok zo erg al in de kraamtijd dat het toen meteen opgelost is. Waarom zou je blijven tobben. Ik zou even je VK bellen.
pi_56456291
Dankjewel allemaal
Tja ik zal het gewoon een plek moeten geven maar nu lukt dat nog niet echt.
En inderdaad cattie ik kan het hoe dan ook niet terug draaien en dat voelt ook ongelofelijk naar.
Aan de ene kant heb ik zoiets van mens zeur niet zo kijk wat je hebt maar het doet gewoon echt pijn dat ik het gemist heb.
Het helpt wel als ik dingen te doen heb zodat mijn gedachten ergens anders zijn.

PM-girl: ben gewoon jaloers op je full frontal foto's!
pi_56462051
BE, volgens mij kan je tot de nacontrole voor dat soort dingen gewoon de VK bellen hoor? Was hier wel zo in elk geval. Je kan allicht even bellen toch?!

Snoopy, ik had ook van die oplosbare hechtingen, maar de VK heeft er nog wel een paar draadjes uitgehaald bij de nacontrole. Zo snel lost het dus niet allemaal op...

Yppy, spannend.

Ik heb een weekje vrij, ga 1 dag klussen op mn werk. Maar als ik mn collega's vanmorgen hoorde mopperen over een andere collega die ook niet kan komen maandag dan ga ik me zowat schuldig voelen dat ik niet kan. Terwijl ik weet dat het slimmer is voor mezelf om het bij 1 dagje te houden. Heb ook al uit een soort zelfbescherming gezegd dat Mirte niet op t KDV komt volgende week en een dag met mn moeder afgesproken.
Maar aan de andere kant vind ik het dan toch ook weer niet helemaal eerlijk tegenover mn collega's. Erg dubbel dus eigenlijk. Overigens vandaag wel nog meegeholpen met de wanden leegmaken enzo zodat er geschilderd kan worden.
Gister was ik eind van de middag met een collega even op stap geweest, op zoek naar kasten e.d. voor op t werk. Kom ik thuis is lief net die kleine aan t badderen. Hij had haar "gewassen" (inclusief haar) met babyolie... ipv wasgel . Vond het al zo raar dat het niet schuimde in het water en dat ze zo glad was... Gelukkig heeft ze nog niet zoveel haar zodat het niet zo opvalt dat het van die vette sliertjes zijn nu . Mannen
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:11:41 #295
108648 cattie
lieve moeder
pi_56463326
Hahaha, een glibberige Mirte!
Nijna, wat mij betreft mogen ze al blij zijn dat je 1 dag komt klussen in je vrije week. je niet schuldig voelen hoor, is niet nodig!

BE, als het niet goed voelt is het wel handig om er binnenkort naar te laten kijken. Ik ben ook niet zo dokterig en toen ik na ruim 5 maanden toch maar naar de HA ging bleek inwendig de boel nog niet genezen te zijn. Na 3 weken smeren met een zalfje was het over. opnieuw hechten zullen ze hoogst waarschijnlijk niet doen omdat het een "oude"wond is en als ze het al doen dan gebeurd dat echt wel onder verdoving.

Ardelyn, ik kan me goed voorstellen dat het heel naar is dat je het niet terug kunt draaien. Misschien stond het er wat bot wat ik geschreven had, maar het is absoluut niet mijn bedoeling om je gevoelens te bagatalliseren of je het gevoel te geven dat je je aan stelt, want dat is echt niet het geval.
pi_56463622
Cattie: dat gevoel gaf je mij ook helemaal niet hoor
Het is gewoon de waarheid dat je het nooit meer terug kan draaien en dat doet gewoon pijn.

Is overal een naconrole? Hier nog geen bericht of niks van onze vk.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:07:57 #297
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56465684
Nijna

YPPY, spannend hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56465994
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:26 schreef Ardenlyn het volgende:
Is overal een naconrole? Hier nog geen bericht of niks van onze vk.
Ik heb nooit een nacontrole gehad. Misschien doen ze dat niet in Assen.
pi_56466460
Bij Merlijn heb ik nacontrole bij de gyn gehad 6 weken na de bevalling. Nu hoefde de gyn mij niet terug te zien en heb ik wel een afspraak staan bij de vk die mij begeleidt hebben hier in het dorp ook op 6 weken na de bevalling.

Deze moeder heeft deze week verschillende vuurdopen gehad, alleen zijn met twee kindjes, koken met twee kindjes en ga zo maar verder. Gelukkig heb ik nog niet alles hoeven doen, maar maandag is de eerste dag dat ik overdag ze ook allebei om mij heen heb. Even wennen, maar Merlijn is erg lief voor zijn zusje. Misschien iets te want mamma moet wel meteen in actie zodra Gwen begint te huilen.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:27:17 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_56467477
Hier ook een nacontrole met zes weken. Zal de afspraak eens maken.

Maandag heb ik een sollicitatiegesprek, dus ik ben benieuwd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56467904
succes troel! snel al joh!

nijna mag ik nog wel even erop wijzen dat gewone baby-olie nogal gevaarlijk is in bad. het lost namelijk niet op en blijft op het water drijven. het kan hierdoor in de longetjes van de baby komen en daar de longblaasjes afsluiten. er is ook speciale bad-olie, die kun je wel gewoon gebruiken. 't kind wordt daar ook minder glibberig van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')