abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:12:51 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55919803
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 355

De aanstaande papa's en mama's :

**2008**

07 januari 2008: Tearsong (meisje)
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla (meisje)
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008:Llewella
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve
07 augustus 2008: Janena
09 augustus 2008: Kaar
30 augustus 2008: Mibos
04 september 2008: OooLizaooO

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 12-01-2008 18:58:36 ]
pi_55919913
Ticootje:
Ik had op vrijdag wat krampjes. Leek op menstruatie pijn.
Zondagavond ook weer wat krampjes en op de maandag ochtend was het feest begonnen en werd Maarten die dag geboren
Dus wie weet
pi_55919949
Hier ook krampen en een naar mijn zin te rustig kind Straks dus de vk ff bellen
Saartje
pi_55920131
"Komt melden"

Halve nacht opgeweest met stevige krampen in mijn rug en buik. Echt weeenachtige kramp die ook niet wegging na een beker lauwe melk en even heen en weer lopen.
En voor even had ik het idee dat er iets ging gebeuren. Maar vanmorgen was alles weer rustig en ben ik maar wat bij gaan slapen.

"zucht"
pi_55920211
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:17 schreef Ardenlyn het volgende:
Ticootje:
Ik had op vrijdag wat krampjes. Leek op menstruatie pijn.
Zondagavond ook weer wat krampjes en op de maandag ochtend was het feest begonnen en werd Maarten die dag geboren
Dus wie weet
Ja maar nu is het weer weg..

Ik heb wel liever dat de kleine heeeel even wacht tot aankomende woensdag.

Verder wil ik ook liever pas bevallen als ik het idee heb dat alles klaar is. Ik moet echt de badkamer nog doen. Maar dat is zoveel werk...

Verder moet ik nog kattenvoer en pilletjes halen bij de dierenarts. Dat moet ik aankomende week doen, dus ik heb nu gewoon nog even geen tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55920256
gaan we er een bevallingsdagje van maken dames
pi_55920275
klinkt niet leuk wenneke, denk aan je zelf en voetjes omhoog.

ticootje helaas valt het niet te plannen.
mama van 3 kids!
pi_55920366
Ja ik zit nu ook lekker met de pc voor me op de bank en ben lekker niets aan het doen.
  Jubileum moderator donderdag 10 januari 2008 @ 12:56:27 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55920935
Jongens toch, de voorweeen vliegen hier om je oren Maneki sterkte
Ow enne Ticootje, als je nou gewoon zorgt dat je alles af hebt voordat je kleine meisje jarig is, dan ben je tenminste op tijd klaar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55921122
Wat is dat de laatste tijd met die voorweeen. Het lijkt wel alsof het erger is dan voorheen.
pi_55921411
Hele morgen druk geweest...Nu even aan het bijkomen en dan zo aan de boodschapjes...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55921657
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:02 schreef wenneke1 het volgende:
Wat is dat de laatste tijd met die voorweeen. Het lijkt wel alsof het erger is dan voorheen.
Ik zou het niet weten Heb ook nergens last van verder wat betreft voorweeen of krampen...oh wacht, dat lieg ik. Ik heb wel kramp maar die komt toch echt vanuit m'n maag => lunchtijd!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55921680
nou hier geen voorweeën of wat dan ook, dus dat brengt hopelijk wat tegengewicht.
Gisteravond wel veel harde buiken, maar dan moet je ook maar niet, een badkamer, keuken en was opvouwen. Maar goed het huis is nu van onder tot boven helemaal schoon, zaterdag nog het bed op klossen en dan kan ik daar ook even(laten) stofzuigen(makkelijk hoor zo'n nieuw bed, je komt met geen mogelijkheid eronder).

maar heb vanacht flink geboet voro het feit dat ik dus toch aan de poets ben gegaan,heb manlief tot 2 keer toe wakker moeten maken om me op de emmer(wand ja de trap af ging echt niet meer ) te helpen, omdat ik door de pijn/stijfheid gewoon me nest niet meer uit kon. Vandaag en morgen maar even rustiger aan doen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55921902
Hestria lekker he alles schoon hebben. Ik heb vanmorgen met veel moeite nog een keer achter het bed gezogen en onder het bevalbed.

Tearsong, die kramp ken ik ook en daar heb ik ook al meteen wat tegen gedaan... Maar die voorweeen. Ik wordt er echt een beetje kriegel van af en toe.
pi_55921978
Pffff... Net nog even snel snel een wasje in de machine willen doen, voordat ik de kids van school ging halen.... Kreeg me toch een pijnscheut onder in mn buik... t werd gewoon even zwart voor mn ogen!
pi_55923397
Nou, toch maar de badkamer gedaan.. En de keuken... En het toilet... En de babykamer... En omze slaapkamer, En die van Priscil... Eigenlijk heb ik gewoon het hele huis weer gedaan. Vreemd genoeg wordt mn water amper vies..

Mn huis ruikt nu wel naar medisch schoon. Ik heb dettol gehaald, daar heb ik de toilet en de badkamer mee gedaan. En de keuken ook. En de vloer (omdat de katten weer in een piesbui zijn).

Vamp, ik was net aan het lopen (boodschapjes doen) en ik had het ook. Echt onderin mn buik. Ik moest even stil blijven staan, even diep zuchten... pfff. Zo en toen kon ik weer.

Zo te zien zijn we met een grote groep aan het rommelen.. Misschien hebben we straks een echte geboortegolf hier.
pi_55923804
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou, toch maar de badkamer gedaan.. En de keuken... En het toilet... En de babykamer... En omze slaapkamer, En die van Priscil... Eigenlijk heb ik gewoon het hele huis weer gedaan. Vreemd genoeg wordt mn water amper vies..

Mn huis ruikt nu wel naar medisch schoon. Ik heb dettol gehaald, daar heb ik de toilet en de badkamer mee gedaan. En de keuken ook. En de vloer (omdat de katten weer in een piesbui zijn).

Vamp, ik was net aan het lopen (boodschapjes doen) en ik had het ook. Echt onderin mn buik. Ik moest even stil blijven staan, even diep zuchten... pfff. Zo en toen kon ik weer.

Zo te zien zijn we met een grote groep aan het rommelen.. Misschien hebben we straks een echte geboortegolf hier.
Ghehhee...
Net een grote stapel strijk weggewerkt... Zo evne onze slaapkamer stofzuigen en beneden wat rommelen en dan vanavond de badkamer "inzepen"
Zou het dan toch echt???
Dan moek even opschieten met "bijwassen"!!!
pi_55923816
T was hier duidelijk niet een soort van indalingspijn maar meer een Heemamaikziterooknogennudusklempijn
pi_55923866
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:36 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ghehhee...
Net een grote stapel strijk weggewerkt... Zo evne onze slaapkamer stofzuigen en beneden wat rommelen en dan vanavond de badkamer "inzepen"
Zou het dan toch echt???
Dan moek even opschieten met "bijwassen"!!!
De was is hier al helemaal weggewerkt.

Strijken doe ik niet, dat haat ik gewoon. Ik vond het al erg om 10 hydrofielluiers te strijken.

Als het echt zo is, dan moet maar eens een zeiltje in bed gaan leggen!! Maar ik ben nog niet aan de beurt, dus wacht nog wel even geduldig af..
pi_55923960
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De was is hier al helemaal weggewerkt.

Strijken doe ik niet, dat haat ik gewoon. Ik vond het al erg om 10 hydrofielluiers te strijken.

Als het echt zo is, dan moet maar eens een zeiltje in bed gaan leggen!! Maar ik ben nog niet aan de beurt, dus wacht nog wel even geduldig af..
Met al die monsters hier ligt er altijd wel was... En de laatste dagen niet echt aan "dat soort zaken" toe gekomen... paar zieken, niets uit mn handen krijgen omdat ik met mn gedachte bij Tan en fam was...Nog wat bedgeplas erbij en heel het overzicht is weer zoek!
Ik geloof dat de enige periode waarin ik met een lege wasmand zit is als de oudste twee bij dr vader zijn en het hoogzomer is zodat de rest de hele dag in zwembroek rondhobbelt!
pi_55924152
Vamp, ik draai hier ongeveer 3 wassen per dag. Alleen op die manier heb ik ook een beetje weekend. Ik kan me voorstellen dat het bij jouw nog erger is. Ik ben de uitvinder van de wasmachine ook meer dan dankbaar.

Maar goed, in het weekend doe ik altijd het beddengoed. Dus ik ontkom er toch niet aan om ook in het weekend te wassen.

Met een baby, wordt het dan nog erger?? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat die kleine kleertjes echt iets uitmaken.
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:56:01 #22
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55924339
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier ook krampen en een naar mijn zin te rustig kind Straks dus de vk ff bellen
Dat is niet leuk! Ik hoop dat er snel weer beweging komt (of het nou richting de uitgang is of niet . ) want je schrikt er toch van .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:14:18 #23
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55924759
Maneki had je al gebeld naar de verloskundige?

Ik ben nog steeds schoonmakerig. Heb bijna alle was opgevouwen (en dat had ik echt al te lang niet gedaan hihi) en zelfs een jurkje in de handwas gedaan voor morgen. Beddengoed is nu aan het drogen en het huis is nog steeds voor mij doen erg netjes.

Heb het boek "veilig bevallen" binnen en heb de eerste paar hoofdstukken gelezen. Tot nu toe vind ik het een prettig boek.

Ik heb trouwens een vraagje. Als ik een tijdje loop (meer dan een uur) heb ik echt de rest van de dag mega veel pijn in mijn onderrug en mijn heupen. En de volgende dag gigantische kramp in mijn kuiten. Komt dat jullie bekend voor?
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:18:00 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55924863
Ticootje!
Als je het beddengoed in het weekend doet, hoe kom je dan alsnog aan 3 wassen per dag? Of bedoel je dat dat op de weekenddagen is?

Oh, en dit bedoel ik niet als kritiek hoor, het verbaast me alleen echt heel erg!
pi_55924894
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, ik draai hier ongeveer 3 wassen per dag. Alleen op die manier heb ik ook een beetje weekend. Ik kan me voorstellen dat het bij jouw nog erger is. Ik ben de uitvinder van de wasmachine ook meer dan dankbaar.

Maar goed, in het weekend doe ik altijd het beddengoed. Dus ik ontkom er toch niet aan om ook in het weekend te wassen.

Met een baby, wordt het dan nog erger?? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat die kleine kleertjes echt iets uitmaken.
Wasmachine staat hier zowat dag en nacht aan... En helaas zit mn droer op dezelfde groep dus is het omwisselen...
Nachtelijke " ongelukjes" gebueren hier bij voorkeur in een schoon bed en als er meerdere kinderen ziek zijn kan ik helemaal mn lol op!
Babywasjes vond ik op zich wel meevallen... alleen die hydrofielen doeken vind ik altijd zo veel... Lijkt ook wel of ik die 6 per badderbeurt gebruik ofzo...
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:20:17 #26
14746 k_i_m
pi_55924920
Misschien dat een puberend kind daar wat mee van doen heeft? (meerdere malen verkleden per dag . )
In my life
Why do I smile
pi_55924923
Maneki...? Al wat meer beweging?
Die pijn in mn onderrug en kuiten herken ik super als ik teeel gedaan had in het begin... Nu doet gewoon alles pijn...
pi_55924946
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:20 schreef k_i_m het volgende:
Misschien dat een puberend kind daar wat mee van doen heeft? (meerdere malen verkleden per dag . )
Wat dacht je van.... Iets aanpassen... Voor de speigel gaan draaikonten... Uhm... nee... toch maar niet en floep in de wasmand
pi_55925438
Ik heb gebeld met de vk en werd heel lief te woord gestaan. Heb de baby nu vandaag 2 keer gevoeld en dat is op zich goed maar het mag nog meer. Vandaar het advies straks even onder de douche te gaan staan om te ontspannen en als het dan vanmiddag en vanavond nog te weinig beweging is naar mijn zin mag ik weer bellen en sturen ze me door naar het ziekenhuis voor observatie.
Saartje
pi_55926316
Wauw dames, zo'n poetsdrang!
Ik ben normaal gezien ook een ijverige kuiser, maar de laaste week kom ik er net niet aan toe. Ik kom thuis, koken kan er nog net af en dan plof ik in de zetel en ik zou al onmiddellijk kunnen in slaap vallen. Hoewel ik echt de kriebels krijg van een "vuil" huis overweegt de vermoeidheid nu :-s.
pi_55926405
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ticootje!
Als je het beddengoed in het weekend doet, hoe kom je dan alsnog aan 3 wassen per dag? Of bedoel je dat dat op de weekenddagen is?

Oh, en dit bedoel ik niet als kritiek hoor, het verbaast me alleen echt heel erg!
haha mij ook idd
Want neem aan dat t niet alleen nu is, maar altijd (althans zo komt t bij mij over, want anders zou t nog door babykleertjes kunnen komen )
Wij zijn thuis ook met zijn 3en en hebben echt geen 3 wassen per dag. Zelfs niet toen we nog met z'n 4en waren.
pi_55927104
Maneki al iets meer gevoeld???

Ticootje, met zijn drieen nu heb ik ongeveer vier a vijf machines was per week. Ik schat dat dat er dalijk eentje meer wordt. En wij douchen elke dag, elke dag schone kleren, een keer per week schoon beddegoed en elke dag schoon goed in de keuken, soms zelfs wel twee keer.

Ik heb wel poetsdrang, maar met dettol heb ik nog nooit gepoetst en ik geloof ook niet dat ik dat ooit zou doen. ( De aversie tegen die geur is zooo sterk... ik kan daar echt niet tegen nu)
pi_55927190
Ow en Vamp, hoe is het met de kramp??? Nog last van gehad?
pi_55927256
Beeb is net ff heerlijk aan het draaikonten geweest gelukkig! Het kind was altijd zo druk dat ik regelmatig verzocht of het wat minder kon, maar dat is toch ook niet alles hoor!
Verder ineens waterdunne afscheiding..ik gok dat m`n lijf het ook een beetje zat begint te raken en de laatste loodjes breken nu echt aan.
Saartje
pi_55927359
Gelukkig dat je hem gevoeld hebt weer maneki.
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:54:28 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55927496
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:40 schreef wenneke1 het volgende:
Maneki al iets meer gevoeld???

Ticootje, met zijn drieen nu heb ik ongeveer vier a vijf machines was per week. Ik schat dat dat er dalijk eentje meer wordt. En wij douchen elke dag, elke dag schone kleren, een keer per week schoon beddegoed en elke dag schoon goed in de keuken, soms zelfs wel twee keer.

Ik heb wel poetsdrang, maar met dettol heb ik nog nooit gepoetst en ik geloof ook niet dat ik dat ooit zou doen. ( De aversie tegen die geur is zooo sterk... ik kan daar echt niet tegen nu)
met z'n vieren kom ik nu zo'n beetje op een was per dag. En dan net als jij elke dag douchen, schone kleren etc..

Ik kan me echt niet voorstellen dat dat drie keer zo veel zou zijn ooit Mooi dat de veroorzaker van die hoeveelheid dan een heleboel zelf kan gaan doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:56:29 #37
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55927543
Gelukkig Maneki, het is nog wat vroeg hoor om nu al op te komen dagen. Laat de baby nog mar een paar weekjes zitten.

Ik heb weer een groeispurt gemaakt te horen aan de reacties om me heen. Men is verbaasd dat ik "nog maar" 26 weken ben. Ik merk het zelf nu ook wel met liggen, vannacht kon ik ineens niet meer op mijn rechterzijde. Nou ja, het groeit maar, dat is alleen maar mooi!
Verder ben ik weer wat minder gaan werken deze week, ik luister dus wel hoor
Lekker douchen!
pi_55927734
Maneki, fijn dat de kleine zich weer laat voelen. Misschien zat hij aan de verkeerde kant te schoppen??

Over het wassen. Wat Vamp inderdaad zegt. 1 keer passen beetje draaikonten, en hup de wasmand in. Dat dus 2 of 3x per dag. Dan hebben we nog sport. Dinsdag gym voor Priscil en badminton voor mijn man. Mijn man zweet heel erg, dus die gebruikt op een avond zo'n 3 of 4 t-shirts. Woensdag badminton training voor mijn man. Donderdag gym van Priscil. Dan nog ergens in de week (meestal zondag, dus was voor maandag) een badminton wedstrijd.
Dan douchen we allemaal 1 keer per dag, we gebruiken altijd badhanddoeken en die gebruiken we 1 keer. Meestal gaat er ook een handdoek op de grond.
Als mijn man thuis komt dan verkleed hij zich meestal. Mijn harde werker!! Dat geldt eigenlijk ook voor Priscil, die doet vaak andere kleding aan als ze nog even buiten gaat spelen.
Zo kom ik dus aan 3 wassen op een dag...
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:10:21 #39
3011 E.T.
pi_55927860
passen en draaikonten gaat bij mij niet gewassen worden, ik laat me niet voor het karretje spannen van 'geen zin om het op te vouwen en terug in de kast te leggen, dus lekker makkelijk als ik het dan in de was gooi en dan komt het vanzelf weer netjes opgevouwen in m'n kast terecht" .. en verkleden als je thuis komt... Dan kun je een van de twee stellen kleding nog wel een keer aan.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55928259
ticootje dan haal je toch de schone was uit de wasmand en kan ze het lekker voor dat ze buiten gaat spelen lekker eve opvouwen en in haar kast leggen anders echt niet naar buiten.

ik heb hier in het weekend ong. 4 a 5 wassen voor een hele week of er moeten nieuwe kleertjes appart gewassen worden dan zijn het er meer.
mama van 3 kids!
pi_55928525
mijn schoonzusje gooide vroeger de was waarvan ze geen zin had om t in dr kast te hangen of wat op dr stoel hing na t passen ook altijd in de was.
En die ging er even hard weer uit. Dat ging mijn schoonmoeder ook echt niet wassen.

En verder ben ik t wel met E.T eens Is eigenlijk ook zoals t bij mij gaat
Helemaal tijdens mijn stage nu, kleren die ik daar aan heb stinken onwijs naar de rook, volgende werkdag gaat zo'n vestje gewoon weer aan met een schoon t-shirt eronder. En wat ik dan aantrek trek ik de volgende avond ook nog wel een keer aan

Maar eigenlijk gaat t helemaal niet over zwanger zijn en bevallen. Haha maar daarover kan ik ook niet meepraten

Maaruh hoe gaat het met alle zwangeren??? (even ontopic )
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 17:42:20 #42
43556 miss_dynastie
pi_55928698
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:04 schreef Ticootje het volgende:
1 keer passen beetje draaikonten, en hup de wasmand in. Dat dus 2 of 3x per dag.
Opvouwen en weer de kast in scheelt een heeeele hoop was.
quote:
Dan douchen we allemaal 1 keer per dag, we gebruiken altijd badhanddoeken en die gebruiken we 1 keer. Meestal gaat er ook een handdoek op de grond.
Waarom Die dingen gebruik je toch als je fris gewassen bent Over een handdoekenrekje en de volgende dag kan ie zonder meer mee. Scheelt toch een paar wassen per week.

Ik dacht dat je stiekem ergens een drieling verstopt had of zo
pi_55929894
Ik gebruik mijn handdoeken ook altijd maar 1 keer hoor. Gewoon een lekker frisse schone handdoek vind ik het prettigst

Maar zelfs dan heb ik hier niet zoveel wassen, ondanks dat ik nu regelmatigschone broeken en schoon ondergoed aantrek.
pi_55930323
Ik heb een was of 7 in de week, als ik de bedden verschoon zijn het er 9 hooguit.
Elke dag schone kleren aan vind ik onzin persoonlijk, draag een broek rustig een paar keer. Heb er altijd wel enkele over een stoel hangen die ik afwissel. Als ik ze allemaal een paar keer aan heb gehad of ze zijn vies gaan ze pas de was in.
Saartje
pi_55930963
Vandaag voor de laatste keer echt gewerkt, volgende week nog laat ik mijn neus nog even zien en help ik de accountant nog even. Verder is alles overgedragen, geen zorgen meer en er lag veel. Mijn voeten zijn nu wel erg dik alweer, ben ook erg moe maar meer van dagen niet slecht slapen volgens mij. Dadelijk ga ik lekker bed, lekker vroeg erin. De kleine is volop aanwezig nu, heerlijk om even ontspannen te zitten.

Hier ook maar ongeveer 5 wassen per week en handdoeken gaan lekker over de verwarming en worden nog een keer gebruikt door mij iedergeval, net wat iedereen prettig vindt hierin huis.
  Jubileum moderator donderdag 10 januari 2008 @ 19:11:12 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55931079
Zullen we de huishoudtips e.d. gewoon eens niet in dit topic doen? Het is op het randje hoor, door het over babywasjes te hebben maar toch... laat het hier lekker over zwangeren gaan ajb.

Sjak wat een dappere beslissing minder werken. Heb je al het idee dat het de pijn verminderd? Of is dat te snel om al iets van te zeggen?
Maneek, wat fijn dat het kleintje weer lekker aan het draaikonten is, geeft je toch een goed gevoel.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55931743
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:44 schreef wenneke1 het volgende:
Ow en Vamp, hoe is het met de kramp??? Nog last van gehad?
Neuj... was en eenmalig iets..... Beetje te gehaast omdat ik eigenlijk al op mn fiets moest zitten, maar toch nog even de wasmachine vol wilde gooien en iets te enthousiast de was van de grond wilde rapen....
pi_55932176
ow gelukkig Vamp dat het maar eenmalig was.
pi_55932552
Ja.... ik voel me ook nog helemaal niet klaar om te bevallen... T gaat hier allemaal even op de automaat...
Heb al een dag of 2 barstende koppijn en de kids zijn ziekjes...Probeer het "gebeuren" met/rond Tan een soort van plekje te geven... en ondertussen tja... draait de wereld gewoon door zeg maar...
pi_55934062
Vamp, denk ook een beetje aan jezelf. Er heerst wel een buikgriep, en die is volgens mij best besmettelijk. AL best wat mensen in mijn omgeving zijn al ziek geweest. Als je straks moet bevallen en je wordt ziek.. nou dat lijkt mij helemaal rampzalig.
pi_55935071
Zwangere poetsers hier zeg... nesteldrang... .
Fake it till you make it...
pi_55935379
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, denk ook een beetje aan jezelf. Er heerst wel een buikgriep, en die is volgens mij best besmettelijk. AL best wat mensen in mijn omgeving zijn al ziek geweest. Als je straks moet bevallen en je wordt ziek.. nou dat lijkt mij helemaal rampzalig.
k geloof dak die al gehad heb... Met oud en nieuw... Ben wel verkouden aan het worden
pi_55937714
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:59 schreef Ticootje het volgende:

Is het niet zo dat je je dan ineens stukken beter voelt? Tenminste, dat hoor je altijd in de verhalen.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:06:29 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55938060
Pruk, hoe gaat het nu bij jou?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55938082
Hier de hele avond genoten van een druk schoppend Saartje Ik ben weer gerust gesteld
Saartje
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:08:06 #56
37150 livelink
pi_55938112
Fijn Maneki! En ik ben het eens met Miss_D, als het een meisje is moet ze nu echt Saartje gaan heten, hoor. Het is zo'n lieve naam.
pi_55938159
Whehe ik heb mezelf nog steeds eigenlijk wel ingesteld op een jochie, dus dat zou wel zielig zijn
Nee Saar kan helaas echt niet, anders had het best gekund
Saartje
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:19:16 #58
37150 livelink
pi_55938456
Als het niet kan, kan het niet. Wel stiekem jammer. Ik ben wel erg benieuwd naar hem of haar, moet ik zeggen.
pi_55938575
Ik ook, ik ook!
Saartje
pi_55942786
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef Pruk het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je je dan ineens stukken beter voelt? Tenminste, dat hoor je altijd in de verhalen.
Dan duurt het hier nog wel een tijdje
Zoonlief is net zo lang thuis gebleven tot ie iedereen hier aan het blaffen heeft gekregen.. En vanavond gaat ie lekker naar zn vader!

Nee hoor.... Zo zielig... Zo'n immer superactief kind als een zielig hoopje onder een dekentje op de bank te zien liggen.... Rode wangetjes, glinsterende (en dan niet van de pret) oogjes en hoesten tot je overgeefneigingen en speirpijn hebt...
Barstende koppijn en dan ook nog een kleuterbroertje die er niets van snapt en alleen maar boven op je wil springen en wil stoeien en met lawaaispeelgoed in je oor tetteren..

Maar ja... In zn bed gaan liggen ho maar....

En nu is de rest dus ook flink aan het blaffen.... Wie weet heb ik straks na1 flinke hoestbui wel opeens een baby in mn armen...
pi_55943025
Vandaag lekker rustig aan hier! Eigenlijk vanavond een borrel op kantoor, maar ik begin er niet aan, heb ik ook eerlijk gezegd. Zo van, vanmiddag weer naar het ziekenhuis, en vanmiddag helemaal niks meer. Mag ook wel eens. Gelukkig veel beter geslapen vannacht, hier is het nachtzweten trouwens nu wel op zijn ergst volgens mij. Word regelmatig helemaal nat wakker.

Bij Merlijn had ik "buikgriep" de dagen ervoor. Maar echt ziek was ik niet meer toen ik eenmaal moest bevallen, de kracht daarvoor was er wel volgens mij. Wel had ik helemaal niets in me door dagen niet eten. Na de bevalling ging het eten ineens zo goed , heb echt als een bootwerker gegeten toen..
pi_55943172
Llewella, we hebben geen boekje over down meegekregen, maar we wisten er al voldoende over, ook qua timing (daarmee zitten we prima) en kansberekeningen (en de subjectiviteit met het 'lezen' ervan)

En dames, doe een beetje rustig aan! Het lijkt wel alsof er hier een hele volksverhuizing aan de gang is!! Gewoon wat ontspannen en laat manlief ook eens de was doen (en vouwen/strijken!) of wat schoonmaken (en dan niet miepen dat'ie 't niet goed doet, maar accepteren en blij zijn als'ie 't voor je doet )
pi_55943276
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 08:41 schreef Bright het volgende:
Llewella, we hebben geen boekje over down meegekregen, maar we wisten er al voldoende over, ook qua timing (daarmee zitten we prima) en kansberekeningen (en de subjectiviteit met het 'lezen' ervan)

En dames, doe een beetje rustig aan! Het lijkt wel alsof er hier een hele volksverhuizing aan de gang is!! Gewoon wat ontspannen en laat manlief ook eens de was doen (en vouwen/strijken!) of wat schoonmaken (en dan niet miepen dat'ie 't niet goed doet, maar accepteren en blij zijn als'ie 't voor je doet )
helemaal mee eens bright. mijn man heeft sowieso pech hij zal wel moeten.
mama van 3 kids!
pi_55943428
Heb je bij te hoge bloeddruk altijd de typische klachten, of kunnen die zich ook anders uiten?
Ik heb geen opgezwollen vingers, maar wel een strak gevoel in m`n vingerkootjes. M`n benen zijn wel als boomstronken zo dik, maar dat waren ze al vanaf week 20. Ik heb nu wel hoofdpijn, maar dat kan ook van een paar nachten slaapgebrek, en vanmorgen een portie uit m`n stekker gaan, zijn gekomen.
VK heeft geen spreekuur vandaag en is alleen bereikbaar voor bevallingen en spoed enzo, maar ik weet nou niet of ik dit spoed moet noemen
Saartje
pi_55943457
Maneki, bij twijfel is het zeker ok om te bellen hoor!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator vrijdag 11 januari 2008 @ 09:17:22 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55943586
Ik vind het wel een telefoontje waard Maneki, zeker die strakke vingers vind ik veelzeggend en herkenbaar.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55943834
Nog geen uur later dan de post naar Vamp toe over rustig doen en buikgriep.... Ja hoor daar zat ik dan op het toilet, mezelf leeg te *****. Ik ook met mn grote mond.

Vannacht gelukkig wel rustig. Vanmorgen ben ik niet opgestaan met manlief. Ik was echt nog te moe.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 09:40:33 #68
54772 Silmarwen
pi_55943946
Maneki gewoon bellen. Wat Lois zegt namelijk, die strakke vingers is zeker een van de symptomen. Dus bel gewoon. Mijn verloskundige zei tegen mij "Beter een keertje teveel, dan een keer te weinig." en dat vond ik erg goed en geruststellend advies!
pi_55943959
Maneki, bij twijfel altijd even bellen. Beter voor niets even contact opnemen. Of je belt heel even met de huisarts. Die kan je vast ook wel even verder helpen als je bij de vk niet meteen terecht kunt.

Verder ook alles rustig hier. Geen enkele actie meer te bespeuren in dat hele lijf van mij. Dus vandaag zijn we maar meteen aan de was en de poets geslagen. Ow en Bright, manlief doet hier genoeg en veel, maar hij kan niet alles tegelijk doen.
pi_55943998
Beterschap Ticootje en alle andere zich niet zo heel erg lekker voelende dames en heren.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:46:07 #71
3011 E.T.
pi_55945174
Bellen hoor, Maneki Op iedere andere doordeweekse dag zou je nog kunnen zeggen 'ik kijk het een dagje aan en dan bel ik morgen wel', maar nu is het morgen weekend en dan heb je ook alleen maar die spoeddienst

Gewoon even bellen dus Beter een keer te veel dan te weinig
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:53:12 #72
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55945317
Ik ben het met ET eens Maneki zeker wat dat weekend betreft.

Als is het alleen maar voor je gemoedsrust.
Beter een keertje voor niks bellen dan te weinig bellen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55945724
Goedemorgen
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:11:54 #74
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55945743
oeps bright dan ben ik al fout bezig in de week aan de strijk, moest plassen kom ik terug zat ventje de zakdoeken te strijken... ik kreeg zenuwen met al die plooien erin, heb strijkijzer maar uit zijn handen getrokken afwassen kan hij wel goed

Hoe gaat het met de LLM
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:20:05 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55945933
Maneki, hoe is het nu? Heb je nog gebeld?
pi_55946120
Hier de CTG echt prachtig en aan de ene kant ben ik er dolblij om dat het blijkbaar dus nog wel goed gaat in mijn buik en aan de andere kant bekruipt me steeds meer het gevoel dat ze het zo lang mogelijk gaan rekken. Ik weet niet wat dat is, maar zo voelt het
Ik ben al een aantal dagen idioot emotioneel dat ik echt niet weet waar ik allemaal emoties heb zitten en voel me ook echt al dagen eigenlijk gewoon slecht. Alles doet me pijn en slapen gaat slecht. Ik kijk echt uit naar maandag zodat ik in ieder geval weet wat het plan is.
pi_55946182
Tuurlijk gaan ze zo lang mogelijk rekken. Als die kleine het echt echt niet fijn heeft daar binnen grijpen ze wel in. Hoe langer hoe beter!!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55946247
Ik vind het trouwens wel heerlijk dat het zo lekker druk is in dit topic. Ik mis alleen wel heel erg de ervaringen van de net zwangeren, of zou me dat gewoon minder opvallen omdat ik zelf inmiddels in een andere situatie zit? Als ik terugdenk heb ik namelijk best een aantal verhalen voorbij zien komen.

Maneki, ik neem aan dat je inmiddels gebeld hebt, ik hoop dat het allemaal niets is en je bloeddruk prima in orde was. Voor mij was ie vanochtend zelfs aan de hoge kant, een onderdruk van 75 Zal wel te maken hebben met het verschil tussen links en rechts meten ofzo.

Tja, en alle zieken hier, dat is ook al zo vervelend, het kost zoveel energie enzo en juist in die laatste weken heb je dat niet echt over (heb ik het gevoel tenminste).

Oja, hier vanochtend nog terecht gewezen, want ik noemde iemand lactatiedeskundig en het was lactatiekundig Het schijnt geen probleem te zijn als mijn melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten, want dan kon je gewoon bijvoeden, maar wel borstvoeding blijven geven voor de antistoffen
Ik ga dus nog maar een keer weer zoeken of ik ergens iets kan vinden over wat voor gevolgen mijn operatie zou kunnen hebben op mijn borstvoeding.

Baby is trouwens aangemeld voor het kinderdagverblijf. 2 Dagen en dan ook niet de dagen die we in eerste instantie aangevraagd hebben, maar het is in ieder geval iets en we komen nu met voorrang op de lijst voor de andere dagen. Zodra het kind geboren is zal ik ook maar vast de inschrijving voor de BSO gaan regelen ofzo
pi_55946339
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:28 schreef MeNicole het volgende:
Tuurlijk gaan ze zo lang mogelijk rekken. Als die kleine het echt echt niet fijn heeft daar binnen grijpen ze wel in. Hoe langer hoe beter!!!
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
pi_55946508
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
Maar hun denken niet zoals jij dat doet denk ik. Kijk ik snap je wel hoor. Nu zal hij/zij buiten je buik het waarschijnlijk beter doen dan dat het nu doet. Maar hun vinden het daar waarschijnlijk gewoon beter als ie lekker bij je zit nog!
Liefde
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:41:59 #81
3011 E.T.
pi_55946537
quote:

[..]

De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.

Daarbij, inleiden met 37 weken is echt geen pretje als het lichaam nog helemaal niet klaar is voor een evt. bevalling.
pi_55946632
quote:

[..]

Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.
pi_55946672
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:41 schreef E.T. het volgende:

[..]

De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.

Daarbij, inleiden met 37 weken is echt geen pretje als het lichaam nog helemaal niet klaar is voor een evt. bevalling.
Dat hebben ze genoemd om een verklaring te geven voor de sterke afwijking ineens. Wat op zich wel weer raar is, want door verschillende mensen met verschillende apparaten kwam er de laatste keer dus wel hetzelfde uit, wat ihn mijn ogen aangeeft dat er dus wel degelijk nauwkeurig gemeten kan worden (plus, dan zou het al sinds het begin van de zwangerschap zo moeten zijn en tot en met de 20 weken was alles wel precies op te meten en daarna ook nog wel een groot gedeelte). Of het dus echt zo is of het enkel als handige smoes gebruikt wordt weet ik niet.

Volgens de laatste gegevens is de boel al verweekt en zou inleiden dus geen probleem moeten zijn. Het zal misschien niet prettig zijn, maar op deze manier nog weken doorlopen is ook niet prettig.
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:45 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.
True, maar men geeft aan dat er met de organen niets aan de hand is.
pi_55946757
Ik snap je gevoelens goed Pruk...
Zoiets van... Als de baby maar geboren is... Kun je iig zien hoe het gaat.... Dan ben je niet afhankelijk van enkel apparaten en de buitenkant van je buik zeg maar... Maar als hij/zij het dan moeilijk met wat dan ook zou hebben zou het (waarschijnlijk) beter zichtbaar zijn ofzo...
pi_55946907
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:50 schreef vamperotica het volgende:
Ik snap je gevoelens goed Pruk...
Zoiets van... Als de baby maar geboren is... Kun je iig zien hoe het gaat.... Dan ben je niet afhankelijk van enkel apparaten en de buitenkant van je buik zeg maar... Maar als hij/zij het dan moeilijk met wat dan ook zou hebben zou het (waarschijnlijk) beter zichtbaar zijn ofzo...
Ja, ook dat, en men kan dan een stuk makkelijker ingrijpen! Als er nu echt wat mis is, moet ik hoe dan ook eerst nog de bevalling door en een keizersnee zullen ze bij mij zo lang mogelijk uitstellen, omdat dat gewoon extra problemen oplevert bij de genezing door overhangend vel. Dus snel het kind halen als het echt moet, zit er ook niet in zonder problemen voor mij en dan is het kind al in de problemen.
Ach, en ik zal ongetwijfeld miepen, maar als ik dan een gynaecoloog hoor zeggen dat ie het zo knap vind dat ik ondanks al het gezeik in mijn zwangerschap nog steeds af en toe een lach op mijn gezicht kan toveren en dat ik het toch maar even voor elkaar gekregen heb om het kind nog zo lang binnen te houden, tegen zijn verwachtingen in, dan vind ik dat ik best mag miepen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:00:29 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55947069
Ik ben het wel met owlet eens. Groei is ook niet alles. Ik bedoel, ze weten toch niet precies wat er allemaal gebeurt in die placenta en zo, en wellicht gaat het nu dan vooral voor de verdere ontwikkeling van de organen. En dan vooral de longetjes lijkt me. Het lijkt me dat er niets beter is dan vruchtwater voor de verdere ontwikkeling daarvan En ja, hij is compleet en af en in principe rijp om geboren te worden, maar ik heb ergens gelezen/gehoord/begrepen dat het kind zelf de bevalling inzet als hij vindt dat zijn longen goed zijn.

Kortom, ik zou denken dat het ze vooral om de verdere ontwikkeling gaat.
En daarbij krijg je maandag een plan-de-campagne. Geeft ook rust. toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55948254
Ze stellen een keizersnede bij iedereen zo lang mogelijk uit. Als er rede is om een keizersnede te doen is er vooral rede om een vaginale bevallen NIET te doen. Het is echt niet zo dat iemand die een keizersnede makkelijker kan hebben dat zo maar eerder zal krijgen en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ze jou in een voor jou en het kind gevaarlijke situatie laten liggen omdat ze geen keizersnede willen.

Mijn beeld is misschien nu wat betroebeld door alles rondom Ayden en ik weet dat je leed niet met leed kan en mag vergelijken.
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt. Dat er nu met de organen niets mis is wil toch niet zeggen dat je kind klaar is om geboren te worden? Sterker nog, mijn ervaring is dat kinderen die door omstandigheden rond de 37 weken geforceerd geboren worden vaak toch meer opstartproblemen hebben als het gaat om goed drinken, zichzelf warm houden, etc.
Die 40 weken zijn er niet voor niets.
pi_55948274
Wurpje: ook goedemorgen (middag inmiddels) hoe is het met jou nu?

Pruk: dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten? En dat was een lactatiekundige die zo'n reactie heeft gegeven? Dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten is nl. een fabeltje...

Ik kom me ook maar weer melden In de ochtend ben ik voornamelijk bezig met Tomas en het huishouden dus ik kruip pas achter de computer als hij zijn middagslaapje doet
It's all up to you
pi_55948386
Oh en wat betreft het rekken van een zwangerschap: ik ga er altijd maar vanuit dat ze in zo'n ZH ook wel weten wat het beste is om te doen op zo'n moment. En dat ze alles goed in de gaten houden zou mij ook wel een goed gevoel geven eigenlijk...
It's all up to you
pi_55948414
Vandaag weer op controle geweest bij de gyn en alles is in orde. Bloeddruk mooi, urine mooi, kindje doet het goed. Het loopt allemaal. Nog even mogen spieken op de echo, was wel komisch eigenlijk. De co-assistent mocht voelen hoe het kindje lag. Volgens haar was het nog niet ingedaald en lag het ruggetje rechts. De gyn zelf moest best een beetje lachen erom. Ik ook, want het kindje ligt al weken hetzelfde en ook al even ingedaald en vast. Maar de rechter kant is door de bewegende deeltje ook vrij hard dus zeer verraderlijk voor beginnelingen die moeten voelen. Mijn moeder was ook blij dat ze mee mocht spieken op de echo.
pi_55948527
Ik wilde mn verhaal eerts niet doen om bangmakerij te voorkomen, maar ik ken verschillende gevallen waarin de placenta niet goed meer werkte... Kindje deed het op CTG enzo prima maar na de geboorte bleek dat het toch angstvallig magertjes was... Al de reseves opgebruikt hadden en dat het toch niet echt veel langer in moeders buik had moeten blijven.... De artsen waren behoorlijk geschrokken... Ok, dit was na een voldragen zwangerschap (41 en nog wat) maar toch...
En wat dat gemiep betreft... Pruk heeft zelf ook van verschillende ( en volgens mij ook dezelfde artsen) verschillende diagnoses, verhalen te horen gekregen... De ene keer moest er in een ander ziekenhuis een echo of onderzoek gedaan worden omdat er met d egroei iets mis was, de andere keer was er niets aan de hand... Nou ben ik op het eind van mn 5e zwangerschap, maar ik zou daar toch behoorlijk onzeker en mieperig van worden

Nou word ik dat toch al van de hormonen, dus da's dubbelop!
pi_55948563
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Mijn beeld is misschien nu wat betroebeld door alles rondom Ayden en ik weet dat je leed niet met leed kan en mag vergelijken.
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.
pi_55948652
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:49 schreef TearSong het volgende:
Wurpje: ook goedemorgen (middag inmiddels) hoe is het met jou nu?

Pruk: dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten? En dat was een lactatiekundige die zo'n reactie heeft gegeven? Dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten is nl. een fabeltje...

Ik kom me ook maar weer melden In de ochtend ben ik voornamelijk bezig met Tomas en het huishouden dus ik kruip pas achter de computer als hij zijn middagslaapje doet
Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.
pi_55948659
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:00 schreef Pruk het volgende:

[..]

Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.
Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.

Ik heb gisteren uren lopen klagen dat Mikael een keer ziek is en dat vond ik zo erg voor hem. Maar dat staat toch los van al het andere dat er gebeurd?
Liefde
pi_55948684
Dan zal ik er verder over ophouden want ik bedoel het niet zo kwaad maar het schoot mij ook in verkeerde keelgat Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt verder, naar je zin en met een gezond kind als resultaat.

edit: ik ga mijn eerdere post niet editten want dat maakt het helemaal onduidelijk.
Ik wilde echter helemaal geen directe link naar Ayden trekken maar ik wilde wel aangeven dat ik daardoor misschien wat emotioneler reageerde.
Ook zonder leed van wie dan ook vind ik het zelf, persoonlijk, vreemd om zo graag te willen dat je kind eerder geboren gaat worden.
van mij mag iedereen miepen en klagen, dat doe ik ook en daar ontkom je als moeder en helemaal als zwangere niet aan Maar al bewust hopen dat je kind te vroeg geboren gaat worden vind ik gewoon vreemd. Natuurlijk hebben artsen steeds andere dingen gezegd en natuurlijk is dat verwarrend en niet leuk. Maar dan nóg, zonder nou perse een discussie aan te willen zwengelen, snap ik het niet. Da's vast mijn manco

[ Bericht 62% gewijzigd door owlet op 11-01-2008 13:12:07 ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:06:06 #96
14746 k_i_m
pi_55948749
Hee, gezellig hier weer!

Ik moet zo óf een test, óf bloed laten prikken om mijn stollingstijd te bepalen. En ik moet helemaal alleen. Ik hoop dat ik geen zusters neersla .
In my life
Why do I smile
pi_55948810
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef vamperotica het volgende:
Ik wilde mn verhaal eerts niet doen om bangmakerij te voorkomen, maar ik ken verschillende gevallen waarin de placenta niet goed meer werkte... Kindje deed het op CTG enzo prima maar na de geboorte bleek dat het toch angstvallig magertjes was... Al de reseves opgebruikt hadden en dat het toch niet echt veel langer in moeders buik had moeten blijven.... De artsen waren behoorlijk geschrokken... Ok, dit was na een voldragen zwangerschap (41 en nog wat) maar toch...
Dat werd bij mij na 42 wkn en 2 dagen ook gezegd. Tomas was wel lang maar echt vrij mager (heeft toch echt lang genoeg gezeten ) Na de bevalling schrokken ze ook van hoe 'uitgeleefd' de placenta wel niet was. Hij kon zichzelf dan ook niet goed op temp. houden enzo. Blijkbaar is daar toch weinig over te zeggen van te voren ...
It's all up to you
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12:58 #98
43556 miss_dynastie
pi_55948941
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
En als dat nou is waar je over twijfelt? Mag je dan wel 'miepen'? Ik weet dat het Pruks' grootste angst is dat haar baby juist niet veilig zit bij haar binnen. Dat ze het vertrouwen in haar lijf daarin een beetje heeft verloren na alles wat er gebeurd is en alle paniek die er gemaakt is. Ik vind dat niet zo gek.
pi_55948953
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.

Ik heb gisteren uren lopen klagen dat Mikael een keer ziek is en dat vond ik zo erg voor hem. Maar dat staat toch los van al het andere dat er gebeurd?
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
pi_55949065
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.
De voedingsstoffen die je binnen krijgt zullen dan in eerste instantie naar de melk voor je kindje gaan. Maar ik vroeg me dus af of het idd. een lactatiekundige was die dat gezegd had over het bijvoeden of dat dan van de verpleegkundige kwam. Het klonk nl. niet echt als iets wat ik van een lactatiekundige zou verwachten. Maar misschien is het in jouw situatie wel anders..geen idee.
It's all up to you
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:18:04 #101
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55949088
Rustig allemaal
Pruk, ik kan me voorstellen dat je heel onzeker van alle tegengestelde berichten wordt. Maar voor zover ik begreep krijg je maandag een gesprek waarin een beleid afgesproken gaat worden. Dan raad ik je nu aan om alle vragen die je hebt goed op te schrijven, dan hoef je er zelf even niet meer mee bezig te zijn. Ik denk dat het een goede vraag is of je baby wel voldoende voedingsstoffen krijgt, zeker gezien de groei de afgelopen tijd. Ik kan me wel voorstellen dat ze het liefst wachten tot de bevalling uit zichzelf begint en ze misschien ook willen zien of je baby echt niet meer groeit als jij wat rustiger bent, dat zijn natuurlijk ook van die factoren die er invloed op hebben.

Nogmaals, schrijf op wat je wilt weten en zorg dat je maandag niet eerder weggaat daar voordat je op elke vraag een bevredigend antwoord hebt. Zoals je zegt, je zit door je operatie in een uitzonderlijke situatie, dus dat kost ook voor de artsen wat nadenktijd om hun plan op te stellen. Kun je trouwens de arts in Belgie niet benaderen met vragen of met namen bij wie je antwoorden zou kunnen krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 11-01-2008 13:23:10 ]
Lekker douchen!
pi_55949097
Sjak, je verwoordt het super.
Pruk, het spijt me als het vervelend overkwam. Dat was echt niet de bedoeling. Ik hoop dat het je lukt om meer duidelijkheid te krijgen van je arts.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:26:03 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55949320
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:
Hee, gezellig hier weer!

Ik moet zo óf een test, óf bloed laten prikken om mijn stollingstijd te bepalen. En ik moet helemaal alleen. Ik hoop dat ik geen zusters neersla .
Dan is je sig wel heel erg toepasselijk

Waarvoor moet het eigenlijk?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55950323
Pruk ik wil je even een hart onder de riem steken. Je hebt alle recht in jouw situatie onzeker te zijn en je af te vragen of alles goed gaat. Ik weet niet wat precies aan de hand is en dat is ook niet verder van belang, maar je bent niet voor niets zo onder behandeling in het zkh. Laat je goed voorlichten maandag en kijk wat ze voor je kunnen betekenen.

k_i_m sterkte met prikken.

En voor alle andere LLM een dikke kus en knuffel in de "wachttijd"
pi_55950350
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:11 schreef lunastar het volgende:
oeps bright dan ben ik al fout bezig in de week aan de strijk, moest plassen kom ik terug zat ventje de zakdoeken te strijken... ik kreeg zenuwen met al die plooien erin, heb strijkijzer maar uit zijn handen getrokken afwassen kan hij wel goed

Hoe gaat het met de LLM
Is wel heel lief bedoeld van hem

Beetje heetgebakken hier nu... Hormoontjes of zo misschien, maar goed dat het weer iets rustiger wordt; is niet goed voor de bloeddruk
En Pruk, je onrust is wel begrijpelijk hoor
pi_55950556
Bright we zijn het wachten gewoon een beetje zat. We kunnen niet meer vooruit zoals we willen, we hebben moeite met de normaalste dingen van de wereld te doen. Ik tenminste heb een buik als een olifant en dat ding zit godsgruwelijk in de weg bij de meest simpele dingen als het aantrekken van ondergoed en sokken bijvoorbeeld.
Ik loop niet meer maar wiebel een beetje vooruit en charmant zitten gaat ook al een poos niet meer.

maar heetgebakerd zijn we wel, daar heb je gelijk in
pi_55950593
Bright: is zeker lief bedoeld..al herken ik lunastar's verhaal wel. Soms vouw ik de was ook even opnieuw op op een moment dat hij het niet merkt, omdat ik het zo slordig gevouwen vind. Alleen tijdens de zwangerschap hoor...normaal gesproken doe ik daar minder moeilijk over.

En tja, heetgebakken..merk dat ik zelf ook wat opvliegend ben op het moment. Maar dat is inderdaad gewoon een combinatie van 'het afwachten' zat zijn en ook het hele gebeuren rondom Tan en Ayden speelt echt wel mee merk ik.
It's all up to you
pi_55950631
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:13 schreef Pruk het volgende:

[..]

Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
Ik zou zeggen, ga gewoon genieten?!

Hoezo zit je lichaam anders in elkaar? Ik heb dat tot nu toe nog niet meegekregen namelijk.

Zelf heb ik een chronische (erfelijke) darmziekte, daarnaast wat overgewicht en dan nog een gigantische achtergrond qua psychische aandoeningen in de directe familielijnen (autisme/adhd/bipolair). Reden om me zorgen te maken? Tjah ik heb er wel tig jaar over gedaan om mezelf ready te vinden voor het moederschap, en ook erg getwijfeld of het uberhaupt wel voor me weggelegd was, en eerst m'n lichaam weer in balans, dat is nu 2 jaar onder controle zonder medicijnen (wat op zich nog wonderlijk is als ik het vergelijk met andere mensen met dezelfde ziekte).

Ik heb na een lange voorbereiding (zowel lichamelijk als psychisch als de praktische dingen) sinds vorig jaar eindelijk het gevoel; ja nu zijn we er klaar voor.

Het lichamelijke heb ik besproken met de internist, niets geks aan de hand, alleen als mijn lichaam ziek is dan zou het zwanger raken moeilijk zijn, nou het is gebleken dat m'n lichaam goed is want ik was direct zwanger. Voor de rest werkt het als ieder ander gezond persoon, geen gekke dingen verders.

Geestelijk heb ik therapie gevolgd en de zegen gekregen van therapeuten en de mensen om me heen die er alle vertrouwen in hebben dat ik een goede moeder zal worden. (Godzijdank mankeer ik psychisch zelf niets, alleen moest ik wel wat dingen op een rijtje zetten, omdat ikzelf een moeder heb moeten missen voor een gedeelte).

De rest is maar afwachten en zal ik net zo veel kans hebben op een gezond kindje als ieder ander gezond persoon.

Gewoon goed voor jezelf zorgen, rust nemen, dat is heilzaam voor je eigen lichaam en geest, en dus ook voor die kleine in je buik.
Ik heb zelf het absoluut positieve resultaat ondervonden hiervan; gezien ik mijn lichaam gezond kan houden zonder medicatie (het ziek worden /ontstekingen hangt samen met stress, zoals bij een maagzweer zeg maar).
Ik heb mijn hele leven hiervoor omgegooid, en moet zeggen, ik voel me een gelukkig mens hierdoor (Meer gericht op wat ik wil en de positieve dingen, dan de moetens en stress).

Zorgen is redelijk normaal als je zwanger bent, maar maak jezelf alsjeblieft niet gek ermee!

Als er iets mis blijkt te zijn kun je toch alleen maar zorgen dat jij en je kindje het nu juist goed hebben?
Dus niet stressen, en goed voor jezelf zorgen, meer kun je niet doen!

Ik hoop echt dat je die laatste weekjes nog even kunt meepikken wat betreft het genieten, gewoon lekker op je bips zitten, en je buik aaien en liefde voelen voor je kindje, en het vertrouwen dat het goed komt
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55950803
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:15 schreef wenneke1 het volgende:
Ik tenminste heb een buik als een olifant en dat ding zit godsgruwelijk in de weg bij de meest simpele dingen als het aantrekken van ondergoed en sokken bijvoorbeeld.
Ik loop niet meer maar wiebel een beetje vooruit en charmant zitten gaat ook al een poos niet meer.
Ik heb me sinds een paar dagen 'overgegeven' en laat m'n sokken aantrekken. Voelde me net een bejaard vrouwtje wat 's ochtends hulp krijgt van de thuiszorg om haar steunkousen aan te trekken! Maar dat gevecht met die sokken was ik toch wel zo zat
Ach, ik kan er soms ook wel om lachen hoe gebrekkig ik de laatste tijd ben
It's all up to you
pi_55950884
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:17 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je die laatste weekjes nog even kunt meepikken wat betreft het genieten, gewoon lekker op je bips zitten, en je buik aaien en liefde voelen voor je kindje, en het vertrouwen dat het goed komt
Wat een mooie reactie En zo heerlijk positief!
It's all up to you
pi_55951007
Goed zo, TearSong, 'wij mannen' voelen ons toch al zo - tja, hoe zeg je dat? - nutteloos en als we dan iets willen doen, doen we het volgens de zwangeren niet goed. Vergeet niet dat wij ook in verwachting zijn hoor!
pi_55951159
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:13 schreef Pruk het volgende:

[..]

Jeetje Pruk, ik schrik er helemaal van! Ik wist wel dat jouw zwangerschap moeizaam verloopt, maar wat precies heb ik eigenlijk nooit meegekregen. (Nu weet ik dat nog niet helemaal, maar dat is ok! )

Ik kan me heel goed voorstellen dat je liever je kindje 'buiten' je buik hebt nu, omdat het nu natuurlijk ook allemaal giswerk is of het wel of niet groeit etc. Tuurlijk is het dan fijner als je kindje er is en ze het allemaal goed kunnen opmeten en bekijken! En wat je zelf als zei: je bent voorbij de 37 weken grens. Ik snap je helemaal.
Dikke kus!
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55951226
Helemaal waar. Soms schiet het erbij in om te bedenken dat 9 maanden 'afwachten' voor mannen ook niet makkelijk is. En goed, je krijgt alle klachten en ongemakken vast wel in geuren en kleuren te horen maar wegnemen kun je ze ook niet, of het even 'overnemen'. Ik hoor hier regelmatig dat m'n man best wel 'jaloers' is dat hij niet weet hoe het is om echt contact te hebben met dat kindje in mijn buik. Ik voel wanneer ze wakker is, weet wanneer ze zich uitrekt, de hik heeft..wat haar ritme nu is in mijn buik. Ik kan hem soms mee laten voelen maar meer niet...
It's all up to you
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:42:48 #114
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55951315
Vanmorgen zijn we (mijn man en ik) naar de verloskundige geweest en vrijwel aansluitend naar het ziekenhuis voor de 20-weken echo. Alles was goed, bij de vk waren we vrij snel klaar, in het ziekenhuis hebben we lekker uitgebreid gekeken naar ons baby'tje. Voor zover te zien is op de echo, is alles in orde. We konden ook het geslacht zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pruk, sterkte!
En ook de 'rommelende dames' veel sterkte en hopelijk houd het rommelen snel op en kunnen jullie dan genieten van jullie kindjes...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:45:54 #115
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55951383
O, en een foto erbij...
pi_55951417
Grijs: fijn dat alles goed was! En heerlijk dat je dan weer even kunt kijken naar de baby he?
It's all up to you
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:46:57 #117
14746 k_i_m
pi_55951418
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:26 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dan is je sig wel heel erg toepasselijk

Waarvoor moet het eigenlijk?
Mijn moeder is ooit eens getest op de ziekte Von Willebrand (dit is zorgt ervoor dat bloed minder snel stolt) en bleek nèt onder de grens te zitten om de daadwerkelijke diagnose te stellen. Mijn broertje echter zit over deze grens heen, en heeft dus wel deze aandoening. Ik ben hier nooit op getest, maar heb wel snel last van blauwe plekken en langdurig bloeden. Er zit dus een kans in dat ik ook net onder of boven de grens zit en dat laatste geval zou inhouden dat ik word overgedragen naar een gyneacoloog in plaats van de verloskundige .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:54:42 #118
14746 k_i_m
pi_55951626
Tearsong; mijn wederhelft trekt elke ochtend mijn schoenen aan, omdat ik niet zo lekker meer kan bukken . Gisteren moest hij me zelfs omhoog trekken van het bed, omdat de arm waar ik op lag in slaap was gevallen en ik me niet meer af kon zetten om omhoog te komen .

Grijs; Wat een mooie scherpe echofoto! En natuurlijk fijn dat alles goed is! .
In my life
Why do I smile
pi_55951728
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:39 schreef TearSong het volgende:
Helemaal waar. Soms schiet het erbij in om te bedenken dat 9 maanden 'afwachten' voor mannen ook niet makkelijk is. En goed, je krijgt alle klachten en ongemakken vast wel in geuren en kleuren te horen maar wegnemen kun je ze ook niet, of het even 'overnemen'. Ik hoor hier regelmatig dat m'n man best wel 'jaloers' is dat hij niet weet hoe het is om echt contact te hebben met dat kindje in mijn buik. Ik voel wanneer ze wakker is, weet wanneer ze zich uitrekt, de hik heeft..wat haar ritme nu is in mijn buik. Ik kan hem soms mee laten voelen maar meer niet...
Krijg je een dochter?
pi_55951752
ohoh k_i_m dus ook al Soms schieten we er samen om in de lach, dat stuntelige gebeuren!
Hoop dat de uitslag goed blijkt te zijn en dat je dus gewoon bij de VK kunt blijven Wanneer krijg je de uitslag?

*neemt zich voor om zo maar even naar de supermarkt te waggelen*
It's all up to you
pi_55951769
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:58 schreef --Eveliene-- het volgende:

[..]

Krijg je een dochter?
Staat nog niet in het lijstje erbij maar inderdaad
It's all up to you
pi_55951842
Sokken aantrekken doe ik zelf maar ik neem er wel de tijd voor. Voorzichtige het ene been over het andere en dan aantrekken. Het gaat wel steeds lastiger en dik ben ik niet eens met mijn 36 weken.

Mooie foto Grijs.

Pruk, ik kan me bij jouw gevoelens wel wat voorstellen. Hopen dat je maandag ook echt duidelijkheid hebt.
pi_55951948
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef TearSong het volgende:

[..]

Staat nog niet in het lijstje erbij maar inderdaad
Gefeliciteerd!!!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:16:12 #124
14746 k_i_m
pi_55952181
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef TearSong het volgende:
ohoh k_i_m dus ook al Soms schieten we er samen om in de lach, dat stuntelige gebeuren!
Hoop dat de uitslag goed blijkt te zijn en dat je dus gewoon bij de VK kunt blijven Wanneer krijg je de uitslag?

*neemt zich voor om zo maar even naar de supermarkt te waggelen*
Ik heb geen idee . Ik weet ook niet wat ze gaan doen. Mijn moeder had het over sneetjes maken en dan kijken hoelang het blijft bloeden, maar de verloskundige had het over bloed prikken. Ik hoop dat het voor volgende week bekend is, anders krijg ik vast op mijn kop van de verloskundige... (had 3 weken geleden al gemoeten . )
In my life
Why do I smile
pi_55952442
Sokken gaat hier nog steeds hoor. Ik moet er gewoon bij zitten. Schoenen maak ik sowieso nooit vast, daar stap ik zo in.

Alleen als ik onder de douche zit of ik zit op bed om te smeren, dan voel ik me echt zo'n boeda beeld.

Mn hele kont zit nu onder de straie en op mn heupen zit het ook. Niet op mn buik. En ik heb toch wel overal hetzelfde gesmeerd. Ach je krijgt het of je krijgt het niet. Het trekt vast wel weer een beetje weg...(het wordt wat grijzig toch?)

Verder heb ik net boodschapjes gedaan en ik ben alvast langs de dierenarts geweest. Dan hoeft dat niet aankomende week. Dus ik heb weer voer en pillen voor de kat dus ik kan weer minimaal 3 weken vooruit. Alles is nu klaar....

edit- Ik vind het zo raar om thuis te zijn. Verlof terwijl je geen vakantie hebt, thuis zitten maar je bent niet ziek. Ik vind het maar raar.
pi_55952459
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:45 schreef Grijs het volgende:
O, en een foto erbij...
[ afbeelding ]
Oh, Grijs, wat een lief meisje!! Mooie foto hoor.... (Hoop hier ook op zo'n mooie 20 weken-echo)
pi_55953140
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:17 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga gewoon genieten?!
Niet iedereen kan dat. Als ik terugkijk, heb ik geen moment echt genoten van de zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat Pruk zich zorgen maakt. Normaal gesproken zit de baby in je buik op de allereerste plek, maar nu is dat maar de vraag. Als je dan ook nog artsen hebt die steeds iets anders zeggen, snap ik wel dat je niet meer weet waar je aan toe bent.

Het is nu al een knapperd Grijs.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55954947
M`n bloeddruk was wat aan de hoge kant met een onderdruk van 82 maar nog niets zorgwekkends. Dinsdag weer standaard controle bij de vk, tot die tijd maar weer rustig aan doen voor de verandering. Nóg rustiger en ik verkeer ik vegetatieve staat
Saartje
pi_55956678
Nou maneki, nog even en je hebt gewoon complete bedrust... Bloeddruk is toch ook een momentoponame?? Dus het kan dinsdag weer heel anders zijn. Ik heb normaal altijd een hele nette bloeddruk, maar afgelopen maandag moest ik naar de vk, maar ik had net een zak drop aangevallen. Mn bloeddruk was toen niet zo heel netjes meer.

Pruk, ik begrijp je bezorgdheid! Iedereen gaat anders met een zwangerschap om, de een doet 9 maanden genieten de ander doet 9 maanden piekeren. En jij hebt ook nog eens reden om te piekeren want al die tegenstrijdige verhalen van verschillende artsen maakt het er ook niet duidelijker op.

Grijs, Wat een mooie foto. Ik vond de 20 weken echo het leukste. Daarvoor heeft het nog niet echt menselijke vormen en daarna is het kindje te groot om helemaal op de foto te passen. En je weet nu wat het wordt, en ik vond je spoiler echt heel gemeen!

Verder de LLM (hoor ik daar al bij??) succes met de laatste loodjes. Dat wachten is denk ik het meest vervelende. En dan ook nog eens overtijd lopen, dat lijkt mij helemaal vervelend. Op een gegeven moment ben je gewoon echt klaar met zwangerzijn en er helemaal klaar voor om moeder te zijn.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:50:42 #130
54772 Silmarwen
pi_55956844
Hihihi. dat sokken en schoenen aantrekken komt mij bekend voor! Niet van de zwangerschap maar van mijn hernia en de tijd na de operatie. Ik kon niet bukken maar vond hele interessante manieren om mijn schoenen aan te trekken. Je wordt vanzelf wel creatief!

Pruk, ik kan me voorstellen dat je je ongerust voelt en ik ben het met je eens over de reactie van Owlet. Ook al bedoelde ze het misschien niet zo, het kwam nogal rottig over.

Grijs, wat een mooi lief babietje zit daar zeg! Ben blij dat de echo goed is gegaan! Ik moet woensdag en de zenuwen zijn nu eindelijk weg.

Ik had nog gevraagd in het algemeen of er meer mensen waren die last kregen van hun rug en heupen na lopen, maar geen reactie. Betekent dit dat ik de enige ben of is er gewoon overheen gelezen.
pi_55956931
Overheen gelezen
Ik loop met moeite 100 meter en kan niet langer dan 20 minuten staan,maar ik heb ook diverse klachten waaronder bekkeninstabiliteit.

Sokken trek ik nog wel zelf aan, voordat ik een broek aanheb anders lukt het me niet. Ik ben nu trouwens ernstig aan het inleveren qua positiebroeken, eentje die ik bij de vorige tot het eind heb gedragen krijg ik nu niet meer over m`n buik heen, terwijl ik nu toch minder weeg dan toen
Saartje
pi_55956955
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had nog gevraagd in het algemeen of er meer mensen waren die last kregen van hun rug en heupen na lopen, maar geen reactie. Betekent dit dat ik de enige ben of is er gewoon overheen gelezen.
Ik heb er geen last van gehad. Ik kreeg vooral last van mijn banden als ik dat te veel deed. En nu heb ik gewoon overal last van als ik gelopen heb
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:59:15 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55957047
Hier is het nog niet weg, dus ja, ook last van. Vanmiddag even naar het winkelcentrum geweest en dat merk ik nu in rug en heupen, niet meer pijn zoals met de zwangerschap, nu meer een soort van moe en minder soepel gevoel.

Het hoort erbij, maar als het te erg wordt zou je evt. bij de fysio langs kunnen. Ik heb 2 keer mijn SI gewricht los laten halen en dat scheelde wel.
pi_55957342
Sil, Mn heup doet 's nachts pijn. Mn rug doet in de middag wat pijn, omdat ik natuurlijk niet zo rustig doe. Lopen gaat wel goed, alleen in mn lies voel ik nu steken.
pi_55957387
quote:
Hihihi. dat sokken en schoenen aantrekken komt mij bekend voor! Niet van de zwangerschap maar van mijn hernia en de tijd na de operatie. Ik kon niet bukken maar vond hele interessante manieren om mijn schoenen aan te trekken. Je wordt vanzelf wel creatief!

Pruk, ik kan me voorstellen dat je je ongerust voelt en ik ben het met je eens over de reactie van Owlet. Ook al bedoelde ze het misschien niet zo, het kwam nogal rottig over.

Grijs, wat een mooi lief babietje zit daar zeg! Ben blij dat de echo goed is gegaan! Ik moet woensdag en de zenuwen zijn nu eindelijk weg.

Volgens mij had ik daar wel op gereageerd! Of anders willen reageren.. Ik had in het begin van de zwangerschap pijn in onderrug en heupen als ik teveel had gedaan... Te ver gelopen te zwaar getild te... te... te...
Nou heb ik dat "normaai" ook al zo (ook hernia ) En de pijn is te vergelijken met "toen".... Van mild een beetje last hebben tot de kleinste niet uit zn ledikantje kunnen tiullen zonder dat de tranen me in de ogen staan of ik met mn ellebogen op de rand moet leunen..
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:32:57 #136
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_55957894
Hoihoi,

Pas ik nog in de openingspost?

Ben uitgerekend op 7 augustus en dit is mijn banner:

Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_55957948
quote:

Ik heb sinds van de week last van mijn rechterheup, valt nu wel weer mee, maar begin van de week was het toch aardig pijnlijk, vooral met de trap op lopen. M'n rug afentoe ook, maar dat is minder pijnlijk dan m'n heup (heb ooit een keer klem gezeten tussen een paard wat me wilde pletten en de waterbak, sindsdien is m'n heup een beetje een zwakke plek, althans, volgens mij was het die heup ).

Gewoon rustig doorgaan, en niet teveel belasten, dat is wat ik doe.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55957961
Welkom en gefeliciteerd Janena
pi_55958496
Gefeliciteerd Janena!
It's all up to you
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:11:14 #140
54772 Silmarwen
pi_55958729
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 19:13 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Volgens mij had ik daar wel op gereageerd! Of anders willen reageren.. Ik had in het begin van de zwangerschap pijn in onderrug en heupen als ik teveel had gedaan... Te ver gelopen te zwaar getild te... te... te...
Nou heb ik dat "normaai" ook al zo (ook hernia ) En de pijn is te vergelijken met "toen".... Van mild een beetje last hebben tot de kleinste niet uit zn ledikantje kunnen tiullen zonder dat de tranen me in de ogen staan of ik met mn ellebogen op de rand moet leunen..
Had jij pijn in je been met de hernia? Ik had een hele lage en heel soms voel ik dat nog lichtjes in mijn voet. Ik ben gelukkig geopereerd waardoor de kans dat die hernia terug komt erg klein is. Maar moet jij dan je rug niet weer eens laten ontroleren? Ik heb echt bata bij de operatie gehad. Klinkt heel dramatisch maar na een paar dagen kon ik al aardig lopen en na 6 weken kon ik alles weer!

Ben blij dat er toch meer mensen last van hebben. Mijn heupen en mijn rug zijn mijn zwakke plek. Ik heb al meerdere keren fysio gehad voor mijn rug en een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn heup. Vanaar ook de vraag, maar ik ben "blij" dat meer van jullie er toch wel last van hebben. Het is nog niet zo dramatisch dat ik niet meer kan lopen of bukken maar af en toe wel pijnlijk genoeg om moeite te hebben met bijvoorbeeld opstaan vanuit de bank.

Janena, gefeliciteerd! Weet je het al lang en hoe voel je je?

Waa is Mammietje trouwens gebleven of ben ik over haar heen gekeken.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:24:50 #141
33350 Janena
pi_55959010
We weten het sinds een klein maandje!
Het is ons derde kindje..

Moussa is nu 5 (26-12 5 geworden) en Dialo 2 (12-12 2 geworden).
Moussa bazuint het al de hele school door dat hij weer broer wordt, beetje vroeg maar ja....we konden het ook slecht verborgen houden voor hem.

IK ben spuugmisselijk en moe en verder gaat alles prima .
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_55959156
Janena gefeliciteerd!
pi_55959488
Janena gefeliciteerd en welkom !!
Amber Mae
pi_55959644
Ik heb het beloofd, maar m'n hoofd staat er nu niet naar; ik denk steeds aan Ayden dus ik schrijf maar niks verder.
Hier de beentjes gekruist:

Hier en profiel:
pi_55959651
Janena gefeliciteerd!!!

Silmarwen: ik heb er ook last van gehad. Best veel, na het lopen en zitten en dan vooral bij het opstaan een irritante uitstralende pijn in de gluteus maximus en mijn benen. Uitendelijk is er weinig aan te doen geweest behalve dan rustig opstaan, regelmatig afwisseling van houding en af en te even rust. Mijn yogajuf gaf me de tip af en toe een kwartiertje op mijn rug te gaanliggen met mijn benen in een hoek van 90 graden op een stoel. Of dat voor jou werkt weet ik niet, maar mij gaf het in elk geval heel wat verlichting.

Vandaag ook weer op keuring geweest bij de veroskundige en helemaal goed bevonden. Beebs ligt goed., bloeddruk en gewicht zijn ok en plasje helemaal schoon. VLgs de VK zou het niet meer al te lang duren voor er iets zou gaan komen.
pi_55959704
Bright, mooi. Heel mooi.

Ayden en Tan en familie zijn ook bij mij niet uit mijn gedachten te krijgen. Zo oneerlijk en frustrerend.
pi_55960542
Hee Janena!
Gefeliciteerd, een brusje voor Moussa en Dialo.
Hoe isset met de kids??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55960735
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:11 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Had jij pijn in je been met de hernia? Ik had een hele lage en heel soms voel ik dat nog lichtjes in mijn voet. Ik ben gelukkig geopereerd waardoor de kans dat die hernia terug komt erg klein is. Maar moet jij dan je rug niet weer eens laten ontroleren? Ik heb echt bata bij de operatie gehad. Klinkt heel dramatisch maar na een paar dagen kon ik al aardig lopen en na 6 weken kon ik alles weer!

Ben blij dat er toch meer mensen last van hebben. Mijn heupen en mijn rug zijn mijn zwakke plek. Ik heb al meerdere keren fysio gehad voor mijn rug en een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn heup. Vanaar ook de vraag, maar ik ben "blij" dat meer van jullie er toch wel last van hebben. Het is nog niet zo dramatisch dat ik niet meer kan lopen of bukken maar af en toe wel pijnlijk genoeg om moeite te hebben met bijvoorbeeld opstaan vanuit de bank.

Janena, gefeliciteerd! Weet je het al lang en hoe voel je je?

Waa is Mammietje trouwens gebleven of ben ik over haar heen gekeken.
Ik had ook een hele lage en vooral pijn in mn bil en bovenbeen (achterkant/zijkant) en daar zit de pijn nu ook voornamelijk.
Ik heb er op zich wel baat bij gehad, maar ben stronteigenwijs en doe gewoon vaak te veel. ( ik was 17 trouwens toen ik geopereerd werd) Misschien moet ik idd maar weer eens ter controle... Maar meestal heb ik iets van.. beetje fysio en even rustiger aan en t is weer dragelijk...
Momenteel merk ik het vaak pas als ik druk bezig ben geweest... EVEN wil gaan zitten en dan weer omhoog moet komen.... AUW!!
pi_55960769
Janena... Gefeliciteerd!!
Bright prachtige echo...
  Jubileum moderator vrijdag 11 januari 2008 @ 21:53:08 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55960865
Janena gefeliciteerd en je staat erbij

Grijs ik moest lachen om je spoiler Mooie echo!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55960991
Janena, van harte .

Bright, mooi .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 22:51:41 #152
3011 E.T.
pi_55962258
Mooie echo's zijn goed

Nieuwe zwangeren zijn ook goed
  vrijdag 11 januari 2008 @ 22:54:01 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55962303
Janena, gefeliciteerd!
pi_55963003
Janena, gefeliciteerd!

Bright, wat een mooie echo
pi_55963806
Lief dat je me mist, Silmarwen... Ben er nog steeds, heb alleen de afgelopen dagen enkel gelurkt. Wat ondersteboven van het nieuws van Tan, druk weekje gehad en weinig te melden behalve wat gemopper!
Loop rond alsof het om de laatste weken gaat qua omvang en ongemakken en baal er daarom des te meer van dat ik nog steeds niet mag genieten van af en toe een schopje van Uk. Vannacht een rotdroom gehad over bloedingen (lekkere flashbacks!) en hoop in Godsnaam niet dat het een voorbode was, maakt me meteen weer ongerust of het deze keer wel goed gaat. Had met Tinka ook vanaf het begin aan het gevoel dat er iets 'mis' was met de zwangerschap en zit vanaf die droom ook niet lekker meer in mijn vel... een geruststellend schopje zou me even zoveel goed doen. (Getver... zit ik nog te janken ook... )

Purk, ik snap je ongerustheid. Maar inleiden is niet iets wat altijd KAN, weet ik helaas uit ervaring. Behalve verweking zal er ook eerst 3 cm. ontsluiting moeten zijn en ook al zijn er middelen om dat op te wekken; dit werkt niet altijd en dan kom je helemaal van een koude kermis thuis. Ik lag al weken in het ziekenhuis vanwege ernstige bloedingen (ze waren bang dat de placenta los zou laten) en heb er ook herhaaldelijk om gevraagd en op een gegeven moment zijn ze akkoord gegaan (volgens mij omdat ik steeds apathischer werd). Ik was dolblij dat ik met 38 weken eindelijk ingeleid werd, maar na 3 keer gel, een complete bevalling met weeenstorm van ernstige rugweeen ("Meid, dit levert je centimeters op!") zat ik nog steeds potdicht en hebben ze me een nacht platgespoten waarna ik vervolgens weer terug naar de afdeling kon voor een week. (Kan niet beschrijven hoe dat voelde.) Het KAN dus niet altijd, je lichaam moet er wel klaar voor zijn.
pi_55967693
Twijfel, twijfel, twijfel....
Sinds gisteravond behoorlijk aan het rommelen, veel harde buiken ( veul meer als normaal) hele nacht doorgerommeld ( nooit eerder zo gehad) maar ook superverkouden met veel hoesten enzo.... Nu lijkt het even rustig met een soort "drukkend" gevoel. Wel barstende koppijn, een hoofd vol snot en het idee dat mn keel dichtgesnoerd zit en ik door een mangel gehaald ben...
pi_55967725
Oei Vamperotica, dat klinkt niet echt lekker. Mss ook een flinke dot voorweeen gehad. Hopelijk zet het snel oor en mag je van je kleine gaan genieten.

Hier is helemaal niks gebeurt afgelopen dagen. Geen voorweeen meer, enkel een paar gewonen harde buikn bij inspanning.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 08:50:01 #158
54772 Silmarwen
pi_55967799
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:55 schreef Mammietje het volgende:
Lief dat je me mist, Silmarwen... Ben er nog steeds, heb alleen de afgelopen dagen enkel gelurkt. Wat ondersteboven van het nieuws van Tan, druk weekje gehad en weinig te melden behalve wat gemopper!
Loop rond alsof het om de laatste weken gaat qua omvang en ongemakken en baal er daarom des te meer van dat ik nog steeds niet mag genieten van af en toe een schopje van Uk. Vannacht een rotdroom gehad over bloedingen (lekkere flashbacks!) en hoop in Godsnaam niet dat het een voorbode was, maakt me meteen weer ongerust of het deze keer wel goed gaat. Had met Tinka ook vanaf het begin aan het gevoel dat er iets 'mis' was met de zwangerschap en zit vanaf die droom ook niet lekker meer in mijn vel... een geruststellend schopje zou me even zoveel goed doen. (Getver... zit ik nog te janken ook... )
Ja ik hoorde maar niets van je en begon me een beetje zorgen te maken, of er niet iets mis was gegaan ofzo.
Jeetje Mammietje toch! Wanneer mag je weer op controle. Ik begrijp je zorgen echt heel goed. Ik heb gedroomd over miskramen en voelde Leeloo wel in het begin maar echt heel soms en dan dagen niet en dan was ik echt bang dat er iets mis was. Naar de wc te controleren op bloed omdat ik al drie keer oud bloed verlies had, dus genieten zonder zorgen lukte mij ook niet zo goed. De laatste weken lukt me dat een stuk beter juist omdat ik Leeloo zo veel voel. Ik begrijp je ongerustheid echt hoor, zeker omdat je al een slechte ervaring hebt. Een controle voor mij was elke keer weer een heerlijke opluchting. misschien mag je op een extra controle ofzo, gewoon voor je gemoedsrust?

Dikke knuffel!

En ook eentje voor Vamp, maar wel van een afstand hoor. Ik wil niet weer ziek worden.
pi_55967953
Grijs en Bright, mooie echo's!

Pruk, jammer dat je zo in onzekerheid zit. Wat iemand al zei; piekeren helpt de baby niet. Fijn dat je maandag een gesprek krijgt waar je met je vragen terecht kunt. En ik geloof dat je jezelf al behoorlijk verdiept hebt in de evt gevolgen vanje operatie voor je kind, dus je laat je vast niet met een kluitje in het riet sturen

K_i_m, vervelende ziekte is dat. Komt in mijn schoonfam ook veel voor, maar mijn man heeft het gelukkig niet. Wat ik me nog kan herinneren van mijn 1e zwangerschap, toen dat verder nog uitgezocht moest worden, is dat bijv een verlossing met een vacuumpomp vaak liever niet gedaan wordt als de baby Von Willebrandt zou kunnen hebben (ivm bloeduitstortingen die de pomp kan veroorzaken). Maar misschien zijn de meningen daarover nu veranderd (was toen 2003/2004). En hopelijk heb je het gewoon niet.
pi_55967956
Och Mammietje wat vervelend zeg, zo'n droom

Pruk ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor..

Vamp, ik hoop dat je in elk geval snel van je hoofdpijn enzo af bent, erg vervelend....mischien even een stoombad ofzo?

Wij gaan zometeen voor de geslachtsbepaling echo...ik hoop zo dat de kleine er goed voor licht en we het kunnen zien
pi_55967986
Nou... volgens mij reageerde beebje gewoon op mn hoestaanvallen ofzo... T enige war ik nu nog last van heb is dat ik perse (hoe beroerd ik me verder ook voel) mn keuken enzo schoon wil hebben....
pi_55968677
Ik ben weer bijgelezen!
Mammietje: heel vervelend zo'n droom! Sterkte met over je gevoel heenkomen nu!
Leuke echo's mensen!
Ik kan niet wachten op de termijnecho (die ze hier met 10 of 11 weken doen, dus lekker vroeg).
Dan voelt het denk ik wat meer alsof niet mijn lichaam gewoon raar doet, maar er echt een baby zit.
Verder last van misselijkheid (vooral 's avonds hang ik regelmatig boven het toillet) en heel erg zere borsten. Maar dat is helemaal niet erg hoor! Het is wel fijn dat ik merk dat ik zwanger ben!
pi_55969260
vamperotica; het heerst lekker, want ik voel me ook behoorlijk door de mangel gehaald op het moment; koppijn, nekpijn, last van m'n keel en gevoel van opgezette klieren. Niet lekker dus.

Vervelend dat dat nu juist opspeeld nu je ook nog andere dingen aan je lichaam hebt!

Mammietje; ik heb enkele weken geleden gedroomd dat ik de kleine verloor met 13 weken, was echt een verschrikkelijke droom, en heel erg levensecht. Probeerde me er niet te door te laten leiden, maar het voelde wel eng. Gelukkig droomde ik erbij wanneer, en inmiddels ben ik 16 weken dus ben ik er niet meer bang voor.
Misschien wel omdat ik zo naar die 12/13 weken had toegeleefd.
Misschien voor jou wel een verwerking van de vorige keer.
Amber Mae
pi_55970503
Hier van tijd tot tijd lichte pijntjes in mijn onderrug. Weet even niet wat ik ervan moet denken . Verder alles rustig, misschien toch even hier goed gaan opruimen . Ik heb geen idee hoe (voor)weeën aanvoelen, laat staan (voor)rugweeën aanvoelen. Ik ken het niet. Nooit gehad.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:48:56 #165
14746 k_i_m
pi_55970781
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 09:22 schreef poemojn het volgende:
Grijs en Bright, mooie echo's!

Pruk, jammer dat je zo in onzekerheid zit. Wat iemand al zei; piekeren helpt de baby niet. Fijn dat je maandag een gesprek krijgt waar je met je vragen terecht kunt. En ik geloof dat je jezelf al behoorlijk verdiept hebt in de evt gevolgen vanje operatie voor je kind, dus je laat je vast niet met een kluitje in het riet sturen

K_i_m, vervelende ziekte is dat. Komt in mijn schoonfam ook veel voor, maar mijn man heeft het gelukkig niet. Wat ik me nog kan herinneren van mijn 1e zwangerschap, toen dat verder nog uitgezocht moest worden, is dat bijv een verlossing met een vacuumpomp vaak liever niet gedaan wordt als de baby Von Willebrandt zou kunnen hebben (ivm bloeduitstortingen die de pomp kan veroorzaken). Maar misschien zijn de meningen daarover nu veranderd (was toen 2003/2004). En hopelijk heb je het gewoon niet.
Mocht ik er al last van hebben dan is het vermoedelijk niet in ernstige mate. Maar het was wel een toestand gisteren. De huisarts wist niet precies wat ie aan moest kruisen om te laten testen, dus die heeft 10 minuten met het ziekenhuis gebeld. Daar aangekomen wisten ze niet precies wat ze af moesten nemen voor de dingen die de huisarts nog extra op het formulier had gezet, dus die hebben met z'n 3en ook nog 10 minuten zitten bellen .

Uiteindelijk waren het 5 buisjes (waarvan 2 extra grote . ) en nu een mooie grote blauwe plek op mijn arm . Ben benieuwd wat eruit komt!
In my life
Why do I smile
pi_55973004
Vamp, vervelend dat je je zo beroerd voelt!

Hier nog niets.. Beetje een soort van menstruatiekrampjes onderin, maar niet heel erg en ook niet de hele tijd. T zal vast nog wel even duren hier.

*Verder heb ik nog niet alles gelezen...
pi_55973245
Kim: en je hebt niemand in elkaar geslagen verder?
It's all up to you
  zaterdag 12 januari 2008 @ 14:41:38 #168
14746 k_i_m
pi_55973308
Nee, ik kwam kennelijk vlak voor sluitingstijd binnen en aangezien het allemaal zo lastig was heb ik me maar heel rustig gehouden omdat ik niet maandag pas terug wilde komen .
In my life
Why do I smile
pi_55973433
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:35 schreef Randa_v het volgende:
Hier van tijd tot tijd lichte pijntjes in mijn onderrug. Weet even niet wat ik ervan moet denken . Verder alles rustig, misschien toch even hier goed gaan opruimen . Ik heb geen idee hoe (voor)weeën aanvoelen, laat staan (voor)rugweeën aanvoelen. Ik ken het niet. Nooit gehad.
Wat hoop je? Dat het voorweeën zijn of nog maar niet?
pi_55975185
Ik hoop nog niks, we hebben het hier echt nog niet klaar. De wieg staat nog bij mijn stiefschoonmoeder, en er moet nog flink gepoetst. Maar ineens is het gevoel wel van oh, misschien moeten we toch maar eens opschieten, want volgende week mag ze komen. Het wordt nu stiekem een beetje spannend en die gevoelens mistte ik eigenlijk nog. Bij Merlijn vonden we het rond deze tijd ook heel spannend, dus wel blij dat gevoel nu ook weer komt.
pi_55977642
Jaaaaa we krijgen een meisje
Niet wat ik dacht dus, maar ik ben helemaal blij

Ben dan ook direct gaan shoppen vanmiddag
pi_55978076
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Jaaaaa we krijgen een meisje
Niet wat ik dacht dus, maar ik ben helemaal blij

Ben dan ook direct gaan shoppen vanmiddag
wat leuk, een kleine meid!!

en wat heb je allemaal al gekocht?
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_55978350
Voornamelijk roze....terwijl ik altijd riep dat ik dat niks vond maar t is allemaal zo schattig
En verder een heel schattig spijkerrokje en nog wat andere dingetjes, spijkerrokje, spijkerbroekje en een heel lief mini bloesje....ik kan er echt uren naar kijken
pi_55978388
Bla wat leuk! gefeliciteerd!
Wij willen ook heel graag weten wat het wordt, kan niet wachten.
pi_55978421
kan het me helemaal voorstellen Bla!! Wat leuk voor jullie!!

En een spijkerrokje...
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_55978479
dankje Kaar
en een spijkerrokje...ja ik ben ook helemaal verkocht
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:09:51 #177
54772 Silmarwen
pi_55978648
Bla schattig he al die kleine roze dingetjes.

Ik ben vandaag met mijn schoonouders naar de Prenatal geweest en heb een kraamuitzet gekregen en een heel lief wippertje en een voedingskussen. Zal morgen met beter licht een fotootje maken, alles is wit of limoengroen, maar dan niet dat hele felle. Toen we alles uitpakte voelde het zo vreemd, zo dichtbij ineens. Straks gebruikt ons kindje dat gewoon.
pi_55979236
Zo leuk al die eerste spulletjes uitzoeken. Zelfs nu bij nr 2 heb ik nog wat nieuwe friemeldingetjes gehald. En voor het schoonloeder shockeffect heb ik zelfs een heel zwart pakje weten uit te halen.
pi_55979435
Schoonloeder shokeffect
pi_55979586
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:35 schreef wenneke1 het volgende:
Zo leuk al die eerste spulletjes uitzoeken. Zelfs nu bij nr 2 heb ik nog wat nieuwe friemeldingetjes gehald. En voor het schoonloeder shockeffect heb ik zelfs een heel zwart pakje weten uit te halen.
zullen we elkaar de hand geven

bla wat leuk een meisje

sil wat leuk dat je zoveel gekregen hebt

grijs en bright wat een mooie echo's
mama van 3 kids!
pi_55979595
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:35 schreef wenneke1 het volgende:
En voor het schoonloeder shockeffect heb ik zelfs een heel zwart pakje weten uit te halen.
ooeh leuk idee

Ik riep ook altijd dat ik roze niks vond...en moet je nu in de kast in de babykamer kijken
Maar goed, heb nog steeds het voornemen om de beeb stoer-roze te kleden en niet al te meisje-meisje-roze (m.a.w. niet te truttig, hoop niet dat ik hiermee mensen voor het hoofd stoot want dat is niet de bedoeling...het is alleen niet echt iets wat bij mij past ) En zodra de eerste meisje-meisje-roze foto's van de beeb hier verschijnen mogen jullie allemaal hard lachen hoor In de kleine maatjes heb ik tot nu toe toch alleen zacht, lekker zittend spul. Lijkt mij gewoon het comfortabelste voor de beeb. En over de beeb gesproken...*plaatst kookwekker tegen buik* het is wel tijd hoor!!!
It's all up to you
pi_55979650
Jaa, ik ben de trotse bezitter van een echt schoonloeder ( en tegelijk daarnaast ook nog de meest lieve schoonmoer die je je maar kunt wensen.)
pi_55979678
Ja popples, leuk om ze te hebben he...
pi_55979728
nou ja leuk om ze hebben, nee hoor, ze hoort eenmaal bij manlief.
mama van 3 kids!
pi_55979815
Och zo lang ze maar niet weer bij mijn kraambed stat met de opmerking dat ze maar hulpoma is, vind ik alles best.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:06:15 #186
54772 Silmarwen
pi_55980079
Ik snap het niet, heb je nu een leuke of niet leuke schoonmoeder. Van wat ik hier lees over schoonmoeders moet ik de meest gelukkige vrouw op aarde zijn. Ik heb echt een geweldige schoonmoeder, en schoonvader overigens. Oh en een schoonzusje. En het leuke is dat mijn ouders en broertje ook prima kunnen opschieten met mijn schoonouders en schoonzusje. We vieren zelfs samen kerst enzo.

Ik heb echt geen klagen
pi_55980344
Lang verhaal, maar ik heb er twee. De ouders van Hubs zijn gescheiden en zijn paps heeft een neiuwe vrouw en dat is schoonloeder. Zijn moeder is een engel.
pi_55980391
Ik heb ook geen klagen, mijn schoonmoeder is helemaal oke en lief enzo

En Tearsong, hier ook niet te tuttig hoor, daarom roze gecombineerd met spijkerstof
Maar heb ook zachtte en lekker zittende kleertjes in de kleinere maten en de spijkerrokjes enzo in de wat grotere maten
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:24:57 #189
54772 Silmarwen
pi_55980595
Ahhhh. Je hebt er dus twee. Nu snap ik het.
pi_55981051
Ja spijkerstof is leuk...spijkerrokjes of tuniekjes en dat soort dingen
It's all up to you
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:41:35 #191
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55981108
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:11 schreef Lois het volgende:
Sjak wat een dappere beslissing minder werken. Heb je al het idee dat het de pijn verminderd? Of is dat te snel om al iets van te zeggen?
Het is deze week niet verergert lijkt wel. Ik heb wel veel pijn helaas, maar die enorme pijn in mijn lies van twee weken terug is er niet meer. Ik kan weer lopen
Ik begin steeds beter te wennen aan het nemen van rust en het geven van commando's aan Schanulleke.
Lekker douchen!
pi_55981431
sil knijp maar in je handen. ik zou willen dat het hier ook zo was.
ik probeer het zo goed mogelijk te laten verlopen maar ze vraagt er zelf om als ik de waarheid zeg en flip.

wenneke wat een opmerking

tearsong je hebt roze en roze idd. ik hou ook niet van dat tuttige.

sjak wat fijn dat je weer kan lopen.
mama van 3 kids!
pi_55982936
Vanmiddag hebben we het de moeder van mijn man verteld, die was helemaal enthousiast en moest huilen omdat ze oma wordt
De reacties van de mensen die we het verteld hebben (allemaal mensen die heel dicht bij ons staan) zijn zo leuk!

Oja en edit: Vanavond maar 1 keer overgegeven, er zit vooruitgang in!
pi_55982941
Bedankt voor alle lieve reacties. Moet er wel even bij zetten dat het even een slecht moment was waarop ik het schreef, de nachtmerrie zat nog vers in mijn hoofd. Tot nu toe heb ik -op wat oude angst na- een goed gevoel over de zwangerschap, in tegenstelling tot de vorige keer. Toen heb ik vanaf een week of 10 non-stop het gevoel gehad dat er iets mis was met de zwangerschap zelf, terwijl ik zelf niet kon bedenken wat dat zou kunnen zijn. Uiteindelijk -omdat het gevoel zo sterk was- met 28 weken een echo laten maken en alles leek goed, behalve een laag liggende placenta, MAAR... niet TE laag. Toch was dat precies wat er mis was, met 30 weken eerste bloeding (licht, hooguit een eetlepel vol), met 34 weken een fikse bloeding (liter ofzo met vuistdikke stolsels) en na een week ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Met 36 weken opnieuw zo'n fikse bloeding en het bleef daarna ook bloeden, iedere dag opnieuw, dus ik kwam niet meer thuis tot de baby er was. En was ik wekenlang bang geweest dat de placenta los zou laten; uiteindelijk bleef het kreng zitten en werd het een spoedOK en bloedtransfusies. Dat gaf zo'n angst, voor het leven van je kindje maar ook dat van jezelf dat het grote inpact op mijn leven gehad heeft de afgelopen anderhalf jaar. Weinig vertrouwen in mijn lichaam, angst om dood te gaan, weggerukt worden van je man en kind thuis, en niet in de laatste plaats behoorlijk teleurgesteld en gekwetst door familie en vrienden.
Maar goed... Tinka is Goddank een prachtige en gezonde meid en mijn lichaam is ook eindelijk hersteld. Maar ja... nu opnieuw zwanger. En dan komen die dingen toch ongevraagd weer omhoog (en zadel ik jullie met dit soort verhalen op! ). Ondanks dat de placenta weer laag ligt, heb ik een beter gevoel over de zwangerschap dan de vorige keer en ik WIL ook geloven dat alles goed gaat. Anders zou ik het ook niet trekken. Ik denk dat het pas spannend wordt voor mij na de 30e week omdat het toen ook begon. Dus ik kom over een week of 10 nog wel eens mauwen hier! Tot nu toe zeur ik alleen over ongemakjes en het niet voelen van de baby... Wel de lasten maar nog niet de lusten, zeg maar!
Overigens krijg ik steeds vaker pijn in mijn bekkens/heupen. Eerst alleen na het opstaan, een snerpende pijn en gevoel alsof je er 'door' zakt, zeg maar. Maar vanmiddag had ik ook zo tussendoor zo'n zeurende pijn dat ik met de kinderen mee op bed ben gegaan. Gelukkig was het daarna wel weer over. Herkennen de dames met bekkenklachten dit? Hoe kan ik voorkomen dat dit erger wordt?
pi_55983024
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:43 schreef Wurpje het volgende:
Vanmiddag hebben we het de moeder van mijn man verteld, die was helemaal enthousiast en moest huilen omdat ze oma wordt
De reacties van de mensen die we het verteld hebben (allemaal mensen die heel dicht bij ons staan) zijn zo leuk!
Ja, dan kom je nog eens binnen met een nieuwtje he, Wurpje?! Hoe heb je het verteld?
pi_55983027
Nou mammietje, ik kan me best voorstellen dat je je wat ongerust maakt, gezien je ervaringen!
Probeer vooral hoopvol te blijven dat het deze keer wel allemaal goed gaat!
pi_55983161
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dan kom je nog eens binnen met een nieuwtje he, Wurpje?! Hoe heb je het verteld?
Mijn ouders waren hier gisteren, ze kwamen hier eten (stomtoevallig)
Ik trok een fles alcoholvrije bubbeltjesrose open en mijn vader vroeg hoeveel procent het was, want hij moest nog terug rijden.
Toen gaf ik aan dat het 0% was, omdat dat gewoon beter is voor de baby.
Mijn ouders waren heel erg blij voor ons, maar niet heel verrast of iets dergelijks. Ze hadden het wel een beetje aan zien komen.

Aan de moeder van mijn man hebben we het dus vanmiddag verteld, we hadden het over agenda's en of wij nog naar een bepaald festival gingen.
Dus mijn man gaf aan dat we dit jaar niet gingen. Uiteraard vroeg mijn schoonmoeder toen waarom niet, waarop ik zei: "omdat ik dan met zo'n *gebaar* buik zit en dan niet in een tent ga liggen op een festifal met 40.000 mensen.
Het kwartje viel toen vrij snel.
pi_55983371
Hihihi, leuk dus het moment aangepakt dat het gesprek een draai die kant op kon krijgen! Zo hebben wij Ukkie ook aangekondigd bij schoonouders en tegelijkertijd zwager en vriendin. Ik kreeg voor mijn verjaardag de 'jonge ouders' kado en ze zei erbij dat haar dat toch leuker leek dan een zwangerschapsblad, waarop mijn man zei dat dat ook best gekund had! Kwartje bleef alleen bij mijn schoonpa en zwager uit omdat die zelf in gesprek waren!
pi_55983527
Zo... Hele dag druk geweest... Vriendlief is jarig en bebje heeft zich op zich ook rustig gehouden... Wel wat meer harde buiken en venijnige steken als ie zich "uit wil strekken" dan voel ik boven in mn buik zn billen tegen "de wand" duwen en onderaan een koppie wat ff flink wringt...
Verder beetje koortsig geloof ik en vooral veel aan het hoesten en niezen... ow ja mn klieren zijn ook opgezet en mn hoofd ontploft zowat!.... Als het waar is wat men zegt over dat ziekjes zijn en niet bevallen hek het gevoel dat t nog wel 's een tijdje zou kunnen gaan duren!
pi_55991942
Na een nacht zonder gerommel, maar met een heleboel zeer pijnlijke hoestbuien en 1 plek ergens aan de bovenkant van mn buik (spierpijn???) begint het nu weer heel zachtjes te rommelen.... Beetje bloederige afscheiding net... Maar of dat niet ook van het hoesten kan komen??? Pijntjes zijn (nog?) heel zwakjes en it niks van regelmaat in, maar zit wel onderin mn buik... Niet te vergelijken met harde buiken.... Ondertussen zit ik met het gevoel of ik in een sauna zit, met een dot watten in mn hoofd... loopt het snot er als water uit en is mn keel uitgetest door een stel bacterien met pas geslepen schaatsen.... Aan de ene kant wil ik nu helemaal niet dat het doorzet (als het uberhaupt een ebgin is.... Aan de andere kant voel ik me heel onrustig, kan mn draai niet vinden en heb het idee dat ik zometeen van spanning (adrenaline?) door het huis kan gaan stuiteren.... Wil ook niet in mn bed gaan liggen, maar het liefst mn huis van boven naar beneden nog eens goed onderhanden nemen....
  zondag 13 januari 2008 @ 09:21:02 #201
37150 livelink
pi_55992005
Klinkt wel spannend, Vamperotica. En laat dat huis alsjeblieft zitten. Zo'n extreme nesteldrang als de LLM's nu vertonen heb ik hier nog niet eerder gezien, volgens mij. Of zijn jullie normaal al zo netjes?
pi_55992071
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:21 schreef livelink het volgende:
Klinkt wel spannend, Vamperotica. En laat dat huis alsjeblieft zitten. Zo'n extreme nesteldrang als de LLM's nu vertonen heb ik hier nog niet eerder gezien, volgens mij. Of zijn jullie normaal al zo netjes?
Nee juist niet... daar moet nu van geprofiteerd worden
pi_55992301
Nou livelink, totaal geen last van normaal.Ik bem meer van het type je mag zien dat er geleefd wordt, maar nu even niet.

Vamperotica spannend. En heel veel beterschap in elk geval.
pi_55993354
Spannend Vamperotica.

Hier zat ik net te bedenken wat ik nog moet zoeken/klaar leggen. He ja, ons trouwboekje, maar waar hebben we dat nu al weer gelaten. Als ik opruim weet ik vaak niet meer waar het daarna ligt. Het zal wel een logische plaats zijn, alleen kom er maar eens op. Straks mijn man maar eens vragen om mee te helpen met zoeken. Het is toch erg he.
pi_55993486
Klinkt alsof er iets te gebeuren staat Vamp!
Janena gefeliciteerd en welkom hier!

Ik voel me na 24 uur bijna continue slapen weer een beetje mens gelukkig. Heb Saartje alweer veel meer voelen bewegen, al zijn de bewegingen toch anders dan anders. Zal waarschijnlijk een combinatie zijn van een groeispurt en daardoor minder bewegingsruimte.
Ik hou zoveel vocht vast in m`n onderbenen en voeten dat ze bijna 1,5 keer zo dik zijn als normaal..en ze worden steeds dikker
Verder ook vocht in m`n polsen waardoor ik tintelende vingers heb. Het zogeheten carpaal tunnel syndrom. Heb ik na jongste nog bijna een jaar last van gehad.
Volgens de huisarts zijn er ook injecties die daar tegen werken maar die mag hij lekker houden
Saartje
pi_55993916
Vamp, klinkt alsof je niet zo heel lang meer hoeft!

De vraag of ik altijd zo netjes ben... Ja, ik hang tegen smetvrees aan. Ik hou helemaal niet van rommel en ik kan niet tegen nare luchtjes. Ik heb 3 katten en een hond, dus ik ben eigenlijk altijd wel aan het schoonmaken. Soms kan ik daar vreselijk over klagen, maar eigenlijk vind ik het heerlijk om schoon te maken. Nu ik dus een beetje nestdrag heb gaat het wel in extremen. Het hele huis is nu gereinigd met dettol. Dus alle deurkrukken, handgrepen, de badkamer, het toilet, de slaapkamer, enz. Het is nu echt heel schoon, als ik nu een emmertje pak en ik haal overal een doekje over wordt het water amper vies. Alleen de vloer niet, maar dat is logisch. Morgen ga ik denk ik de ramen lappen. Dat is ook hard nodig.

Maneki, waarom haal je niet even een injectie als die er zijn? Dan heb je er toch minder last van?
pi_55993923
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:30 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Nee juist niet... daar moet nu van geprofiteerd worden
"mijn" vlucht tasje staat nog steeds klaar, ik hoor het wel van je!
pi_55994007
Omdat ik niet hou van medicijnen, pillen, poeders en injecties, en al helemaal niet als ik zwanger ben. Het zit me ook niet in de weg omdat ik weet dat het vanvoorbijgaande aard is. Met mijn brakke lijf kan ik elke week wel ergens een injectie laten zetten en heb daar gewoon geen trek in.Als ik daar eenmaal aan toe ga geven is naar mijn idee het eind zoek.
Saartje
  zondag 13 januari 2008 @ 12:10:06 #209
54772 Silmarwen
pi_55994008
Ticootje, mag ik je een dagje lenen?
Ik ben van mijzelf gewoon een rommelig persoon. Heb een hekel aan opruimen, maar word ook kriegelig van teveel rotzooi. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om elke dag alles op te ruimen. Jij zal bij ons wel gek worden.

en schoonpappa zijn de boel aan het klaarmaken voor de babykamer. We hadden een rommelkamer nog van de verhuizing en alles wordt nu netjes naar zolder verhuisd. De logeerkamer wordt verhuisd naar de rommelkamer en de logeerkamer wordt de babykamer. Heel gedoe.
pi_55994138
Klinkt spannend vamp!

Maar ik heb het ook met je te doen, wegens je keel etc, heb zelf gister de hele dag op bed/bank gelegen.

Ik zou gewoon lekker rustig aan doen als ik jou was!
Amber Mae
  zondag 13 januari 2008 @ 12:34:21 #211
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55994475
Zijn hier nou nog geen nieuwe babietjes? Dikke kus voor de llm én voor de dames die de eerste weken nog door moeten. Nou vooruit ook voor de dames die er tussenin hangen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55995217
Vamp: spannend!

En de nesteldrang valt hier wel mee hoor. Eigenlijk draai ik m'n gewone schoonmaakschema Elke dag stofzuigen en dweilen, het toilet en een doekje over de keuken. En dan elke dag iets anders als 'extra' zoals de douche, slaapkamers, ramen...dat lijkt me wel voldoende en zo verdeel ik het een beetje.
It's all up to you
pi_55998969
We zijn nu flink aan het opruimen hier, net onze slaapkamer wat opgeruimd zodat er nu plaats is voor het wiegje van de baby. We hebben er voor gekozen om er dit keer geen bekleding in en geen hemeltje te doen maar het gewoon kaal te laten. Voelt wel lekker, straks eventjes soppen en dan alvast mooi opmaken. Merlijn lijkt het helemaal te begrijpen dat het voor de baby is, zelf wil hij er niet meer in . Hij moest ook lachen toen ik zei dat hij er ook in heeft gelegen als baby. Merlijn is fijn mee aan het helpen om alles voor de baby klaar te maken, wordt echt al grote broer.
pi_56004210
Vandaag heerst de misselijkheid over mijn leven!
Vanmiddag al diverse keren boven de wc gehangen en vanavond na het eten alweer. Behoorlijk verrot voel ik me dan. Het is dat ik weet dat zwangerschappen van misselijke vrouwen over het algemeen minder gecompliceerd verlopen, maar anders werd ik er nu al moedeloos van.
Gelukkig duurt het normaal vaak niet langer dan tot de derde maand. Nog 6 weken
pi_56004814
He bah jammer dat je misselijk bent Wurpje. Ik weet nog dat ik in het begin van deze zwangerschap niet eens mijn tanden kon poetsen en dat duurde even voor ik het wel weer kon. Gelukkig bleef het bij mij maar bij de ochtend met de misselijkheid. Maar het ene kwaaltje kwam na het andere, want daarna kwam de vermoeidheid. Ach ja, het hoort er allemaal bij.
pi_56004893
Na een rustig dagje met zo af en toe iets wat op een hele lichte wee leek ben ik net weer wat bloed verloren...
  zondag 13 januari 2008 @ 19:29:39 #217
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56005577
Vamp, succes hoor. Weet je ook of het kwaad kan, het bloedverlies?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56005681
Toch wel aan het rommelen dus Vamp!

Wurpje: lastig die misselijkheid. Gelukkig is het maar tijdelijk en is het de ene dag niet zo erg als de andere...

Randa: Merlijn al mee aan het helpen Leuk, dat wiegje!
It's all up to you
pi_56006613
Succes Vamp, hopelijk zet het snel door!

Lishe volgens mij kan weinig bloedverlies (en met name slijmerig bloedverlies) geen kwaad. Er is mij gezegt dat het niet moet gaan lijken op een ongesteldheid.
pi_56006786
Succes Vamp en als je wil, stuur een paar weeen gedachten mijn kant op
pi_56006787
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:34 schreef TearSong het volgende:
Randa: Merlijn al mee aan het helpen Leuk, dat wiegje!
Op de foto ligt Merlijn er nog in en stond hij de eerste dagen naast het kraambed beneden. Nu hebben we dus de bekleding eruit gelaten. De wieg is gemaakt door de oom van mijn stiefschoonmoeder. Inmiddels hebben haar eigen 2 kleinkinderen erin gelegen, Merlijn, zijn neefje Max en nu komt onze nummer twee erin. Wel leuk dat zo een wiegje een eigen geschiedenis met zich meedraagt. Merlijn had vandaag vooral meegeholpen met stofzuigen, uiteindelijk stond zijn stofzuiger in de wieg. Hij vindt het gewoon erg leuk om mee te helpen, als er op zijn kamertje een wasmand staat met schone kleding voor in zijn commode ruimt hij die zelf op, morgen mag mij helpen met de kleding van het babytje, zal hij weer erg leuk vinden.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:30:54 #222
14746 k_i_m
pi_56006985
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:21 schreef Wurpje het volgende:
Vandaag heerst de misselijkheid over mijn leven!
Vanmiddag al diverse keren boven de wc gehangen en vanavond na het eten alweer. Behoorlijk verrot voel ik me dan. Het is dat ik weet dat zwangerschappen van misselijke vrouwen over het algemeen minder gecompliceerd verlopen, maar anders werd ik er nu al moedeloos van.
Gelukkig duurt het normaal vaak niet langer dan tot de derde maand. Nog 6 weken
Mocht het nou met 12 weken niet minder worden kan je bij de dokter pilletjes vragen. Dat is echt een uitkomst, je voelt je dan een heel ander mens! (ben zelf tot week 20 constant misselijk geweest en ging nergens heen zonder mijn pillen . )
In my life
Why do I smile
pi_56007257
Ik kreeg toen zetpillen van de dokter tegen het spugen maar ging daar juist weer van aan de diarree. Zijn er dan ook nog andere medicijnen tegen spugen??
pi_56007614
Er schijnen ook drukbandjes te koop te zijn tegen het misselijk zijn.
Verder heb ik me er nooit echt in verdiept want bij mij is het gelukkig na 12 w wel zo'n beetje gestopt, en ik heb zowieso niet hoeven spugen (ik spuug zowieso niet snel).

Wurmpje; het kan idd behoorlijk ontmoedigen; ik had het niet iedere dag, maar soms was het gewoon een halve dag aanwezig, en zeker op m'n werk had ik het dan even moeilijk.

Vandaag weer een ritje gehad, maar de wagenziekte viel nu erg mee! En ik zat bij m'n vader in de auto, en die is geen rustige rijder M'n vader kwam nog met een babybadje+standaard aanzetten, en ik mag ook nog een nieuw zwangerschapsoutfit van hem uitzoeken En de halve familie die vandaag over m'n buik heeft geaaid M'n nicht blijkt 9 weken zwanger te zijn dus die ligt 7 weken op me achter, erg leuk zo 2 kleintjes er weer zometeen bij
Amber Mae
  zondag 13 januari 2008 @ 21:05:57 #225
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56007716
Ik heb ze even geprobeerd die Emesafene tabletten, maar ik werd er zo vreselijk duf van. Dat vond ik ook erg onprettig dus ik heb besloten dat ik dan maar liever misselijk was

Mammietje, jij vroeg toch wat je kon doen tegen bekkenpijn? Wat bij mij helpt is spreiden. Dat doe je door eerst je knieen wat op te trekken en dan je knieen naat buiten te doen. Dit moet ik 2 keer per dag zeker een half uur doen. Ik probeer dan mijn knieen zover mogelijk naar beneden te laten zakken, het mag niet met geweld. Lukt het slecht of doet het veel pijn dan moet je ze weer langzaam rechtleggen. Je kunt dan tussendoor oefeningen doen zoals je knie naar je gezicht (langzaam, geen druk op je bekken uitoefenen) of je voeten naar je toe trekken (benen gestrekt houden) en ze dan naar links en naar rechts draaien (je voeten alleen). Daarna moet je weer verder gaan met dat spreiden, als het goed is kun je door die oefeningen ze weer wat beter spreiden. Verder helpt rusten, net zoals je gistermiddag deed

Vamp, spannend alweer. Ben je niet bang dat het weer zo'n snelle bevalling wordt?
Lekker douchen!
pi_56008601
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:29 schreef Lishe het volgende:
Vamp, succes hoor. Weet je ook of het kwaad kan, het bloedverlies?
Volgens mij zou dat slijmerige bloedverlies, net wat Faja zegt, niet zoveel kwaad kunnen... zou met de slijmprop te maken kunnen hebben... K ga zo toch maar even bellen er zit namelijk ook helder bloed bij... Maar niet zo veel... eigenlijk alleen na naar het toilet gaan een beetje
  zondag 13 januari 2008 @ 21:48:49 #227
14746 k_i_m
pi_56008800
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:05 schreef sjak het volgende:
Ik heb ze even geprobeerd die Emesafene tabletten, maar ik werd er zo vreselijk duf van. Dat vond ik ook erg onprettig dus ik heb besloten dat ik dan maar liever misselijk was
Dat had ik ook wel, maar ik was zo blij dat ik eindelijk weer mijn nest uitkon en weer kon werken dat ik dat maar voor lief nam. Trouwens, na een week of 2 was dat over. Of ik was eraan gewend, dat kan ook nog .
In my life
Why do I smile
  zondag 13 januari 2008 @ 21:55:02 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56008965
Ja, mijn zusje gebruikt ze nu ook en die lijkt er ook beter mee om te kunnan gaan dan ik. Het was een keuze uit twee kwaden. Ik heb me toen een aantal dagen ziekgemeld om boven de wc te hangen. Daarna (en nog steeds trouwens) was ik nog wel misselijk maar ik hoefde niet meer zovaak te spugen. Dat nam langzaam af (van aantal keer per dag tot aantal keer in de week) nu ben ik alleen nog maar misselijk bij inspanning.

Vamp, bij de geboorte van jouw laatste had je wel weeen toen het er uit viel? Ik kan me alleen de vangst van je partner herinneren, de rest eigenlijk niet meer zo. Ik weet nog iets dat je boodschappen ging toen toen je vliezen al gebroken waren, verder ben ik t een beetje vergeten
Lekker douchen!
pi_56009118
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:05 schreef sjak het volgende:

Mammietje, jij vroeg toch wat je kon doen tegen bekkenpijn? Wat bij mij helpt is spreiden. Dat doe je door eerst je knieen wat op te trekken en dan je knieen naat buiten te doen. Dit moet ik 2 keer per dag zeker een half uur doen. Ik probeer dan mijn knieen zover mogelijk naar beneden te laten zakken, het mag niet met geweld. Lukt het slecht of doet het veel pijn dan moet je ze weer langzaam rechtleggen. Je kunt dan tussendoor oefeningen doen zoals je knie naar je gezicht (langzaam, geen druk op je bekken uitoefenen) of je voeten naar je toe trekken (benen gestrekt houden) en ze dan naar links en naar rechts draaien (je voeten alleen). Daarna moet je weer verder gaan met dat spreiden, als het goed is kun je door die oefeningen ze weer wat beter spreiden. Verder helpt rusten, net zoals je gistermiddag deed

Vamp, spannend alweer. Ben je niet bang dat het weer zo'n snelle bevalling wordt?
Neuj... Dit is ook eigenlijk de eerste waarbij het zo lang rommelt.... Bij de eerste begon het met gebroken vliezen, dus dat was meteen vrij duidelijk... zeker toen niet zo heel lang daarna de weeën begonnen...
Bij de tweede eigenlijk net zo.
Bij de derde rommelde het 's morgens wat en dat zette al vrij snel door en bij de vierde begon het weer met gebroken vliezen....
Ik snap dus niets van al dat gerommel nu!! Zal misschien toch wel met die hoestbuien te maken hebben dan...
  zondag 13 januari 2008 @ 22:10:36 #230
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56009394
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:00 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Neuj... Dit is ook eigenlijk de eerste waarbij het zo lang rommelt.... Bij de eerste begon het met gebroken vliezen, dus dat was meteen vrij duidelijk... zeker toen niet zo heel lang daarna de weeën begonnen...
Bij de derde rommelde het 's morgens wat en dat zette al vrij snel door en bij de vierde begon het weer met gebroken vliezen....
Ik snap dus niets van al dat gerommel nu!! Zal misschien toch wel met die hoestbuien te maken hebben dan...
Ja, dat zal het zijn. Het is gewoon een verkoudheid, eigenlijk ben je niet zwanger
Wanneer mag je weer naar de verloskundige?

Pruk, heb je je vragen op een rijtje? Veel sterkte morgen!
Lekker douchen!
pi_56009701
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:10 schreef sjak het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn. Het is gewoon een verkoudheid, eigenlijk ben je niet zwanger
Wanneer mag je weer naar de verloskundige?

Pruk, heb je je vragen op een rijtje? Veel sterkte morgen!
Ja... Keb mezelf al die maanden voor de gek gehouden! Moet maar eens afgelopen zijn nu met dat gesnoep!!

Morgenochtend mag ik me weer melden
(keb dus maar niet meer gebeld... Bloed was wat dat betreft best weinig en om daar nu nog over te bellen... als het erger wordt kan dat altijd nog)
  zondag 13 januari 2008 @ 22:28:48 #232
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56010010
Nee, dat zou ik aan het einde van een zwangerschap ook niet echt doen. Zolang je de baby goed voelt en je houdt het nog uit met die voorweeen zou ik niet bellen. Ik geloof wel in intuitie in dit soort gevallen, en jij met jouw ervaring moet daar voldoende van hebben. Succes morgen!
Lekker douchen!
pi_56010170
Dank u!
pi_56010565
Sjak, bedankt voor je advies. Klinkt als oefeningen die ik wel doen mag van mijn bekkenfysio (waar ik overigens voor iets anders loop en tot week 30 niet terug hoef te komen). Ik ga ze uitproberen.

Silmarwen, wij hadden dezelfde veranderactie en hebben er maar liefst 2 jaar over gedaan om het te realiseren! Weet dus wat voor 'project' het is (en waar laat je in Godsnaam de rommel?! ). Zal je vast wel lukken om het sneller dan ons te doen!

Tico... je hebt 2 kansen met je 'smetvrees'... OF je leert het straks snel af als de kleine er is, OF de kleine gaat een zwaar leven tegemoet (en jij ook!)

Vamp... volgens mij gaat er iets doorzetten bij jou... ik hoop de bevalling en niet de verkoudheid / griep! Vermeld morgen wel even dat je bloedverlies hebt gehad bij de vlos...

Maneki, voetjes zoveel mogelijk hooghouden, lekker verkoelende benen/voetenlotion en.... lekker je onderbenen en voeten laten 'friemelen' / aaien door je man savonds... heerlijk!

Ik heb Ukkie vanavond duidelijk gevoeld...
  zondag 13 januari 2008 @ 22:54:21 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56010826
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:00 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Alvast heel veel succes. Lang zal het echt niet meer duren
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56011910
Nou Vamp! Ik ben benieuwd wanneer die kleine van jou zich aandient!

Ik wacht rustig de 12 weken af met mijn misselijkheid. Het is lastig, maar dat het erbij hoort is natuurlijk wel geruststellend.
Ik heb wat buikpijn, onderin, links en rechts een beetje afwisselend. Niet heel ernstig, maar wel vervelend, wat stekend.
Ik weet dat de kans op een miskraam na 6 weken nog maar 3% is (en na 8 weken nog maar 0,5%), maar toch ben ik bezorgd.
Ik heb het idee dat het gewoon mijn ingewanden zijn, maar daarvoor zit het toch wel wat laag. Vervelend

Misschien moet ik maar gewoon gaan slapen, morgen zie ik alles vast weer zonniger in!
pi_56012412
Niet om je te ontmoedigen, maar volgens mij liggen de cijfers wel wat hoger, Wurpje.
Maar ter geruststelling, misselijkheid lijkt me ook wel een goed teken toch? Bij mij was het rond 12 weken wel over trouwens. Ow, en die stekende buikpijn die je aan de zijkanten onderin voelt, dat is waarschijnlijk bandenpijn. Klinkt mij in ieder geval heeeel bekend in de oren!
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, is ook heel spannend allemaal. Het is tenslotte niet niks wat er allemaal gebeurt met je lichaam en wat er van af hangt. Maar tot nu toe klink je mij heel gezond zwanger in de oren hoor!
pi_56013233
Wurpje... Kunnen het geen innestelingspijnen zijn?
pi_56013282
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:54 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Alvast heel veel succes. Lang zal het echt niet meer duren
Ghehehe... als ie gaat wachten tot ik me beter voel duurt het nog wel een week of 6.... minstens!
  maandag 14 januari 2008 @ 06:01:29 #240
54772 Silmarwen
pi_56016051
Mammietje, yay! Geruststelling zeker dat je de baby nu duidelijk voelt!

Wurpje, die pijn had ik ook heel erg en is sinds kort wat minder, maar meestal met vlagen. Vervelend maar vast niet zo vervelend als spugen. Ik ben zo blij dat ik maar een nacht heb overgegeven.
pi_56017089
Nou hier lijkt het dan toch echt begonnen te zijn... Volgens mij zijn vanmorgen mn vliezen gebroken... De vlos komt zo even kijken
pi_56017106
spannend ! Succes !!!
pi_56017121
Vamp, zet em op .
pi_56017137
jeeeeeh, spannend
Succes met
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56017148
Verse baby onderweg Zet hem op Vamp!
Saartje
  maandag 14 januari 2008 @ 09:25:43 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56017271
Sterkte Vamperotica!
pi_56017329
Heel veel succes vamp!

Wurpje, ik heb ook van die krampjes hoor. Lijkt een beetje op menstruatiekrampjes soms bij mij ene moment heviger dan andere, maar niet verontrustend.
Straks voor 1ste controle bij gyne ! Hopelijk al echo en hartje luisteren!
pi_56017409
Vamp veel succes en laat je dalijk wel nog even iets weten als de vls geweest is.
pi_56017420
Succes vamperotica!!!
  maandag 14 januari 2008 @ 09:39:19 #250
54772 Silmarwen
pi_56017472
Spannend Vamp en misschien alvast succs!
pi_56017533
Spannend Vamp
pi_56017648
Eerste best pijnlijke weeën gehad ...wel 2! En ik wil al niet meer! Dit is elke keer na de eerste het punt geweest dat ik me besefte dat ik er nooooooit meer in ging trappen.... Right
  maandag 14 januari 2008 @ 09:55:11 #253
37150 livelink
pi_56017677
Je bent er toch weer ingetrapt, Vamp.

Nou, ik hoop dat het een hele voorspoedige bevalling zal worden. Misschien wel beter een tikje minder voorspoedig dan de vorige keer. Jouw bevallingsverhaal van toen vind ik nog steeds geweldig.
  maandag 14 januari 2008 @ 09:56:18 #254
14746 k_i_m
pi_56017692
Zet em op Vamp!
In my life
Why do I smile
  maandag 14 januari 2008 @ 09:56:26 #255
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56017693
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:52 schreef vamperotica het volgende:
Eerste best pijnlijke weeën gehad ...wel 2! En ik wil al niet meer! Dit is elke keer na de eerste het punt geweest dat ik me besefte dat ik er nooooooit meer in ging trappen.... Right

Succes

Ik kom over een uurtje wel kijken of hij er al is
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 14 januari 2008 @ 09:56:51 #256
37150 livelink
pi_56017702
Purk, succes vandaag in het ziekenhuis. Hopelijk krijg je nu een heel duidelijk verhaal zonder tegenstrijdigheden te horen.
pi_56017756
zet hem op
  maandag 14 januari 2008 @ 10:06:51 #258
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56017857
SUcces Vamp.

Bla wat ontzettend leuk dat jullie een meisje krijgen!
pi_56018070
Jaaaaaa Vamp dat klinkt als het echte werk. Misschien wordt je vandaag weer mama!!!

Hier worden de krampen niet erger, maar ook niet minder. Ik denk zelf dat het komt omdat de baby ingedaald is of dat nog een beetje aan het doen is.

Vandaag alweer een wasje erin, toilet en badkamer zijn al gedaan en de vloer gemopt. Ik moet zo even de vk bellen want ik heb een zwangerschapsverklaring nodig voor de uitkering ivm zwangerschapsverlof.
pi_56018129
hey actie!!!
succes vamp, zet m op!!!
pi_56018197
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:42 schreef Mammietje het volgende:
Niet om je te ontmoedigen, maar volgens mij liggen de cijfers wel wat hoger, Wurpje.
Maar ter geruststelling, misselijkheid lijkt me ook wel een goed teken toch? Bij mij was het rond 12 weken wel over trouwens. Ow, en die stekende buikpijn die je aan de zijkanten onderin voelt, dat is waarschijnlijk bandenpijn. Klinkt mij in ieder geval heeeel bekend in de oren!
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, is ook heel spannend allemaal. Het is tenslotte niet niks wat er allemaal gebeurt met je lichaam en wat er van af hangt. Maar tot nu toe klink je mij heel gezond zwanger in de oren hoor!
Het is de volgende morgen en ik ben al een stuk minder ongerust Heb ik nou altijd.
De kans op een miskraam is in het begin 10%, maar dat neemt heel snel af als je eenmaal de tijd van je normale menstruatie voorbij bent volgens mijn gegevens. Ik heb gewoon elke dag zoiets van: de beeb zit er nog vanmorgen en dat verhoogt zijn kanzen alweer!
Volgens mij ben ik ook heel gewoon gezond zwanger hoor en ik maak me dan ook heel gewoon gezond veel zorgen

En veel belangrijker: Vamp, zet hem op!
  maandag 14 januari 2008 @ 10:25:30 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_56018203
Succes Vamp.

Hoe is het trouwens met Purk? Ook al even niet geweest. Purk lig je ook te puffen?
  maandag 14 januari 2008 @ 10:27:10 #263
37150 livelink
pi_56018227
OMG Ticootje, het wordt echt bijna eng. Volgens mij ga jij de dag na de bevalling al weer poetsen. Laat straks ook wat over voor de kraamzorg, hoor.
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat voor een werk doe je? Werk je voor jezelf? Ik weet dat ik mijn zwangerschapsverklaring al in moest leveren bij mijn werkgever toen ik ging melden dat ik zwanger was.
pi_56018752
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:27 schreef livelink het volgende:
OMG Ticootje, het wordt echt bijna eng. Volgens mij ga jij de dag na de bevalling al weer poetsen. Laat straks ook wat over voor de kraamzorg, hoor.
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat voor een werk doe je? Werk je voor jezelf? Ik weet dat ik mijn zwangerschapsverklaring al in moest leveren bij mijn werkgever toen ik ging melden dat ik zwanger was.
Ik werk bij TNO. Ik heb ook al lang een verklaring ingeleverd, maar mn werkgever maakt er gewoon een zooitje van...

Ik denk trouwens wel dat het poetsen gaat afnemen als de kleine er is hoor. Dan ga ik mn tijd besteden aan met mn kleintje knuffelen. Nu heb ik toch niets beters te doen dan poetsen..
  maandag 14 januari 2008 @ 10:56:10 #265
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56018782
Jaah! nieuwe baby in aantocht! Ik ben benieuwd hoe het gaat Vamp!
pi_56018907
Ik kreeg vrijdag bericht dat mijn verlof in behandeling wordt genomen en ik bericht krijg op de eerste dag van mijn verlof. Uh, dat was vrijdag.... Ach UWV, ik krijg mijn salaris gewoon als het goed is en mijn baas ontvangt wel een keer het geld van het UWV. Tenmiste als ik al de papieren goed heb ingevuld, leuk als je een stukje personeelszaken erbij mag doen.

Afgelopen zaterdag nog lekker wezen peuterzwemmen met Merlijn, de zwemjuffrouw vroeg al of ik volgende week ook weer kwam. Ja hoor zolang er niks is gebeurd ga ik gewoon zwemmen. Lekker ontspannen en niet al te zwaar. Hoef Merlijn ook niet om te kleden laat ik fijn aan Magneet over dus is toch alleen het zwemmen. Ze merkt het vanzelf wel wanneer ik bevallen ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Randa_v op 14-01-2008 12:09:33 ]
pi_56018974
Vamp..ik heb net jouw bevallingsverhaal ff terug gelezen..maar leg je alvast een stapel kussens klaar..voor het geval dát?
Succes met je bevalling hoor!
Saartje
pi_56019287
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:52 schreef vamperotica het volgende:
ik ben nu al trots op je hoor!

Zet hem op!
pi_56019500
hai weet iemand trouwens of het kwaad kan als je je handen met terpetine afwast?
heb gisteren derest van de meubeltjes geschilderd maar ik krijg de lak niet van mn handen af
pi_56019924
Vamp you can do it!
  maandag 14 januari 2008 @ 11:53:04 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56020092
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:26 schreef donnahvh het volgende:
hai weet iemand trouwens of het kwaad kan als je je handen met terpetine afwast?
heb gisteren derest van de meubeltjes geschilderd maar ik krijg de lak niet van mn handen af
Lijkt mij niet. Het inademen van die dampen (en verfdampen) lijkt mij schadelijker, maar als je er even goed je handen mee schoon poetst moet dat volgens mij wel kunnen hoor. Desnoods doe je het even buiten zodat jij zoveel mogelijk frisse lucht ademt.
pi_56020170
Ik heb expres niet met terpetine verf geschilderd. Dat heb ik mooi aan lief overgelaten.

Zo ik heb net heerlijk een stuk gewandeld. Ik ben naar de vk gelopen met de hond en even boodschappen wezen doen. Het is echt heerlijk weer! De kleine wordt er ook helemaal vrolijk van als ik een stukje loop. (tenminste, ik ga er maar vanuit dat ze het leuk vindt.)
pi_56020656
ja ik had het ook aan lief overgelaten maar die had t een en ander overgeslagen
en mn andere kids hadden eraan gezeten dus het moest bijgewerkt worden
maar ik ga het ff buiten doen , thx
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2008 @ 12:52:44 #274
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56021525
Vamp, veel succes! Ben benieuwd naar je nieuwe monstertje!

En weet iemand hoe het met Pruk is?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 14 januari 2008 @ 13:14:00 #275
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56022020
Spannend Vamperotica!!! Er wordt hier hard aan je gedacht
Lekker douchen!
pi_56022137
Weer terug vanuit Londen, even een paar daagjes weggeweest, erg leuk, wel heel zwaar.
Paar leuke babykleertjes bij de GAP en H&M gekocht, uitverkoop
Vandaag alweer 17 weken en 5 dagen, gaat hard alweer!
Donderdag weer naar de verloskundige..
Voor nu ff lekker bijkomen, vandaag ben ik nog lekker vrij
Toch wel wat last van buik/banden gehad, veel gelopen en actief geweest, dus nu even lekker rusten
  maandag 14 januari 2008 @ 13:38:18 #277
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56022610
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:52 schreef Macka66 het volgende:
Ik weet niks, maar ik ben ook benieuwd hoe het met haar gaat.

ow en Mrien lekker hè shoppen!?
pi_56022626
Vamp: succes!!!
It's all up to you
pi_56023209
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:38 schreef Jelief het volgende:

[..]
ow en Mrien lekker hè shoppen!?
Echt wel
Wel lastig omdat we pas over 15 dagen de echo hebben en dan pas weten wat het geslacht van de baby is
Nu gewoon een paar stoere dingen gekocht die voor beide kunnen, en een paar simpele lieve rompertjes
  maandag 14 januari 2008 @ 14:04:20 #280
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_56023213
Ow Vamp, wat spannend! Eindelijk weer één die een beetje op tijd bevalt
voor de LLMs.

Randa, bedankt voor de tip over het trouwboekje, dat wist ik helemaal niet Bovendien blijf ik ook met Robin zwemmen zo lang ik kan. Moet hem dan wel zelf aan en uit-kleden, maar hij helpt goed mee tegenwoordig, tenzij hij kluisjes vindt op zich in te verstoppen

Ticootje Je bent vast een vrouw naar het hart voor je kraamverzorgster Hier beperkt de nesteldrang zich tot lijstjes maken wat er nog gedaan moet worden en wat ik nog wil doen, maar verder komt het niet

Mrien, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! En shoppen voor de baby is natuurlijk altijd leuk

Vanmiddag ga ik mijn verlof afspreken. Ik ga 6 weken van te voren stoppen, dus met Pasen ben ik al vrij Schrok ook al dat ik morgen 24 weken ben ipv 23, het gaat veel te hard

En even een wrs stomme vraag: Moet je een mei-baby net zo warm aankleden als een oktober baby? Elke keer als ik wat leuks wil kopen, vraag ik me af of het niet te warm is oid en dan koop ik maar weer niks
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_56023379
Wennie, in mei is het warmer dan in oktober dus ook minder warm kleden.
Bedenk bij het kopen gewoon of je zoiets zelf aan zou doen in mei, zoja gewoon kopen!
pi_56023520
Mei en oktober zijn misschien wel even warm, maar na oktober komen de koude maanden, dus kunnen zomerkleertjes niet echt lang worden doorgedragen en andersom voor mei ook, na mei komen de warme maanden en kunnen warme kleertjes niet echt lang worden doorgedragen.
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2008 @ 14:42:23 #283
43556 miss_dynastie
pi_56024118
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:52 schreef Macka66 het volgende:
Ja, ik heb vanochtend nog met haar gesproken en het ging redelijk met haar. Beebje zit nog binnen.
pi_56024287
Shoppen is altijd leuk. En zeker als er een kleine op komst is, een beter excuus kan je niet hebben!

Vamp, hoe is het daar??? Krijgen we geen liveverslag?

Goed dat de kleine nog binnen is bij Pruk!
pi_56025185
Mmm. Nog steeds geen nieuws... Pff zit je zelf al de hele tijd te wachten tot iets gaat komen, zo mogelijk is het nog erger af te wachten tot een ander ploft.
pi_56025226
Tip: Zometeen op NL2: (14 januari 2008, 16:05-17:00 uur)

Het leven voor de geboorte

In de twee maanden na de bevruchting maakt het embryo spectaculaire metamorfoses door. Alle organen worden in deze periode al in beginsel aangelegd. Gedurende de hele zwangerschap, en ook nog na de geboorte, maken de hersenen een ontwikkeling door die met niets te vergelijken is. Elke minuut komen er duizenden zenuwcellen bij die meteen verbindingen leggen met elkaar. Zo kan de foetus al snel zijn spieren en zijn organen besturen via informatie die als elektrische en chemische signalen wordt doorgegeven. Bij de geboorte heeft een kind al meer dan honderd miljard zenuwcellen met een biljard onderlinge verbindingen.

Ik ga zeker even kijken! Het gaat precies over waar ik nu ben. Erg leuk!
pi_56025399
Tearsong hoe is het bij jou??? Ook nog steeds alles rustig?
pi_56025834
Voor een liveverslag was geen tijd!!!
om 13.45 is onze (bijna) negenponder geboren!!!!
pi_56025873
Wauw wat een flinkerd dan!
Gefeliciteerd!
pi_56025897
Vamperotica: gefeliciteerd!!! Wat snel
It's all up to you
pi_56025902
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:03 schreef vamperotica het volgende:
Voor een liveverslag was geen tijd!!!
om 13.45 is onze (bijna) negenponder geboren!!!!
Gefeliciteerd!!
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 16:07:38 #292
5428 crew  miss_sly
pi_56025938
Jeetje wat snel
Gefeliciteerd vamperotica en de rest van het gezin
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56025965
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:45 schreef wenneke1 het volgende:
Tearsong hoe is het bij jou??? Ook nog steeds alles rustig?
Yup, nou ja...rustig. Er is iig. nog niks aan de hand maar dat afwachten vind ik echt niks...
Hoe is het bij jou? Woensdag ook alweer 41 weken..denk je dat je dat gaat halen?

Enne Vamp: ik mis nog een naam voor jullie negenponder Ben erg nieuwsgierig!
It's all up to you
pi_56026023
Hoe gaat het verder met moeder en kind?
En de naam, ik ben wel benieuwd.
pi_56026098
Moeder vind het nog heel onwerkelijk allemaal!!
En de naam die houd ik nog heeeel even voor me!
pi_56026100
Gefeliciteerd!!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:15:56 #297
33350 Janena
pi_56026138
Gefeliciteerd Vamperotica!!!

Zo, dat was een snelle bevalling zeg.

Hoop dat alles voorspoedig gegaan is.
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2008 @ 16:18:48 #298
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56026212
Vamperotica, wow! Gefeliciteerd met je racemonstertje
Tante draculettetje, ook van harte.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 14 januari 2008 @ 16:20:53 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56026270
Van harte gefeliciteerd, vamperotica!
pi_56026292
Vamp!!! Dat is geen bevallen!!! Dat is werpen!

Jeetje wat snel! En wat een flinkerd!

Ik ga een voorbeeld aan jouw bevalling nemen, ik wil ook wel zo snel!
pi_56026359
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:21 schreef Ticootje het volgende:
Vamp!!! Dat is geen bevallen!!! Dat is werpen!

Jeetje wat snel! En wat een flinkerd!

Ik ga een voorbeeld aan jouw bevalling nemen, ik wil ook wel zo snel!
Roep dat maar niet te hard

(wil een ander een nieuw topic aanmaken? )

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2008 16:35:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')