Ja maar nu is het weer weg..quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:17 schreef Ardenlyn het volgende:
Ticootje:
Ik had op vrijdag wat krampjes. Leek op menstruatie pijn.
Zondagavond ook weer wat krampjes en op de maandag ochtend was het feest begonnen en werd Maarten die dag geboren
Dus wie weet
Ik zou het niet wetenquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:02 schreef wenneke1 het volgende:
Wat is dat de laatste tijd met die voorweeen. Het lijkt wel alsof het erger is dan voorheen.
Ghehhee...quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou, toch maar de badkamer gedaan.. En de keuken... En het toilet... En de babykamer... En omze slaapkamer, En die van Priscil... Eigenlijk heb ik gewoon het hele huis weer gedaan. Vreemd genoeg wordt mn water amper vies..
Mn huis ruikt nu wel naar medisch schoon. Ik heb dettol gehaald, daar heb ik de toilet en de badkamer mee gedaan. En de keuken ook. En de vloer (omdat de katten weer in een piesbui zijn).
Vamp, ik was net aan het lopen (boodschapjes doen) en ik had het ook. Echt onderin mn buik. Ik moest even stil blijven staan, even diep zuchten... pfff. Zo en toen kon ik weer.
Zo te zien zijn we met een grote groep aan het rommelen.. Misschien hebben we straks een echte geboortegolf hier.
De was is hier al helemaal weggewerkt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:36 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ghehhee...
Net een grote stapel strijk weggewerkt... Zo evne onze slaapkamer stofzuigen en beneden wat rommelen en dan vanavond de badkamer "inzepen"
Zou het dan toch echt???
Dan moek even opschieten met "bijwassen"!!!
Met al die monsters hier ligt er altijd wel was... En de laatste dagen niet echt aan "dat soort zaken" toe gekomen... paar zieken, niets uit mn handen krijgen omdat ik met mn gedachte bij Tan en fam was...Nog wat bedgeplas erbij en heel het overzicht is weer zoek!quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De was is hier al helemaal weggewerkt.
Strijken doe ik niet, dat haat ik gewoon. Ik vond het al erg om 10 hydrofielluiers te strijken.
Als het echt zo is, dan moet maar eens een zeiltje in bed gaan leggen!! Maar ik ben nog niet aan de beurt, dus wacht nog wel even geduldig af..
Dat is niet leuk! Ik hoop dat er snel weer beweging komt (of het nou richting de uitgang is of nietquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier ook krampen en een naar mijn zin te rustig kindStraks dus de vk ff bellen
Wasmachine staat hier zowat dag en nacht aan... En helaas zit mn droer op dezelfde groep dus is het omwisselen...quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, ik draai hier ongeveer 3 wassen per dag. Alleen op die manier heb ik ook een beetje weekend. Ik kan me voorstellen dat het bij jouw nog erger is. Ik ben de uitvinder van de wasmachine ook meer dan dankbaar.
Maar goed, in het weekend doe ik altijd het beddengoed. Dus ik ontkom er toch niet aan om ook in het weekend te wassen.
Met een baby, wordt het dan nog erger?? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat die kleine kleertjes echt iets uitmaken.
Wat dacht je van.... Iets aanpassen... Voor de speigel gaan draaikonten... Uhm... nee... toch maar niet en floep in de wasmandquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:20 schreef k_i_m het volgende:
Misschien dat een puberend kind daar wat mee van doen heeft? (meerdere malen verkleden per dag. )
haha mij ook iddquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:Ticootje!
Als je het beddengoed in het weekend doet, hoe kom je dan alsnog aan 3 wassen per dag? Of bedoel je dat dat op de weekenddagen is?
Oh, en dit bedoel ik niet als kritiek hoor, het verbaast me alleen echt heel erg!
met z'n vieren kom ik nu zo'n beetje op een was per dag. En dan net als jij elke dag douchen, schone kleren etc..quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:40 schreef wenneke1 het volgende:
Maneki al iets meer gevoeld???
Ticootje, met zijn drieen nu heb ik ongeveer vier a vijf machines was per week. Ik schat dat dat er dalijk eentje meer wordt. En wij douchen elke dag, elke dag schone kleren, een keer per week schoon beddegoed en elke dag schoon goed in de keuken, soms zelfs wel twee keer.
Ik heb wel poetsdrang, maar met dettol heb ik nog nooit gepoetst en ik geloof ook niet dat ik dat ooit zou doen. ( De aversie tegen die geur is zooo sterk... ik kan daar echt niet tegen nu)
Opvouwen en weer de kast in scheelt een heeeele hoop was.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:04 schreef Ticootje het volgende:
1 keer passen beetje draaikonten, en hup de wasmand in. Dat dus 2 of 3x per dag.
Waaromquote:Dan douchen we allemaal 1 keer per dag, we gebruiken altijd badhanddoeken en die gebruiken we 1 keer. Meestal gaat er ook een handdoek op de grond.
Neuj... was en eenmalig iets..... Beetje te gehaast omdat ik eigenlijk al op mn fiets moest zitten, maar toch nog even de wasmachine vol wilde gooien en iets te enthousiast de was van de grond wilde rapen....quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:44 schreef wenneke1 het volgende:
Ow en Vamp, hoe is het met de kramp??? Nog last van gehad?
k geloof dak die al gehad heb... Met oud en nieuw... Ben wel verkouden aan het wordenquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, denk ook een beetje aan jezelf. Er heerst wel een buikgriep, en die is volgens mij best besmettelijk. AL best wat mensen in mijn omgeving zijn al ziek geweest. Als je straks moet bevallen en je wordt ziek.. nou dat lijkt mij helemaal rampzalig.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, denk ook een beetje aan jezelf. Er heerst wel een buikgriep, en die is volgens mij best besmettelijk. AL best wat mensen in mijn omgeving zijn al ziek geweest. Als je straks moet bevallen en je wordt ziek.. nou dat lijkt mij helemaal rampzalig.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef Pruk het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je je dan ineens stukken beter voelt? Tenminste, dat hoor je altijd in de verhalen.
helemaal mee eens bright. mijn man heeft sowieso pech hij zal wel moeten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:41 schreef Bright het volgende:
Llewella, we hebben geen boekje over down meegekregen, maar we wisten er al voldoende over, ook qua timing (daarmee zitten we prima) en kansberekeningen (en de subjectiviteit met het 'lezen' ervan)
En dames, doe een beetje rustig aan! Het lijkt wel alsof er hier een hele volksverhuizing aan de gang is!! Gewoon wat ontspannen en laat manlief ook eens de was doen (en vouwen/strijken!) of wat schoonmaken (en dan niet miepen dat'ie 't niet goed doet, maar accepteren en blij zijn als'ie 't voor je doet)
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:28 schreef MeNicole het volgende:
Tuurlijk gaan ze zo lang mogelijk rekken. Als die kleine het echt echt niet fijn heeft daar binnen grijpen ze wel in. Hoe langer hoe beter!!!
Maar hun denken niet zoals jij dat doet denk ik. Kijk ik snap je wel hoor. Nu zal hij/zij buiten je buik het waarschijnlijk beter doen dan dat het nu doet. Maar hun vinden het daar waarschijnlijk gewoon beter als ie lekker bij je zit nog!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Dat hebben ze genoemd om een verklaring te geven voor de sterke afwijking ineens. Wat op zich wel weer raar is, want door verschillende mensen met verschillende apparaten kwam er de laatste keer dus wel hetzelfde uit, wat ihn mijn ogen aangeeft dat er dus wel degelijk nauwkeurig gemeten kan worden (plus, dan zou het al sinds het begin van de zwangerschap zo moeten zijn en tot en met de 20 weken was alles wel precies op te meten en daarna ook nog wel een groot gedeelte). Of het dus echt zo is of het enkel als handige smoes gebruikt wordt weet ik niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:41 schreef E.T. het volgende:
[..]
De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.
Daarbij, inleiden met 37 weken is echt geen pretje als het lichaam nog helemaal niet klaar is voor een evt. bevalling.
True, maar men geeft aan dat er met de organen niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:45 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.
Ja, ook dat, en men kan dan een stuk makkelijker ingrijpen! Als er nu echt wat mis is, moet ik hoe dan ook eerst nog de bevalling door en een keizersnee zullen ze bij mij zo lang mogelijk uitstellen, omdat dat gewoon extra problemen oplevert bij de genezing door overhangend vel. Dus snel het kind halen als het echt moet, zit er ook niet in zonder problemen voor mij en dan is het kind al in de problemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:50 schreef vamperotica het volgende:
Ik snap je gevoelens goed Pruk...
Zoiets van... Als de baby maar geboren is... Kun je iig zien hoe het gaat.... Dan ben je niet afhankelijk van enkel apparaten en de buitenkant van je buik zeg maar... Maar als hij/zij het dan moeilijk met wat dan ook zou hebben zou het (waarschijnlijk) beter zichtbaar zijn ofzo...
Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Mijn beeld is misschien nu wat betroebeld door alles rondom Ayden en ik weet dat je leed niet met leed kan en mag vergelijken.
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:49 schreef TearSong het volgende:
Wurpje: ook goedemorgen (middag inmiddels) hoe is het met jou nu?
Pruk: dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten? En dat was een lactatiekundige die zo'n reactie heeft gegeven? Dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten is nl. een fabeltje...
Ik kom me ook maar weer meldenIn de ochtend ben ik voornamelijk bezig met Tomas en het huishouden dus ik kruip pas achter de computer als hij zijn middagslaapje doet
Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:00 schreef Pruk het volgende:
[..]
Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.
Dat werd bij mij na 42 wkn en 2 dagen ook gezegd. Tomas was wel lang maar echt vrij mager (heeft toch echt lang genoeg gezetenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef vamperotica het volgende:
Ik wilde mn verhaal eerts niet doen om bangmakerij te voorkomen, maar ik ken verschillende gevallen waarin de placenta niet goed meer werkte... Kindje deed het op CTG enzo prima maar na de geboorte bleek dat het toch angstvallig magertjes was... Al de reseves opgebruikt hadden en dat het toch niet echt veel langer in moeders buik had moeten blijven.... De artsen waren behoorlijk geschrokken... Ok, dit was na een voldragen zwangerschap (41 en nog wat) maar toch...
En als dat nou is waar je over twijfelt? Mag je dan wel 'miepen'? Ik weet dat het Pruks' grootste angst is dat haar baby juist niet veilig zit bij haar binnen. Dat ze het vertrouwen in haar lijf daarin een beetje heeft verloren na alles wat er gebeurd is en alle paniek die er gemaakt is. Ik vind dat niet zo gek.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.
Ik heb gisteren uren lopen klagen dat Mikael een keer ziek is en dat vond ik zo erg voor hem. Maar dat staat toch los van al het andere dat er gebeurd?
De voedingsstoffen die je binnen krijgt zullen dan in eerste instantie naar de melk voor je kindje gaan. Maar ik vroeg me dus af of het idd. een lactatiekundige was die dat gezegd had over het bijvoeden of dat dan van de verpleegkundige kwam. Het klonk nl. niet echt als iets wat ik van een lactatiekundige zou verwachten. Maar misschien is het in jouw situatie wel anders..geen idee.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.
Dan is je sig wel heel erg toepasselijkquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:
Hee, gezellig hier weer!
Ik moet zo óf een test, óf bloed laten prikken om mijn stollingstijd te bepalen. En ik moet helemaal alleen. Ik hoop dat ik geen zusters neersla.
Is wel heel lief bedoeld van hemquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:11 schreef lunastar het volgende:
oeps bright dan ben ik al fout bezigin de week aan de strijk, moest plassen kom ik terug zat ventje de zakdoeken te strijken... ik kreeg zenuwen met al die plooien erin, heb strijkijzer maar uit zijn handen getrokken
afwassen kan hij wel goed
![]()
Hoe gaat het met de LLM
Ik zou zeggen, ga gewoon genieten?!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:13 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:15 schreef wenneke1 het volgende:
Ik tenminste heb een buik als een olifant en dat ding zit godsgruwelijk in de weg bij de meest simpele dingen als het aantrekken van ondergoed en sokken bijvoorbeeld.
Ik loop niet meer maar wiebel een beetje vooruit en charmant zitten gaat ook al een poos niet meer.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:17 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je die laatste weekjes nog even kunt meepikken wat betreft het genieten, gewoon lekker op je bips zitten, en je buik aaien en liefde voelen voor je kindje, en het vertrouwen dat het goed komt
Jeetje Pruk, ik schrik er helemaal van! Ik wist wel dat jouw zwangerschap moeizaam verloopt, maar wat precies heb ik eigenlijk nooit meegekregen. (Nu weet ik dat nog niet helemaal, maar dat is ok!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:13 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pruk, sterkte!
En ook de 'rommelende dames' veel sterkte en hopelijk houd het rommelen snel op en kunnen jullie dan genieten van jullie kindjes..."Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
Mijn moeder is ooit eens getest op de ziekte Von Willebrand (dit is zorgt ervoor dat bloed minder snel stolt) en bleek nèt onder de grens te zitten om de daadwerkelijke diagnose te stellen. Mijn broertje echter zit over deze grens heen, en heeft dus wel deze aandoening. Ik ben hier nooit op getest, maar heb wel snel last van blauwe plekken en langdurig bloeden. Er zit dus een kans in dat ik ook net onder of boven de grens zit en dat laatste geval zou inhouden dat ik word overgedragen naar een gyneacoloog in plaats van de verloskundigequote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:26 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dan is je sig wel heel erg toepasselijk
Waarvoor moet het eigenlijk?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:39 schreef TearSong het volgende:
Helemaal waar. Soms schiet het erbij in om te bedenken dat 9 maanden 'afwachten' voor mannen ook niet makkelijk is. En goed, je krijgt alle klachten en ongemakken vast wel in geuren en kleuren te horen maar wegnemen kun je ze ook niet, of het even 'overnemen'. Ik hoor hier regelmatig dat m'n man best wel 'jaloers' is dat hij niet weet hoe het is om echt contact te hebben met dat kindje in mijn buik. Ik voel wanneer ze wakker is, weet wanneer ze zich uitrekt, de hik heeft..wat haar ritme nu is in mijn buik. Ik kan hem soms mee laten voelen maar meer niet...
quote:
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef TearSong het volgende:
[..]
![]()
Staat nog niet in het lijstje erbij maar inderdaad
Ik heb geen ideequote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef TearSong het volgende:
ohoh k_i_m dus ook alSoms schieten we er samen om in de lach, dat stuntelige gebeuren!
Hoop dat de uitslag goed blijkt te zijn en dat je dus gewoon bij de VK kunt blijvenWanneer krijg je de uitslag?
*neemt zich voor om zo maar even naar de supermarkt te waggelen*
Oh, Grijs, wat een lief meisje!! Mooie foto hoor.... (Hoop hier ook op zo'n mooie 20 weken-echo)quote:
Niet iedereen kan dat. Als ik terugkijk, heb ik geen moment echt genoten van de zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat Pruk zich zorgen maakt. Normaal gesproken zit de baby in je buik op de allereerste plek, maar nu is dat maar de vraag. Als je dan ook nog artsen hebt die steeds iets anders zeggen, snap ik wel dat je niet meer weet waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:17 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga gewoon genieten?!
Ik heb er geen last van gehad. Ik kreeg vooral last van mijn banden als ik dat te veel deed. En nu heb ik gewoon overal last van als ik gelopen hebquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had nog gevraagd in het algemeen of er meer mensen waren die last kregen van hun rug en heupen na lopen, maar geen reactie. Betekent dit dat ik de enige ben of is er gewoon overheen gelezen.
Volgens mij had ik daar wel op gereageerd! Of anders willen reageren.. Ik had in het begin van de zwangerschap pijn in onderrug en heupen als ik teveel had gedaan... Te ver gelopen te zwaar getild te... te... te...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Hihihi. dat sokken en schoenen aantrekken komt mij bekend voor! Niet van de zwangerschap maar van mijn hernia en de tijd na de operatie. Ik kon niet bukken maar vond hele interessante manieren om mijn schoenen aan te trekken.Je wordt vanzelf wel creatief!
Pruk, ik kan me voorstellen dat je je ongerust voelt en ik ben het met je eens over de reactie van Owlet. Ook al bedoelde ze het misschien niet zo, het kwam nogal rottig over.
Grijs, wat een mooi lief babietje zit daar zeg! Ben blij dat de echo goed is gegaan! Ik moet woensdag en de zenuwen zijn nu eindelijk weg.
Ik had nog gevraagd in het algemeen of er meer mensen waren die last kregen van hun rug en heupen na lopen, maar geen reactie. Betekent dit dat ik de enige ben of is er gewoon overheen gelezen.
Ik heb sinds van de week last van mijn rechterheup, valt nu wel weer mee, maar begin van de week was het toch aardig pijnlijk, vooral met de trap op lopen. M'n rug afentoe ook, maar dat is minder pijnlijk dan m'n heup (heb ooit een keer klem gezeten tussen een paard wat me wilde pletten en de waterbak, sindsdien is m'n heup een beetje een zwakke plek, althans, volgens mij was het die heupquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Had jij pijn in je been met de hernia? Ik had een hele lage en heel soms voel ik dat nog lichtjes in mijn voet. Ik ben gelukkig geopereerd waardoor de kans dat die hernia terug komt erg klein is. Maar moet jij dan je rug niet weer eens laten ontroleren? Ik heb echt bata bij de operatie gehad. Klinkt heel dramatisch maar na een paar dagen kon ik al aardig lopen en na 6 weken kon ik alles weer!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:13 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Volgens mij had ik daar wel op gereageerd! Of anders willen reageren.. Ik had in het begin van de zwangerschap pijn in onderrug en heupen als ik teveel had gedaan... Te ver gelopen te zwaar getild te... te... te...
Nou heb ik dat "normaai" ook al zo (ook hernia ) En de pijn is te vergelijken met "toen".... Van mild een beetje last hebben tot de kleinste niet uit zn ledikantje kunnen tiullen zonder dat de tranen me in de ogen staan of ik met mn ellebogen op de rand moet leunen..
Ik had ook een hele lage en vooral pijn in mn bil en bovenbeen (achterkant/zijkant) en daar zit de pijn nu ook voornamelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:11 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Had jij pijn in je been met de hernia? Ik had een hele lage en heel soms voel ik dat nog lichtjes in mijn voet. Ik ben gelukkig geopereerd waardoor de kans dat die hernia terug komt erg klein is. Maar moet jij dan je rug niet weer eens laten ontroleren? Ik heb echt bata bij de operatie gehad. Klinkt heel dramatisch maar na een paar dagen kon ik al aardig lopen en na 6 weken kon ik alles weer!
Ben blij dat er toch meer mensen last van hebben. Mijn heupen en mijn rug zijn mijn zwakke plek. Ik heb al meerdere keren fysio gehad voor mijn rug en een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn heup. Vanaar ook de vraag, maar ik ben "blij" dat meer van jullie er toch wel last van hebben. Het is nog niet zo dramatisch dat ik niet meer kan lopen of bukken maar af en toe wel pijnlijk genoeg om moeite te hebben met bijvoorbeeld opstaan vanuit de bank.
Janena, gefeliciteerd!Weet je het al lang en hoe voel je je?
Waa is Mammietje trouwens gebleven of ben ik over haar heen gekeken.
Ja ik hoorde maar niets van je en begon me een beetje zorgen te maken, of er niet iets mis was gegaan ofzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:55 schreef Mammietje het volgende:
Lief dat je me mist, Silmarwen...Ben er nog steeds, heb alleen de afgelopen dagen enkel gelurkt. Wat ondersteboven van het nieuws van Tan, druk weekje gehad en weinig te melden behalve wat gemopper!
Loop rond alsof het om de laatste weken gaat qua omvang en ongemakken en baal er daarom des te meer van dat ik nog steeds niet mag genieten van af en toe een schopje van Uk. Vannacht een rotdroom gehad over bloedingen (lekkere flashbacks!) en hoop in Godsnaam niet dat het een voorbode was, maakt me meteen weer ongerust of het deze keer wel goed gaat. Had met Tinka ook vanaf het begin aan het gevoel dat er iets 'mis' was met de zwangerschap en zit vanaf die droom ook niet lekker meer in mijn vel... een geruststellend schopje zou me even zoveel goed doen. (Getver... zit ik nog te janken ook...)
Mocht ik er al last van hebben dan is het vermoedelijk niet in ernstige mate. Maar het was wel een toestand gisteren. De huisarts wist niet precies wat ie aan moest kruisen om te laten testen, dus die heeft 10 minuten met het ziekenhuis gebeld. Daar aangekomen wisten ze niet precies wat ze af moesten nemen voor de dingen die de huisarts nog extra op het formulier had gezet, dus die hebben met z'n 3en ook nog 10 minuten zitten bellenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:22 schreef poemojn het volgende:
Grijs en Bright, mooie echo's!
Pruk, jammer dat je zo in onzekerheid zit. Wat iemand al zei; piekeren helpt de baby niet. Fijn dat je maandag een gesprek krijgt waar je met je vragen terecht kunt. En ik geloof dat je jezelf al behoorlijk verdiept hebt in de evt gevolgen vanje operatie voor je kind, dus je laat je vast niet met een kluitje in het riet sturen
K_i_m, vervelende ziekte is dat. Komt in mijn schoonfam ook veel voor, maar mijn man heeft het gelukkig niet. Wat ik me nog kan herinneren van mijn 1e zwangerschap, toen dat verder nog uitgezocht moest worden, is dat bijv een verlossing met een vacuumpomp vaak liever niet gedaan wordt als de baby Von Willebrandt zou kunnen hebben (ivm bloeduitstortingen die de pomp kan veroorzaken). Maar misschien zijn de meningen daarover nu veranderd (was toen 2003/2004). En hopelijk heb je het gewoon niet.
Wat hoop je? Dat het voorweeën zijn of nog maar niet?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:35 schreef Randa_v het volgende:
Hier van tijd tot tijd lichte pijntjes in mijn onderrug. Weet even niet wat ik ervan moet denken. Verder alles rustig, misschien toch even hier goed gaan opruimen
. Ik heb geen idee hoe (voor)weeën aanvoelen, laat staan (voor)rugweeën aanvoelen. Ik ken het niet.
Nooit gehad.
wat leuk, een kleine meid!!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Jaaaaa we krijgen een meisje![]()
Niet wat ik dacht dus, maar ik ben helemaal blij![]()
Ben dan ook direct gaan shoppen vanmiddag
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:35 schreef wenneke1 het volgende:
Zo leuk al die eerste spulletjes uitzoeken. Zelfs nu bij nr 2 heb ik nog wat nieuwe friemeldingetjes gehald. En voor het schoonloeder shockeffect heb ik zelfs een heel zwart pakje weten uit te halen.
ooeh leuk ideequote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:35 schreef wenneke1 het volgende:
En voor het schoonloeder shockeffect heb ik zelfs een heel zwart pakje weten uit te halen.
Het is deze week niet verergert lijkt wel. Ik heb wel veel pijn helaas, maar die enorme pijn in mijn lies van twee weken terug is er niet meer. Ik kan weer lopenquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:11 schreef Lois het volgende:
Sjak wat een dappere beslissing minder werken. Heb je al het idee dat het de pijn verminderd? Of is dat te snel om al iets van te zeggen?
Ja, dan kom je nog eens binnen met een nieuwtje he, Wurpje?! Hoe heb je het verteld?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:43 schreef Wurpje het volgende:
Vanmiddag hebben we het de moeder van mijn man verteld, die was helemaal enthousiast en moest huilen omdat ze oma wordt
De reacties van de mensen die we het verteld hebben (allemaal mensen die heel dicht bij ons staan) zijn zo leuk!
Mijn ouders waren hier gisteren, ze kwamen hier eten (stomtoevallig)quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dan kom je nog eens binnen met een nieuwtje he, Wurpje?! Hoe heb je het verteld?
Nee juist niet... daar moet nu van geprofiteerd wordenquote:Op zondag 13 januari 2008 09:21 schreef livelink het volgende:
Klinkt wel spannend, Vamperotica. En laat dat huis alsjeblieft zitten. Zo'n extreme nesteldrang als de LLM's nu vertonen heb ik hier nog niet eerder gezien, volgens mij. Of zijn jullie normaal al zo netjes?
"mijn" vlucht tasje staat nog steeds klaar, ik hoor het wel van je!quote:Op zondag 13 januari 2008 09:30 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Nee juist niet... daar moet nu van geprofiteerd worden
Op de foto ligt Merlijn er nog in en stond hij de eerste dagen naast het kraambed beneden. Nu hebben we dus de bekleding eruit gelaten. De wieg is gemaakt door de oom van mijn stiefschoonmoeder. Inmiddels hebben haar eigen 2 kleinkinderen erin gelegen, Merlijn, zijn neefje Max en nu komt onze nummer twee erin. Wel leuk dat zo een wiegje een eigen geschiedenis met zich meedraagt. Merlijn had vandaag vooral meegeholpen met stofzuigen, uiteindelijk stond zijn stofzuiger in de wieg.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:34 schreef TearSong het volgende:
Randa: Merlijn al mee aan het helpenLeuk, dat wiegje!
Mocht het nou met 12 weken niet minder worden kan je bij de dokter pilletjes vragen. Dat is echt een uitkomst, je voelt je dan een heel ander mens! (ben zelf tot week 20 constant misselijk geweest en ging nergens heen zonder mijn pillenquote:Op zondag 13 januari 2008 18:21 schreef Wurpje het volgende:
Vandaag heerst de misselijkheid over mijn leven!
Vanmiddag al diverse keren boven de wc gehangen en vanavond na het eten alweer. Behoorlijk verrot voel ik me dan. Het is dat ik weet dat zwangerschappen van misselijke vrouwen over het algemeen minder gecompliceerd verlopen, maar anders werd ik er nu al moedeloos van.
Gelukkig duurt het normaal vaak niet langer dan tot de derde maand. Nog 6 weken
Volgens mij zou dat slijmerige bloedverlies, net wat Faja zegt, niet zoveel kwaad kunnen... zou met de slijmprop te maken kunnen hebben... K ga zo toch maar even bellen er zit namelijk ook helder bloed bij... Maar niet zo veel... eigenlijk alleen na naar het toilet gaan een beetjequote:Op zondag 13 januari 2008 19:29 schreef Lishe het volgende:
Vamp, succes hoor. Weet je ook of het kwaad kan, het bloedverlies?
Dat had ik ook wel, maar ik was zo blij dat ik eindelijk weer mijn nest uitkon en weer kon werken dat ik dat maar voor lief nam. Trouwens, na een week of 2 was dat over. Of ik was eraan gewend, dat kan ook nogquote:Op zondag 13 januari 2008 21:05 schreef sjak het volgende:
Ik heb ze even geprobeerd die Emesafene tabletten, maar ik werd er zo vreselijk duf van. Dat vond ik ook erg onprettig dus ik heb besloten dat ik dan maar liever misselijk was![]()
Neuj... Dit is ook eigenlijk de eerste waarbij het zo lang rommelt.... Bij de eerste begon het met gebroken vliezen, dus dat was meteen vrij duidelijk... zeker toen niet zo heel lang daarna de weeën begonnen...quote:Op zondag 13 januari 2008 21:05 schreef sjak het volgende:
Ik heb ze even geprobeerd die Emesafene tabletten, maar ik werd er zo vreselijk duf van. Dat vond ik ook erg onprettig dus ik heb besloten dat ik dan maar liever misselijk was![]()
Mammietje, jij vroeg toch wat je kon doen tegen bekkenpijn? Wat bij mij helpt is spreiden. Dat doe je door eerst je knieen wat op te trekken en dan je knieen naat buiten te doen. Dit moet ik 2 keer per dag zeker een half uur doen. Ik probeer dan mijn knieen zover mogelijk naar beneden te laten zakken, het mag niet met geweld. Lukt het slecht of doet het veel pijn dan moet je ze weer langzaam rechtleggen. Je kunt dan tussendoor oefeningen doen zoals je knie naar je gezicht (langzaam, geen druk op je bekken uitoefenen) of je voeten naar je toe trekken (benen gestrekt houden) en ze dan naar links en naar rechts draaien (je voeten alleen). Daarna moet je weer verder gaan met dat spreiden, als het goed is kun je door die oefeningen ze weer wat beter spreiden. Verder helpt rusten, net zoals je gistermiddag deed
Vamp, spannend alweer. Ben je niet bang dat het weer zo'n snelle bevalling wordt?
Ja, dat zal het zijn. Het is gewoon een verkoudheid, eigenlijk ben je niet zwangerquote:Op zondag 13 januari 2008 22:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Neuj... Dit is ook eigenlijk de eerste waarbij het zo lang rommelt.... Bij de eerste begon het met gebroken vliezen, dus dat was meteen vrij duidelijk... zeker toen niet zo heel lang daarna de weeën begonnen...
Bij de tweede eigenlijk net zo.
Bij de derde rommelde het 's morgens wat en dat zette al vrij snel door en bij de vierde begon het weer met gebroken vliezen....
Ik snap dus niets van al dat gerommel nu!! Zal misschien toch wel met die hoestbuien te maken hebben dan...
Ja... Keb mezelf al die maanden voor de gek gehouden! Moet maar eens afgelopen zijn nu met dat gesnoep!!quote:Op zondag 13 januari 2008 22:10 schreef sjak het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Het is gewoon een verkoudheid, eigenlijk ben je niet zwanger![]()
Wanneer mag je weer naar de verloskundige?
Pruk, heb je je vragen op een rijtje? Veel sterkte morgen!
Alvast heel veel succes. Lang zal het echt niet meer durenquote:Op zondag 13 januari 2008 22:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Neuj... Dit is ook eigenlijk de eerste waarbij het zo lang rommelt.... Bij de eerste begon het met gebroken vliezen, dus dat was meteen vrij duidelijk... zeker toen niet zo heel lang daarna de weeën begonnen...
Bij de tweede eigenlijk net zo.
Bij de derde rommelde het 's morgens wat en dat zette al vrij snel door en bij de vierde begon het weer met gebroken vliezen....
Ik snap dus niets van al dat gerommel nu!! Zal misschien toch wel met die hoestbuien te maken hebben dan...
Ghehehe... als ie gaat wachten tot ik me beter voel duurt het nog wel een week of 6.... minstens!quote:Op zondag 13 januari 2008 22:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Alvast heel veel succes. Lang zal het echt niet meer duren
quote:Op maandag 14 januari 2008 09:52 schreef vamperotica het volgende:Eerste best pijnlijke weeën gehad ...wel 2! En ik wil al niet meer! Dit is elke keer na de eerste het punt geweest dat ik me besefte dat ik er nooooooit meer in ging trappen.... Right
Het is de volgende morgen en ik ben al een stuk minder ongerustquote:Op zondag 13 januari 2008 23:42 schreef Mammietje het volgende:
Niet om je te ontmoedigen, maar volgens mij liggen de cijfers wel wat hoger, Wurpje.
Maar ter geruststelling, misselijkheid lijkt me ook wel een goed teken toch?Bij mij was het rond 12 weken wel over trouwens. Ow, en die stekende buikpijn die je aan de zijkanten onderin voelt, dat is waarschijnlijk bandenpijn. Klinkt mij in ieder geval heeeel bekend in de oren!
![]()
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, is ook heel spannend allemaal. Het is tenslotte niet niks wat er allemaal gebeurt met je lichaam en wat er van af hangt. Maar tot nu toe klink je mij heel gezond zwanger in de oren hoor!
Ik werk bij TNO. Ik heb ook al lang een verklaring ingeleverd, maar mn werkgever maakt er gewoon een zooitje van...quote:Op maandag 14 januari 2008 10:27 schreef livelink het volgende:
OMG Ticootje, het wordt echt bijna eng. Volgens mij ga jij de dag na de bevalling al weer poetsen. Laat straks ook wat over voor de kraamzorg, hoor.
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat voor een werk doe je? Werk je voor jezelf? Ik weet dat ik mijn zwangerschapsverklaring al in moest leveren bij mijn werkgever toen ik ging melden dat ik zwanger was.
quote:Op maandag 14 januari 2008 09:52 schreef vamperotica het volgende:Eerste best pijnlijke weeën gehad ...wel 2! En ik wil al niet meer! Dit is elke keer na de eerste het punt geweest dat ik me besefte dat ik er nooooooit meer in ging trappen.... Right
Lijkt mij niet. Het inademen van die dampen (en verfdampen) lijkt mij schadelijker, maar als je er even goed je handen mee schoon poetst moet dat volgens mij wel kunnen hoor. Desnoods doe je het even buiten zodat jij zoveel mogelijk frisse lucht ademt.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:26 schreef donnahvh het volgende:
hai weet iemand trouwens of het kwaad kan als je je handen met terpetine afwast?
heb gisteren derest van de meubeltjes geschilderd maar ik krijg de lak niet van mn handen af
Ik weet niks, maar ik ben ook benieuwd hoe het met haar gaat.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:52 schreef Macka66 het volgende:
En weet iemand hoe het met Pruk is?
Echt welquote:
Ja, ik heb vanochtend nog met haar gesproken en het ging redelijk met haar. Beebje zit nog binnen.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:52 schreef Macka66 het volgende:
En weet iemand hoe het met Pruk is?
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 14 januari 2008 16:03 schreef vamperotica het volgende:
Voor een liveverslag was geen tijd!!!
om 13.45 is onze (bijna) negenponder geboren!!!!
Yup, nou ja...rustig. Er is iig. nog niks aan de hand maar dat afwachten vind ik echt niks...quote:Op maandag 14 januari 2008 15:45 schreef wenneke1 het volgende:
Tearsong hoe is het bij jou??? Ook nog steeds alles rustig?
Roep dat maar niet te hardquote:Op maandag 14 januari 2008 16:21 schreef Ticootje het volgende:
Vamp!!! Dat is geen bevallen!!! Dat is werpen!
Jeetje wat snel! En wat een flinkerd!
Ik ga een voorbeeld aan jouw bevalling nemen, ik wil ook wel zo snel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |