Bedankt voor alle lieve reacties.

Moet er wel even bij zetten dat het even een slecht moment was waarop ik het schreef, de nachtmerrie zat nog vers in mijn hoofd. Tot nu toe heb ik -op wat oude angst na- een goed gevoel over de zwangerschap, in tegenstelling tot de vorige keer.

Toen heb ik vanaf een week of 10 non-stop het gevoel gehad dat er iets mis was met de zwangerschap zelf, terwijl ik zelf niet kon bedenken wat dat zou kunnen zijn. Uiteindelijk -omdat het gevoel zo sterk was- met 28 weken een echo laten maken en alles leek goed, behalve een laag liggende placenta, MAAR... niet TE laag. Toch was dat precies wat er mis was, met 30 weken eerste bloeding (licht, hooguit een eetlepel vol), met 34 weken een fikse bloeding (liter ofzo met vuistdikke stolsels) en na een week ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Met 36 weken opnieuw zo'n fikse bloeding en het bleef daarna ook bloeden, iedere dag opnieuw, dus ik kwam niet meer thuis tot de baby er was. En was ik wekenlang bang geweest dat de placenta los zou laten; uiteindelijk bleef het kreng zitten en werd het een spoedOK en bloedtransfusies.

Dat gaf zo'n angst, voor het leven van je kindje maar ook dat van jezelf dat het grote inpact op mijn leven gehad heeft de afgelopen anderhalf jaar. Weinig vertrouwen in mijn lichaam, angst om dood te gaan, weggerukt worden van je man en kind thuis, en niet in de laatste plaats behoorlijk teleurgesteld en gekwetst door familie en vrienden.
Maar goed... Tinka is Goddank een prachtige en gezonde meid en mijn lichaam is ook eindelijk hersteld.

Maar ja... nu opnieuw zwanger. En dan komen die dingen toch ongevraagd weer omhoog (en zadel ik jullie met dit soort verhalen op!

). Ondanks dat de placenta weer laag ligt, heb ik een beter gevoel over de zwangerschap dan de vorige keer en ik WIL ook geloven dat alles goed gaat. Anders zou ik het ook niet trekken.

Ik denk dat het pas spannend wordt voor mij na de 30e week omdat het toen ook begon. Dus ik kom over een week of 10 nog wel eens mauwen hier!

Tot nu toe zeur ik alleen over ongemakjes en het niet voelen van de baby... Wel de lasten maar nog niet de lusten, zeg maar!
Overigens krijg ik steeds vaker pijn in mijn bekkens/heupen. Eerst alleen na het opstaan, een snerpende pijn en gevoel alsof je er 'door' zakt, zeg maar. Maar vanmiddag had ik ook zo tussendoor zo'n zeurende pijn dat ik met de kinderen mee op bed ben gegaan. Gelukkig was het daarna wel weer over. Herkennen de dames met bekkenklachten dit? Hoe kan ik voorkomen dat dit erger wordt?