Dan is je sig wel heel erg toepasselijkquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:
Hee, gezellig hier weer!
Ik moet zo óf een test, óf bloed laten prikken om mijn stollingstijd te bepalen. En ik moet helemaal alleen. Ik hoop dat ik geen zusters neersla.
Is wel heel lief bedoeld van hemquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:11 schreef lunastar het volgende:
oeps bright dan ben ik al fout bezigin de week aan de strijk, moest plassen kom ik terug zat ventje de zakdoeken te strijken... ik kreeg zenuwen met al die plooien erin, heb strijkijzer maar uit zijn handen getrokken
afwassen kan hij wel goed
![]()
Hoe gaat het met de LLM
Ik zou zeggen, ga gewoon genieten?!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:13 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:15 schreef wenneke1 het volgende:
Ik tenminste heb een buik als een olifant en dat ding zit godsgruwelijk in de weg bij de meest simpele dingen als het aantrekken van ondergoed en sokken bijvoorbeeld.
Ik loop niet meer maar wiebel een beetje vooruit en charmant zitten gaat ook al een poos niet meer.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:17 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je die laatste weekjes nog even kunt meepikken wat betreft het genieten, gewoon lekker op je bips zitten, en je buik aaien en liefde voelen voor je kindje, en het vertrouwen dat het goed komt
Jeetje Pruk, ik schrik er helemaal van! Ik wist wel dat jouw zwangerschap moeizaam verloopt, maar wat precies heb ik eigenlijk nooit meegekregen. (Nu weet ik dat nog niet helemaal, maar dat is ok!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:13 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pruk, sterkte!
En ook de 'rommelende dames' veel sterkte en hopelijk houd het rommelen snel op en kunnen jullie dan genieten van jullie kindjes..."Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
Mijn moeder is ooit eens getest op de ziekte Von Willebrand (dit is zorgt ervoor dat bloed minder snel stolt) en bleek nèt onder de grens te zitten om de daadwerkelijke diagnose te stellen. Mijn broertje echter zit over deze grens heen, en heeft dus wel deze aandoening. Ik ben hier nooit op getest, maar heb wel snel last van blauwe plekken en langdurig bloeden. Er zit dus een kans in dat ik ook net onder of boven de grens zit en dat laatste geval zou inhouden dat ik word overgedragen naar een gyneacoloog in plaats van de verloskundigequote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:26 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dan is je sig wel heel erg toepasselijk
Waarvoor moet het eigenlijk?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:39 schreef TearSong het volgende:
Helemaal waar. Soms schiet het erbij in om te bedenken dat 9 maanden 'afwachten' voor mannen ook niet makkelijk is. En goed, je krijgt alle klachten en ongemakken vast wel in geuren en kleuren te horen maar wegnemen kun je ze ook niet, of het even 'overnemen'. Ik hoor hier regelmatig dat m'n man best wel 'jaloers' is dat hij niet weet hoe het is om echt contact te hebben met dat kindje in mijn buik. Ik voel wanneer ze wakker is, weet wanneer ze zich uitrekt, de hik heeft..wat haar ritme nu is in mijn buik. Ik kan hem soms mee laten voelen maar meer niet...
quote:
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef TearSong het volgende:
[..]
![]()
Staat nog niet in het lijstje erbij maar inderdaad
Ik heb geen ideequote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef TearSong het volgende:
ohoh k_i_m dus ook alSoms schieten we er samen om in de lach, dat stuntelige gebeuren!
Hoop dat de uitslag goed blijkt te zijn en dat je dus gewoon bij de VK kunt blijvenWanneer krijg je de uitslag?
*neemt zich voor om zo maar even naar de supermarkt te waggelen*
Oh, Grijs, wat een lief meisje!! Mooie foto hoor.... (Hoop hier ook op zo'n mooie 20 weken-echo)quote:
Niet iedereen kan dat. Als ik terugkijk, heb ik geen moment echt genoten van de zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat Pruk zich zorgen maakt. Normaal gesproken zit de baby in je buik op de allereerste plek, maar nu is dat maar de vraag. Als je dan ook nog artsen hebt die steeds iets anders zeggen, snap ik wel dat je niet meer weet waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:17 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga gewoon genieten?!
Ik heb er geen last van gehad. Ik kreeg vooral last van mijn banden als ik dat te veel deed. En nu heb ik gewoon overal last van als ik gelopen hebquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had nog gevraagd in het algemeen of er meer mensen waren die last kregen van hun rug en heupen na lopen, maar geen reactie. Betekent dit dat ik de enige ben of is er gewoon overheen gelezen.
Volgens mij had ik daar wel op gereageerd! Of anders willen reageren.. Ik had in het begin van de zwangerschap pijn in onderrug en heupen als ik teveel had gedaan... Te ver gelopen te zwaar getild te... te... te...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Hihihi. dat sokken en schoenen aantrekken komt mij bekend voor! Niet van de zwangerschap maar van mijn hernia en de tijd na de operatie. Ik kon niet bukken maar vond hele interessante manieren om mijn schoenen aan te trekken.Je wordt vanzelf wel creatief!
Pruk, ik kan me voorstellen dat je je ongerust voelt en ik ben het met je eens over de reactie van Owlet. Ook al bedoelde ze het misschien niet zo, het kwam nogal rottig over.
Grijs, wat een mooi lief babietje zit daar zeg! Ben blij dat de echo goed is gegaan! Ik moet woensdag en de zenuwen zijn nu eindelijk weg.
Ik had nog gevraagd in het algemeen of er meer mensen waren die last kregen van hun rug en heupen na lopen, maar geen reactie. Betekent dit dat ik de enige ben of is er gewoon overheen gelezen.
Ik heb sinds van de week last van mijn rechterheup, valt nu wel weer mee, maar begin van de week was het toch aardig pijnlijk, vooral met de trap op lopen. M'n rug afentoe ook, maar dat is minder pijnlijk dan m'n heup (heb ooit een keer klem gezeten tussen een paard wat me wilde pletten en de waterbak, sindsdien is m'n heup een beetje een zwakke plek, althans, volgens mij was het die heupquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:50 schreef Silmarwen het volgende:
Had jij pijn in je been met de hernia? Ik had een hele lage en heel soms voel ik dat nog lichtjes in mijn voet. Ik ben gelukkig geopereerd waardoor de kans dat die hernia terug komt erg klein is. Maar moet jij dan je rug niet weer eens laten ontroleren? Ik heb echt bata bij de operatie gehad. Klinkt heel dramatisch maar na een paar dagen kon ik al aardig lopen en na 6 weken kon ik alles weer!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:13 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Volgens mij had ik daar wel op gereageerd! Of anders willen reageren.. Ik had in het begin van de zwangerschap pijn in onderrug en heupen als ik teveel had gedaan... Te ver gelopen te zwaar getild te... te... te...
Nou heb ik dat "normaai" ook al zo (ook hernia ) En de pijn is te vergelijken met "toen".... Van mild een beetje last hebben tot de kleinste niet uit zn ledikantje kunnen tiullen zonder dat de tranen me in de ogen staan of ik met mn ellebogen op de rand moet leunen..
Ik had ook een hele lage en vooral pijn in mn bil en bovenbeen (achterkant/zijkant) en daar zit de pijn nu ook voornamelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:11 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Had jij pijn in je been met de hernia? Ik had een hele lage en heel soms voel ik dat nog lichtjes in mijn voet. Ik ben gelukkig geopereerd waardoor de kans dat die hernia terug komt erg klein is. Maar moet jij dan je rug niet weer eens laten ontroleren? Ik heb echt bata bij de operatie gehad. Klinkt heel dramatisch maar na een paar dagen kon ik al aardig lopen en na 6 weken kon ik alles weer!
Ben blij dat er toch meer mensen last van hebben. Mijn heupen en mijn rug zijn mijn zwakke plek. Ik heb al meerdere keren fysio gehad voor mijn rug en een slijmbeurs ontsteking gehad in mijn heup. Vanaar ook de vraag, maar ik ben "blij" dat meer van jullie er toch wel last van hebben. Het is nog niet zo dramatisch dat ik niet meer kan lopen of bukken maar af en toe wel pijnlijk genoeg om moeite te hebben met bijvoorbeeld opstaan vanuit de bank.
Janena, gefeliciteerd!Weet je het al lang en hoe voel je je?
Waa is Mammietje trouwens gebleven of ben ik over haar heen gekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |