Ja maar nu is het weer weg..quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:17 schreef Ardenlyn het volgende:
Ticootje:
Ik had op vrijdag wat krampjes. Leek op menstruatie pijn.
Zondagavond ook weer wat krampjes en op de maandag ochtend was het feest begonnen en werd Maarten die dag geboren
Dus wie weet
Ik zou het niet wetenquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:02 schreef wenneke1 het volgende:
Wat is dat de laatste tijd met die voorweeen. Het lijkt wel alsof het erger is dan voorheen.
Ghehhee...quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Nou, toch maar de badkamer gedaan.. En de keuken... En het toilet... En de babykamer... En omze slaapkamer, En die van Priscil... Eigenlijk heb ik gewoon het hele huis weer gedaan. Vreemd genoeg wordt mn water amper vies..
Mn huis ruikt nu wel naar medisch schoon. Ik heb dettol gehaald, daar heb ik de toilet en de badkamer mee gedaan. En de keuken ook. En de vloer (omdat de katten weer in een piesbui zijn).
Vamp, ik was net aan het lopen (boodschapjes doen) en ik had het ook. Echt onderin mn buik. Ik moest even stil blijven staan, even diep zuchten... pfff. Zo en toen kon ik weer.
Zo te zien zijn we met een grote groep aan het rommelen.. Misschien hebben we straks een echte geboortegolf hier.
De was is hier al helemaal weggewerkt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:36 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ghehhee...
Net een grote stapel strijk weggewerkt... Zo evne onze slaapkamer stofzuigen en beneden wat rommelen en dan vanavond de badkamer "inzepen"
Zou het dan toch echt???
Dan moek even opschieten met "bijwassen"!!!
Met al die monsters hier ligt er altijd wel was... En de laatste dagen niet echt aan "dat soort zaken" toe gekomen... paar zieken, niets uit mn handen krijgen omdat ik met mn gedachte bij Tan en fam was...Nog wat bedgeplas erbij en heel het overzicht is weer zoek!quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De was is hier al helemaal weggewerkt.
Strijken doe ik niet, dat haat ik gewoon. Ik vond het al erg om 10 hydrofielluiers te strijken.
Als het echt zo is, dan moet maar eens een zeiltje in bed gaan leggen!! Maar ik ben nog niet aan de beurt, dus wacht nog wel even geduldig af..
Dat is niet leuk! Ik hoop dat er snel weer beweging komt (of het nou richting de uitgang is of nietquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier ook krampen en een naar mijn zin te rustig kindStraks dus de vk ff bellen
Wasmachine staat hier zowat dag en nacht aan... En helaas zit mn droer op dezelfde groep dus is het omwisselen...quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, ik draai hier ongeveer 3 wassen per dag. Alleen op die manier heb ik ook een beetje weekend. Ik kan me voorstellen dat het bij jouw nog erger is. Ik ben de uitvinder van de wasmachine ook meer dan dankbaar.
Maar goed, in het weekend doe ik altijd het beddengoed. Dus ik ontkom er toch niet aan om ook in het weekend te wassen.
Met een baby, wordt het dan nog erger?? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat die kleine kleertjes echt iets uitmaken.
Wat dacht je van.... Iets aanpassen... Voor de speigel gaan draaikonten... Uhm... nee... toch maar niet en floep in de wasmandquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:20 schreef k_i_m het volgende:
Misschien dat een puberend kind daar wat mee van doen heeft? (meerdere malen verkleden per dag. )
haha mij ook iddquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:Ticootje!
Als je het beddengoed in het weekend doet, hoe kom je dan alsnog aan 3 wassen per dag? Of bedoel je dat dat op de weekenddagen is?
Oh, en dit bedoel ik niet als kritiek hoor, het verbaast me alleen echt heel erg!
met z'n vieren kom ik nu zo'n beetje op een was per dag. En dan net als jij elke dag douchen, schone kleren etc..quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:40 schreef wenneke1 het volgende:
Maneki al iets meer gevoeld???
Ticootje, met zijn drieen nu heb ik ongeveer vier a vijf machines was per week. Ik schat dat dat er dalijk eentje meer wordt. En wij douchen elke dag, elke dag schone kleren, een keer per week schoon beddegoed en elke dag schoon goed in de keuken, soms zelfs wel twee keer.
Ik heb wel poetsdrang, maar met dettol heb ik nog nooit gepoetst en ik geloof ook niet dat ik dat ooit zou doen. ( De aversie tegen die geur is zooo sterk... ik kan daar echt niet tegen nu)
Opvouwen en weer de kast in scheelt een heeeele hoop was.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:04 schreef Ticootje het volgende:
1 keer passen beetje draaikonten, en hup de wasmand in. Dat dus 2 of 3x per dag.
Waaromquote:Dan douchen we allemaal 1 keer per dag, we gebruiken altijd badhanddoeken en die gebruiken we 1 keer. Meestal gaat er ook een handdoek op de grond.
Neuj... was en eenmalig iets..... Beetje te gehaast omdat ik eigenlijk al op mn fiets moest zitten, maar toch nog even de wasmachine vol wilde gooien en iets te enthousiast de was van de grond wilde rapen....quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:44 schreef wenneke1 het volgende:
Ow en Vamp, hoe is het met de kramp??? Nog last van gehad?
k geloof dak die al gehad heb... Met oud en nieuw... Ben wel verkouden aan het wordenquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, denk ook een beetje aan jezelf. Er heerst wel een buikgriep, en die is volgens mij best besmettelijk. AL best wat mensen in mijn omgeving zijn al ziek geweest. Als je straks moet bevallen en je wordt ziek.. nou dat lijkt mij helemaal rampzalig.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:59 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, denk ook een beetje aan jezelf. Er heerst wel een buikgriep, en die is volgens mij best besmettelijk. AL best wat mensen in mijn omgeving zijn al ziek geweest. Als je straks moet bevallen en je wordt ziek.. nou dat lijkt mij helemaal rampzalig.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef Pruk het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je je dan ineens stukken beter voelt? Tenminste, dat hoor je altijd in de verhalen.
helemaal mee eens bright. mijn man heeft sowieso pech hij zal wel moeten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:41 schreef Bright het volgende:
Llewella, we hebben geen boekje over down meegekregen, maar we wisten er al voldoende over, ook qua timing (daarmee zitten we prima) en kansberekeningen (en de subjectiviteit met het 'lezen' ervan)
En dames, doe een beetje rustig aan! Het lijkt wel alsof er hier een hele volksverhuizing aan de gang is!! Gewoon wat ontspannen en laat manlief ook eens de was doen (en vouwen/strijken!) of wat schoonmaken (en dan niet miepen dat'ie 't niet goed doet, maar accepteren en blij zijn als'ie 't voor je doet)
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:28 schreef MeNicole het volgende:
Tuurlijk gaan ze zo lang mogelijk rekken. Als die kleine het echt echt niet fijn heeft daar binnen grijpen ze wel in. Hoe langer hoe beter!!!
Maar hun denken niet zoals jij dat doet denk ik. Kijk ik snap je wel hoor. Nu zal hij/zij buiten je buik het waarschijnlijk beter doen dan dat het nu doet. Maar hun vinden het daar waarschijnlijk gewoon beter als ie lekker bij je zit nog!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Dat hebben ze genoemd om een verklaring te geven voor de sterke afwijking ineens. Wat op zich wel weer raar is, want door verschillende mensen met verschillende apparaten kwam er de laatste keer dus wel hetzelfde uit, wat ihn mijn ogen aangeeft dat er dus wel degelijk nauwkeurig gemeten kan worden (plus, dan zou het al sinds het begin van de zwangerschap zo moeten zijn en tot en met de 20 weken was alles wel precies op te meten en daarna ook nog wel een groot gedeelte). Of het dus echt zo is of het enkel als handige smoes gebruikt wordt weet ik niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:41 schreef E.T. het volgende:
[..]
De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.
Daarbij, inleiden met 37 weken is echt geen pretje als het lichaam nog helemaal niet klaar is voor een evt. bevalling.
True, maar men geeft aan dat er met de organen niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:45 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.
Ja, ook dat, en men kan dan een stuk makkelijker ingrijpen! Als er nu echt wat mis is, moet ik hoe dan ook eerst nog de bevalling door en een keizersnee zullen ze bij mij zo lang mogelijk uitstellen, omdat dat gewoon extra problemen oplevert bij de genezing door overhangend vel. Dus snel het kind halen als het echt moet, zit er ook niet in zonder problemen voor mij en dan is het kind al in de problemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:50 schreef vamperotica het volgende:
Ik snap je gevoelens goed Pruk...
Zoiets van... Als de baby maar geboren is... Kun je iig zien hoe het gaat.... Dan ben je niet afhankelijk van enkel apparaten en de buitenkant van je buik zeg maar... Maar als hij/zij het dan moeilijk met wat dan ook zou hebben zou het (waarschijnlijk) beter zichtbaar zijn ofzo...
Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Mijn beeld is misschien nu wat betroebeld door alles rondom Ayden en ik weet dat je leed niet met leed kan en mag vergelijken.
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:49 schreef TearSong het volgende:
Wurpje: ook goedemorgen (middag inmiddels) hoe is het met jou nu?
Pruk: dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten? En dat was een lactatiekundige die zo'n reactie heeft gegeven? Dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten is nl. een fabeltje...
Ik kom me ook maar weer meldenIn de ochtend ben ik voornamelijk bezig met Tomas en het huishouden dus ik kruip pas achter de computer als hij zijn middagslaapje doet
Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:00 schreef Pruk het volgende:
[..]
Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.
Dat werd bij mij na 42 wkn en 2 dagen ook gezegd. Tomas was wel lang maar echt vrij mager (heeft toch echt lang genoeg gezetenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef vamperotica het volgende:
Ik wilde mn verhaal eerts niet doen om bangmakerij te voorkomen, maar ik ken verschillende gevallen waarin de placenta niet goed meer werkte... Kindje deed het op CTG enzo prima maar na de geboorte bleek dat het toch angstvallig magertjes was... Al de reseves opgebruikt hadden en dat het toch niet echt veel langer in moeders buik had moeten blijven.... De artsen waren behoorlijk geschrokken... Ok, dit was na een voldragen zwangerschap (41 en nog wat) maar toch...
En als dat nou is waar je over twijfelt? Mag je dan wel 'miepen'? Ik weet dat het Pruks' grootste angst is dat haar baby juist niet veilig zit bij haar binnen. Dat ze het vertrouwen in haar lijf daarin een beetje heeft verloren na alles wat er gebeurd is en alle paniek die er gemaakt is. Ik vind dat niet zo gek.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.
Ik heb gisteren uren lopen klagen dat Mikael een keer ziek is en dat vond ik zo erg voor hem. Maar dat staat toch los van al het andere dat er gebeurd?
De voedingsstoffen die je binnen krijgt zullen dan in eerste instantie naar de melk voor je kindje gaan. Maar ik vroeg me dus af of het idd. een lactatiekundige was die dat gezegd had over het bijvoeden of dat dan van de verpleegkundige kwam. Het klonk nl. niet echt als iets wat ik van een lactatiekundige zou verwachten. Maar misschien is het in jouw situatie wel anders..geen idee.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |