Alles is pasklaar te makenquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:14 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er is niks pasklaar voor mijn type auto wat dat soort spul betreft
Lieve schat, zonder rolkooi is dat levensgevaarlijk. Zeker als je de voorruit meeneemt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik wil bij de MR2 alle ramen vervangen voor lexan exemplaren, alleen ik weet niet hoe het met de voorruit zit m.b.t. de APK-regelgeving.
Niet dat ze 'm dalijk af gaan keuren ofzo...
-> iedere auto voorzien van rolkooi + alle bestuurders van helmquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:47 schreef PNG het volgende:
[..]
Lieve schat, zonder rolkooi is dat levensgevaarlijk. Zeker als je de voorruit meeneemt.
Dan bij een rol zit meteen je dak onder je hoofdsteun.
En een rolkooi is weer levensgevaarlijk zonder helm.
Zie je het al voor jequote:Op woensdag 9 januari 2008 15:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
-> iedere auto voorzien van rolkooi + alle bestuurders van helm
Dat is niet handig, je snelheidsmeter in mijlenquote:Op woensdag 9 januari 2008 13:23 schreef raulbouli het volgende:
Nah, Carbon is geil dus dat spuit ik niet over.
Tevens weer wat goodies geimporteerd uit Japan (foto's zijn voorbeeld fotootjes)
JDM EG6 Gauge cluster...
[ afbeelding ]
JDM EG6 Climate Control...(kachelpaneel)
[ afbeelding ]
Zeker weer banaan in je ogen poepiequote:Op woensdag 9 januari 2008 15:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is niet handig, je snelheidsmeter in mijlen
Die komen der nog wel, zal kijken of ik der zondag wat kan maken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:17 schreef 1299 het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het interieur van je auto
quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:14 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Zeker weer banaan in je ogen poepieIn Japan gebruiken ze gewoon KM/H echter is de snelheid daar bij alle auto's begrensd tot 180KM/H vandaar dat de teller niet verder gaat
![]()
[..]
Die komen der nog wel, zal kijken of ik der zondag wat kan maken.
Lol.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
GA JIJ NU OOK JOUWN AUTO BEGRENZEN OP 180KM/H??
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ff serieus, waarom kies je in hemelsnaam zo'n tellert? Wats verschil tussen deze en Europese tellers? op de telling na
Je kunt toch ook gewoon andere plaat erachter doen...quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:38 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Lol.
Nou de reden. Ze zijn wit, hebben oranje naalden, Amber verlichting, tis import, niet in europa en/of america geleverd etc etc
Alles kan, koffiekan, theekan, tarkan.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon andere plaat erachter doen...
Matig excuusquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:14 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Alles kan, koffiekan, theekan, tarkan.
Maar das niet echt. Ik heb gewoon oog voor details en hou niet van neppe dingen.
Staat een setje te koop op het cch forum. 1750 voor de 2.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:54 schreef Supra_Turbo het volgende:
I know, maar de lexan ramen komen er ook pas in als ik er een kooi in heb.
Ik wil de auto wel van en naar het circuit kunnen rijden, dus het moet wel apk-goedgekeurd blijven.
Ik ben atm aan het rondkijken naar een mooi setje Bride stoelen.
In het rood of zwart... het heeft beide wel iets.
1600 euro en als je goed zoekt nog goedkoper...quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:20 schreef tevebe het volgende:
[..]
Staat een setje te koop op het cch forum. 1750 voor de 2.
Ah een prijsverlaging. Wel mooie stoeltjes..quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:12 schreef raulbouli het volgende:
[..]
1600 euro en als je goed zoekt nog goedkoper...
http://www.civicclubholland.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=15188
Idd mooie stoeltjes. Zo sterk als ik weet niet wat en zo licht als een veertje. En fia keuring-waardige stoelen zijn het ook.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:22 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ah een prijsverlaging. Wel mooie stoeltjes..
Alsof ik niet weet hoe een V8 klinktquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:07 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
heb je wel eens een v8 gehoord? of in een v8 gereden? nee want dan zou je weten dat het stomme gebrom van zo'n kachelpot niet eens in de buurt komt van een laagtoerige v8, niet dat ik wat heb tegen toerenmakende 4 cylinder integendeel maar aub zet er een normale uitlaat onder ala magnexx iets wat subtiel is.
Uiteraard is het geen echte V8, ik gebruikte het als voorbeeld om een indruk te geven van hoe het klinkt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:23 schreef _Drake_ het volgende:
de feiten zijn simpel dat een v8 compleet anders klinkt zelfs een v6 klinkt anders en die komt dan nog eerder in de buurt. Denk niet dat ik zelf niet met honda werk, een goede vriend van mij heeft een del sol met b16a2. Wij hebben ondertussen hier al een stuk of 4 crx'n gehad om maar een voorbeeld te geven.
En alsnog een japstyle demper bromd en maakt veel herrie, terwijl het niet nodig is.
Jij hebt patent op de waarheidquote:Op donderdag 10 januari 2008 02:24 schreef PNG het volgende:
Wat een gelul man. Geluid, who gives a fuck.
'dan krijg je een totaal ander geluid dan wanneer je ff simpel een andere demper op een honda/peug/opel/etc zet.'
WHAHAHA. Of je een bepaalde 16V snerp kan vergelijken met hoe een 205 klinkt. Wat een gezwets.
En nu ? Heb je 151 Nm ? tZal mijn hobby niet zijn iig. Die dingen heb je opgezocht op Google maar je kon ze niet vertalen naar het nederlands.
Geluid is sowieso onzin, en 99% dat blert komt niet eens vooruit. Ook daardoor trouwens.
Hehehequote:Op donderdag 10 januari 2008 08:47 schreef t0n het volgende:
Ho es, wist niet dat je een topic hier had joh...
Dat kloptquote:
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebtquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
De uitlaat onder de MR2 hoor je niet eens boven het roaren van de ITB's uit.
Vooral het geluid wat m'n motortje produceert @ 7000rpm (dan gaat de VVT eraf)... geweldig!
Een VTEC motor klink (vooral met wat mods) erg mooi/racey, alleen zo'n japstyle kreng hoort er niet onder vind ik.
Een hoop gebrom van onder/middenuit terwijl er geen ruk gebeurt.
Maar goed, ieder voor zich, alleen ik zou er iets subtielers onder leggen.
Een (duur) goed ontworpen uitlaat levert (meer) prestatie winst op tov een open pijp met een open jap demper.
Het zit vooral tussen de oren; ik hoor meer dus ik ga harder
Veel mensen die denken dat een zo groot mogelijke uitlaatpijp en ze min mogelijk restricties (als in dempers en bochten etc) beter is voor de prestaties, wat dus absoluut niet het geval is!
Klopt. en vooral bij N/A getunede motors. Bij turbo is het een ander verhaal, daar wil je juist zo min mogelijk tegendrukquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef 1299 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
True, mijn fout.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef 1299 het volgende:
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
Heeft een M5 daarom 4 pijpen ipv 1 knetterdikke ofzo?quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.
Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Jup, voor mijn blok is alles van 2,25 - 2,5 inch het beste. kleiner niet en groter ook niet.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.
Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
dat vind ik nog te overzien.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:52 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Jup, voor mijn blok is alles van 2,25 - 2,5 inch het beste. kleiner niet en groter ook niet.
Daar heb je wel gelijk inquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.
Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Ben jij wel wijs?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:34 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Het zal best cheap zijn ten opzichte van je uitlaat maar ik vind het geluid voller en daarom ook mooier. Dat krijsen is wel leuk waarover gesproken wordt maar daar heb ik een motor voor, die dingen horen te janken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gejank van de civic vind ik wel wat hebben, met een rauwe snerp.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
Dat zijn eindstukjes.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:50 schreef eer-ik het volgende:
Heeft een M5 daarom 4 pijpen ipv 1 knetterdikke ofzo?
*leek is
Minimaal 3" is een MUST bij 400pk ++quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:56 schreef 1299 het volgende:
Daar heb je wel gelijk in3" is pas effectief bij 400pk+ ofzo. Ik ga binnenkort dan ook voor een 2.5" uitlaattraject voor mijn 1.8 turbo
De diameter van het eindstuk zegt niets over de diameter van de uitlaatpijp zelfquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:54 schreef eer-ik het volgende:
dat vind ik nog te overzien.
Die enorme pijpen die je vaak onder de welbekende sjonniebakken ziet, wat is dat, 4 of 5 inch ofzo?
Ik ken een tuner in engeland die heeft 565 BHP gehaald met een evo op 2.5"quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Minimaal 3" is een MUST bij 400pk ++
Het beste is in principe om een zo groot mogelijke uitlaat te monteren bij een geblazen motor, want je wil namelijk dat de turbo een zo minimaal mogelijke weerstand ondervindt van de uitlaat.
waar is zo'n enorm eindstuk goed voor dan?quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:51 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
De diameter van het eindstuk zegt niets over de diameter van de uitlaatpijp zelf
Onder m'n Supra zit een 3" uitlaat (turbo-back) met een 115mm eindstuk (dacht ik).
Blitz Nur Spec R uitlaat btw.
Moeilijk he begrijpend lezen, ik zei dat wanneer je een motor aan pakt(I/H/E) dat je dan een totaal ander geluid krijgt dan wanneer je alleen een simpel dempertje vervangt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 02:24 schreef PNG het volgende:
Wat een gelul man. Geluid, who gives a fuck.
'dan krijg je een totaal ander geluid dan wanneer je ff simpel een andere demper op een honda/peug/opel/etc zet.'
WHAHAHA. Of je een bepaalde 16V snerp kan vergelijken met hoe een 205 klinkt. Wat een gezwets.
Je lult zelf uit je nek man, die dingen heb ik niet op gezocht op googlequote:En nu ? Heb je 151 Nm ? tZal mijn hobby niet zijn iig. Die dingen heb je opgezocht op Google maar je kon ze niet vertalen naar het nederlands.
Geluid is sowieso onzin, en 99% dat blert komt niet eens vooruit. Ook daardoor trouwens.
Het geluid van ITB'squote:Op donderdag 10 januari 2008 16:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
De uitlaat onder de MR2 hoor je niet eens boven het roaren van de ITB's uit.
Vooral het geluid wat m'n motortje produceert @ 7000rpm (dan gaat de VVT eraf)... geweldig!
Een VTEC motor klink (vooral met wat mods) erg mooi/racey, alleen zo'n japstyle kreng hoort er niet onder vind ik.
Een hoop gebrom van onder/middenuit terwijl er geen ruk gebeurt.
Maar goed, ieder voor zich, alleen ik zou er iets subtielers onder leggen.
Ze zijn ook allemaal het zelfde van binnen hequote:Op woensdag 9 januari 2008 16:31 schreef raulbouli het volgende:
Hehe me binnenspiegel idd. Daar heb ik nog wel een crappy pic van:
Broadway mirror:
[ afbeelding ]
Ik heb het over de diameter van de gehele uitlaatquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
dat vind ik nog te overzien.
Die enorme pijpen die je vaak onder de welbekende sjonniebakken ziet, wat is dat, 4 of 5 inch ofzo?
None takenquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
waar is zo'n enorm eindstuk goed voor dan?
subtiel is het niet, en mijn smaak is het ook niet...
no offence
Dat valt me inderdaad niet tegen...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:16 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
None taken
Het ziet er best goed uit, als zeg ik het zelf.
Past best goed bij de auto vind ik.
Man! wat klinkt dat heerlijk zeg!quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Sorry raulbouli, maar ik wil ff patsen met wat filmpjes van m'n MR2'tje
Klik
Dat ben ik met je eens, dat ziet er ook niet uit...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:21 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je hebt ook nog een maatje groter volgens mij, maar dat vind ik er echt niet uit zien vaak
Vooral niet als er dan 2 onder zitten die ook nog schuin staan enzo
Bouw jaar 92/93?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:22 schreef endr0me het volgende:
Exact hetzelfde van binnen als de mijne ja, alleen heb ik grijs ipv zwart
is dat nou een trueno? Of zeg ik wat geks?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:16 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
None taken
Het ziet er best goed uit, als zeg ik het zelf.
Past best goed bij de auto vind ik.
whehe, lijkt er wel wat op, maar 't is een supra mk3quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:25 schreef Cageon het volgende:
[..]
is dat nou een trueno? Of zeg ik wat geks?
quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:25 schreef Cageon het volgende:
[..]
is dat nou een trueno? Of zeg ik wat geks?
quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
whehe, lijkt er wel wat op, maar 't is een supra mk3
Wat is het nou?quote:
Klinkt goed iddquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Sorry raulbouli, maar ik wil ff patsen met wat filmpjes van m'n MR2'tje
Klik
Ah dxi is idd ook grijsquote:
quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:38 schreef raulbouli het volgende:
GAGAgagagAgaaGaGAhaGhAGa
Zat stukje opgedroogd zaad in me keelquote:
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:31 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Zat stukje opgedroogd zaad in me keel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Win ik voor geen meter van op de ring, 1.6en komen de berg niet op.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:39 schreef endr0me het volgende:
Mijn droomwagen is een Civic Type R uit 2004, maar dan zijn we al snel 10 jaar verder
Poepauto's blok niet, maar ze hebben het blok gewoon in het verkeerde chasis getakeld.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:41 schreef PNG het volgende:
[..]
Win ik voor geen meter van op de ring, 1.6en komen de berg niet op.
Magoed, dat zijn 2 liters, met koppel. Die dingen gaan HARD.
Die die eet ik op lekker lekker sambal bij.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:50 schreef bietelboer het volgende:
Dan eerst die B16a2 en die recaro's er uit!!
cilinderinhoud heeft ook zoveel correlatie met hoe snel je een berg op gaatquote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:41 schreef PNG het volgende:
[..]
Win ik voor geen meter van op de ring, 1.6en komen de berg niet op.
Magoed, dat zijn 2 liters, met koppel. Die dingen gaan HARD.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
cilinderinhoud heeft ook zoveel correlatie met hoe snel je een berg op gaat
Ja man, cilinderinhoudt zegt alles.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
cilinderinhoud heeft ook zoveel correlatie met hoe snel je een berg op gaat
De cilinderinhoud niet direct, maar wel het koppel wat eruit voort komt. Feit is dat de 2-liter een stuk meer koppel heeft, en dat is wel handig als je een berg op gaat....quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
cilinderinhoud heeft ook zoveel correlatie met hoe snel je een berg op gaat
Let op, nou komt hetquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:00 schreef Houniet het volgende:
Zal ik het dan nog 1 keer uitleggen?
Hoe lang blijft dit misverstand nog de ronde doen hier? Koppel aan het vliegwiel zegt niks over het draaimoment aan de wielenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:58 schreef fathank het volgende:
[..]
De cilinderinhoud niet direct, maar wel het koppel wat eruit voort komt. Feit is dat de 2-liter een stuk meer koppel heeft, en dat is wel handig als je een berg op gaat....
van dat topic wordt ook geen hond wijzer met al dat gezeik door elkaarquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:01 schreef fathank het volgende:
Voor diegenen die nog wat willen leren..
Zie dit topic.
Krijg je met die betweterige (pseudo)Amerikanen...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:23 schreef Cageon het volgende:
[..]
van dat topic wordt ook geen hond wijzer met al dat gezeik door elkaar
oeh tof..die wil ik ook nogquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:08 schreef raulbouli het volgende:
hehe
Zo mijn hoerige rode Recaro's omgeruild voor zwarte exemplaren.
Alles heeft een prijsquote:
Eerst een EK4quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |