Uiteraard is het geen echte V8, ik gebruikte het als voorbeeld om een indruk te geven van hoe het klinkt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:23 schreef _Drake_ het volgende:
de feiten zijn simpel dat een v8 compleet anders klinkt zelfs een v6 klinkt anders en die komt dan nog eerder in de buurt. Denk niet dat ik zelf niet met honda werk, een goede vriend van mij heeft een del sol met b16a2. Wij hebben ondertussen hier al een stuk of 4 crx'n gehad om maar een voorbeeld te geven.
En alsnog een japstyle demper bromd en maakt veel herrie, terwijl het niet nodig is.
Jij hebt patent op de waarheidquote:Op donderdag 10 januari 2008 02:24 schreef PNG het volgende:
Wat een gelul man. Geluid, who gives a fuck.
'dan krijg je een totaal ander geluid dan wanneer je ff simpel een andere demper op een honda/peug/opel/etc zet.'
WHAHAHA. Of je een bepaalde 16V snerp kan vergelijken met hoe een 205 klinkt. Wat een gezwets.
En nu ? Heb je 151 Nm ? tZal mijn hobby niet zijn iig. Die dingen heb je opgezocht op Google maar je kon ze niet vertalen naar het nederlands.
Geluid is sowieso onzin, en 99% dat blert komt niet eens vooruit. Ook daardoor trouwens.
Hehehequote:Op donderdag 10 januari 2008 08:47 schreef t0n het volgende:
Ho es, wist niet dat je een topic hier had joh...
Dat kloptquote:
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebtquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
De uitlaat onder de MR2 hoor je niet eens boven het roaren van de ITB's uit.
Vooral het geluid wat m'n motortje produceert @ 7000rpm (dan gaat de VVT eraf)... geweldig!
Een VTEC motor klink (vooral met wat mods) erg mooi/racey, alleen zo'n japstyle kreng hoort er niet onder vind ik.
Een hoop gebrom van onder/middenuit terwijl er geen ruk gebeurt.
Maar goed, ieder voor zich, alleen ik zou er iets subtielers onder leggen.
Een (duur) goed ontworpen uitlaat levert (meer) prestatie winst op tov een open pijp met een open jap demper.
Het zit vooral tussen de oren; ik hoor meer dus ik ga harder
Veel mensen die denken dat een zo groot mogelijke uitlaatpijp en ze min mogelijk restricties (als in dempers en bochten etc) beter is voor de prestaties, wat dus absoluut niet het geval is!
Klopt. en vooral bij N/A getunede motors. Bij turbo is het een ander verhaal, daar wil je juist zo min mogelijk tegendrukquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef 1299 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
True, mijn fout.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef 1299 het volgende:
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
Heeft een M5 daarom 4 pijpen ipv 1 knetterdikke ofzo?quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.
Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Jup, voor mijn blok is alles van 2,25 - 2,5 inch het beste. kleiner niet en groter ook niet.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.
Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
dat vind ik nog te overzien.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:52 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Jup, voor mijn blok is alles van 2,25 - 2,5 inch het beste. kleiner niet en groter ook niet.
Daar heb je wel gelijk inquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.
Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Ben jij wel wijs?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:34 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Het zal best cheap zijn ten opzichte van je uitlaat maar ik vind het geluid voller en daarom ook mooier. Dat krijsen is wel leuk waarover gesproken wordt maar daar heb ik een motor voor, die dingen horen te janken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gejank van de civic vind ik wel wat hebben, met een rauwe snerp.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
Dat zijn eindstukjes.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:50 schreef eer-ik het volgende:
Heeft een M5 daarom 4 pijpen ipv 1 knetterdikke ofzo?
*leek is
Minimaal 3" is een MUST bij 400pk ++quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:56 schreef 1299 het volgende:
Daar heb je wel gelijk in3" is pas effectief bij 400pk+ ofzo. Ik ga binnenkort dan ook voor een 2.5" uitlaattraject voor mijn 1.8 turbo
De diameter van het eindstuk zegt niets over de diameter van de uitlaatpijp zelfquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:54 schreef eer-ik het volgende:
dat vind ik nog te overzien.
Die enorme pijpen die je vaak onder de welbekende sjonniebakken ziet, wat is dat, 4 of 5 inch ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |