abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55913535
de feiten zijn simpel dat een v8 compleet anders klinkt zelfs een v6 klinkt anders en die komt dan nog eerder in de buurt. Denk niet dat ik zelf niet met honda werk, een goede vriend van mij heeft een del sol met b16a2. Wij hebben ondertussen hier al een stuk of 4 crx'n gehad om maar een voorbeeld te geven.

En alsnog een japstyle demper bromd en maakt veel herrie, terwijl het niet nodig is.
pi_55913859
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:23 schreef _Drake_ het volgende:
de feiten zijn simpel dat een v8 compleet anders klinkt zelfs een v6 klinkt anders en die komt dan nog eerder in de buurt. Denk niet dat ik zelf niet met honda werk, een goede vriend van mij heeft een del sol met b16a2. Wij hebben ondertussen hier al een stuk of 4 crx'n gehad om maar een voorbeeld te geven.

En alsnog een japstyle demper bromd en maakt veel herrie, terwijl het niet nodig is.
Uiteraard is het geen echte V8, ik gebruikte het als voorbeeld om een indruk te geven van hoe het klinkt.
Als je een blokje aan pakt(I/H/E) dan krijg je een totaal ander geluid dan wanneer je ff simpel een andere demper op een honda/peug/opel/etc zet.
In mijn geval heeft de uitlaat ook nog nut.

Ik zelf heb bij lage toeren uitlaat geluid en wanneer ik gas geef dan heb ik alleen nog maar motor geluid.
Heb dan ook bijna alles aangepakt:

CAÎ
60mm TB
Edelbrock IM
Skunk2 cam
option/Invida uitlaat lijn
pi_55914808
Plug moet lieV doen
Plug moet lieV doen
Plug moet lieV doen
Plug moet lieV doen

[ Bericht 44% gewijzigd door PNG op 10-01-2008 18:27:49 ]
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:44:36 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55915972
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 02:24 schreef PNG het volgende:
Wat een gelul man. Geluid, who gives a fuck.

'dan krijg je een totaal ander geluid dan wanneer je ff simpel een andere demper op een honda/peug/opel/etc zet.'

WHAHAHA. Of je een bepaalde 16V snerp kan vergelijken met hoe een 205 klinkt. Wat een gezwets.

En nu ? Heb je 151 Nm ? tZal mijn hobby niet zijn iig. Die dingen heb je opgezocht op Google maar je kon ze niet vertalen naar het nederlands.

Geluid is sowieso onzin, en 99% dat blert komt niet eens vooruit. Ook daardoor trouwens.
Jij hebt patent op de waarheid
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55916004
Ho es, wist niet dat je een topic hier had joh...
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:52:40 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55916047
Hij is pas een paar dagen lid

en dat is mijn schuld
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55916114
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:47 schreef t0n het volgende:
Ho es, wist niet dat je een topic hier had joh...
Hehehe
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:46 schreef Wimo. het volgende:

[..]

He das bij Mark voor de deur !
Dat klopt
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:02:49 #133
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55926040
De uitlaat onder de MR2 hoor je niet eens boven het roaren van de ITB's uit.
Vooral het geluid wat m'n motortje produceert @ 7000rpm (dan gaat de VVT eraf)... geweldig!

Een VTEC motor klink (vooral met wat mods) erg mooi/racey, alleen zo'n japstyle kreng hoort er niet onder vind ik.
Een hoop gebrom van onder/middenuit terwijl er geen ruk gebeurt.
Maar goed, ieder voor zich, alleen ik zou er iets subtielers onder leggen.

Een (duur) goed ontworpen uitlaat levert (meer) prestatie winst op tov een open pijp met een open jap demper.
Het zit vooral tussen de oren; ik hoor meer dus ik ga harder
Veel mensen die denken dat een zo groot mogelijke uitlaatpijp en ze min mogelijk restricties (als in dempers en bochten etc) beter is voor de prestaties, wat dus absoluut niet het geval is!
pi_55926406
De japstyle die ik eronder heb komt niet van autostyle... en is een complete cat-back..dus vanaf de cat....

maar der komt een andere onder

Deze Apexi WS2 catback:

EDIT:


Kutkikkers ook

[ Bericht 15% gewijzigd door raulbouli op 10-01-2008 16:23:59 ]
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:19:36 #135
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55926515
kikker
Signature.
pi_55926550
Kikkers onder auto's.... hoe vaak moet het nog gezegd worden dat kikkers onder auto's niet werken?
pi_55926653
jah krijg ik een kikkergeluid en dan ben ik een sjonnie
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_55926749
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
De uitlaat onder de MR2 hoor je niet eens boven het roaren van de ITB's uit.
Vooral het geluid wat m'n motortje produceert @ 7000rpm (dan gaat de VVT eraf)... geweldig!

Een VTEC motor klink (vooral met wat mods) erg mooi/racey, alleen zo'n japstyle kreng hoort er niet onder vind ik.
Een hoop gebrom van onder/middenuit terwijl er geen ruk gebeurt.
Maar goed, ieder voor zich, alleen ik zou er iets subtielers onder leggen.

Een (duur) goed ontworpen uitlaat levert (meer) prestatie winst op tov een open pijp met een open jap demper.
Het zit vooral tussen de oren; ik hoor meer dus ik ga harder
Veel mensen die denken dat een zo groot mogelijke uitlaatpijp en ze min mogelijk restricties (als in dempers en bochten etc) beter is voor de prestaties, wat dus absoluut niet het geval is!
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
pi_55927058
tvp
pi_55927208
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef 1299 het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
Klopt. en vooral bij N/A getunede motors. Bij turbo is het een ander verhaal, daar wil je juist zo min mogelijk tegendruk
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:48:55 #141
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55927351
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef 1299 het volgende:
Niet om het een of ander, maar een zo min mogelijk restrictieve uitlaat levert wel degelijk de beste prestaties. Het is geen 2takt dat je tegendruk nodig hebt
True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.

Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:50:51 #142
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55927401
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.

Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Heeft een M5 daarom 4 pijpen ipv 1 knetterdikke ofzo?
*leek is
Signature.
pi_55927438
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.

Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Jup, voor mijn blok is alles van 2,25 - 2,5 inch het beste. kleiner niet en groter ook niet.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:54:00 #144
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55927486
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:52 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Jup, voor mijn blok is alles van 2,25 - 2,5 inch het beste. kleiner niet en groter ook niet.
dat vind ik nog te overzien.
Die enorme pijpen die je vaak onder de welbekende sjonniebakken ziet, wat is dat, 4 of 5 inch ofzo?
Signature.
pi_55927531
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

True, mijn fout.
Was idd in de war met 2-takt.

Diameter van de uitlaatpijp is wel weg belangrijk!
Groter is niet altijd beter op een atmosferische motor.
De uitlaatgas snelheid word veel te laag bij een 3" uitlaat op een 1.6
Daar heb je wel gelijk in 3" is pas effectief bij 400pk+ ofzo. Ik ga binnenkort dan ook voor een 2.5" uitlaattraject voor mijn 1.8 turbo
pi_55927584
Nice car!
Daar kan BB nog wat van leren
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:34 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Het zal best cheap zijn ten opzichte van je uitlaat maar ik vind het geluid voller en daarom ook mooier. Dat krijsen is wel leuk waarover gesproken wordt maar daar heb ik een motor voor, die dingen horen te janken
Ben jij wel wijs?
"2 big jugs are better than 4 small ones"



TL1000R
TL1000R
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gejank van de civic vind ik wel wat hebben, met een rauwe snerp.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:01:26 #147
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55927664
zeg...
't is geen chopper
Signature.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:46:29 #148
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55928794
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:50 schreef eer-ik het volgende:
Heeft een M5 daarom 4 pijpen ipv 1 knetterdikke ofzo?
*leek is
Dat zijn eindstukjes.
Als je onder de auto kijkt heeft de M5 gewoon 2 uitlaatpijpen die al behoorlijk goed ontworpen zijn.
Het kan altijd beter natuurlijk, maar BMW heeft natuurlijk rekening moeten houden met de emissie eisen.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:48:34 #149
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55928854
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:56 schreef 1299 het volgende:
Daar heb je wel gelijk in 3" is pas effectief bij 400pk+ ofzo. Ik ga binnenkort dan ook voor een 2.5" uitlaattraject voor mijn 1.8 turbo
Minimaal 3" is een MUST bij 400pk ++
Het beste is in principe om een zo groot mogelijke uitlaat te monteren bij een geblazen motor, want je wil namelijk dat de turbo een zo minimaal mogelijke weerstand ondervindt van de uitlaat.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:51:26 #150
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55928912
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:54 schreef eer-ik het volgende:
dat vind ik nog te overzien.
Die enorme pijpen die je vaak onder de welbekende sjonniebakken ziet, wat is dat, 4 of 5 inch ofzo?
De diameter van het eindstuk zegt niets over de diameter van de uitlaatpijp zelf

Onder m'n Supra zit een 3" uitlaat (turbo-back) met een 115mm eindstuk (dacht ik).
Blitz Nur Spec R uitlaat btw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')