abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2008 @ 15:02:44 #1
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_55823542
Vorig jaar heb ik met hulp van een aantal Fokkers een gratis erotisch computerspel gemaakt, genaamd "Spannend Spel voor een Stel" wat in december 2007 is uitgebracht. Voor degenen die het vorige topic om de een of andere reden hebben gemist nog even een linkje en screens:
Erotisch spel, nu met screens!

Versie 1.0 en informatie over de ontwikkeling van versie 2 vind je op:
http://www.spannendspel.nl

Nu ben ik inmiddels begonnen met het ontwikkelen van versie 2, met de volgende uitbreidingen:
  • Homo / Bi opdrachten
  • Meer dan 2 spelers
  • Opdracht-editor waarmee je zelf opdrachten kan toevoegen, wijzigen en verwijderen
  • Mogelijkheid om de "niet-uitvoerende" speler de opdracht te laten weigeren (met puntenverlies)
  • Mogelijkheid om na accepteren van een opdracht alsnog aan te geven dat de opdracht niet naar behoren is uitgevoerd
  • Categorieën weigeren per speler
  • Opdrachten koppelen aan inventaris, en inventaris laten opgeven bij de setup. Hiermee krijg je dus geen "Ga in bad" opdrachten meer als je geen bad hebt
  • Opdrachten kiezen op basis van kleding die nog aan is / kleding niet meer zelf invullen, maar kiezen uit kledingsoorten (shirt, trui, hemd, boxer, slip, sokken e.d.)
  • Spelopties veranderen tijdens het spel: Optioneel, niet alle instellingen zijn even goed aan te passen als het spel al bezig is, denk aan kledingwaardes
  • Niveaus beschikbaar stellen bij voldoende punten / kleding uit. Nu zijn erotische en kinky opdrachten vaak al beschikbaar als er nogkleding aan is.
  • Meer features, meer opdrachten. Denk aan webcams, (video)camera's, bierflesjes, fohns, SM attributen enz.
  • Meer mogelijkheden voor puntenbesteding, zoals bestellen van opdrachten en terugkopen van eigen kleding
  • Opslaan van spel: Persoonlijk vraag ik me af wanneer je later verder wilt met dit spel als je druk bezig bent met kinky opdrachten, maar goed. Het opslaan van de spel-setup lijkt me echter wel heel prettig

Via dit topic hou ik jullie op de hoogte van de voortgang van de nieuwe versie. Ik heb voorlopig nog geen testers nodig, dus aanmelden hoeft nog niet. Wel kan ik extra programmeurs goed gebruiken, dus ben je goed in C# dan kan je het zeggen .

Ook extra ideeën zijn altijd welkom, maar kijk eerst even of die niet al genoemd zijn hierboven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tally op 03-11-2008 09:44:03 ]
  • Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
    Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    pi_55823669
    Even een tvp en tevens pm
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 15:13:06 #3
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_55823710
    Waar host jij die screenies vandaan?
    Achter een dailup modem ofzo...
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      zondag 6 januari 2008 @ 15:58:32 #4
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_55824829
    Ook voor Linuxgebruikers?
    censuur :O
    pi_55826116
    Even wat onzin verwijderd. Als je niet normaal kan reageren, blijf dan weg.
    Ja, ik mag weer :6
    *O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
      zondag 6 januari 2008 @ 22:14:43 #6
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_55834163
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 15:13 schreef Netsplitter het volgende:
    Waar host jij die screenies vandaan?
    Achter een dailup modem ofzo...
    Geen idee, maar er zijn dacht ik wel meer Fokkers die fapomatic gebruiken. 't is iig. niet mijn server hoor .
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 16:51 schreef Sexy_Sadie het volgende:
    Even wat onzin verwijderd. Als je niet normaal kan reageren, blijf dan weg.
    Blij dat ik dat heb gemist. Deel 1 liep wat serieuzer naar ik me kan herinneren .
    Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
      zondag 6 januari 2008 @ 23:17:12 #7
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_55835853
    tvp
      maandag 7 januari 2008 @ 15:19:28 #8
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_55848970
    Ik wacht op de opdracht-editor!
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_55849070
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 22:14 schreef Blind_Guardian het volgende:

Blij dat ik dat heb gemist. Deel 1 liep wat serieuzer naar ik me kan herinneren .
    Het waren maar een paar posts gelukkig. Iemand die niet normaal kan reageren wanneer het woord 'linux' valt.
    Ja, ik mag weer :6
    *O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
      maandag 7 januari 2008 @ 17:46:43 #10
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_55852797
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 15:22 schreef Sexy_Sadie het volgende:
    Het waren maar een paar posts gelukkig. Iemand die niet normaal kan reageren wanneer het woord 'linux' valt.
    Laat de Linux vs. Windows discussies maar over aan DIG inderdaad . Enerzijds is het natuurlijkwel jammer dat ik me maar op 1 platform kan richten, anderzijds is 90% van de spellen die in omloop zijn volgens mij Windows-only (zal er wel een procentje naast zitten, maar de boodschap is duidelijk volgens mij).
    pi_55855420
    quote:
    # Opslaan van spel: Persoonlijk vraag ik me af wanneer je later verder wilt met dit spel als je druk bezig bent met kinky opdrachten, maar goed. Het opslaan van de spel-setup lijkt me echter wel heel prettig
    Kan nuttig zijn als de laptop per ongeluk zonder batterij komt te zitten, en je het een en ander in de buurt van een stopcontact voort wilt zetten. Voorwaarde is dan wel dat 'ie automatisch opslaat.

Heb je je code trouwens ergens online staan of zo, zodat anderen mee kunnen werken? (denk aan sourceforge)
      maandag 7 januari 2008 @ 19:38:05 #12
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_55855555
    Is er ook een manier om nu al vragen te verwijderen/bewerken/toe te voegen? Of zit dat vast in de broncode?
    It's Time To Shine
    pi_55856569
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:38 schreef qu63 het volgende:
    Is er ook een manier om nu al vragen te verwijderen/bewerken/toe te voegen? Of zit dat vast in de broncode?
    Je kunt met dit programma Ssves.db bewerken. Enige voorzichtigheid is geboden; je kunt het ook slopen met dat programma... :-)
      maandag 7 januari 2008 @ 20:22:19 #14
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_55856816
    tvp. ga het eens bekijken
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      maandag 7 januari 2008 @ 22:18:41 #15
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_55860193
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:32 schreef kvdveer het volgende:
    Kan nuttig zijn als de laptop per ongeluk zonder batterij komt te zitten, en je het een en ander in de buurt van een stopcontact voort wilt zetten. Voorwaarde is dan wel dat 'ie automatisch opslaat.

Heb je je code trouwens ergens online staan of zo, zodat anderen mee kunnen werken? (denk aan sourceforge)
    Autosave is met laptop idd. wel een goed idee, dank je.

Code staat nergens online, Sourceforge is toch open toegankelijk, of valt dat wel mee? Ik zat zelf aan een SVN servertje te denken
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:38 schreef qu63 het volgende:
    De editor is nog niet in de maak helaas...
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 20:13 schreef kvdveer het volgende:
    Je kunt met dit programma Ssves.db bewerken. Enige voorzichtigheid is geboden; je kunt het ook slopen met dat programma... :-)
    ...maar deze optie is inderdaad slim bedacht. Ik gebruik zelf SQLiteAdmin voor de data-invoer werkzaamheden. Kijk zoals kdveer zegt wel uit want je kan de boel om zeep helpen dus backup je db-bestand
      maandag 7 januari 2008 @ 23:54:21 #16
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_55862874
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 20:13 schreef kvdveer het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen
    It's Time To Shine
      dinsdag 8 januari 2008 @ 20:56:25 #17
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_55882926
    Nieuwe dingen die ik toevoeg aan versie 2:

• Mogelijkheid om Engels als interface-taal te kiezen, dwz. dat alle knoppen, labels en dergelijke vertaald worden in het Engels. De opdrachten moet ik nog eens een keer naar kijken, is ook wel leuk als die vertaald worden .

• De winnaar krijgt nu niet langer een stom popupschermpje met de mededeling dat hij gewonnen heeft, maar de mogelijkheid om een certificaat uit te printen waarmee hij een gratis opdracht aan elke speler mag vragen . Als jullie lief zijn misschien binnenkort wat concept-screenshotjes...
    pi_55889451
    Sorry voor deze TVP Maar als ik ideetjes heb dan zal ik ze tevens posten

Jammer dat het C# is C/C++ & VB6/VB.NET 2003 hier
    EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
    pi_55896125
    * het.ismij wil wel wat voor je vertalen in EN Blind.
    Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
    Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
      donderdag 10 januari 2008 @ 20:21:50 #21
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_55933083
    Een vraagje...

Omdat het door programmeer-redenen erg moeilijk zou worden om spelers zelf categorieen, speeltjes en kleding te laten toevoegen / verwijderen wil ik een vaste hoeveelheid van elk in het spel brengen. Willen jullie de volgende 3 lijstjes aanvullen en corrigeren:

Kleding:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    Boxer / slip 
    Hemd
    Sokken
    Schoenen
    Broek
    Shirt
    Trui
    BH
    Jurk
    Rok

Categorie:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    Anale seks
    Bondage / discipline
    Communicatie
    Algemene seks
    Voelen
    Masturbatie
    Naakt
    Orale seks
    Exhibitionisme
    Sadomasochisme
    Scheren
    Billenkoek
    Kietelen
    Aanraken / Strelen
    Plasseks

Speelgoed:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    Blikje bier
    Flesje bier
    Wijn
    Frisdrank
    Blinddoek
    Zweep
    Handboeien
    Plankje
    Tepelklemmen
    Glijmiddel
    Condoom
    Vibrator
    Dildo
    Dubbele dildo
    Strap-on dildo
    Buttplug
    Videocamera
    Touw
    Wasknijpers
    Baby / massageolie
    Slagroom
    Siroop
    Banaan
    Komkommer
    Kaars
    Haardroger
    Duct tape
    Bad
    Douche
    pi_55938527
    Categorie:
    - Rollenspel
    - Femdom

of iets dergelijks

Speelgoed:
    - Ketting
    - Gag (of iets om als gag te gebruiken )
    - Fruit?
    - Chocoladesaus
    - Tandenborstel?

Kleding:
    - Jarretels
    - Panties

Hoop dat je hier wat mee kan
    pi_55943038
    Ik heb er ook nog een paar

Fotocamera
    Loveswing

Fisten
      vrijdag 11 januari 2008 @ 08:29:23 #24
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_55943066
    TVP'tje als DIG-mod
      vrijdag 11 januari 2008 @ 14:27:18 #25
    39114 Angst
    CorticotropinReleasingHormon
    pi_55950905
    Kleding:
    [ code verwijderd ]
    blouse
    onderjurk (zou kennen he)
    vest
    sieraden?
    corset

Categorie:
    [ code verwijderd ]
    stroking (tenminste ik heb is gehoord dat het zo heette) dat is iemand heel zacht aanraken, bijv. met veren enzo (in he tnederlands zou je het dan aaien noemen)
    rollenspel

Speelgoed:
    [ code verwijderd ]
    haarborstel
    massage spullen? bijna iedereen heeft wel zo'n vierpotig ding
    plastic handschoenen (ik verzin maar wit)
    eetbare massageolie

tevens tvp (ik moet dat spel nog downlaoden)

[/quote]
    In theorie vind ik iedereen aardig!
    <a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
    Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:44:34 #26
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_55955670
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 23:22 schreef blijegekkeronny het volgende:
    Categorie:
    - Femdom -> Wat is dat ?

Speelgoed:
    - Ketting
    - Gag (of iets om als gag te gebruiken )
    - Fruit? -> Te algemeen. Ik heb banaan en komkommer al opgenomen. Ander fruit graag concreet noemen
    - Chocoladesaus
    - Tandenborstel? -> Uhm... why

Kleding:
    - Jarretels
    - Panties
    Items zonder opmerking toegevoegd, dank je
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 08:25 schreef CoupleBr het volgende:
    Fotocamera
    Loveswing

Fisten -> Als categorie beschouw ik dat als S/M, welke al bestaat
    Speelgoed toegevoegd
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 14:27 schreef Angst het volgende:
    Kleding:
    blouse -> noem ik shirt / blouse aangezien beide zelden tegelijk worden gedragen
    onderjurk
    vest -> noem ik trui / vest, zelfde reden als blouse
    sieraden? -> Vind ik niet echt kleding die het "kopen" waard is
    corset

Categorie:
    stroking -> Is categorie 14: strelen / aanraken
    rollenspel -> Ook genoemd door blijegekkeronny

Speelgoed:
    haarborstel -> Uhm, wat zou je er mee willen ?
    massage spullen? -> Baby / massageolie is speelgoed 20.
  • Note van B_G: De opdrachten waarin massage voorkomt mogen spelers grotendeels zelf invullen en gebruiken wat ze willen. Ik heb thuis bijv. zo'n ding met veel kleine elastische pootjes voor een hoofdmassage.
    plastic Latex handschoenen
    eetbare massageolie -> Massageolie reeds genoemd. Eetbaar lijkt me een onnodige toevoeging
  • Ook hier items zonder opmerkingen toegevoegd
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2008 @ 10:42:36 #27
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_55968538
    femdom staat voor female domination

en fisten staat imho los van bdsm
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      zondag 13 januari 2008 @ 03:35:55 #28
    115814 Drumpie
    Zie Signature.
    pi_55992453
    een versie voor mac???
      zondag 13 januari 2008 @ 18:38:26 #30
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56004552
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 10:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
    femdom staat voor female domination

en fisten staat imho los van bdsm
    Hmmm, bij nader inzien zijn er aan fisten wel wat opdrachten te koppelen die niet direct onder een andere categorie te plaatsen zijn, da's waar. Als ik even ruim denk plaats ik dan maar alle opdrachten met 1 tot 5 vingers ook onder fisten en noem ik het iets als "handwerk" of zo. Maakt het net iets makkelijker.

FemDom vindt ik toch iets te abstract om als losse categorie op te nemen. Ik heb nu al meer dan 16 categorieën en het wordt zwaar irritant als mensen eerst een half uur instellingen moeten aangeven voor ze ook maar de eerste opdracht kunnen doen.
      woensdag 16 januari 2008 @ 17:27:05 #31
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56078069
    Even een programmeerupdate en meteen een verzoek. Laat ik starten met wat screens van de huidige ontwikkelingen :

Dit zijn 2 vensters die nieuw zijn in de versie van Spannend Spel voor een Stel die ik nu ontwikkel. Het bovenste is een certificaat dat de winnaar krijgt. Het onderste is de opdracht-editor waarmee je de opdrachten kan gaan bewerken.

Het verzoekje wat ik heb: Ik heb creatieve mensen nodig die het leuk vinden om erotische opdrachten te verzinnen!
    Die opdrachten mogen los worden ingeleverd, dus alleen tekst met evt. het geslacht van de uitvoerende en ontvangende partij. Wat ook mag is bovenstaande editor gebruiken die binnenkort af is. Probeer dan wel zoveel mogelijk onderdelen per opdracht, zoals categorie, kleding en speelgoed in te vullen.

Stuur een PM of mail (webleeuw[at]gmail[punt]com) naar mij met je aanmelding voor de editor of je kant en klare opdrachten als tekst.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blind_Guardian op 16-01-2008 19:53:37 (plaatjes klikbaar gemaakt) ]
    pi_56078486
    he b ik helemaal vista op mijn macbook geinstalleerd.. werkt het programma daar niet op. grom
      woensdag 16 januari 2008 @ 18:19:43 #33
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56079423
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 17:43 schreef lucienne2 het volgende:
    he b ik helemaal vista op mijn macbook geinstalleerd.. werkt het programma daar niet op. grom
    Wat is de foutmelding die je krijgt? Want er zijn meer Vista gebruikers die het spel wel kunnen spelen. Denk er bijv. aan dat je het .Net framework 1.1 moet installeren voor je het spel kan spelen.
    pi_56079926
    Application has generated an exception that could not be handled

Process id=0x930 (2352), Thread id=0xbf8(3064)
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:49:17 #35
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56081867
    Vreemd. Je kreeg geen venster of whatever te zien begrijp ik? Gooi anders wat meer info over het hoe en wanneer door per mail of PM (mail staat ergens een paar posts terug), dan spamt 't topic niet zo snel vol
    pi_56083373
    ben dol op spammen

ik krijg de melding pas als ik een nieuwe spel wil starten. dus ik kom wel in het eerste venster. als ik nee klik en de documentatie wil lezen krijg ik overigens een vista-beveiligingsfout
      woensdag 16 januari 2008 @ 21:26:19 #37
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56085091
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 20:38 schreef lucienne2 het volgende:
    ben dol op spammen
    Ik niet zo omdat ik er geen slowchat-bugfix topic van wil maken. Vandaar de "stille" hint
    quote:
    ik krijg de melding pas als ik een nieuwe spel wil starten. dus ik kom wel in het eerste venster. als ik nee klik en de documentatie wil lezen krijg ik overigens een vista-beveiligingsfout
    Als je dat nou meteen had gezegd in plaats van te zeggen dat Vista moeilijk doet . Dat hij de documentatie niet wil openen kan ik me iets bij voorstellen. Mocht je enige kijk op pc's hebben: het spel start het helpbestand als nieuw proces op, en dat vind Vista ws. niet zo lief. Zal het morgen eens nakijken op mijn werk als er geen collega's in mijn nek hijgen. Die Exception bij het openen van het "nieuw spel" scherm is raar, heb ik nog niet eerder over gehoord. Zal ik ook eens achteraan gaan.

En nogmaals het goedbedoelde verzoek om bug / error discussies per mail af te handelen. Nu is nl. mijn oproepje voor het bedenken van opdrachten met de bijna-af-zijnde editor ondergesneeuwd
      vrijdag 18 januari 2008 @ 00:11:51 #38
    117804 Miriampje
    Little gurlie
    pi_56118291
    Nou nou.. ik ben een tijdje weg geweest en het spel is al een stuk verder!!
    Ik las ook dat je voor mijn bug nog geen oplossing had.
    Ik zal binnenkort eens kijken naar de laatste versie of ik daar nog problemen mee heb.
    pi_56190246
    Ik had nog een vraagje over de tweede, of de derde versie van dit spel Is het mogelijk om een ander spelelement toe te voegen, zodat het iets als een bordspel wordt bijvoorbeeld, of iets met kaartjes. Noem maar wat. Snappen jullie wat ik bedoel? Zou dat mogelijk zijn? Of is daar te veel tijd voor nodig? Of is dat te moeilijk om te maken? (heb namelijk geen verstand van software maken) Of is er helemaal geen animo voor? Mijzelf leek het namelijk wel leuk.
      maandag 21 januari 2008 @ 18:06:36 #40
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56204000
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 22:51 schreef blijegekkeronny het volgende:
    Is het mogelijk om een ander spelelement toe te voegen, zodat het iets als een bordspel wordt bijvoorbeeld, of iets met kaartjes.
    Kunnen: waarschijnlijk wel. Willen: eigenlijk niet. Momenteel probeer ik de beste spel-elementen uit InterActions for Partners en 4Play samen te voegen tot een spel wat niet teveel op beide lijkt. Als ik er een bordspel van zou maken zou het bijna exact het monopoly-idee van 4Play worden. En het idee van kleding kopen via verdiende punten leek me leuker dan een monopoly-variant.

Algemene opmerking: lezen te weinig mensen m'n topic, of is er niemand zo creatief om nieuwe opdrachten voor het spel te verzinnen ?
      dinsdag 22 januari 2008 @ 08:58:57 #41
    177114 Demon_Hunter
    Tell the truth and then run.
    pi_56216678
    Hij werkt hier niet .. kan toepassing niet initalizeren
    Minds are like parachutes. They only function when open.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:58:24 #42
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56220424
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 08:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
    Hij werkt hier niet .. kan toepassing niet initalizeren
    .NET framework 1.1 geinstalleerd? Readme gelezen?
    pi_56220514
    leuk topic.. even bookmarken!
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_56221050
    Werkt hier ook niet, maar dat komt omdat ik 'm niet kan downloaden...
    De standaard Internet Explorer cannot find the page.

Iemand?
    pi_56223202
    probeer firefox, of één van de andere links in het oude topic (deel 1)

succes!
    pi_56223453
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 13:47 schreef blijegekkeronny het volgende:
    probeer firefox, of één van de andere links in het oude topic (deel 1)

succes!
    Met FF wordt de eerste link wel geladen, maar daar kan ik alleen een zipje downloaden van 0kb...
    De tweede link laad niet...
      donderdag 24 januari 2008 @ 19:52:30 #47
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56282336
    Update

Voor wie er interesse heeft om alvast wat opdrachten te bedenken is er nu de SSveS 2.0 editor, waarmee je opdrachten kan bewerken.
    Linkjes:
    http://makkie.wtfz.net/SSveS2_Edit.zip
    http://ronald.nb.nu/fok/sex/SSveS2_Edit.zip

Info:
  • Makkie's server kan er soms uitliggen, sorry voor 't ongemak
  • Vereist: Microsoft .NET Framework 2.0
  • Aanbevolen: Microsoft .NET Framework 3.5
  • SSveS Editor is niet geschikt om SSveS 1.0 opdrachten mee te bewerken. De database bestanden zijn niet uitwisselbaar!
  • Als je leuke opdrachten hebt ingevoerd, zou je dan het bestand "ssves2.db" willen mailen naar Webleeuw[at]gmail[punt]com?
  • Tot slot een bekend bugje: als er geen opdrachten in de database staan en je klikt op "Volgende opdracht" krijg je een error

Veel plezier met opdrachtjes schrijven en blijf dit topic volgen voor meer nieuws over versie 2 van het spel zelf

[ Bericht 2% gewijzigd door Blind_Guardian op 25-01-2008 17:40:04 (Linkjes bijgewerkt) ]
    pi_56284058
    Nog een extra (betrouwbare) downloadmirror nodig?
    Ik heb het spel bekeken en kan niet wachten gezellig met mijn vriendje achter de pc te kruipen vanaaf!
      donderdag 24 januari 2008 @ 21:02:05 #49
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_56284203
    En ik maar denken dat het over 3D Sexvilla 2: Everlust ging. Dat is pas een erotisch computerspel.. alhoewel, erotisch.. pure porno.
    pi_56285422
    Ik heb een bugje hier.
    Unhandled Exception has occured in your app.
    "Index was out of range. Must be non- negative and less than the size of the collection. Parameter name: index. "
    De code daaronder, bij details:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    See the end of this message for details on invoking 
    just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
    System.ArgumentOutOfRangeException: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection.
    Parameter name: index
       at System.Collections.ArrayList.get_Item(Int32 index)
       at SSveS.main.enableDisableKledingLinks()
       at SSveS.main.gameLoop(TurnStatus turnStatus)
       at SSveS.main.btnUitgeven_Click(Object sender, EventArgs e)
       at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
       at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
       at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
       at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
       at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
       at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
       at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
       at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
       at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
       at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
    mscorlib
        Assembly Version: 2.0.0.0
        Win32 Version: 2.0.50727.832 (QFE.050727-8300)
        CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
    ----------------------------------------
    SSveS
        Assembly Version: 1.0.2904.18021
        Win32 Version: 1.0.2904.18021
        CodeBase: file:///C:/DL/SSveS/Game/SSveS.exe
    System.Windows.Forms
        CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
    System
        CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
    System.Drawing
        CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
    System.Data
        CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_32/System.Data/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
    System.Xml
        CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
    SQLite.NET
        Assembly Version: 0.21.1869.3794
        Win32 Version: 0.21.1869.3794
        CodeBase: file:///C:/DL/SSveS/Game/SQLite.NET.DLL

************** JIT Debugging **************
    To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
    application or computer (machine.config) must have the
    jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
    The application must also be compiled with debugging
    enabled.

For example:

<configuration>
        <system.windows.forms jitDebugging="true" />
    </configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
    will be sent to the JIT debugger registered on the computer
    rather than be handled by this dialog box.

Ik weet niet of je daar iets mee kan... Als ik op "Continue" druk, gaat 't spel wel gewoon door.
    't Gebeurt overigens alleen als er op punten uitgeven gedrukt wordt.
      donderdag 24 januari 2008 @ 23:09:08 #51
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56288407
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 20:57 schreef StaceyGroningen het volgende:
    Nog een extra (betrouwbare) downloadmirror nodig?
    Ik heb het spel bekeken en kan niet wachten gezellig met mijn vriendje achter de pc te kruipen vanaaf!
    Niet nodig, heb al een betrouwbare mirror, zie de bijgewerkte vorige post
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 21:42 schreef Trayek het volgende:
    Ik heb een bugje hier.
    Unhandled Exception has occured in your app.
    "Index was out of range. Must be non- negative and less than the size of the collection. Parameter name: index. "
    De code daaronder, bij details:
    [ code verwijderd ]

Ik weet niet of je daar iets mee kan... Als ik op "Continue" druk, gaat 't spel wel gewoon door.
    't Gebeurt overigens alleen als er op punten uitgeven gedrukt wordt.
    Da's dus in het originele spel (v1.0) begrijp ik? Ik heb eerder van die bug gehoord, maar kan hem niet reproduceren

ps. Ik kan helaas ook weinig met JIT debuglijsten, die zeggen vaak weinig over waar het mis ging in de code
    pi_56289544
    Nou wil niet nerderig overkomen maar de volgende regels zeggen wel degelijk iets:
    quote:
    System.ArgumentOutOfRangeException: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection.
    Parameter name: index
    at System.Collections.ArrayList.get_Item(Int32 index)
    at SSveS.main.enableDisableKledingLinks()
    at SSveS.main.gameLoop(TurnStatus turnStatus)
    at SSveS.main.btnUitgeven_Click(Object sender, EventArgs e)
    Die debuglijst zegt dat het het fout gaat bij enableDisableKledingLinks() nadat deze functie is aangeroepen vanuit de functie gameLoop functie die weer aangeroepen wordt vanuit het Click event van de btnUItgeven.
    In de functie enableDisableKledingLinks() wordt een item uit je ArrayList aangesproken met een index die out of range ligt.
    maw, je probeert in die functie een lijst te benaderen met een index die buiten het aantal elementen van die lijst ligt.

[ Bericht 21% gewijzigd door LoPrEtNi op 24-01-2008 23:51:28 ]
      vrijdag 25 januari 2008 @ 07:54:00 #53
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56292232
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 23:44 schreef LoPrEtNi het volgende:
    Nou wil niet nerderig overkomen maar de volgende regels zeggen wel degelijk iets:
    [..]

Die debuglijst zegt dat het het fout gaat bij enableDisableKledingLinks() nadat deze functie is aangeroepen vanuit de functie gameLoop functie die weer aangeroepen wordt vanuit het Click event van de btnUItgeven.
    In de functie enableDisableKledingLinks() wordt een item uit je ArrayList aangesproken met een index die out of range ligt.
    maw, je probeert in die functie een lijst te benaderen met een index die buiten het aantal elementen van die lijst ligt.
    Die regels had ik ook gezien, en ik weet waar het 'probleem' ligt, aangezien het eerder aan me is gemeld. Maar wat ik ook doe en probeer en welke rare spelsetup ik ook probeer, ik krijg die error niet gereproduceerd. Niet onder XP en niet onder Vista, waar het spel even goed op draaide.

kortom: ik ken de bug, en wist ook zonder die regels dat het om die functies ging (hoewel ze nuttiger waren dan ik beweerde, excuses dus ), maar ik kan het in mijn eentje niet verhelpen. Enige wat ik kan doen is proberen versie 2 bugvrijer te houden.
    pi_56292461
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 07:54 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Die regels had ik ook gezien, en ik weet waar het 'probleem' ligt, aangezien het eerder aan me is gemeld. Maar wat ik ook doe en probeer en welke rare spelsetup ik ook probeer, ik krijg die error niet gereproduceerd. Niet onder XP en niet onder Vista, waar het spel even goed op draaide.

kortom: ik ken de bug, en wist ook zonder die regels dat het om die functies ging (hoewel ze nuttiger waren dan ik beweerde, excuses dus ), maar ik kan het in mijn eentje niet verhelpen. Enige wat ik kan doen is proberen versie 2 bugvrijer te houden.
    OK dan heb ik niks gezegd
    Ken de frustraties van het programmeren maar al te goed
    Maargoed ff OT: ga dit spelletje ook maar eens proberen.
    pi_56293188
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 23:09 schreef Blind_Guardian het volgende:
    [..]

Da's dus in het originele spel (v1.0) begrijp ik? Ik heb eerder van die bug gehoord, maar kan hem niet reproduceren

ps. Ik kan helaas ook weinig met JIT debuglijsten, die zeggen vaak weinig over waar het mis ging in de code
    Ja, das in V1.0... V2.0 staat nog niet op de mirror toch? Alleen de editor daarvan? Het vreemde is ook, dat wanneer player 1 de kleren van player 2 wil kopen, alles prima gaat, maar player 2 krijgt wel een foutmelding.
    Ik geloof dat ik 'm kreeg toen ik klikte op "Uitgeven", en vervolgens op het middenscherm klikte.. Daarna ging 'ie volgens mij fout... Ik zal vanavond nog eens kijken of ik 'm nogmaals kan reproduceren, ik heb toch niks beters te doen...

PS. Mocht je nog iemand nodig hebben om opdrachten in het Engels te vertalen, I'd be happy to help... Mijn vriendin is Amerikaanse, dus dan is het weer een stukkie makkelijker voor ons, in plaats van dat ik haar alles eerst moet uitleggen wat de opdracht is
      vrijdag 25 januari 2008 @ 23:10:23 #56
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_56310779
    Versie 2.0 wordt nu ontwikkeld, dus nee, die staat nog niet ter download.

Overigens willen we ook nieuwe plaatjes in versie 2.0, en als suggestie is voorgesteld om in deze versie niet (zoals in V1.0) alleen maar een dame af te beelden. Nu was dat al een plan voor versie 1.0, maar daar mislukte het door tijdsdruk. Iemand geïnteresseerd om met een (gelegenheids-)partner te poseren? Voor de nieuwsgierigen: zie de plaatjes in de OP (of download het hele spel) om een indruk te krijgen van hoe je wordt afgebeeld.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      maandag 28 januari 2008 @ 11:39:17 #57
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_56358618
    ff tvp:P.. me server is weer gereset, nu moet ik versie 1 va n et spelw eer hebben.. ga ik er zo opzetten!
      maandag 28 januari 2008 @ 11:50:26 #58
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_56358839
    erik, je heb 2 emailtjes van me
      maandag 28 januari 2008 @ 17:44:45 #59
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_56366194
    Versie 1.0 is opnieuw op makkie's server gezet (met mijn eigen FTP'tje ).
    Het linkje in de OP wordt hopelijk zsm. bijgewerkt door een modje.
      maandag 28 januari 2008 @ 18:01:59 #60
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_56366514
    kan je em zelf niet meer editten?:P of zet hier vast de link neer;)
    pi_56480668
    Geweldig idee dit spel, mijn vriendin kan iedermoment binnenkomen dus zal is ff uitproberen vanaaf
    Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
    "Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
    pi_57817445
    Gaat de ontwikkeling van versie 2.0 nog omhoog?

1.0 blijft een zalig spel vind ik persoonlijk!
      vrijdag 4 april 2008 @ 14:41:46 #63
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_57829483
    Versie 2.0 ligt al een paar maanden stil (net als het topic trouwens ), door tijdgebrek en omdat uit dit topic niet echt meer blijkt of mensen nog geintereseerd zijn in een nieuwe versie.

Dus als er meer dan 1 persoon is die wil dat ik verder ga met ontwikkelen: roept u maar .
    pi_57829534
    Graag
    pi_57829773
    Ff opmerking betreft het spel

Ik zie redelijk wat spelfouten / spatiefouten
    Is het mogelijk het spel fullscreen te spelen
    Komt er in versie 2 een optie voor meerdere spelers?
    Evt ook mogelijk om eigen opdrachten erbij te zetten?

Ik zal het spel verspreiden via site (in mijn sign) om mensen te laten testen wat zij ervan vinden.
    Ik heb hem net getest en tis wel een leuk spel idd
    pi_57830044
    TVP
      vrijdag 4 april 2008 @ 15:52:49 #67
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_57830952
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:41 schreef Blind_Guardian het volgende:
    Versie 2.0 ligt al een paar maanden stil (net als het topic trouwens ), door tijdgebrek en omdat uit dit topic niet echt meer blijkt of mensen nog geintereseerd zijn in een nieuwe versie.

Dus als er meer dan 1 persoon is die wil dat ik verder ga met ontwikkelen: roept u maar .
    Ow ja... Ik moet nog fotos maken!

* RonaldV zoekt nog modellen met lef
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      vrijdag 4 april 2008 @ 20:17:09 #68
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_57835828
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Ff opmerking betreft het spel

Ik zie redelijk wat spelfouten / spatiefouten
    Als je erbij zegt waar dan weet ik waar ik op moet letten. En hoeveel is redelijk wat ?
    quote:
    Is het mogelijk het spel fullscreen te spelen
    Versie 1: nee, Versie 2: gemaximaliseerd venster
    quote:
    Komt er in versie 2 een optie voor meerdere spelers?
    Lees de OP nog eens
    quote:
    Evt ook mogelijk om eigen opdrachten erbij te zetten?
    Lees de OP een 3e keer
    quote:
    Ik zal het spel verspreiden via site (in mijn sign) om mensen te laten testen wat zij ervan vinden.
    Ik heb hem net getest en tis wel een leuk spel idd
    Dank je. Misschien breng ik tussentijds toch nog een versie 1.1 uit als mensen behoefte hebben aan taalverbetering en een editor voor de 'oude' versie. Maar eerst heeft mijn opleiding nog een maandje voorrang
    pi_57835981
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 20:17 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Als je erbij zegt waar dan weet ik waar ik op moet letten. En hoeveel is redelijk wat ?
    [..]

Versie 1: nee, Versie 2: gemaximaliseerd venster
    [..]

Lees de OP nog eens
    [..]

Lees de OP een 3e keer
    [..]

Dank je. Misschien breng ik tussentijds toch nog een versie 1.1 uit als mensen behoefte hebben aan taalverbetering en een editor voor de 'oude' versie. Maar eerst heeft mijn opleiding nog een maandje voorrang
    ik zal jou ook op de hoogte houden van mijn kant
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:32:47 #70
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_57840578
    Ik krijg mijn rechterhand niet in het spel wat doe ik fout
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:54:51 #71
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_57841157
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef GasTurbine het volgende:
    Ik krijg mijn rechterhand niet in het spel wat doe ik fout
    "Als uw rechterhand u misleid, hak hem af en werp hem van u" zou waarheid zeggen

Maar ff serieus, wat bedoel je met dat je je rechterhand niet in het spel krijgt
    pi_57842116
    Ja versie 2.0 zou fijn zijn.
    En als mensen zelf dingen kunnen toevoegen en sharen via internet ^_^
    "Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
      zaterdag 5 april 2008 @ 07:18:30 #73
    194909 mills
    Vaudeville Villain
    pi_57844738
    Ik zou het leuk vinden als er een versie 2.0 komt!
    Eat a rapper for lunch and spit out the chain!
      zaterdag 5 april 2008 @ 10:42:22 #74
    39114 Angst
    pi_57845827
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 23:54 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

"Als uw rechterhand u misleid, hak hem af en werp hem van u" zou waarheid zeggen

Maar ff serieus, wat bedoel je met dat je je rechterhand niet in het spel krijgt
    ik denk dat hij ipv met een partner het spel met zijn rechterhand wil spelen, en dat er geen optie is om je rechterhand op te geven als partner...

en ja ik wil een deel 2!

deel 1 was goed, weinig last gehad van bugs,

Ik had nog wel een vraag of tip, soms dan wil je beide de opdracht niet uitvoeren, maar dan krijgt de een er dus strafpunten voor, of wel punten zonder het uittevoeren. Ik zou het op prijs stellen dat ook de andere partner, of gezamelijk besloten kan worden een opdracht af te wijzen.

Maar misschien zijn wij daarin wel de enige en is daar verder geen behoefte aan

maar in elk geval nog een deel is een zeker pre
    &lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
    pi_57848188
    ik het gespeelt me me partner we vonden het geweldig.
    we zien graag de versie 2 .
    voor testen indien nodig geen probleem.
    ga zo door.
    pi_57866209
    Indien meer opdrachten/meer diversiteit in de opdrachten en de mogelijk om beide een opdracht af te wijzen, graag een versie 2.
    Versie 1 was wel grappig, alleen begon (dacht ik) snel te vervelen.
    Terug van weggeweest!
    pi_57873766
    Misschien was dat ook omdat je nog geen eigen opdrachten kon toevoegen.

Ik vond versie 1 wel tof om te spelen. Verlang naar versie 2.0, indien je testers zoekt
      zondag 6 april 2008 @ 22:24:03 #78
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_57878646
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 10:42 schreef Angst het volgende:
    Ik had nog wel een vraag of tip, soms dan wil je beide de opdracht niet uitvoeren, maar dan krijgt de een er dus strafpunten voor, of wel punten zonder het uittevoeren. Ik zou het op prijs stellen dat ook de andere partner, of gezamelijk besloten kan worden een opdracht af te wijzen.
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 12:20 schreef ThaKiller het volgende:
    Indien meer opdrachten/meer diversiteit in de opdrachten en de mogelijk om beide een opdracht af te wijzen, graag een versie 2.
    Versie 1 was wel grappig, alleen begon (dacht ik) snel te vervelen.
    Lees beide de OP nog eens door a.u.b, daar staan toch echt jullie wensen allang in beschreven . Ik citeer:
  • Mogelijkheid om de "niet-uitvoerende" speler de opdracht te laten weigeren (met puntenverlies)
  • Mogelijkheid om na accepteren van een opdracht alsnog aan te geven dat de opdracht niet naar behoren is uitgevoerd

Dit houdt dus in dat je als uitvoerende speler kan weigeren, maar in versie 2 ook als "niet-uitvoerende". Dat wil zeggen: elke speler die niet aan de beurt is om punten te verdienen. En weigeren gaat uiteraard punten kosten

Algemene opmerking: gezien de drukte met opleiding en werk verwacht ik niet voor de zomer met een testversie op de proppen te komen. Helaas programmeer ik nog altijd in mijn eentje aangezien freeware programmeren veel mensen niet zo aanspreekt. Het moet je hobby ook maar zijn...
    pi_57884954
    Traag gaat ook

Ik heb ook wel nog 1 opmerking. Als je gewonnen bent, kan je jammergenoeg niet meer verderspelen. Is het niet mogelijk om een functie in te voeren zodat dit wel nog kan ?
      maandag 7 april 2008 @ 12:29:41 #80
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_57886929
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:51 schreef tom78 het volgende:
    Traag gaat ook

Ik heb ook wel nog 1 opmerking. Als je gewonnen bent, kan je jammergenoeg niet meer verderspelen. Is het niet mogelijk om een functie in te voeren zodat dit wel nog kan ?
    Volgens mij is het in versie 1 ook gewoon mogelijk om door te spelen nadat je wint hoor
    pi_57914226
    tvp
    © Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
    Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
      maandag 9 juni 2008 @ 11:21:48 #82
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_59241938
    is er alweer een update geweest?
      maandag 9 juni 2008 @ 11:38:22 #83
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59242399
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 11:21 schreef makkie88 het volgende:
    is er alweer een update geweest?
    Nee, anders had je het hier wel gelezen he. Trouwens, de laatste maanden zie ik het spel ook niet meer op je server terug .

Gezien de drukte die ik de afgelopen maanden op mijn werk en opleiding heb gehad ligt het ontwikkelen sinds februari grondig op z'n gat. Ook het feit dat er sinds een verzoekje om nieuws in april maar een stuk of 10 posts zijn geplaatst is nou niet echt opbeurend . Ik begrijp dat een paar mensen graag een versie 2 willen zien, maar de stormloop uit deel 1 mis ik een beetje

Misschien wel leuk nieuws is dat ik momenteel een serie colleges over gamedesign volg en daar wat praktische ideeën opdoe. Dus misschien krijg ik in juli wel weer een beetje zin in progammeren. Mocht er enige beweging in de ontwikkeling van versie 2 komen dan meld ik dat meteen, dus blijven vragen om updates heeft niet zoveel zin . Support-posts zijn daarentegen altijd welkom, alsmede C# ontwikkelaars die mee willen helpen.
    pi_59243361
    Euuh, die "makkie" links doen het niet meer? Ik heb overigens ook nog wel wat ruimte op mijn hosting account. En ik zal het es downloaden, ben wel benieuwd..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 9 juni 2008 @ 12:24:10 #85
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59243501
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:17 schreef fruityloop het volgende:
    Euuh, die "makkie" links doen het niet meer?
    Dat zeg ik toch net . Gelukkig doet RonaldV's linkje het nog wel steeds
      maandag 9 juni 2008 @ 12:27:40 #86
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_59243597
    nee, die servers waar bij ik ruimte krijg zijn van vrien den van me, dat zijn prutsers;).. haha..

tip:

skydrive kan je gewoon dr op zetten inloggen via je hotmail, gratis, en vrij snel d8 ik ook
      maandag 9 juni 2008 @ 15:59:28 #87
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59249398
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:24 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch net . Gelukkig doet RonaldV's linkje het nog wel steeds
    En dat op een zelf gebouwd thuisservertje.
    - Privacy Matters
      maandag 9 juni 2008 @ 20:13:32 #88
    39114 Angst
    pi_59256496
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 11:38 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Nee, anders had je het hier wel gelezen he. Trouwens, de laatste maanden zie ik het spel ook niet meer op je server terug .

Gezien de drukte die ik de afgelopen maanden op mijn werk en opleiding heb gehad ligt het ontwikkelen sinds februari grondig op z'n gat. Ook het feit dat er sinds een verzoekje om nieuws in april maar een stuk of 10 posts zijn geplaatst is nou niet echt opbeurend . Ik begrijp dat een paar mensen graag een versie 2 willen zien, maar de stormloop uit deel 1 mis ik een beetje

dat komt omdat iedereen druk bezig is om versie 1 te spelen
    &lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
    pi_59349126
    Ik loop wel storm, maar zonder reactie. Ik wacht met spanning af.

Go
    pi_59352084
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 11:38 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]
    maar de stormloop uit deel 1 mis ik een beetje
    Tering wat een storm hier!!! waai bijna uit me stoel!
    Schiet op, er zitten hier ook mensen te wachten op deel 2!
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 08:15:08 #91
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59354844
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 23:58 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Tering wat een storm hier!!! waai bijna uit me stoel!
    Schiet op, er zitten hier ook mensen te wachten op deel 2!
    He, het is geen duitse oorlogssimulatie met "befehl ist befehl" ...
    Maar de wens is duidelijk. Over een paar weken is het huidige studieblok afgelopen en heb ik eindelijk weer eens de tijd (en hopelijk zin) om aan het programmeren te gaan. Ik heb in ieder geval weer wat dingen bijgeleerd op ontwerpgebied
      vrijdag 13 juni 2008 @ 08:42:28 #92
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59355193
    Ah, we gaan weer verder? In dat geval start ik de zoektocht naar een paar modellen weer op.

Welk (gelegenheids)stel met lef durft wel te poseren voor de fotos die in het spel gebruikt gaan worden? Meer inllichtingen eerder in deze reeks, via PM, of mail (gebruik mijn MSN-adres maar).
    - Privacy Matters
    pi_59388572
    TVP heb het eerste deel net gedownload.. Hopelijk wil vriendlief mee testen (denk het wel). Zoals ik dat nu al lees ben ik benieuwd naar deel 2!
    pi_59395489
    Zie je het loopt storm!
    Vondt het erg geslaagd! Dus kom maar op met die 2e versie!
    pi_59396775
    Ja, ik loop ook heel hard mee in de stormloop!
      zaterdag 14 juni 2008 @ 23:02:18 #96
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59397098
    Ok ok, 't is duidelijk

Hou er rekening mee dat ik nog ff een beetje voor school moet werken de komende week, maar ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van updates

Verwacht alleen niet dat het spel nu ineens binnenkort af is. Toen ik stopte was ik net begonnen met versie 2 en daar gaat nog veel werk in zitten . Jammer genoeg is een zoektocht naar medeprogrammeurs destijds gestrand zodat ik nog steeds in mijn eentje werk. Misschien gaat DIG en SEX niet goed samen ...
    pi_59417035
    Mooi zo!

Heb deel 1 vandaag voor het eerst echt getest.. Vond 't niet heel erg geweldig maar wel leuk om af en toe eens te doen. Verwacht dat deel 2 leuker is!

Succes er mee hoor Ik heb geduld
    pi_59737456
    Storm houd aan zeg
    pi_59745800
    Ik moet zeggen dat deel 1 leuk was, maar niet heel prettig speelde. Ik kan de vinger er niet echt op leggen waardoor dat was. Leuk was het in ieder geval wel
    Ik verwacht dat deel 2 nog een stuk beter/leuker wordt
    Terug van weggeweest!
      zondag 29 juni 2008 @ 18:44:22 #100
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_59775997
    / wacht op versie 2

Je zou hier een webcamversie voor moeten maken lol :p
      maandag 30 juni 2008 @ 16:52:26 #101
    186375 Wakinyan
    Thunder and Wind
    pi_59797322
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 15:45 schreef Reflectionne het volgende:
    TVP heb het eerste deel net gedownload.. Hopelijk wil vriendlief mee testen (denk het wel). Zoals ik dat nu al lees ben ik benieuwd naar deel 2!
    Same here, had dit hele topic nog nooit gezien of van het spel gehoord, maar ik ga'm vanavond met m'n meisje uitproberen

Super dat je door wilt gaan met versie 2
    The Thunderbird's name comes from that common supposition that the beating of its enormous wings causes thunder and stirs the wind.
      maandag 30 juni 2008 @ 17:06:15 #102
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59797677
    Dank voor alle positieve reacties. Ik heb momenteel ook een programmeur gevonden die wil gaan meehelpen aan het spel, alleen lukt het me nog niet om de code van het spel te delen via versiebeheer .

Zodra ik dat probleem heb opgelost kan ik hopelijk met verdubbelde kracht gaan verderwerken
      maandag 30 juni 2008 @ 17:20:30 #103
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59797987
    Ik download 'm nu en laat hem vanavond aan m'n vriend zien. Hij heeft ook verstand van dit soort dingen, dus wellicht kan hij je ook nog wel met e.e.a. helpen .
    KuikenGuppy
      maandag 30 juni 2008 @ 18:08:23 #104
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59798920
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 17:20 schreef Burdie het volgende:
    Ik download 'm nu en laat hem vanavond aan m'n vriend zien. Hij heeft ook verstand van dit soort dingen, dus wellicht kan hij je ook nog wel met e.e.a. helpen .
    Graag . Iedereen die kan helpen door middel van tips, of wellicht een eigen svn server is welkom.
    pi_59798997
    Wat voor tips zoek je precies naar? Technische of gebruikerservaringen? Eerste kan ik je denk ik niet mee helpen
    Ik ben vergeten wat ik als signature had...
      maandag 30 juni 2008 @ 18:25:57 #106
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59799305
    Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.
    KuikenGuppy
      maandag 30 juni 2008 @ 18:30:46 #107
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59799431
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 18:11 schreef roepdeman het volgende:
    Wat voor tips zoek je precies naar? Technische of gebruikerservaringen? Eerste kan ik je denk ik niet mee helpen
    Voorlopig zoek ik met name technische tips. Aangezien versie 2 heel anders wordt opgebouwd dan versie 1 zal ik aan gebruikservaringen niet meer zoveel hebben. Heb al genoeg uitbreidingen en spelverbeter tips gekregen

Dus iemand die zelf een SVN server kan opzetten, of info heeft over hoe ik er bij mij een kan benaderen mag me PM'en of in het andere topic posten: SVN server achter router werkt niet
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 18:25 schreef Burdie het volgende:
    Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.
    .Net Framework 1.1 geinstalleerd?
    pi_59805859
    Ik heb eindelijk v1 kunnen proberen...

Ik vond hem wel leuk. Duurde wel wat lang voordat alle kleren 'uitgekocht' waren, maar dat is een kwestie van instellen (ik had hem op normaal staan).

Ik kreeg trouwens nog wel steeds een error bij het kopen van kleding. Dat was alleen maar bij 1 persoon. Het was denk ik een .net foutmelding, want ik kon gewoon doorspelen, en het werkte verder ook wel. Dat was wel vaag.

Ik zou het wel tof vinden als je nog tijd wil steken in v2!
      dinsdag 1 juli 2008 @ 19:49:54 #109
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_59825594
    Error bij kleding idem hier bij vista
    Wij hebben het gisteren geprobeerd, en die inventaris is wel echt essentieel. Ook mis een een "Kan niet" knopje (Volgende vraag als deze niet mogelijk is).
    Er staan wel echt achtelijk vragen in vind ik. Vragen als je tiet in een glas stoppen, waar is dat goed voor?
    Je penis in een glas stoppen en ronddragen die vond ik iets grappiger, al werkt dat niet echt positief voor je erectie xD
    Ook hadden wij een probleem omdat mijn vriendinnetje 6 kledingsstukken aan had.
    De multiplayer functie kijk ik zeer naar uit. Al zal je die nog opbouwender moeten maken omdat de spanning groter is in een kwartetje.

Wat ik nog een nadeel vond, dit spel is te erg gebouwd op stelletjes die 2 maanden hebben. Wij zijn 2 jaar bij elkaar en hebben echt geen geheimen voor elkaar dus een Korte / Lange relatie modus zou handig zijn.

Verder vonden we het leuk tijdverdrijf.
      dinsdag 1 juli 2008 @ 20:30:24 #110
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59826612
    Zoals jullie in dit en het vorige topic konden lezen is alle hulp welkom. Er is eindelijk een tweede programmeur. De suggesties die jullie hier geven zijn belangrijk, maar minstens zo belangrijk is de inhoud.
    - Verzin uitdagingen die in het spel gebruikt kunnen worden.
    - Bedenk concrete functionele verbeteringen.
    - Denk eens na of je niet met je vriend(in) wilt poseren om het uiterlijk van het spel aantrekkelijker te maken.
    - Wil je testen onder jouw versie van Windows (Win2000/XP/Vista), geef je op!
    Alle input die het spel beter en aantrekkelijker maakt is welkom.
    - Privacy Matters
      dinsdag 1 juli 2008 @ 20:49:02 #111
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59827024
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 19:49 schreef DJKiwi het volgende:
    Error bij kleding idem hier bij vista
    Wij hebben het gisteren geprobeerd, en die inventaris is wel echt essentieel. Ook mis een een "Kan niet" knopje (Volgende vraag als deze niet mogelijk is).
    Er staan wel echt achtelijk vragen in vind ik. Vragen als je tiet in een glas stoppen, waar is dat goed voor?
    Je penis in een glas stoppen en ronddragen die vond ik iets grappiger, al werkt dat niet echt positief voor je erectie xD
    Ook hadden wij een probleem omdat mijn vriendinnetje 6 kledingsstukken aan had.
    De multiplayer functie kijk ik zeer naar uit. Al zal je die nog opbouwender moeten maken omdat de spanning groter is in een kwartetje.

Wat ik nog een nadeel vond, dit spel is te erg gebouwd op stelletjes die 2 maanden hebben. Wij zijn 2 jaar bij elkaar en hebben echt geen geheimen voor elkaar dus een Korte / Lange relatie modus zou handig zijn.

Verder vonden we het leuk tijdverdrijf.
    De "kledingbug" is bekend, maar weet niet hoe ik die moet oplossen omdat ik die niet nagebootst krijg . Het is iets met een index, maar ik zal je de technische onzin besparen.

Dat het spel teveel draait om kortlopende relaties ben ik mee eens, ik speel het zelf nu ook nooit meer (:')). Het was dan ook goed gejat van een engelstalig spel wat ws. voor die doelgroep bestemd was. Nu ga ik proberen het beste van 2 spellen te jatten om zo iets originelers te bouwen
      dinsdag 1 juli 2008 @ 20:58:44 #112
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_59827238
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 20:49 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

De "kledingbug" is bekend, maar weet niet hoe ik die moet oplossen omdat ik die niet nagebootst krijg . Het is iets met een index, maar ik zal je de technische onzin besparen.

Dat het spel teveel draait om kortlopende relaties ben ik mee eens, ik speel het zelf nu ook nooit meer (:')). Het was dan ook goed gejat van een engelstalig spel wat ws. voor die doelgroep bestemd was. Nu ga ik proberen het beste van 2 spellen te jatten om zo iets originelers te bouwen
    Ik snap niet waarom je hem niet naagebootst krijgt, heb je wel vista? Want volgens mij is die kledingbug alleen bij vista.
    Technische onzin kan ik vaak wel begrijpen (met ietswat simpele uitleg zoals //--zinnetje formaat bij code)
    Wat ik gedaan heb:
    Spel starten
    Kledingspunten stonden op 15000 (te veel uiteraard)
    Ik had 4 kledingsstukken en zij 5 (eigelijk 6 dus)
    Op het moment dat zij in het spel mijn kledingsstukken wil verwijderen krijg je dan de bug.

Ik wil best testen
      dinsdag 1 juli 2008 @ 21:20:15 #113
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_59827638
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 20:58 schreef DJKiwi het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je hem niet naagebootst krijgt, heb je wel vista? Want volgens mij is die kledingbug alleen bij vista.
    Technische onzin kan ik vaak wel begrijpen (met ietswat simpele uitleg zoals //--zinnetje formaat bij code)
    Wat ik gedaan heb:
    Spel starten
    Kledingspunten stonden op 15000 (te veel uiteraard)
    Ik had 4 kledingsstukken en zij 5 (eigelijk 6 dus)
    Op het moment dat zij in het spel mijn kledingsstukken wil verwijderen krijg je dan de bug.

Ik wil best testen
    Ik draai thuis XP, maar heb het ooit sneaky op een Vista bak op mijn werk geprobeerd. Lukte op geen van beide een bug te krijgen. Maar aangezien ik ws. geen updates of patches voor 1.0 meer uitbreng (kwaliteit van die versie is gewoon vrij laag en ik concentreer me liever op 2.0) betwijfel ik of testen zin zou hebben .

Tegen de tijd dat ik testers voor versie 2 nodig heb geef ik een brul
    pi_59829604
    Hier een vista (XP ook goed) tester voor V2.0.
    Heb geen programeer ervaring dus kan je p dat vlak niet helpen. Alle andere vlakken moet je maar even een gil geven.
    Zal in ieder geval zorgen dat dit topic onder de aandacht blijft
      woensdag 2 juli 2008 @ 00:08:42 #115
    186375 Wakinyan
    Thunder and Wind
    pi_59831657
    Ik draai een dualboot met Vista en XP x64, dus als je wilt dat ik mee-test hoor ik het wel
    Ik heb verder geen technische/programmeer-ervaring. dus daar kan ik dan weer níet mee helpen.
    The Thunderbird's name comes from that common supposition that the beating of its enormous wings causes thunder and stirs the wind.
    pi_59858667
    Ik heb Vista en geen last van die bug..

En ik vind een lange/korte relatie keuzemogelijkheid ook wel een goed plan!!

Ben erg benieuwd
      donderdag 3 juli 2008 @ 09:19:20 #117
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_59858691
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 09:17 schreef Reflectionne het volgende:
    Ik heb Vista en geen last van die bug..

En ik vind een lange/korte relatie keuzemogelijkheid ook wel een goed plan!!

Ben erg benieuwd
    je bent er wel vroeg ( 9:00! ) bij voor in een Sex topic
      donderdag 3 juli 2008 @ 09:36:09 #118
    186375 Wakinyan
    Thunder and Wind
    pi_59858939
    Jij bent ook maar 2 minuten later

Ik heb v1.0 trouwens ook gisteravond geprobeerd onder Vista: nog geen rare dingen gemerkt
    pi_59859076
    stiekeme tvp
    Zo gek als een....ja eingelijk ben ik helemaal niet gek...
    denk ik dan...gok ik....
    pi_59861092
    Ik kan evt wel testen op XP en VISTA, en heb wel wat technische kennis. Niet genoeg om zelf te programmeren, maar misschien wel genoeg om zelf al een aantal dingen uit te sluiten.
    Terug van weggeweest!
      zondag 6 juli 2008 @ 10:42:30 #121
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_59921654
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 21:20 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Ik draai thuis XP, maar heb het ooit sneaky op een Vista bak op mijn werk geprobeerd. Lukte op geen van beide een bug te krijgen. Maar aangezien ik ws. geen updates of patches voor 1.0 meer uitbreng (kwaliteit van die versie is gewoon vrij laag en ik concentreer me liever op 2.0) betwijfel ik of testen zin zou hebben .

Tegen de tijd dat ik testers voor versie 2 nodig heb geef ik een brul
    Ik bedoelde natuurlijk ook voor 2.0
    Willen we graag testen tegen die tijd
    pi_60048386
    Sorrie hoor, maar ik krijg het spel (deel 1) niet geopend. Heb windows XP en de laaste updates binnen. Toch krijg ik foutmeldingen .
    Wat doe ik verkeerd?
      vrijdag 11 juli 2008 @ 20:24:20 #123
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_60048463
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 20:20 schreef THEFOXXX het volgende:
    Sorrie hoor, maar ik krijg het spel (deel 1) niet geopend. Heb windows XP en de laaste updates binnen. Toch krijg ik foutmeldingen .
    Wat doe ik verkeerd?
    Download alle .NET modules. Het zijn allemaal losse delen, die niets met elkaar te maken hebben, ze vullen erkaar aan. Probeer na het installeren nog eens het spel te starten, en laat even weten of het dan wel werkt.
    - Privacy Matters
    pi_60059499
    Vet spelletje hoor. Net even vlug doorgekeken en morgen eens aan mijn meisje laten zien

Heeft iemand misschien nog meer namen van (gratis) games zoals deze? Niet dat deze niet goed is, maar gewoon voor de diversiteit.

Als er voor betaald moet worden maakt het ook niet zoveel uit, vast wel een illegale manier voor te vinden
    Drink geen bier, je doet al gek genoeg
    pi_60060020
    ben benieuwd
      maandag 21 juli 2008 @ 21:12:06 #126
    201229 DJKiwi
    Whaazzaaaa!
    pi_60253256
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 15:02 schreef donpsp het volgende:
    Vet spelletje hoor. Net even vlug doorgekeken en morgen eens aan mijn meisje laten zien

Heeft iemand misschien nog meer namen van (gratis) games zoals deze? Niet dat deze niet goed is, maar gewoon voor de diversiteit.

Als er voor betaald moet worden maakt het ook niet zoveel uit, vast wel een illegale manier voor te vinden
    Volgens mij zijn er niet echt dit soort spellen, beetje een gat in de markt.
    De enige echt sexy spellen die er zijn is singles en singles 2, maar die games zijn prut aangezien er zo veel bugs in zitten dat het praktisch niet speelbaar is, of red light district (mmorpg) maar als je daar iets met seks wil doen moet je dokken, hoe dan ook xD

Dit is meer een "bordspel voor de pc". Zoals ik al zei, een gat in de markt.
    pi_60542835
    Krijgen we soms een status update??
      maandag 4 augustus 2008 @ 08:29:26 #128
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_60542907
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 08:15 schreef LamstraalASD het volgende:
    Krijgen we soms een status update??
    Alleen als er ook daadwerkelijk iets te melden valt. Vergeet niet dat een spel maken veel tijd kost, en ik ook nog zoiets als een baan heb . Verwacht iig. voor oktober geen vergevorderde updates

Ondertussen mogen fotomodellen nog steeds PM'en naar RonaldV of mij, aangezien we voor deze versie nieuwe plaatjes willen gebruiken. Uiteraard zijn opties als "geen gezicht in beeld" en anonimiteit bespreekbaar.
    pi_60543108
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 08:29 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een spel maken veel tijd kost, en ik ook nog zoiets als een baan heb .
    Een baan?? opzeggen die handel, dat gaat ten koste van je "spel maak" tijd.
    pi_60671867
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 09:19 schreef makkie88 het volgende:

[..]

je bent er wel vroeg ( 9:00! ) bij voor in een Sex topic
    Haha en ik reageer laat

Maar seks kan 24 uur per dag toch?? Dus erover praten en wachten op een leuk spel kan ook om 9 uur Niet?
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:35:02 #131
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_60766463
    Stiekeme TVP.
    Ik heb ook wat ervaring met C#. Studeer momenteel Informatica op HBO niveau. Ben nu 3e jaars. Ik werk met Visual Studio 08. Als je hulp nodig hebt, wil ik me wel beschikbaar stellen. Ik heb echter ook dezelfde issues als jij. Ik moet me werk dan verdelen tussen 2.0 en school . Maar dat moet geen probleem zijn.

Zo genoeg techinische klets. Ik ga het vanaaf spelen met mijn vriendin, even kijken wat zij ervan vind.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 10:13:45 #132
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_60786590
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 16:35 schreef Kn0x het volgende:
    Stiekeme TVP.
    Ik heb ook wat ervaring met C#. Studeer momenteel Informatica op HBO niveau. Ben nu 3e jaars. Ik werk met Visual Studio 08. Als je hulp nodig hebt, wil ik me wel beschikbaar stellen. Ik heb echter ook dezelfde issues als jij. Ik moet me werk dan verdelen tussen 2.0 en school . Maar dat moet geen probleem zijn.

Zo genoeg techinische klets. Ik ga het vanaaf spelen met mijn vriendin, even kijken wat zij ervan vind.
    Jeuh , want van die andere programmeur hoor ik nog niet zoveel . Kan alleen bij codespaces maar 2 svn accounts aanmaken dus dan pas ik het andere account wel ff aan. Kan jij trouwens een mailtje sturen naar mijn "develop-mailadres", want je PM box staat uit. Dan krijg je op jouw beurt logingegevens voor SVN (en please, zeg me dat je daar ervaring mee hebt ). Mijn mail is webleeuw @ gmail punt com
    pi_60923375
    Geweldig spel

Ben benieuwd naar deel 2(A),, hoever zijn jullie intussen?
    "Leef je droom, droom niet je leven.'
      maandag 18 augustus 2008 @ 14:42:39 #134
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_60924317
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 14:14 schreef Tha-Brother het volgende:
    Geweldig spel

Ben benieuwd naar deel 2(A),, hoever zijn jullie intussen?
    Mijn vakantie is net over, dus heb ik tijd om fotos te maken. Nu nog minstens twee modellen. Aanmelden/vragenstellen kan bij mij of bij B_G.
    - Privacy Matters
    pi_60925061
    Tvptje.. Ik deel 1 eens uitgeprobeerd met de wederhelft, ben benieuwd naar deel 2!
    Do your worst, for I will do mine..
    pi_60934956
    Wat voor modellen zoek je precies enz?:P en hoe wil je de fotoshoot doen?

Niet dat ik erg geinteresseerd ben, maar gewoon nieuwschierigheid
      maandag 18 augustus 2008 @ 21:49:35 #137
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_60935720
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 21:19 schreef Tha-Brother het volgende:
    Wat voor modellen zoek je precies enz?:P en hoe wil je de fotoshoot doen?

Niet dat ik erg geinteresseerd ben, maar gewoon nieuwschierigheid
    Ik zoek twee modellen, een man en een vrouw, maar een trio zou ook kunnen (alhoewel onwaarschijnlijk, gelet op het aantal reacties ), slank tot gemiddeld van figuur, die bereid zijn om op de foto (bedekt) naakt een vrijpartij te simuleren. In versie 1 van het spel was één FOK!ster zo vriendelijk om te helpen, maar één van de feedbacks luidde dat de dames die het spel spelen eigenlijk ook wel een man willen zien. De foto's in versie 1 zijn trouwens wel waar je aan moet denken: vrij donkere afbeeldingen, en (indien de modellen dat wensen) onherkenbare modellen. De enigen die dan weten wie de modelen zijn, zijn de modellen en ikzelf, zelfs B_G krijgt geen namen door. Wil je je (user-)naam in de credits dan is het uiteraard een iets ander verhaal. De modellen hoeven niet allebei per sé FOK!uder te zijn. Alles is bespreekbaar, maar er is één harde voorwaarde: alle modellen moeten 18 jaar of ouder zijn.

De lokatie waar het wordt geschoten en hoe het er uiteindelijk uit komt te zien wordt bepaald in overleg met de modellen. De fotos worden uitsluitend gebruikt voor het project, maar de modellen kunnen als ze dat willen voor privé-gebruik kopieën krijgen. Afspraken maken we op papier, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

Oh, en net zoals de ontwikkelaars en ik: je doet het voor de lol of de spanning. Modellen die betaald willen worden kunnen we ons niet veroorloven, want het is een hobby-project.
    - Privacy Matters
    pi_60956681
    Deel 1 leek me al super maar ben gay dus wacht ik ongeduldig op de 2de versie :-). Wanneer zou die klaar zijn denk je?
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:10:46 #139
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_60959208
    Aan iedereen die vraagt hoe ver we zijn, vriendelijk verzoek mijn posts in dit topic er even op na te slaan. Ik kan niet voor elke regel code een update geven :
    quote:
    Alleen als er ook daadwerkelijk iets te melden valt. Vergeet niet dat een spel maken veel tijd kost, en ik ook nog zoiets als een baan heb . Verwacht iig. voor oktober geen vergevorderde updates
    @ Ronald: Misschien een idee om wat voorbeeldjes neer te zetten van wat voor foto's je verwacht te willen maken? Hopelijk levert dat een paar modellen op
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:22:34 #140
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_60964278
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 18:10 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

@ Ronald: Misschien een idee om wat voorbeeldjes neer te zetten van wat voor foto's je verwacht te willen maken? Hopelijk levert dat een paar modellen op
    Goed plan!

Voor de eerste versie van het spel had ik de medewerking van een FOK!ster. Een uurtje schieten leverde genoeg fotos op om het aan te kleden. Een van de fotos was deze:

De andere fotos zijn voorbeelden die ik vond op het web, en vervolgens bewerkt heb tot ze ongeveer de sfeer ademen die ik zoek. Het zijn geen fotos van mij dus, en het is niet wat er in het spel komt. Wat er in het spel komt is het resultaat van de fotosessie die ik met modellen wil houden.

Laat je niet afleiden door het figuur van de getoonde modellen. Je hoeft geen D-cup te hebben, of een superstrakke buik. En als je man bent: Je hoeft geen wasbordje op je buik, en kabelbomen op je bovenarmen. We zoeken gewone mensen, niet Ken en Barbie. We zoeken twee modellen die qua figuur bij elkaar passen, en niet al te veel overgewicht hebben (slanker mag natuurlijk wel).
    - Privacy Matters
      woensdag 20 augustus 2008 @ 07:54:06 #141
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_60972667
    Mooie en goeie voorbeelden Ronald
    pi_61111744
    Is het ook de bedoeling dat de lul van de man in beeld komt? of gewoon zoals op die foto's dat hij achter de vrouw zit ofzo?:P
      maandag 25 augustus 2008 @ 15:56:05 #143
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_61112782
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 15:20 schreef Tha-Brother het volgende:
    Is het ook de bedoeling dat de lul van de man in beeld komt? of gewoon zoals op die foto's dat hij achter de vrouw zit ofzo?:P
    Goeie vraag.
    Van geen van beiden partners worden "money-shots" gemaakt. De fotos zijn bedoeld als ondersteunend voor het spel, niet om alle aandacht van het spel weg te trekken. Het maximale wat je te zien krijgt staat op de fotos: geslachtsdelen zullen onzichtbaar of in de schaduw verstopt zijn.
    - Privacy Matters
      maandag 25 augustus 2008 @ 15:58:50 #144
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_61112859
    tvp voor de testrun
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:22:01 #145
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_61310828
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 15:56 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Goeie vraag.
    Van geen van beiden partners worden "money-shots" gemaakt. De fotos zijn bedoeld als ondersteunend voor het spel, niet om alle aandacht van het spel weg te trekken. Het maximale wat je te zien krijgt staat op de fotos: geslachtsdelen zullen onzichtbaar of in de schaduw verstopt zijn.
    kunnen jullie aangeven voor wat voor foto's jullie nodig hebben?
    met trefwoorden.
    misschien dat er aan de hand daar van ook foto's geleverd kunnen worden.
    hoef dan alleen wat modellen te proberen te strikken.

ps.
    misschien is het leuk als mensen zelf in categorien prive foto's kunnen invullen in plaats van wat er aangeleverd word. (geen idee of dat veel of weinig werk is om te inplanteren)

(mooie tvp lijkt me zo )
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:36:58 #146
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_61311138
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:22 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

kunnen jullie aangeven voor wat voor foto's jullie nodig hebben?
    met trefwoorden.
    misschien dat er aan de hand daar van ook foto's geleverd kunnen worden.
    hoef dan alleen wat modellen te proberen te strikken.
    Eh? Ik begrijp je misschien verkeerd, maar er staan toch voorbeelden in dit topic? Als we de fotos hadden die we willen maken dan hoefde ik ze niet meer te maken, he?
    quote:
    ps.
    misschien is het leuk als mensen zelf in categorien prive foto's kunnen invullen in plaats van wat er aangeleverd word. (geen idee of dat veel of weinig werk is om te inplanteren)

(mooie tvp lijkt me zo )
    Dat kan B_G beter beantwoorden.
    - Privacy Matters
      dinsdag 2 september 2008 @ 18:49:34 #147
    39114 Angst
    pi_61326801
    het lijkt mij overigens een stuk laagdrempeliger om mensen zelf foto's te laten maken en op te sturen dan toen moeten afspreken met iemand die die foto's maakt....
    ookal krijg je dan wel minder kwaliteit natuurlijk
      dinsdag 2 september 2008 @ 18:59:37 #148
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_61327077
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:22 schreef PKfotografie het volgende:
    ps.

(mooie tvp lijkt me zo )
    * Blind_Guardian krijgt spontaan ideeën met door de gebruiker in te stellen thema's

Ik heb het even nagelopen, en het is vrij makkelijk om plaatjes vanaf de pc in te lezen. Dan is het alleen nog de vraag of de foto's qua grootte moeten worden aangepast. Als je bijv. denkt aan het windows bureaublad waar je foto's kan uitrekken, centreren, en naast elkaar kan plakken dan zijn er nogal wat opties.

Misschien moet ik maar gewoon het een en ander in een instellingen-venster plempen en kijken hoe men er op reageert . Leuk klusje voor toekomstige betatesters iig. . Hoe dan ook bedankt voor de tip, PK.
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 18:49 schreef Angst het volgende:
    het lijkt mij overigens een stuk laagdrempeliger om mensen zelf foto's te laten maken en op te sturen dan toen moeten afspreken met iemand die die foto's maakt....
    ookal krijg je dan wel minder kwaliteit natuurlijk
    Mag ook. Mensen die foto's willen aanleveren mogen altijd per PM of mail contact met me opnemen. Uiteraard garandeer ik dat er zeer zorgvuldig met foto's wordt omgegaan en nergens anders voor worden gebruikt dan het spel. Anderzijds kan ik dan weer niet garanderen dat foto's daadwerkelijk in het spel komen, da's altijd afhankelijk van kwaliteit en toepasbaarheid.

Maar mocht je zelf interesse hebben of mensen kennen die wellicht foto's willen aanleveren dan hoor ik het wel
      zaterdag 6 september 2008 @ 22:08:05 #149
    89068 Gh0stbust3r
    Ruud van Nistelrooy
    pi_61436824
    Ik wacht met volle smart op deel 2
    Trainer van *Manchester United* ( @ www.hattrick.org )
    pi_61437204
    In KPD zou er toch gevraagd kunnen worden om foto's? Of zeg ik nu iets heel stoms? :$
      zondag 7 september 2008 @ 10:50:43 #151
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_61443575
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 22:22 schreef roepdeman het volgende:
    In KPD zou er toch gevraagd kunnen worden om foto's? Of zeg ik nu iets heel stoms? :$
    Je zegt niks stoms, maar ik twijfel er sterk aan of er in KPD veel mensen rondlopen die op de foto willen. Mijn gevoel zegt me dat er, op degenen die foto's plaatsen in het 'heren/dames geef je bloot' topic na, voornamelijk mensen komen die alleen willen kijken. Zou nog eerder geneigd zijn een oproep in FOT / US te doen.

Maar wat grafische vormgeving betreft denk ik dat RonaldV daar meer kijk op heeft
      zondag 7 september 2008 @ 14:03:18 #152
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_61447055
    Als mensen ze liever zelf maken heb ik daar vanzelfsprekend geen enkel probleem mee. Zo maar even in je blootje poseren is tenslotte niet iets wat je dagelijks doet, zeker niet met een vreemde achter de camera. De sfeer-voorbeelden staan in dit topic, dus als je denkt dat je dat kunt: leef je uit!

Wat betreft het vragen in KPD: Daar is net zo veel schroom om fotos te posten als in US. Je ziet daar net zo 'veel' mensen posten als in US, alleen gaat het daar ietsie verder qua gewaagd. De vraag stellen in US of KPD heeft dus volgens mij weinig zin.
    - Privacy Matters
    pi_61781737
    Hoe staat het met het spel?
    pi_61833425
    Speciaal hiervoor een account aangemaakt Vond deel 1 helemaal top, ben ook erg benieuwd of versie 2 al richting beta-test of final release is!!
    Benjamin Franklin: "Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
      donderdag 25 september 2008 @ 16:23:47 #155
    89068 Gh0stbust3r
    Ruud van Nistelrooy
    pi_61907861
    Ben ook benieuwd hoe het met deel II staat.. Wacht er met smart op
    Trainer van *Manchester United* ( @ www.hattrick.org )
      donderdag 25 september 2008 @ 21:03:19 #156
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_61914752
    quote:

Ondertussen mogen fotomodellen nog steeds PM'en naar RonaldV of mij, aangezien we voor deze versie nieuwe plaatjes willen gebruiken. Uiteraard zijn opties als "geen gezicht in beeld" en anonimiteit bespreekbaar.
    Maak er gezien de datum en het gebrek aan medeprogrammeurs maar november van. Ben nog niet eens halverwege als ik tenminste kwaliteit wil opleveren. Dus please niet om updates vragen! Ik kom er vanzelf mee als er iets te melden valt...

en lees aub. het topic eens, ik meld al 5x het zelfde geloof ik
      dinsdag 30 september 2008 @ 09:48:29 #157
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_62017569
    Ondergetekende had zich opgegeven om samen te werken aan het programma. Echter zorgt mijn stage ervoor dat ik niet veel tijd heb. Ondergetekende zal zsm de eerste stappen maken :-)
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
    pi_62022364
    heeft bij de release nog wel wat ruimte over op een dedicated server
    The truth is rarely pure and never simple.
    Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
    x-tremed: 48 uur wegens klote links.
    pi_62026435
    -dat kan ook best anders gezegd worden-

[ Bericht 96% gewijzigd door Tally op 02-10-2008 08:35:28 ]
    U MAD?
    pi_62056170
    Om even de mogelijke onduidelijkheid weg te nemen pas ik deze post aan

Samen met de aanmaker van dit account heb ik een website voor het spel gelanceerd, http://www.spannendspel.nl. Het staat ieder vrij om in dit topic door te blijven praten over het spel, en ik blijf ook zeker dit topic volgen. Echter om de berichtgeving helderder te maken wat betreft versie 2 raad ik iedereen aan om op onze site te kijken voor updates en suggesties voor versie 2 daar te plaatsen. Ook verzoeken voor betatesters zal ik tegen de tijd dat die nodig zijn daar plaatsen.

Op onze website staat uiteraard het spel zelf en op deze site is te zijner tijd natuurlijk ook versie 2 te downloaden. Iedereen die op de website staat aangemeld krijgt bericht zodra deel 2 gereed is.

Sorry voor de eventuele verwarring .

Blind_Guardian en wned.nl

[ Bericht 61% gewijzigd door SSveS op 01-10-2008 19:57:47 ]
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:50:47 #161
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_62379334
    In de Op staat een link naar versie 1.0 van het spel op een webspace van mij, zoals jullie al zien werkt deze niet mere, vanaf nu te bereiken op:

http://makkie88.dynq.nl/SSveS.zip

als versie 2.0 er ook op mag ga ik deze er ook op zetten
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:44:14 #162
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_62383646
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 15:50 schreef makkie88 het volgende:
    In de Op staat een link naar versie 1.0 van het spel op een webspace van mij, zoals jullie al zien werkt deze niet mere, vanaf nu te bereiken op:

http://makkie88.dynq.nl/SSveS.zip

als versie 2.0 er ook op mag ga ik deze er ook op zetten
    Hoeft niet meer, Makkie, kijk maar 1 post boven je . Maar bedankt voor het aanbod.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:18:13 #163
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_62384549
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 18:44 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Hoeft niet meer, Makkie, kijk maar 1 post boven je . Maar bedankt voor het aanbod.
    hey,

gelijk zou ik eventjes met kritiek komen op het persoon boven mij

de website vraagt om te registreren om het spel te kunnen downloaden,

ik zou dat dus niet snel doen, dus als je mensen wilt die je spel downloaden laat ze dan niet inloggen (Y)
      woensdag 15 oktober 2008 @ 07:09:38 #164
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_62395068
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 19:18 schreef makkie88 het volgende:

[..]

hey,

gelijk zou ik eventjes met kritiek komen op het persoon boven mij

de website vraagt om te registreren om het spel te kunnen downloaden,

ik zou dat dus niet snel doen, dus als je mensen wilt die je spel downloaden laat ze dan niet inloggen (Y)
    Nog helemaal niet gezien, heb die site dan ook niet zelf in elkaar gezet. Zal 't vanavond even fixen

Late edit: bestandje gefixt, kan nu ook door niet-geregistreerde bezoekers gedownload worden

[ Bericht 8% gewijzigd door Blind_Guardian op 16-10-2008 08:54:17 ]
      woensdag 15 oktober 2008 @ 07:29:01 #165
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_62395193
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 07:09 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Nog helemaal niet gezien, heb die site dan ook niet zelf in elkaar gezet. Zal 't vanavond even fixen
    haha, ach, ben blij dat je het nu wel weet, hoop dat het wat gaat worden..
    pi_62398480
    Hoever is versie 2 eigenlijk?, hopelijk voor 1 november een beta online
      woensdag 15 oktober 2008 @ 11:22:53 #167
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_62399156
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 10:54 schreef peer_boy het volgende:
    Hoever is versie 2 eigenlijk?, hopelijk voor 1 november een beta online
    Daarin moet ik je helaas teleurstellen. Ik werk nog steeds 99% in mijn eentje omdat de enige medeprogrammeur die ik heb gevonden tot dusver 1 avondje heeft meegewerkt . Daarnaast wordt deze versie een stuk mooier maar door o.a. de uitbreiding naar 6 spelers en mogelijkheden voor HoLeBi opdrachten een stuk ingewikkelder om te bouwen.

Hoe simpeler / leuker ik het voor de speler maak, hoe meer ingewikkelder het voor mij wordt. Sorry dat ik de fans van versie 1 al ruim een half jaar laat wachten .
    pi_62423797
    Hey, wij moeten gewoon niet zo zeuren hoor, je doet t immers gratis, toch ?
    Terug van weggeweest!
      donderdag 16 oktober 2008 @ 07:11:16 #169
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_62424960
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 02:05 schreef ThaKiller het volgende:
    Hey, wij moeten gewoon niet zo zeuren hoor, je doet t immers gratis, toch ?
    Klopt, en ik heb een 32-uurs baan, sport, sociaal leven en eem vriendin die me te vaak van het programmeren afhoudt

Maar ik doe wel m'n best om op te schieten nu, de motivatie is er iig.
      zondag 19 oktober 2008 @ 22:04:52 #170
    230262 dancingqueen91
    In the mood for a dance
    pi_62514564
    tvp
    If you can't dazzle them with brilliance, then baffle them with bullshit!
    pi_62516465
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 07:11 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]
    ...de motivatie is er iig.
    Dan zal dat vast een leuk vriendinnetje zijn grapje, maar neem je tijd lekker ik ben echt heel benieuwd wat je met versie 2 allemaal doet
    pi_62722847
    Mijn vriendin en ik moeten deel 1 nog uitproberen en gaan dat zeker doen. Ook deel 2 gaan we zeker proberen wanneer deze af is

Super bezig!
    pi_62727244
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 18:01 schreef SSveS het volgende:
    Om even de mogelijke onduidelijkheid weg te nemen pas ik deze post aan

Samen met de aanmaker van dit account heb ik een website voor het spel gelanceerd, http://www.spannendspel.nl. Het staat ieder vrij om in dit topic door te blijven praten over het spel, en ik blijf ook zeker dit topic volgen. Echter om de berichtgeving helderder te maken wat betreft versie 2 raad ik iedereen aan om op onze site te kijken voor updates en suggesties voor versie 2 daar te plaatsen. Ook verzoeken voor betatesters zal ik tegen de tijd dat die nodig zijn daar plaatsen.

Op onze website staat uiteraard het spel zelf en op deze site is te zijner tijd natuurlijk ook versie 2 te downloaden. Iedereen die op de website staat aangemeld krijgt bericht zodra deel 2 gereed is.

Sorry voor de eventuele verwarring .

Blind_Guardian en wned.nl
    Misschien de url van de website onder het "homepage" knopje zetten? Maakt t wat makkelijker te vinden in de toekomst
    Terug van weggeweest!
      maandag 3 november 2008 @ 09:26:58 #174
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_62900948
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 19:02 schreef ThaKiller het volgende:

[..]

Misschien de url van de website onder het "homepage" knopje zetten? Maakt t wat makkelijker te vinden in de toekomst
    Neh, ik doe wel meer op Fok dan alleen erotische spellen programmeren en ik hoef niet alleen maar met mijn spel geassocieerd te worden hoor

Update trouwens: ben de afgelopen weken lekker opgeschoten, zal zsm. wat screens neerdumpen voor een eerste indruk. Screens komen op de site dus hou die ook in de gaten.
    pi_62971183
    Hey! Deel 2 alweer. Deze topic had ik gemist. Ik wacht in smart af! Ben benieuwd hoe het zich staande houd tegenover bijv 4-play.
      vrijdag 7 november 2008 @ 12:38:50 #176
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_63027615
    UPDATE: Niet te vroeg juigen, ben nog altijd druk aan het programmeren, maar ik heb wat screenshots voor jullie . Voorlopig heb ik nog geen idee wanneer er een testversie komt dus even niet naar vragen plz.

pi_63035525
    Ziet er strak uit! Ook relaxed dat je zelf opdrachten kunt toevoegen en dat de opdrachten afhankelijk zijn dan de spullen die je in huis hebt!

Goed bezig!
      zaterdag 8 november 2008 @ 00:30:38 #178
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_63045311
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 17:51 schreef ArtemisQ het volgende:
    Ziet er strak uit! Ook relaxed dat je zelf opdrachten kunt toevoegen en dat de opdrachten afhankelijk zijn dan de spullen die je in huis hebt!

Goed bezig!
    Dank je , komt door de vele tips en verzoeken die ik naar aanleiding van versie 1 binnen kreeg. Of mijn spel aan 4play kan tippen valt nog te bezien, maar tot dusver ben ik zelf wel tevreden met het resultaat. Jammer dat het nog even gaat duren voor ik een beta kan opleveren, moet nog veel logica worden gebouwd.

Dat de eerste indruk positief is geeft me echter hoop, en motivatie
      zaterdag 8 november 2008 @ 12:14:34 #179
    39114 Angst
    pi_63050888
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 00:30 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Dank je , komt door de vele tips en verzoeken die ik naar aanleiding van versie 1 binnen kreeg. Of mijn spel aan 4play kan tippen valt nog te bezien, maar tot dusver ben ik zelf wel tevreden met het resultaat. Jammer dat het nog even gaat duren voor ik een beta kan opleveren, moet nog veel logica worden gebouwd.

ik vind het er ook goed uitzien
    en lekker duidelijk ook, zo op het eerste gezicht, dat je niet moet zoeken waar je wat kan isnstellen
    pi_63051616
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 00:30 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Als versie 2 beter is dan versie 1 dan denk ik dat het de concurrentie met 4play wel aankan, zeker om dat het gratis is. Het enige wat ik nog als mogelijk probleempunt zie is de kwaliteit van de opdrachten.
    Terug van weggeweest!
      woensdag 12 november 2008 @ 11:29:35 #181
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_63153849
    Blind!, je heb PM, voor hulp voor je software
      woensdag 12 november 2008 @ 16:49:23 #182
    230262 dancingqueen91
    In the mood for a dance
    pi_63163012
    Het ziet er echt strak uit.. heel overzichtelijk
    pi_63181798
    Ik wil wel participeren in de beta-tests. Heb ruime ervaring met 4-play en ken daar de sterke en zwakke punten van, dus kan deze variant specifiek daarop beoordelen voor je.
    pi_63897835
    Een erg leuk spel, zoiets zocht ik eigenlijk altijd uit al. De featurelijst van versie 2 ziet er ook uitstekend uit! Een gote database met veel creativiteit is wel een must maar ik denk dat makkelijk te realiseren is, (door de editor) ik zou zo veel mogelijk mensen laten schrijven en dan een 1 of 2 mensen een soort van eindredactie laten doen. De database was nu na 1 of 2 spelletjes al leeg, er zijn vast veel mensen die willen schrijven?
      woensdag 10 december 2008 @ 22:22:43 #185
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_63918691
    Is versie 2 al uit? (tvp )
    Frysk bloed tsjoch op!
      donderdag 11 december 2008 @ 06:57:59 #186
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_63924466
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 22:22 schreef iFries het volgende:
    Is versie 2 al uit? (tvp )
    Doe 's een gok ?

Oftewel: nee, ben nog bezig en heb de afgelopen maand helaas klusje tussendoor waardoor de vaart er eventjes uit is. Maar over een paar weken heb ik 2 weken kerstvakantie (resterende vakantiedagen zijn tof) ...

Een dezer dagen zal ik een inschrijfberichtje voor beta-testers op de site zetten zodat mensen zich alvast kunnen opgeven. Grafisch zal alles er nog niet zo gelikt uitzien, en niet alle nieuwe punten zullen er dan in zitten, maar daarvoor is het ook een beta he . Ik schat zelf begin januari een beta uit te kunnen brengen.
    pi_63925691
    "op de site" = dit topic?
      donderdag 11 december 2008 @ 09:33:12 #188
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_63925925
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 09:24 schreef LaTiNo het volgende:
    "op de site" = dit topic?
    Nope, op spannendspel.nl. 't is inmiddels niet alleen meer op Fok bekend dat ik een spelletje bouw he .
    pi_63980918
    Goed bezig!
    Ik zal het topic en de site goed in de gaten houden.
    Blind_Gaurdian for President
    pi_64025155
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 09:33 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Nope, op spannendspel.nl. 't is inmiddels niet alleen meer op Fok bekend dat ik een spelletje bouw he .
    flikker op? Is er een wereld BUITEN fok??????
      maandag 15 december 2008 @ 19:23:47 #191
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_64037933
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 10:18 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

flikker op? Is er een wereld BUITEN fok??????
    Kijk eens door het raam en blijf eens OT
      maandag 15 december 2008 @ 19:29:09 #192
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_64038079
    ik hoorde dat mijn collega/kennis niet kon helpen uit eindelijk met het spel? jammer,
    maar ik kan het nog bij meer proberen op mijn school, ik laat het je weten!
    pi_64149152
    Leuk spel; waar het kan willen wij graag mee helpen met de ontwikkeling. Mijn vriendin en ik hebben, het de eerste versie veel gespeeld en hopen dat het vele potentieel nog vol benut gaat worden. Freeware is natuurlijk, helemaal sympathiek (aangezien de meerwaarde straks met versie 2 denk ik al vrij hoog ligt. Zeker omdat alle andere erotische spelletjes al snel een 20-30 euro zijn (en vanwege beperkt aantal opdrachten) een kortere levensduur hebben.
      vrijdag 19 december 2008 @ 14:00:06 #194
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_64149528
    misschien leuke tips.. (of hele domme vragen)
    wordt versie 2 ook naar eigen smaak aan te passen, dus vragen toevoegen (misschien zelfs shared database? om opdrachten uit te wisselen?)
      zondag 21 december 2008 @ 23:32:49 #195
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_64227672
    nou, ik dacht 'leuk spelletje' maar hij blijft al hangen bij het kleren uitzoeken. Dan zegt ie dat het 1000 moet zijn maar dat ís het ook!
      maandag 22 december 2008 @ 09:19:47 #196
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_64235929
    @Makkie: zoals je in de OP kan lezen zit er een editor bij versie 2 zodat je zelf opdrachten kan toevoegen / bewerken.

@Twinky: Misschien kan je een screenshotje (alt + printscreen toets, dat plakken in bijv. paint) opsturen per mail? Dan kan ik kijken wat er mis gaat en je misschien verder helpen . Mailadres: webleeuw@gmail.com

Algemene update: nu het vakantie is hoop ik weer wat verder te komen, aangezien ik de afgelopen maand helaas geen tijd heb gehad om aan versie 2 te werken . Ik stel ieders geduld erg op de proef, maar ik doe mijn best dat geduld met een leuker, beter, mooier spel dan versie 1 te belonen
      maandag 22 december 2008 @ 18:17:41 #197
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_64252187
    ah.

never mind.

duizend, tienduizend, bijna hetzelfde toch
    pi_64269915
    Bedankt voor de update, wij wachten geduldig af.
    pi_64305806
    Deel één was inderdaad erg leuk. Al een paar keer gespeeld met m'n vriendin :p
    Ben dus ook erg benieuwd naar deel 2. Wil zeker wel als beta tester aan de gang straks
      dinsdag 23 december 2008 @ 23:30:40 #200
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_64307202
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 18:17 schreef Twinky het volgende:
    ah.

never mind.

duizend, tienduizend, bijna hetzelfde toch
    Super
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_64310030
    maar als de poll dan luidt:

Ik vindt dit spel...

dan haak ik alweer af he.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_64323104
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 00:34 schreef Argento het volgende:

Ik vindt dit spel...

Waarom? Maakt dat het spel minder leuk
      woensdag 24 december 2008 @ 15:48:56 #203
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_64327713
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 00:34 schreef Argento het volgende:

Ik vindt dit spel...

Aangepast. Ik heb de site ook niet zelf vormgegeven en het grootste gedeelte van de inhoud waaronder de poll is door iemand anders gemaakt op mijn verzoek. Wat niet wegneemt dat ik meestal wel op typo's let.
    pi_64343150
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 13:38 schreef AnKo het volgende:

[..]

Waarom? Maakt dat het spel minder leuk
    geen idee. Ik ben afgehaakt voordat ik uberhaupt maar enig zicht had op de inhoud en de bedoeling van het spel.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_64634779
    Zijn er nog fotó's of andere content nodig (opdrachten)?
    Heb een mailtje verzonden. maar we hebben niks meer vernomen.
      zondag 4 januari 2009 @ 12:02:31 #206
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_64640747
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 01:24 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    Zijn er nog fotó's of andere content nodig (opdrachten)?
    Heb een mailtje verzonden. maar we hebben niks meer vernomen.
    Stuur mij en B_G maar even een PM. Ik beloof je vandaag nog antwoord.
    - Privacy Matters
      zondag 4 januari 2009 @ 14:04:23 #207
    149454 GSbrder
    Les extrêmes se touchent
    pi_64644289
    Woehoe.. Ik kan ook niet wachten!
    Na SSveS 1.0 echt een van de geilste neukbeurten ooit gehad!

ZIn in deel 2
    Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
    The closer you are to the source, the higher your property value.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 04:07:08 #208
    241271 IbizaFashion
    Fashion addict
    pi_64838498
    BG check je site...heb ik wat info neergezet. Interressant spel. Ik had ook ooit zoiets willen maken, maar ik heb meer fantasie dan tijd om ideeen uit te werken. Opdrachten kan ik je dus wel leveren.
    De Fok!Groenten
      vrijdag 9 januari 2009 @ 04:25:27 #209
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_64838578
    Mac-versie?

Als je er behoefte aan hebt wil ik wel een website voor je maken met een wat proffesionelere uitstraling, mits ik daar binnenkort tijd voor heb.

[ Bericht 22% gewijzigd door n8n op 09-01-2009 04:39:07 ]
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
    pi_64838890
    Wel leuk; dat er toch wat verschillende mensen aan dit spel (project) mee willen werken.
    pi_64838994
    Klinkt leuk, ik ga het even volgen
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:18:27 #212
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_64844319
    w00t, veel reacties ineens

Even een updatje van mijn kant: ben druk aan het programmeren, en aangezien beide "medeprogrammeurs" niks meer van zich hebben laten horen werk ik alweer een tijdje alleen. Maar ik ben erg blij met de opdrachtschrijvers die hebben aangeboden om opdrachten te leveren

Momenteel zit ik met een flink blok logica aan m'n been waar ik moeilijk uitkom, en ik vrees dat er niet gauw iemand kan helpen. Ik ben nu zo ver gekomen dat ik het selecteren van een opdracht voor spelers aan het bouwen ben, maar:
  • Spelers kunnen kiezen met wie ze opdrachten wel niet willen doen
  • Een uitvoerende speler moet willekeurig aan (een) medespeler(s) worden gekoppeld
  • Geaardheid, kleding, speelgoed en categorieen brengen het te filteren aantal opdrachten nog verder terug

Hierdoor ontstaat heel snel de mogelijkheid dat een uitvoerende speler een opdracht met niemand anders kan uitvoeren. Ik zal dus ook moeten voorkomen dat een homoseksuele, uitvoerende speler alle andere homo- / biseksuele spelers mag uitsluiten want anders krijgt 'ie nooit een opdracht

Ik vrees dat ik weinig hulp kan verwachten tenzij zich toevallig een wiskundige of logicagoeroe zich aandient. Maag mocht er toch iemand zijn die aan deze puzzel wil helpen dan zou ik weer iets sneller vooruitkomen.

@IbizaFashion: Gereageerd op je post op spannendspel.nl. Opdrachten zijn erg welkom

@n8n: Tenzij .NET onder Mac OS kan draaien vrees ik dat een Mac versie er niet inzit, net als een linuxversie. Ik programmeer helaas niet in een platformonafhankelijke taal. Aanbod voor een beter siteontwerp neem ik graag aan btw.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 15:47:38 #213
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_64854702
    ik wil je wel helpen met wiskunde enzo ben niet goed in programmeren maar zo'n logicapuzzel klinkt tof.
    pi_64878169
    @Blind_Guardian;
    Dat is precies waarom een grote database met in alle subcategorieën zo ontzettend een must is! Aan de andere kant zijn er ook wel weer aardig wat opdrachten die je in meerdere groepen kan zetten. Vooral van het beginniveau (netjes-communicatie bijvoorbeeld) En in de praktijk mag ik hopen dat de meeste mensen toch zoveel mogelijk filters niet aanzetten.

Wel mooi dat je het zo aanpasbaar maakt! Groepsopdrachten wordt dat gezien als meer dan 2? Of eigenlijk alleen maar opdrachten anders dan met je partner. Ik neem aan dat 1e; zodat je ook echt kan regelen met 3 of 4 spelers; dat er alleen met wie je wil bepaalde handelingen worden verricht.

Versie 1 had denk ik een opdracht of 100-150? En dat was helaas vrij snel al weinig vernieuwend.
    Dan zit je nu zeker al snel aan het 3 of 4voudigen (groepen, bi, lesbienes, homo's)? En dan neem ik aan dat je eigenlijk nog wel meer (langere gameplay) wil? (De editor zal ook wel uitkomst bieden:) Heb je al een streef aantal opdrachten in je hoofd? Denk dat ook nog flink veel werk is; en alle bronnen ter inspiratie; en veel schrijvers dus wel nodig zijn?

[ Bericht 26% gewijzigd door Stelletje20jaar op 10-01-2009 05:45:47 ]
      zaterdag 10 januari 2009 @ 14:38:49 #215
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_64885480
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 15:47 schreef Twinky het volgende:
    ik wil je wel helpen met wiskunde enzo ben niet goed in programmeren maar zo'n logicapuzzel klinkt tof.
    Da's tof . Nu kijken of ik het probleem in niet-programmeer taal kan vertalen...

In de instellingen moet al worden gefilterd of iedereen wel opdrachten krijgt. De beperkingen zijn zoals hierboven beschreven (geslacht, geaardheid, uitsluiten medespelers, categorieen, speelgoed, kleding).

Hypothese: er spelen 2 vrouwen en 2 mannen. 1 vrouw is lesbisch, 1 hetero. De mannen 1 hetero, 1 homo.
    Dit schept al een onmogelijkheid aangezien de lesbo en de homo nooit een opdracht zullen krijgen bij gebrek aan tegenspeler. Iemand die hetero is zal nl. opdrachten met eigen geslacht uitsluiten.

Dit zijn de beperkingen waar ik tegenaan loop. Zou je hierover kunnen puzzelen en een mogelijke oplossing willen PM'en? Alvast bedankt.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 05:39 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind_Guardian;
    Groepsopdrachten wordt dat gezien als meer dan 2? Of eigenlijk alleen maar opdrachten anders dan met je partner. Ik neem aan dat 1e; zodat je ook echt kan regelen met 3 of 4 spelers; dat er alleen met wie je wil bepaalde handelingen worden verricht.
    Groepsopdrachten zijn altijd voor iedereen met wie de betreffende speler samen opdrachten wil uitvoeren, dat kan in feite van 1 tot 5 medespelers gaan (groepsopdrachten zijn meestal ook door 2 spelers te spelen).
    quote:
    Versie 1 had denk ik een opdracht of 100-150? En dat was helaas vrij snel al weinig vernieuwend.
    Dan zit je nu zeker al snel aan het 3 of 4voudigen (groepen, bi, lesbienes, homo's)? En dan neem ik aan dat je eigenlijk nog wel meer (langere gameplay) wil? (De editor zal ook wel uitkomst bieden:) Heb je al een streef aantal opdrachten in je hoofd? Denk dat ook nog flink veel werk is; en alle bronnen ter inspiratie; en veel schrijvers dus wel nodig zijn?
    Ik heb zelf niet veel nieuwe opdrachten in mijn hoofd, maar er zijn een paar mensen die al opdrachten hebben ingestuurd. Verder ga ik kijken wat en hoeveel ik van 4Play kan lenen. Mijn doel is om rond de 500 - 700 opdrachten uit te komen.

Algemene melding: nieuw screenshotje gemaakt van hoe het hoofdscherm eruit begint te zien

[ Bericht 6% gewijzigd door Blind_Guardian op 10-01-2009 15:37:47 (Screenshotje toegevoegd) ]
      zaterdag 10 januari 2009 @ 17:45:14 #216
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_64891192
    Ik vraag me af of je nu niet veel en veel te ver gaat? Het wordt enorm ingewikkeld zo!
    Misschien is een 'voorkeurspersoon' handiger, zodat als je twee stellen hebt er wat meer eigen man gekozen wordt dan andere man. En aan het begin van het spel: homospel, heterospel, lesbospel.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 19:34:47 #217
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_64894690
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:45 schreef Twinky het volgende:
    Ik vraag me af of je nu niet veel en veel te ver gaat? Het wordt enorm ingewikkeld zo!
    Misschien is een 'voorkeurspersoon' handiger, zodat als je twee stellen hebt er wat meer eigen man gekozen wordt dan andere man. En aan het begin van het spel: homospel, heterospel, lesbospel.
    Ingewikkeld: ja, leuk: als het goed is ook. Ik heb het idee voor een deel van 4play 'geleend', waar geaardheid ook ingevuld kan worden. En zoals iemand al opmerkte zullen de meeste mensen die het spel gaan spelen op elkaar afgestemd zijn en de situatie zoals ik schetste zelden voorkomen. Het is echter wel iets waar ik rekening mee moet houden.

Wat jij schetst is ws. de meest voorkomende situatie, maar heeft als nadeel dat ik naast het selecteren van een opdracht ook een kansbereken-algoritme nodig heb om de medespeler(s) uit te kiezen. Weet niet of ik dat extra werk nou weer handig vind
    pi_64907821
    Wij vinden het absoluut wel een pré dat je kan instellen met wie je wat wil doen.
    Wat anders is in het geschetse scenario, je waarschijnlijk niet kan spelen als de geaardheden totale uitsluitsel geven van opdrachten. Of opdrachten zouden alleen op zichzelf betrekking moeten hebben, zonder handeling van andere geaardheden. (anders zal iedereen ze weigeren) Het lijkt mij ook weinig fun om iets spelen, als je er wat dat betreft geen match te maken is. Maar wij zouden vooral niet gaan voor iets meer (hoeveel is iets méér je eigen partner? gaan) Laat het aan mensen zelf, een kracht van het spelletje ligt erg in dat iedereen kan bepalen wat hij/zij wil.
      zondag 18 januari 2009 @ 20:45:17 #219
    230262 dancingqueen91
    In the mood for a dance
    pi_65185297
    @ B_G: ik las dat je tegen problemen met kansrekening aanloopt..? Als je wilt, wil ik je wel (proberen te) helpen . Ik ben alleen niet zo technisch, maar daar kan mijn vriend dan misschien wel weer mee helpen.. laat het maar weten
    pi_65422253
    Als dat te complex gaat worden zou een melding met - onvoldoende homo/lesbische speler(s) ook toch prima kunnen. Maar er zijn ook nog best wat opdrachten (vooral iedergeval) communicatie die zonder geaardheid voorkeur te spelen zijn. Wedstrijdjes, spelletjes onderling (met drank, oid). Alleen hier een limiet kiezen, lijkt ons niet meer dan réeel.

Belangrijkst lijkt ons oldoende hetero-opdrachten, groepsopdrachten, en (idd homo 2 mannen, lesbiene 2 vrouwen opdrachten te hebben als die mee doen bij voldoende spelers.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 11:31:49 #221
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_65449361
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 15:46 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    Als dat te complex gaat worden zou een melding met - onvoldoende homo/lesbische speler(s) ook toch prima kunnen. Maar er zijn ook nog best wat opdrachten (vooral iedergeval) communicatie die zonder geaardheid voorkeur te spelen zijn. Wedstrijdjes, spelletjes onderling (met drank, oid). Alleen hier een limiet kiezen, lijkt ons niet meer dan réeel.

Belangrijkst lijkt ons oldoende hetero-opdrachten, groepsopdrachten, en (idd homo 2 mannen, lesbiene 2 vrouwen opdrachten te hebben als die mee doen bij voldoende spelers.
    Klopt, ik was de opdrachten die geschikt zijn voor alle partijen uit het oog verloren. Weer een zorg minder dus. Verder weinig nieuws op het front, behalve dat ik de laatste weken weer weinig opschiet door werk, griep en andere afspraken
      dinsdag 27 januari 2009 @ 16:05:56 #222
    221112 Nijns
    soms een beetje stout
    pi_65459032
    teeveepee
    Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
    Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
    pi_65471133
    Nog een paar opmerkingen:
    1. Naast dat uitlegpagina stuk is
    2. Is het niet handig om een link naar dit forum topic ergens op te nemen? (op spannendspel.nl)
    Bijvoorbeeld op het forum maar ook bij het downloaden van het spel. De kans dat mensen namelijk een nieuw topic openen/registreren daar is vele malen kleiner.
    pi_65475346
    @BG: Ik denk dat je voor die persoonlijke voorkeuren niet te moeilijk moet denken:

Je moet een aantal vaste zaken vastleggen, zoals geaardheid en geslacht. Daarmee kun je dan al de mogelijke 'tegenstanders' voor een opdracht filteren.

Daarnaast kun je opdrachten filteren door ze een geaardheid mee te geven als property. Je zult dus een DB moeten maken met een opdracht, en daarachter alle mogelijke properties, met daarin een TRUE of FALSE. Dan is het denk ik best makkelijk filteren met SQL.

Als je wat meer wil brainstormen hierover, dan mail me maar, je hebt mijn adres.
    pi_65920759
    Dat is inderdaad de meest logisch manier van filteren. We zijn nog steeds af en toe bezig met het schrijven van opdrachten. Is dat nog steeds handig via word? Een open topic op de site zou natuurlijk ook een manier zijn. En wellicht raken er dan mensen wat meer betrokken?

@Blind_Guardian ik ga er voor als nog vanuit dat alles wel aankomst (sent-items). En dat je het druk hebt met werk, andere afspraken. Hopelijk krijgen we op de eerdere opmerkingen ook reactie.

We hopen ieder geval een beetje te kunnen helpen.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 18:58:17 #226
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_65922592
    Klopt, sorry dat ik af en toe weinig reageer, maar zoals al eerder gemeld heb ik het de laatste maanden weer erg druk en kom ik 's avonds niet zo vaak aan programmeerwerk toe . Maar toch wat goed nieuws: de zgn. spel-lus die het verloop van het spel regelt wordt steeds completer. Ik durf inmiddels geen beta-datums te geven (heb al eerder eind januari gezegd ) maar er zit dus nog steeds langzame voortgang in

Laat ik eens en te meer duidelijk maken: Versie 2 stagneert niet, ik blijf er aan werken, maar omdat ik alles in mijn eentje doe en iedere 'medeprogrammeur' die toezegde mee te willen helpen uiteindleijk niks van zich laat horen kost het gewoon irritant veel tijd om iets bruikbaars te bouwen. Ik vind dat net zo jammer als iedereen die versie 1 leuk vond.

ps. Stelletje20: laatste serie opdrachten was van 29-1 en 16-1, klopt ?
      dinsdag 10 februari 2009 @ 19:44:10 #227
    242681 mosterdman
    mosterd na de maaltijd
    pi_65924145
    op pornobb.nl staan een paar leuke downloadbare erotische spellen.....
    wie heeft er zin?
    pi_65973924
    @Blind_Guardian
    Dat klopt en zojuist hebben we er nog een aantal verzonnen en gemaild.
    pi_66437396
    @Blind_Guardian
    Het is meestal helaas zo veel vrijwilligers moeilijk te krijgen zijn. Als je echt medewerking wil moet je daar meestal toch echt zelf proactief actie op ondernemen. Dat zou inhouden op andere sites kijken, of kennissen benaderen, misschien is een oproepje op eigen website (en forum) ook een idee. Weet niet of de site een beetje bezocht wordt? De meerwaarde van de site is nu nog niet zo groot.

Andere optie is het rustig zelf te doen natuurlijk:) En dan komt er uiteindelijk ook wel weer wat leuks uit.
    Echt behalve een paar (in het Engels) alternatieven bestaan er natuurlijk niet. De andere vaak adventure achtige spelletjes oid zijn vaak nogal flauw.

Een board game (maar dan op de PC) is volgens ons toch het leukste.
      woensdag 25 februari 2009 @ 18:27:29 #230
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_66454402
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 11:04 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind_Guardian
    Het is meestal helaas zo veel vrijwilligers moeilijk te krijgen zijn. Als je echt medewerking wil moet je daar meestal toch echt zelf proactief actie op ondernemen. Dat zou inhouden op andere sites kijken, of kennissen benaderen, misschien is een oproepje op eigen website (en forum) ook een idee. Weet niet of de site een beetje bezocht wordt? De meerwaarde van de site is nu nog niet zo groot.
    Mijn eigen site wordt idd. niet zo goed bezocht, hou 'm ook nog niet zo goed bij . Wat betreft vrijwilligers: voor het programmeren heb ik dat opgegeven, want van de 3 man die aanboden mee te helpen heeft er uiteindelijk 1 een avondje geholpen. En reken maar dat ik er achteraan heb gemaild .
    quote:
    Andere optie is het rustig zelf te doen natuurlijk:) En dan komt er uiteindelijk ook wel weer wat leuks uit.
    Echt behalve een paar (in het Engels) alternatieven bestaan er natuurlijk niet. De andere vaak adventure achtige spelletjes oid zijn vaak nogal flauw.

Een board game (maar dan op de PC) is volgens ons toch het leukste.
    Dank je. Ik vind het jammer dat de ontwikkeling van versie 2 al richting de 1,5 jaar gaat, maar zolang als er mensen zijn die ik er een plezier mee doe blijf ik ontwikkelen en ik hoop dat uiteindelijk het resultaat er naar is .

Binnenkort zal ik weer eens een berichtje neergooien met hoe ver ik nu ben. Laten we het er voorlopig op houden dat de basis er ligt, maar het kiezen van een geschikte opdracht voor een speler, het verdelen van punten en het kopen van kleding nog wat tijd nodig heeft. Hopelijk kan ik binnenkort weer eens vakantie opnemen want met Kerst heb ik niet een kwart kunnen doen van wat ik wou.
    pi_66454701
    waar heb je hulp bij nodig voor het programmeren? ik kan kleine dingen wel tussendoor voor je maken als je wilt. maar ik kan niet je project beheren, dus per keer kleine dingen is geen probleem.
      donderdag 26 februari 2009 @ 08:32:33 #232
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_66470015
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 18:38 schreef WooTz het volgende:
    waar heb je hulp bij nodig voor het programmeren? ik kan kleine dingen wel tussendoor voor je maken als je wilt. maar ik kan niet je project beheren, dus per keer kleine dingen is geen probleem.
    Ik heb met name iemand nodig die met C# en Visual Studio 2008 overweg kan en weet hoe (Tortoise)SVN werkt. En iemand die niet alleen hulp toezegt, want als diegene vervolgens niks meer van zich laat horen is dat niet echt motiverend.

Maar goed, als je serieus wilt meehelpen kan dat nog steeds. PM of mail me maar .
    pi_66823196
    Programmeren moeten wij echt aan andere mensen overlaten.
    Dat de site niet zo goed onderhouden is jammer, wel begrijpelijk als je echter dat er ook nog eventjes bij moet doen. Combineren en dan overal aanwezig zijn is lastig en onhandig.
    pi_67600241
    @Blind_Guardian
    En weer wat opdrachtjes uit een party en swinger spelletje vooral.
      woensdag 1 april 2009 @ 10:33:00 #235
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_67604622
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 01:12 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind_Guardian
    En weer wat opdrachtjes uit een party en swinger spelletje vooral.
    Welke door mijn lieftallige assistente cq. vriendin worden ingevoerd . Verder zal ik het eindeloze geduld proberen te belonen. Hopelijk ben ik niet te optimistisch, maar ik verwacht 1 mei een beta op te kunnen leveren. Ik kan niet garanderen dat alle functies in de OP goed zullen draaien, maar daarvoor is het dan ook een beta he.

Ik zal zo gauw mogelijk een berichtje op de (zwaar verwaarloosde) site plaatsen en mensen die serieus willen testen (dus niet alleen een sneak preview willen!) mogen mij mailen op webleeuw@gmail.com

NB.: Testers graag alleen mailen en NIET in dit topic posten. Het werkt voor mij veel makkelijker als ik maar 1 site / programma hoef te controleren op aanmeldingen ipv. 3
    pi_68115166
    We hebben ons ook maar even dan voor de site/forum op www.spannendspel.nl geregistreerd. Wat wij niet helemaal snappen is de reden waarom je daar kan registreren? Is dat enkel omdat je dan onder het forum onder je eigen naam een berichtje kan posten? Of wordt dat straks ook makkelijker voor het gebruik van de beta versies? (berichten op een beta-forum?)

Het is ons ook niet helemaal helder wat er nu op die site gaat komen en wat hier?

We zijn ook een tijdje hier weg geweest dus vandaar de wat latere reactie.
      vrijdag 17 april 2009 @ 18:58:48 #237
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68117378
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 17:35 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    We hebben ons ook maar even dan voor de site/forum op www.spannendspel.nl geregistreerd. Wat wij niet helemaal snappen is de reden waarom je daar kan registreren? Is dat enkel omdat je dan onder het forum onder je eigen naam een berichtje kan posten? Of wordt dat straks ook makkelijker voor het gebruik van de beta versies? (berichten op een beta-forum?)

Het is ons ook niet helemaal helder wat er nu op die site gaat komen en wat hier?

We zijn ook een tijdje hier weg geweest dus vandaar de wat latere reactie.
    Om eerlijk te zijn weet ik nog niet wat ik met de site aan wil. Ik heb contact met een andere Fok!ker om de site te restylen, want helemaal lekker loopt 'ie niet en ik heb zelf niet de kennis of tijd om hem bij te houden. De login is idd. bedoeld voor het forum, maar ook voor de betaversie aangezien ik liever niet heb dat iedereen een versie gaat downloaden en uitproberen waar her en der misschien nog foutjes in zitten

Goed dat je het topic schopt trouwens, want na maanden eindelijk echt goed nieuws: Ik lig op schema om 1 mei de testversie uit te brengen. Afgelopen week enorm veel geprogrammeerd, en er worden nu netjes opdrachten uitgedeeld, spelers kunnen allemaal accepteren / weigeren, punten worden toegewezen / afgetrokken van de score en er kan kleding worden gekocht !

Veel verbeteringen dus, en ik kijk er erg naar uit om het spel door anderen uit te laten proberen. Persoonlijk ben ik van mening dat het SSveS 1 in alle opzichten gaat overtreffen, met name door jullie onuitputtelijke stroom opdrachten

nb. Testers nog steeds welkom, graag nog steeds alleen aanmelden per mail (webleeuw@gmail.com)
    pi_68123305
    Als je de site niet zelf kan (qua tijd of technisch) wil bijhouden is dat inderdaad misschien niet zo onverstandig om het aan een ander over te dragen. Denk zowieso niet dat het een heel technisch briljante site hoeft te zijn, maar het wel nuttig kan zijn als communicatiemiddel om het spel ook een beetje beter te promoten. Daarvóór is het moment nu ook wel goed denk ik nu . Natuurlijk distribueren blijft ook nog het belangrijkst. Qua inhoud van de site zou ik denken, laat iemand het een en ander uit dit en (het vorige) topic recyclen en het geheel wat intergreren. Wij zijn nog steeds erg nieuwsgierig, en met die featurelijst, kan het niet anders dan deel 1 voorbij streven.
      zaterdag 18 april 2009 @ 11:52:24 #239
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_68136047
    Een gebruiker herinnerde me er aan dat ik hier nog een aanbod voor fotos open heb staan. Ik ben veel minder vaak op FOK! dan in het verleden, en daarnaast ook nog eens druk met andere dingen, dus dat aanbod trek ik in. B_G wens ik heel veel succes bij het verder ontwikkelen van het spel, en jullie heel veel plezier!
    - Privacy Matters
    pi_68159692
    @Blind_Guardian
    Oh wij dachten zowieso dat (in dit topic) dat er een keuze gemaakt was voor een "feature" waarbij spelers zelf de foto's naar keuze kunnen importeren (of een soort van skin)?
    Is dat nu het geval of wordt er nog steeds wel gekeken naar stelletjes die kunnen willen poseren?

Goed nieuws dat het volgende tot dusver werkt
    - Uitdelen van de juiste opdrachten
    - Puntentelling
    - Kleding Kopen

Lijkt op zich niks nieuws, maar als dat inhoud dat dingen zoals homo, biseksueel, lesbienne, groepsopdrachten (seksuele voorkeur allemaal mee werken) en ik neem aan dat je dat ook bedoeld? Dan is het toch al een hele prestatie?

Straks in de komende maanden tijd om alles met elkaar te fine-tunen dan komt het allemaal wel dik in orde
      zondag 19 april 2009 @ 13:00:15 #241
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68165730
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 04:16 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind_Guardian
    Oh wij dachten zowieso dat (in dit topic) dat er een keuze gemaakt was voor een "feature" waarbij spelers zelf de foto's naar keuze kunnen importeren (of een soort van skin)?
    Is dat nu het geval of wordt er nog steeds wel gekeken naar stelletjes die kunnen willen poseren?
    Die feature moet ik nog bouwen, is (tenzij ik de komende 2 weken lekker doorstoom) ook nog geen optie in de beta aangezien daar de prioriteit even niet ligt. Maar in de uiteindelijke release wil ik dat wel meenemen ja . Ik zou nog steeds erg blij zijn met een poserend stelletje, maar bij gebrek aan fotograaf en stelletje wordt dat erg lastig
    quote:
    Goed nieuws dat het volgende tot dusver werkt
    - Uitdelen van de juiste opdrachten
    - Puntentelling
    - Kleding Kopen

Lijkt op zich niks nieuws, maar als dat inhoud dat dingen zoals homo, biseksueel, lesbienne, groepsopdrachten (seksuele voorkeur allemaal mee werken) en ik neem aan dat je dat ook bedoeld? Dan is het toch al een hele prestatie?

Straks in de komende maanden tijd om alles met elkaar te fine-tunen dan komt het allemaal wel dik in orde
    Helemaal gelijk, ik moet alleen nog wel honderden opdrachten spelklaar maken, want hoewel mijn vriendin goed is in het inkloppen in de database kan het voor de kwaliteit geen kwaad om te zien of alle opdrachten wel de vereiste geslachten, categorieen, speelgoed en kleding hebben. Echter, voor de beta zal ik ws. een beperkte set opdrachten aanbieden, hoofdzakelijk uit SSveS 1, maar uiteraard kan iedereen met de editor toevoegen wat hij/zij wil
    pi_68166307
    Ik krijg blauwe ballen van dit topic
    U MAD?
      zondag 19 april 2009 @ 16:39:49 #243
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68172421
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 13:19 schreef de_boswachter het volgende:
    Ik krijg blauwe ballen van dit topic
    Mijn hart loopt over van medelijden.

Als je seks zo vies vindt D_B, waarom blijf je dan niet in je eigen subforum ? Ik heb niks tegen kritiek, maar je argumentatie laat het helaas vaak afweten.
    pi_68175156
    @Blind_Guardian
    Kwaliteit vóór kwantiteit is ook belangrijk, en het is inderdaad essentieel dat de juiste onderdelen geselecteerd zijn, zodat je geen prut database krijgt, vandaar dat de editor ook wel met enige kennis gebruikt moet worden denk ik (je kan de boel ook slopen). Is de database editor geïntegreerd in de beta? (of blijft het een standalone versie zoals die los op de site stond? Instructie/handleiding zou welkom zijn. Of de standaard (beta database) zodat je kan zien hoe het een en ander in de praktijk uitwerking heeft.
      zondag 19 april 2009 @ 20:35:26 #245
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68182160
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 17:37 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind_Guardian
    Kwaliteit vóór kwantiteit is ook belangrijk, en het is inderdaad essentieel dat de juiste onderdelen geselecteerd zijn, zodat je geen prut database krijgt, vandaar dat de editor ook wel met enige kennis gebruikt moet worden denk ik (je kan de boel ook slopen). Is de database editor geïntegreerd in de beta? (of blijft het een standalone versie zoals die los op de site stond? Instructie/handleiding zou welkom zijn. Of de standaard (beta database) zodat je kan zien hoe het een en ander in de praktijk uitwerking heeft.
    Er valt gelukkig niet veel te slopen met de editor hoor, enige wat er kan gebeuren is dat niemand meer opdrachten krijgt omdat er te weinig aanwezig zijn of niet aansluiten op de spelerwensen. De editor is geintegreerd in de beta. De 'standalone' versie was in feite het volledige spel met alle vensters behalve de editor uitgeschakeld .

Een korte handleiding zal ik eind volgende week met de beta opleveren. De editor die eerst los te downloaden was is trouwens inmiddels niet meer geschikt om met de beta te gebruiken aangezien de database sindsdien flink veranderd is.
    pi_68190711
    @Blind_Guardian
    Stuk = slechte database dus met verkeerd ingevulde categorieén zodat de opdracht niet op het juiste moment in het spel verschijnt (te vaak/te weinig of helemaal niet) De kwaliteit van de content (goed geschreven, organiliteit, en diversiteit zijn erg van belang. Je kan in theorie leuk schrijven, maar pas tijdens het echt spelen merk je denk ik of er niet te veel van het een of ander in het spel aanwezig is. En wáár gaten (te veel/te weinig opdrachten over zijn.

Mooi dat alles geintergreerd wordt, het is namelijk vaak zo alles wat je los weer moet downloaden, verminderd weer het aantal gebruikers en mensen die mogelijk eigen content zouden willen en kunnen aanleveren. Bij kleinschalige projecten is het altijd belangrijk om alle krachten op één plek te bundelen.
    Een kleine handleiding (tutorials) is helemaal perfect, dat zorgt er ook weer voor dat er meer uit de mogelijkheden van editor gehaald worden.

De structuur van de database zal een stuk complexer zijn dan versie 1, we zagen ook dat op de screenschots er al weer het een ander veranderd is maar dat maakt opzich niet uit. Als van elke categorie opdrachten maar een beetje wat in zit, kan je het denk ik wel testen of het goed werkt. De eindballans van opdrachten komt dan later wel weer, wie weet krijgen mensen inspiratie van het beta-testen.

Wij zullen iedergeval ons best doen om zo goed mogelijk te bug hunten!
      zondag 26 april 2009 @ 12:14:55 #247
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68387294
    Kleine update:

De site is door een vriendelijke fan (positief bedoeld ) compleet bijgewerkt waardoor alles er wat mooier uitziet. Ook heb ik daar wat meer uitleg over het beta-testen gezet, dus iedereen die al heeft aangeboden te testen, of dat alsnog van plan is verzoek ik even een kijkje te nemen op: Spannendspel.nl beta-test.

Voorlopig ga ik er nog steeds vanuit dat de testversie 1 mei uitkomt, tenzij mijn "alpha-testers" (Stelletje20jaar ) met nog een hoop suggesties komen. Zoals het er nu naar uitziet moet er 1 mei in ieder geval wel een bruikbare testversie klaar liggen
    pi_68397257
    Leuk dat de website bijgewerkt/aangepast is. We denken dat je dat gelijk in de bezoekersaantallen gaat terug zien. Mooie aanvullingen zijn inderdaad:

1. De nieuwe grafische stijl/Uitleg pagina!
    2. Informatie over het betatesten
    3. En waar we beetje toevallig op konden klikken (de Link naar het FOK topic hier)

Misschien dat de feature lijst, en nog wat andere info van hier ook daarheen kan (uiteindelijk)?
      zondag 26 april 2009 @ 19:17:09 #249
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68400831
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 17:06 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    Leuk dat de website bijgewerkt/aangepast is. We denken dat je dat gelijk in de bezoekersaantallen gaat terug zien. Mooie aanvullingen zijn inderdaad:

1. De nieuwe grafische stijl/Uitleg pagina!
    2. Informatie over het betatesten
    3. En waar we beetje toevallig op konden klikken (de Link naar het FOK topic hier)

Misschien dat de feature lijst, en nog wat andere info van hier ook daarheen kan (uiteindelijk)?
    Zal op termijn wel gaan gebeuren want ik wil de updates hier langzaamaan gaan afbouwen en richting mijn site gaan verplaatsen. Dat heeft twee redenen: ten eerste kijkt niet iedereen die naar een erotisch spel zoekt op Fok en ten tweede is er vanuit de admin / pr hoek van Fok weinig behoefte aan mijn spel. Had ze nl. al eens aangeschreven, maar geen reactie op.

De komende week ga ik echter nog even druk bezig met programmeren want de afgelopen 2 dagen heb ik van het mooie weer genoten en even een korte break gehad .
    pi_68408154
    We hebben het de afgelopen dagen aardig kunnen testen, er liggen dus wat mailtjes met onze bevindingen in je mailbox. Nu maar weer even afwachten of je er wat mee kan...

Het aantal fans van een erotisch spel is hopelijk vele malen groter dan het deel wat hier op FOK kijkt.
    Als je die Nederlanders wil bereiken, dan moet je denken we nog wel op wat meer plekken aanwezig zijn (bijvoorbeeld site/forum) Het is ook belangrijk bij de eerste 10 hits van google te staan, de site makkelijk vindbaar. Ook lazen we op het topic verspreiding via torrents is ook nog een mogelijkheid. Het aanwezig zijn op FOK (als een van de grote forums - subforum seksualiteit) heeft denk ik ook geen kwaad gekund voor de bekendheid.

Het is wel verstandig om een beetje van te voren over PR, verspreiding na te denken....
      maandag 27 april 2009 @ 10:06:08 #251
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68415157
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 22:53 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    We hebben het de afgelopen dagen aardig kunnen testen, er liggen dus wat mailtjes met onze bevindingen in je mailbox. Nu maar weer even afwachten of je er wat mee kan...
    Klopt, ik ga straks even reageren, moet eerst een prioriteitenlijstje maken anders ben ik volgende maand nog niet klaar met jullie lijstje met testresultaten
    quote:
    Het aantal fans van een erotisch spel is hopelijk vele malen groter dan het deel wat hier op FOK kijkt.
    Als je die Nederlanders wil bereiken, dan moet je denken we nog wel op wat meer plekken aanwezig zijn (bijvoorbeeld site/forum) Het is ook belangrijk bij de eerste 10 hits van google te staan, de site makkelijk vindbaar.
    Mee eens, hoewel veel sites tegen het gratis spammen van een site / spel zijn . En betalen kan / doe ik niet.
    quote:
    Ook lazen we op het topic verspreiding via torrents is ook nog een mogelijkheid.
    Ben ik op tegen. Om de simpele reden dat het het ophalen / bijhouden van updates praktisch onmogelijk maakt. Er komt geen 'update' knop in het spel dus elke bugfix enz. zal vanaf de site moeten worden gehaald.
    quote:
    Het aanwezig zijn op FOK (als een van de grote forums - subforum seksualiteit) heeft denk ik ook geen kwaad gekund voor de bekendheid.
    Die indruk heb ik nou ook
    quote:
    Het is wel verstandig om een beetje van te voren over PR, verspreiding na te denken....
    Ja en nee, ik ben een hobbyist, geen marketing manager. Als iemand een idee heeft hoe ik gratis mijn spel kan bekendmaken hou ik me aanbevolen. Enige idee dat ik heb is om een bannerruil met bijv. de Fun4Two en Fata-Morgana aan te gaan.
    pi_68428600
    Te veel spammen is natuurlijk ook niet goed, wat minder agressief en netter is om toestemming te vragen anders wordt het toch wel verwijderd. Betalen hoeft ook niet hoor, er zijn best manieren om gratis publiciteit te generen als je maar weet waar je doelgroep aanwezig is. Je torrents argumentatie kan ik wel een beetje volgen. Bekendheid op fok is natuurlijk mooi mee genomen. Geen marketingmanager, maar je wil toch ook denk ik wel dat er liever meer mensen het spelen? Lijkt ons dat je dat als ontwikkelaar ook leuk vind, al hadden we ook al begrepen dat je een selectief groepje die er echt blij mee is ook al voldoening vind geven.
      vrijdag 1 mei 2009 @ 16:53:48 #253
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_68562499
    heyy, ik ben een weekje op vakantie geweest, maar is de beta van versie 2 al beschikbaar?

ik had me opgegeven.. (en tevens gratis reclame-schopje )
      vrijdag 1 mei 2009 @ 19:00:26 #254
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68566069
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 16:53 schreef makkie88 het volgende:
    heyy, ik ben een weekje op vakantie geweest, maar is de beta van versie 2 al beschikbaar?

ik had me opgegeven.. (en tevens gratis reclame-schopje )
    Het was de bedoeling dat ik die vanavond zou uitbrengen, maar mijn hoofd stond gister(avond) en vandaag niet zo naar programmeren. Stond gisterochtend aan de rand van het bewuste kruispunt in Apeldoorn, vandaar

Morgen of overmorgen pak ik het werk weer op dus zondagavond of maandag verwacht ik alsnog de beta uit te brengen.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 10:51:11 #255
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_68585124
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 19:00 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Het was de bedoeling dat ik die vanavond zou uitbrengen, maar mijn hoofd stond gister(avond) en vandaag niet zo naar programmeren. Stond gisterochtend aan de rand van het bewuste kruispunt in Apeldoorn, vandaar

Morgen of overmorgen pak ik het werk weer op dus zondagavond of maandag verwacht ik alsnog de beta uit te brengen.
    owh, das effe heel erg moeilijk, ik zou dan zeker ook rust nemen.. gecondoleerd met de omstanders.
    ik merk wel waneer de beta uit komt ..

succes er mee verder
      zaterdag 2 mei 2009 @ 20:28:46 #256
    230262 dancingqueen91
    In the mood for a dance
    pi_68600255
    Sterkte met het verwerken hiervan... moet heel moeilijk voor je zijn

Het is echt te gek voor woorden dat iemand zoiets kan doen...
    pi_68605154
    Ja het drama in Apeldoorn is natuurlijk heel erg. We kunnen er weinig zinnigs over zeggen, alleen dat we hopen dat iedereen die het van dichtbij mee gemaakt nog een beetje fatsoenlijke nazorg krijgt wie wil, en dat het een beetje verwerkt kan worden.

De betá komt vanzelf wanneer die klaar is, er is de afgelopen tijd fors gewerkt aan het spel. En het eindresultaat zal denken wij er uiteindelijk naar zijn.
      zondag 3 mei 2009 @ 21:58:55 #258
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68636245
    Omdat er toch nog wel een paar noodzakelijke dingen moeten worden verbeterd (met dank aan mijn overijverige alphatesters ) en omdat ik de afgelopen dagen zoals gezegd wat minder heb geprogrammeerd, stel ik de betatest uit tot op zijn vroegst volgende week zaterdag of zondag.

Ik vind het jammer dat ik (opnieuw) mensen om geduld moet vragen, maar ik lever liever een goed werkend product testklaar op, dan dat ik half werk lever en veel bugs terugkrijg waarvan ik al weet dat ze er nog inzitten en mensen daardoor niet goed kunnen testen.

Dus sorry voor de vertraging, ik doe mijn best . Check eventueel voor het laatste nieuws ook de site (www.spannendspel.nl)
      zondag 3 mei 2009 @ 22:53:32 #259
    249182 Holy_Goat
    mhèèhèhè
    pi_68638390
    ohhh tvp!
    thx for the tip
    pi_68740442
    Wij denken dat het verstandig is om wat meer tijd te nemen, aangezien we in onze tests ongetwijfeld, het nodige hebben opgespoord/aanbevelen wat ook bij de massa test opgemerkt wordt. En er zijn ook wat dingen die het testen, wat makkelijk maakt. Het komt hoe dan ook niet of het wat later gebeurd, we blijven net als iedereen mee werken en hopen met zijn alle dat het een mooi eindresultaat wordt en daar zijn we eigenlijk al heel zeker van!.

Vandaag wéér eens de website bezocht, en waar komt die massale toestroom van mensen opeens vandaan? Ook het aantal downloads van versie 1 stijgt momenteel weer massaal, net als wat nieuwe registraties forum (vóór de beta).
      woensdag 6 mei 2009 @ 18:49:24 #261
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_68740547
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 18:47 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    Wij denken dat het verstandig is om wat meer tijd te nemen, aangezien we in onze tests ongetwijfeld, het nodige hebben opgespoord/aanbevelen wat ook bij de massa test opgemerkt wordt. En er zijn ook wat dingen die het testen, wat makkelijk maakt. Het komt hoe dan ook niet of het wat later gebeurd, we blijven net als iedereen mee werken en hopen met zijn alle dat het een mooi eindresultaat wordt en daar zijn we eigenlijk al heel zeker van!.

Vandaag wéér eens de website bezocht, en waar komt die massale toestroom van mensen opeens vandaan? Ook het aantal downloads van versie 1 stijgt momenteel weer massaal, net als wat nieuwe registraties forum (vóór de beta).
    hoeveel mensen gaan er dan aan die beta werken? volgens mij ook niet hel veel?
    pi_68740931
    Géén idee, geloof dat bij de vorige versie op een gegeven moment wel een beta stop was ingelast. Dit is natuurlijk bij uitstek een vraag voor de ontwikkelaar.
    De toestroom/aantal registraties waren eerst een stuk minder, maar we hebben het idee dat momenteel erg snel stijgt (gezien de registraties forum). Je hebt natuurlijk vooral een groepje nodig die ook daadwerkelijk test (50 van vorig keer - maar minder actief) is niet echt nodig.
      zaterdag 9 mei 2009 @ 20:45:37 #263
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_68852117
    hoi blind,

even een vraagje ter stand van zaken,

hoe gaat het?

Dus met Jou persoonlijk, na alles wat er gebeurd is afgelope weken,
    en met het spel?
      zondag 10 mei 2009 @ 09:30:49 #264
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_68864487
    Om even wat vraagjes op volgorde te beantwoorden:

@Stelletje20jaar
    - Massale toestroom op de site: lijkt mij wel mee te vallen. Nu 150 gebruikers (waarvan een aantal nooit geactiveerde accounts). De laatste weken gemiddeld 1 nieuw account per dag vind ik wel meevalen qua toestroom

- Aantal betatesters: momenteel ongeveer 15. ben ik eigenlijk al tevreden mee, misschien ga ik die 'vacature' intrekken.

- Meer tijd nemen: ik begin te vrezen dat je gelijk hebt. Doordat ik in mijn vakantie lekker snel heb kunnen programmeren ben ik misschien wat overmoedig geraakt, want er moet nog redelijk wat bijgeschaafd worden. Het spel is speelbaar, daar zijn we het beide over eens, maar ik moet nog steeds tijd vinden om een uitgebreide testdatabase samen te stellen. Plus de paar puntjes op de i die je hebt doorgegeven.

@Makkie88
    Met mij persoonlijk gaat het goed. Ik heb me gelukkig redelijk snel en makkelijk over 30-4 heen kunnen zetten en de afgelopen week gewoon gewerkt bij mijn nieuwe baan. Maar doordat ik nu met een nieuwe baan bezig ben heb ik natuurlijk per dag minder tijd om te programmeren / testdatabase te bouwen.

Hoewel ik er een hekel aan heb om dingen te beloven en die niet waar te maken ga ik ook de testrelease dit weekend niet halen . Als ik mezelf deadlines stel presteer ik er wel beter bij (niet dubbel opvatten ), maar ze zijn niet realistisch genoeg. Versie 1 was technisch gezien een eitje vergeleken met versie 2 en zonder toegewijde 2e programmeur heb ik niemand om op terug te vallen als ik er eens niet uitkom.

Ik nok even met testrelease datums te beloven, maar ik probeer gewoon zsm. iets klaar te hebben
      zondag 10 mei 2009 @ 09:35:44 #265
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_68864530
    toch maar even een tvp-tje
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
    pi_68865861
    tvp
    pi_68889085
    Mooi dat het persoonlijk ook goed met je gaat. We bedoelden niet alleen met massale toestroom het aantal betaspelers maar ook sitebezoekers en downloads. Een goed spelletje bouwen is complex, maar wat zal het mooi worden uiteindelijk. Nu 15 beta testers is prima, elke keer een stapje verder. Werk maar weer eventjes in rust:)
    pi_68910005
    Wij gaan hem ook eens proberen
    Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
    pi_68930213
    Wij ook!

Enne... voor wat PR zou je mss eens contact op kunnen nemen met Kodie? Hij is daar wel voor in.
    2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
    Hoppa!! Lekker zomertje!
    pi_69067080
    En zie hier PR aanbod!:P het is hartstikke goed om daar over na te denken. Al hebben we ook het idee dat het product zichzelf wel redelijk goed gaat verkopen bij wijze van spreken. Goed dat de site steeds meer als belangrijkste communicatiemiddel gebruikt wordt. Bij de Medewerkers gezocht is de vacature betatesters ingetrokken is blijkbaar voor het moment voldoende zo.
      zondag 17 mei 2009 @ 11:46:46 #271
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_69112573
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 19:51 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    En zie hier PR aanbod!:P het is hartstikke goed om daar over na te denken. Al hebben we ook het idee dat het product zichzelf wel redelijk goed gaat verkopen bij wijze van spreken. Goed dat de site steeds meer als belangrijkste communicatiemiddel gebruikt wordt. Bij de Medewerkers gezocht is de vacature betatesters ingetrokken is blijkbaar voor het moment voldoende zo.
    na effe gelezen te hebben heb ik hier een citaat:
    quote:
    15 mei 2009:
    Hopelijk stel ik niet teveel mensen teleur, maar het zal ondertussen wel duidelijk zijn dat ik 9 of 10 mei ook niet heb gered als releasedatum voor de beta. Er moet nog teveel gebeuren om de bugs die uit de 'alpha-test' kwamen weg te werken en starten bij een nieuwe werkgever (na 2 weken vakantie eind vorige maand) helpt daar niet echt bij . Dus helaas kan ik voorlopig even geen 'nieuwe' releasedatum noemen voor de beta, aangezien ik geen idee heb hoeveel tijd het nog gaat kosten en ik wil niet valse verwachtingen blijven wekken. Hou deze pagina in de gaten voor updates, zodra ik een wat beter vermoeden heb dat het spel testklaar is laat ik dat weten.
      maandag 18 mei 2009 @ 15:20:17 #272
    238711 Mr_Brownz
    is niet bruin
    pi_69152638
    Tvp, zeker ff in de gaten houden voorlopig
    pi_69153187
    Jup. Leuk. Houden we in de gaten. Een nieuw huis moet goed ingewijd worden.
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
    pi_69204681
    Met veel intresse dit topic gelezen, heb met mijn vriendin weleens een soortgelijk spel gedownload, maar dat sloeg nergens op.

Als ik mijn steentje kan bijdragen met wat testwerk of eventueel wat hulp met ontwikkelen, laat maar weten. Ben zelf al jaren werkzaam als c# developer. Vooral testen vanuit een mede-programmeurs oog is misschien handig?
    pi_69213564
    Weet je nog welk spel dat was? Vast geen Nederlandstalig spelletje:) Kan je op het forum van de site ook verder bespreken! We zullen daar hier niet verder over uitweiden. Het programmeren is al in heel ver stadium, een beta in opkomst maar wie weet als klankbord of bij het door ontwikkelen.
    pi_69277894
    Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de 2e versie
    Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
      zaterdag 23 mei 2009 @ 23:32:31 #277
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_69338724
    Ik zou onderhand misschien toch wel (voor de tigste keer?) een medeprogrammeur kunnen gebruiken. Helaas was tot dusver maar 1 programmeur daadwerkelijk 1 avondje aan het meehelpen, dus het vertrouwen en geloof is een beetje laag. Maar de beta blijft maar op zich laten wachten en dat is niet alleen irritant voor de mensen die zich hebben aangemeld als tester, maar ook niet erg goed voor mijn reputatie (if any ).

Dus specifiek @ Geenideee: Mocht je zoals je zegt redleijk tot goede kennis van C# hebben en (op vrijwillige basis) mee willen helpen stuur me een PM . Des te eerder kan ik iets bruikbaars opleveren. Testen met een programmeerachtergrond maakt dnek ik minder uit aangezien het een black-box (beta)test is, dus sourcecode valt op dat gebied niet te zien / testen.
    pi_69342138
    @Blind-Guardian
    Zijn er echt nieuwe uitdagingen waar je niet meer doorheen komt, of heb je door je nieuwe baan/werk simpelweg geen tijd/energie meer om aan het programmeren toe te komen? Mocht je toch nog wat van onze suggesties wat meer van die vele lijstjes die als test-resultaten inleverde toch nog in de beta willen (zoals op de website vermeld onder het nieuws dan zijn we wel nieuwsgierig naar wat die dingetjes zijn. (per mail of iets dergelijks:P)

We kennen wel wat mensen in de ICT branche:P maar denken niet dat die zo open-minded zijn wat betreft seks spelletjes (haha) als wij zijn. Het moet ook te managen blijven natuurlijk (hoe wilde je uberhaupt met meerde aan 1 code werken? Ook dat zal wel een kwestie zijn van een stukje projectmanagement.

Wil het database mixen lukken? We hadden ondanks ook nog een los bestandje (met een opdracht of 50 nieuwe opdrachten?

En hoever staat het het uiteindelijk maken invoeren van database?
    Zoals je eerder aangaf (database beheer) was ook nog een issue en iets waar je eventueel hulp nodig bij had; Alleen lijkt het ons niet zo handig met te veel mensen aan iets te gaan veranderen; (omdat dan dubbel invul werk gebeurd en dat zo zonde zijn.
      zondag 24 mei 2009 @ 10:04:44 #279
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_69344517
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 01:56 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind-Guardian
    Zijn er echt nieuwe uitdagingen waar je niet meer doorheen komt, of heb je door je nieuwe baan/werk simpelweg geen tijd/energie meer om aan het programmeren toe te komen?
    Beide. 's avonds vaak iets te moe om nog effectief te kunnen programmeren en ik zit momenteel tegen het samenvoegprogramma voor de database aan te hikken, wat ingewikkeld is maar noodzakelijk als ik niet meer dan 100 opdrachten handmatig wil gaan kopieren.
    quote:
    Mocht je toch nog wat van onze suggesties wat meer van die vele lijstjes die als test-resultaten inleverde toch nog in de beta willen (zoals op de website vermeld onder het nieuws dan zijn we wel nieuwsgierig naar wat die dingetjes zijn. (per mail of iets dergelijks:P)
    Het gaat nu voornamelijk om een bruikbare set opdrachten voor een zo breed mogelijke test (dus het overgrote deel van jullie opdrachten).
    quote:

[...] (hoe wilde je uberhaupt met meerde aan 1 code werken? Ook dat zal wel een kwestie zijn van een stukje projectmanagement.
    Versiebeheer programma, zoals gezegd heb ik al een keer 1 avondje met iemand samengewerkt, dus de mogelijkheden zijn er. Mits een medeprogrammeur van SVN gebruik kan maken. En meestal werkt ieder voor zich aan een ander stukje code. Een spel bestaat niet uit 1 codebestand
    pi_69353616
    Heb een pm naar Blind_Guardian gestuurd, databases samenvoegen kan ik bijvoorbeeld al goed mee helpen denk ik..!
    pi_69514410
    @Blind_Guardian
    Mooi dat dat projecteren blijkbaar aan verschillende stukjes te gelijk kan gaan. En goed dat je weer een aanbod hebt voor iemand die mee wilt werken. De merg tool zou toch eerst enkele uren werk zijn? Het invoer werk is blijkbaar door onze bijdrages:P wat onhandelbaar geworden. Dus laten we jullie de rust geven:P op dat front.

We zijn nu een maandje verder dan de deadline in eerste instantie.
    Als we nog wat kunnen doen... laat het ons weten. Afgelopen weken waren wij ook bizar druk dus nogmaals dat snappen we ook. Maar nu is er ieder geval een lang weekend waarin we wat kunnen uitrusten en tijd voor onszelf kunnen maken.
    pi_69534143
    Is het database samenvoegen niet iets als:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    SELECT *
    FROM intevoegentabel

// waarden stop je in $var

INSERT INTO maintabel
    VALUES $var
    Terug van weggeweest!
      zaterdag 30 mei 2009 @ 20:46:33 #283
    217555 TitaToven
    Mijn vader is een tovenaar
    pi_69560727
    Ik wil best helpen maar zou niet weten hoe
    Ik schijn nogal ongeduldig te zijn
    Zal iedereen af en toe maar stilzetten dan (klik)
      zaterdag 30 mei 2009 @ 21:42:47 #284
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_69561955
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 03:33 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind_Guardian
    De merg tool zou toch eerst enkele uren werk zijn?
    Beetje boel op verkeken, had verwacht dat het makkelijk kon, maar blijkt een stuk ingewikkelder te zijn dan ik dacht.
    quote:
    We zijn nu een maandje verder dan de deadline in eerste instantie.
    Als we nog wat kunnen doen... laat het ons weten.
    Wel, ik zit nu tegen het nalopen van 500 opdrachten aan te kijken. Kan ik denk ik wel zelf, maar is een aardig karwei. Zodra dat af is wil ik de beta hoe dan ook uitbrengen, en tussendoor misschien wat kleine patches uitbrengen mochten er grote fouten in zitten. Het wachten duur in mijn ogen ook te lang
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef ThaKiller het volgende:
    Is het database samenvoegen niet iets als:
    [ code verwijderd ]
    Als het MSSQL / MySQL zou zijn en het om 1 tabel zou gaan: waarschijnlijk. Helaas gaat het om een database die die mogelijkheid niet ondersteunt, en daarnaast bestaat een opdracht naast een hoofdtabel uit ca. 3 koppeltabellen.
    pi_69721145
    Gaat zeker niet lukken om de komende 2 weken uit te brengen? Ik wilde het tijdens mijn vakantie gaan uitproberen
    pi_69721795
    @Blind_Guardian
    De merg tool zou toch eerst enkele uren werk zijn?
    Beetje boel op verkeken, had verwacht dat het makkelijk kon, maar blijkt een stuk ingewikkelder te [/i]zijn dan ik dacht.

Dat kan gebeuren, Wellicht dat je dan wat aan de helpende hand hebt.

quote:
    Wel, ik zit nu tegen het nalopen van 500 opdrachten aan te kijken. Kan ik denk ik wel zelf, maar is een aardig karwei. Zodra dat af is wil ik de beta hoe dan ook uitbrengen, en tussendoor misschien wat kleine patches uitbrengen mochten er grote fouten in zitten. Het wachten duur in mijn ogen ook te lang.

Heb je besloten om dan maar handmatig wat in te vullen? Is in versie beheer hetzelfde sprake in de vorm van kleine patches? Grote fouten denk ik niet, meer een hoop features die wij (en iedereen denken we) graag ziet verschijnen.

*We hebben de komende week ook wel wat tijd beschikbaar indien nodig. No need to rush, er is en blijf zeker wel interesse! Wel is iedereen natuurlijk erg nieuwsgierig! En de bulk-test zal denken wij anders ook weer geopend moeten worden (voor beta testers)
      vrijdag 5 juni 2009 @ 08:51:28 #287
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_69729027
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 22:56 schreef LaTiNo het volgende:
    Gaat zeker niet lukken om de komende 2 weken uit te brengen? Ik wilde het tijdens mijn vakantie gaan uitproberen
    Het spijt me dat ik valse verwachtingen heb gewekt . Nieuwe baan en tegenvallers bij het programmeren zorgen voor meer vertraging dan me lief was
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 23:10 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    Heb je besloten om dan maar handmatig wat in te vullen? Is in versie beheer hetzelfde sprake in de vorm van kleine patches? Grote fouten denk ik niet, meer een hoop features die wij (en iedereen denken we) graag ziet verschijnen.
    Hangt er vanaf wat je handmatig invullen noemt. Ik heb nu 1 database met 500 opdrachten, maar bij het invoeren daarvan zijn nog aardig wat foutjes gemaakt (ik heb mijn vriendin, die de invoer deed, al laten weten dat ik op iets meer zorgvuldigheid had gehoopt ). Denk aan verkeerde categorie / speelgoed / kleding en zelfs geslacht uitvoerder / ontvanger... Naar verwachting is dat nu wel bijna afgerond, ter indicatie: na 2 dagen heb ik 250 van de 500 opdrachten nagelopen op speelbaarheid.

De features die iedereen graag ziet verschijnen komen er echt wel aan, als het niet in de beta is dan wel in de release van 2.0 of 2.1; deze versie lijkt me hoe dan ook levensvatbaarder voor updates dan versie 1
    quote:
    Wel is iedereen natuurlijk erg nieuwsgierig! En de bulk-test zal denken wij anders ook weer geopend moeten worden (voor beta testers)
    Ik snap je laatste zin even niet helemaal
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:11:18 #288
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_69736394
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 08:51 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik valse verwachtingen heb gewekt . Nieuwe baan en tegenvallers bij het programmeren zorgen voor meer vertraging dan me lief was
    [..]

Hangt er vanaf wat je handmatig invullen noemt. Ik heb nu 1 database met 500 opdrachten, maar bij het invoeren daarvan zijn nog aardig wat foutjes gemaakt (ik heb mijn vriendin, die de invoer deed, al laten weten dat ik op iets meer zorgvuldigheid had gehoopt ). Denk aan verkeerde categorie / speelgoed / kleding en zelfs geslacht uitvoerder / ontvanger... Naar verwachting is dat nu wel bijna afgerond, ter indicatie: na 2 dagen heb ik 250 van de 500 opdrachten nagelopen op speelbaarheid.
    is het niet voor de beta testers ene idee om die tests uit te voeren?
    quote:
    De features die iedereen graag ziet verschijnen komen er echt wel aan, als het niet in de beta is dan wel in de release van 2.0 of 2.1; deze versie lijkt me hoe dan ook levensvatbaarder voor updates dan versie 1
    [..]
    je hoeft ook niet alles in 1x uit te brengen
    quote:
    ik denk dat die bedoelt dat het gene wat er is wel speelbaar is, zodat het getest kan worden,
    is dit zo? dan zou ik hem al graag testen voor je, en reports uitbrengen
      vrijdag 5 juni 2009 @ 17:09:35 #289
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_69744972
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:11 schreef makkie88 het volgende:
    is het niet voor de beta testers ene idee om die tests uit te voeren?
    Ik denk niet dat elke tester er op zit te wachten om eerst 500 opdrachten te moeten nalopen alvorens te kunnen testen. Ik doelde niet op grammaticale foutjes of zo, nu worden flink wat opdrachten ten onrechte niet getoond of aan de verkeerde speler, omdat instellingen té scheef staan.
    quote:
    je hoeft ook niet alles in 1x uit te brengen
    Gelukkig niet. Ik heb dat geprobeerd, maar als ik alle ideeën in de beta zou willen verwerken kan je nog een half jaartje wachten . Dat wil ik niemand aandoen.
    pi_69747768
    quote:Wel is iedereen natuurlijk erg nieuwsgierig! En de bulk-test zal denken wij anders ook weer geopend moeten worden (voor beta testers)

---------
    @Makkie
    Daarmee bedoelden we geenzins dat het als die opdrachten instellingen verkeerd staan naar de grote massa test kan gaan... we waren niet zo duidelijk met die zin...

quote:
    ik denk dat die bedoelt dat het gene wat er is wel speelbaar is, zodat het getest kan worden,
    is dit zo? dan zou ik hem al graag testen voor je, en reports uitbrengen

@Blind-Guardian
    Sorry dat we niet zo duidelijk waren.... We bedoelde dat als het (veel) langer gaat duren, dat toegezegde betaspelers mogelijk weer afhaken of minder tijd tot hun beschikking hebben zodat je wellicht weer nieuwe/andere testers tussentijds zou moeten bijzoeken waardoor de vacature /meewerken aan het spel zou moeten terug keren. Maar dat is nu niet het belangrijkst natuurlijk....

Die tests en rapport liggen er denken wel tot dit moment. De massa onnodige inzetten is ook weer niet het plan denk ik. Dat doorontwikkelen van versie 2, is inderdaad wat levensvatbaarder dan deeltje1 waarschijnlijk. Mooi dat je er nu een deel doorlopen hebt.

[ Bericht 57% gewijzigd door Stelletje20jaar op 05-06-2009 18:49:31 ]
    pi_69784932
    4 juni 2009:
    Het is alweer een tijdje stil rond de ontwikkeling van versie 2, maar dit keer heb ik redelijk goed nieuws: met hulp van een enthousiaste speler heb ik de databases met de 165 oude en meer dan 400nieuwe opdrachten kunnen samenvoegen. Ik ben nu druk bezig met het nalopen van deze opdrachten op speelbaarheid en juiste categorieen / speelgoed / kleding. Zodra dat gedaan is wil ik dan eindelijk de lang uitgestelde beta uitbrengen. Niet alle beloofde opties zullen er misschien inzitten (zoals validatie van spelerinstellingen), maar het spel zal in ieder geval testbaar zijn . Ik zal er een korte installatie en spelhandleiding bij moeten schrijven aangezien er veel is veranderd in vergelijking met SSveS 1, maar ik hoop dit keer toch binnen een paar weken klaar te zijn .

Bron: www.spannendspel.nl - nieuws

Laten we dan ook maar keertje een nieuwsbericht quoten van de website. Goed te horen dat er een (merg) plaatsvind en het spel dus uitgebreider en meer speelklaar wordt. (165 + 400 = 565 of meer opdrachten) en dat lijkt ons meer dan voldoende voor goed testwerk.

Spelhandleiding is ook inderdaad mooi dat nog mee genomen wordt. En hopelijk vind de rest dan langzaam zijn:licht in de updates.
    pi_69818688
    @Blind_guardian:
    Met wat voor Database werk je dan? iets met flatfile, of iets als SQLite?
    Ik kan me niet voorstellen dat je geen SQL(achtige) oplossing hiervoor hebt in ieder geval. Als je mij eens op MSN oid via PM op zoekt, dan kan ik misschien eens helpen aan een merge tool, mits dat in een andere taal kan dan .NET.
    Terug van weggeweest!
    pi_70079878
    @Blind-Guardian
    En inmiddels al een medeprogrammeur kunnen strikken?
    Kan je een programma dan maken met meerdere verschillende programmeertalen echt door elkaar?
    Trouwens deze week zijn wij nog druk, maar het ergens volgende nodig zijn kunnen we wel weer wat helpen. Vanaf maandag hebben we weer eventjes vrij.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:35:47 #294
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_70156054
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Stelletje20jaar het volgende:
    @Blind-Guardian
    En inmiddels al een medeprogrammeur kunnen strikken?
    Kan je een programma dan maken met meerdere verschillende programmeertalen echt door elkaar?
    Trouwens deze week zijn wij nog druk, maar het ergens volgende nodig zijn kunnen we wel weer wat helpen. Vanaf maandag hebben we weer eventjes vrij.
    Sorry voor de late reactie. Ik heb nog geen vaste medeprogrammeur, en het nakijkwerk aan opdrachten heeft de afgelopen week stil gelegen met dank aan m'n werk (zo druk gehad dat ik 's avonds geen puf meer had ). Maar goed, dit weekend zou ik weer net iets meer tijd moeten hebben dus ik ga nog steeds proberen de rest van de opdrachten af te krijgen.

Ik ben geenszins van plan om meerdere programmeertalen te gebruiken. ThaKiller heeft me met het samenvoegen van 2 databases geholpen door ze als 1 bestand terug te mailen, maar een mergetooltje wat spelers kunnen gebruiken wil ik toch perse in C# bouwen zodat het in het spel geintegreerd kan worden

@algemeen: Ondertussen duurt de vertraging maar door, maar ik doe nog steeds mijn best voor het spel, en uitstel wordt wat mij betreft zeker geen afstel.
    pi_70166790
    Eh, Ik heb je niets gemaild? Bedoel, had t graag gedaan hoor, maar ik ENK* dat dat iemand anders is geweest.
    In ieder geval, mijn aanbod m.b.t. het schrijven van SQL staat nog steeds.
    Terug van weggeweest!
      vrijdag 19 juni 2009 @ 21:07:50 #296
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_70179263
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 14:35 schreef ThaKiller het volgende:
    Eh, Ik heb je niets gemaild? Bedoel, had t graag gedaan hoor, maar ik ENK* dat dat iemand anders is geweest.
    In ieder geval, mijn aanbod m.b.t. het schrijven van SQL staat nog steeds.
    Klopt, ik verwar je met "geenideee" . Eerst wil ik de huidige opdrachten afronden zodat de beta de deur uit kan, daarna zal ik je PM'en over SQL, ok?
    pi_70195902
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 21:07 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Klopt, ik verwar je met "geenideee" . Eerst wil ik de huidige opdrachten afronden zodat de beta de deur uit kan, daarna zal ik je PM'en over SQL, ok?
    Haha ja hoor is goed. Het is een aanbod hoor, je hoeft er geen gebruik van te maken als je t niet ziet zitten
    Terug van weggeweest!
    pi_70277211
    Tvp, succes
    (topic heeft bijna de 13 gehaald)
      donderdag 25 juni 2009 @ 18:36:41 #299
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_70367052
    is er ondertusse al wat nieuws bekend?
    pi_70432630
    Wij zijn hier ook al weer een tijdje niet meer geweest. En zijn ook wel benieuwt naar de voortgang? 4 Juni was immers de laatste update op de site.

Paar vragen:
    1. Hoe staat het met doorlopen van de opdrachten?
    2. Hoe staat het met bouwen van een mergtool?
    3. Hoe staat het met een korte installatie/en spel handleiding?
    4. Is de geplande 1 mei release, wel haalbaar in juli?

Nu in een vakantieperiode, dus we checken de site, forum en ons email weer wat meer.
      zondag 28 juni 2009 @ 15:44:24 #301
    58321 Blind_Guardian
    Lord of all Noldor
    pi_70448557
    Dan post ik maar voor het gemak nr. 300 en het topic vol, deelje 3 volgt zsm.

Ik ben nog steeds af en toe aan het opdrachten nalopen, maar is deels saai (het bepalen van de juiste categorie, kleding speelgoed enz. is niet echt spannend) en deels net iets te spannend (van veel opdrachten krijg ik nogal zin ).

De afgelopen 2 weken heb ik om errlijk te zijn niet zoveel gedaan, had mijn hoofd bij wat anders nodig. Ik blijf echter rustig doorwerken aan het spel . De mergetool zal nog even op zich laten wachten, is wat minder hoge prio met een via omwegen samengevoegde DB. De korte handleiding schrijf ik zo gauw ik klaar ben met de opdrachten.

Al met al heb ik nog even wat werk te doen, ik geef dan ook nog geen indicatie over een datum, maar ik verwacht niet dat ik 1 juli haal.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')