Poort 21 is FTP uit mijn hoofd, heeft weinig zin aangezien ik geen FTP server heb / kan uitproberen.quote:
Routers blocken standaard alle poorten, behalve diegene die geforward zijn. Beide routers forwarden 3690 naar het goede interne adres (Lan 1 naar 'extern' adres Lan 2 en Lan 2 naar adres van pc)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:18 schreef wouter37 het volgende:
heb je de poorten in de Router al open gezet ?
Da's een optie, mits Lan 1 dan ook beschaafd aan portforwarding gaat doen. Het is iig. uit te testen, doe ik morgen welquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:20 schreef HuHu het volgende:
Kun je LAN2 niet beter elimineren door op die Asus router in te stellen dat de modem/router van je provider als DHCP server moet functioneren en dan stel je die Asus in als simpele switch (bridge mode ofzo)?
Nou ben ik een noobje met svn+ssh, maar kan je ook TortoiseSVN gebruiken in combinatie met ssh? Ik hou nl. erg van windows shell integratiequote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:18 schreef Farenji het volgende:
Ik zou subversion gewoon tunnelen over ssh, veel makkelijker en veiliger. Je hoeft dan alleen de ssh poort open te hebben en te forwarden.
Dan kun je bijv uitchecken met:
svn co svn+ssh://hostnaam/pad/naar/repository/module
1 2 3 | Internal Type Start End Start End 172.19.3.3 tcp 3690 3690 3690 3690 |
Ik gebruik van tortoise alleen de CVS versie (op mijn werk) maar daar benader ik de CVS server ook gewoon over ssh. Kwestie van instellen in de preferences. Moet met tortoiseSVN ook gewoon werken.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:35 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Nou ben ik een noobje met svn+ssh, maar kan je ook TortoiseSVN gebruiken in combinatie met ssh? Ik hou nl. erg van windows shell integratie
router naar bridged mode omzetten moet ik nog even uitproberen...
Ik heb geprobeerd iets van een SSH server voor windows te zoeken, maar tot dusver nog niet geluktquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik gebruik van tortoise alleen de CVS versie (op mijn werk) maar daar benader ik de CVS server ook gewoon over ssh. Kwestie van instellen in de preferences. Moet met tortoiseSVN ook gewoon werken.
Voorzover ik weet wordt de authenticatie en authorizatie dan niet meer door svnserve verzorgd, maar door SSH. Qua authenticatie kan dat vervelend zijn omdat alle repo users dan een SSH account nodig hebben i.p.v alles in 1 configuratiebestand, en wie waar bij mag (authorizatie) wordt dan door bestandspermissies bepaald i.p.v. door 1 configuratiebestand.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:18 schreef Farenji het volgende:
Ik zou subversion gewoon tunnelen over ssh, veel makkelijker en veiliger. Je hoeft dan alleen de ssh poort open te hebben en te forwarden.
Dan kun je bijv uitchecken met:
svn co svn+ssh://hostnaam/pad/naar/repository/module
Allied Data CopperJet 1616-2P, provider is Alice. Standaard zit er op poort 80 een webinterface, dus SVN via Apache zou ook al een drama worden. Uberhaupt: een modemleverancier die een webinterface extern benaderbaar maaktquote:Op maandag 30 juni 2008 17:48 schreef Aneurism het volgende:
Van wie is dat modem wat je gebruikt? Welke provider?
-edit- Neeeevermind je had de poort al getest.
zet bij extern IP eens 0.0.0.0 neerquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:08 schreef Blind_Guardian het volgende:
Router zit nu in bridged mode. Nu heb ik op mijn modem de volgende instellingen:
[ code verwijderd ]
Het interne ip adres is uiteraard mijn pc waar svnserve op draait. Het externe ip (niet getoond) is het ip dat ik van mijn provider heb.
Dit zou toch moeten werken lijkt meToch krijg ik nog steeds geen connectie.
Al gedaan, in de tabel wordt 0.0.0.0 vervangen door "same as interface address"quote:
Geprobeerd, maar sommige instellingen (o.a. ZIPB, war wordt getipt via google) zijn afgeschermd en mag ik zelf dus niet eens bijquote:Op maandag 30 juni 2008 18:49 schreef DJKiwi het volgende:
als het echt niet lukt kan je ook nog proberen een DMZ in te stellen in je router.
wat voor router heb je? Ik weet nogal wat van routers aangezien ik een server gedraaid heb destijds.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:38 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Al gedaan, in de tabel wordt 0.0.0.0 vervangen door "same as interface address"
[..]
Geprobeerd, maar sommige instellingen (o.a. ZIPB, war wordt getipt via google) zijn afgeschermd en mag ik zelf dus niet eens bij, en andere tips voor een DMZ lijken niet te helpen (bijv. alle poorten en protocollen forwarden).
Ik wordt moedeloos. Volgens mij heb ik een baggerprovider en -router als ik meer te doen dan alleen internetten
Zie deze postquote:Op maandag 30 juni 2008 19:40 schreef DJKiwi het volgende:
wat voor router heb je? Ik weet nogal wat van routers aangezien ik een server gedraaid heb destijds.
quote:Op maandag 30 juni 2008 18:06 schreef Blind_Guardian het volgende:
Allied Data CopperJet 1616-2P, provider is Alice. Standaard zit er op poort 80 een webinterface, dus SVN via Apache zou ook al een drama worden. Uberhaupt: een modemleverancier die een webinterface extern benaderbaar maakt
Nee, aangezien het een pc is waarachter ik dagelijks computer (enige pc in huis, naast een laptop). Verder heb ik mijn eigen router (Asus WL500g) al omgezet naar bridged mode en die Allied Data modem/router combi op elke mogelijke manier geprobeerd te forwarden naar mijn pc, tot en met het opgeven van mijn pc als "DMZ", dus alle netwerkverkeer doorsluizen.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:54 schreef RonaldV het volgende:
Kun je je server niet tussen beide routers inzetten? Als in een DMZ?
Je bent een beetje verstrooid. Modem en router(1) zijn dezelfde heb ik al verteld: een Allied Data rotding dat voor de helft is afgeschermd. Maar ik heb het inmiddels opgegeven en een gratis svn host op internet gevonden. Althans gratis voor kleine projectjes wat voor mij voldoende isquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:44 schreef DJKiwi het volgende:
Zit er geen firewall ingebouwd in het modem? Dat kan ook nog wel eens. Wat voor modem heb je?
Ja ik weet het, je moet bij mij alles 2x zeggen anders lees ik er overheen, overkomt me steeds valerquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:32 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Je bent een beetje verstrooid. Modem en router(1) zijn dezelfde heb ik al verteld: een Allied Data rotding dat voor de helft is afgeschermd. Maar ik heb het inmiddels opgegeven en een gratis svn host op internet gevonden. Althans gratis voor kleine projectjes wat voor mij voldoende is
Iedereen hoe dan ook bedankt voor de tips
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |