abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69277894
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de 2e versie
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:32:31 #277
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_69338724
Ik zou onderhand misschien toch wel (voor de tigste keer?) een medeprogrammeur kunnen gebruiken. Helaas was tot dusver maar 1 programmeur daadwerkelijk 1 avondje aan het meehelpen, dus het vertrouwen en geloof is een beetje laag. Maar de beta blijft maar op zich laten wachten en dat is niet alleen irritant voor de mensen die zich hebben aangemeld als tester, maar ook niet erg goed voor mijn reputatie (if any ).

Dus specifiek @ Geenideee: Mocht je zoals je zegt redleijk tot goede kennis van C# hebben en (op vrijwillige basis) mee willen helpen stuur me een PM . Des te eerder kan ik iets bruikbaars opleveren. Testen met een programmeerachtergrond maakt dnek ik minder uit aangezien het een black-box (beta)test is, dus sourcecode valt op dat gebied niet te zien / testen.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_69342138
@Blind-Guardian
Zijn er echt nieuwe uitdagingen waar je niet meer doorheen komt, of heb je door je nieuwe baan/werk simpelweg geen tijd/energie meer om aan het programmeren toe te komen? Mocht je toch nog wat van onze suggesties wat meer van die vele lijstjes die als test-resultaten inleverde toch nog in de beta willen (zoals op de website vermeld onder het nieuws dan zijn we wel nieuwsgierig naar wat die dingetjes zijn. (per mail of iets dergelijks:P)

We kennen wel wat mensen in de ICT branche:P maar denken niet dat die zo open-minded zijn wat betreft seks spelletjes (haha) als wij zijn. Het moet ook te managen blijven natuurlijk (hoe wilde je uberhaupt met meerde aan 1 code werken? Ook dat zal wel een kwestie zijn van een stukje projectmanagement.

Wil het database mixen lukken? We hadden ondanks ook nog een los bestandje (met een opdracht of 50 nieuwe opdrachten?

En hoever staat het het uiteindelijk maken invoeren van database?
Zoals je eerder aangaf (database beheer) was ook nog een issue en iets waar je eventueel hulp nodig bij had; Alleen lijkt het ons niet zo handig met te veel mensen aan iets te gaan veranderen; (omdat dan dubbel invul werk gebeurd en dat zo zonde zijn.
  zondag 24 mei 2009 @ 10:04:44 #279
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_69344517
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:56 schreef Stelletje20jaar het volgende:
@Blind-Guardian
Zijn er echt nieuwe uitdagingen waar je niet meer doorheen komt, of heb je door je nieuwe baan/werk simpelweg geen tijd/energie meer om aan het programmeren toe te komen?
Beide. 's avonds vaak iets te moe om nog effectief te kunnen programmeren en ik zit momenteel tegen het samenvoegprogramma voor de database aan te hikken, wat ingewikkeld is maar noodzakelijk als ik niet meer dan 100 opdrachten handmatig wil gaan kopieren.
quote:
Mocht je toch nog wat van onze suggesties wat meer van die vele lijstjes die als test-resultaten inleverde toch nog in de beta willen (zoals op de website vermeld onder het nieuws dan zijn we wel nieuwsgierig naar wat die dingetjes zijn. (per mail of iets dergelijks:P)
Het gaat nu voornamelijk om een bruikbare set opdrachten voor een zo breed mogelijke test (dus het overgrote deel van jullie opdrachten).
quote:

[...] (hoe wilde je uberhaupt met meerde aan 1 code werken? Ook dat zal wel een kwestie zijn van een stukje projectmanagement.
Versiebeheer programma, zoals gezegd heb ik al een keer 1 avondje met iemand samengewerkt, dus de mogelijkheden zijn er. Mits een medeprogrammeur van SVN gebruik kan maken. En meestal werkt ieder voor zich aan een ander stukje code. Een spel bestaat niet uit 1 codebestand
pi_69353616
Heb een pm naar Blind_Guardian gestuurd, databases samenvoegen kan ik bijvoorbeeld al goed mee helpen denk ik..!
pi_69514410
@Blind_Guardian
Mooi dat dat projecteren blijkbaar aan verschillende stukjes te gelijk kan gaan. En goed dat je weer een aanbod hebt voor iemand die mee wilt werken. De merg tool zou toch eerst enkele uren werk zijn? Het invoer werk is blijkbaar door onze bijdrages:P wat onhandelbaar geworden. Dus laten we jullie de rust geven:P op dat front.

We zijn nu een maandje verder dan de deadline in eerste instantie.
Als we nog wat kunnen doen... laat het ons weten. Afgelopen weken waren wij ook bizar druk dus nogmaals dat snappen we ook. Maar nu is er ieder geval een lang weekend waarin we wat kunnen uitrusten en tijd voor onszelf kunnen maken.
pi_69534143
Is het database samenvoegen niet iets als:
1
2
3
4
5
6
7
SELECT *
FROM intevoegentabel

// waarden stop je in $var

INSERT INTO maintabel
VALUES $var
Terug van weggeweest!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:46:33 #283
217555 TitaToven
Mijn vader is een tovenaar
pi_69560727
Ik wil best helpen maar zou niet weten hoe
Ik schijn nogal ongeduldig te zijn
Zal iedereen af en toe maar stilzetten dan (klik)
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:42:47 #284
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_69561955
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:33 schreef Stelletje20jaar het volgende:
@Blind_Guardian
De merg tool zou toch eerst enkele uren werk zijn?
Beetje boel op verkeken, had verwacht dat het makkelijk kon, maar blijkt een stuk ingewikkelder te zijn dan ik dacht.
quote:
We zijn nu een maandje verder dan de deadline in eerste instantie.
Als we nog wat kunnen doen... laat het ons weten.
Wel, ik zit nu tegen het nalopen van 500 opdrachten aan te kijken. Kan ik denk ik wel zelf, maar is een aardig karwei. Zodra dat af is wil ik de beta hoe dan ook uitbrengen, en tussendoor misschien wat kleine patches uitbrengen mochten er grote fouten in zitten. Het wachten duur in mijn ogen ook te lang
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef ThaKiller het volgende:
Is het database samenvoegen niet iets als:
[ code verwijderd ]
Als het MSSQL / MySQL zou zijn en het om 1 tabel zou gaan: waarschijnlijk. Helaas gaat het om een database die die mogelijkheid niet ondersteunt, en daarnaast bestaat een opdracht naast een hoofdtabel uit ca. 3 koppeltabellen.
pi_69721145
Gaat zeker niet lukken om de komende 2 weken uit te brengen? Ik wilde het tijdens mijn vakantie gaan uitproberen
pi_69721795
@Blind_Guardian
De merg tool zou toch eerst enkele uren werk zijn?
Beetje boel op verkeken, had verwacht dat het makkelijk kon, maar blijkt een stuk ingewikkelder te [/i]zijn dan ik dacht.

Dat kan gebeuren, Wellicht dat je dan wat aan de helpende hand hebt.

quote:
Wel, ik zit nu tegen het nalopen van 500 opdrachten aan te kijken. Kan ik denk ik wel zelf, maar is een aardig karwei. Zodra dat af is wil ik de beta hoe dan ook uitbrengen, en tussendoor misschien wat kleine patches uitbrengen mochten er grote fouten in zitten. Het wachten duur in mijn ogen ook te lang.

Heb je besloten om dan maar handmatig wat in te vullen? Is in versie beheer hetzelfde sprake in de vorm van kleine patches? Grote fouten denk ik niet, meer een hoop features die wij (en iedereen denken we) graag ziet verschijnen.

*We hebben de komende week ook wel wat tijd beschikbaar indien nodig. No need to rush, er is en blijf zeker wel interesse! Wel is iedereen natuurlijk erg nieuwsgierig! En de bulk-test zal denken wij anders ook weer geopend moeten worden (voor beta testers)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:51:28 #287
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_69729027
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:56 schreef LaTiNo het volgende:
Gaat zeker niet lukken om de komende 2 weken uit te brengen? Ik wilde het tijdens mijn vakantie gaan uitproberen
Het spijt me dat ik valse verwachtingen heb gewekt . Nieuwe baan en tegenvallers bij het programmeren zorgen voor meer vertraging dan me lief was
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:10 schreef Stelletje20jaar het volgende:
Heb je besloten om dan maar handmatig wat in te vullen? Is in versie beheer hetzelfde sprake in de vorm van kleine patches? Grote fouten denk ik niet, meer een hoop features die wij (en iedereen denken we) graag ziet verschijnen.
Hangt er vanaf wat je handmatig invullen noemt. Ik heb nu 1 database met 500 opdrachten, maar bij het invoeren daarvan zijn nog aardig wat foutjes gemaakt (ik heb mijn vriendin, die de invoer deed, al laten weten dat ik op iets meer zorgvuldigheid had gehoopt ). Denk aan verkeerde categorie / speelgoed / kleding en zelfs geslacht uitvoerder / ontvanger... Naar verwachting is dat nu wel bijna afgerond, ter indicatie: na 2 dagen heb ik 250 van de 500 opdrachten nagelopen op speelbaarheid.

De features die iedereen graag ziet verschijnen komen er echt wel aan, als het niet in de beta is dan wel in de release van 2.0 of 2.1; deze versie lijkt me hoe dan ook levensvatbaarder voor updates dan versie 1
quote:
Wel is iedereen natuurlijk erg nieuwsgierig! En de bulk-test zal denken wij anders ook weer geopend moeten worden (voor beta testers)
Ik snap je laatste zin even niet helemaal
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:11:18 #288
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_69736394
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:51 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik valse verwachtingen heb gewekt . Nieuwe baan en tegenvallers bij het programmeren zorgen voor meer vertraging dan me lief was
[..]

Hangt er vanaf wat je handmatig invullen noemt. Ik heb nu 1 database met 500 opdrachten, maar bij het invoeren daarvan zijn nog aardig wat foutjes gemaakt (ik heb mijn vriendin, die de invoer deed, al laten weten dat ik op iets meer zorgvuldigheid had gehoopt ). Denk aan verkeerde categorie / speelgoed / kleding en zelfs geslacht uitvoerder / ontvanger... Naar verwachting is dat nu wel bijna afgerond, ter indicatie: na 2 dagen heb ik 250 van de 500 opdrachten nagelopen op speelbaarheid.
is het niet voor de beta testers ene idee om die tests uit te voeren?
quote:
De features die iedereen graag ziet verschijnen komen er echt wel aan, als het niet in de beta is dan wel in de release van 2.0 of 2.1; deze versie lijkt me hoe dan ook levensvatbaarder voor updates dan versie 1
[..]
je hoeft ook niet alles in 1x uit te brengen
quote:
ik denk dat die bedoelt dat het gene wat er is wel speelbaar is, zodat het getest kan worden,
is dit zo? dan zou ik hem al graag testen voor je, en reports uitbrengen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:09:35 #289
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_69744972
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:11 schreef makkie88 het volgende:
is het niet voor de beta testers ene idee om die tests uit te voeren?
Ik denk niet dat elke tester er op zit te wachten om eerst 500 opdrachten te moeten nalopen alvorens te kunnen testen. Ik doelde niet op grammaticale foutjes of zo, nu worden flink wat opdrachten ten onrechte niet getoond of aan de verkeerde speler, omdat instellingen té scheef staan.
quote:
je hoeft ook niet alles in 1x uit te brengen
Gelukkig niet. Ik heb dat geprobeerd, maar als ik alle ideeën in de beta zou willen verwerken kan je nog een half jaartje wachten . Dat wil ik niemand aandoen.
pi_69747768
quote:Wel is iedereen natuurlijk erg nieuwsgierig! En de bulk-test zal denken wij anders ook weer geopend moeten worden (voor beta testers)

---------
@Makkie
Daarmee bedoelden we geenzins dat het als die opdrachten instellingen verkeerd staan naar de grote massa test kan gaan... we waren niet zo duidelijk met die zin...

quote:
ik denk dat die bedoelt dat het gene wat er is wel speelbaar is, zodat het getest kan worden,
is dit zo? dan zou ik hem al graag testen voor je, en reports uitbrengen

@Blind-Guardian
Sorry dat we niet zo duidelijk waren.... We bedoelde dat als het (veel) langer gaat duren, dat toegezegde betaspelers mogelijk weer afhaken of minder tijd tot hun beschikking hebben zodat je wellicht weer nieuwe/andere testers tussentijds zou moeten bijzoeken waardoor de vacature /meewerken aan het spel zou moeten terug keren. Maar dat is nu niet het belangrijkst natuurlijk....

Die tests en rapport liggen er denken wel tot dit moment. De massa onnodige inzetten is ook weer niet het plan denk ik. Dat doorontwikkelen van versie 2, is inderdaad wat levensvatbaarder dan deeltje1 waarschijnlijk. Mooi dat je er nu een deel doorlopen hebt.

[ Bericht 57% gewijzigd door Stelletje20jaar op 05-06-2009 18:49:31 ]
pi_69784932
4 juni 2009:
Het is alweer een tijdje stil rond de ontwikkeling van versie 2, maar dit keer heb ik redelijk goed nieuws: met hulp van een enthousiaste speler heb ik de databases met de 165 oude en meer dan 400nieuwe opdrachten kunnen samenvoegen. Ik ben nu druk bezig met het nalopen van deze opdrachten op speelbaarheid en juiste categorieen / speelgoed / kleding. Zodra dat gedaan is wil ik dan eindelijk de lang uitgestelde beta uitbrengen. Niet alle beloofde opties zullen er misschien inzitten (zoals validatie van spelerinstellingen), maar het spel zal in ieder geval testbaar zijn . Ik zal er een korte installatie en spelhandleiding bij moeten schrijven aangezien er veel is veranderd in vergelijking met SSveS 1, maar ik hoop dit keer toch binnen een paar weken klaar te zijn .

Bron: www.spannendspel.nl - nieuws

Laten we dan ook maar keertje een nieuwsbericht quoten van de website. Goed te horen dat er een (merg) plaatsvind en het spel dus uitgebreider en meer speelklaar wordt. (165 + 400 = 565 of meer opdrachten) en dat lijkt ons meer dan voldoende voor goed testwerk.

Spelhandleiding is ook inderdaad mooi dat nog mee genomen wordt. En hopelijk vind de rest dan langzaam zijn:licht in de updates.
pi_69818688
@Blind_guardian:
Met wat voor Database werk je dan? iets met flatfile, of iets als SQLite?
Ik kan me niet voorstellen dat je geen SQL(achtige) oplossing hiervoor hebt in ieder geval. Als je mij eens op MSN oid via PM op zoekt, dan kan ik misschien eens helpen aan een merge tool, mits dat in een andere taal kan dan .NET.
Terug van weggeweest!
pi_70079878
@Blind-Guardian
En inmiddels al een medeprogrammeur kunnen strikken?
Kan je een programma dan maken met meerdere verschillende programmeertalen echt door elkaar?
Trouwens deze week zijn wij nog druk, maar het ergens volgende nodig zijn kunnen we wel weer wat helpen. Vanaf maandag hebben we weer eventjes vrij.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:35:47 #294
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_70156054
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Stelletje20jaar het volgende:
@Blind-Guardian
En inmiddels al een medeprogrammeur kunnen strikken?
Kan je een programma dan maken met meerdere verschillende programmeertalen echt door elkaar?
Trouwens deze week zijn wij nog druk, maar het ergens volgende nodig zijn kunnen we wel weer wat helpen. Vanaf maandag hebben we weer eventjes vrij.
Sorry voor de late reactie. Ik heb nog geen vaste medeprogrammeur, en het nakijkwerk aan opdrachten heeft de afgelopen week stil gelegen met dank aan m'n werk (zo druk gehad dat ik 's avonds geen puf meer had ). Maar goed, dit weekend zou ik weer net iets meer tijd moeten hebben dus ik ga nog steeds proberen de rest van de opdrachten af te krijgen.

Ik ben geenszins van plan om meerdere programmeertalen te gebruiken. ThaKiller heeft me met het samenvoegen van 2 databases geholpen door ze als 1 bestand terug te mailen, maar een mergetooltje wat spelers kunnen gebruiken wil ik toch perse in C# bouwen zodat het in het spel geintegreerd kan worden

@algemeen: Ondertussen duurt de vertraging maar door, maar ik doe nog steeds mijn best voor het spel, en uitstel wordt wat mij betreft zeker geen afstel.
pi_70166790
Eh, Ik heb je niets gemaild? Bedoel, had t graag gedaan hoor, maar ik ENK* dat dat iemand anders is geweest.
In ieder geval, mijn aanbod m.b.t. het schrijven van SQL staat nog steeds.
Terug van weggeweest!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:07:50 #296
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_70179263
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:35 schreef ThaKiller het volgende:
Eh, Ik heb je niets gemaild? Bedoel, had t graag gedaan hoor, maar ik ENK* dat dat iemand anders is geweest.
In ieder geval, mijn aanbod m.b.t. het schrijven van SQL staat nog steeds.
Klopt, ik verwar je met "geenideee" . Eerst wil ik de huidige opdrachten afronden zodat de beta de deur uit kan, daarna zal ik je PM'en over SQL, ok?
pi_70195902
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:07 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Klopt, ik verwar je met "geenideee" . Eerst wil ik de huidige opdrachten afronden zodat de beta de deur uit kan, daarna zal ik je PM'en over SQL, ok?
Haha ja hoor is goed. Het is een aanbod hoor, je hoeft er geen gebruik van te maken als je t niet ziet zitten
Terug van weggeweest!
pi_70277211
Tvp, succes
(topic heeft bijna de 13 gehaald)
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:36:41 #299
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_70367052
is er ondertusse al wat nieuws bekend?
pi_70432630
Wij zijn hier ook al weer een tijdje niet meer geweest. En zijn ook wel benieuwt naar de voortgang? 4 Juni was immers de laatste update op de site.

Paar vragen:
1. Hoe staat het met doorlopen van de opdrachten?
2. Hoe staat het met bouwen van een mergtool?
3. Hoe staat het met een korte installatie/en spel handleiding?
4. Is de geplande 1 mei release, wel haalbaar in juli?

Nu in een vakantieperiode, dus we checken de site, forum en ons email weer wat meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')