Ik heb 'm snel weer afgezet. Verder geen woorden voorquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef Batsnek het volgende:
Fall out boy - love will tear us apart
Manu Chao volgens mij?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
van wie is het origineel ook alweer? (bongo bong)
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:06 schreef Berkery het volgende:
Jan Wayne met zijn uitvoeringen van 'Only you'.
Die ja. Express geen youtube-linkje erbij want dan moet ik mezelf een note geven.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bedoelt only you van yazoo?
[..]Ow... Mijn... God
Ach, d'r kan d'r best een bijquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die ja. Express geen youtube-linkje erbij want dan moet ik mezelf een note geven.
Die vind ik juist lekkerder klinken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:57 schreef eer-ik het volgende:
Omg, die Robbie Williams versie van bongo bong
Beter dan het origineel?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:17 schreef Catullus het volgende:
[..]
Die vind ik juist lekkerder klinken.
Ik hou van dansbare platen!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Beter dan het origineel?
Ga je schamen jong
Of nog erger, dr versie van satisfactionquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Britney Spears - I love rock 'n roll
Shoot the bitch.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Britney Spears - I love rock 'n roll
Die is abominabel iddquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:51 schreef whosvegas het volgende:
The Wall - ik weet niet hoe die gast heet die er een house beat onder heeft gezet
Omdat-ie niet weerzinwekkend is.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:49 schreef BUG80 het volgende:
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
Hoe kan ik die vergeten!
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Puff Daddy & Faith Evans - I'll be missing you
het origineel is al heiligschennis.quote:Op zondag 6 januari 2008 02:22 schreef BigKahuna het volgende:
Oh, en A Chemical Romance - All I Want For ChristmasHeiligschennis
!
Nou ik word er anders fysiek onwel van, en veel andere mensen met mijquote:
Da's geen cover, laat staan een weerzinwekkende. Hij heeft gewoon het liedje genomen, er een stukje aangeplakt, en klaar.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:47 schreef tijnbrein het volgende:
Junkie XL- little les conversation
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:24 schreef eer-ik het volgende:
Nog zo een die een nummer verschrikkelijk vernacheld heeft:
Lucie Silvas - Nothing Else Matters
Deze versie is zo verschríkkelijk inferieur aan deze versie:
Metallica - Nothing Else Matters (S&M)
Dat dacht je maar, het kan allemaal veeeeeeeel erger.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:06 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik heb enige tijd geleden al een topic ge opend om dat mens openlijk dood te wensen.
Man wat een verkrachting idd.
Ik vind die nog wel aardig trouwens, ze hebber er iig iets origineels en eigens mee gedaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef NanKing het volgende:
Comfortably numb van Scissor sister is het eerste wat mij te binnen schiet.
ik ging een beetje dood van binnen toen 't hoorde![]()
Is ondertussen ook één van de meest gecoverde nummers he.quote:
Ik lig echt krom van het lachenquote:Op zondag 6 januari 2008 13:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat dacht je maar, het kan allemaal veeeeeeeel erger.
Vreselijke versies inderdaad, maar het origineel is natuurlijk ook een draak van een nummer.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:24 schreef eer-ik het volgende:
Deze versie is zo verschríkkelijk inferieur aan deze versie:
Metallica - Nothing Else Matters (S&M)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja, die hoor ik hier in de kroeg de laatste tijd vaakquote:Op zondag 6 januari 2008 13:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat dacht je maar, het kan allemaal veeeeeeeel erger.
Ik vind Jason Mraz een enorm goede zanger, maar moet toegeven dat dit nummer niet echtquote:
Marilyn Manson heeft wel ook echt verschrikkelijke covers gemaaktquote:Op zondag 6 januari 2008 16:11 schreef Stofje het volgende:
Wél een briljante cover.
Origineel Eurythmics - Sweet Dreams
Fantastische cover door Marillyn Manson.
Omg, dat was het allerergste wat ik ooit heb gehoord.quote:
Inderdaad!quote:Op zondag 6 januari 2008 14:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vreselijke versies inderdaad, maar het origineel is natuurlijk ook een draak van een nummer.
Om over de fantasieloze strijkertjes van S&M maar te zwijgen. Maar goed, dat is geen coverquote:Op zondag 6 januari 2008 14:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vreselijke versies inderdaad, maar het origineel is natuurlijk ook een draak van een nummer.
Ook het eerste waar ik aan dacht. Weerzinwekkend dekt de lading aardigquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef NanKing het volgende:
wat???quote:Op zondag 6 januari 2008 03:24 schreef tong80 het volgende:
Diane van Therapy. Als je het origineel kent weet je niet wat je hoort.
quote:
Veel van het werk van CCR is toch covermateriaal?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:29 schreef eer-ik het volgende:
I Put A Spell On You vind ik dan wel weer goed gecoverd.
Origineel
CCR- I Put A Spell On You
D'r zijn nog veel meer covers van, maar geloof dat ik dit de beste vind.
Haha! Ik heb zo'n hekel aan dat stervendehoerenkutnummer van Meredith Brooks! Maar toen ik die versie van dat Nederlandsche bandje hoorde dacht ik dat er zelfs van stront nog mooi spul te boetseren valt.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:08 schreef starla het volgende:
Origineel: Meredith Brooks - Bitch
Kutversievanjewelste: Room 11 - Bitch
Ohja..weet niet wie het covert, maar die versie van Time After Time van Cyndi Lauper tijdens één of andere reclame is ook te triest voor woorden.
Flink wat. Bijvoorbeeld 'I heard it throught the grapevine', die is echt minstens zo goed als het origineel.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:30 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Veel van het werk van CCR is toch covermateriaal?
Uhuh, maar veel doen niet onder aan het origineel imoquote:Op zondag 6 januari 2008 23:30 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Veel van het werk van CCR is toch covermateriaal?
Volgens mij is Join me gewoon van HIM zelf.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:19 schreef eer-ik het volgende:
HIM heeft trouwens ook een paar barre covers gemaakt zeg
HIM - Wicked Game
HIM - Join Me In Death
Is daar dan een vrolijkere cover van gemaakt?quote:Op maandag 7 januari 2008 11:43 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens mij is Join me gewoon van HIM zelf.
Ze hebben wel een cover gedaan van Solitary Man van Neil Diamond.
Je bedoelt waarschijnlijk All Saints.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef Stofje het volgende:
Sugababes - Under the Brigde..
Kan alleen geen youtube-video vinden.
bedoel je niet All Saints?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef Stofje het volgende:
Sugababes - Under the Brigde..
Kan alleen geen youtube-video vinden.
Oh mijn fucking godquote:
Ah, vandaar dat ik 'm niet kon vinden op Youtubequote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk All Saints.
Ik heb ff wat heen en weer zitten googlen maar het schijnt dat Sarah Brightman er een cover van heeft gemaakt.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Is daar dan een vrolijkere cover van gemaakt?
Want het nr zelf, althans, een groot gedeelte van de muziek ken ik van een ander nummer.
Met praktisch dezelfde tekst
Van de Wu-Tang Clan.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is niet echt een cover, meer een sample, maar ik hoorde van de week 'while my heart gently weeps' (ipv. guitar dus) op de radio. In een rapnummer. Ik dacht vooral WAAROM?!?
Ik weet niet, dat nummer komt me ook niet bekend voor.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:11 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik heb ff wat heen en weer zitten googlen maar het schijnt dat Sarah Brightman er een cover van heeft gemaakt.
Deze link vond ik.
Waarom? Wat is hier slecht aan? Onderbouw het eens. Het origineel wordt niet verkracht en het andere ritme is eigenlijk best lekker.quote:
Ik heb net het omgekeerde. Ik vind de cover wel een aardige plaat en het origineel dodelijk saai. Ik vind het trouwens ook amper een cover, want het klinkt compleet anders.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef NanKing het volgende:
Het is inderdaad niet veel meer dan een dance-beat onder een Alanis-nummer zetten, maar het nummer is nu tenminste een single geweest. Alanis zelf heeft trouwens een bar slechte cover gemaakt van Seal's Crazy.quote:
Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen. Zie ook No Doubt met It's My Life (van Talk Talk).quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:24 schreef eer-ik het volgende:
Zoiets heet een remix. En het is trouwens echt wel wat meer dan alleen een stukje erbij aanplakken. Of je het resultaat nu goed vindt of niet, het is een echt meesterwerkje qua productie. Laatst stond in VARA TV Magazine een heel interview met hem, over hoe hij te werk is gegaan bij deze remix. Erg interessant en veel meer werk dan jij hier suggereert.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:50 schreef Slarioux het volgende:
Da's geen cover, laat staan een weerzinwekkende. Hij heeft gewoon het liedje genomen, er een stukje aangeplakt, en klaar.
Ik zie de meerwaarde van "het is nu tenminste een single geweest" even niet?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad niet veel meer dan een dance-beat onder een Alanis-nummer zetten, maar het nummer is nu tenminste een single geweest.
Ik vind hem goed te pruimen. Maar ik vind andere nummers van hun ook okay. Discoquote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad niet veel meer dan een dance-beat onder een Alanis-nummer zetten, maar het nummer is nu tenminste een single geweest.
Dude, It's My Life saai?quote:Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen. Zie ook No Doubt met It's My Life (van Talk Talk).
Ik vind het een slecht nummer.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit dit topic zo een beetje door te lezen en ontkom niet aan de indruk dat mensen covers vooral 'weerzinwekkend' vinden omdat ze een hekel aan de betreffende artiest hebben. Of omdat iemand aan de haal is gegaan met een nummer van hun favoriete artiest.
[..]
Waarom? Wat is hier slecht aan? Onderbouw het eens. Het origineel wordt niet verkracht en het andere ritme is eigenlijk best lekker.
[..]
Dat is bekend. Punk- of metalcovers van disco of pop-nummers zijn altijd een verbetering en geweldig hilarisch cool terwijl pop- of danceversies van rocknummers of oldies zijn altijd een verkrachting en verschrikkelijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit dit topic zo een beetje door te lezen en ontkom niet aan de indruk dat mensen covers vooral 'weerzinwekkend' vinden omdat ze een hekel aan de betreffende artiest hebben. Of omdat iemand aan de haal is gegaan met een nummer van hun favoriete artiest.
En dan ook de S&M versie als orgineel noemenquote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
[Lucie Silvas]
Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen.
"Uninvited" is één van de beste nummers (zo niet het beste) van Alanis Morrisette. Bij mijn beste weten is het nooit een single geweest. Ik vind dat een nummer in status (niet kwaliteit) stijgt als het een single is geweest.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:42 schreef Litpho het volgende:
Ik zie de meerwaarde van "het is nu tenminste een single geweest" even niet?
Waar lees jij in vredesnaam dat ik "It's My Life" saai vind? Ik heb alleen No Doubt aangehaald als voorbeeld van een saaie cover. Een saaie cover vind ik een cover die totaal niets aan het origineel toevoegt of afbreekt. De plaat van No Doubt klinkt alsof ze Gwen Stefani hebben laten zingen over de oorsrponkelijke backing track van Talk Talk.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dude, It's My Life saai?
Meesterlijk nummer, en de cover van No Doubt is best aardig.
Mee eens en ja, dat klopt. Alleen City of Angels OST meen ikquote:Op maandag 7 januari 2008 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Uninvited" is één van de beste nummers (zo niet het beste) van Alanis Morrisette. Bij mijn beste weten is het nooit een single geweest.
Ah, dat interesseert mij dan weer werkelijk geen moer. Sommige van de beste nummers die ik ooit gehoord heb waren terechte albumtracks omdat ze nooit bij een groot publiek zouden aanslaan.quote:Ik vind dat een nummer in status (niet kwaliteit) stijgt als het een single is geweest.
Nee, dat is een ander nummer (waarvan ik even kwijt ben wat de werktitel ook alweer was).quote:Op maandag 7 januari 2008 13:50 schreef ranja het volgende:
Uninvited is toch die onzettend schreeuwerige bonustrack (na x minuten stilte) op Jagged Little Pill?
Daar vind ik de danceversie echt een vebetering
Meen je dat serieus?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen. Zie ook No Doubt met It's My Life (van Talk Talk).
Inderdaad. Getuigt van een nogal bekrompen geest, vind ik. Laatst ook op TV bij de Top 2000 a Gogo, waar ze allerlei covers lieten horen van "Everlasting Love". Jamie Cullum kreeg applaus, U2 ook en de synthpop-versie van zangeres Sandra werd weggehoond. Kennelijk denken hele volksstammen dat alleen muziek waar een gitaar in voorkomt echt muziek is...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:36 schreef ranja het volgende:
Dat is bekend. Punk- of metalcovers van disco of pop-nummers zijn altijd een verbetering en geweldig hilarisch cool terwijl pop- of danceversies van rocknummers of oldies zijn altijd een verkrachting en verschrikkelijk. Volgens de meerderheid van de fokkers dan.
Ik was bijvoorbeeld erg verbaasd om te horen dat het nummer "Love Hurts" van Nazareth een cover is van een albumtrack van de Everly Brothers. Nooit geweten. Maar daarom vind ik het niet ineens een minder nummer geworden ofzo.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:36 schreef ranja het volgende:
Ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mensen iets een verkrachting vinden terwijl ik geen idee had dat het orgineel zo bekend of liever nog zo populair was. Natuurlijk gaan ook mensen vaak de fout in door het verkeerde orgineel te benoemen (Atomic Kitten die 'Blondie' covert is een bekende, maar ook bij mijn voorbeeld van Nailpin werd op de radio vrolijk Tracey Ullman als orgineel benoemd) of zijn ze extra verontwaardigd als een nummer dat als classic bekend staat ineens een cover blijkt te zijn![]()
De relaxte zuid-amerikaanse sfeer van het origineel is compleet om zeep geholpen. Het is nu een dance-remix zonder identiteit. Er spreekt niks uit wat het robbie williams maakt, behalve dat hij af en toe 'baby' aan de tekst toevoegt. Daar komt bij dat hij het heel saai zingt, en er nauwelijks emotie in z'n stem te ontdekken valt. Naar mate het nummer vordert hoor je allerlei discodeuntjes die geen moer met het origineel te maken hebben, niks toevoegen aan de melodie, maar puur een verkrachting van een fantastisch nummer zijn. Simpelweg is de sfeer die zo'n nummer uitstraalt compleet verneukt.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom? Wat is hier slecht aan? Onderbouw het eens. Het origineel wordt niet verkracht en het andere ritme is eigenlijk best lekker.
Dat heet muzieksmaak. Ik ben een liefhebber van gitaren, dus vind ik die (naar mijn mening) slappe danceversies niet om aan te horen. Iemand anders mag dit best mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Getuigt van een nogal bekrompen geest, vind ik. Laatst ook op TV bij de Top 2000 a Gogo, waar ze allerlei covers lieten horen van "Everlasting Love". Jamie Cullum kreeg applaus, U2 ook en de synthpop-versie van zangeres Sandra werd weggehoond. Kennelijk denken hele volksstammen dat alleen muziek waar een gitaar in voorkomt echt muziek is...
-knip-
Toevallig wel, en daarom bevalt het geluid me ook. Als ik die cover van Nothing Else Matters hoor klopt er iets niet aan het geluid vind ik. Maar ja, het is lastig om iemand anders van een andere muzieksmaak te overtuigen hèquote:Op maandag 7 januari 2008 15:12 schreef ranja het volgende:
en heel toevallig ben je ook Buckley en Placebo fan?
Als ik nooit meer dat gedweep met Buckley hoor is het meer dan vroeg genoeg. Alhoewel de Placebo cover inderdaad wel okay is (en gegeven dat ik elk jaar Hounds of Love bovenaan in mijn albumlijst heb staan zegt dat wel wat).quote:Op maandag 7 januari 2008 15:12 schreef ranja het volgende:
en heel toevallig ben je ook Buckley en Placebo fan?
Ach...quote:Op maandag 7 januari 2008 15:14 schreef Good-for-nothing het volgende:
Toevallig wel, en daarom bevalt het geluid me ook. Als ik die cover van Nothing Else Matters hoor klopt er iets niet aan het geluid vind ik. Maar ja, het is lastig om iemand anders van een andere muzieksmaak te overtuigen hè
Kwestie van smaak dus; zowel amy whinehouse als jeff buckley vind ik mooie muziek maken. Het zit 'm in de emotie die beiden in de stem leggen; met vol overtuiging zingen ze hun liedjes. Dat is wat er zo goed aan is.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Buckley![]()
Wat een ouwe wijvengewauwel, opgehypte mekkeraar. Dat Hallelujah is tenenkrommend. Alleen 'Last Goodbye' vind ik dan wel weer heel mooi.
Wat ik ook een waardeloze cover vind is Valerie van Amy 'Attention Whore' Winehouse.
Versie van de Zutons is zoooooo veel mooier.
Die is trouwens van Mick Ronson met Winehouse als gastzangeresquote:Op maandag 7 januari 2008 15:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat ik ook een waardeloze cover vind is Valerie van Amy 'Attention Whore' Winehouse.
Interessant!quote:Op maandag 7 januari 2008 16:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Die is trouwens van Mick Ronson met Winehouse als gastzangeres
avril lavignequote:
tokio hotel is sowieso vreselijkquote:Op zondag 6 januari 2008 16:12 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Tokio Hotel - Instant Karma
zoek maar op youtube, t is echt heel verschrikkelijk
Bah, ze draaien die kutplaat nu op 3fmquote:Op maandag 7 januari 2008 01:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Haha! Ik heb zo'n hekel aan dat stervendehoerenkutnummer van Meredith Brooks!
Jason Mrazquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef Batsnek het volgende:
Fall out boy - love will tear us apart
Jason Mraz - Blitzkrieg Bop
Robbie williams - Bongo bong
Limp Bizkit - Faith (George Micheal)quote:
Hoor Fred Durst z'n stem bibberen door de ontiegelijk dikke pitchcorrector. Moeilijk he, toonzuiver zinger Fred.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:18 schreef n0r het volgende:
[..]
Limp Bizkit - Faith (George Micheal)
Oké, George Michael is dan misschien een beetje fout. Die van Limp Bizkit begint dan nog wel leuk, maar dat refrein, is gewoon bagger![]()
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes(The Who)
Hoor ik serieus een beat? En waar is het geweldige versnelde einde dat The Who zo gaaf speelt?
tssss, Faith is geniaal [/nostalgie]. Die andere is 3 keer bagger inderdaad.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:18 schreef n0r het volgende:
[..]
Limp Bizkit - Faith (George Micheal)
Oké, George Michael is dan misschien een beetje fout. Die van Limp Bizkit begint dan nog wel leuk, maar dat refrein, is gewoon bagger![]()
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes(The Who)
Hoor ik serieus een beat? En waar is het geweldige versnelde einde dat The Who zo gaaf speelt?
Gelukkig hebben we nu tegenwoordig het internet om dingen op te zoeken, zodat we nooit worden geremd daarbij door beperkingen als "naar mijn weten". Nummer is wel degelijk een single geweest.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Uninvited" is één van de beste nummers (zo niet het beste) van Alanis Morrisette. Bij mijn beste weten is het nooit een single geweest. Ik vind dat een nummer in status (niet kwaliteit) stijgt als het een single is geweest.
Hij is niet echt goed, maar wel grappig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Losing my religion van R.E.M. door Graveworm.
Als je echt wilt lachen moet je dit filmpje downloaden waar een of ander bandje de Wicked Game-cover van HIM covertquote:Op maandag 7 januari 2008 11:19 schreef eer-ik het volgende:
HIM heeft trouwens ook een paar barre covers gemaakt zeg
HIM - Wicked Game
HIM - Join Me In Death
Toch is het niet slecht gedaan. Heel mooi in de eigen stijl gecoverd, en nog goed ook.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Sound of silence van Simon & Garfunkel door Nevermore. Ik gok dat bij heel wat mensen de nekharen overeind gaan staan van deze cover.
Ík denk dat het wel mee valt hoor en dat er meer mensen zijn die covers niet per definitie slecht vinden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Young_David het volgende:
Aaaah, covers. Soms goed, soms verfrissend, vaak slecht. 't valt me wel op dat veel mensen cover's per definitie afkeuren. Ben wel benieuwd naar meningen van de volgende, wat mij betreft goede, covers:
Mark Ronson ft. Lilly Allen - Oh My God (Origineel: Kaiser Chiefs)
Disturbed - Land Of Confusion (Origineel: Genesis)
Johnny Cash - Hurt (Origineel: Nine Inch Nails)
Reel Big Fish - Take on me (Origineel: Aha)
Ik kan er zo niet meer bedenken.
Van 'Take on Me' bestaan echt letterlijk dozijnen covers door punk/ska-bandjes, die ook echt allemaal exact hetzelfde klinken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Young_David het volgende:
offtopic: Fok! Cover Top 100quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Young_David het volgende:
Aaaah, covers. Soms goed, soms verfrissend, vaak slecht. 't valt me wel op dat veel mensen cover's per definitie afkeuren. Ben wel benieuwd naar meningen van de volgende, wat mij betreft goede, covers:
Mark Ronson ft. Lilly Allen - Oh My God (Origineel: Kaiser Chiefs)
Ik kan er zo niet meer bedenken.
Die vind ik niet zo bijzonder. Niet slecht maar zeker niet eentje om in te lijsten. Een beetje van het niveau 'top 40 coverbandje dat nooit zal doorbreken', terwijl ik Disturbed wel aardig vind.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Young_David het volgende:
Ben wel benieuwd naar meningen van de volgende, wat mij betreft goede, covers:
Dat is inderdaad vreemd, alsof er maar één goede uitvoering van een compositie kan zijn, en dat is van degene die het als eerste opnam.quote:'t valt me wel op dat veel mensen cover's per definitie afkeuren.
Ik dacht dat Trent Razor zelfs aangaf de versie van Cash beter te vinden dan zijn eigen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Young_David het volgende:
Och, dat was ook wel een klassieker die een trap onder de kont verdiende. Ik vind de All Saints versie op zich nog wel wat hebben, eigenlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:03 schreef Acathla het volgende:
All Saints - Around the Bridge.
Komt gewoon op een LOI-cursus 'Hoe verkracht ik een klassieker' neer.
Dat cursusje zou uitstekend gegeven kunnen worden door The Braids, makers van een r&b-cover van Bohemian Rhapsody.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:03 schreef Acathla het volgende:
Inderdaad, gaat nergens over.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:01 schreef Semisane het volgende:
[..]
Edit: Oh ja...idd de totaal onmenselijke verkrachting van Time after Time van Cindi Lauper in die radio reclame...die mag op dit moment wel op nummer 1 in de lijst.![]()
Ik vond de cover van Oh My God ook helemaal niks, het enige grappige was dat de Kaiser Chiefs zelf in de videoclip zaten..quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:39 schreef female81 het volgende:
[..]
Die ene 'Oh my god'-cover van Mark Ronson & Lily Allen die hierboven genoemd werd verdraag ik ook niet. Er zaten twee op zich rédelijke artiesten bij elkaar en dan komt er toch zoiets bloedeloos uit. Raar. Het origineel vind ik persoonlijk wel lekker.
Het is UNDER the bridgequote:Op donderdag 10 januari 2008 09:03 schreef Acathla het volgende:
quote:
quote:"Dion is the Antichrist of the indie sensibility, an overemoting schmaltz-bot who has somehow managed to convert the ethos of Wal-Mart into sine waves and broadcast them, at kidney-rupturingly high volume, directly into our internal soulPods."
Dat bewijst maar weer eens dat ik eerst een bak koffie moet drinken voor het posten.quote:
Een geweldig voorbeeld van de Me First and the Gimme Gimmes school dat sneller en harder = beterquote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Toevallig op de radio (3fm):
Save Ferris - Come On Eileen.
Maar dan de carnavalsuitvoering
Ja maar Me First and the Gimme Gimmes nemen zichzelf natuurlijk ook niet serieusquote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een geweldig voorbeeld van de Me First and the Gimme Gimmes school dat sneller en harder = beter.
Je weet dat Save Ferris het ook coverde?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Toevallig op de radio (3fm):
Save Ferris - Come On Eileen.
Maar dan de carnavalsuitvoering
Dude, I know my 80's classics.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:41 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je weet dat Save Ferris het ook coverde?
Dude, ik ben geen dude.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dude, I know my 80's classics.
Was bij wijze van sprekenquote:
Ik vind hem verdacht weinig toevoegen aan de Deep Purple cover, eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:52 schreef ruud.nl het volgende:
Ik vind die Kula Shaker versie best gaaf eigenlijk.
Hoeveel voegde de Deep Purple versie toe aan het origineel, eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind hem verdacht weinig toevoegen aan de Deep Purple cover, eigenlijk.
Erger nog, waar DP het refrein begint met de na-na-na-na's, maakt KS er na-na-na-now-now van, wat ik slecht om aan te horen vind.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik meen hem ooit wel eens gehoord te hebben, maar hij staat me niet echt meer voor de geest. Zal zich wel beperken tot meer snelheid en rauwere gitaar, DP als de Me First van hun generatiequote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoeveel voegde de Deep Purple versie toe aan het origineel, eigenlijk?
(Oprechte vraag, ik ken de originele versie verder niet)
Voor originele versie eens googlen op Billy Joe Royal of Joe South.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik meen hem ooit wel eens gehoord te hebben, maar hij staat me niet echt meer voor de geest. Zal zich wel beperken tot meer snelheid en rauwere gitaar, DP als de Me First van hun generatie. Alhoewel het natuurlijk niet onmogelijk is dat, zeker in de tijd van de heren Evans en Simper, het lalalala-refrein ook maar eens nieuw zou kunnen zijn in dat arrangement.
Ja, maar niet op mijn werkquote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Voor originele versie eens googlen op Billy Joe Royal of Joe South.
Linkje?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:09 schreef Grobbel het volgende:
Nu ik de versie van Billy Joe Royal hoor, vind ik de versie van Deep Purple eigenlijk ook niet echt bijzonder.
Aha, ik kon hem zelf namelijk op youtube etc niet vinden. Heb hem thuis nog ergens op plaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geen linkje, ik heb het gewoon van een p2p-programma gedownload.
Hij voegt niet veel toe, maar is prima ingespeeld en derhalve op geen enkele wijze weerzinwekkend te noemen imo.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dat gaat ook wel wat ver inderdaadquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Hij voegt niet veel toe, maar is prima ingespeeld en derhalve op geen enkele wijze weerzinwekkend te noemen imo.
ahhhquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:19 schreef tony_clifton- het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=FjeMDvCdrtc
De eerste 30 seconden: Shit, dit klinkt niet geweldig. Goedkoop keyboardje, goedkoop geluid.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:19 schreef tony_clifton- het volgende:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:19 schreef tony_clifton- het volgende:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:19 schreef tony_clifton- het volgende:
quote:Op zondag 6 januari 2008 15:25 schreef Mhjoezick het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=oPkytVdy5Us
Jim carrey - I am the walrus
Je hoeft m niet stiekem leuk te vinden, want dat is juist een goede cover, imo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cyndi Lauper was nog eerder dacht ikquote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:54 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Het origineel is toch van Roy Orbison? Mooie versie is dat.
Van de zomer stonden ze op lowlands, wat een leuk concert was dat. Ze doen namelijk alleen maar bluegrass/country versies van allemaal bekende nummers. En slobberen ondertussen een fles whisky leeg, terwijl de boel geestig aan elkaar wordt geluld.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:43 schreef Berkery het volgende:
Hier is ook niks mis mee. Eigenlijk.
Hayseed Dixie - I Don't Feel Like Dancing
Dit leert wikipedia ons:quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Cyndi Lauper was nog eerder dacht ik
Nix mis mee, nummer naar een ander genre gegooid, en dat kan soms best grappig zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:43 schreef Berkery het volgende:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Cyndi Lauper was nog eerder dacht ik
Tja, en wat is dan de cover?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:35 schreef elkravo het volgende:
[..]
Geschreven voor Roy Orbison... die deed 'm eerst niet... toen deed Cyndi Lauper 'm...
Later besluit Roy Orbison het toch op te nemen...
quote:Op zondag 6 januari 2008 03:24 schreef tong80 het volgende:
Diane van Therapy. Als je het origineel kent weet je niet wat je hoort.
Dat is geen cover, wel een volledig in elkaar gesampled nummer.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:43 schreef LucasBergman het volgende:
Deze al voorbij gekomen? Kanye West - Homecoming
waar is het originele nummer? welke is het?
haha, super grappig allemaal. Niet echt covers meer te noemen maar meer persiflages. Maar dat zal een gebed zonder einde worden om het daar over eens te worden.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:43 schreef Berkery het volgende:
Ze doen het in elk geval wel op een creatieve manierquote:Op dinsdag 22 januari 2008 03:36 schreef Mauro het volgende:
Where is my mind - Pixies
Alleen dan verkracht
Da's inderdaad stukken beter.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:50 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
wat???
welke is het origineel dan?
pakt cd-hoesje er ff bij, grant hart , Husker Du
http://nl.youtube.com/watch?v=wqnvmlGeCKk
hehehe, is wel ff wennen idd
Nou, meer van welke stijl je het meest van houdt. En beter nog, als de cover in een genre is waar je sowieso al niet van houdt, ongeacht of het covers zijn of niet. Alsof iemand die de cover van Under the Bridge van All Saints vreselijk vindt andere, niet covers, nummers van All Saints wel kan waarderenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 04:50 schreef lubje25 het volgende:
Ik denk dat het probleem met covers is dat men vaak het beste vind wat men het beste kent. In veel gevallen weet men niet eens dat het een cover is.![]()
(zelf ook regelmatig schuldig aan geweest)
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
Da's inderdaad stukken beter.
Wat een zeiknummer is die versie van Therapy.
Vind Therapy trouwens helemaal kut.
De nummers die ik dan vroegah wel eens hoorde van Therapy? vond ik ook kut.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat zeg ik
alsof Diane ook maar een heel klein beetje representatief is voor de rest van Therapy?
Geen briljant nummer, maar door de toevoeging van dat gefluit hebben ze het helemáál waardeloos gemaakt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:13 schreef Sloppy het volgende:
Orgineel: Peter, Bjorn & John - Young Folks
Covers:
James Blunt![]()
Dawn Landes
Dude, dit is de ultieme versie van I Want You To Want Me. Rockt gewoon de pan uit.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:23 schreef ranja het volgende:
als ik Bad Candy "Spin Around" hoor spelen denk ik van Tja, Ach, Moet dat nou
als ik Letters to Cleo "I want you to want me" hoor doen denk ik van jááááá
De pitch-shifter draait wel overuren.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:28 schreef Marble het volgende:
[..]
Dude, dit is de ultieme versie van I Want You To Want Me. Rockt gewoon de pan uit.
www.vandale.nlquote:Op woensdag 30 januari 2008 19:49 schreef RobDrop het volgende:
Best wel goed gedaan: Joan Jett - Crimson And Clover (origineel Tommy James And The Shondells)
Origineel gedaan: Opposites - Dom Lomp & Famous (origineel Castaways - Liar Liar)
Allebei meesterlijk : She's Not There van The Zombies en Santana
http://nl.youtube.com/watch?v=hdhonK8NMm8 Joan Jett
http://nl.youtube.com/watch?v=2tVHm6mIGsM Castaways
http://nl.youtube.com/watch?v=f5IRI4oHKNU She's Not There
Ja, ik las er een heul klein beetje overheen.....quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:09 schreef cafca het volgende:
[..]
www.vandale.nl
zoek "weerzinwekkend" eens op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |