Ik heb 'm snel weer afgezet. Verder geen woorden voorquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef Batsnek het volgende:
Fall out boy - love will tear us apart
Manu Chao volgens mij?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
van wie is het origineel ook alweer? (bongo bong)
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:06 schreef Berkery het volgende:
Jan Wayne met zijn uitvoeringen van 'Only you'.
Die ja. Express geen youtube-linkje erbij want dan moet ik mezelf een note geven.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bedoelt only you van yazoo?
[..]Ow... Mijn... God
Ach, d'r kan d'r best een bijquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die ja. Express geen youtube-linkje erbij want dan moet ik mezelf een note geven.
Die vind ik juist lekkerder klinken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:57 schreef eer-ik het volgende:
Omg, die Robbie Williams versie van bongo bong
Beter dan het origineel?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:17 schreef Catullus het volgende:
[..]
Die vind ik juist lekkerder klinken.
Ik hou van dansbare platen!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Beter dan het origineel?
Ga je schamen jong
Of nog erger, dr versie van satisfactionquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Britney Spears - I love rock 'n roll
Shoot the bitch.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Britney Spears - I love rock 'n roll
Die is abominabel iddquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:51 schreef whosvegas het volgende:
The Wall - ik weet niet hoe die gast heet die er een house beat onder heeft gezet
Omdat-ie niet weerzinwekkend is.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:49 schreef BUG80 het volgende:
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
Hoe kan ik die vergeten!
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Puff Daddy & Faith Evans - I'll be missing you
het origineel is al heiligschennis.quote:Op zondag 6 januari 2008 02:22 schreef BigKahuna het volgende:
Oh, en A Chemical Romance - All I Want For ChristmasHeiligschennis
!
Nou ik word er anders fysiek onwel van, en veel andere mensen met mijquote:
Da's geen cover, laat staan een weerzinwekkende. Hij heeft gewoon het liedje genomen, er een stukje aangeplakt, en klaar.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:47 schreef tijnbrein het volgende:
Junkie XL- little les conversation
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:24 schreef eer-ik het volgende:
Nog zo een die een nummer verschrikkelijk vernacheld heeft:
Lucie Silvas - Nothing Else Matters
Deze versie is zo verschríkkelijk inferieur aan deze versie:
Metallica - Nothing Else Matters (S&M)
Dat dacht je maar, het kan allemaal veeeeeeeel erger.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:06 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik heb enige tijd geleden al een topic ge opend om dat mens openlijk dood te wensen.
Man wat een verkrachting idd.
Ik vind die nog wel aardig trouwens, ze hebber er iig iets origineels en eigens mee gedaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef NanKing het volgende:
Comfortably numb van Scissor sister is het eerste wat mij te binnen schiet.
ik ging een beetje dood van binnen toen 't hoorde![]()
Is ondertussen ook één van de meest gecoverde nummers he.quote:
Ik lig echt krom van het lachenquote:Op zondag 6 januari 2008 13:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat dacht je maar, het kan allemaal veeeeeeeel erger.
Vreselijke versies inderdaad, maar het origineel is natuurlijk ook een draak van een nummer.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:24 schreef eer-ik het volgende:
Deze versie is zo verschríkkelijk inferieur aan deze versie:
Metallica - Nothing Else Matters (S&M)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja, die hoor ik hier in de kroeg de laatste tijd vaakquote:Op zondag 6 januari 2008 13:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat dacht je maar, het kan allemaal veeeeeeeel erger.
Ik vind Jason Mraz een enorm goede zanger, maar moet toegeven dat dit nummer niet echtquote:
Marilyn Manson heeft wel ook echt verschrikkelijke covers gemaaktquote:Op zondag 6 januari 2008 16:11 schreef Stofje het volgende:
Wél een briljante cover.
Origineel Eurythmics - Sweet Dreams
Fantastische cover door Marillyn Manson.
Omg, dat was het allerergste wat ik ooit heb gehoord.quote:
Inderdaad!quote:Op zondag 6 januari 2008 14:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vreselijke versies inderdaad, maar het origineel is natuurlijk ook een draak van een nummer.
Om over de fantasieloze strijkertjes van S&M maar te zwijgen. Maar goed, dat is geen coverquote:Op zondag 6 januari 2008 14:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vreselijke versies inderdaad, maar het origineel is natuurlijk ook een draak van een nummer.
Ook het eerste waar ik aan dacht. Weerzinwekkend dekt de lading aardigquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef NanKing het volgende:
wat???quote:Op zondag 6 januari 2008 03:24 schreef tong80 het volgende:
Diane van Therapy. Als je het origineel kent weet je niet wat je hoort.
quote:
Veel van het werk van CCR is toch covermateriaal?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:29 schreef eer-ik het volgende:
I Put A Spell On You vind ik dan wel weer goed gecoverd.
Origineel
CCR- I Put A Spell On You
D'r zijn nog veel meer covers van, maar geloof dat ik dit de beste vind.
Haha! Ik heb zo'n hekel aan dat stervendehoerenkutnummer van Meredith Brooks! Maar toen ik die versie van dat Nederlandsche bandje hoorde dacht ik dat er zelfs van stront nog mooi spul te boetseren valt.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:08 schreef starla het volgende:
Origineel: Meredith Brooks - Bitch
Kutversievanjewelste: Room 11 - Bitch
Ohja..weet niet wie het covert, maar die versie van Time After Time van Cyndi Lauper tijdens één of andere reclame is ook te triest voor woorden.
Flink wat. Bijvoorbeeld 'I heard it throught the grapevine', die is echt minstens zo goed als het origineel.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:30 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Veel van het werk van CCR is toch covermateriaal?
Uhuh, maar veel doen niet onder aan het origineel imoquote:Op zondag 6 januari 2008 23:30 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Veel van het werk van CCR is toch covermateriaal?
Volgens mij is Join me gewoon van HIM zelf.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:19 schreef eer-ik het volgende:
HIM heeft trouwens ook een paar barre covers gemaakt zeg
HIM - Wicked Game
HIM - Join Me In Death
Is daar dan een vrolijkere cover van gemaakt?quote:Op maandag 7 januari 2008 11:43 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens mij is Join me gewoon van HIM zelf.
Ze hebben wel een cover gedaan van Solitary Man van Neil Diamond.
Je bedoelt waarschijnlijk All Saints.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef Stofje het volgende:
Sugababes - Under the Brigde..
Kan alleen geen youtube-video vinden.
bedoel je niet All Saints?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef Stofje het volgende:
Sugababes - Under the Brigde..
Kan alleen geen youtube-video vinden.
Oh mijn fucking godquote:
Ah, vandaar dat ik 'm niet kon vinden op Youtubequote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk All Saints.
Ik heb ff wat heen en weer zitten googlen maar het schijnt dat Sarah Brightman er een cover van heeft gemaakt.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Is daar dan een vrolijkere cover van gemaakt?
Want het nr zelf, althans, een groot gedeelte van de muziek ken ik van een ander nummer.
Met praktisch dezelfde tekst
Van de Wu-Tang Clan.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is niet echt een cover, meer een sample, maar ik hoorde van de week 'while my heart gently weeps' (ipv. guitar dus) op de radio. In een rapnummer. Ik dacht vooral WAAROM?!?
Ik weet niet, dat nummer komt me ook niet bekend voor.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:11 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik heb ff wat heen en weer zitten googlen maar het schijnt dat Sarah Brightman er een cover van heeft gemaakt.
Deze link vond ik.
Waarom? Wat is hier slecht aan? Onderbouw het eens. Het origineel wordt niet verkracht en het andere ritme is eigenlijk best lekker.quote:
Ik heb net het omgekeerde. Ik vind de cover wel een aardige plaat en het origineel dodelijk saai. Ik vind het trouwens ook amper een cover, want het klinkt compleet anders.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:46 schreef NanKing het volgende:
Het is inderdaad niet veel meer dan een dance-beat onder een Alanis-nummer zetten, maar het nummer is nu tenminste een single geweest. Alanis zelf heeft trouwens een bar slechte cover gemaakt van Seal's Crazy.quote:
Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen. Zie ook No Doubt met It's My Life (van Talk Talk).quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:24 schreef eer-ik het volgende:
Zoiets heet een remix. En het is trouwens echt wel wat meer dan alleen een stukje erbij aanplakken. Of je het resultaat nu goed vindt of niet, het is een echt meesterwerkje qua productie. Laatst stond in VARA TV Magazine een heel interview met hem, over hoe hij te werk is gegaan bij deze remix. Erg interessant en veel meer werk dan jij hier suggereert.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:50 schreef Slarioux het volgende:
Da's geen cover, laat staan een weerzinwekkende. Hij heeft gewoon het liedje genomen, er een stukje aangeplakt, en klaar.
Ik zie de meerwaarde van "het is nu tenminste een single geweest" even niet?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad niet veel meer dan een dance-beat onder een Alanis-nummer zetten, maar het nummer is nu tenminste een single geweest.
Ik vind hem goed te pruimen. Maar ik vind andere nummers van hun ook okay. Discoquote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad niet veel meer dan een dance-beat onder een Alanis-nummer zetten, maar het nummer is nu tenminste een single geweest.
Dude, It's My Life saai?quote:Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen. Zie ook No Doubt met It's My Life (van Talk Talk).
Ik vind het een slecht nummer.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit dit topic zo een beetje door te lezen en ontkom niet aan de indruk dat mensen covers vooral 'weerzinwekkend' vinden omdat ze een hekel aan de betreffende artiest hebben. Of omdat iemand aan de haal is gegaan met een nummer van hun favoriete artiest.
[..]
Waarom? Wat is hier slecht aan? Onderbouw het eens. Het origineel wordt niet verkracht en het andere ritme is eigenlijk best lekker.
[..]
Dat is bekend. Punk- of metalcovers van disco of pop-nummers zijn altijd een verbetering en geweldig hilarisch cool terwijl pop- of danceversies van rocknummers of oldies zijn altijd een verkrachting en verschrikkelijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit dit topic zo een beetje door te lezen en ontkom niet aan de indruk dat mensen covers vooral 'weerzinwekkend' vinden omdat ze een hekel aan de betreffende artiest hebben. Of omdat iemand aan de haal is gegaan met een nummer van hun favoriete artiest.
En dan ook de S&M versie als orgineel noemenquote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
[Lucie Silvas]
Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen.
"Uninvited" is één van de beste nummers (zo niet het beste) van Alanis Morrisette. Bij mijn beste weten is het nooit een single geweest. Ik vind dat een nummer in status (niet kwaliteit) stijgt als het een single is geweest.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:42 schreef Litpho het volgende:
Ik zie de meerwaarde van "het is nu tenminste een single geweest" even niet?
Waar lees jij in vredesnaam dat ik "It's My Life" saai vind? Ik heb alleen No Doubt aangehaald als voorbeeld van een saaie cover. Een saaie cover vind ik een cover die totaal niets aan het origineel toevoegt of afbreekt. De plaat van No Doubt klinkt alsof ze Gwen Stefani hebben laten zingen over de oorsrponkelijke backing track van Talk Talk.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dude, It's My Life saai?
Meesterlijk nummer, en de cover van No Doubt is best aardig.
Mee eens en ja, dat klopt. Alleen City of Angels OST meen ikquote:Op maandag 7 januari 2008 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Uninvited" is één van de beste nummers (zo niet het beste) van Alanis Morrisette. Bij mijn beste weten is het nooit een single geweest.
Ah, dat interesseert mij dan weer werkelijk geen moer. Sommige van de beste nummers die ik ooit gehoord heb waren terechte albumtracks omdat ze nooit bij een groot publiek zouden aanslaan.quote:Ik vind dat een nummer in status (niet kwaliteit) stijgt als het een single is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |