Nee, dat is een ander nummer (waarvan ik even kwijt ben wat de werktitel ook alweer was).quote:Op maandag 7 januari 2008 13:50 schreef ranja het volgende:
Uninvited is toch die onzettend schreeuwerige bonustrack (na x minuten stilte) op Jagged Little Pill?
Daar vind ik de danceversie echt een vebetering
Meen je dat serieus?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is er precies aan vernacheld? Ik hoor het namelijk niet. Het is een vrij saaie cover die bijna net zo klinkt als het origineel, alleen dan door een vrouw gezongen. Zie ook No Doubt met It's My Life (van Talk Talk).
Inderdaad. Getuigt van een nogal bekrompen geest, vind ik. Laatst ook op TV bij de Top 2000 a Gogo, waar ze allerlei covers lieten horen van "Everlasting Love". Jamie Cullum kreeg applaus, U2 ook en de synthpop-versie van zangeres Sandra werd weggehoond. Kennelijk denken hele volksstammen dat alleen muziek waar een gitaar in voorkomt echt muziek is...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:36 schreef ranja het volgende:
Dat is bekend. Punk- of metalcovers van disco of pop-nummers zijn altijd een verbetering en geweldig hilarisch cool terwijl pop- of danceversies van rocknummers of oldies zijn altijd een verkrachting en verschrikkelijk. Volgens de meerderheid van de fokkers dan.
Ik was bijvoorbeeld erg verbaasd om te horen dat het nummer "Love Hurts" van Nazareth een cover is van een albumtrack van de Everly Brothers. Nooit geweten. Maar daarom vind ik het niet ineens een minder nummer geworden ofzo.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:36 schreef ranja het volgende:
Ik verbaas me er regelmatig over hoeveel mensen iets een verkrachting vinden terwijl ik geen idee had dat het orgineel zo bekend of liever nog zo populair was. Natuurlijk gaan ook mensen vaak de fout in door het verkeerde orgineel te benoemen (Atomic Kitten die 'Blondie' covert is een bekende, maar ook bij mijn voorbeeld van Nailpin werd op de radio vrolijk Tracey Ullman als orgineel benoemd) of zijn ze extra verontwaardigd als een nummer dat als classic bekend staat ineens een cover blijkt te zijn![]()
De relaxte zuid-amerikaanse sfeer van het origineel is compleet om zeep geholpen. Het is nu een dance-remix zonder identiteit. Er spreekt niks uit wat het robbie williams maakt, behalve dat hij af en toe 'baby' aan de tekst toevoegt. Daar komt bij dat hij het heel saai zingt, en er nauwelijks emotie in z'n stem te ontdekken valt. Naar mate het nummer vordert hoor je allerlei discodeuntjes die geen moer met het origineel te maken hebben, niks toevoegen aan de melodie, maar puur een verkrachting van een fantastisch nummer zijn. Simpelweg is de sfeer die zo'n nummer uitstraalt compleet verneukt.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit dit topic zo een beetje door te lezen en ontkom niet aan de indruk dat mensen covers vooral 'weerzinwekkend' vinden omdat ze een hekel aan de betreffende artiest hebben. Of omdat iemand aan de haal is gegaan met een nummer van hun favoriete artiest.
[..]
Waarom? Wat is hier slecht aan? Onderbouw het eens. Het origineel wordt niet verkracht en het andere ritme is eigenlijk best lekker.
Dat heet muzieksmaak. Ik ben een liefhebber van gitaren, dus vind ik die (naar mijn mening) slappe danceversies niet om aan te horen. Iemand anders mag dit best mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Getuigt van een nogal bekrompen geest, vind ik. Laatst ook op TV bij de Top 2000 a Gogo, waar ze allerlei covers lieten horen van "Everlasting Love". Jamie Cullum kreeg applaus, U2 ook en de synthpop-versie van zangeres Sandra werd weggehoond. Kennelijk denken hele volksstammen dat alleen muziek waar een gitaar in voorkomt echt muziek is...
-knip-
Toevallig wel, en daarom bevalt het geluid me ook. Als ik die cover van Nothing Else Matters hoor klopt er iets niet aan het geluid vind ik. Maar ja, het is lastig om iemand anders van een andere muzieksmaak te overtuigen hèquote:Op maandag 7 januari 2008 15:12 schreef ranja het volgende:
en heel toevallig ben je ook Buckley en Placebo fan?
Als ik nooit meer dat gedweep met Buckley hoor is het meer dan vroeg genoeg. Alhoewel de Placebo cover inderdaad wel okay is (en gegeven dat ik elk jaar Hounds of Love bovenaan in mijn albumlijst heb staan zegt dat wel wat).quote:Op maandag 7 januari 2008 15:12 schreef ranja het volgende:
en heel toevallig ben je ook Buckley en Placebo fan?
Ach...quote:Op maandag 7 januari 2008 15:14 schreef Good-for-nothing het volgende:
Toevallig wel, en daarom bevalt het geluid me ook. Als ik die cover van Nothing Else Matters hoor klopt er iets niet aan het geluid vind ik. Maar ja, het is lastig om iemand anders van een andere muzieksmaak te overtuigen hè
Kwestie van smaak dus; zowel amy whinehouse als jeff buckley vind ik mooie muziek maken. Het zit 'm in de emotie die beiden in de stem leggen; met vol overtuiging zingen ze hun liedjes. Dat is wat er zo goed aan is.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Buckley![]()
Wat een ouwe wijvengewauwel, opgehypte mekkeraar. Dat Hallelujah is tenenkrommend. Alleen 'Last Goodbye' vind ik dan wel weer heel mooi.
Wat ik ook een waardeloze cover vind is Valerie van Amy 'Attention Whore' Winehouse.
Versie van de Zutons is zoooooo veel mooier.
Die is trouwens van Mick Ronson met Winehouse als gastzangeresquote:Op maandag 7 januari 2008 15:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat ik ook een waardeloze cover vind is Valerie van Amy 'Attention Whore' Winehouse.
Interessant!quote:Op maandag 7 januari 2008 16:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Die is trouwens van Mick Ronson met Winehouse als gastzangeres
avril lavignequote:
tokio hotel is sowieso vreselijkquote:Op zondag 6 januari 2008 16:12 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Tokio Hotel - Instant Karma
zoek maar op youtube, t is echt heel verschrikkelijk
Bah, ze draaien die kutplaat nu op 3fmquote:Op maandag 7 januari 2008 01:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Haha! Ik heb zo'n hekel aan dat stervendehoerenkutnummer van Meredith Brooks!
Jason Mrazquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef Batsnek het volgende:
Fall out boy - love will tear us apart
Jason Mraz - Blitzkrieg Bop
Robbie williams - Bongo bong
Limp Bizkit - Faith (George Micheal)quote:
Hoor Fred Durst z'n stem bibberen door de ontiegelijk dikke pitchcorrector. Moeilijk he, toonzuiver zinger Fred.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:18 schreef n0r het volgende:
[..]
Limp Bizkit - Faith (George Micheal)
Oké, George Michael is dan misschien een beetje fout. Die van Limp Bizkit begint dan nog wel leuk, maar dat refrein, is gewoon bagger![]()
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes(The Who)
Hoor ik serieus een beat? En waar is het geweldige versnelde einde dat The Who zo gaaf speelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |