quote:Ik zou het niet doen,
Op maandag 25 februari 2002 01:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heeft iemand hier een leuk linkie van??
Heb er al best veel van gezien in films en zou het wel leuk vinden daar meer over te lezen...
quote:Ha ha
Op maandag 25 februari 2002 02:45 schreef MissP het volgende:
Ten tweede ,je komt er nooit meer uit!!
Ken meerdere mensen die erin hebben gezeten, en die zijn er toch weer uit.
Maar je kan er inderdaad maar beter helemaal niet bijgaan.
http://home.talkcity.com/spiritcir/lediable/
http://www.ambafrance.bg/militaire/page2.html
succes ermee!!
quote:Gebruik als zoekterm maar eens 'Legio Patria Nostra'.
Op maandag 25 februari 2002 01:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heeft iemand hier een leuk linkie van??
Als je er naartoe gaat, neem wel een lonely planet guide mee, want een erg makkelijk land is het niet voor de toerist. Zekerals je niet bekent bent, proberen ze je daar aan alle kanten op te lichten, hoewel het merendeel van de bevolking er vriendelijk is......
http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/djibouti/
In Djibouti heb je bijvoorbeeld een dierentuin, die wordt gerund door een heel vriendelijke duitse ex-legionnair, hij heeft die kleine dierentuin eigenlijk voor zichzelf opgezet en een prachtige plek om onder het genot van een biertje met hem over het legioen te praten.. Bijna alle attracties en bars worden gerund door ex-legionnairs, dus daar kom je hoe dan ook in aanraking met ze.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-02-2002 10:31]
quote:er zijn ook wel romans over , maar uit de eerste hand is altijd het beste, een vakantie naar Djibouti is zowiezo echt een aanrader voor de avontuurlijke toerist, dus waarom niet, ik heb er een mooie tijd gehad en heel veel zeer mooie en interessante dingen gezien.. (hoe triest de armoede van de gewone bevolking ook was daar helaas..
Op maandag 25 februari 2002 12:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik was ook niet echt van plan om bij het vreemdelingenlegioen te gaan, maar ik wilde er gewoon ff wat meer over weten.
Thanks voor de links en voor de info !!!!!!!!
Als je je wilt aanmelden moet je in Marseille zijn, had ik trouwens begrepen..
straatbeeld van Djibouti stad
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-02-2002 21:58]
quote:Zo te zien kan je je in Djibouti maar beter gedragen, gezien alle zaken door ex-soldaten geleid worden.
Op maandag 25 februari 2002 10:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb zelf met een groot aantal legionnairs gesproken en als je er meer van wilt weten zou ik aanraden een vakantie te boeken naar het oost-Afrikaanse Djibouti. Hier is een groot trainingskamp en iedere avond is het uitgaansleven één groot legionnairsfeest daar in de stad en kan je bovendien makkelijk dingen regelen door ruilen en in een losse sfeer te ouwehoeren. Frans is handig, maar hoeft niet persé omdat heel veel legionnairs zoals je waarschijnlijk wel weet niet Frans van origine zijn. Djibouti is bovendien best een interessant land om een paar weken door te brengen.Als je er naartoe gaat, neem wel een lonely planet guide mee, want een erg makkelijk land is het niet voor de toerist. Zekerals je niet bekent bent, proberen ze je daar aan alle kanten op te lichten, hoewel het merendeel van de bevolking er vriendelijk is......
http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/djibouti/
In Djibouti heb je bijvoorbeeld een dierentuin, die wordt gerund door een heel vriendelijke duitse ex-legionnair, hij heeft die kleine dierentuin eigenlijk voor zichzelf opgezet en een prachtige plek om onder het genot van een biertje met hem over het legioen te praten.. Bijna alle attracties en bars worden gerund door ex-legionnairs, dus daar kom je hoe dan ook in aanraking met ze.
quote:Het zijn niet allemaal van die fijne lui, die ex-legionnairs (al waren er daar ook heel veel anderen van bedenkelijk allooi, die niks met het legioen te maken hebben/hadden)zo wordt je van alles aangeboden als je daar in al die louche bars/discotheken/hoerenketen komt, van kinderprostitute
Op dinsdag 26 februari 2002 11:41 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Zo te zien kan je je in Djibouti maar beter gedragen, gezien alle zaken door ex-soldaten geleid worden.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-02-2002 12:21]
Nog een linkje in het engels!
quote:Het lijkt me wel een avontuur en je zal enorm veel leren bij het legioen. Je moet alleen geen relatie of familie hebben die je gaat missen. Als je dat echt wilt, succes!
Op zaterdag 13 juli 2002 06:35 schreef Gompy58 het volgende:
ik zit er anders hard over te denken om naar frankrijk te vertrekken. Vindt het wel mooi geweest hier ...
Veel plezier...
Het legioen dient overigens als een soort kanonnenvlees dus als je het leger in wil kun je beter een ander onderdeel nemen. Veel mensen melden zich aan omdat ze het verleden achter zich willen laten. Als je de poort door bent bestaat je verleden niet meer en je krijgt zelfs een nieuwe naam.
Die witte mutsen zijn trouwens erg mooi.
quote:Het Legioen dient in zoverre als kanonnenvlees in dat de mensen disposable zijn. Het zijn echter hoogwaardig getrainde militairen. Voor Frankrijk is het mooi, want als ze dood gaan boeit het ze niet zo (voor het Legioen overigens absoluut wél!!!). Het verleden achter je laten is een reden, maar er zijn er zoveel meer. Als je door de poort gaat bestaat je verleden in principe niet meer, een nieuwe naam is optioneel bij ondertekening van je definitieve contract. Voor het echter zover is ben je 6 maanden verder.
Op woensdag 19 februari 2003 01:05 schreef Lortnoc het volgende:Het legioen dient overigens als een soort kanonnenvlees dus als je het leger in wil kun je beter een ander onderdeel nemen. Veel mensen melden zich aan omdat ze het verleden achter zich willen laten. Als je de poort door bent bestaat je verleden niet meer en je krijgt zelfs een nieuwe naam.
quote:Ik bedoelde zeg maar dat het Legioen als eerste wordt gestuurd...dat ze de gevaarlijke klusjes moeten doen e.d. omdat Frankrijk liever niet zijn eigen soldaten kwijt wil. Ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat het geen volwaardige soldaten zijn.
Op woensdag 19 februari 2003 01:14 schreef Legionnaire het volgende:[..]
Het Legioen dient in zoverre als kanonnenvlees in dat de mensen disposable zijn. Het zijn echter hoogwaardig getrainde militairen. Voor Frankrijk is het mooi, want als ze dood gaan boeit het ze niet zo (voor het Legioen overigens absoluut wél!!!). Het verleden achter je laten is een reden, maar er zijn er zoveel meer. Als je door de poort gaat bestaat je verleden in principe niet meer, een nieuwe naam is optioneel bij ondertekening van je definitieve contract. Voor het echter zover is ben je 6 maanden verder.
quote:Zo goed als correct. Frankrijk stuurt graag eigen troepen als het risico nihil is en ze hun imago er mee op kunnen krikken. Voor de rest heb je helemaal gelijk.
Op woensdag 19 februari 2003 01:25 schreef Lortnoc het volgende:
Ik bedoelde zeg maar dat het Legioen als eerste wordt gestuurd...dat ze de gevaarlijke klusjes moeten doen e.d. omdat Frankrijk liever niet zijn eigen soldaten kwijt wil. Ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat het geen volwaardige soldaten zijn.
quote:Heb jij erin gezeten?
Op woensdag 19 februari 2003 01:29 schreef Legionnaire het volgende:[..]
Zo goed als correct. Frankrijk stuurt graag eigen troepen als het risico nihil is en ze hun imago er mee op kunnen krikken. Voor de rest heb je helemaal gelijk.
quote:Heel even, maar ik ben gestopt toen ik nog de keuze had.
Op woensdag 19 februari 2003 01:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb jij erin gezeten?
quote:Interessant. Waar heb je precies gezeten, waarom ben je er bij gegaan en vooral, wat heeft je doen besluiten om er toch mee te stoppen?
Op woensdag 19 februari 2003 01:37 schreef Legionnaire het volgende:[..]
Heel even, maar ik ben gestopt toen ik nog de keuze had.
Sorry voor de vele vragen, maar vind dit een interessant onderwerp!
quote:Je moet het inderdaad echt willen, en er echt van overtuigd zijn dat je je helemaal wilt inzetten voor het Legioen, anders wordt het heel erg lastig. Immers je moet hier alles achter je laten. Familie, kennissen, etc..
Op woensdag 19 februari 2003 01:54 schreef Legionnaire het volgende:
Ik heb 5,5 jaar in het leger gezeten en het was altijd een idee wat in mijn achterhoofd speelde om me aan te melden bij het LE. Mijn leven liep niet zo lekker, dus da's altijd een goeie reden om extreme dingen te gaan doen.
Ik heb in een paar weken mijn hele hebben en houden ingepakt, mijn familie ingelicht (ook een redelijk drama) en heel hard nagedacht of ik het eigenlijk wel echt wilde.
Daarna heb ik de trein gepakt naar het recruteringspunt in Lille-Flandres. Fransen zijn arrogant volk, totdat je zegt dat je op zoek bent naar de kazerne van het LE, dan behandelen ze je als een God.
Ik heb daar een tijdje op de kazerne gezeten in afwachting van mijn verscheping naar Aubagne, waar de echte selectie pas begint. De mensen, het leven en mijn eigen realisatie dat dit toch misschien niet helemaal was wat ik 5 jaar wilde gaan doen heeft mij doen besluiten voortijdig huiswaarts te keren. In sommige gevallen word je letterlijk met beide voeten terug op aarde geschopt.
Ik ben er geweest, heb het geprobeerd en ben heel snel weer terug gekomen, maar ik heb nog steeds een groot respect voor de mensen daar en een grote liefde voor het legioen.
quote:Je moet alles achter je willen laten. Een verbroken relatie is naar mijn idee geen goede reden. Immers, een nieuwe relatie komt vanzelf, in het LE kun je dat vergeten en als je er eenmaal inzit zul je je waarschijnlijk voor je kop slaan dat een vrouw je tot zoiets heeft kunnen brengen.
Op woensdag 19 februari 2003 01:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je moet het inderdaad echt willen, en er echt van overtuigd zijn dat je je helemaal wilt inzetten voor het Legioen, anders wordt het heel erg lastig. Immers je moet hier alles achter je laten. Familie, kennissen, etc..
De Fransen als volk moet ik ook niet, maar ik neem aan dat de sfeer in het Legioen toch wat anders is dan in een doorsnee Frans stadje. Hoop ik tenminste.
Zelf zou ik graag uitzoeken of het Legioen iets voor mij is, alleen ik heb hier een vriendin en daar ben ik heel erg gelukkig mee. Dat geef ik niet op, maar mocht het ooit uit raken, dan is er zeker een kans dat ik ga.
quote:Goed lezen... Nieuwe ID hoeft niet persé en als je er uit komt heb je altijd de keuze je normale ID weer aan te nemen.
Op woensdag 19 februari 2003 02:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
5 jaar is ook wel erg lang voor een nieuwe ID...
en het is ongelovelijk zwaar
(en je moet frans kunne spreken )
quote:1. Klopt
Op woensdag 19 februari 2003 02:12 schreef Bashir het volgende:
1. het is ongelovelijk zwaar
2. (en je moet frans kunne spreken)
one way or another
quote:Of ze trappen je eruit.
Op woensdag 19 februari 2003 02:16 schreef Bashir het volgende:
indd als je het niet binne een bepaalde tijd leert dan trappen ze het in je ... ze zullen je motiverenone way or another
een vriend van me, hij zit in de gevangenis, belde me en vroeg of ik info voor hem zou kunnen opzoeken over het LE. Ik ben dus op zoek naar liefst Nederlandstalige sites (zijn kennis van buitenlandse talen is nogal belabberd).
Ik heb het idee dat ik het m beter af kan raden,Zoals iemand zei: kanonnenvlees..... maar goed hij is volwassen dus....
Misschien weet iemand de titel van een boek?
bvd,
klok
ik heb nooit gehoord dat het LE daar en daar vocht. in afganistan en irak zijn ze niet geweest.
verder: heb vrije dagen om naar de hoeren tegaan in die vijf jaar? ik kan me 5 jaar zonder seks niet echt voorstellen.
wel jammer dat er fysiek geweld wordt gebruikt.
quote:Eerste golfoorlog wel. Ze hebben toen zelfs een aparte route genomen vanaf Saoudi Arabie linea recta naar Bagdad. Op iets van 100km ervoor werden ze door het staakt het vuren tegengehouden. Dagje langer en ze waren in Bagdad geweest.
Op donderdag 19 juni 2003 08:40 schreef aepstar het volgende:
ik heb nooit gehoord dat het LE daar en daar vocht. in afganistan en irak zijn ze niet geweest.
j'ete aussi a la Legion> 2REP 2Cie S/1 1993-98
Mle 184-243
je leest hier nogal wat zeg!
De schrijver is peter Dicker
ISBN nr: 905 429 1362 van de uitgeverij Conserve
quote:Hey, dat is nou zeer toevallig.
Op dinsdag 11 november 2003 23:36 schreef 2repman2cie het volgende:
Salut Legionnairej'ete aussi a la Legion> 2REP 2Cie S/1 1993-98
Mle 184-243je leest hier nogal wat zeg!
quote:Het ligt ietsje anders; LE moest van het opperbevel op 100km van Bagdad stoppen omdat ze veel te snel gingen t.o.v. de Engelsen en Amerikanen. Opweg naar Bagdad gewoon alles kapotgeschoten wat ze tegenkwamen.
Op donderdag 19 juni 2003 08:48 schreef Glatze het volgende:
Eerste golfoorlog wel. Ze hebben toen zelfs een aparte route genomen vanaf Saoudi Arabie linea recta naar Bagdad. Op iets van 100km ervoor werden ze door het staakt het vuren tegengehouden. Dagje langer en ze waren in Bagdad geweest.
quote:Kijk, dat is mijn stijl.
Op woensdag 12 november 2003 00:16 schreef What het volgende:[..]
Het ligt ietsje anders; LE moest van het opperbevel op 100km van Bagdad stoppen omdat ze veel te snel gingen t.o.v. de Engelsen en Amerikanen. Opweg naar Bagdad gewoon alles kapotgeschoten wat ze tegenkwamen.
Ik weet van een boekhandel in Someren ( Van de Moosdijk ) dat ze twee boeken hebben :
quote:en
Auteur: Debay, Yves
Titel: French Foreign Legion Operations 1990-2000
Het Vreemdelingen Legioen zoals het sinds 1990 opereert. In kleurenfoto's.Ramsbury
96 pagina's
Prijs: Euro 25,19
Bestelnr: 63007
quote:
Auteur: Nicolas, Jos
Titel: La Legion, tradition et modernite
Geschiedenis van het Vreemdelingenlegioen in Frankrijk.Parijs
128 pagina's
Prijs: Euro 22,64
Bestelnr: 73327
quote:Dat zeg ik
Op woensdag 12 november 2003 00:16 schreef What het volgende:[..]
Het ligt ietsje anders; LE moest van het opperbevel op 100km van Bagdad stoppen omdat ze veel te snel gingen t.o.v. de Engelsen en Amerikanen. Opweg naar Bagdad gewoon alles kapotgeschoten wat ze tegenkwamen.
quote:Nee hoor.
Op zondag 7 december 2003 11:17 schreef ocf81 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met katholiek zijn? Dat moest toch ofzo?
Vroeger kon je er altijd terecht, tegenwoordig doen ze wel wat aan screening. Als je dus echt fout bent kom je er niet meer in. En ja, maakt niet uit uit welk land je komt. Je hoeft ook geen Frans te spreken (dat leer je wel tijdens de opleiding...).quote:Op zondag 23 januari 2005 05:03 schreef caradoc het volgende:
Ik heb altijd wel gehoord van het legioen, maar ik weet eigenlijk totaal niet wat het is. Als ik dit topic doorlees dan kom ik uit op deze twee dingen. Het legioen vecht voor Frankrijk maar iedereen uit elk land kan in het legioen gaan. Als je crimineel bent en je gaat dit legioen in, kan je na een tijd een nieuw ID krijgen en met een schone lei beginnen.
Klopt dit zo'n beetje?
kan t wat?quote:Op woensdag 16 november 2005 02:42 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
dit is het beestje trouwens
Hier? We zijn een forum. daar mag je zonder visum op, lief he?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef Tjebbe123 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat voor een visum je nodig hebt alvorens je je hier aanmeld?
Wat dingen over de training enzo zou opzich wel geinig zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef Mr.Mister het volgende:
Sorry, typfoutje.. Pas na 2 jaar heb je de mogelijkheid caporal te worden.. Details geven is niet expliciet verboden, maar wordt niet toegejuicht. Sommige delen/dingen zijn natuurlijk wel geheim, zoals in alle legeronderdelen het geval is en kan zijn.
Als je dat frans staatsburgerschap neemt, kun je dan je eigen naam ook nog gebruiken ? Dus dat je 2 totaal verschillende namen + nationaliteiten hebt ?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:50 schreef Mr.Mister het volgende:
Aan het eind van je dienst een kaartje voor overal binnen Frankrijk. Je kunt dan ook Frans staatsburgerschap aanvragen, of je oude naam terug krijgen.
Als je zelf al twijfelt aan je psychologische gesteldheid, dan weet ik niet of het nog verstandig is om te solliciteren. Mensen die psychologisch goed in elkaar zitten zijn dan ook niet bang voor z'n testje.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:07 schreef Theo het volgende:
inhoevere heb je die psychologiche test zelf in de hand
en hoe streng is die op een schaal 1 op 10
Ja, die training is veelste zwaar man, nergens voor nodig, zo gaat het in het eggie ook nie!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:24 schreef Pumatje het volgende:
damn, hoe stoer is het met je kepi met je verlof in de trein naar Den-bosch te reizen![]()
met mooi pakkie an, tasje.
damn, maar ik weet gewoon.. dit kan ik nooit aan.
word je ook echt hard aangepakt, de bekende amerikaanse films als full metal jacket, is het echt zo? Nog erger.. k bedoel. rennen.. rennen.. je kunt niet meer, bijna hartstilstand.. dat het gevaarlijk is.. en je gewoon.. door word gedreven en geen rekening word gehouden met je en dat je gewoon.. echt gek word. en niet dan ff mag uitrusten.. weet ik wat.
damn
snuffelstage zoals al werd gezegt zou handig zijn![]()
zuchtquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:03 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja, die training is veelste zwaar man, nergens voor nodig, zo gaat het in het eggie ook nie!
Als het oorlog is, en jij bent moe, dan houdt de vijand daar ook gewoon rekening mee! Dan schieten ze gewoon ff niet meer tot jij bent uitgerust. Speciaal voor jou!![]()
Zodat je daarna in je stoere pakkie in de trein kan zitten![]()
Kan me nog wel zo'n docu herinneren op CNN, waar de Mexicanen in het leger centraal stonden. Die sneuvelden overigens wel als eerstenquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:56 schreef PLAE@ het volgende:
Ik las van de week iets waarin stond dat je als buitenlander ook gewoon bij het Amerikaanse leger aan de slag mag als buitenlander en dan krijg je ook versneld een Amerikaans paspoort (mocht je dat willen) 2% van het Amerikaanse leger is niet Amerikaans.
Ahzo, het was me niet duidelijk wat de relatie tussen hen en de Franse overheid wasquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:34 schreef PLAE@ het volgende:
Het staat juist onder commando van de Franse overheid. Het is in principe gewoon een Frans legeronderdeel maar dan voornamelijk bestaande uit buitenlanders. Je dient Frankrijk en haar belangen.
Klinkt leukquote:Omdat ze erg gedisciplineerd zijn en goed getraind en buitenlands (dus minder erg als ze sterven) worden ze vaak als eerste ergens heen gestuurd.
Vanavond op National Geographic om 23.00 een documentaire.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:34 schreef PLAE@ het volgende:
Het staat juist onder commando van de Franse overheid. Het is in principe gewoon een Frans legeronderdeel maar dan voornamelijk bestaande uit buitenlanders. Je dient Frankrijk en haar belangen.
Omdat ze erg gedisciplineerd zijn en goed getraind en buitenlands (dus minder erg als ze sterven) worden ze vaak als eerste ergens heen gestuurd.
Vanavond op National Geographic om 23.00 een documentaire.
Zoiets kan ik uren kijkenquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef Boes-Poes het volgende:
Indrukwekkende documentaire. Jammer dat het maar een uurtje duurt.
Ik denk zelfs wel minder dan een kwartquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:08 schreef PabloLopez het volgende:
Leuk aflevering maar ze vertellen misschien een kwart, SELON MOI!
nooit aan zou kunnen:?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef Mr.Mister het volgende:
@ PLAE@: Kun je iets meer respect hebben? Dat jij het nooit aan zou kunnen, betekent niet dat het idioot is. Het betekent simpelweg dat het niet geschikt is voor jou. Beetje jammer van die opmerking van je..
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef Mr.Mister het volgende:
Sorry, typfoutje.. Pas na 2 jaar heb je de mogelijkheid caporal te worden.. Details geven is niet expliciet verboden, maar wordt niet toegejuicht. Sommige delen/dingen zijn natuurlijk wel geheim, zoals in alle legeronderdelen het geval is en kan zijn.
quote:Op zondag 22 januari 2006 21:31 schreef SHERMAN het volgende:
Klopt.
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:01 schreef SHERMAN het volgende:
Is dat het zelfde als van de week?
Niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:05 schreef arjan37 het volgende:
ja volgens mij wel
nog even een vraag/
ik ben opzoek naar een vermist persoon en heeft zich waarschijnlijk opgegeven bij het legioen maar zeker zijn we daar niet van.
hoe zou ik daar achter kunnen komen.
bvd.
[..]
quote:
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:21 schreef SHERMAN het volgende:
Het hele concept van het Vreemdelingenlegioen is toch alles achter je kunnen later?
Lijkt me niet dat ze dan info gaan geven over mensen die zich aanmelden.
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:52 schreef PLAE@ het volgende:
mmm sneu. Misschien een topic openen in een ander onderdeel? Met internet/fok kan je verder komen dan je denkt via via etc.
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:03 schreef PLAE@ het volgende:
Hier bijvoorbeeld General Chat daar komen veel meer mensen.
open een topic in gen chat met een verhaaltje en dit er bij alle kleine beetjes helpen.quote:Mogelijk heeft hij zich aangemeld bij het Vreemdelingenlegioen in Frankrijk.
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:07 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
open een topic in gen chat met een verhaaltje en dit er bij alle kleine beetjes helpen.
[..]
open een topic in gen chat met een verhaaltje en dit er bij alle kleine beetjes helpen.
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:02 schreef arjan37 het volgende:
Ja dat klopt voor zijn vader en zus is het gemis en onzekerheid ondragelijk. Er zou toch wat moeten zijn.
maar waar zou ik een nieuwe topic moeten openen?
[..]
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:14 schreef PLAE@ het volgende:
Als het een bekende van je is kan je denk ik beter even een verhaaltje er bij schrijven buiten dit standaard verhaal van die site.
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:14 schreef PLAE@ het volgende:
Als het een bekende van je is kan je denk ik beter even een verhaaltje er bij schrijven buiten dit standaard verhaal van die site.
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:39 schreef PLAE@ het volgende:
een plaatje kan je zo in je post zetten [ img] adres van het plaatje [/ img] en dat alles zonder spaties.
succes.
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:52 schreef PLAE@ het volgende:
mmm sneu. Misschien een topic openen in een ander onderdeel? Met internet/fok kan je verder komen dan je denkt via via etc.
Sterkte!!!quote:Op maandag 23 januari 2006 00:06 schreef arjan37 het volgende:
oke dank je hij staat al bij www.vermist .nl
zijn naam is xavier
[..]
quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:20 schreef yvonne het volgende:
Wie weet wat er nou waar is van het verhaal dat Fransen zelf niet in het Franse Vreemdelingen legioen mogen
Dit komt van wikipedia.orgquote:Membership
While most of its commissioned officers are French, approximately 10% are former legionnaires who have risen through the ranks. The rest of the Legion is made up of men from a wide variety of nationalities, with French citizens representing 25-35% of the legionnaires. The foreign volunteers are primarily European. Before and during World War II, many Jews from Eastern Europe fled to France and ended up enlisting in the legion. Ironically, after the fall of the Third Reich, Germans (long a major presence in the legion) accounted for roughly sixty percent of the manpower, with many former Nazi and SS troops coming directly from POW camps. During the mid 1980s there were large contingents of British and Serbian nationals. Present day has seen a number of recruits from African countries.
Legionnaires can choose to enlist under a pseudonym ("declared identity") and a declared citizenship. This disposition exists in order to allow people who want to turn over a new leaf in their life to enlist. French citizens can enlist under a declared, fictitious, foreign citizenship (generally, a francophone one). After one year, legionnaires can regularize their situation under their true identity.
In the past, the Legion had a reputation for attracting criminals on the run and would-be mercenaries. In recent years, however, admission has been restricted much more severely and background checks are done on all applicants. Generally speaking, convicted felons are prohibited from joining the service.
After serving in the Legion for three years (out of a five year initial enlistment), the legionnaire is allowed to apply for French citizenship. Furthermore, a soldier harmed in combat for France is also allowed to apply for French citizenship under a provision known as "français par le sang versé" ("French by spilled blood").
Ik Aubagne kun je je wel aanmelden, althans dat was 5 jaar terug zo. Een maat van me heb ik daar zelfs nog naartoe gebracht alwaar hij zich bij de wacht meldde.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:19 schreef Mr.Mister het volgende:
Hier kun je je aanmelden:
* 94120 Fontenay-sous-Bois (Parijs), Fort de Nogent, Tel. 01 48 77 49 68
* 21000 Dijon, Caserne Junot, 66 avenue du drapeau, Tel. 03 80 73 54 86
* 59000 Lille, La Citadelle, Tel. 03 28 36 08 72
* 67000 Strasbourg, Quartier Lecourbe, rue d'Ostende, Tel. 03 88 61 53 33
* 44000 Nantes, Quartier Degrees-du-Lou, rue Gambetta, Tel. 02 40 74 39 32
* 51000 Reims, Quartier Colbert, 32 bis, avenue de la Paix, Tel. 03 26 88 42 50
* 76038 Rouen cedex, rue du Colonel Trupel, Tel. 02 35 70 68 78
* 13007 Marseille, La Malmousque, Chemin du Genie, Tel. 04 91 31 85 10
* 86000 Poitiers, Quartier Aboville, Tel. 05 49 41 31 16
* 57000 Metz, Quartier de-Lattre-de-Tassigny, Tel. 03 87 66 57 12
* 64100 Bayonne, 18 Quai de Lesseps, Tel. 05 59 50 14 84
* 69007 Lyon, Quartier Générale Frčre, Tel. 04 78 58 40 21
* 06300 Nice, Caserne Filley, rue Sincaire, Tel. 04 93 80 59 06
* 66020 Perpignan, Caserne Mangin, 8 rue François-Rabelais, Tel. 04 68 35 05 38
* 31000 Toulouse, Caserne Perignon, avenue Camille-Pujol, Tel. 05 61 54 21 95
* 33000 Bordeaux, 260 rue Pelleport, Tel. 05 56 92 99 64
* 13400 Aubagne, Quartier Vienot, Tel. 04 42 18 82 57
Zoals gezegd, Aubagne niet voor zover ik weet. Daar zit La Malmousque in Marseille het dichtste bij
Probeer ook een paar nummers van Kčpi Blanc in handen te krijgen, het officiële blad van het Legioen. Kun je veel uit en van leen. En leer alvast zoveel mogelijk Frans. Als je ze niet verstaat, gaan ze eerst luid praten. Dan schreeuwen. Dan slaan.. (Alsof je ze dan beter verstaat.. lol)
Je wordt wel toegewezen aan iemand die je helpt de taal te leren. Na een jaartje of zo kun je goed meekomen. Na 3 jaar lul je mee als je bezopen bent. Na 5 jaar denk je frans..
Heb je nog kontakten in Aubagnequote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik Aubagne kun je je wel aanmelden, althans dat was 5 jaar terug zo. Een maat van me heb ik daar zelfs nog naartoe gebracht alwaar hij zich bij de wacht meldde.
Voordat hij naar binnen ging hadden we nog wel ff een Big Mac gegeten die vlakbij die Kazerne zit en ben ik nog even het museum binnen geweest.
Dus aanmelden kan wel in Aubagne, aan de poort.
Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:12 schreef arjan37 het volgende:
[..]
Heb je nog kontakten in Aubagne
bvd.
arjan
Erg jammer ik zoek en vermist persoon maar mischien heb je dit in een eerdere topic gelezen het gaat om xavier.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.
Zelf heb ik er niet bij gezeten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:20 schreef arjan37 het volgende:
Heb je zelf wel in het legioen gezeten?
en wat gebeurd er als je niet word toegelaten?
arjan
[..]
Helaas kan ik jou daar niet bij helpen. Wens je wel veel succes toe.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:19 schreef arjan37 het volgende:
[..]
Erg jammer ik zoek en vermist persoon maar mischien heb je dit in een eerdere topic gelezen het gaat om xavier.
Waarschijnlijk heeft hij zich opgegeven.
zou fijn zijn als iemand wist of hij daar zat.
mvrg.
arjan
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelf heb ik er niet bij gezeten.
Wat er gebeurd indien je niet word toegelaten? Dan moet je dus weg. Men brengt je niet weg. Dus men moet zelf maar zorgen dat ze vervoer hebben.
Het fijne weet ik er ook niet van.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas kan ik jou daar niet bij helpen. Wens je wel veel succes toe.
Beste Arjan, zo werkt men daar nu eenmaal. Men doet daar geen mededelingen. Zijn ze erg strict in.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:29 schreef arjan37 het volgende:
Ik heb zelf gebeld met het legioen. Maar vervolgens geen reactie. Ik snap dat jongens een uitweg zoeken of vluchten. Maar dit is wel wat bizar.
Het moet blijkbaar een roeping zijn of zo om zoiets te doen. was dat bij je vriend ook zo en heeft hij ook die zware testen gedaan. En zit hij er nog in.
arjan
[..]
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beste Arjan, zo werkt men daar nu eenmaal. Men doet daar geen mededelingen. Zijn ze erg strict in.
Bij mijn vriend was het een verlangen, dus ja, je zou het als een roeping kunnen omschrijven. Mij zit er echter niet meer. Is alweer terug in NL.
Voor zover ik weet is er geen verschil in zwaarte van de opleiding. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt me zeer sterk dat men deze regel hanteerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:20 schreef Theo het volgende:
maakt de opleiding kwa zwaarte ook nog verschil in mensen zn leeftijd ik begrijp dat je er op je 17 al in mag
Lieve schat!quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:20 schreef yvonne het volgende:
Wie weet wat er nou waar is van het verhaal dat Fransen zelf niet in het Franse Vreemdelingen legioen mogen
nee. Probeer je ons nou te vertellen dat die 20-25% bestaat uit Fransen die eerst ergens anders gediend hebben ofzo?quote:Op maandag 30 januari 2006 22:16 schreef opa het volgende:
[..]
Lieve schat!
Als je Fransman bent , ben je dus geen vreemdeling.
Wel zijn er Fransen, die in Vreemde Krijgsdienst zijn getreden en daardoor hun Franse Nationaliteit hebben verloren. Deze ex-fransen kunnen wel toetreden tot het Vreemdelingenlegioen en aldus weer de Franse nationaliteit verwerven.
Logisch toch?
Vreemdelingen kunnen slechts subalternen zijn. De hogere echelons zijn per definitie Frans.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:20 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
nee. Probeer je ons nou te vertellen dat die 20-25% bestaat uit Fransen die eerst ergens anders gediend hebben ofzo?
Kijk maar eens op deze site. verder vind je op google en schat aan info!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef geheim01 het volgende:
ik zelf ben goed gekeurd voor de korps commando troepen (KCT) maar mag pas in september beginnen omdat ik 2 weken voor de opkomst een ongelukje heb gehad. Kan iemand mij wat vertellen over de opleiding van het vreemdelingen legioen, is deze te vergelijken met het kct? Veel afvallers? Ik overweeg om over te stappen naar het legioen omdat ik geen zin heb om te wachten tot september en ik het legioen zeer intressant vind.
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:56 schreef Mr.Mister het volgende:
Je kunt je in Aubagne wel aanmelden, maar het daadwerkelijke proces van de keuring gebeurt daar niet, daatrvoor word je overgebracht naar een andere kazerne. Op alle andere kazernes kun je je aanmelden, en kun je meteen gekeurd worden. De vergelijking met KCT is qua zwaarte van de opleiding wel te maken, al is het zo dat je bij het KCT natuurlijk heel andere taken uitvoert, en veel kostbaarder bent, aangezien je ook nog eens niet anoniem bent. Hoger risico dus in het legioen.
Tot zover mijn verhaal, aangezien ik deze week vertrek naar Frankrijk om me weer aan te melden. Pak het leven bij de ballen, jongens..!
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef geheim01 het volgende:
ik zelf ben goed gekeurd voor de korps commando troepen (KCT) maar mag pas in september beginnen omdat ik 2 weken voor de opkomst een ongelukje heb gehad. Kan iemand mij wat vertellen over de opleiding van het vreemdelingen legioen, is deze te vergelijken met het kct? Veel afvallers? Ik overweeg om over te stappen naar het legioen omdat ik geen zin heb om te wachten tot september en ik het legioen zeer intressant vind.
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:24 schreef SHERMAN het volgende:
Hebben ze je gewoon de info gegeven?
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:24 schreef SHERMAN het volgende:
Hebben ze je gewoon de info gegeven?
quote:Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef geheim01 het volgende:
arjan37, die vermiste jongen was dus gewoon door de keuring heen gekomen? omdat ik las dat je niet verwachte dat hij aan de eisen voldeed?
Groeten
quote:Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef geheim01 het volgende:
arjan37, die vermiste jongen was dus gewoon door de keuring heen gekomen? omdat ik las dat je niet verwachte dat hij aan de eisen voldeed?
Groeten
ik heb me opleiding in julie 2005 afgerond en had me erop ingesteld begin januarie te beginnen. na me ongeval kan ik pas 18 september beginnen. ik vind het zonde van me tijd en ben toe aan een nieuw leven(nieuwe ervaringen) ik denk dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de burger maatschappijquote:Op maandag 6 februari 2006 20:21 schreef arjan37 het volgende:
Ik heb begrepen dat je ook daar naar toe wil
waarom?
[..]
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef geheim01 het volgende:
[..]
ik heb me opleiding in julie 2005 afgerond en had me erop ingesteld begin januarie te beginnen. na me ongeval kan ik pas 18 september beginnen. ik vind het zonde van me tijd en ben toe aan een nieuw leven(nieuwe ervaringen) ik denk dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de burger maatschappij
quote:
ik heb daar zeker wel over nagedacht ik denk dat ik daarna bij de Politie of brandweer ga of misschien persoonsbeveiliging. het arestatie team van de politie lijkt me nog het allermooiste maarja daar schijn je ook niet zomaar bij te komen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:19 schreef arjan37 het volgende:
Ik snap dat je het in nederland het gehad hebt. In het frans legioen is het ook wat hoor.
kijk het lijkt wel stoer maar is het niet.
Ik vind het wel dapper. Maar wat te doen als je er uit komt?
denk daar eens over na. Niemand die je helpt hoor nu wel.
sterke
[..]
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:30 schreef geheim01 het volgende:
[..]
ik heb daar zeker wel over nagedacht ik denk dat ik daarna bij de Politie of brandweer ga of misschien persoonsbeveiliging. het arestatie team van de politie lijkt me nog het allermooiste maarja daar schijn je ook niet zomaar bij te komen?
het is toch niet zo dat als je bij het VL heb gezeten ze je nergens meer aannemen
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:45 schreef geheim01 het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegt niet dat het nu nog zo gevaarlijk is als vroeger. Maar ik ben gisteren weer goedgekeurd voor nederlandse commando troepen en begin kan in september beginnen. duurd wel lang. weet niemand hoe het zit met de start van de opleidingen van het VL?ik bedoel dan wanneer die opleidingen starten
De gevaren kunnen me niet intresseren en dat er veel keiharde russen tussen zitten vind ik alleen maar mooi, uiteindelijk zul jij ook keihard zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:23 schreef DaMook het volgende:
Arjan, niet verkeerd bedoelt hoor, maar zou je de quote voortaan boven je eigen tekst kunnen zetten ? Dat leest voor iedereen stukken makkelijker.
En geheim, ik zou het niet doenIk zou lekker wachten tot je bij de commando's kan en ondertussen gewoon tijdelijk iets anders van werk gaan doen
.
Op dit doelde ik eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:24 schreef geheim01 het volgende:
[..]
Maar ik blijf gewoon in nederland tot september. 5 jaar weg van de wereld is lang, en een toekomst hierna is ook belangrijk
Je hebt geen vrienden?quote:Op maandag 27 februari 2006 03:07 schreef Scarafax het volgende:
Tuurlijk... zijn niet allemaal zoals jou...
Heb jarenlang zonder ouders geleefd, hecht me aan niets en niemand...
Enigste wat ik zal missen zijn de Ajax wedstrijden...![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 01:39 schreef paracommando52 het volgende:
ik ben een actieve paracommando met een le verleden en ik wil je wel inlichtingen geven. Ik ben nu een project bezig met problematische jongvolwassenen in de desert om hen te leren overleven om zichzelf te vinden . Ik ben een actieve survivalspecialist die met anderen wil overleven als begeleidingsvorm . Als je meer info wil dan moet je maar iets laten weten dan kan dit voor ernstige mensen die eraan denken en die ook de nodige inspanning willen doen ervoor . Kom eens mee op survivalweekend om te beginnnen
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:16 schreef arjan37 het volgende:
Bedankt voor je info
ik ben in aubange geweest en kom net terug. Mn vermist persoon is gevonden.
a wees niet een te veel open boek over het legioen? Er zijn er heel wat die daar knakken hoor.
dank
arjan
[..]
Je krijgt zelfs gratis les in het zingen van strijdliederen van het legioen.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:17 schreef sp3c het volgende:
als het goed is krijg je tijdens de basisopleiding lessen Frans als je het nog niet spreekt en dan stampen ze het er bij je in of je dat nu wilt of niet
Een beetje vrije tijd is er wel, daarnaast is het inzichtelijk hoeveel je krijgt per maand.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:44 schreef arjan37 het volgende:
Ik raad het je niet af je moet het zelf weten hoor.
Het geld dat je daar krijgt kun je zeker niet over beschikken. dit word op een aparte rekeing gezet waar je zelf het bestaan niet van weet.
maar vrije tijd heb je niet en pinpas ben je kwijt
royall let wel even op je reactie hoor geef alleen maar antwoord op je vraag
Waarom ga je het legioen in? Voor het geld of voor jou ideaalgevoel?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:11 schreef Royall het volgende:
maar ik kan wel een kapitaaltje op bouwen ?
groet
Per jaar stijgt je salaris al.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:11 schreef arjan37 het volgende:
klopt
maar een hoger rang is bijna niet mogelijk als je tien jaar verder bent mischien en een echte fransman bent geworden. Kijk om door te groeien in het legioen is bijna niet mogelijk.
Die mensen willen best praten, maar niet hier. Dat kan ik jou op een presenteerblaadje geven.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:29 schreef Royall het volgende:
MAAR LATEN WE NIET KIJKEN WAAROM IK HET ZOU WILLEN
wil gewoon info en liefs contakten met mensen die gezeten hebben maar ja die praten nergens over denk
ik
strijdliederen ... landmacht ...quote:Op maandag 6 maart 2006 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je krijgt zelfs gratis les in het zingen van strijdliederen van het legioen.
Dat klinkt wat anders dan het NL "Commandolied" (van je helaholahelaholala, helahelahelaholala)![]()
Anyway, het is aan te raden om tegenwoordig al wat basiskennis frans te hebben, plus een pocketwoordenboek Frans-NL mee te nemen. Dit is toegestaan.
dat is in elke militaire eenheidquote:Op maandag 6 maart 2006 19:59 schreef Royall het volgende:
hoe is de kameraden schap ?
is het echt zo'n famielie als wat ze zeggen hoe kan ik wel met die mensen in contakt komen ?
Hoe kom je dan aan je combat lifesaver achtergrond?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:14 schreef Royall het volgende:
cherrmoontraxx
heb jij gezeten ??
ik wil er niet hoger op komen , mischien een medische opleidin dat vind ik iets moois
heb al achter grond CLS
waar zij ndie mensen die gezeten hebben ?
groet
Dan verlies je wel je Nederlandse nationaliteit.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:11 schreef cabain666 het volgende:
Hey iedereen
Enkele pagina's terug las ik over dat het mogelijk was als buitenlander in het amerikaanse leger
te gaan. Wie zou mij daar wat meer info kunnen over geven of een linkje waar ik die info zou
kunnen vinden.
Ben ook van plan om nr LE te gaan mr zou eventueel wel nr amerika willen gaan ook
alvast bedankt
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:31 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan je combat lifesaver achtergrond?
Ik denk dat je meer toekomst heb om hier iets mee te gaan doen.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:25 schreef legionl het volgende:
Ik ben een jaar geleden ook naar Lille geweest,een maat bracht me.
We gingen naar la Citadel en werden tegengehouden door een militair.
Ik mocht verder,gaf mijn telefoon aan miijn maat,die vroeg moet ik ff wachten,waarop ik zei...waarop.
Paspoort ingeleverd,toen mocht ik een klein hokje,met een prehistorische machine?? wachten(klein uurtje)
Komen ze terug met paspoort,zeggen ze in gebrekkig engels:come back monday.
Wat was nu,ik kwam daaraan paar minuten over 12,vrijdagsmiddag.
Hoog en laag gesprongen,vanalles....voor 12 was het goed geweest,onderdak tot wat ook zou gaan gebeuren,nu moest ik daar weer weg,maat weg phone weg,bankpas had ik nog(die zou ik breken,wanneer ik binnen was)
Nou een heel verhaal,uit eindelijk hoteletje,weekend behoorlijk bezopen geweest,weer terug maandag vroeg.
Zelfde verhaal,weer dat kleine hokje,uren gezeten.
Maar niet alleen ,de een na der andere kwam,zelfs een gewone franse gozer die info halen kwam, en zei dat zijn broer er ook inzat......weer wachten....lang wachten!!!
Totdat err een een grote forse kale legionnair,iedereen uit dat kotje..,en 1 voor 1 weer terug naar binnen voor te checken wat je bij had...
Iedereen had een grote tas/zak ,ikke KLEINtasje met wat voedsel en tandeborstel,bleek nu gotver dat je een hele lading spullen mee moest nemen.....en toen ik mijn tasje leegkieptje,schudde die kale nee,....gebaarde dat ik mee moest komen,bij gebouwtje ernaast...kreeg ik een papier,met wat nodig en wat niet meetenemen:5 paar dit ,5 paar dat!!!!!!!!!!!
Nou paspoort terug,en stond daar!!!!!!!!!
Pas geblokkeerd,geen geld......en dan is het klotever naar nederland.Maar dat is goedgekomen....uiteindelijk..
Maar verhaal is dus dat ik nu nog geen reet weet......alles valt te trainen,hoe zwaar het ook is,gek en het zekerweten..ook geen probleem!!!!!!!!
Maar een kapot oog,waar geen lens inzit,10% licht....maar geen belebbering voor gezichtsveld....omdat gode oog voor slechte werkt,Weet ik nog steeds niet of dat gaat lukken....
Weet iemand hoe misterX te bereiken,of iemand anders die ECHT weet wat de kansen,kenne...of liever zullen zijn>>>>>voorderest is alles no problem van de toelatingseisen....thx
Dat boeit niet. Een Amerikaanse nationaliteit met Army-experience is veel meer waard dan een Nederlands paspoort. In de VS worden soldaten gerespecteerd en dat laat men blijken ook, hier worden ze gezien als een stel opgefokte bloedhonden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:20 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Dan verlies je wel je Nederlandse nationaliteit.
Amerikaanse leger laat praktisch iedereen toe... vooral als je je via R.O.T.C aanmeld... heb toendertijd toen ik in Amerika woonde ook R.O.T.C gevolgt op school... wel tof was dat schietles enzovoort.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:11 schreef cabain666 het volgende:
Hey iedereen
Enkele pagina's terug las ik over dat het mogelijk was als buitenlander in het amerikaanse leger
te gaan. Wie zou mij daar wat meer info kunnen over geven of een linkje waar ik die info zou
kunnen vinden.
Ben ook van plan om nr LE te gaan mr zou eventueel wel nr amerika willen gaan ook
alvast bedankt
Mee eens.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:16 schreef smuJJiii het volgende:
Beter in de LE dan in de USA army
offtopic: Zou je niet eens 'uitgeluld' onder je icoon zetten na gisterenquote:
De dienstplicht bestaat niet in de VS.quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat je de Amerikaanse en Nederlandse nationaliteit hebt en nooit in de VS gewoond hebt, moet je dan de dienstplicht in de VS ondergaan?
En hoe kun ze je dwingen?
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:49 schreef legionl het volgende:
dus je was er mischien nog niet aan toe ?
wel jammer dat je besloten had om te gaan en het niet ging zo als het zal moeten volgende keer beter ...
Nou Royall,ik was in topconditie,en er zeker aantoe.....buiteom avontuur en alles eromheen en verzin het maar,kan dus ook geld een reden zijn.
Tuurlijk kan je dan ook gewoon in het nederlands leger,maar de kans voor daadwerkelijk actie en je training in praktijk brengen...,nou ja verzin dat zelf maar!!!
Mijn grote fout was toen toch gebrek aan info,want je moet buitenom in topcondite toch een halve kleerkast aan spullen meenemen...
En aangezien die waslijst die ik kreeg in frans was,geen sterk punt(geen probleem,leer je vanzelf,maar op dat moment was dat het wel),en om die spullen bij mekaar te gaan jatten,moet je toch wel weten wat!
Dus had niks te maken, met er misschien niet aan toe te zij geweest,wel verkeerde info...toch 2x geprobeerd en een weekend de tijd gehad om samen met mijn biertje erovernagedacht te kunnen hebben,en toch stond ik daar vroeg ik in de maandagmorgen weer.....!!!!
Dus ook te WEINIG info ,ken je net zo goed thuisblijven als je geen frans kan,totdat je ALLE info hebt...
denk daar hard over naquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:11 schreef cabain666 het volgende:
Hey iedereen
kunnen vinden.
alvast bedankt
quote:Op maandag 6 maart 2006 21:48 schreef arjan37 het volgende:
Royall
mijn neef zit sinds januari in het legioen. Op dit moment maakt hij een hele zware training door en aan het eind van die training zal hij beslissen of hij wel of niet door gaat. Mocht hij terug komen dan zal ik hem vragen contact met je op te nemen. Ik weet dus niet of hij terug komt.......hij was vastbesloten om in elk geval de Kepi Blanc te halen. Binnen nu en een paar weken zal ik het weten.
Ik heb een boek gelezen "kop dicht en doorlopen" of zoiets. Ga dat eens halen op de bibliotheek. Daarin beschrijft iemand zijn tijd in het legioen.
Ik denk niet dat je beschikking hebt over je geld. Mijn neef is laatst een paar dagen met uitzonderlijk verlof even terug geweest en kreeg geen geld mee.
Overigens typ ik nu onder de naam van mijn man.
Alsof die kutfilm realistisch is...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef MLF het volgende:
[..]
denk daar hard over na
kijk eerst naar de film Fahrenheit 9/11
je levenskansen verkorten zeer snel
waar kom je terecht: landen als irak, afghanistan
wie zitten in het amerikaanse leger? losers en werklozen
...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef MLF het volgende:
[..]
denk daar hard over na
Als je in het leger zit heb je een baan en ben je dus per definitie niet werkloos.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef MLF het volgende:
[..]
denk daar hard over na
Daar past het beter inderdaad, alhoewel er hier ook veel over legers wordt gesproken. Voor beide valt wel wat te zeggen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dienstmededeling:
Ik denk dat als dit onderwerp nog een topic verdient, dat geopend kan worden in WGR.
Voor legers hebben we al het (waar ik ook al niet blij mee ben maar wat historisch gegroeid is in C&H) Centrale Defensie Topic.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar past het beter inderdaad, alhoewel er hier ook veel over legers wordt gesproken. Voor beide valt wel wat te zeggen.
alsof dat de enige keus is die je hebtquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:16 schreef smuJJiii het volgende:
Beter in de LE dan in de USA army
quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:53 schreef girl140178 het volgende:
tja dat lig eraan waar je voor staat denk ik toch kijk er loopt altijd wel iemand rond die gekker is dan je zelf dus waar is het eind
je leeft ervoor of niet klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |