Dit komt van wikipedia.orgquote:Membership
While most of its commissioned officers are French, approximately 10% are former legionnaires who have risen through the ranks. The rest of the Legion is made up of men from a wide variety of nationalities, with French citizens representing 25-35% of the legionnaires. The foreign volunteers are primarily European. Before and during World War II, many Jews from Eastern Europe fled to France and ended up enlisting in the legion. Ironically, after the fall of the Third Reich, Germans (long a major presence in the legion) accounted for roughly sixty percent of the manpower, with many former Nazi and SS troops coming directly from POW camps. During the mid 1980s there were large contingents of British and Serbian nationals. Present day has seen a number of recruits from African countries.
Legionnaires can choose to enlist under a pseudonym ("declared identity") and a declared citizenship. This disposition exists in order to allow people who want to turn over a new leaf in their life to enlist. French citizens can enlist under a declared, fictitious, foreign citizenship (generally, a francophone one). After one year, legionnaires can regularize their situation under their true identity.
In the past, the Legion had a reputation for attracting criminals on the run and would-be mercenaries. In recent years, however, admission has been restricted much more severely and background checks are done on all applicants. Generally speaking, convicted felons are prohibited from joining the service.
After serving in the Legion for three years (out of a five year initial enlistment), the legionnaire is allowed to apply for French citizenship. Furthermore, a soldier harmed in combat for France is also allowed to apply for French citizenship under a provision known as "français par le sang versé" ("French by spilled blood").
Ik Aubagne kun je je wel aanmelden, althans dat was 5 jaar terug zo. Een maat van me heb ik daar zelfs nog naartoe gebracht alwaar hij zich bij de wacht meldde.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:19 schreef Mr.Mister het volgende:
Hier kun je je aanmelden:
* 94120 Fontenay-sous-Bois (Parijs), Fort de Nogent, Tel. 01 48 77 49 68
* 21000 Dijon, Caserne Junot, 66 avenue du drapeau, Tel. 03 80 73 54 86
* 59000 Lille, La Citadelle, Tel. 03 28 36 08 72
* 67000 Strasbourg, Quartier Lecourbe, rue d'Ostende, Tel. 03 88 61 53 33
* 44000 Nantes, Quartier Degrees-du-Lou, rue Gambetta, Tel. 02 40 74 39 32
* 51000 Reims, Quartier Colbert, 32 bis, avenue de la Paix, Tel. 03 26 88 42 50
* 76038 Rouen cedex, rue du Colonel Trupel, Tel. 02 35 70 68 78
* 13007 Marseille, La Malmousque, Chemin du Genie, Tel. 04 91 31 85 10
* 86000 Poitiers, Quartier Aboville, Tel. 05 49 41 31 16
* 57000 Metz, Quartier de-Lattre-de-Tassigny, Tel. 03 87 66 57 12
* 64100 Bayonne, 18 Quai de Lesseps, Tel. 05 59 50 14 84
* 69007 Lyon, Quartier Générale Frère, Tel. 04 78 58 40 21
* 06300 Nice, Caserne Filley, rue Sincaire, Tel. 04 93 80 59 06
* 66020 Perpignan, Caserne Mangin, 8 rue François-Rabelais, Tel. 04 68 35 05 38
* 31000 Toulouse, Caserne Perignon, avenue Camille-Pujol, Tel. 05 61 54 21 95
* 33000 Bordeaux, 260 rue Pelleport, Tel. 05 56 92 99 64
* 13400 Aubagne, Quartier Vienot, Tel. 04 42 18 82 57
Zoals gezegd, Aubagne niet voor zover ik weet. Daar zit La Malmousque in Marseille het dichtste bij
Probeer ook een paar nummers van Kèpi Blanc in handen te krijgen, het officiële blad van het Legioen. Kun je veel uit en van leen. En leer alvast zoveel mogelijk Frans. Als je ze niet verstaat, gaan ze eerst luid praten. Dan schreeuwen. Dan slaan.. (Alsof je ze dan beter verstaat.. lol)
Je wordt wel toegewezen aan iemand die je helpt de taal te leren. Na een jaartje of zo kun je goed meekomen. Na 3 jaar lul je mee als je bezopen bent. Na 5 jaar denk je frans..
Heb je nog kontakten in Aubagnequote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik Aubagne kun je je wel aanmelden, althans dat was 5 jaar terug zo. Een maat van me heb ik daar zelfs nog naartoe gebracht alwaar hij zich bij de wacht meldde.
Voordat hij naar binnen ging hadden we nog wel ff een Big Mac gegeten die vlakbij die Kazerne zit en ben ik nog even het museum binnen geweest.
Dus aanmelden kan wel in Aubagne, aan de poort.
Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:12 schreef arjan37 het volgende:
[..]
Heb je nog kontakten in Aubagne
bvd.
arjan
Erg jammer ik zoek en vermist persoon maar mischien heb je dit in een eerdere topic gelezen het gaat om xavier.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.
Zelf heb ik er niet bij gezeten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:20 schreef arjan37 het volgende:
Heb je zelf wel in het legioen gezeten?
en wat gebeurd er als je niet word toegelaten?
arjan
[..]
Helaas kan ik jou daar niet bij helpen. Wens je wel veel succes toe.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:19 schreef arjan37 het volgende:
[..]
Erg jammer ik zoek en vermist persoon maar mischien heb je dit in een eerdere topic gelezen het gaat om xavier.
Waarschijnlijk heeft hij zich opgegeven.
zou fijn zijn als iemand wist of hij daar zat.
mvrg.
arjan
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelf heb ik er niet bij gezeten.
Wat er gebeurd indien je niet word toegelaten? Dan moet je dus weg. Men brengt je niet weg. Dus men moet zelf maar zorgen dat ze vervoer hebben.
Het fijne weet ik er ook niet van.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas kan ik jou daar niet bij helpen. Wens je wel veel succes toe.
Beste Arjan, zo werkt men daar nu eenmaal. Men doet daar geen mededelingen. Zijn ze erg strict in.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:29 schreef arjan37 het volgende:
Ik heb zelf gebeld met het legioen. Maar vervolgens geen reactie. Ik snap dat jongens een uitweg zoeken of vluchten. Maar dit is wel wat bizar.
Het moet blijkbaar een roeping zijn of zo om zoiets te doen. was dat bij je vriend ook zo en heeft hij ook die zware testen gedaan. En zit hij er nog in.
arjan
[..]
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beste Arjan, zo werkt men daar nu eenmaal. Men doet daar geen mededelingen. Zijn ze erg strict in.
Bij mijn vriend was het een verlangen, dus ja, je zou het als een roeping kunnen omschrijven. Mij zit er echter niet meer. Is alweer terug in NL.
Voor zover ik weet is er geen verschil in zwaarte van de opleiding. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt me zeer sterk dat men deze regel hanteerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:20 schreef Theo het volgende:
maakt de opleiding kwa zwaarte ook nog verschil in mensen zn leeftijd ik begrijp dat je er op je 17 al in mag
Lieve schat!quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:20 schreef yvonne het volgende:
Wie weet wat er nou waar is van het verhaal dat Fransen zelf niet in het Franse Vreemdelingen legioen mogen
nee. Probeer je ons nou te vertellen dat die 20-25% bestaat uit Fransen die eerst ergens anders gediend hebben ofzo?quote:Op maandag 30 januari 2006 22:16 schreef opa het volgende:
[..]
Lieve schat!
Als je Fransman bent , ben je dus geen vreemdeling.
Wel zijn er Fransen, die in Vreemde Krijgsdienst zijn getreden en daardoor hun Franse Nationaliteit hebben verloren. Deze ex-fransen kunnen wel toetreden tot het Vreemdelingenlegioen en aldus weer de Franse nationaliteit verwerven.
Logisch toch?
Vreemdelingen kunnen slechts subalternen zijn. De hogere echelons zijn per definitie Frans.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:20 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
nee. Probeer je ons nou te vertellen dat die 20-25% bestaat uit Fransen die eerst ergens anders gediend hebben ofzo?
Kijk maar eens op deze site. verder vind je op google en schat aan info!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef geheim01 het volgende:
ik zelf ben goed gekeurd voor de korps commando troepen (KCT) maar mag pas in september beginnen omdat ik 2 weken voor de opkomst een ongelukje heb gehad. Kan iemand mij wat vertellen over de opleiding van het vreemdelingen legioen, is deze te vergelijken met het kct? Veel afvallers? Ik overweeg om over te stappen naar het legioen omdat ik geen zin heb om te wachten tot september en ik het legioen zeer intressant vind.
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:56 schreef Mr.Mister het volgende:
Je kunt je in Aubagne wel aanmelden, maar het daadwerkelijke proces van de keuring gebeurt daar niet, daatrvoor word je overgebracht naar een andere kazerne. Op alle andere kazernes kun je je aanmelden, en kun je meteen gekeurd worden. De vergelijking met KCT is qua zwaarte van de opleiding wel te maken, al is het zo dat je bij het KCT natuurlijk heel andere taken uitvoert, en veel kostbaarder bent, aangezien je ook nog eens niet anoniem bent. Hoger risico dus in het legioen.
Tot zover mijn verhaal, aangezien ik deze week vertrek naar Frankrijk om me weer aan te melden. Pak het leven bij de ballen, jongens..!
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:07 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
open een topic in gen chat met een verhaaltje en dit er bij alle kleine beetjes helpen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef geheim01 het volgende:
ik zelf ben goed gekeurd voor de korps commando troepen (KCT) maar mag pas in september beginnen omdat ik 2 weken voor de opkomst een ongelukje heb gehad. Kan iemand mij wat vertellen over de opleiding van het vreemdelingen legioen, is deze te vergelijken met het kct? Veel afvallers? Ik overweeg om over te stappen naar het legioen omdat ik geen zin heb om te wachten tot september en ik het legioen zeer intressant vind.
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:24 schreef SHERMAN het volgende:
Hebben ze je gewoon de info gegeven?
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:24 schreef SHERMAN het volgende:
Hebben ze je gewoon de info gegeven?
quote:Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef geheim01 het volgende:
arjan37, die vermiste jongen was dus gewoon door de keuring heen gekomen? omdat ik las dat je niet verwachte dat hij aan de eisen voldeed?
Groeten
quote:Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef geheim01 het volgende:
arjan37, die vermiste jongen was dus gewoon door de keuring heen gekomen? omdat ik las dat je niet verwachte dat hij aan de eisen voldeed?
Groeten
ik heb me opleiding in julie 2005 afgerond en had me erop ingesteld begin januarie te beginnen. na me ongeval kan ik pas 18 september beginnen. ik vind het zonde van me tijd en ben toe aan een nieuw leven(nieuwe ervaringen) ik denk dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de burger maatschappijquote:Op maandag 6 februari 2006 20:21 schreef arjan37 het volgende:
Ik heb begrepen dat je ook daar naar toe wil
waarom?
[..]
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef geheim01 het volgende:
[..]
ik heb me opleiding in julie 2005 afgerond en had me erop ingesteld begin januarie te beginnen. na me ongeval kan ik pas 18 september beginnen. ik vind het zonde van me tijd en ben toe aan een nieuw leven(nieuwe ervaringen) ik denk dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de burger maatschappij
quote:
ik heb daar zeker wel over nagedacht ik denk dat ik daarna bij de Politie of brandweer ga of misschien persoonsbeveiliging. het arestatie team van de politie lijkt me nog het allermooiste maarja daar schijn je ook niet zomaar bij te komen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:19 schreef arjan37 het volgende:
Ik snap dat je het in nederland het gehad hebt. In het frans legioen is het ook wat hoor.
kijk het lijkt wel stoer maar is het niet.
Ik vind het wel dapper. Maar wat te doen als je er uit komt?
denk daar eens over na. Niemand die je helpt hoor nu wel.
sterke
[..]
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:30 schreef geheim01 het volgende:
[..]
ik heb daar zeker wel over nagedacht ik denk dat ik daarna bij de Politie of brandweer ga of misschien persoonsbeveiliging. het arestatie team van de politie lijkt me nog het allermooiste maarja daar schijn je ook niet zomaar bij te komen?
het is toch niet zo dat als je bij het VL heb gezeten ze je nergens meer aannemen
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:45 schreef geheim01 het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegt niet dat het nu nog zo gevaarlijk is als vroeger. Maar ik ben gisteren weer goedgekeurd voor nederlandse commando troepen en begin kan in september beginnen. duurd wel lang. weet niemand hoe het zit met de start van de opleidingen van het VL?ik bedoel dan wanneer die opleidingen starten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |