abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 22:31:49 #176
959 opa
De man met de witte shawl
pi_34630866
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef PLAE@ het volgende:

Staat dat ook nog ergens zwart op wit?
Ik vermoed van wel.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_34630949
Documentaire gezien pas op tv. Deathrate = 10%
Have fun...
pi_34738303
ik zelf ben goed gekeurd voor de korps commando troepen (KCT) maar mag pas in september beginnen omdat ik 2 weken voor de opkomst een ongelukje heb gehad. Kan iemand mij wat vertellen over de opleiding van het vreemdelingen legioen, is deze te vergelijken met het kct? Veel afvallers? Ik overweeg om over te stappen naar het legioen omdat ik geen zin heb om te wachten tot september en ik het legioen zeer intressant vind.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:14:25 #179
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_34738593
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef geheim01 het volgende:
ik zelf ben goed gekeurd voor de korps commando troepen (KCT) maar mag pas in september beginnen omdat ik 2 weken voor de opkomst een ongelukje heb gehad. Kan iemand mij wat vertellen over de opleiding van het vreemdelingen legioen, is deze te vergelijken met het kct? Veel afvallers? Ik overweeg om over te stappen naar het legioen omdat ik geen zin heb om te wachten tot september en ik het legioen zeer intressant vind.
Kijk maar eens op deze site. verder vind je op google en schat aan info!
http://www.foreignlegionlife.com/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_34794541
Het kader is voor een groot deel frans. Je kunt als buitenlander zijnde pas hoger kader worden wanneer je een lange tijd in diens zit. Denk daarbij aan een jaar of 8-10. Als je iemand zoekt in het legioen, kun je meteen ophouden. Mensen in het legioen bestaan niet meer. Hun identiteit is verdwenen, tenzij ze na hun dienst ervoor kiezen die terug te nemen. Als die vermiste persoon dus echt in het legioen zit, vind je hem de eerste 5 jaar niet (meer). Of dat daarna lukt, is zeer de vraag.
pi_34794760
Je kunt je in Aubagne wel aanmelden, maar het daadwerkelijke proces van de keuring gebeurt daar niet, daatrvoor word je overgebracht naar een andere kazerne. Op alle andere kazernes kun je je aanmelden, en kun je meteen gekeurd worden. De vergelijking met KCT is qua zwaarte van de opleiding wel te maken, al is het zo dat je bij het KCT natuurlijk heel andere taken uitvoert, en veel kostbaarder bent, aangezien je ook nog eens niet anoniem bent. Hoger risico dus in het legioen.
Tot zover mijn verhaal, aangezien ik deze week vertrek naar Frankrijk om me weer aan te melden. Pak het leven bij de ballen, jongens..!
pi_34795311
Je had wel mee mogen rijden k kom net uit aubange

Denk trouwens nog eens goed na of je nu wel echt wil.

arjan
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:56 schreef Mr.Mister het volgende:
Je kunt je in Aubagne wel aanmelden, maar het daadwerkelijke proces van de keuring gebeurt daar niet, daatrvoor word je overgebracht naar een andere kazerne. Op alle andere kazernes kun je je aanmelden, en kun je meteen gekeurd worden. De vergelijking met KCT is qua zwaarte van de opleiding wel te maken, al is het zo dat je bij het KCT natuurlijk heel andere taken uitvoert, en veel kostbaarder bent, aangezien je ook nog eens niet anoniem bent. Hoger risico dus in het legioen.
Tot zover mijn verhaal, aangezien ik deze week vertrek naar Frankrijk om me weer aan te melden. Pak het leven bij de ballen, jongens..!
pi_34795435
Bedankt voor je info

ik ben in aubange geweest en kom net terug. Mn vermist persoon is gevonden.

a wees niet een te veel open boek over het legioen? Er zijn er heel wat die daar knakken hoor.

dank

arjan
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen contacten meer in Aubagne. Ik moet je daarin helaas telleurstellen.
pi_34795458
zou je dit bericht willen wissen ik heb beet

dank je

arjan
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:07 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

open een topic in gen chat met een verhaaltje en dit er bij alle kleine beetjes helpen.
pi_34795547
Denk nog eens goed na . Het is daar kei hard en je bent gewoon een persoonlijkheid toch?

en wat na 5 jaar wat ga je dan doen in nederland liggen veel kansen daar niet geloof me maar....

arjan
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef geheim01 het volgende:

[ Bericht 0% gewijzigd door arjan37 op 06-02-2006 15:41:58 ]
pi_34795660
Hebben ze je gewoon de info gegeven?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34796208
Ik kan er weinig over vertellen maar heb met een generaal contact gehad en de persoon is 5 dagen op buitengewoon verlof in nederland geweest.

het legioen is wat voor te zeggen maar vind het een vlucht gedrag voor degen die daar naar toe gaan.
Overgens heb ik veel repect voor degen die daar zitten en ook voor mr. mister.

Maar begrijpen zal ik niet doen. J e moet niet denken dat het een tranings vakantie is daar. En kanonnen vlees is het ook niet. Maar de missies en het gevaar die je daar kan oplopen is heel bizar.

Laat het de landen lekker uitzoeken die oorlog willen voeren.
Ik snap de vredes missie s maar waar bemoeien we ons mee.
Ik bedoel bagdad en afganistan en zo. En franch nieuw gunea zo wat.

lekker belangrijk.
Maar heb nogmaals diepe bewondering voor mannen die zich willen ontwikkelen .

dus en dubbel gevoel.

arjan
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:24 schreef SHERMAN het volgende:

[ Bericht 0% gewijzigd door arjan37 op 06-02-2006 20:23:50 ]
pi_34802111
nee

je moet even doorbijten je belt een nummer en 5 minuten later bestaat dat nummer niet meer
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:24 schreef SHERMAN het volgende:
pi_34805215
arjan37, die vermiste jongen was dus gewoon door de keuring heen gekomen? omdat ik las dat je niet verwachte dat hij aan de eisen voldeed?
Groeten
pi_34806007
klopt

hij is door de keuring maar de generale test komt nog.

bij de gestapo

hij doet het goed maar voor zijn gevoel kan hij niet anders
jammer maar wel knap
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef geheim01 het volgende:
arjan37, die vermiste jongen was dus gewoon door de keuring heen gekomen? omdat ik las dat je niet verwachte dat hij aan de eisen voldeed?
Groeten
pi_34806043
Ik heb begrepen dat je ook daar naar toe wil

waarom?
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef geheim01 het volgende:
Groeten
  maandag 6 februari 2006 @ 21:37:31 #192
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_34809176
Hier staat alles.

http://www.br-legion.com/nl/index.html

3. Kan iemand met de Franse nationaliteit in het legioen beginnen ?

Ja. Via de identiteitsverklaring kan een persoon met de Franse nationaliteit tot het legioen toereden. Hij solliciteert om een plaats in een buitenlands regiment te verkrijgen, en neemt een buitenlandse nationaliteit aan (liefst een Franstalige) tijdens de identiteitsverklaring.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_34828164
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:21 schreef arjan37 het volgende:
Ik heb begrepen dat je ook daar naar toe wil

waarom?
[..]
ik heb me opleiding in julie 2005 afgerond en had me erop ingesteld begin januarie te beginnen. na me ongeval kan ik pas 18 september beginnen. ik vind het zonde van me tijd en ben toe aan een nieuw leven(nieuwe ervaringen) ik denk dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de burger maatschappij
pi_34844670
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef geheim01 het volgende:

[..]

ik heb me opleiding in julie 2005 afgerond en had me erop ingesteld begin januarie te beginnen. na me ongeval kan ik pas 18 september beginnen. ik vind het zonde van me tijd en ben toe aan een nieuw leven(nieuwe ervaringen) ik denk dat ik het ook wel een beetje heb gehad met de burger maatschappij
pi_34844757
Ik snap dat je het in nederland het gehad hebt. In het frans legioen is het ook wat hoor.

kijk het lijkt wel stoer maar is het niet.
Ik vind het wel dapper. Maar wat te doen als je er uit komt?

denk daar eens over na. Niemand die je helpt hoor nu wel.

sterke
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:16 schreef arjan37 het volgende:

[..]
pi_34854497
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:19 schreef arjan37 het volgende:
Ik snap dat je het in nederland het gehad hebt. In het frans legioen is het ook wat hoor.

kijk het lijkt wel stoer maar is het niet.
Ik vind het wel dapper. Maar wat te doen als je er uit komt?

denk daar eens over na. Niemand die je helpt hoor nu wel.

sterke
[..]
ik heb daar zeker wel over nagedacht ik denk dat ik daarna bij de Politie of brandweer ga of misschien persoonsbeveiliging. het arestatie team van de politie lijkt me nog het allermooiste maarja daar schijn je ook niet zomaar bij te komen?

het is toch niet zo dat als je bij het VL heb gezeten ze je nergens meer aannemen
pi_34854607
ik denk het wel kijk je bent 5 jaar buiten beeld he.

wat doe je daarna
ja mischien in de beveiliging maar dat kun je nu ook. als je terug kunt tenminste.

in een body back doe je niet veel meer of wel.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:30 schreef geheim01 het volgende:

[..]

ik heb daar zeker wel over nagedacht ik denk dat ik daarna bij de Politie of brandweer ga of misschien persoonsbeveiliging. het arestatie team van de politie lijkt me nog het allermooiste maarja daar schijn je ook niet zomaar bij te komen?

het is toch niet zo dat als je bij het VL heb gezeten ze je nergens meer aannemen
pi_34854679
Ik geloof eerlijk gezegt niet dat het nu nog zo gevaarlijk is als vroeger. Maar ik ben gisteren weer goedgekeurd voor nederlandse commando troepen en begin kan in september beginnen. duurd wel lang. weet niemand hoe het zit met de start van de opleidingen van het VL?ik bedoel dan wanneer die opleidingen starten
pi_34867038
je kunt gaan wanneer je wil. Ze hebben altijd plek en wachten tot de groep vol is. Hou er rekening mee dat er veel russen zitten. Nou dat zijn pas bikkels hoor.

Mag ik je een tip geven ga lekker ergens trainen en wacht tot de commando s veel meer toekomst. In nederland ben je klaar hoor niemand wil je hebben.
Nou niet zo gevaarlijk als vroeger?

Dat is zo ze zijn best zuinig op je. Maar je staat wel voorin de linie en als er wat is is het legioen er voor dat iemand weet dat ergen wat aan de hand is . Denk eens aan het shell olie platform.

rararara wie is daar geweest en hoeveel doden. Je weet het niet.

Voor 5 jaar ben je weg.

Aanmelden is het beste in parijs of Aubange.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:45 schreef geheim01 het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegt niet dat het nu nog zo gevaarlijk is als vroeger. Maar ik ben gisteren weer goedgekeurd voor nederlandse commando troepen en begin kan in september beginnen. duurd wel lang. weet niemand hoe het zit met de start van de opleidingen van het VL?ik bedoel dan wanneer die opleidingen starten
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:23:22 #200
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_34868172
Arjan, niet verkeerd bedoelt hoor, maar zou je de quote voortaan boven je eigen tekst kunnen zetten ? Dat leest voor iedereen stukken makkelijker .

En geheim, ik zou het niet doen Ik zou lekker wachten tot je bij de commando's kan en ondertussen gewoon tijdelijk iets anders van werk gaan doen .

[ Bericht 22% gewijzigd door DaMook op 08-02-2006 17:41:27 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')