abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:45:52 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34245558
Is dat vreemdelingenlegioen zo onafhankelijk van de Franse overheid, dat er ook gedeeltes naar Irak zijn uitgezonden? Of moet ik dat toch anders zien
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:34:31 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34247043
Het staat juist onder commando van de Franse overheid. Het is in principe gewoon een Frans legeronderdeel maar dan voornamelijk bestaande uit buitenlanders. Je dient Frankrijk en haar belangen.

Omdat ze erg gedisciplineerd zijn en goed getraind en buitenlands (dus minder erg als ze sterven) worden ze vaak als eerste ergens heen gestuurd.

Vanavond op National Geographic om 23.00 een documentaire.
pi_34253708
Dąt komt ook vanwege de functies die de meeste niet-Amerikaanse strijdkrachten hebben, niet vanwege het feit dat ze Mexicaans zijn.
Maar ja, je moet dan ook trouw zweren aan Amerika. En daar zijn ze mij persoonlijk een beetje te fanatiek. Zijzelf zien het niet eens als fanatiek, maar als beschermend en rechtvaardig. Zo denkt iedere terrorist, ongeacht afkomst of ras, er ook over. Kortom: damn those crazy yanks!
pi_34253874
Nou, vanwege hun instelling, die keer op keer wordt bewezen, en hun onverschrokkenheid, worden ze door alle legers ter wereld wel gerespecteerd. Bovendien is het niet zo dat het minder erg is als zij sterven, alleen wordt dat niet bekend gemaakt. Vanwege het feit dat ik eerder al noemde: niemand weet wie het zijn, hoeveel precies, enz. Het is een anoniem onderdeel. Maar denk niet dat hun verliezen niets betekenen! De geschiedenis en geestvan het legioen leven zeer sterk, en worden zeer actief levend gehouden!
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:50:33 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34254095
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:34 schreef PLAE@ het volgende:

Het staat juist onder commando van de Franse overheid. Het is in principe gewoon een Frans legeronderdeel maar dan voornamelijk bestaande uit buitenlanders. Je dient Frankrijk en haar belangen.
Ahzo, het was me niet duidelijk wat de relatie tussen hen en de Franse overheid was .
quote:
Omdat ze erg gedisciplineerd zijn en goed getraind en buitenlands (dus minder erg als ze sterven) worden ze vaak als eerste ergens heen gestuurd.

Klinkt leuk
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34254352
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:34 schreef PLAE@ het volgende:

Top, Funky gaat ook kijken.

Ooit had ik bij Defensie als collega ook en ex legionair, zelfs het kader was bang voor hem
Mooiste was dat hij geen vlieg kwaaddeed.
(Vreemd vond ik het wel dat hij er niet zo veel over kwijt wou).
pi_34258414
Misschien heeft-ie het een en ander meegemaakt. Iedereen gaat daar anders mee om. Hoe, dat weet je pas als je er mee om moet gaan. Daar kan geen training je op voorbereiden.
pi_34258756
* SHERMAN zal ook kijken.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34260335
Is al aan de gang. Snel SHERMAN!!!
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:06:10 #110
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_34260380
Nu dus op National Geographic .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_34260542
Ziet er tot nu wel geinig uit.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:31:09 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34261587
Des te langer je er over nadenkt des te zieliger het allemaal is. En dan vooral de mensen die er in gaan
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:32:44 #113
50442 DaMook
pi_34261664
Mwah opzich lijkt het me wel wat Maar ik weet gewoon dat ik niet geschikt voor ben

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:57:15 #114
108256 Boes-Poes
Kim Wilde ^O^
pi_34262797
Indrukwekkende documentaire. Jammer dat het maar een uurtje duurt.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:06:55 #115
50442 DaMook
pi_34263220
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef Boes-Poes het volgende:
Indrukwekkende documentaire. Jammer dat het maar een uurtje duurt.
Zoiets kan ik uren kijken (net als die achtervolgingen uit amerika )

pi_34263296
Leuk aflevering maar ze vertellen misschien een kwart, SELON MOI!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:29:20 #117
50442 DaMook
pi_34264081
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:08 schreef PabloLopez het volgende:
Leuk aflevering maar ze vertellen misschien een kwart, SELON MOI!
Ik denk zelfs wel minder dan een kwart

Die grijze vent moet je trouwens ook niet willen overvallen op straat terwijl ie er best normaal (overvalbaar) uitziet

pi_34264281
Ze vertellen inderdaad maar een klein stukje.. Maar ja, er moet ook avontuur overblijven, en mysterie.
@ PLAE@: Kun je iets meer respect hebben? Dat jij het nooit aan zou kunnen, betekent niet dat het idioot is. Het betekent simpelweg dat het niet geschikt is voor jou. Beetje jammer van die opmerking van je..
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:24:10 #119
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34265620
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:36 schreef Mr.Mister het volgende:
@ PLAE@: Kun je iets meer respect hebben? Dat jij het nooit aan zou kunnen, betekent niet dat het idioot is. Het betekent simpelweg dat het niet geschikt is voor jou. Beetje jammer van die opmerking van je..
nooit aan zou kunnen:?

Misschien is dat wel het geval ja. Ik ben misschien niet hersenloos genoeg om blindelings bevelen op te volgen van de Franse regering. Want zeg nou zelf. Ze zijn niet bepaald op zoeken naar de meest slimme figuren (om het maar netjes uit te drukken), maar wel naar domme krachten met wat lichamelijke aanleg voor zware omstandigheden en die in de bovenkamer prima beinvloedbaar zijn en te drillen tot een robotje in dienst van de Franse overheid.

Dat er mensen op zoek zijn naar avontuur, weg willen van huis en daar terecht komen kan ik me overigens wel prima voorstellen. Je vindt zoals men ook aangeeft in die documentaires een nieuwe familie en je wordt beziggehouden zodat je vooral niet na gaat denken over het geheel. Maar dat maakt je niet ineens geweldig.

Het kweken van een 'mysterie' omtrend het vreemdelingenlegioen waar oud legionairs of aanhangers hier hard aan meewerken is vooral een mooie manier om het simpele aan het hele verhaal een beetje te verdoezelen. Net als de opschepcijfers eerder over cijfers van doden etc en het 'geheim' houden van de groote van het vreemdelingenlegioen.

Al bij al is het interessant maar verder ook niet.

Dat respect van de Franse bevolking zal ook wel meevallen. Maar bij het legioen zullen ze je vast wel wijsmaken dat je met iets heel belangrijks en geweldigs bezig bent. Die poging tot een staatsgreep is men vast niet in dank afgenomen en op de grote aantallen criminelen/nazi's etc in het verleden zal men ook niet al te trots geweest zijn. Het legioen is en blijft vooral handig maar meer ook niet. Wat betreft aantrekkingskracht moet je de Fransen alle krediet geven, zoals ook in dit topic blijkt is en blijft die groot en dat zorgt voor flink wat nieuw kanonnenvlees

Edit: Dit negatieve verhaal maakt mijn interesse er in niet minder. Maar ik vind wel dat er betere alternatieven zijn op legergebied als je actie wilt.

[ Bericht 10% gewijzigd door PLAE@ op 20-01-2006 01:34:26 ]
pi_34349964
[quote]Op vrijdag 20 januari 2006 01:24 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

nooit aan zou kunnen:?

Misschien is dat wel het geval ja. Ik ben misschien niet hersenloos genoeg om blindelings bevelen op te volgen van de Franse regering. Want zeg nou zelf. Ze zijn niet bepaald op zoeken naar de meest slimme figuren (om het maar netjes uit te drukken), maar wel naar domme krachten met wat lichamelijke aanleg voor zware omstandigheden en die in de bovenkamer prima beinvloedbaar zijn en te drillen tot een robotje in dienst van de Franse overheid.

Dat er mensen op zoek zijn naar avontuur, weg willen van huis en daar terecht komen kan ik me overigens wel prima voorstellen. Je vindt zoals men ook aangeeft in die documentaires een nieuwe familie en je wordt beziggehouden zodat je vooral niet na gaat denken over het geheel. Maar dat maakt je niet ineens geweldig.

Het kweken van een 'mysterie' omtrend het vreemdelingenlegioen waar oud legionairs of aanhangers hier hard aan meewerken is vooral een mooie manier om het simpele aan het hele verhaal een beetje te verdoezelen. Net als de opschepcijfers eerder over cijfers van doden etc en het 'geheim' houden van de groote van het vreemdelingenlegioen.

Al bij al is het interessant maar verder ook niet.

[sub] Dat respect van de Franse bevolking zal ook wel meevallen. Maar bij het legioen zullen ze jeerhaal maakt mijn interesse er in niet minder. Maar ik vind wel dat er betere alternatieven zijn op legergebied als je actie joo ze zoeken echt niet alleen domme mensen om te overleven moet je daar wel verstand hebben kijk de keuring maar
pi_34355930
Heeft u nog contacten in het legioen

we zoeken een vermist persoon

bvd.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef Mr.Mister het volgende:
Sorry, typfoutje.. Pas na 2 jaar heb je de mogelijkheid caporal te worden.. Details geven is niet expliciet verboden, maar wordt niet toegejuicht. Sommige delen/dingen zijn natuurlijk wel geheim, zoals in alle legeronderdelen het geval is en kan zijn.
pi_34356930
Bericht voor Mr.Mister

Heeft u nog contacten in het vreemdelingenlegioen?

wij zoeken nar een vermist persoon

bvd.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:27:39 #123
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34358277
Het vreemdelingen legioen heeft ook ooit een franse president (de gaulle?) willen vermoorden omdat hij een afrikaanse kolonie wilde verzelfstandigen. Sindsdien hebben ze de banden tussen Frankrijk zelf en het legioen iets "aangehaald" om te voorkomen dat dat soort dingen opnieuw konden gebeuren.
lege ton
pi_34358449
Klopt.
pi_34361916
nat. geographic 4.00 herhaling

warriors of the french foreign legion
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:31 schreef SHERMAN het volgende:
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo