[quote]
Op vrijdag 20 januari 2006 01:24 schreef PLAE@ het volgende:[..]
nooit aan zou kunnen:?
Misschien is dat wel het geval ja. Ik ben misschien niet hersenloos genoeg om blindelings bevelen op te volgen van de Franse regering. Want zeg nou zelf. Ze zijn niet bepaald op zoeken naar de meest slimme figuren (om het maar netjes uit te drukken), maar wel naar domme krachten met wat lichamelijke aanleg voor zware omstandigheden en die in de bovenkamer prima beinvloedbaar zijn en te drillen tot een robotje in dienst van de Franse overheid.
Dat er mensen op zoek zijn naar avontuur, weg willen van huis en daar terecht komen kan ik me overigens wel prima voorstellen. Je vindt zoals men ook aangeeft in die documentaires een nieuwe familie en je wordt beziggehouden zodat je vooral niet na gaat denken over het geheel. Maar dat maakt je niet ineens geweldig.
Het kweken van een 'mysterie' omtrend het vreemdelingenlegioen waar oud legionairs of aanhangers hier hard aan meewerken is vooral een mooie manier om het simpele aan het hele verhaal een beetje te verdoezelen. Net als de opschepcijfers eerder over cijfers van doden etc en het 'geheim' houden van de groote van het vreemdelingenlegioen.
Al bij al is het interessant maar verder ook niet.
[sub] Dat respect van de Franse bevolking zal ook wel meevallen. Maar bij het legioen zullen ze jeerhaal maakt mijn interesse er in niet minder. Maar ik vind wel dat er betere alternatieven zijn op legergebied als je actie joo ze zoeken echt niet alleen domme mensen om te overleven moet je daar wel verstand hebben kijk de keuring maar