wtf weet je hoelang ik dat al wilquote:Op donderdag 20 december 2007 16:03 schreef murp het volgende:
[..]
dat dacht ik ook toen ik het voor het eerst zag, maar het leek me eigenlijk steeds leuker
tis nu in hoofddorpquote:Op donderdag 20 december 2007 16:27 schreef Houniet het volgende:
[..]
wtf weet je hoelang ik dat al wilwordt bijna nergens gegeven
en in Dordrecht...quote:
nee, ik ga naar zo'n introductiedag, lijkt me makkelijker om zo'n compleet plaatje te krijgenquote:Op donderdag 20 december 2007 16:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Trek gewoon een torrent binnen om een ideetje te krijgen. Mocht je dit leuk vinden, zoek dan ook eens op Systema of Sambo.
met hem ^^quote:Op donderdag 20 december 2007 16:22 schreef Matrixxx het volgende:
Krav Maga is toch een vecht'kunst' die geleerd wordt door Israëlische politiemachten etc. waarbij het de bedoeling is zo snel mogelijk iemand onschadelijk te maken met elk voorwerp of techniek die maar te bedenken is?
dat is voor mij een tering eind rijdenquote:
Daarom vraag ik me ook af of je het als sport moet beoefenen, of als zelfverdedigingstechniek?squote:Op donderdag 20 december 2007 16:40 schreef matthijz het volgende:
Ik persoonlijk vond het iets te hard. Mijn hele armen zaten onder de blauwe plekken na de eerste les. Maar als je pijn geen probleem vindt is dit een leuke en effectieve sport.
oh godquote:Op donderdag 20 december 2007 16:40 schreef matthijz het volgende:
Ik persoonlijk vond het iets te hard. Mijn hele armen zaten onder de blauwe plekken na de eerste les. Maar als je pijn geen probleem vindt is dit een leuke en effectieve sport.
Da's waarschijnlijk alleen van de 360o defense, dat is één van de weinige oefeningen waar je blauwe plekken van krijgt.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:40 schreef matthijz het volgende:
kijk effe op www.krav4defense.nlquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:03 schreef n00cL30n het volgende:
Murp.. Waar on Hoofddorp wordt dit gegeven, zit al een tijdje te zoeken naar een school? (Woon zelf in Zwanenburg.)
Thanks, ziet er goed uit trouwens!quote:
ik heb vanavond mijn eerste proefles, kijken of het wat wordtquote:Op zaterdag 29 december 2007 00:18 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Thanks, ziet er goed uit trouwens!
Toch maar eens kijken of ik een lesje mee kan draaien om te kijken hoe het is.
Laat effe horen hoe het was, voor mij is het toch wel één van de twee overgebleven dingen.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:50 schreef murp het volgende:
[..]
ik heb vanavond mijn eerste proefles, kijken of het wat wordt
ja, is goedquote:Op maandag 7 januari 2008 15:13 schreef Nosh het volgende:
[..]
Laat effe horen hoe het was, voor mij is het toch wel één van de twee overgebleven dingen..
vetquote:Op maandag 7 januari 2008 14:50 schreef murp het volgende:
[..]
ik heb vanavond mijn eerste proefles, kijken of het wat wordt
meld je dan snel aan, dan kan je deze week denk ik nog meedoen, kost 10 euroquote:Op maandag 7 januari 2008 16:55 schreef n00cL30n het volgende:
Nee maar serieus, laat ff weten hoe die school is murp, dan kom ik, als alles lukt, binnenkort ook ff langs.
Enjoyquote:
Jawel, vrouwen en mannen in alle leeftijden beoefenen Krav Maga.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:57 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Enjoy![]()
Heb hier laatst ook wat over gelezen. Ben benieuwd of er ook vrouwen aan die lessen meedoen?
ik ben kapot ...quote:Op maandag 7 januari 2008 19:58 schreef n00cL30n het volgende:
Ennuh... Als je dit terugleest, hoop ik niet dat je al te beurs en blauw bent geworden murp?
Koel.. vertel meer man!quote:Op maandag 7 januari 2008 21:27 schreef murp het volgende:
[..]
ik ben kapot ...
en ik heb nu al spierpijn en ik ben bont en blauw
nou, we begonnen met warmlopen en ik dacht bij mezelf van dit trek ik niet meer, sprintjes trekken, hakkebillen, en nog meer van dat rare gedoe,quote:
Damn! Klinkt wel heel gaaf!quote:Op maandag 7 januari 2008 23:10 schreef murp het volgende:
[..]
[knip]
al met al een leuke avond gehad
maar ik ben zo moe en ik heb overal (spier)pijn
Tja, het is voor mij een welkome afwisseling van Kyokushin Karate en Tai Chi.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:16 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is inderdaad een weinig elegante opsomming gevechtshandelingen gebaseerd op de grove motoriek. Dat is de enige die het nog doet in zeer stressvolle, levensbedreigende, situaties. De meeste handelingen zijn gericht op het ontwrichten van gewrichten en treffen van vitale en buitengewoon gevoelige lichaamsdelen. In het kort kan je zeggen dat je er niets anders mee kan dan een persoon buiten gevecht stellen.
Ik krijg er wel wat van mee maar ik houd er niet zo van.
ja heel makkelijk, het is vlakbij de supercoop en daar staat een grote parkeerplaats voor, vertel effe als je deze maand voor een proefles ga, dan doe ik ook nog effe een proeflesquote:Op dinsdag 8 januari 2008 02:13 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Damn! Klinkt wel heel gaaf!
FF kijken of het lukt om deze maand nog ff langs te gaan!
Stomme vraag misschien, maar parkeren van auto's daar in de buurt is goed te doen?
Is koel man, gaan we doen. Mag je mij drie keer gratis kruistrappen geven.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:15 schreef murp het volgende:
[..]
ja heel makkelijk, het is vlakbij de supercoop en daar staat een grote parkeerplaats voor, vertel effe als je deze maand voor een proefles ga, dan doe ik ook nog effe een proefles
whoohooquote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:56 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Is koel man, gaan we doen. Mag je mij drie keer gratis kruistrappen geven.
ik heb eigenlijk geen ideequote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:29 schreef n00cL30n het volgende:
Godver... MURP!
Ik ben door de bezigheden rond de zwangerschap van mijn vriendin helemaal vergeten een kijkje te gaan nemen.
Komen ze binnenkort nog met proeflessen? (Ik kan nameljk niets vinden op krav4defense?)
Mmm... Misschien dat ik binnenkort wel eens een kijkje kan gaan nemen in Amstelveen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:36 schreef dapluiz het volgende:
En net weer een lekkere (buiten) les achter de rugWel weer een beetje blauw van het sparren
Hier in Den Haag kan je altijd wel een lesje mee doen als je wil zien hoe het is.
www.sportschoolhsw.nl
ik zie alleen een onsportieve skinhead-achtige doorrammen terwijl iemand al knock out is. wat heeft dit met aikido vs krav te maken?quote:
ik zou het gay noemenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:15 schreef FranticDJ het volgende:
Staat er dan ook onder: het is wel MMA
Is een KM master vs mma master.. Vond dit filmpje op DBB, maarja.. Dit blijft een MMA fight..
Dit is Krav Maga vs Taekwondo, misschien een wat duidelijker filmpje hehe dan een gevecht in een ring:
is zeker niet toevallig in eindhoven?quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik doe aan kickboksen en de school waar ik zit geeft ook krav maga,
de gene die dat geeft heeft dit behaald, zegt mij niks:
Opgeleid door M. Konstantinides / Moni Aizik
Reality-Based- systeem door Jim Wagner
Kapap seminar door Avi Nadia
19 januari 2008 Kubotan-instructeur.
Bedoel je niet Eskrima?quote:Op donderdag 20 december 2007 17:04 schreef Ra-z het volgende:
Vrij harde sport, helaas worden er voor zover ik weet weinig competities gehouden. iig niet zoals bij judo of karate.
Als je dit een leuke sport lijkt moet je ook eens naar pekiti tirsia kijken, fillipijnse vechtsport, iets sierlijker maar meer met wapens vooral messen en stokken
Als ik het goed heb is vanavond inderdaad de Krav Maga uitzending...quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:55 schreef static het volgende:
Vanavond 23:00 Discovery; 'Fight Quest'. Uur lang gesmijt en geschreeuw.
is afhankelijk van de les, als je alleen maar puur gaat knokken dan heb je wel de volgende dag spierpijn, is het een technisch lesje dan valt het reuze meequote:Op maandag 29 september 2008 15:15 schreef Svnn het volgende:
Ok dan ga ik daar een keer een proefles nemen! hoe ervaren jullie krav maga.. gelijk al effectief.. merken jullie ook dat je lichaam anders reageert.. dat je gespierder wordt of juist dunner.. en mentaal?
ik + de rest van onze groep vindt dat GEEN Krav maga bij fight quest.quote:
kan een luitenant dat beslissen ?quote:Op maandag 29 september 2008 18:40 schreef Heatseeker het volgende:
Onze luitenant is het ook van plan dit te integreren tijdens de wekelijkse sport. Lijkt me een stuk leuker dan het eeuwige kickboxen.
proberen, instructeur het verhaal vertellen zodat als je last krijgt het eventueel vervroegd op kan zeggen oid.quote:Op maandag 29 september 2008 18:33 schreef Locusta het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om Krav Maga te gaan doen. Dit puur en alleen uit zelfverdediging. Dat je leert om binnen een aantal sec. een gevecht/aanval in jouw voordeel te keren spreekt mij erg aan en lijkt mij zeer effectief. Ik ga nog wel regelmatig alleen op pad en soms ook s'avonds/in het weekend er alleen op uit en dan lijkt mij zoiets om achter de hand te hebben wel een veilig gevoel.
Ik las al het een en ander over hoe intensief het is, en nou heb ik de volgende vraag: begin dit jaar heb ik een bekkenfractuur gehad en mijn bekken, heupen en duim op meerdere plaatsen gebroken. Niet alle breuken zijn helemaal aan elkaar gegroeid (voornamelijk de grote breuken naast mijn ruggengraat), dat kan nog wel een poosje duren en ik heb nog fysiotherapie maar ben (gelukkig!) wel weer aan het werk.
In principe mag ik mij weer volledig belasten, dit is door zowel de fysio als de orthopeed bevestigd.
Is het mogelijk om alvast te beginnen of is het beter nog te wachten totdat alles "goed aan elkaar zit"? Misschien is dit een beetje een open deur in trappen maar ik vind het moeilijk in te schatten wat ik allemaal kan doen omdat ik verder niet sport en daardoor mijn lichaam sinds het ongeluk nog niet maximaal belast heb. Vandaar dat ik het hier dus even vraag, bij de "experts"![]()
Om namelijk voor zo'n vraag speciaal naar de huisarts te gaan vind ik ook weer zo wat![]()
Oef, lang verhaal![]()
bij ons gebruiken we sparren vooral om op te warmen, bestaande uit tikken op het schouder, tikken op het hoofd, bovenbenen en stomp richting torso. (wordt langzaam opgebouwd)quote:Op maandag 29 september 2008 15:25 schreef Svnn het volgende:
wat moet ik daar bij voorstellen dat sparren? krijg je goeie klappen in je gezich.. of is het meer op lichaam?
Thanks! Goed idee, zal eens even op onderzoek uit gaan.quote:Op maandag 29 september 2008 21:46 schreef Andyy het volgende:
proberen, instructeur het verhaal vertellen zodat als je last krijgt het eventueel vervroegd op kan zeggen oid.
gewoon proberenzolang je er geen last van krijgt is het goed toch ?
Of (bij ons) gezellig grondvechtenquote:Op maandag 29 september 2008 15:25 schreef Svnn het volgende:
wat moet ik daar bij voorstellen dat sparren? krijg je goeie klappen in je gezich.. of is het meer op lichaam?
Het was in overleg met de sergeanten van de sport, die vonden het ook wel een goed idee vandaar. De luit beslist zelf natuurlijk daar niet over.quote:Op maandag 29 september 2008 20:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
kan een luitenant dat beslissen ?
cool, ga ik mijn mannen dan ook geven als ik luit ben
oke, jammerquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:05 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Het was in overleg met de sergeanten van de sport, die vonden het ook wel een goed idee vandaar. De luit beslist zelf natuurlijk daar niet over.
Ik ben dus een van die lompe beginners waar jij het over hebtquote:Op zondag 16 november 2008 04:11 schreef OldJeller het volgende:
Wat een schaduwzijde is, is dat men vaak door elkaar staat. De al dan niet lompe beginner staat tegenover iemand die het wat langer doet. En omdat de drempel laag ligt bij deze vechtsport, het is voor 'iedereen', zul je ook lompe mensen met weinig inschattingsvermogen hebben.
Zo is de kans een stuk groter dat één of andere faler je te hard raakt in je kruis, als je op die manier moet oefenen. Ja, je hebt wel een tok, maar dan merk je het vaak alsnog. Of mensen die dus niet kunnen inschatten en je dan plots wel op je bek raken.
Dat is het nadeel hieraan. Dat je met zulke mensen moet trainen.
Tuurlijk moet je tegen een stootje kunnen en word je hard van een paar klappen. Maar niet door een klap vol op je bek of in je kruis, daar leer je niets van.
En omdat je meteen vanaf les 1 tegenover iemand wordt gezet om te oefenen, is de kans erg groot dat zo iemand - die veelal geen enkele ervaring heeft met vechtsporten - je te hard op de verkeerde plek raakt.
onze instructeur traint ook politie en doet ook wel eens trainingen met het ATquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:10 schreef Eskimo-Joe het volgende:er zijn verschillende soorten krav maga curriculum waar je in getraind kan worden; van civiel niveau tot aan training voor speciale anti-terreur eenheden. uiteraard is die laatste een zeer uitgebreide vorm die niet toegankelijk is voor iedereen wat niveau betreft heb je verschillende banden die je kan behalen door het afleggen van examens. maar het grootste gedeelte van de sportscholen hechten hier weinig tot geen waarde aan. bij de eerste band (geel) worden vooral de basistechnieken doorgenomen (statische verwurgingen, stoot en traptechnieken). naarmate je hoger komt, worden de behandelde technieken moeilijker en uitgebreider (denk aan grondvechten, verdedigingstechnieken voor mes- stok- en pistoolbedreigingen, meerdere aanvallers, takedowns).
dan train je waarschijnlijk ook bij protect invest. in a'dam zijn we sinds kort wel begonnen met het gescheiden trainen van beginners en gevorderden, scheelt in ieder geval een klein beetje (ook qua mentaliteit)quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
onze instructeur traint ook politie en doet ook wel eens trainingen met het AT
en bij ons heb je geen niveau's, iedereen traint samen
je haalt nogal wat dingen door elkaar, geeft niet, je bent pas een jaar bezig. om te beginnen zijn het geen bokshandschoenen maar grappling handschoenen. je kan hiermee technieken toepassen zoals bepaalde armlocks, omdat het open handschoenen zijn en je hierdoor je eigen handen en lichaamsdelen van je tegenstander kan vastpakken.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:20 schreef Andyy het volgende:
nope, bij Asdonck in Breukelen
ik doe het al een jaar
ik zie op die site trouwens ook bokshandschoenen, daar doen wij ook niet aan aangezien je op straat ook geen bokshandschoenen draagt en bokshandschoenen geven je een extra iets om jezelf mee te verdedigen wat je op straat ook niet hebt
quote:Op zondag 28 december 2008 01:12 schreef Eskimo-Joe het volgende:
[..]
je haalt nogal wat dingen door elkaar, geeft niet, je bent pas een jaar bezig. om te beginnen zijn het geen bokshandschoenen maar grappling handschoenen. je kan hiermee technieken toepassen zoals bepaalde armlocks, omdat het open handschoenen zijn en je hierdoor je eigen handen en lichaamsdelen van je tegenstander kan vastpakken.
je hebt ze zelf nooit gedragen want anders zou je weten dat ze weinig tot geen extra bescherming bieden tegen stoot en trapaanvallen. in tegenstelling tot bokshandschoenen hebben ze namelijk relatief weinig foam. ze zijn slechts ter bescherming van je eigen handen en dus niet iets extra om jezelf mee te verdedigen.
het is niet eens een sportquote:Op zondag 28 december 2008 13:23 schreef skaterboi het volgende:
Krav maga is zo'n nep vechtsport. Alles wat je leert zijn alleen voor bepaalde situaties. Als je in zo'n situatie in het echt zit en de situatie is maar iets anders dan wat je geleerd hebt dan heb je er al niks meer aan
Geloof je het zelfquote:Op zondag 28 december 2008 13:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
het is niet eens een sport
en je hebt er echt wel wat aan hoor op straat
wij leren ook improviseren en zelf naar oplossingen zoeken
hoe komen anders al die mongolen in het ziekenhuis die mensen van ons hebben aangevallen ?
kuttroll.quote:Geregistreerd op: zondag 28 december 2008 @ 00:01
kuttroll? donder toch op met je fabeltjes zelfverdedging "sport". Ik kan ook zonder training iemand in zijn kruis trappenquote:Op zondag 28 december 2008 14:42 schreef Andyy het volgende:
ja, is gewoon een feit
iemand viel de instructeur aan => 2 weken ziekenhuis omdat z'n ballen naar de kloten waren
iemand wou zo'n gast met een bierflesje slaan => ziekenhuis omdat hij zelf in het glas viel
[..]
kuttroll.
Ik geloof best dat Krav maga bestaat en gebruikt word maar niet dat het zo goed is als word beweerd. En ik weet bijna helemaal zeker dat een Nederlands iemand die even snel een cursus heeft gevolgt iemand anders kan aanlerenquote:Op zondag 28 december 2008 15:25 schreef Andyy het volgende:
het is GEEN sport.
de IDF gebruikt het ja, het is enorm progressief, Krav maga 20 jaar geleden zag er heel anders uit dan het tegenwoordig eruit ziet, het wordt aangepast naar het geweld wat je op straat tegen komt.
en vertel mij dan eens waarom zoveel LEs en legers het gebruiken om manschappen te leren vechten als het een fabeltje is ?
en jeet kune do ?
mijn instructeur heeft tig jaar ervaringen met vechtsporten (hij was ooit een kickboxer, heeft met muhammed ali, Joe lewis getraind, heeft ook judo gedaan) en volgens hem is een gevecht op straat totaal niet te vergelijken met 1 in de ringquote:Op zondag 28 december 2008 15:35 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Ik geloof best dat Krav maga bestaat en gebruikt word maar niet dat het zo goed is als word beweerd. En ik weet bijna helemaal zeker dat een Nederlands iemand die even snel een cursus heeft gevolgt iemand anders kan aanleren
dus jij bent van mening dat krav het beste is wat je kan doen?quote:Op zondag 28 december 2008 15:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
mijn instructeur heeft tig jaar ervaringen met vechtsporten (hij was ooit een kickboxer, heeft met muhammed ali, Joe lewis getraind, heeft ook judo gedaan) en volgens hem is een gevecht op straat totaal niet te vergelijken met 1 in de ring
en ik zeg ook niet dat we iedereen aankunnen, maar we leren dingen die not done zijn in al die vechtsporten, en als we toevallig een wapen te pakken kunnen gebruiken gebruiken we het maar al te graag.
bij krav maga worden ook dingen geleerd die je vanuit een reflex kan doen, dat maakt het ook zo effectief (paar mensen kunnen dat na vertellen die ik ken)
en trouwens, goede conditie is niet alles, op straat is een gevecht meestal binnen een paar seconden over
verschilt dat niet van mens tot mens?quote:Op zondag 28 december 2008 15:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dus jij bent van mening dat krav het beste is wat je kan doen?
dat zeg ik niet, het is 1 van de betere technieken voor op straat, in de ring is het dan weer waardeloosquote:Op zondag 28 december 2008 15:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dus jij bent van mening dat krav het beste is wat je kan doen?
quote:Op zondag 28 december 2008 15:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
mijn instructeur heeft tig jaar ervaringen met vechtsporten (hij was ooit een kickboxer, heeft met muhammed ali, Joe lewis getraind, heeft ook judo gedaan) en volgens hem is een gevecht op straat totaal niet te vergelijken met 1 in de ring
en ik zeg ook niet dat we iedereen aankunnen, maar we leren dingen die not done zijn in al die vechtsporten, en als we toevallig een wapen te pakken kunnen gebruiken gebruiken we het maar al te graag.
bij krav maga worden ook dingen geleerd die je vanuit een reflex kan doen, dat maakt het ook zo effectief (paar mensen kunnen dat na vertellen die ik ken)
en trouwens, goede conditie is niet alles, op straat is een gevecht meestal binnen een paar seconden over
wat zit je te kloten, viool? ik zou jou wel eens huilend ineen willen zien krimpen met je grote bek.quote:Op zondag 28 december 2008 17:22 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Die trainer van jou klinkt als een patser die uit zijn nek lult. Als je een sport kan betekend nog niet dat je het goed aan iemand anders kan leren. Ik blijf er bij dat die instructuur alleen snel een cursus heeft gevolgt om snel geld te verdienen. Hoeveel betaal je aan contributie als ik vragen mag?
Dat gaat iig niet lukken met krav magaquote:Op zondag 28 december 2008 17:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat zit je te kloten, viool? ik zou jou wel eens huilend ineen willen zien krimpen met je grote bek.
wat is jouw specialisme?quote:Op zondag 28 december 2008 17:26 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Dat gaat iig niet lukken met krav maga
krav maga mega boi to the rescuequote:Op zondag 28 december 2008 17:26 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Dat gaat iig niet lukken met krav maga
Ik ben bekend met bijna elke vechtsport. En naar mijn mening is geen een vechtsport echt goed voor zelfverdedging op straat maar als ik moest kiezen dan zou ik voor muay thai gaan of shotokan karatequote:
en aikido?quote:Op zondag 28 december 2008 17:36 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Ik ben bekend met bijna elke vechtsport. En naar mijn mening is geen een vechtsport echt goed voor zelfverdedging op straat maar als ik moest kiezen dan zou ik voor muay thai gaan of shotokan karate
Aikido is een prachtige sport en is ook zeer effectief maar helaas is het niveau van de nederlandse aikido zeer onder de maat. Ook zijn deze 'Dojos" vaak winst gerichtquote:
ik doe het bij iemand thuis.quote:Op zondag 28 december 2008 17:58 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Aikido is een prachtige sport en is ook zeer effectief maar helaas is het niveau van de nederlandse aikido zeer onder de maat. Ook zijn deze 'Dojos" vaak winst gericht
mooie sport... maar niet het bestequote:
wat doe je nu dan?quote:Op zondag 28 december 2008 18:43 schreef Eskimo-Joe het volgende:
muay thai heb je niks aan bij grondvechten, heb het zelf ondervonden toen ik ben overgestapt op andere (hybride) vechtsporten.
skaterboi, waarom kom je niet een keer meetrainen? dan kan ik je laten zien hoe en waarom het effectief is
heb het gelukkig nog niet hoeven toepassen alhoewel....quote:Op zondag 28 december 2008 18:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mooie sport... maar niet het bestezeker niet op de straat of in de kroeg
krav maga en MMA. ben een tijdje geleden gevraagd om de instructeurscursus te volgen voor km maar daar ben ik nog niet over uit.quote:
quote:Op zondag 28 december 2008 17:22 schreef skaterboi het volgende:
[..]
Die trainer van jou klinkt als een patser die uit zijn nek lult. Als je een sport kan betekend nog niet dat je het goed aan iemand anders kan leren. Ik blijf er bij dat die instructuur alleen snel een cursus heeft gevolgt om snel geld te verdienen. Hoeveel betaal je aan contributie als ik vragen mag?
hey, bij Krav Maga leer je ook je reflexen gebruikenquote:Op zondag 28 december 2008 18:54 schreef skaterboi het volgende:
Het fijne aan aikido is dat je reflexen centraal staan en dat je leert snel te reageren in een vloeiende beweging.
ik train wel bij Protect Invest maar in A'damquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:17 schreef michail8 het volgende:
Mensen hier die bij Protect Invest in Nieuwegein trainen?
in apeldoorn zit er in elk geval een, maar dit stuk uit de voorwaarden vind ik toch wat raar:quote:Op maandag 26 januari 2009 17:23 schreef Houniet het volgende:
Valt er ergens in Gelderland te lessen?
ik vraag me dan ook af of dit stuk juridisch acceptabel is, een kneuzing, oke, maar mocht iemand je verlamd maken lijkt mij dit zeer onredelijk, al kan het dan gerelateerd zijn op de WA van de tegenpartij....quote:# Het deelnemen van lessen bij Krav Maga Oost geschiedt geheel op eigen risico. Krav Maga Oost (lees Henry van der Pol) is niet verantwoordelijk voor enige schade of letsel welke tijdens de lessen wordt opgelopen.
# De student verklaart d.m.v ondertekening van het inschrijfformulier, dat hij/zij het onderhavige onderwijs zal ontvangen uitsluitend en alleen voor eigen risico en dat de kosten van enig ongeval of letsel, opgelopen als gevolg van deelname aan de lessen, geheel en al door hem/haar zelve zal worden gedragen. Dit is eveneens van toepassing op het in ongerede geraken van op de trainingslocatie achtergelaten kleding en voorwerpen.
# Krav Maga Oost (lees Henry van der Pol) aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid en de student ontheft Krav Maga Oost(lees Henry v.d Pol) van elke aansprakelijkheid.
# Iedere student van Krav Maga Oost moet verplicht een WA verzekering hebben. Als het goed is heeft iedereen boven de 18 jaar deze al afgesloten. Heb je deze nog niet dan moet je deze alsnog afsluiten, je kunt in het dagelijkse leven eigenlijk niet zonder deze verzekering.
En ik kan waarschijnlijk even niet meer trainenquote:Op maandag 26 januari 2009 17:22 schreef michail8 het volgende:
Pff al een paar weken niet kunnen trainen ivm een geblesseerde tussenribspier :S
Ontstoken? Hopelijk lig je er geen weken uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:26 schreef dapluiz het volgende:
[..]
En ik kan waarschijnlijk even niet meer trainenWaarschijnlijk ontstoken pees in mijn bovenarm ofzo ... Donderdag naar fysio ...
Zou zaterdag examen doen
Wat was de naam ervan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:15 schreef onlogisch het volgende:
Toevallig laatst een docu over gezien.
Ja, in Arnhem. Aardige gasten daar.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:23 schreef Houniet het volgende:
Valt er ergens in Gelderland te lessen?
Weet niet waarom ik dat zei want ik was al bij de huisarts geweestquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:01 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ontstoken? Hopelijk lig je er geen weken uit.
beetje hetzelfde dus hier.. diclofenac doet wonderen! Maar inmiddels weer een week aan vastgeplakt. Draaien van de arm doet al pijnquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:56 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Weet niet waarom ik dat zei want ik was al bij de huisarts geweest
Nee ik schijn wel me arm overbelast te hebben, waardoor dan schijnbaar je spieren iets korter worden ofzo, waardoor er een zenuw soms knel zit ...
Snap het zelf ook niet helemaalMaar ben wel blij dat ik er niet continu last van heb, alleen bij bepaalde bewegingen.. Maarja, ga er liever niet mee sporten tot ik weet hoe het zit ...
Ik gebruik indien nodig mma handschoenen, omdat je daarmee nog kan grondvechten..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:04 schreef Andyy het volgende:
gebruiken jullie handschoenen ?
zo ja wat voor ?
Ga vanmiddag naar de fysio jaquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:42 schreef Blackviper het volgende:
[..]
beetje hetzelfde dus hier.. diclofenac doet wonderen! Maar inmiddels weer een week aan vastgeplakt. Draaien van de arm doet al pijn![]()
Gewoon fysio en afwachten. Misschien moet je ook ff langs de fysio?
Ja ik wil ook wel erg graag maar wacht het nog even af. Ga februari weer beginnen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:43 schreef michail8 het volgende:
[..]
Ik gebruik indien nodig mma handschoenen, omdat je daarmee nog kan grondvechten..
@ dapluiz & Blackviper: kut is dat he, niet kunnen trainen.. ik heb al een aantal weken niet kunnen trainen, maar ik heb wel heel erg zin om weer te trainen! Maarja, kheb er geen zin in dat het straks erger wordt omdat ik het overbelast ofzo...
Ja precies ik heb het ook hele dag geen last en dan pak je ineens je tas op en doet het nog pijn. Of altijd op het moment dat je gaat slapen. Net ook fysio gehad ging wel wat beter.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:05 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Ga vanmiddag naar de fysio ja
Vage is dat het soms bijna weg lijkt te zijn, tot ik weer een bepaalde beweging maak en dan is die pijn ineens weer terug :/
Ja idd, leraar schijnt wel redelijk bijdehand te hebben gezegt tegen me broer "Dan vecht ie toch met 1 arm?"quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:43 schreef michail8 het volgende:
[..]
@ dapluiz & Blackviper: kut is dat he, niet kunnen trainen.. ik heb al een aantal weken niet kunnen trainen, maar ik heb wel heel erg zin om weer te trainen! Maarja, kheb er geen zin in dat het straks erger wordt omdat ik het overbelast ofzo...
Dat heb ik ook ja. Ben daarstraks wel weer gaan trainen, ben het zat om niet te gaan. Op zich ging het wel, ben benieuwd hoe erg last ik er vannacht van heb...:Pquote:Op donderdag 29 januari 2009 09:05 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Ga vanmiddag naar de fysio ja
Vage is dat het soms bijna weg lijkt te zijn, tot ik weer een bepaalde beweging maak en dan is die pijn ineens weer terug :/
Ja idd, als je et ff te fanatiek grondvecht dan gaat het juist fout, daar ga ik ook even rustig mee doenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:43 schreef michail8 het volgende:
Ja, als je het gewoon rustig aan doet, gaat het wel.. Ik ga iig nog niet voluit grondvechten, dan weet ik zeker dat ik weer weken thuis zit.
Au dat klinkt pijnijk!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:24 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb een slijmbeursontsteking. wel een lange naald gekregen in mijn schouder waarmee de dokter de hele pees bedruppelde. maar ik voel me nog steeds half-verlamd.
Daar ben ik juist blij om. Anders krijg je dat tuig wat nu op muay thai of kickboxen gaat erbij...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:13 schreef Blackviper het volgende:Toch vreemd dat niet zoveel mensen het kennen en doen. Krijg vaak "wat is dat dan?" te horen. Dan laat je filmpje zien en dan vinden mensen het aggresief..
Mwah dat tuig houd het niet echt lang vol vermoed ik zo. Ik merk dat het aardig serieus genomen wordt en dat de groep mensen wel onder controle houd. Als je al rare opmerkingen maakt wordt je van de training geschopt voor een bepaalde tijd (ook al was het een grapje) en als je aggresief gaat lopen doen (wat dat kickbox volk toch wel hoog in het vaandel heeft staan) trek je het ook niet lang. Denk dat het juist zo aggresief over komt omdat veelal normale mensen er wel geintreseerd in zijn en die zien dan je insticten aan het werk. Plus dat je natuurlijk bijgebracht wordt 3 maal zo aggresiever te zijn dan je tegenstander.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:36 schreef michail8 het volgende:
[..]
Daar ben ik juist blij om. Anders krijg je dat tuig wat nu op muay thai of kickboxen gaat erbij...
ik begrijp jullie echt niet. wat bedoelen jullie nou met tuig? is het dat ze drugsdealen in de kleedkamer ofzo dat ze de bokszakken jatten??quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:36 schreef michail8 het volgende:
[..]
Daar ben ik juist blij om. Anders krijg je dat tuig wat nu op muay thai of kickboxen gaat erbij...
Met tuig bedoel ik van die gasten die daar komen om een beetje agressief te doen. Niet komen om een sportprestatie te leveren. Van die mannetjes die geen respect hebben voor zowel de trainer als de medeleerlingen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Eskimo-Joe het volgende:
[..]
ik begrijp jullie echt niet. wat bedoelen jullie nou met tuig? is het dat ze drugsdealen in de kleedkamer ofzo dat ze de bokszakken jatten??
ik heb bij 4 verschillende muaythai scholen getraind en nog nooit 'tuig' tegengekomen. definieer tuig
agressief doen.. gozer je doet aan een hybride vechtsport, geen aerobics, wat verwacht je?! een goed pak slaag uitdelen en ontvangen hoort erbij. punt. als je daar geen zin in hebt kan je altijd nog bij een breiclub gaan. bij ons heb je ook aaaaltijd van die gasten die meteen beginnen te piepen als ze goed geraakt worden. juist daar leer je van. en als ze agressief doen, pak je ze toch nog harder terug??? komop manquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:20 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Met tuig bedoel ik van die gasten die daar komen om een beetje agressief te doen. Niet komen om een sportprestatie te leveren. Van die mannetjes die geen respect hebben voor zowel de trainer als de medeleerlingen.
Ben niet bang voor klappen zeker niet. Er is wel degelijk een verschil in mentaliteit tussen iemand die gaat en weet wat die doet en wilt dan iemand die daar komt om alleen maar stomweg in het rond te raggen (het soort tuig wat ik dus beschrijf). Heeft NIETS maar dan ook NIETS met klappen krijgen te maken. Het verschil is wel dat als ik een tik krijg of uitdeel bij iets wat niet hoort (tegen de regels of tijdens een oefening) dan hoor ik een excuus of zeg ik sorry en ga je door. Die figuren waar ik het dus over heb hebben dat respect niet en worden zwaar agressief als het bij hun gebeurd. Het het zelf ook zien gebeuren bij taekwondo wat ik vroeger deed. Kwam een figuur grote bek wist het allemaal wel en schopte iedereen wel ff in elkaar. Toen kreeg hij zelf eens een paar goeie en toen ging die helemaal door het lint. Als jij met zulk volk wilt trainen be my gast. Maar duidelijk begrijp je niet wat ik bedoel of je wilt het niet begrijpen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:28 schreef Eskimo-Joe het volgende:
[..]
agressief doen.. gozer je doet aan een hybride vechtsport, geen aerobics, wat verwacht je?! een goed pak slaag uitdelen en ontvangen hoort erbij. punt. als je daar geen zin in hebt kan je altijd nog bij een breiclub gaan. bij ons heb je ook aaaaltijd van die gasten die meteen beginnen te piepen als ze goed geraakt worden. juist daar leer je van. en als ze agressief doen, pak je ze toch nog harder terug??? komop man
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:49 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ben niet bang voor klappen zeker niet. Er is wel degelijk een verschil in mentaliteit tussen iemand die gaat en weet wat die doet en wilt dan iemand die daar komt om alleen maar stomweg in het rond te raggen (het soort tuig wat ik dus beschrijf). Heeft NIETS maar dan ook NIETS met klappen krijgen te maken. Het verschil is wel dat als ik een tik krijg of uitdeel bij iets wat niet hoort (tegen de regels of tijdens een oefening) dan hoor ik een excuus of zeg ik sorry en ga je door. Die figuren waar ik het dus over heb hebben dat respect niet en worden zwaar agressief als het bij hun gebeurd. Het het zelf ook zien gebeuren bij taekwondo wat ik vroeger deed. Kwam een figuur grote bek wist het allemaal wel en schopte iedereen wel ff in elkaar. Toen kreeg hij zelf eens een paar goeie en toen ging die helemaal door het lint. Als jij met zulk volk wilt trainen be my gast. Maar duidelijk begrijp je niet wat ik bedoel of je wilt het niet begrijpen.
Ik doelde op mensen die gaan trainen zodat ze op straat mensen kunnen aftuigen. Die het dus niet voor zelfverdediging ofzo doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Eskimo-Joe het volgende:
[..]
ik begrijp jullie echt niet. wat bedoelen jullie nou met tuig? is het dat ze drugsdealen in de kleedkamer ofzo dat ze de bokszakken jatten??
ik heb bij 4 verschillende muaythai scholen getraind en nog nooit 'tuig' tegengekomen. definieer tuig
ja dat is wat anders. maar zelfs die ben ik nog nooit tegengekomen hoewel ik op verschillende plaatsen train en heb getraind.. but then again who am i?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:37 schreef michail8 het volgende:
[..]
Ik doelde op mensen die gaan trainen zodat ze op straat mensen kunnen aftuigen. Die het dus niet voor zelfverdediging ofzo doen.
Slaan jullie met vuisten (zonder gloves) elkaar op je face?quote:Op maandag 9 februari 2009 07:40 schreef dapluiz het volgende:
Morgen weer
Moet alleen nog steeds MMA-gloves aanschaffen, dat is toch wat lekkerder met sparren. Ik nu met sparren met blote handen dat ik dan toch voor me eigen handen voorzichtiger doe
Ja ach er gebeurt altijd wel eens wat. Wij krijgen af en toe ook van die incasseer oefeningen. Gewoon staan en dan om en om 10 keer met je vuist tegen de ander zijn kin. Of met open hand van die duw "klappen"quote:Op maandag 9 februari 2009 14:48 schreef dapluiz het volgende:
In principe niet, maar soms gebeurd het wel eens
ligt eraan wat je precies wil gaan doen; een tactical training (met vuurwapens etc) kan je al vanaf een paar honderd euro doen. de instructeursopleiding is dacht ik vanaf 2000 euro. cursussen worden gedurende het hele jaar gegeven.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:46 schreef Svnn het volgende:
Zou iemand aan zijn leraar kunnen vragen wanneer dat meestal begint en wat het kost?
Ik heb geen les komende periode.
ok:) als je instructeursopleiding doet begin je gewoon vanaf het begin? En tot waar krijg je dan les.. p3? p4?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:41 schreef Eskimo-Joe het volgende:
[..]
ligt eraan wat je precies wil gaan doen; een tactical training (met vuurwapens etc) kan je al vanaf een paar honderd euro doen. de instructeursopleiding is dacht ik vanaf 2000 euro. cursussen worden gedurende het hele jaar gegeven.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:20 schreef Eskimo-Joe het volgende:
op welk level zitten jullie eigenlijk (of kleur band)?
Jep. Hoezo? Jullie niet?quote:Op maandag 23 februari 2009 22:43 schreef Andyy het volgende:
wij hebben ook geen levels.
maar dragen jullie bitjes ?
Ja precies, vandaar dat ik "blij" dat me tong ertussen zatquote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:37 schreef Andyy het volgende:
of als je tanden op elkaar worden geslagen(gelukkig nooit hard meegemaakt
)
Je kan de uiteinden iets korter knippen, zodat hij minder ver in je mond zit. Edit: oh heb je al gedaan.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:57 schreef Andyy het volgende:
ik had eigenlijk nooit echt een bitje gedragen, had het wel aangeschaft enzo.
laatst pas een beetje naar mijn tanden gevormd
maar ik krijg telkens kokhalsneigingen, iemand tips ?
Af en toe een slokje water nemen tijdens de training.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:57 schreef Blackviper het volgende:
Het helpt bij mij ook als je hem in doet met een beetje water. Zodat het niet al te droog wordt. Verder vind ik het kut als je echt gesloopt bent.. Maar dan nog steeds verder moet dan kan je steeds lastiger adem halen met dat ding.. Wordt je mond ook droger en krijg je van die neigingen dat je het bitje uit wilt spugen..
Wij trainen 1,5 uur en hebben bijna altijd hele training dat bitje in. Was wel even wennen dus.
Ja dat doe ik ook wel.. Als is het alleen maar om de liters zweet aan te vullenquote:Op zondag 8 maart 2009 02:08 schreef michail8 het volgende:
[..]
Af en toe een slokje water nemen tijdens de training.
Ik drink isostar dan meestal 1,5 bidon per 1,5 training. Werkt wel aardig volgens mij. Maar het beste blijft toch je conditiequote:Op maandag 9 maart 2009 00:33 schreef Andyy het volgende:
sportdrank drinken ?
ik merk iig wel een beetje verschil tussen sportdrank en gewoon water qua prestatie
persoonlijk presteer ik met vechtsporten het beste als ik ergens naar toe kan trainen... en dat kan bij krav helemaal niet...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:07 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Geen level. Althans ik zou het niet weten. Doen we niet aan. De filosofie is geloof ik dat het er niet toe doet welk level je bent maar wat je inzet is en wat je kan ipv "patsen" met levels. Ergens vind ik het wel weer jammer. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer best.
Tja volgens mij heeft een ieder zijn trainer wel ervaringen met real life situaties gehad.. Zij het in zijn/haar beroep of in het prive leven..quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
persoonlijk presteer ik met vechtsporten het beste als ik ergens naar toe kan trainen... en dat kan bij krav helemaal niet...
krav is meer een techniek dan een sport... ik vraag me af hoe het zich in het echt manifesteert
mja weet je wat ik het een beetje vind... kijk je hebt er zeker wel wat aan.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:03 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Tja volgens mij heeft een ieder zijn trainer wel ervaringen met real life situaties gehad.. Zij het in zijn/haar beroep of in het prive leven..
Verder hoor ik wel eens wat van mede leden die bijvoorbeeld in de beveiliging werken Hoor altijd dezelfde dingen.. De meeste dingen zijn instinctmatig en omdat ze onder stresssituatie getraind (licht aan uit, schreeuwen, meerdere mensen die aan je trekken en duwen, zaklamp in je ogen.., rondjes draaien tot je duizelig bent, etc etc) worden helpt het je, als er iets gebeurd dat je iig niet verstijfd van angst en je dus toch nog redelijkerwijs je technieken uit kan voeren..
Ik heb zelf geen ervaring met dingen in het echt, gelukkig maar. Er zullen hier ongetwijfeld ook zat voorbeelden zijn.
Welke leraar en waar ben je gisteren begonnen ?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:24 schreef richie12 het volgende:
Afgelopen zaterdag de basis seminar gehad in Zwolle.
Gister dus officieel begonnen![]()
Alleen de blauwe plek van zaterdag is gister wel iets groter geworden, but that's all in the game
Mwah niets is ultiem en er bestaan ook geen goeroe's iedereen kan verslagen worden..quote:Op woensdag 15 april 2009 00:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja weet je wat ik het een beetje vind... kijk je hebt er zeker wel wat aan.
maar veel mensen beschouwen het als de ultime vecht techniek en ik denk dat het niet waar is.
je oefent een aantal vormen zonder druk en mag dan gaan bidden dat je het in stress situaties na doet / na kan doen.
ik heb nu al een aantal jaartjes muay thai achter de rug en daarvoor nog wat taekwondo en judo.
t is net als droogneuken.. t is leuk om te doen maar of je er wat aan hebt als je echt gaat neuken is de vraag
Bo van Velzen van defensivetactics.nlquote:Op woensdag 15 april 2009 14:42 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Welke leraar en waar ben je gisteren begonnen ?
het liefst zo luchtig mogeiljkquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:55 schreef Nooduitgang het volgende:
btw wat eten jullie voor zon training? ik heb tijdens de training altijd t gevoel te weinig energie te hebben..
Meestal zo min mogelijk.. Het is niet echt relaxt met volle maag of zwaar eten knietjes en stoten te vangen vind ik altijd..quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:55 schreef Nooduitgang het volgende:
btw wat eten jullie voor zon training? ik heb tijdens de training altijd t gevoel te weinig energie te hebben..
Jij deed toch ook krav?quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:10 schreef zoalshetis het volgende:
aikido, beste geest/lichaam sport.
krav opportunistische aanvalsport.
JKD misschien eens proberen ?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja weet je wat ik het een beetje vind... kijk je hebt er zeker wel wat aan.
maar veel mensen beschouwen het als de ultime vecht techniek en ik denk dat het niet waar is.
je oefent een aantal vormen zonder druk en mag dan gaan bidden dat je het in stress situaties na doet / na kan doen.
ik heb nu al een aantal jaartjes muay thai achter de rug en daarvoor nog wat taekwondo en judo.
t is net als droogneuken.. t is leuk om te doen maar of je er wat aan hebt als je echt gaat neuken is de vraag
Wij hanteren levels 1 t/m 5 (yellow, orange, green, blue, brown), net als Itay Gil. Dus daar zou je naartoe kunnen trainen, al hecht ik er niet zoveel waarde aan.. Het is wel handig om bepaalde technieken, zoals ontwapeningen van pistolen, te kunnen oefenen met andere gevorderden. Degenen die dan net zijn begonnen, en nog niet hun 1e level hebben, kunnen zich dan richten op andere oefeningen zoals verwurgingen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
persoonlijk presteer ik met vechtsporten het beste als ik ergens naar toe kan trainen... en dat kan bij krav helemaal niet...
krav is meer een techniek dan een sport... ik vraag me af hoe het zich in het echt manifesteert
Ik eet minimaal een uur van tevoren wat aardappelpuree, dat is licht verteerbaar. Of als dat niet kan omdat ik niet thuis ben een uur van te voren, eet ik 2 boterhammen ofzo.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:55 schreef Nooduitgang het volgende:
Lijkt me niet.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:37 schreef Nosh het volgende:
http://www.ikmf.nl/waar.php!!
Een introductiecursus heeft me altijd al geboeid, vooral door het effectieve ervan. Weinig overbodige poespas, gewoon doelgericht werken. Ben wel benieuwd hoe het zit met conditie-opbouw. Momenteel is het echt benedenmaats, eerst dat verbeteren voordat ik eventueel bij Amersfoort of Utrecht langs ga?
Nou, bij ons word er anders ook best veel aandacht besteed aan je conditie, gister ook weer minuten lang non-stop op kussen staan slaan en schoppen en dat merk je dan best wel hoor, aangezien ik geen ideale conditie hebquote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Straatvechten behoeft geen bijster goede conditie. Ja, wegrennen voor de politie misschien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |