abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2008 @ 18:06:51 #126
145146 Andyy
pi_62002145
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:31 schreef murp het volgende:
of vanaaf is het op discovery channel
ik + de rest van onze groep vindt dat GEEN Krav maga bij fight quest.
komop, je traint toch niet met bokshandschoenen
+ ze zijn bij heel veel dingen op de oude traditionele techniek gebleven ipv met de tijd mee te gaan
pi_62002716
Ik zit er ook aan te denken om Krav Maga te gaan doen. Dit puur en alleen uit zelfverdediging. Dat je leert om binnen een aantal sec. een gevecht/aanval in jouw voordeel te keren spreekt mij erg aan en lijkt mij zeer effectief. Ik ga nog wel regelmatig alleen op pad en soms ook s'avonds/in het weekend er alleen op uit en dan lijkt mij zoiets om achter de hand te hebben wel een veilig gevoel.

Ik las al het een en ander over hoe intensief het is, en nou heb ik de volgende vraag: begin dit jaar heb ik een bekkenfractuur gehad en mijn bekken, heupen en duim op meerdere plaatsen gebroken. Niet alle breuken zijn helemaal aan elkaar gegroeid (voornamelijk de grote breuken naast mijn ruggengraat), dat kan nog wel een poosje duren en ik heb nog fysiotherapie maar ben (gelukkig!) wel weer aan het werk.
In principe mag ik mij weer volledig belasten, dit is door zowel de fysio als de orthopeed bevestigd.

Is het mogelijk om alvast te beginnen of is het beter nog te wachten totdat alles "goed aan elkaar zit"? Misschien is dit een beetje een open deur in trappen maar ik vind het moeilijk in te schatten wat ik allemaal kan doen omdat ik verder niet sport en daardoor mijn lichaam sinds het ongeluk nog niet maximaal belast heb. Vandaar dat ik het hier dus even vraag, bij de "experts"
Om namelijk voor zo'n vraag speciaal naar de huisarts te gaan vind ik ook weer zo wat

Oef, lang verhaal
  maandag 29 september 2008 @ 18:40:36 #128
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_62002847
Onze luitenant is het ook van plan dit te integreren tijdens de wekelijkse sport. Lijkt me een stuk leuker dan het eeuwige kickboxen.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  maandag 29 september 2008 @ 19:23:25 #129
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_62004048
tvp
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2008 @ 20:21:38 #130
145146 Andyy
pi_62005972
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:40 schreef Heatseeker het volgende:
Onze luitenant is het ook van plan dit te integreren tijdens de wekelijkse sport. Lijkt me een stuk leuker dan het eeuwige kickboxen.
kan een luitenant dat beslissen ?
cool, ga ik mijn mannen dan ook geven als ik luit ben
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2008 @ 21:46:26 #131
145146 Andyy
pi_62008700
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:33 schreef Locusta het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om Krav Maga te gaan doen. Dit puur en alleen uit zelfverdediging. Dat je leert om binnen een aantal sec. een gevecht/aanval in jouw voordeel te keren spreekt mij erg aan en lijkt mij zeer effectief. Ik ga nog wel regelmatig alleen op pad en soms ook s'avonds/in het weekend er alleen op uit en dan lijkt mij zoiets om achter de hand te hebben wel een veilig gevoel.

Ik las al het een en ander over hoe intensief het is, en nou heb ik de volgende vraag: begin dit jaar heb ik een bekkenfractuur gehad en mijn bekken, heupen en duim op meerdere plaatsen gebroken. Niet alle breuken zijn helemaal aan elkaar gegroeid (voornamelijk de grote breuken naast mijn ruggengraat), dat kan nog wel een poosje duren en ik heb nog fysiotherapie maar ben (gelukkig!) wel weer aan het werk.
In principe mag ik mij weer volledig belasten, dit is door zowel de fysio als de orthopeed bevestigd.

Is het mogelijk om alvast te beginnen of is het beter nog te wachten totdat alles "goed aan elkaar zit"? Misschien is dit een beetje een open deur in trappen maar ik vind het moeilijk in te schatten wat ik allemaal kan doen omdat ik verder niet sport en daardoor mijn lichaam sinds het ongeluk nog niet maximaal belast heb. Vandaar dat ik het hier dus even vraag, bij de "experts"
Om namelijk voor zo'n vraag speciaal naar de huisarts te gaan vind ik ook weer zo wat

Oef, lang verhaal
proberen, instructeur het verhaal vertellen zodat als je last krijgt het eventueel vervroegd op kan zeggen oid.
gewoon proberen zolang je er geen last van krijgt is het goed toch ?
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:25 schreef Svnn het volgende:
wat moet ik daar bij voorstellen dat sparren? krijg je goeie klappen in je gezich.. of is het meer op lichaam?
bij ons gebruiken we sparren vooral om op te warmen, bestaande uit tikken op het schouder, tikken op het hoofd, bovenbenen en stomp richting torso. (wordt langzaam opgebouwd)

[ Bericht 10% gewijzigd door Andyy op 29-09-2008 21:51:35 ]
pi_62009959
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:46 schreef Andyy het volgende:
proberen, instructeur het verhaal vertellen zodat als je last krijgt het eventueel vervroegd op kan zeggen oid.
gewoon proberen zolang je er geen last van krijgt is het goed toch ?
Thanks! Goed idee, zal eens even op onderzoek uit gaan.
pi_62011166
Ik doe het ook al een aantal weken en ik vind het echt super. Ik heb heel lang Taekwondo gedaan maar toen ik me ervan bewust werd dat je daar eigenlijk niks aan hebt op straat, ben ik gestopt.

Vooral dat het zo hard is (blauwe plekken, bloedneus, spierpijn, etc) vind ik vet. Gewoon lekker los gaan!

En je mentaliteit wordt getraind, stoppen hoort er niet bij... ook al ben je helemaal op, en kan je bijna niet meer op je benen staan, je moet gewoon doorgaan. Vind ik echt te vet! Ze staan dan ook te schreeuwen dat je moet doorgaan enzo...
pi_62012825
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:25 schreef Svnn het volgende:
wat moet ik daar bij voorstellen dat sparren? krijg je goeie klappen in je gezich.. of is het meer op lichaam?
Of (bij ons) gezellig grondvechten
Je begint op je knieen tegenover elkaar en dan word het vanzelf een partijtje worstelen, altijd heel lekker aan het eind van de les om nog even helemaal los te gaan
En Locusta, gewoon van te voren aangeven, dan kan er altijd rekening mee worden gehouden. Het is bij ons ook dat je hoe moe dan ook altijd door moet, maar als iets niet kan qua blessures moet je niks forceren.
Loop nu ook met een gekneusde duim (was iets te enthousiast op de stootkussens ) en zelfs op de examens houden ze daar rekening mee.
pi_62019932
Zow, vanavond mag ik weer
Alleen helaas rustig aan doen met me duim
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:05:18 #136
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_62027852
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:21 schreef Andyy het volgende:

[..]

kan een luitenant dat beslissen ?
cool, ga ik mijn mannen dan ook geven als ik luit ben
Het was in overleg met de sergeanten van de sport, die vonden het ook wel een goed idee vandaar. De luit beslist zelf natuurlijk daar niet over.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 september 2008 @ 17:31:32 #137
145146 Andyy
pi_62028626
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:05 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Het was in overleg met de sergeanten van de sport, die vonden het ook wel een goed idee vandaar. De luit beslist zelf natuurlijk daar niet over.
oke, jammer
maar alsnog, kan het proberen als ik het eindelijk ben
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:38:20 #138
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_63144003
Ik ben er ook me begonnen

Tijden taekwondo gedaan daarna niets vanwege knie blesurre en nu dus krav maga.

Vind het zwaar en dat maakt het zo leuk je wordt gepushed door te zetten en zo krijg je enkel alleen maar een goede conditie en mentaliteit.
Bla Bla Bla :P
  woensdag 12 november 2008 @ 00:24:38 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63147122
ik heb het vroeger gedaan toen ik nog bij de Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkidim Meyuhadim zat, maar heb het een paar weken geleden weer opgepikt. hele scheenbeen beurs.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_63183459
i

emand al is in een echte situatie meegemaakt dat ze het toe moesten passen?
  FOK!fotograaf donderdag 13 november 2008 @ 14:54:17 #141
145146 Andyy
pi_63191338
heb wel van wat mensen gehoord van mensen bij training dat ze het wel eens hebben gebruikt.
zo had de instructeur iemand die 'm aanviel, hij had hem kruistrappen gegeven en pas na de 3e kwam die niet meer. persoon heeft wel 2 weken in het ziekenhuis gelegen.
en zo had er ook 1 iemand die 'm wou slaan met een bierflesje, hij had een afhoudtrap gegeven en persoon liet het flesje vallen en belandde er zelf in met arm en gezicht.

en een vriendin wou een keer stoeien en deed een wurggreep van achter (had het zelf niet door) en reageerde er gelijk op, maakte mezelf los en had bijna geslagen
pi_63255688
Wat een schaduwzijde is, is dat men vaak door elkaar staat. De al dan niet lompe beginner staat tegenover iemand die het wat langer doet. En omdat de drempel laag ligt bij deze vechtsport, het is voor 'iedereen', zul je ook lompe mensen met weinig inschattingsvermogen hebben.
Zo is de kans een stuk groter dat één of andere faler je te hard raakt in je kruis, als je op die manier moet oefenen. Ja, je hebt wel een tok, maar dan merk je het vaak alsnog. Of mensen die dus niet kunnen inschatten en je dan plots wel op je bek raken.

Dat is het nadeel hieraan. Dat je met zulke mensen moet trainen.
Tuurlijk moet je tegen een stootje kunnen en word je hard van een paar klappen. Maar niet door een klap vol op je bek of in je kruis, daar leer je niets van.
En omdat je meteen vanaf les 1 tegenover iemand wordt gezet om te oefenen, is de kans erg groot dat zo iemand - die veelal geen enkele ervaring heeft met vechtsporten - je te hard op de verkeerde plek raakt.
pi_63263428
Zoals bij mij afgelopen dinsdag, probeerde iemand choke from front terwijl ik nog bezig was met afweren van choke from behind.. Toen zat ze duim ineens in me oog, weg lens
  FOK!fotograaf zondag 16 november 2008 @ 16:05:58 #144
145146 Andyy
pi_63264943
bij ons worden de noobs met de mensen die het al langer doen gescheiden bij echte techniek lessen gelukkig
en als ik een noob tegenover me heb sla ik gewoon vaker en feller (ipv hard), hebben ze het lastiger met ademhalen
  zondag 16 november 2008 @ 18:45:06 #145
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_63268718
quote:
Op zondag 16 november 2008 04:11 schreef OldJeller het volgende:
Wat een schaduwzijde is, is dat men vaak door elkaar staat. De al dan niet lompe beginner staat tegenover iemand die het wat langer doet. En omdat de drempel laag ligt bij deze vechtsport, het is voor 'iedereen', zul je ook lompe mensen met weinig inschattingsvermogen hebben.
Zo is de kans een stuk groter dat één of andere faler je te hard raakt in je kruis, als je op die manier moet oefenen. Ja, je hebt wel een tok, maar dan merk je het vaak alsnog. Of mensen die dus niet kunnen inschatten en je dan plots wel op je bek raken.

Dat is het nadeel hieraan. Dat je met zulke mensen moet trainen.
Tuurlijk moet je tegen een stootje kunnen en word je hard van een paar klappen. Maar niet door een klap vol op je bek of in je kruis, daar leer je niets van.
En omdat je meteen vanaf les 1 tegenover iemand wordt gezet om te oefenen, is de kans erg groot dat zo iemand - die veelal geen enkele ervaring heeft met vechtsporten - je te hard op de verkeerde plek raakt.
Ik ben dus een van die lompe beginners waar jij het over hebt (wel vechtsport ervaring dus niet geheel een Noob). Maar die ervaren mensen slaan jou net zo hard als jij hun. Dus ik vang ook gewoon knietjes in mijn kruis en vuisten om op het gelaat zelfde met de chokes en holds. Ik vind dat het nog aardig goed gaat allemaal. Het is juist de bedoeling om met een ervaren persoon te trainen. Die heeft meer inzicht en zou dan ook moeten anticiperen op eventuele fouten. En je leert het sneller dan dat je met een beginneling gaat.
Bla Bla Bla :P
pi_63907631
Vorige week examen gehaald voor P1!

@ OldJeller: bij het trainen van technieken, wordt de groep gesplitst in mensen met P1 en mensen zonder level. En ach, al wordt je een keer geraakt.. wordt je hard van!

Ik train trouwens in Nieuwegein, bij Protect Invest.

[ Bericht 17% gewijzigd door michail8 op 10-12-2008 22:52:13 ]
pi_63911149
Gefeliciteerd!
pi_64399334
ff een kleine opsomming

• krav maga is geen vechtsport maar een zelfverdedigingssysteem. het is geen martial art omdat er geen kunstvorm/spirituele gedachte/kata of visie achter schuilt.
  • doordat het gebaseerd is op grove motoriek en en instinctieve reacties is het snel te leren en makkelijk toe te passen in stress-situatie. (in tegenstelling tot vele andere vechtsporten)
  • doordat het een 'reality-based tactical defense system', zijn er absoluut geen regels. alles is geoorloofd in de strijd om jezelf te verdedigen. fish-hooking, stoten op het strottenhoofd, kopstoten, trappen naar het kruis, we trainen overal op. het klopt dus dat er geen competitievorm bestaat
  • er zijn verschillende soorten krav maga curriculum waar je in getraind kan worden; van civiel niveau tot aan training voor speciale anti-terreur eenheden. uiteraard is die laatste een zeer uitgebreide vorm die niet toegankelijk is voor iedereen
  • wat niveau betreft heb je verschillende banden die je kan behalen door het afleggen van examens. maar het grootste gedeelte van de sportscholen hechten hier weinig tot geen waarde aan. bij de eerste band (geel) worden vooral de basistechnieken doorgenomen (statische verwurgingen, stoot en traptechnieken). naarmate je hoger komt, worden de behandelde technieken moeilijker en uitgebreider (denk aan grondvechten, verdedigingstechnieken voor mes- stok- en pistoolbedreigingen, meerdere aanvallers, takedowns).

kortom, het is een allround systeem dat elementen ontleent van meerdere vechtsporten. onze sportschool is overigens een van de weinige (of enige) die wel lesgeeft in commando krav maga (denk hierbij aan extra oefeningen zoals zelfbescherming bij een granaataanval of riot-training)

ligt er overigens wel aan welke instructeur les geeft. als je nog vragen hebt hoor ik het wel
  •   FOK!fotograaf zaterdag 27 december 2008 @ 14:16:00 #149
    145146 Andyy
    pi_64399479
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 14:10 schreef Eskimo-Joe het volgende:
  • er zijn verschillende soorten krav maga curriculum waar je in getraind kan worden; van civiel niveau tot aan training voor speciale anti-terreur eenheden. uiteraard is die laatste een zeer uitgebreide vorm die niet toegankelijk is voor iedereen
  • wat niveau betreft heb je verschillende banden die je kan behalen door het afleggen van examens. maar het grootste gedeelte van de sportscholen hechten hier weinig tot geen waarde aan. bij de eerste band (geel) worden vooral de basistechnieken doorgenomen (statische verwurgingen, stoot en traptechnieken). naarmate je hoger komt, worden de behandelde technieken moeilijker en uitgebreider (denk aan grondvechten, verdedigingstechnieken voor mes- stok- en pistoolbedreigingen, meerdere aanvallers, takedowns).
  • onze instructeur traint ook politie en doet ook wel eens trainingen met het AT
    en bij ons heb je geen niveau's, iedereen traint samen
    (oke soms worden de noobs en de gevorderden gescheiden, maar dat is bij echt technische lessen oid)
    pi_64401689
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 14:16 schreef Andyy het volgende:

[..]

onze instructeur traint ook politie en doet ook wel eens trainingen met het AT
    en bij ons heb je geen niveau's, iedereen traint samen
    dan train je waarschijnlijk ook bij protect invest. in a'dam zijn we sinds kort wel begonnen met het gescheiden trainen van beginners en gevorderden, scheelt in ieder geval een klein beetje (ook qua mentaliteit)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')