Hallo. Ik wil graag even reageren op dit topic.. Als meestal lurker op dit forum wil ik toch even reageren als beoefenaar van Krav Maga.
Ik train nu bijna 2 jaar Krav Maga. Ik ben begonnen bij Alex Kuiper die lesgaf in leeuwarden.. Die een wereld voor me open liet gaan..Omdat ik alleen maar gewend was aan karate kid, en hij een heel ander niveau aan realistiche self defence gaf.. Daarna heb ik les gehad van een uitstekende leraar in Heerenveen Micha Klootwijk, daarna ben ik naar lelystad verhuisd en heb ik verder lesgehad van Alex in Amersfoort… En krijg nu les van Bo van Velzen in lelystad… Alle drie zijn uitstekende compentente docenten die zich meer dan eens bewezen hebben, en waar je erg veel van kan leren.
Wat betreft de post van sexymofo kan ik zeggen dat je niet totaal gehandicatpt bent als je een paar lessen taikwando hebt gehad
Voordat ik begon had ik al meer als 6 jaar niks meer aan sport gehad… Lenigheid en conditie zijn geen belemmeringen… Krav Maga is door het israelische leger ontwikkeld om geschikt te zijn voor mannen en vrouwen ongeacht welke leeftijd en ongeacht welke condititie.
Dat betekent dat voor vrouwen Krav Maga meer is aangepast op zelfverdediging die voor vrouwen van toepassing is, bijvoorbeeld op aanranding of verkrachting… Vrouwen zullen sneller leren om in het kruis te slaan of schoppen, knijpen, bijten, vingers of in de ogen te steken.. in de oren te schreeuwen.. Alles wat maar nodig is om veilig weg te komen … Hoe smerig ook… er zijn geen regels in een echt gevecht

Dat is waar het om draait om Krav Maga… Het draait om winnen.. Om veilig weg kunnen komen,dat is een gewonnen gevecht volgens krav maga...
Dan komen doorzettingsvermogen, agressiviteit en doorzettingsvermogen en techniek om de hoek kijken…
Dan nog iets over de geschiedenis van Krav Maga… Krav Maga is ontwikkeld in 50 jaar confict waarin Israel verwikkeld is.. Of dat nu terecht is of niet..Daarvoor wil ik jullie graag door verwijzen naar het Subforum Politiek en Achtergronden… Maar het punt is dat het hele systeem ‘battle tested’ is in de afgelopn ‘50 ‘60 jaar.
Dat betekent dat alle multiple opponent, en knive –en gun disarmenent technieken in de praktijk bewezen hebben te werken…
Krav Maga wordt nu zelfs standaard gegeven aan de aan alle kinderen vanaf de basisschool vanaf 10 tot 14 jaar… Dat zegt nogal iets over een samenleving als Israel…
En dat zegt ook iets over de zelfverdedigingstechiek als Krav Maga die al zo lang in de praktijk ontwikkeld en geperfectioneerd wordt.