abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55369515
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 19:47 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet. Was dat ten tijde van de film bowling for colombine ook al zo? Ik meende dat ik daarin had gezien dat misdadigers ook gewoon een pistool meekregen als zij een bankrekening openden bij een bepaalde bank.
Jazeker, dergelijke federale restricties zijn er al heel lang, het National Instant Criminal Background Check System is al verplicht sinds 1968.

Dit is dus het gevaar van Moore en Bowling for Columbine. Het is zo eenzijdig en tendentieus dat er van de feiten niet veel overeind blijft. Toch mensen geloven het woord voor woord omdat het een documentaire wordt genoemd.

Ik weet overigens vrij zeker dat hij niet heeft beweerd dat criminelen ook aan die bank-actie mee konden doen; hij heeft echter wel de verplichte wachttijd en controles die bij de actie hoorde niet vermeld, maar dan zou het ook niet zo spannend zijn natuurlijk.

Overigens wil ik niet beweren dat de preventieve maatregelen waterdicht zijn, een enkele staat kent volgens mij nog de gunshow-loophole (ontbreken van degelijke controle voor aankoop bij wapenbeurzen), en straw-purchases (iemand die legaal wapens mag bezitten en kopen verkoopt ze illegaal door aan mensen die dat niet mogen, zoals bij Columbine is gebeurd) zijn moeilijk te bestrijden. En er zijn nog meer problemen.
pi_55369550
quote:

[..]

En kogels worden toch wel vrij verkocht?
Munitie wordt in de meeste staten inderdaad vrij verkocht aan meerderjarigen.
pi_55369568
Oke
lollig
pi_55374219
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Abortus is leuk!

pi_55376841
quote:

[..]

Oke, dat wist ik niet. Was dat ten tijde van de film bowling for colombine ook al zo? Ik meende dat ik daarin had gezien dat misdadigers ook gewoon een pistool meekregen als zij een bankrekening openden bij een bepaalde bank.
Dat was nogal aangezet. Het stukje waar hij moest wachten omdat zijn strafblad e.d. gecontroleerd moesten worden was er voor het gemak even uitgelaten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 19 december 2007 @ 00:34:11 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55377498
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 03:37 schreef Lyrebird het volgende:
Over het algemeen stemmen Republikeinen immers voor een kandidaat die 100% tegen abortus is.
Sterker nog, Republikeinen die VOOR abortus zijn maken geen schijn van kans. Andersom maken Democraten die VOOR een wapenverbod zijn ook geen schijn van kans.

Dat is een van de grote nadelen van een twee partijen stelsel, de Republikeinen hebbeb "alles rechts", ofwel de fiscaal conservatieven, de anti-immigratie lieden, de wapen dragers, en de religieuze engerds. De Democraten hebben "alles links" ofwel de anti-oorlog, de pro-choice, pro gay rights, pro ziektekostenverzekering, etc....

Je kunt onderhand als kandidaat niet pro-choice zijn EN anti-immigratie bij wijze van spreke. (In de realiteit ligt dat wat genuanceerder natuurlijk....)

De Nederlandse methode met 22 partijen is ook niet ideaal natuurlijk....drie "rechtse" partijen die vechten om een been, drie of vier "linkse" partijen die vechten om een been, en centraal (pvda/cda) gaat er iedere keer mee vandoor.....

Maar ik zou eigenlijk wel wat voelen voor een meer-partijen stelsel in de VS, maar dat is heel erg moeilijk te implementeren. Maar om te beginnen moeten we denk ik af van het kiesmannenstelsel. Gewoon alle stemmen gelden voor federale verkiezingen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 19 december 2007 @ 00:56:33 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55377926
quote:
was dat ten tijde van de film bowling for colombine ook al zo? Ik meende dat ik daarin had gezien dat misdadigers ook gewoon een pistool meekregen als zij een bankrekening openden bij een bepaalde bank.
Alhoewel een indrukwekkende film, geloof niet alles wat je ziet, want ook in die film (net zoals Fahrenheit 911) wordt enorm overdreven en gewoonweg gelogen. In de andere film die ik noemde werd beweerd dat er slechts 1 sherrif was die de gehele kust van Oregon patrouilleerde, en dat DUS terroristen heel makkelijk naar binnen kunnen varen. Wat in de film niet verteld werd is dat het niet de taak is van het sherrif's department om de kust te bewaken, maar de taak van de coast guard, en die hebben daar dus tientallen boten, en vele auto's rondrijden 24/7.

Het is dus geen leugen dat er maar 1 sherrif is voor het district aan de Oregon coast, maar als je daadwerkelijk geloofd dat daarom de kust aldaar zo lek is als een vergiet, dan heb je het mis.

Michael Moore is ontzettend goed in het selectief weglaten van informatie. Ik zet dus per definitie vraagtekens bij vrijwel alle werken van Michael Moore,
quote:
En kogels worden toch wel vrij verkocht?
Yep. In sommige staten moet je je licentie laten zien, maar in de meeste staten kan het gewoon.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 19 december 2007 @ 01:29:19 #58
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55378362
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het hopen is dat de straks teleurgestelde Ron Paul stemmers een stapje verder gaan kijken richting anarchokapitalisme.
Ik hoop eerder dat ze erachter komen dat de ideeen van kapitalisme of het nou anarcho- of het 'gewone' kapitalisme leidt tot oorlog en onderdrukking.
  woensdag 19 december 2007 @ 01:36:16 #59
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55378456
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel, al waren daar dan wel 600.000 doden voor nodig. Begrijp me niet verkeerd, slavernij speelde zeker een grote rol in de burgeroorlog en je zult geen groter tegenstander van slavernij vinden dan ondergetekende. Maar uiteindelijk ging de oorlog om macht en hoewel de slavernij er inderdaad versneld door is afgeschaft heeft die machtsconcentratie in de eeuw erna voor weer hele andere, en minstens even bloedige en ellendige, problemen gezorgd.
De Franse Revolutie ging ook met veel bloedvergieten gepaard, evenals de Oktoberrevolutie. Niemand zit op bloedvergieten te wachten maar je zult zien dat bepaalde reactionaire elementen als eerste geweld zullen gebruiken om hun macht te behouden, bovenstaande voorbeelden waren ook de machthebbers van toendertijd die met het geweld begonnen. Maar wat kenmerkt beide revoluties nou het meest? Het bloedvergieten of de uiteindelijke veranderingen?
pi_55399435
quote:
Op woensdag 19 december 2007 01:29 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ik hoop eerder dat ze erachter komen dat de ideeen van kapitalisme of het nou anarcho- of het 'gewone' kapitalisme leidt tot oorlog en onderdrukking.
laat henriO het niet horen.
lollig
pi_55400885
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:22 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

laat henriO het niet horen.
Of Lyrebird. Rood_Verzet, je spuisels horen niet thuis in dit toptic.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55401228
Zou wel interessant zijn om een proef te doen met puur kapitalisme zonder overheid net zoals we ooit de Sovjet-Unie hebben gehad als proef voor het communisme. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
lollig
  woensdag 19 december 2007 @ 22:41:36 #63
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55402263
http://krugman.blogs.nyti(...)sting-obama-history/
quote:
Interesting Obama history

I’ve been alerted to an interesting Boston Globe article about Barack Obama’s role, when he was in the Illinois legislature, in the attempt to get the state committed to universal health care. It turns out that the story very much prefigures the debates we’re having right now.

Obama later watered down the bill after hearing from insurers and after a legal precedent surfaced during the debate indicating that it would be unconstitutional for one legislative assembly to pass a law requiring a future legislative assembly to craft a healthcare plan.

During debate on the bill on May 19, 2004, Obama portrayed himself as a conciliatory figure. He acknowledged that he had “worked diligently with the insurance industry,” as well as Republicans, to limit the legislation’s reach and noted that the bill had undergone a “complete restructuring” after industry representatives “legitimately” raised fears that it would result in a single-payer system.

“The original presentation of the bill was the House version that we radically changed - we radically changed - and we changed in response to concerns that were raised by the insurance industry,” Obama said, according to the session transcript.

To be fair, the piece also says this:

During debate over the Health Care Justice Act, Obama also attacked the insurers, accusing the industry of “fear-mongering” by claiming, even after he made changes they wanted, that the bill would lead to a government takeover.

This story gives a lot of context to the debate over health reform now. Obama clearly sees himself playing the same role as president that he did as a state legislator — as a broker among groups, including the insurance industry, as someone who can find a compromise solution that’s acceptable to a wide range of opinion.

My thoughts: being president isn’t at all like being a state legislator, Illinois Republicans aren’t like the national Republican party, 2009 won’t be 2003, and the insurance industry’s opposition to national health reform — which must, if it is to mean anything, strike deep at the industry’s fundamental business — will be much harsher than its opposition to a basically quite mild state-level reform effort.

The point is that if national health reform is going to happen, it will be as the result of a no-holds-barred fight of an entirely different order from what Obama saw in Illinois. The president’s role will have to be far more confrontational, involve far more twisting of arms and rallying of the public against the special interests, than Obama’s role as a state legislator in the Illinois case. And it will take place against a backdrop of fierce attacks not just from the industry but from Republicans who fear, rightly, that any kind of reform will move the country in a more liberal direction.

My worries about Obama are that he doesn’t seem to understand this — that he thinks that in 2009, as president, he can broker a national health care reform the same way that as a state legislator, in 2003, he brokered a deal that mollified the insurance industry. That’s a recipe for getting nowhere.
Nou ik dit zo lees: Yup, we hebben al eens een Obama gehad. Ik vermoed dat Hillary Clinton veel steviger in d'r schoenen staat, plus dat ze al eens een 'health reform act' heeft zien sneuvelen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 21 december 2007 @ 00:36:47 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55431789
Mooi, we zijn al van één engerd af. Toedeloe Tom Tancredo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55440479
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:23 schreef MrX1982 het volgende:
De keuze in Amerika is er een tussen de CU en SGP.

Waar zijn in Amerika de normale rechtse kandidaten zonder direct een christenfundamentalist te zijn?
Ik kwam deze afbeelding tegen die de situatie wel aardig weergeeft:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55443675
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kwam deze afbeelding tegen die de situatie wel aardig weergeeft:

[ afbeelding ]
.

Christendom is lijden dat zoeken ze dus op .
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:05:33 #67
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55448624
PBerends had weer eens zin wat te posten?
Zyggie.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:06:08 #68
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55448981
quote:
Op woensdag 19 december 2007 01:29 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Er is niets engers en gevaarlijker dan het non-aggression principe.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:56:58 #70
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55449649
quote:
http://economistsview.typ(...)/crazy-views-on.html
quote:
Since several of the Republican presidential candidates regard creationism as a serious theory in biology, it should not be surprising that their economic views also have little connection to reality. In fact, the Republicans' test scores in biology are probably somewhat higher than in economics. Creationism is a minority view... By contrast, all of them seem to be spouting some pretty crazy views on the economy.
quote:
Just a little lower down in the polls is a libertarian candidate named Ron Paul. Paul is best known for his vehemently isolationist foreign policy views. But his core supporters also thrill to his self-taught monetary views, which amount to a rejection of everything taught by modern economists from Alfred Marshall to Milton Friedman.

Huckabee and Paul have not the faintest idea of what they are talking about. The problem is not that their answers are wrong -- that can happen to anyone. The problem is that they don't understand the questions, and are too lazy or too arrogant to learn.
Oftewel, kunnen we die ron-paul-mythologisering eens achter ons laten?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55450183
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:21 schreef Parabol het volgende:
Er is niets engers en gevaarlijker dan het non-aggression principe.
Leg uit aub.
pi_55451080
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Leg uit aub.
Sarcasme, uiteraard.
pi_55451200
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:05 schreef Parabol het volgende:
Sarcasme, uiteraard.
Ok. You just can't tell anymore these days
pi_55467929
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:23 schreef MrX1982 het volgende:
De keuze in Amerika is er een tussen de CU en SGP.

Waar zijn in Amerika de normale rechtse kandidaten zonder direct een christenfundamentalist te zijn?
Ron Paul, Guiliani, McCain, Hillary, Obama allemaal kandidaten aan beide zijden die niet religieus te noemen zijn.
pi_55468182
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:56 schreef gronk het volgende:

[..]

http://economistsview.typ(...)/crazy-views-on.html
[..]

[..]

Oftewel, kunnen we die ron-paul-mythologisering eens achter ons laten?
Ron Paul is voor kleine overheid, met grote tax-cuts en een begrotingsevenwicht. Met andere woorden bezuinigingen op de uitgaven.
Friedman is daar grotendeels een voorstander van. Alleen Ron Paul is geen monetarist zoals Friedman en voelt veel meer voor de Oosterrijkse school van Hayek, waar de rente wordt bepaald door de markt en niet door bankdirecteuren. De standpunten verschillen dus alleen van elkaar op basis van hoe het bankstelsel wordt ingericht.
pi_55496700
Over immigratie gesproken. Interessante ontwikkelingen in de VS op het gebied van migratie. Uit Elsevier:
quote:
Illegalen trekken massaal weg uit Arizona
zondag 23 december 2007 09:40

Illegale immigranten die in de Amerikaanse staat Arizona verblijven, gaan massaal terug naar hun eigen land of trekken naar een andere staat. Reden: de zwaar verscherpte wetgeving voor werkgevers.

De meeste Mexicanen komen Amerika binnen via Arizona
Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN zondag. De nieuwe wetgeving, die per 1 januari 2008 van kracht wordt, zorgt voor veel strengere straffen voor werkgevers die illegalen in dienst hebben.

Bedrijfsvergunning
Een bedrijf dat illegale werknemers voor zich heeft werken is tien dagen zijn vergunning kwijt en ligt in die periode compleet plat. Bij een tweede overtreding wordt de bedrijfsvergunning permanent ingetrokken.

Maandenlang wachtten de illegalen af wat er precies ging gebeuren, maar daar is nu verandering in gekomen. Volgens immigratie-advocaat Nacy-Jo Merritt, die hoofdzakelijk werkgevers verdedigt, zijn haar cliënten al begonnen met het ontslaan van illegale werknemers, omdat ze niet het risico willen lopen hun bedrijf kwijt te raken.

Mexico
Illegalen vertrekken vervolgens uit Arizona, omdat ze daar niet meer in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Veel van hen gaan terug naar het land van herkomst, in dit geval voornamelijk Mexico.

De meeste illegale Mexicanen komen de grens met Amerika over bij Arizona en veel van hen blijven ' hangen' . De nieuwe wet moet er voor zorgen dat er minder illegalen naar Arizona komen of uit zichzelf weggaan.

Criminelen
Vertegenwoordiger van de staat Russell Pearce ontwierp de nieuwe wet. ' Ik hoop dat ze uit zichzelf ophoepelen. Ze hebben de wet overreden. Het zijn criminelen.'
Er is jarenlang geroepen dat illegale migratie niet te stoppen was en dat we daarom illegalen maar aan een verblijfsvergunning moesten helpen. Het enige wat de overheid moest doen was de wet toepassen. Illegale arbeid is verboden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 23 december 2007 @ 19:02:46 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55496748
Gevolg: arbeid wordt duurder. Kunnen die amerikanen nu ook wel gebruiken, net nu de economie een nosedive maakt
pi_55497238
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:02 schreef gronk het volgende:
Gevolg: arbeid wordt duurder. Kunnen die amerikanen nu ook wel gebruiken, net nu de economie een nosedive maakt
Prima zaak. De mensen hier moeten leren om met geld om te gaan. We hebben een flinke recessie nodig.
  zondag 23 december 2007 @ 19:21:41 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55497298
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Prima zaak. De mensen hier moeten leren om met geld om te gaan. We hebben een flinke recessie nodig.
Om de zoveel jaar is er wel weer een 'recessie', de VS heeft het vermogen om daar steeds weer uit te komen.

Ik maak me er niet druk om, het enige lullige is dat juist de mensen die het al minder hebben de hardste klappen krijgen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55497305
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:02 schreef gronk het volgende:
Gevolg: Amerikaanse bedrijven gaan hun middeleeuwse shit-jobs eindelijk door machines laten doen of ze gaan efficiënter werken. Hey, dat is een goed idee!
pi_55498700
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:00 schreef Lyrebird het volgende:
Over immigratie gesproken. Interessante ontwikkelingen in de VS op het gebied van migratie. Uit Elsevier:
[..]

Er is jarenlang geroepen dat illegale migratie niet te stoppen was en dat we daarom illegalen maar aan een verblijfsvergunning moesten helpen. Het enige wat de overheid moest doen was de wet toepassen. Illegale arbeid is verboden.
Ik zou wel eens cijfers willen zien hoeveel Mexicanen terug gaan naar hun land of hoeveel naar een andere staat gaan. Ik denk dat 95% van de Mexicanen die vertrekken naar een andere Amerikaanse staat gaan.
lollig
pi_55499705
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:18 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik zou wel eens cijfers willen zien hoeveel Mexicanen terug gaan naar hun land of hoeveel naar een andere staat gaan. Ik denk dat 95% van de Mexicanen die vertrekken naar een andere Amerikaanse staat gaan.
Lijkt me ook.

Deze wet moet op federaal niveau aangenomen en toegepast worden. Dan hebben we dat hek ook niet meer nodig.
pi_55501313
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

Deze wet moet op federaal niveau aangenomen en toegepast worden. Dan hebben we dat hek ook niet meer nodig.
Maar dan vraag ik mij weer af hoeveel van die Mexicanen echt teruggaan naar Mexico. Het is nu in ieder geval het probleem verplaatsen van Arizona naar andere staten dus inderdaad landelijk regelen.
lollig
pi_55658863
John Edwards komt eraan, hij richt zich vooral op Corperate Greed, dat gaat er nu ook in als zoete koek met de huidige energie-prijzen.
Edwards eindigd iig hoger dan Hillary as 3 jan.
pi_55661288
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:19 schreef NLweltmeister het volgende:
John Edwards komt eraan, hij richt zich vooral op Corperate Greed, dat gaat er nu ook in als zoete koek met de huidige energie-prijzen.
Edwards eindigd iig hoger dan Hillary as 3 jan.
Edwards en corporate greed... Tikje hypocriet misschien, als je nagaat dat hij rijk is geworden met rechtszaken tegen grote bedrijven.

Ik kan Hillary niet uitstaan, maar John Edwards is eigenlijk nog een stuk erger. De man heeft een twijfelachtige cariere als trial laywer opgebouwd (Amerikanen zijn per jaar 160 miljard dollar kwijt aan advokaten), liegt over zijn verleden als de zoon van een arme steel mill worker en zijn huidige manier van leven steekt nogal schril af bij de levenstijl van de mensen waarvoor hij op komt. Beter, van de mensen over wiens ruggen hij cariere probeert te maken.
  † In Memoriam † zondag 30 december 2007 @ 20:00:29 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55661350
Was deze al voorbijgekomen?
Carpe Libertatem
  maandag 31 december 2007 @ 13:47:01 #88
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55680749
Dit is een poll van 30 Dec. van Rasmussen Reports. Bij de Republeinen is het werkelijk super spannend. En ik vrees dat als Obama niet wint in Iowa of New Hampshire dat Clinton het kandidaatschap van haar partij al binnen heeft.

National Poll:
McCain 17%
Romney 16%
Huckabee 16%
Giuliani 15%
Thompson 12%

National Poll:
Clinton 42%
Obama 23%
Edwards 16%
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55680863
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Morendo het volgende:
Dit is een poll van 30 Dec. van Rasmussen Reports. Bij de Republeinen is het werkelijk super spannend. En ik vrees dat als Obama niet wint in Iowa of New Hampshire dat Clinton het kandidaatschap van haar partij al binnen heeft.

National Poll:
McCain 17%
Romney 16%
Huckabee 16%
Giuliani 15%
Thompson 12%

National Poll:
Clinton 42%
Obama 23%
Edwards 16%
Laatst was er nog een poll waarin Obama een duidelijke voorsprong had. Het is compleet willekeurig nog.
pi_55680925
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Laatst was er nog een poll waarin Obama een duidelijke voorsprong had. Het is compleet willekeurig nog.
Een duidelijk voorsprong in Iowa.
  maandag 31 december 2007 @ 13:52:30 #91
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55680958
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
Dat filmpje is ook onderdeel van de Ron Paul-hypnose?

Moet.. Ron Paul.. als.. een.. gek.. supporteren.. terwijl.. ik.. geeneens.. kan.. stemmen.. in.. amerika.. en verder ook amper stemgerechtigden ken. .
Zyggie.
pi_55680966
Of was dat alleen NH / Iowa dan?
  maandag 31 december 2007 @ 13:55:52 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55681077
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet compleet willekeurig. In elke landelijke poll is Clinton ruim aan de leiding. Alleen in de staten met vroege voorverkiezingen is het wat spannender. Daarom is het essentieel dat Obama daar goed scoort, zodat hij "momentum" krijgt en daarop kan voortbouwen in andere staten. Als hem dat niet lukt dan is de strijd al gestreden.
pi_55681166

http://www.mcclatchydc.com/227/story/23940.html
quote:
Clinton, a New York senator, led Sen. Barack Obama of Illinois 31 percent to 27 percent, with former North Carolina Sen. John Edwards a close third at 24 percent and no other Democratic contender registering in double-digits.

Huckabee, a former Arkansas governor, held a statistically insignificant one-point edge over former Massachusetts Gov. Mitt Romney, 29 percent to 28 percent. Arizona Sen. John McCain was a distant third with 11 percent.
http://www.reuters.com/article/politicsNews/idUSN2948587520071230

Helder, .
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:02:43 #96
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55725083
Voor iedereen die geinteresseerd is in Amerikaanse verkiezingscampagnes. Hier een leuke site waar alle reclamespotjes van de presidentskandidaten sinds de jaren 50 opstaan.

http://livingroomcandidate.movingimage.us/index.php
pi_55726563
Ik snap iets niet. Is die Iowa-verkiezing nu morgen (3 januari) of overmorgen (4 januari)?
pi_55727838
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef pberends het volgende:
Ik snap iets niet. Is die Iowa-verkiezing nu morgen (3 januari) of overmorgen (4 januari)?
Drie januari. In Amerika.
pi_55728359
En eigenlijk is het niet eens een echte verkiezing, maar een peiling.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:15:37 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55728555
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef pberends het volgende:
3 Januari , Eastern Standard Time..... de stembussen zullen nog tot 02:00 Nederlandse tijd, 4 januari dus, open zijn, en tegen de tijd dat alle stemmen geteld zijn is het het Vrijdagochtend.

Voorlopig ben ik nog steeds John Edwards fan. Ik weet het, niet de frontrunner.... maar hij staat het dichtst bij mijn politieke standpunten.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')