abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55496700
Over immigratie gesproken. Interessante ontwikkelingen in de VS op het gebied van migratie. Uit Elsevier:
quote:
Illegalen trekken massaal weg uit Arizona
zondag 23 december 2007 09:40

Illegale immigranten die in de Amerikaanse staat Arizona verblijven, gaan massaal terug naar hun eigen land of trekken naar een andere staat. Reden: de zwaar verscherpte wetgeving voor werkgevers.

De meeste Mexicanen komen Amerika binnen via Arizona
Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN zondag. De nieuwe wetgeving, die per 1 januari 2008 van kracht wordt, zorgt voor veel strengere straffen voor werkgevers die illegalen in dienst hebben.

Bedrijfsvergunning
Een bedrijf dat illegale werknemers voor zich heeft werken is tien dagen zijn vergunning kwijt en ligt in die periode compleet plat. Bij een tweede overtreding wordt de bedrijfsvergunning permanent ingetrokken.

Maandenlang wachtten de illegalen af wat er precies ging gebeuren, maar daar is nu verandering in gekomen. Volgens immigratie-advocaat Nacy-Jo Merritt, die hoofdzakelijk werkgevers verdedigt, zijn haar cliënten al begonnen met het ontslaan van illegale werknemers, omdat ze niet het risico willen lopen hun bedrijf kwijt te raken.

Mexico
Illegalen vertrekken vervolgens uit Arizona, omdat ze daar niet meer in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Veel van hen gaan terug naar het land van herkomst, in dit geval voornamelijk Mexico.

De meeste illegale Mexicanen komen de grens met Amerika over bij Arizona en veel van hen blijven ' hangen' . De nieuwe wet moet er voor zorgen dat er minder illegalen naar Arizona komen of uit zichzelf weggaan.

Criminelen
Vertegenwoordiger van de staat Russell Pearce ontwierp de nieuwe wet. ' Ik hoop dat ze uit zichzelf ophoepelen. Ze hebben de wet overreden. Het zijn criminelen.'
Er is jarenlang geroepen dat illegale migratie niet te stoppen was en dat we daarom illegalen maar aan een verblijfsvergunning moesten helpen. Het enige wat de overheid moest doen was de wet toepassen. Illegale arbeid is verboden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 23 december 2007 @ 19:02:46 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55496748
Gevolg: arbeid wordt duurder. Kunnen die amerikanen nu ook wel gebruiken, net nu de economie een nosedive maakt
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55497238
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:02 schreef gronk het volgende:
Gevolg: arbeid wordt duurder. Kunnen die amerikanen nu ook wel gebruiken, net nu de economie een nosedive maakt
Prima zaak. De mensen hier moeten leren om met geld om te gaan. We hebben een flinke recessie nodig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 23 december 2007 @ 19:21:41 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55497298
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Prima zaak. De mensen hier moeten leren om met geld om te gaan. We hebben een flinke recessie nodig.
Om de zoveel jaar is er wel weer een 'recessie', de VS heeft het vermogen om daar steeds weer uit te komen.

Ik maak me er niet druk om, het enige lullige is dat juist de mensen die het al minder hebben de hardste klappen krijgen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55497305
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:02 schreef gronk het volgende:
Gevolg: Amerikaanse bedrijven gaan hun middeleeuwse shit-jobs eindelijk door machines laten doen of ze gaan efficiënter werken. Hey, dat is een goed idee!
pi_55498700
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:00 schreef Lyrebird het volgende:
Over immigratie gesproken. Interessante ontwikkelingen in de VS op het gebied van migratie. Uit Elsevier:
[..]

Er is jarenlang geroepen dat illegale migratie niet te stoppen was en dat we daarom illegalen maar aan een verblijfsvergunning moesten helpen. Het enige wat de overheid moest doen was de wet toepassen. Illegale arbeid is verboden.
Ik zou wel eens cijfers willen zien hoeveel Mexicanen terug gaan naar hun land of hoeveel naar een andere staat gaan. Ik denk dat 95% van de Mexicanen die vertrekken naar een andere Amerikaanse staat gaan.
lollig
pi_55499705
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:18 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik zou wel eens cijfers willen zien hoeveel Mexicanen terug gaan naar hun land of hoeveel naar een andere staat gaan. Ik denk dat 95% van de Mexicanen die vertrekken naar een andere Amerikaanse staat gaan.
Lijkt me ook.

Deze wet moet op federaal niveau aangenomen en toegepast worden. Dan hebben we dat hek ook niet meer nodig.
pi_55501313
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

Deze wet moet op federaal niveau aangenomen en toegepast worden. Dan hebben we dat hek ook niet meer nodig.
Maar dan vraag ik mij weer af hoeveel van die Mexicanen echt teruggaan naar Mexico. Het is nu in ieder geval het probleem verplaatsen van Arizona naar andere staten dus inderdaad landelijk regelen.
lollig
pi_55658863
John Edwards komt eraan, hij richt zich vooral op Corperate Greed, dat gaat er nu ook in als zoete koek met de huidige energie-prijzen.
Edwards eindigd iig hoger dan Hillary as 3 jan.
pi_55661288
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:19 schreef NLweltmeister het volgende:
John Edwards komt eraan, hij richt zich vooral op Corperate Greed, dat gaat er nu ook in als zoete koek met de huidige energie-prijzen.
Edwards eindigd iig hoger dan Hillary as 3 jan.
Edwards en corporate greed... Tikje hypocriet misschien, als je nagaat dat hij rijk is geworden met rechtszaken tegen grote bedrijven.

Ik kan Hillary niet uitstaan, maar John Edwards is eigenlijk nog een stuk erger. De man heeft een twijfelachtige cariere als trial laywer opgebouwd (Amerikanen zijn per jaar 160 miljard dollar kwijt aan advokaten), liegt over zijn verleden als de zoon van een arme steel mill worker en zijn huidige manier van leven steekt nogal schril af bij de levenstijl van de mensen waarvoor hij op komt. Beter, van de mensen over wiens ruggen hij cariere probeert te maken.
  † In Memoriam † zondag 30 december 2007 @ 20:00:29 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55661350
Was deze al voorbijgekomen?
Carpe Libertatem
  maandag 31 december 2007 @ 13:47:01 #88
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55680749
Dit is een poll van 30 Dec. van Rasmussen Reports. Bij de Republeinen is het werkelijk super spannend. En ik vrees dat als Obama niet wint in Iowa of New Hampshire dat Clinton het kandidaatschap van haar partij al binnen heeft.

National Poll:
McCain 17%
Romney 16%
Huckabee 16%
Giuliani 15%
Thompson 12%

National Poll:
Clinton 42%
Obama 23%
Edwards 16%
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55680863
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:47 schreef Morendo het volgende:
Dit is een poll van 30 Dec. van Rasmussen Reports. Bij de Republeinen is het werkelijk super spannend. En ik vrees dat als Obama niet wint in Iowa of New Hampshire dat Clinton het kandidaatschap van haar partij al binnen heeft.

National Poll:
McCain 17%
Romney 16%
Huckabee 16%
Giuliani 15%
Thompson 12%

National Poll:
Clinton 42%
Obama 23%
Edwards 16%
Laatst was er nog een poll waarin Obama een duidelijke voorsprong had. Het is compleet willekeurig nog.
pi_55680925
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Laatst was er nog een poll waarin Obama een duidelijke voorsprong had. Het is compleet willekeurig nog.
Een duidelijk voorsprong in Iowa.
  maandag 31 december 2007 @ 13:52:30 #91
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55680958
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
Dat filmpje is ook onderdeel van de Ron Paul-hypnose?

Moet.. Ron Paul.. als.. een.. gek.. supporteren.. terwijl.. ik.. geeneens.. kan.. stemmen.. in.. amerika.. en verder ook amper stemgerechtigden ken. .
Zyggie.
pi_55680966
Of was dat alleen NH / Iowa dan?
  maandag 31 december 2007 @ 13:55:52 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55681077
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet compleet willekeurig. In elke landelijke poll is Clinton ruim aan de leiding. Alleen in de staten met vroege voorverkiezingen is het wat spannender. Daarom is het essentieel dat Obama daar goed scoort, zodat hij "momentum" krijgt en daarop kan voortbouwen in andere staten. Als hem dat niet lukt dan is de strijd al gestreden.
pi_55681166

http://www.mcclatchydc.com/227/story/23940.html
quote:
Clinton, a New York senator, led Sen. Barack Obama of Illinois 31 percent to 27 percent, with former North Carolina Sen. John Edwards a close third at 24 percent and no other Democratic contender registering in double-digits.

Huckabee, a former Arkansas governor, held a statistically insignificant one-point edge over former Massachusetts Gov. Mitt Romney, 29 percent to 28 percent. Arizona Sen. John McCain was a distant third with 11 percent.
http://www.reuters.com/article/politicsNews/idUSN2948587520071230

Helder, .
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:02:43 #96
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55725083
Voor iedereen die geinteresseerd is in Amerikaanse verkiezingscampagnes. Hier een leuke site waar alle reclamespotjes van de presidentskandidaten sinds de jaren 50 opstaan.

http://livingroomcandidate.movingimage.us/index.php
pi_55726563
Ik snap iets niet. Is die Iowa-verkiezing nu morgen (3 januari) of overmorgen (4 januari)?
pi_55727838
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef pberends het volgende:
Ik snap iets niet. Is die Iowa-verkiezing nu morgen (3 januari) of overmorgen (4 januari)?
Drie januari. In Amerika.
pi_55728359
En eigenlijk is het niet eens een echte verkiezing, maar een peiling.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:15:37 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55728555
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef pberends het volgende:
3 Januari , Eastern Standard Time..... de stembussen zullen nog tot 02:00 Nederlandse tijd, 4 januari dus, open zijn, en tegen de tijd dat alle stemmen geteld zijn is het het Vrijdagochtend.

Voorlopig ben ik nog steeds John Edwards fan. Ik weet het, niet de frontrunner.... maar hij staat het dichtst bij mijn politieke standpunten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')