Het hopen is dat de straks teleurgestelde Ron Paul stemmers een stapje verder gaan kijken richting anarchokapitalisme.quote:Op maandag 17 december 2007 23:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:
En ook dat ben ik met je eens. Het begon leuk maar inmiddels trekt het ook wel een hoop foute types zoals die 9/11 truthers enzo. Nevertheless, het is goed om te zien dat de vrijheidsgedachte nog niet helemáál dood is, het stemt wel hoopvol en het maakt het leuker om te volgen.
Gebeurd.quote:Op maandag 17 december 2007 23:21 schreef pberends het volgende:
Kan iemand die afbeeldingen die even zichtbaar laten maken...
en er moet nog een link naar het vorig topic bij.
Netjesquote:
Dat zo'n labiele Ron Paul-liefhebber nieuwsposter is, geeft het niveau van de FP goed weer.quote:Op maandag 17 december 2007 23:21 schreef pberends het volgende:
Kan iemand die afbeeldingen die even zichtbaar laten maken...
en er moet nog een link naar het vorig topic bij.
Dat zeg ik toch nergens? Hoogstwaarschijnlijk zou het Zuiden onder nationale dan wel internationale druk uiteindelijk de slavernij wel hebben afgeschaft. Ik denk echter wel dat de burgeroorlog de afschaffing heeft bespoedigd.quote:Op maandag 17 december 2007 23:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat men nu in Texas nog slaven had gehouden als die oorlog er niet geweest was, of gewonnen was door de Confederates?
Dat zal zeker wel, al waren daar dan wel 600.000 doden voor nodig. Begrijp me niet verkeerd, slavernij speelde zeker een grote rol in de burgeroorlog en je zult geen groter tegenstander van slavernij vinden dan ondergetekende. Maar uiteindelijk ging de oorlog om macht en hoewel de slavernij er inderdaad versneld door is afgeschaft heeft die machtsconcentratie in de eeuw erna voor weer hele andere, en minstens even bloedige en ellendige, problemen gezorgd.quote:Op maandag 17 december 2007 23:34 schreef Monolith het volgende:
Dat zeg ik toch nergens? Hoogstwaarschijnlijk zou het Zuiden onder nationale dan wel internationale druk uiteindelijk de slavernij wel hebben afgeschaft. Ik denk echter wel dat de burgeroorlog de afschaffing heeft bespoedigd.
Ga jij even lekker Paris Hilton-nieuws lezenquote:Op maandag 17 december 2007 23:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat zo'n labiele Ron Paul-liefhebber nieuwsposter is, geeft het niveau van de FP goed weer.
Je bedoelt Hillary Clinton en Barack Obama? En ook aan de conservatieve kant zijn wel meer gematigde kandidaten, Gulliani bijvoorbeeld staat niet bekend als refo.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:23 schreef MrX1982 het volgende:
De keuze in Amerika is er een tussen de CU en SGP.
Waar zijn in Amerika de normale rechtse kandidaten zonder direct een christenfundamentalist te zijn?
Hillary en Obama zijn linksig. Misschien is Gulliani wel een goed voorbeeld hoewel zijn abortus standpunt richting christelijkfundamentalisme kruipt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:32 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je bedoelt Hillary Clinton en Barack Obama? En ook aan de conservatieve kant zijn wel meer gematigde kandidaten, Gulliani bijvoorbeeld staat niet bekend als refo.
Giuliani is pro-choice, dus wat bedoel je?quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hillary en Obama zijn linksig. Misschien is Gulliani wel een goed voorbeeld hoewel zijn abortus standpunt richting christelijkfundamentalisme kruipt.
Voor Amerikaanse begrippen gematigd maar ik vind zijn standpunt niet direct pro-choice.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Giuliani is pro-choice, dus wat bedoel je?
Ik snap je niet. De restricties die hij voorstelt voor abortus zijn echt niet strenger zoals ze bijvoorbeeld in Nederland gelden hoor.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor Amerikaanse begrippen gematigd maar ik vind zijn standpunt niet direct pro-choice.
Het komt meer omdat hij loopt te koketteren met adopties ipv abortussen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik snap je niet. De restricties die hij voorstelt voor abortus zijn echt niet strenger zoals ze bijvoorbeeld in Nederland gelden hoor.
En dat is erg waarom? Verder steunt hij overheids geld voor abortussen, hij is tegen het verbieden van late termijn abortussen en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het komt meer omdat hij loopt te koketteren met adopties ipv abortussen.
Hij moet eerst de Republikeinen achter zich krijgen. Dat lukt echt niet als je abortus je van het vindt. (Kan het me trouwens niet voorstellen dat er iemand is die dat vindt)quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het komt meer omdat hij loopt te koketteren met adopties ipv abortussen.
Abortus is leuk!quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij moet eerst de Republikeinen achter zich krijgen. Dat lukt echt niet als je abortus je van het vindt. (Kan het me trouwens niet voorstellen dat er iemand is die dat vindt)
Maar jij telt niet mee als het om "iemand" gaat.quote:
Ik heb stemrechtquote:Op dinsdag 18 december 2007 01:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar jij telt niet mee als het om "iemand" gaat.
Ok, daar steek je nog goed tegen af.quote:Op maandag 17 december 2007 23:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ga jij even lekker Paris Hilton-nieuws lezen.
Dat vindt hij ook niet, maar hij staat er niet kompleet afwijzend tegenover. En hij is nog steeds een van de meest voorname republikeinse kandidaten. Niet alle republikeinen zullen op hun kandidaat vanwege alleen het abortus standpunt, of enig ander punt for that matter, het zal bij veel mensen toch om het totaalplaatje en het goed zitten van het haar gaan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij moet eerst de Republikeinen achter zich krijgen. Dat lukt echt niet als je abortus je van het vindt. (Kan het me trouwens niet voorstellen dat er iemand is die dat vindt)
Klopt helemaal. Maar vergeleken met alle andere Republikeinse kandidaten staat hij op het gebied van abortus zwak. Over het algemeen stemmen Republikeinen immers voor een kandidaat die 100% tegen abortus is. Dat was ook de reden waarom Mitt Romney van pro-abortus naar pro-choice flipflopte. Echter, tegenover een Democratische kandidaat maakt hij met z'n standpunt juist meer kans, omdat hij zo Democraten/Independents en mensen die het nog niet weten voor zich kan winnen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 02:57 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat vindt hij ook niet, maar hij staat er niet kompleet afwijzend tegenover. En hij is nog steeds een van de meest voorname republikeinse kandidaten. Niet alle republikeinen zullen op hun kandidaat vanwege alleen het abortus standpunt, of enig ander punt for that matter, het zal bij veel mensen toch om het totaalplaatje en het goed zitten van het haar gaan.
Even heel generaliserend nu; ik denk dat veel Amerikanen meer "Make-or-break-issues" hebben dan de meeste Nederlanders. Bijvoorbeeld dat ze alles aan een kandidaat prima vinden, behalve dat hij tegen wapenbezit is, dan wordt hij doorgestreept. Daarom zijn de kandidaten ook zo huiverig om zich daartegen uit te spreken denk ik. Zo is het misschien ook met abortus.quote:Op dinsdag 18 december 2007 02:57 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat vindt hij ook niet, maar hij staat er niet kompleet afwijzend tegenover. En hij is nog steeds een van de meest voorname republikeinse kandidaten. Niet alle republikeinen zullen op hun kandidaat vanwege alleen het abortus standpunt, of enig ander punt for that matter, het zal bij veel mensen toch om het totaalplaatje en het goed zitten van het haar gaan.
Ik ook.quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb stemrecht
In Nederland dan
Ga je ook in de primaries stemmen?quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar ook aan deze zijde van de plas. Heb in 2006 al gestemd, maar dit worden mijn eerste presidentsverkiezingen.
Die twee zijn hetzelfde. Ik neem aan dat je van pro-abortus naar pro-life bedoelde?quote:Op dinsdag 18 december 2007 03:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar vergeleken met alle andere Republikeinse kandidaten staat hij op het gebied van abortus zwak. Over het algemeen stemmen Republikeinen immers voor een kandidaat die 100% tegen abortus is. Dat was ook de reden waarom Mitt Romney van pro-abortus naar pro-choice flipflopte. Echter, tegenover een Democratische kandidaat maakt hij met z'n standpunt juist meer kans, omdat hij zo Democraten/Independents en mensen die het nog niet weten voor zich kan winnen.
Ben nu geregged als non-affiliated. Moet ik me nog wel even reggen als R of D.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Ga je ook in de primaries stemmen?
Ik zie adoptie niet direct als oplossing voor abortus. Het is nogal een ander soort keuze lijkt me. Hij steunt abortus niet ondubbelzinnig.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En dat is erg waarom? Verder steunt hij overheids geld voor abortussen, hij is tegen het verbieden van late termijn abortussen en ga zo maar door.
Het lijkt me ook een vrij normaal standpunt om adoptie positiever te vinden dan abortus, vind jij van niet dan? En zelfs dan is het gewoon mierenneukerij want hij doet niets met dat idee, hij blijft abortus steunen.
Dat heeft een lange historie in Amerika waar wapenbezit first and foremost als het recht op zelfverdediging (niet in de laatste plaats tegen een al te tirannieke overheid) wordt gezien. Een situatie waarin alleen de (immer falende) overheid wapens mag bezitten wordt als zeer bedreigend ervaren en dat is het feitelijk ook.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:55 schreef ub40_bboy het volgende:
Wat ik niet snap aan Amerikanen is dat ze misdadigers het liefst zo lang mogelijk opsluiten en hun rechten afnemen. (stemrecht etc.) Maar ze niet het recht op het houden van een wapen onthouden. Toen Guliani daarvoor pleitte bij het youtube debat keken al de andere kandidaten erg verontwaardigd.
Jaja dat snap ik, maar waarom pakken ze die rechten niet af van misdadigers?quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat heeft een lange historie in Amerika waar wapenbezit first and foremost als het recht op zelfverdediging (niet in de laatste plaats tegen een al te tirannieke overheid) wordt gezien. Een situatie waarin alleen de (immer falende) overheid wapens mag bezitten wordt als zeer bedreigend ervaren en dat is het feitelijk ook.
Hoe bedoel je dat precies? Bij mijn weten mogen gevangenen geen wapen dragen hoor, zo gek is zelfs Amerika niet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:10 schreef ub40_bboy het volgende:
Jaja dat snap ik, maar waarom pakken ze die rechten niet af van misdadigers?
Gewoon mensen met een strafblad bedoel ik. Die nu ook geen stemrecht in Florida (en heel Amerika?) meer hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Bij mijn weten mogen gevangenen geen wapen dragen hoor, zo gek is zelfs Amerika niet.
Mensen die veroordeeld zijn voor een misdaad mogen nooit meer legaal een wapen kopen (of een eerder aangekocht wapen bezitten of dragen). Niet dat het veel uitmaakt, net als in Nederland ga je naar de dealer op de hoek van de straat en je hebt zo een unregistered gun te pakken....quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:10 schreef ub40_bboy het volgende:
Jaja dat snap ik, maar waarom pakken ze die rechten niet af van misdadigers?
Dit is NIET de oorspronkelijke reden echter. Deze reden is zo gegroeid zo tegen het einde van de 19e eeuw omdat het gevaar van Indianen geweken was, maar de oorspronkelijke reden waarom men een wapen voor zelfverdediging mocht dragen was omdat zelfs de meest begaanbare routes nog overvallen werden door boze indianen, en die waren niet al te vriendelijk met je scalp als ze je te pakken hadden.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat heeft een lange historie in Amerika waar wapenbezit first and foremost als het recht op zelfverdediging (niet in de laatste plaats tegen een al te tirannieke overheid) wordt gezien. Een situatie waarin alleen de (immer falende) overheid wapens mag bezitten wordt als zeer bedreigend ervaren en dat is het feitelijk ook.
Met een strafblad kom je ook niet door de NICS heen hoor...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Gewoon mensen met een strafblad bedoel ik. Die nu ook geen stemrecht in Florida (en heel Amerika?) meer hebben.
Sorry hoor, maar ik vind het een beetje storend dat je ieder kritisch geluid over abortus wilt afdoen als religieus extremisme. Waarom zou iemand in hemelsnaam moeten gaan juichen bij het idee van abortus?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie adoptie niet direct als oplossing voor abortus. Het is nogal een ander soort keuze lijkt me. Hij steunt abortus niet ondubbelzinnig.
Oke, dat wist ik niet. Was dat ten tijde van de film bowling for colombine ook al zo? Ik meende dat ik daarin had gezien dat misdadigers ook gewoon een pistool meekregen als zij een bankrekening openden bij een bepaalde bank.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Met een strafblad kom je ook niet door de NICS heen hoor...
Films van Michael Moore moet je met een korreltje zout nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet. Was dat ten tijde van de film bowling for colombine ook al zo? Ik meende dat ik daarin had gezien dat misdadigers ook gewoon een pistool meekregen als zij een bankrekening openden bij een bepaalde bank.
En kogels worden toch wel vrij verkocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |